Proiectul USR de desfiinţare a controversatei Secţiei speciale, respins de deputați / Iordache: O adevărată independenţă a justiţiei e dată prin buna funcţionare a acestei secţii

de L.P.     HotNews.ro
Marţi, 30 iunie 2020, 13:46 Actualitate | Politic


Florin Iordache în Parlamentul României
Foto: Digi FM / Facebook
Camera Deputaţilor a respins, marţi, propunerea legislativă a USR pentru desfiinţarea controversatei Secţii pentru investigarea infracţiunilor din justiţie. Au fost 67 voturi pentru respingere, 97 împotrivă şi 25 abţineri. Proiectul a fost inițiat de 41 de parlamentari USR și de fostul ministru al Justiției Ana Birchall.

Camera Deputaţilor este for decizional.

Inițiativa legislativă are ca obiect de reglementare desfiinţarea Secţiei pentru investigarea infracţiunilor din justiţie din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, avându-se în vedere, potrivit expunerii de motive, "toate luările critice de poziţie exprimate de magistraţi, de instituţiile europene, de organisme prestigioase cu rol consultativ în domeniile dreptului constituţional şi anticorupţiei, Comisia de la Veneţia şi GRECO, precum şi numeroasele măsuri luate de secţie în scurta sa perioadă de existenţă".

Stelian Ion, USR: "În ciuda votului am impresia că zilele acestei Secții sunt numărate. Nu va mai dura mult până va fi desființată și vom intra în normalitate. Nu are cum să mai funcționeze mult o astfel de secție gândită de Liviu Dragnea pentru a controla Justiția. Această secţie ar fi trebuit de mult desfiinţată (...) Cine nu votează proiectul consider că vrea să distrugă şi să controleze justiţia".

Ana Birchall: "Este regretabil că în ciuda declarațiilor de susținere a statului de drept, pentru aplicarea legii. Credeam că aceste declarații se vor transforma în fapte. E evident că m-am înșelat și asistăm la o nouă /marți neagră/. Această secție specială nu face altceva decât să împiedice înfăptuirea Justiției (...) Secţia pentru investigarea infracţiunilor din justiţie din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie este văzută ca fiind cooperativa 'Nufărul' de curăţire a magistraţilor care nu fac cinste acestei funcţii".

Florin Iordache: "În decizia CCR din 2018 s-a spus că înfiinţarea secţiei constituie o garanţie legală a principiul independenţei magistratului. Practic, cine doreşte desfiinţarea secţiei doreşte o subordonare a justiţiei. (...) Vreţi să ne întoarcem în perioada în care Portocală şi alţii de la Ploieşti făceau anchete cum voiau? O rog pe doamna procuror general Scutea să dea tot concursul pentru o eficientă şi bună funcţionare a secţiei. O adevărată independenţă a justiţiei este dată prin buna funcţionare a acestei secţii".

În punctul de vedere cu propunerile şi observaţiile la proiectul de lege al USR pentru desfiinţarea SIIJ, Parchetul General a susținut că inițiativa legislativă "este deficitară şi nu întruneşte normele de tehnică legislativă cerute de lege", fiind identică celei respins la sfârșitul anului trecut de Senat. Și SIIJ a transmis punctul de vedere asupra acestui proiect, susținând că "înfiinţarea Secţiei nu afectează lupta împotriva corupției şi nu este un motiv de îngrijorare, cum, în mod neîntemeiat, susţin iniţiatorii proiectului".

Epopeea Secției speciale

Secția pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție a fost înființată în cadrul Parchetului Înaltei Curți de Casație și Justiție și a devenit operațională în 23 octombrie 2017. Are competența exclusivă de a efectua urmărirea penală pentru infracțiunile săvârșite de judecători și procurori, inclusiv judecătorii și procurorii militari și cei care au calitatea de membri ai Consiliului Superior al Magistraturii.

Secția a fost condusă de Gheorghe Stan, fostul șef al Inspecției Judiciare, singura instituție abilitată să îi ancheteze disciplinar pe magistrați și care în mandatul lui Tudorel Toader a declanșat mai multe acțiuni disciplinare împotriva fostei șefe a DNA Laura Codruța Kovesi. Între timp, Gheorghe Stan a fost numit judecător la CCR, la propunerea PSD.

Procuror șef adjunct al secției a fost Adina Florea, propusă de trei ori de Tudorel Toader pentru șefia DNA și respinsă de președintele Klaus Iohannis.

Adina Florea a câștigat concursul la CSM pentru funcția de procuror-șef al secției, însă candidatura ei nu a fost validată, în condițiile în care mai mulți magistrați au boicotat ședințele CSM.

Lia Savonea, fostul președinte al Consiliului Superior al Magistraturii, a avut 7 tentative eșuate de numire a Adinei Florea la șefia secției speciale. Adina Florea s-a retras în 5 decembrie 2019 din procedura de numire la șefia Secției Speciale, după cele 7 încercări eșuate ale fostei șefe a CSM Lia Savonea de a o numi în funcția de procuror-șef al acestei secții.

Secția specială a fost criticată puternic de către organismele europene. Comisia Europeană arăta în ultimul raport MCV că funcționarea Secției speciale a confirmat temerile exprimate atât în România, cât și pe plan extern că ar putea fi utilizată ca instrument de presiune politică.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3206 vizualizari

  • +23 (31 voturi)    
    Pai da (Marţi, 30 iunie 2020, 13:57)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    "O adevărată independenţă a justiţiei este dată prin buna funcţionare a acestei secţii"

    Nu cred ca poate contesta nimeni cat bine poate face sectia asta pe hartie. Problema e practica, care ne omoara mereu. Si mai e si faptul ca e controlata de ciuma.

    Si controlata de PNL poate ar fi UN PIC mai buna, dar hai sa fim sinceri, absolut toate institutiile serioase, inclusiv cele externe au vazut-o ca pe o peticeala ce poate fi folosita drept arma de santaj. Nu cred ca are sens sa aducem aminte despre o alta sectie faimoasa 2 1/4, nu? Care incepuse minunat pana a venit "noua conducere" si a folosit-o pentru santajarea magistratilor. Nu era judecator care nu era luat la ochi.

    Ca sa nu se repete povesteea 2 si 1/4 cel mai bine ar fi ca aceasta SS sa fie desfiintata. Iar cuvantul unei slugi "loiale" cum e Ciordache are valoare mai mica decat ceara din urechi. Intotdeauna cand un ciumat sustine ca ceva trebuie pastrat, e clar ca ii ajuta, iar cand spune ca trebuie oprit, sigur va ajuta tara si cetatenii.

    Cat despre Birchall, nu o fi curata, dar e printre cei mai consecventi. Daca e fata desteapta mai bine se duce la PNL. Nu are ce cauta cu incompetentii astia din PSD.
    • -13 (23 voturi)    
      Va sta in gat... (Marţi, 30 iunie 2020, 16:05)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Va sta in gat singura sectie cu magistrati si sefi numiti direct de CSM fara implicarea politicului vad.

      E pe principiul "daca nu e numita conducerea si alesi procurorii de catre PNL / USR / Iohannis atunci e controlata de ciuma".

      La fel cum jurnalistii independenti si obiectivi sunt doar cei anti PSD.

      La fel cum zicea Basescu ca Justitia e independenta daca o controleaza doar el.

      De rasul curcilor ...
      • +12 (16 voturi)    
        Iti sta in gat... (Marţi, 30 iunie 2020, 16:38)

        midufi [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

        ca lumea se desteapta, nu mai vrea ciuma rosie...
        Aia, stii tu, care omora justitia ca sa scape politrucii precum dtaknea de puscarie.
        Aia, stii tu, care a pus mana pe toate parghiile, inclusiv Monitorul Oficial, apoi tiparea legile noaptea, ca hotii...
        Aia, stii tu, care detine antenele, "renumite" pentru obiectivitatea lor politica...
        Sunt prea multe de spus, dar nu sunt sigur ca poti fi obiectiv in gandire.
      • +4 (8 voturi)    
        Râd curcile de tine. (Marţi, 30 iunie 2020, 18:11)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

        Adina Florea este independentă?De la început a spus ce fel de independentă este!
      • +3 (7 voturi)    
        Desfiintarea Sectiei Speciale (Marţi, 30 iunie 2020, 22:02)

        Cozmin30 [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

        Dupa ce si-au pus oameni corupti sau santajabili in CSM, infractorii din mafia psd vor ca acest CSM, aflat in slujba mafiei, sa numeasca procurorii de la Sectia Speciala.
        S-a vazut cum i-a ales CSM-ul pe procurorii de la Sectia Speciala.
        Rolul Sectiei Speciale a fost sa-i hartuiasca, sa-i timoreze, sa-i sicaneze pe magistratii corecti, cinstiti, competenti, incoruptibili si nesantajabili, care ii trimit in judecata si ii condamna pe infractorii din mafia psd (pe de-o parte), sa-i protejeze pe judecatorii corupti sau santajabili, care ii achita pe infractorii din mafia psd (pe de alta parte) si in plus sa blocheze anumite dosare si sa retraga anumite recursuri, in care sunt implicati oamenii mafiei.
        Din cauza Sectiei Speciale, justitia este blocata in acest moment. Magistratilor le este teama sa se mai atinga de marii corupti si marii infractori, care au devalizat tara.
  • +17 (25 voturi)    
    Ei, uite de asta (Marţi, 30 iunie 2020, 14:24)

    Mariicaialbastri [utilizator]

    trebuie PSD trimis în opoziție...să mai stea să mai cugete la Secția Specială, să mai facă și Nicolicea un curs de drept consituțional cu un profesor adevărat, nu cu femeia de serviciu...
    • -13 (23 voturi)    
      Pe ce lume esti badie, PSD este in (Marţi, 30 iunie 2020, 15:30)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui Mariicaialbastri

      opozitie de 7 luni!
      • +4 (8 voturi)    
        si pe 6 decembrie (Marţi, 30 iunie 2020, 16:17)

        Mariicaialbastri [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        nu sunt alegeri parlamentare?
      • +4 (6 voturi)    
        :)) (Marţi, 30 iunie 2020, 18:04)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        :)) :))
        Ce opoziție e aia din moment ce face ce vrea în Parlament, având majoritatea?
        Te-a bolunzit canicula.
      • +2 (6 voturi)    
        Opoziție la ce? (Marţi, 30 iunie 2020, 18:13)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        PSD este un fel de Gică contra.Nu știe cum trebuie să fie în opoziție.
      • +5 (7 voturi)    
        psd are majoritate la CSM si in CCR (Marţi, 30 iunie 2020, 22:04)

        Cozmin30 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        psd este in opozitie, dar are majoritate in parlament, are majoritate in CSM, are majoritate la CCR, are majoritate la ICCJ.
    • +6 (10 voturi)    
      ehh (Marţi, 30 iunie 2020, 18:08)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Mariicaialbastri

      Nu, nu. PSD nu trebuie trimis in nici o opozitie pentru ca e un GIO nazist, adica nationalist-socialist.
      PSD trebuie scos in afara legii si destructurat.
  • +20 (30 voturi)    
    ehh (Marţi, 30 iunie 2020, 14:30)

    transpenibilus [utilizator]

    Zici Ciordache si tragi apa.
    Iar PSD trebuie scos in afara legii si desfiintat.
  • +16 (26 voturi)    
    Asa (Marţi, 30 iunie 2020, 14:39)

    Akylas [utilizator]

    Da, daca spune Iordache, inseamna ca asa este ! Toti ceilalti, inclusiv Comisia de la Venetia, CE, etc etc, habar n-au despre ce vorbesc. Doar Iordache e doctor in materi.....
    Nu va e rusine, analfabetilor ? Incompetentilor ? Agramatilor ? Nu va dati seama ca majoritatea acestui popor s-a saturat de voi ca de mere acre, ca de un cosmar care nu se mai termina, ca de un cancer incurabil ?!?! JOS CIUMA ROSIE NEOCOMUNISTA, DEZASTRUL ROMANIEI !!!!!!
    • -13 (21 voturi)    
      Foarte interesant, dar daca stai putin (Marţi, 30 iunie 2020, 15:32)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui Akylas

      stramb si judeci drept, tot asa zice si CSM-ul, si Parchetul general si acum tot asa zice si Camera Deputatilor, nu doar Iordache!
      • +9 (11 voturi)    
        Ce sa zic... (Marţi, 30 iunie 2020, 16:41)

        midufi [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        CSM, Camerele, etc etc sunt cam toate in mainile ciumei rosii.
        Caci stiu neo-comunistii ciumei rosii cum sa profite de \democratie, fara sa ofere nimic bun.
        Pai nu asa ne convingi mai draga.
      • 0 (4 voturi)    
        adică (Marţi, 30 iunie 2020, 18:06)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        e unitate între pesedaci, din moment ce v-ați infiltrat oamenii în structurile respective, cu majoritate în fiecare.
        Încerci tu să prostești, dar nici pe tanti Aglaia nu reușești.
      • +2 (4 voturi)    
        Da (Marţi, 30 iunie 2020, 18:24)

        Akylas [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        Toate aceste entitati enumerate sunt fiefurile PSD-ului, deci ce zic ele e absolut neimportant !
      • +2 (6 voturi)    
        psd are majoritate la CSM si la CCR (Marţi, 30 iunie 2020, 22:06)

        Cozmin30 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        Pentru ca mafia psd si-a asigurat majoritate nu doar in parlament, ci si la CSM, si la CCR, si al ICCJ.
  • -4 (24 voturi)    
    corect (Marţi, 30 iunie 2020, 14:52)

    codrean [utilizator]

    Institutia trebuie sa existe, cineva trebuie sa-i controleze si pe astia ! La cate porcarii se intampla in "justitia" noastra ... Nestiinta de carte, evitarea asumarii raspunderii, coruptia sub diferitele ei forme ...
    Ca nu trebuie politizata si folosita ca instrument de santaj este cu totul altceva. Ca ce face "inspectia" - ce nu face adica - ne-am lamurit !
    • 0 (2 voturi)    
      bine, (Marţi, 30 iunie 2020, 18:07)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      dar câte acțiuni reușite au avut? Care e procentul de eficiență?
    • +2 (8 voturi)    
      Nu tocmai mafia psd trebuie sa-i controleze (Marţi, 30 iunie 2020, 22:08)

      Cozmin30 [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      Cineva trebuie sa-i controleze, dar nu mafia psd.
      Dupa ce si-au pus oameni corupti sau santajabili in CSM, infractorii din mafia psd vor ca acest CSM, aflat in slujba mafiei, sa numeasca procurorii de la Sectia Speciala.
      S-a vazut cum i-a ales CSM-ul pe procurorii de la Sectia Speciala.
      Rolul Sectiei Speciale a fost sa-i hartuiasca, sa-i timoreze, sa-i sicaneze pe magistratii corecti, cinstiti, competenti, incoruptibili si nesantajabili, care ii trimit in judecata si ii condamna pe infractorii din mafia psd (pe de-o parte), sa-i protejeze pe judecatorii corupti sau santajabili, care ii achita pe infractorii din mafia psd (pe de alta parte) si in plus sa blocheze anumite dosare si sa retraga anumite recursuri, in care sunt implicati oamenii mafiei.
      Din cauza Sectiei Speciale, justitia este blocata in acest moment. Magistratilor le este teama sa se mai atinga de marii corupti si marii infractori, care au devalizat tara.
    • -1 (1 vot)    
      aiurea (Miercuri, 1 iulie 2020, 11:53)

      Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      Zise unul codrean din fundul padurii...La data infiintarii acsteia exista deja in cadrul DNA organismul care suprveghea activitatea judecatorilor si procurorilor...
  • +13 (25 voturi)    
    A înviat Ciordache! (Marţi, 30 iunie 2020, 15:03)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Vrea sa continue opera de sabotare a justiției!

    Partea a II-a!
    • -1 (3 voturi)    
      USL trăiește bine mersi sub acoperire (Marţi, 30 iunie 2020, 19:30)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      Cred că a înviat uslul. Predoiu e la înaintare oricând apare un pericol pentru interlopii din politica. Acum patru ani la.primarie desființa șansele obținerii unui mandat de către ND, punandu-i pe tava primăria uslului. Acum se ocupă de sabotarea eforturilor DNA sub LCK. După cum ordona amicii USL.
  • +10 (12 voturi)    
    Mda, o bila neagra pentru Camera deputatilor (Marţi, 30 iunie 2020, 16:42)

    midufi [utilizator]

    si o bila alba pentru USR.
    Se vor deconta la alegeri.
  • +8 (10 voturi)    
    va dati seama (Marţi, 30 iunie 2020, 16:51)

    cristi_an [utilizator]

    daca vine din gura astuia, cata treaba are cu independenta justitie sectia asta
  • -9 (15 voturi)    
    Sectia Speciala numita de CSM (Marţi, 30 iunie 2020, 16:56)

    dragobete [utilizator]

    Sectia Speciala este trebuincioasa pentru...aducerea Justitiei intre Puterile Statului Constitutional... deocamdata este captiva Statului Securistic...citesc postarile care...sfideaza logica si bunul simt...postari care sunt in slujba Statului Securistic...pentru desfiintarea acestei institutii...Tovarasi...plini de energie...ganditi daca aveti cu ce...daca nu...nu va mai chinuiti tastatura...cu aberatii de logica...USR si Birchall mai au un singur dor...cu Sectia Speciala...sa mearga la Stapanii Lor...cu EA pe scut...cine este UE si Comisia de la Venetia...in materie jurisdictionala? ...NIMENI...stim si NOI...sa decidem ce este rau si ce este bine...fara traducatori ...de ocazie!!!...aceasta Sectie...este cel mai potrivit instrument pentru combaterea abuzului de putere al asa zise-i justitii... va deranjeaza ca a fost legiferata de PSD...pot sa inteleg..mai gresesc si EI cateodata....pentru NOI justitiabilii...lasati Sectia in pace...este in logica lucrurilor binevenite!!!!
    • +7 (9 voturi)    
      Respira, mah, ca mori sufocat (Marţi, 30 iunie 2020, 17:43)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui dragobete

      Ceva nou, totusi: statul securistic.
      Asta e ala paralel, de care ne vorbea draknea, nu-i asa?
      Cand avea toata puterea in mana, si trebuia sa mai inventeze ceva...
      Mah, da' de Soros, nimic?
    • +3 (7 voturi)    
      Statul este luat in captivitate de mafia psd (Marţi, 30 iunie 2020, 22:10)

      Cozmin30 [utilizator] i-a raspuns lui dragobete

      Nu exita niciun stat securistic, in schimb exista un stat luat in captivitate de mafia psd.
      Dupa ce si-au pus oameni corupti sau santajabili in CSM, infractorii din mafia psd vor ca acest CSM, aflat in slujba mafiei, sa numeasca procurorii de la Sectia Speciala.
      S-a vazut cum i-a ales CSM-ul pe procurorii de la Sectia Speciala.
      Rolul Sectiei Speciale a fost sa-i hartuiasca, sa-i timoreze, sa-i sicaneze pe magistratii corecti, cinstiti, competenti, incoruptibili si nesantajabili, care ii trimit in judecata si ii condamna pe infractorii din mafia psd (pe de-o parte), sa-i protejeze pe judecatorii corupti sau santajabili, care ii achita pe infractorii din mafia psd (pe de alta parte) si in plus sa blocheze anumite dosare si sa retraga anumite recursuri, in care sunt implicati oamenii mafiei.
      Din cauza Sectiei Speciale, justitia este blocata in acest moment. Magistratilor le este teama sa se mai atinga de marii corupti si marii infractori, care au devalizat tara.
  • 0 (2 voturi)    
    COPIII, inginerii, doctorii (Marţi, 30 iunie 2020, 18:39)

    dincannes [utilizator]

    ... avocatii, scriitorii, soferii, preotii, aviatorii, sportivii, jurnalistii (comandantii de nave !), chiar si bancherii, daca gresesc TREBUIE PEDEPSITI !
    Singurii care spun (oneori) prostii, fara a fi pedepsiti sunt politicienii !
    Sa le lasam NUMAI LOR acest privilegiu !
    .
  • 0 (2 voturi)    
    To'arasu' Ciordache .... (Marţi, 30 iunie 2020, 19:11)

    danmarian [utilizator]

    dixit ! Canalia de Caracal inca GAVARESTE ! Unul din distrugatorii Justitiei din Romania - ca sa-l scape pe puscariasul Dragnea de puscaria in care "locuieste" acum - dar si pe multii pungasi, hoti si mafioti din PSD + ALDE + Pro-Tonta + UDMR ..... Si pungasi - canalii ca Ciordache INCA activeaza in Shparlamentul Rusinii Nationale si isi bat joc de Romania - "DECAT" pentru a-si acoperii banditii de partid ! De mult trebuia suspendat acesasta cloaca de pungasi - Shparlamentul si trecut de urgenta la votare ! Ori ce zi intarziere este IN FOLOSUL PUNGASILOR ! A se vedea cazul de fata = Ciordache de Caracal !
  • 0 (0 voturi)    
    Cifrele din prezentarea articolului (Miercuri, 1 iulie 2020, 12:40)

    Leul in iarna [utilizator]

    îmi par ciudate... 67 pentru respingere, 25 abțineri și 97 împotriva respingerii... Conform acestor cifre proiectul ar fi trebuit să treacă... Ori nu mai pricep eu nimic...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by