Cazanciuc, despre legea carantinei propusă de Guvern: Nu există nicio garanție că românii nu vor fi luați de pe stradă pentru un singur strănut

de Redactia     HotNews.ro
Duminică, 12 iulie 2020, 13:10 Actualitate | Politic


Robert Cazanciuc
Foto: Facebook
Acuzați că blochează din motive politice noua lege a carantinei, social-democrații răspuns liberalilor, susținând că actul normativ este foarte prost și nu protejează românii de abuzuri.

„Nu există nicio garanție că românii nu vor fi luați de pe stradă pentru un singur strănut”, a declarat, duminică, președintele interimar al Senatului, Robert Cazanciuc.

El a reluat argumentele PSD pentru amânarea votului pe actul normativ:
  • „Carantina, izolarea, spitalizarea trebuie făcute pe baza unor dovezi clare, științifice de boală. „Semnele sugestive” nu reprezintă o dovadă științifică, clară.
  • Nu este precizată perioada acestor măsuri. Pe perioadă nedeterminată, cum vrea Guvernul Orban, este inacceptabil.
  • Ce se întâmplă cu copiii părinților izolați/carantinați. În niciun caz vreun funcționar vremelnic nu poate hotărî soarta lor, chiar și temporară.
  • Confiscarea și distrugerea bunurilor unei persoane izolate/carantinate. Această măsură trebuie aplicată doar în scopul decontaminării, proporțional cu riscul sanitar existent, cu respectarea tuturor drepturilor cetățenești și pe o perioadă determinată. Orice altă variantă este inacceptabilă!
  • Posibilitatea contestării restrângerilor de drepturi. Judecătorii constituționali au precizat clar că trebuie să existe o asemenea posibilitate”.
"Când vom fi convinşi că legea corespunde nevoii românilor, o să votăm această lege, că o să votăm luni, că o să votăm marţi, miercuri o să vedem în funcţie de cum vor fi dezbaterile în comisie. Am invitat nu numai Ministerul Justiţiei şi CSM să vină la dezbateri, am invitat organizaţii neguvernamentale, asociaţii profesionale, toţi care sunt implicaţi într-un fel sau altul în aplicarea acestei legi trebuie să spună un punct de vedere, pentru că altfel dacă legea nu este clară, uşor de înţeles, uşor de aplicat doar îi păcălim pe români că vom avea o lege care îi protejează. Toate mecanismele din lege trebuie să fie foarte, foarte clare şi conforme cu nevoile noastre de astăzi", a adăugat social-democratul.

El a arătat că, până luni, Guvernul trebuie să prezinte o fundamentare din practica europeană privind internarea obligatorie şi detaşarea obligatorie a medicilor.

Premierul Ludovic Orban s-a declarat sâmbătă revoltat și indignat după amânarea unei decizii în Senat pe legea carantinei și izolării. El a comentat că nu înțelege „încăpățânarea PSD de a trage de timp și a pune bețe în roate” guvernului, în condițiile în care numărul de cazuri de coronavirus crește și nu există instrumente legale pentru cei care sunt externați la cerere.


Este a treia oară în care








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















20212 vizualizari

  • -13 (57 voturi)    
    Este corect (Duminică, 12 iulie 2020, 13:21)

    MVM [utilizator]

    Să stăm strâmb și să judecăm drept și să nu uităm că la conducerea acestei țări poate ajunge oricând un Dragnea care să folosească astfel de reglementări pentru a introduce o dictatură personală. Nici nu trebuie să fie un om rău, dar orice dictatură este rea iar mai toate dictaturile din istorie au început de la bune intenții.
    Așa cum atâtea țări din Europa combat epidemia fără carantinare și izolare forțată, așa poate și România.
    Dacă lucrurile arată rău, starea de urgență este soluția, nu o vagă și predispusă la abuzuri stare de alertă.
    Să nu reinventăm roata, să fim lucizi și responsabili.
    • +30 (42 voturi)    
      aveti perfecta dreptate. (Duminică, 12 iulie 2020, 13:45)

      Whatsupdoc [utilizator] i-a raspuns lui MVM

      Aveti perfecta dreptate insa a "banui" PSD-ul de bune intentii in ceea ce priveste democratia e o naivitate.
    • +19 (41 voturi)    
      Tergiversare abuzivă (Duminică, 12 iulie 2020, 14:20)

      Greu_de_Cap [utilizator] i-a raspuns lui MVM

      N-ați citit nimik, Colacu nici atât - să luăm ultima susținere ”Posibilitatea contestării restrângerilor de drepturi.” - păi în proiect lege scrie că restrângerea în concret a drepturilor se face prin act administrativ emis de agent constatator și comunicat persoanei. Mai departe se contestă ca orice act administrativ, prin acțiune anulare act în contencios administrativ - cu posibilități Ordonanță suspendare măsură până la judecarea finală. Ce doriți, să vă scrie statul și plângerile? Lungiți-o voi mult și băgați-ne în zona roșie, dar lăsați și medicii să se odihnească și înlocuiții voi în spitale.
      • +19 (29 voturi)    
        In state civilizate (Duminică, 12 iulie 2020, 15:18)

        Kornell [utilizator] i-a raspuns lui Greu_de_Cap

        adica Alberta si Saskatchewan din Canada (am rude) MEDICUL trimite POLITIA sa-i aduca pe cei bolnavi de TBC la tratament/internare. Motiv - TBC este boala contagioasa, o iei fara sa stii, nu te poti apara. Nu se aplica de exemplu pt HIV (care se transmite pe alte cai decat aerian). Dreptruile OAMENILOR primeaza fata de drepturile OMULUI. Internarea unui pacient este o problema MEDICALA (la fel cum carantina este ADMINISTRATIVA), nu are ce sa-si bage coada politica si mai ales justitia (corupta) in ea. Nici nu avea sens legea, trebuiau lasati medicii sa-si faca treaba, fara trollisme sau alte tampenii lacrimogene iar parlamentul sa-si vada de ale lui
        • +8 (18 voturi)    
          Explica-le asta pesedistilor cei "luminati" (Duminică, 12 iulie 2020, 15:41)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Kornell

          (de interese personale) !
          Au vrut sa construiasca niste coduri penale pt infractori si impotriva victimelor acestora iar acum , intr-un fel repetand demersul, vor sa construiasca o lege a carantinei pt infectati si impotriva victimelor acestora !
          • +5 (7 voturi)    
            Or fi avand imunitate si la covid parlamentarii? (Duminică, 12 iulie 2020, 19:43)

            ty [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

            Daca se imbolnavesc vreo doi, trei sa vezi ca nu mai gasesti samanta de parlamentar prin parlament.
    • +12 (20 voturi)    
      . (Duminică, 12 iulie 2020, 14:34)

      minrest [utilizator] i-a raspuns lui MVM

      Tocmai starea de urgenta a dus la acuzatia de dictatura, asa ca starea de urgenta nu se mai poate folosi; o lege care iti permite sa internezi bolnavi contagiosi nu poate fi folosita pentru impunerea unei dictaturi, de fapt astfel de legi exista deja, in lumea civilizata si la noi intara; credeti ca un bolnav de rabie nu e internat fortat?
    • -5 (23 voturi)    
      Ceva detalii ? (Duminică, 12 iulie 2020, 14:37)

      OvidiuTudor [anonim] i-a raspuns lui MVM

      Așa cum atâtea țări din Europa combat epidemia fără carantinare și izolare forțată, așa poate și România.

      Unde ? Suedia ?
    • +14 (20 voturi)    
      Cazanciuc și-a expus izmenele.Murdare. (Duminică, 12 iulie 2020, 16:39)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui MVM

      Cazanciuc bate apa în piuă cu explicațiile.Virusul există și ucide oameni,iar Cazanciuc o face pe deșteptul.În lipsa unei legi Guvernul nu poate face nimic.Prostește,PSD se răzbună pe PNL ucigând români.Ne spune doct ce rele are legea depusă în Parlament,dar nu ne spune de ce nu o votează înlăturând ce consideră rău.În atare situație nu poți decât să acuzi PSD de crimă.
  • +27 (35 voturi)    
    De fapt (Duminică, 12 iulie 2020, 13:22)

    Altiro [utilizator]

    Majoritatea psd-alde din Senat critica legea carantinei votata de majoritatea psd-alde in Camera Deputatilor..
  • +5 (19 voturi)    
    sa (Duminică, 12 iulie 2020, 13:24)

    andrei1232000 [utilizator]

    nu uite ca s-ar putea (doamne fereste) sa le vina randul sa aplice legea pe care au facut-o. Si legea veche a fost facuta tot de ei. De ce nu au corectat legile pana acum ca sa fie corecte? CCR de ce nu se sesizeaza din oficiu si de ce nu analizeaza legile cand sunt emise? S-au trezit experti niste fosti procurori care habar nu au de constitutie.
    • -12 (24 voturi)    
      sesizarea din oficiu (Duminică, 12 iulie 2020, 15:09)

      marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui andrei1232000

      CCR nu se poate sesiza din oficiu.

      Înțeleg că la PNL cunoașterea modului de funcționare a instituțiilor românești chiar e în budă.
  • +26 (44 voturi)    
    Vorbeste vorbe (Duminică, 12 iulie 2020, 13:28)

    finutza [utilizator]

    Asta e tampit. Cum sa spuna ca orice roman poate fi luat de pe strada pentru un stranut cand nici cand era stare de urgenta nu s-a intamplat asta. E clar ca foloseste argumente la limita, pentru a justifica anularea oricaror mijloace de a controla epidemia. Ca tiganii: fur, dar nu omor!
  • +12 (18 voturi)    
    Tipul e f deștept! (Duminică, 12 iulie 2020, 13:32)

    nick24 [utilizator]

    De de nu dă un amendament:
    “ românii NU POT fi luați de pe stradă pentru un singur strănut”
  • +9 (21 voturi)    
    /// (Duminică, 12 iulie 2020, 13:33)

    GemstonePig [utilizator]

    Vedeti ca Cazanciuc este adult deci are voie sa exprime idei politice? are barba de om mare, are si ochelari de intelectual, totul este sa fie pus din nou pe lista de seful psd
    • +11 (19 voturi)    
      Da si nu poarta masca (Duminică, 12 iulie 2020, 15:12)

      democtrates [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

      Sa-mi de Dumnezeu dora 48 de ore sa fac ce veau si as curata tara de acesti farisei. Nu le este rusine?
  • +11 (23 voturi)    
    OK. (Duminică, 12 iulie 2020, 13:36)

    minrest [utilizator]

    Cum arata, mai precis, dictatura asta bazata pe posibilitatea izolarii si carantinarii? O sa fie carantinati opozantii politici, credeti? Cine ar avea interesul sa te izoleze cand esti sanatos, atata timp cat oricum de abia sunt locuri pentru bolnavi.
  • +17 (31 voturi)    
    Legi (Duminică, 12 iulie 2020, 13:38)

    Beta Alfa [utilizator]

    @MVM
    Nu cred ca este cazul sa ridicati ode in slava dlui. Cazanciuc., nu toata lumea este atat de stupida pe cat credeti.
    Daca legea este atat de proasta de ce PSD-ul a votat-o in Camera Deputatilor ?
    Pot avea initiativa legislativa, de ce nu au venit cu alta lege in locul cei infierate
    Tactica de a zice NU la tot su dupa aceea de a invinui executivul ca nu face si nu drege este de o perversitate maxima cand vorbim de bolnavi si morti
    • +6 (10 voturi)    
      Oda se plătește! (Duminică, 12 iulie 2020, 15:39)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Beta Alfa

      5 lei pe rând.
      Și dacă ești mai în fată, vizibil, mai un 25%!
      Omul e primul la comentarii la toate subiectele unde poate lăuda psdeii.
  • +9 (23 voturi)    
    Declaratia lui cazanciuc. (Duminică, 12 iulie 2020, 13:49)

    Theros [utilizator]

    Este greu sa intelegi ce vrea sa spuna , acest presedinte de Senat!! Are farnturi de logica si de actiune!! Nu pot sa-l condam pentru ca atat il duce capul , dar Nu vreau ca asemenea indivizi -pe care intamplator ii cunosc- sa ne decida noua soarta!! Este absolut necesar ca , indiferent de culoarea politica toti trebuie sa se limiteze la prevederile Tratatelor internationale in materie, la care Tara nostra este Parte , indiferent de modalitatea in care s-a aprobat si este suficient sa nu gresiti!!
    • +9 (11 voturi)    
      cazanciuc (Duminică, 12 iulie 2020, 17:40)

      vizirul [utilizator] i-a raspuns lui Theros

      este un inteligent asimptomatic care il da de gol de cate ori vrea sa pare inteligent cu adevarat; inafara acestei "CALITATI"incearca sa puna bete in roate guvernului dar ceea ce este mai grav reuseste sa submineze sanatatea publica prin aceste tertipuri penibile; cred ca actiunea lui se incadreaza la zadarnicirea luptei impotriva transmiterii acestei boli contagioase.
  • +15 (25 voturi)    
    Asa se intampla (Duminică, 12 iulie 2020, 14:03)

    pisicheru [utilizator]

    Din pacate cei de la PSD sunt din tagma oamenilor care vin sa creeze probleme suplimentare. Nu vin cu solutii, vin doar cu probleme.
  • +17 (31 voturi)    
    PSD-FSN (Duminică, 12 iulie 2020, 14:13)

    31415 [utilizator]

    Constat ca PSD-FSN la fel ca la revolutia din 1989 se va urca pe cadavre pentru a ajunge la putere.
  • +18 (26 voturi)    
    DE ce n-a modificat (Duminică, 12 iulie 2020, 14:16)

    Bradisor [utilizator]

    si adoptat legea saptamana trecuta ?PSD e la putere in Parlament iar cand are interes poate adopta o lege intr-o singura noapte.
  • +7 (23 voturi)    
    pe cine ia.. (Duminică, 12 iulie 2020, 14:16)

    anion [utilizator]

    Pe Ciolacu si pe Cazanciuc, coloratii si agramatii cuvintelor, o sa-i ia jandarmii nu pentru stranut ci pentru deviatia de sept capatata in pandemie ca sa nu poarte masca.
  • +10 (28 voturi)    
    Cand PSD apara libertatile individuale... e clar (Duminică, 12 iulie 2020, 14:21)

    V. Istina [utilizator]

    Sa nu uitam cine este PSD: fostul partid mafiot al comunistilor care s-au dat cu rusii dupa razboi, si cu care sunt inca in bune relatii. O traditie asadar de tradatori pur-sange. Binele PSD-ului != binele Romaniei.

    Cand vad asadar ca PSD-ul se da mare liberal... pute treaba asta pana la Dumnezeu.

    Daca citim cu atentie "argumentele" ...sunt pur si simplu propaganda, logica e doar de fatada! Asta nu e un dialog, e santaj electoral. PSD-ul se joaca cu sanatatea romanilor pentru a starni furia romanilor si a castiga puncte electorale. Antiromani ca intotdeauna.
  • +13 (17 voturi)    
    un nou (Duminică, 12 iulie 2020, 14:34)

    zigot [utilizator]

    florin iordache, si totusi acelasi;
    atat poate arata psd
    cazanciocul este ruda cu ponta, asa ca nu trebuie sa ne
    mire ca sunt in aceiasi eroare voita.
    in concluzie, legile le fac aceiasi oameni: iordache,
    serban si nicolicea chiar daca acum se cheama
    cazancioc.
    • +8 (12 voturi)    
      Poate (Duminică, 12 iulie 2020, 15:41)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui zigot

      cazacioc?
  • +14 (18 voturi)    
    cazanciuc un lucid si propovaduitor (Duminică, 12 iulie 2020, 14:45)

    Dizidentul [utilizator]

    acest specimen de politician impreuna cu Ciolacu isi pot permite sa se exprime, cu alte cuvinte " COLEGII NOSTRI DIN PARLAMENT CIND AU VOTAT JOI LEGEA CU (AMENDAMENTE MARCA PSD) AU FOST PROSTI. Noi din Senat sintem destepti pe colegii nostri din acelasi partid puteti sa ii aruncati la groapa nu fac doi bani. Apocalipsa chiar acum vine sa nu v-a permiteti sa stranutati "vine Tataru si Orban si v-a baga la zdup" adevarat viziune.Nostradamus ar fi mindru de acest discipol.
  • +9 (15 voturi)    
    Coronavirus (Duminică, 12 iulie 2020, 14:50)

    ratonel [utilizator]

    Toți deștepții urlă , ba că masca nu te apără de tot , ba că izolarea nu folosește la nimic sau distanțarea nu te apără 100% si alte exemle .Ar terbui să înțelegem că , dacă mașina noastră a luat-o la vale și noi nu avem e frână cu servou , ABS , airbag , dar avem măcar frână de mînă , atuncica să scăpăm folosim nenorocita aia de frână de mână , că chiar cu șansa aceea de scăpare de 10% .....
  • +14 (22 voturi)    
    nedumerire !!!! (Duminică, 12 iulie 2020, 15:32)

    asada [utilizator]

    Sincer nu mai inteleg nimic!!! Cum de sau strans atatea lepre in nenorocitul asta de PSD !! Cum se procedeaza sa ii stranga,cum reusesc sa se gaseasca si mai ales cum reusesc sa se recunoasca si sa se accepte intre ei !!??? Cat de nemernic si prost trebuie sa fii incat sa nu te ingrozesti de lipsa de caracter pe care o dovedesc simai ales sa ii privesti in ochi pe cei cu care te intalnesti si ai deaface !!!?? Chiar nu se gasesc catva in aceasta slehta cu scaun la cap !!! De neinteles, zau asa !!!!
    • +8 (12 voturi)    
      Este clar. (Duminică, 12 iulie 2020, 16:45)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui asada

      Intrat în PSD devii lepră,indiferent de ce ai fost.
  • -11 (17 voturi)    
    Cine-i vinovat ca s-a ajuns aici? Sa o luam cu inc (Duminică, 12 iulie 2020, 15:45)

    Mihai Nazare [anonim]

    Este destul de clar ca chiar si atunci cand un cetatean are dreptate in cea ce sustine, dar daca este membru PSD, este blamat de voi care sustineti acest guvern
    incompetent si lipsit de viziune care prin masurile luate a adus Romania la faliment.
    La situatia actuala s-a ajuns din cauza presedintelui si a guvernului PNL incapabili de a gandi preventiv. In loc sa ia rapid masuri de preventie inca de la inceputul lunii martie ei aveu ca prioritate alegerile si distrugerea PSD.
    De ce au permis Intrarea in tara pe la Nadlac si Bors a romanilor din tari in care deja erau declarate cazuril de infectii cu noul coronavirus? Toti romanii din diaspora
    trebuiau retinuti in carantina la frontiera timp de 14 zile si apoi sa li se permiata celor care nu manifestau simtomele bolii sa intre in tara.
    Procedura aceasta trebuia aplicata oricarei persoane care sosea in tara indiferent, atat la frotiera terestra cat si in aeroporturi!
    • +9 (15 voturi)    
      hehe (Duminică, 12 iulie 2020, 17:21)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Nazare

      Ai reusit sa inghesui vreo 200 de minciuni in 150 de cuvinte. Sa le trimiti textul si la aia cu Guinness World Record ca sigur te baga si pe tine in editia viitoare.
  • +12 (18 voturi)    
    culmea mascaradei... (Duminică, 12 iulie 2020, 16:09)

    acasa1284285656193 [utilizator]

    Pe tovarasii de la pesedeu i-a palit grija pentru populatia Romaniei (observati ca nu spun poporul roman pentru ca nu mai suntem de mult timp un popor,ci o populatie ) !Mnealor uita ca,inainte de a te bucura de niste drepturi,trebuie sa-ti indeplinesti obligatiile pe care le ai ! Si asta,inca de la stramosii nostri romanii !! In rest,totul e trancaneala si mitocanie cat cuprinde.Tineti-o tot asa,pana veti face praf totul ! Nemernicilor !
    • -2 (2 voturi)    
      Populație (Luni, 13 iulie 2020, 8:31)

      MVM [utilizator] i-a raspuns lui acasa1284285656193

      Acesta este termenul folosit chiar de Legea carantinării, trimisă de tov.Arafat la parlament.
  • +4 (4 voturi)    
    CIUMA ROȘIE (Luni, 13 iulie 2020, 8:02)

    BehehePapu [anonim]

    Dacă veniți voi la putere o să ne luați de pe stradă și pentru un pârț.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by