Guvernul ocolește Parlamentul/PSD nu mai poate modifica hotărârea de prelungire a stării de alertă

de Luminita Pirvu     HotNews.ro
Miercuri, 17 iunie 2020, 10:11 Actualitate | Politic


Orban în Parlament
Foto: Guvernul Romaniei
 documente
Parlamentul nu mai poate modifica prelungirea stării de alertă. Conducerea Birourilor Permanente reunite a luat act miercuri de informarea trimisă de către Guvern privind prelungirea stării de alertă pe o perioadă de 30 de zile. Practic, Guvernul Orban a informat doar Parlamentul și nu a solicitat prelungirea stări de alertă folosindu-se de faptul că în lege nu este prevăzut faptul că Legislativul trebuie să aprobe prelungirea stării de alertă. Cu alte cuvinte Parlamentul nu mai poate interveni pe hotărârea Guvernului și nu poate aduce modificări.

Surse parlamentare au declarat pentru HotNews.ro că Birourile permanente reunite ale Parlamentului au decis că nu va fi dat, deocamdată, un vot pe hotărârea Guvernului cu privire la prelungirea stării de alertă.

Conducerea Parlamentului a hotărât să trimită o scrisoare premierului Ludovic Orban în care să îi atragă atenţia că această hotărâre trebuie votată de Parlament, iar prelungirea stării de alertă trebuie încuviinţată de parlamentari şi nu doar să fie transmisă spre informare.

Ce conține scrisoarea trimisă de către Parlament Guvernului:

"Stimate Domnule Prim-Ministru, Având în vedere adresa nr. 5/3207 din 16.06.2020 prin care ne transmiteți, spre informare, Hotărârea Guvernului nr. 476 / 16.06.2020 privind prelungirea stării de alertă a teritoriului și măsurilor de îngrijire sunt aplicabile în cazul în care se impune prevenirea și combaterea efectelor de pandemii de la COVID-19, și în condițiile în care se poate prevedea art. 4, alin. (4) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei din COVID-19, Vă solicită completarea procedurilor de aplicare a art. 4 din actul normativ precitat prin transmiterea către Parlament a solicitării măsurilor de prelungire a stării de alertă, a bazelor analizate a factorilor de risc, a documentului privind art. 3 din Legea nr. 55/2020."

Liberalii au invocat în ședință faptul că Guvernul a trimis Parlamentului o informare în acest sens și nu o solicitare de aprobare a prelungirii stării de alertă. Guvernul se folosește de faptul că legea 55/2020 prevede votul Parlamentului doar pentru instituirea stării de alertă, nu și pentru prelungirea acesteia.

PSD a anunțat că nu este de acord cu varianta Guvernului și că va modifica prelungirea stării de alertă în Parlament. Pesediștii doresc ca prelungirea stării de alertă să se facă pe 15 zile și nu 30 cum a anuțat Guvernul.

"Vrem foarte clar stipulat în HG că spitalele se deschid pentru bolile cronice. Am văzut bâlbâiala prim-ministrului că medicii sunt de vină că nu au fost trataţi bolnavii de boli cronice. (...) Sperăm ca după analiza de risc să avem din nou cu domnul Arafat o discuţie şi să începem să înţelegem de ce ţin spitale suport Covid fără pacienţi, astfel încât comunităţile în care sunt aceste spitale nu au acces la actul medical, trebuie să facă zeci de kilometri până la spitalul reşedinţă de judeţ. (...) Vrem un studiu şi să discutăm cu domnul Arafat ce se întâmplă cu teatrele şi de ce nu putem lua aceeaşi măsură, n-am deschis locurile de joacă... Adică, nu cred că pentru un copil e cineva mai responsabil să respecte nişte reguli decât un părinte. De ce nu deschizi locurile de joacă în aer liber? Este într-o discuţie şi sperăm cu această ocazie să avem în sfârşit o discuţie cu domnul Arafat în Parlament, să putem să nu greşim, să nu cumva să intervenim peste deciziile specialiştilor", a declarat Marcel Ciolacu.

Guvernul a decis marți prelungirea stării de alertă cu încă 30 de zile, începând cu 17 iunie. Printre măsurile prevăzute în următoarea perioadă se prevede:
  • restaurantele, locurile de joacă și teatrele rămân închise
  • se menține obligativitatea purtării măștilor în spații închise
  • limitarea la 20 de persoane a evenimentelor din spații închise
  • deplasarea persoanelor în grupuri mai mari de 6, dacă nu fac parte din aceeași familie rămâne interzisă.
  • se deschid însă bisericile, dar cu respectarea măsurilor de distanțare.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12194 vizualizari

  • -9 (55 voturi)    
    so much about democracy... (Miercuri, 17 iunie 2020, 10:23)

    demaGOGU [utilizator]

    ...nu va asteptati ca #rezistentii sa protesteze in strada ptr scurtcircuitarea circuitului democratic.
    • +6 (34 voturi)    
      ce scurtcircuit omule? (Miercuri, 17 iunie 2020, 11:09)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      se respecta legile. atat timp cat legea nu prevede obligativitatea aprobarii din partea parlamentului..de ce vorbesti aiurea
      • -14 (32 voturi)    
        Au gasit o virgulita.... (Miercuri, 17 iunie 2020, 11:17)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

        Au gasit o virgulita pe undeva printr-o lege ca sa le dea celorlalti la gioale.

        Evident ca in orice societate democratica, fentarea Parlamentului la astfel de decizii grele cum e starea de alerta/urgenta are raspunsuri dure date de sistemul democratic.

        Dar nu si in Romanika Talibana. La poporul iubitor de catuse si caluse, fortarea limitelor democratiei, trecerea spre dictatura e semn de mare destoinicie si inteligenta, caci iata, capra vecinului e pe moarte si - cu putin noroc - si vecinul, odata cu capra!
        • +4 (8 voturi)    
          Eu mi aduc aminte ce spuneai pe (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:10)

          alibaba_zeul_meu [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          11 august 2018.

          Voi nu stiti ce este aia "rusine".
      • 0 (6 voturi)    
        Interpretare lege (Miercuri, 17 iunie 2020, 16:16)

        adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

        "(1) Starea de alertă se instituie de Guvern prin hotărâre, la propunerea ministrului afacerilor interne, și nu poate depăși 30 de zile. Starea de alertă poate fi prelungită, pentru motive temeinice, pentru cel mult 30 de zile, prin hotărâre a Guvernului, la propunerea ministrului afacerilor interne."

        Daca instituirea necesita aprobarea Parlamentului se subintelege ca si prelungirea necesita acelasi lucru.

        Asta insa este mentalitatea de rahat a romanaului, cauta el virgulite prin lege si vine cu tot felul de interpretari fanteziste.

        Probabil ca se va ajunge ca de obicei la CCR sau, avand in vedere ca vorbim de un act administrativ (hotarare de guvern) se poate ataca si la instantele obisnuite la completele de contencios administrativ.

        Daca se ajunge la CCR cel mai probabil se va constata conflict de natura constitutionala iar la completele de contencios administrativ se va declara hotararea de Guvern ca fiind ilegala.
        • +2 (6 voturi)    
          Daca se ajunge la CCR (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:12)

          alibaba_zeul_meu [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

          se va incalca legea, asa cum am fost obisnuiti.
  • -9 (37 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 iunie 2020, 10:31)

    [anonim]

  • -12 (34 voturi)    
    corect! (Miercuri, 17 iunie 2020, 10:36)

    kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator]

    ce nevoie avem de Parlament?
    • +7 (23 voturi)    
      pai, (Miercuri, 17 iunie 2020, 10:59)

      Cezy [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

      chiar ai dreptate in cazul de fata, ironicule!
    • +7 (25 voturi)    
      Exact ... (Miercuri, 17 iunie 2020, 11:16)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

      Aceasta organizație numită parlament (cu P mic) este rezultatul conceptului iliescian de "democrație originală".
      Prezența lui e doar un check-box bifat pe temele copiate de care e nevoie ca să zici că ești în rând cu lumea (și, foarte important, în această calitate să ai acces la fonduri externe de furat)

      Deci: parlament-check, ccr-check, avocatul poporului-check, justiție-check

      ... forme fără fond în spatele cărora se ascund jmekerii de școală nouă, nomenklatura furtului, neamului prost și a șpăgii.

      DA, domnule, ai dreptate: NU avem nevoie de un ASTFEL de instituții.
      Dar nici nu suntem în stare să construim altele cum trebuie pentru că, de fapt, suntem reprezentați perfect de ele :(
    • +7 (13 voturi)    
      măi amețeală, (Miercuri, 17 iunie 2020, 16:00)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

      ia uite ce scrie în legea 55 din 15.05.2020, clocită de pesedacii tăi scumpi :

      ”(2) Starea de alertă poate fi prelungită ori de câte ori analiza factorilor de risc indică necesitatea menținerii răspunsului amplificat pentru o perioadă de timp suplimentară, care nu poate fi mai mare de 30 de zile.
      (3) Starea de alertă încetează, înainte de împlinirea termenului pentru care a fost declarată ori prelungită, atunci când analiza factorilor de risc indică faptul că nu mai este necesară menținerea unui răspuns amplificat.”

      Ce să vă fac mă, dacă aveți numai intelijenți în frunte cu Ciolanul vostru interimar.
      Bineînțeles că Guvernul a făcut exact ce scrie în lege. A prelungit iîn baza legii.
      • +4 (6 voturi)    
        Abuzurile (Miercuri, 17 iunie 2020, 19:16)

        alibaba_zeul_meu [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        In "cultura" comunista respectarea legii este un abuz
  • +1 (31 voturi)    
    Mă bucur pentru Ponta,Tăriceanu,Ciolacu, (Miercuri, 17 iunie 2020, 10:36)

    asavreau [utilizator]

    De dragul popularității printre infractori ,respectivii,erau porniți să facă o nefăcută dând șanse infractorilor să jubileze.
  • -6 (42 voturi)    
    Democratie (Miercuri, 17 iunie 2020, 10:37)

    cucuveauamov [utilizator]

    un cuvant inventat de greci si ingropat de geci
  • +5 (31 voturi)    
    Sah-mat (Miercuri, 17 iunie 2020, 10:42)

    PetricaGhezea [utilizator]

    Dar,unde-i lege nu-i tocmeala. Chiar daca nu ne convine. Cand au facut legea trebuiau sa isi dea seama.
    Ai gresit,suporta
    • +7 (17 voturi)    
      Corect! Acum trebuie sa abroge or modifice legea! (Miercuri, 17 iunie 2020, 11:10)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui PetricaGhezea

      Inca o dovada ca in parlament sunt TOTI tampiti! Nici macar unul nu si-a dat seama de lacuna din lege! Si mai vor sa dicteze ce se invata in universitati!
      • +1 (13 voturi)    
        Pai, (Miercuri, 17 iunie 2020, 11:42)

        PetricaGhezea [utilizator] i-a raspuns lui Alui

        abroga, dar e prea tarziu in faza asta. Pana trece de ambele camere, pana e promulgata,contestata .Guvernul are parghia legala sa prelungeasca acum fara acordul Parlamentului
      • +1 (5 voturi)    
        corb la corb... (Miercuri, 17 iunie 2020, 13:03)

        Andreiasu [utilizator] i-a raspuns lui Alui

        Ba si-au dat seama. Chiar stiau ce se va intampla dar, inainte de alegeri locale nu strica un mic joc de glezne.
    • +2 (12 voturi)    
      dar o sa atace la ccr (Miercuri, 17 iunie 2020, 11:23)

      panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui PetricaGhezea

      Iar slugile penale din ccr vor da castig de cauza psd-ului, ca intotdeauna
  • -2 (30 voturi)    
    măgărie românească (Miercuri, 17 iunie 2020, 10:53)

    Mariobrutte [utilizator]

    Hai să speculăm o chichiță din lege și să ocolim un mecanism democratic. Tipic PSD. Ah, stai...
    • +1 (15 voturi)    
      Chichita (Miercuri, 17 iunie 2020, 11:40)

      Ccoto [utilizator] i-a raspuns lui Mariobrutte

      O hotarare de guvern este un act administrativ care, conform Constitutiei Romaniei, nu este supus controlului parlamentar. Asta-i chichita, cu separarea puterilor in stat. Nu prea ai inteles mecanismul democratic. In momentul in care parlamentul ar modifica hotarari de guvern, ar intra in zona executiva. depasindu-si atributiile de putere legislativa.
      In cazul de fata, nu e exclus ca parlamentul sa modifice astazi legea 55, prin care sa oblige Guvernul sa supuna parlamentului spre aprobare si prelungiurea starii de alerta, nu doar instituirea ei.
  • +2 (26 voturi)    
    O adunatura de ratati (Miercuri, 17 iunie 2020, 10:57)

    2016 [utilizator]

    pzdei, aldei, pontalai si udmrei in shparlament! Si-au luat-o in freza! Au iesit postacii sultanului PSDragneev (patru, cei mai fideli) cu comentarii nostalgice, se simte cum mafiotii din sparlament pupa podelele din Casa Poporului. Cu aceasta mentalitate si doar cu ciolanu purtator de cuvant (era sa zic mancator de ...) al sultanului aflat in harem, pzd-ul va ajunge un partid de duzina, acolo unde-i este locul, in cimitirul comunistilor!
    • +4 (16 voturi)    
      ca sa vezi.... (Miercuri, 17 iunie 2020, 11:54)

      asada [utilizator] i-a raspuns lui 2016

      ...ce concentrare de slugi ale borfasilor PSD-ALDE-UDMR care mai de care mai rahatiti in pantaloni vorbind despre democratie ,legi si mai ales de respectul datorat asa zisului parlament,care are ca preocupare permanenta sabotarea tarii si scaparea de bratul legii a sleahtei gainarilor de tot soiul ce il populeaza !!!
  • +7 (25 voturi)    
    Asumare si Responsabilitate (Miercuri, 17 iunie 2020, 10:59)

    AdevaratulProfet [utilizator]

    Cam era timpul ca cineva sa aiba boase, sa ia si sa isi asume masurile ...Prea mult se negocia si se influentau masurile sanitare necesare de jocuri politice...si de calcule electorale. Si aici trebuie mentionati in special Ponta si Tariceanu..Asa, PNL isi asuma si unii vor aprecia, altii mai putin, vor mai vota PNL sau nu....Dar un lucru e sigur, PSD, ALDE si ProRomania, nu vor vedea votul meu personal intru eternitate, pentru toata mizeria care au facut-o din 2016 pana in 2019...Partida Romilor mi se pare mai acceptabila pentru votat decat cele mentionate mai sus...RUSINE pt. eternitate PSD!!!
    • +5 (21 voturi)    
      Eu cred (Miercuri, 17 iunie 2020, 11:18)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui AdevaratulProfet

      Eu cred că PNL nu trebuie să se cramponeze de treaba asta cu "pierd voturi". Nu pierd nimic. Cei care sunt contra acestei decizii oricum nu-i votează .
      Eu cred că vor câștiga în fața oamenilor care înțeleg ce se întâmplă.
  • +3 (23 voturi)    
    bravo, baieti destepti (Miercuri, 17 iunie 2020, 11:03)

    Mary80 [utilizator]

    guvernul poate prelungi starea de urgenta/alerta pana in 2070 pe motiv ca au fost deja votate o data.

    Totusi aceasta sodomie legislativa nu se putea face fara acordul psd.
  • +2 (16 voturi)    
    deci iar nu e clar, ajungem iar la CCR, legea este (Miercuri, 17 iunie 2020, 11:05)

    motanelul [utilizator]

    nu spune clar ca se instituie pentru maxim 30 de zile si ca trebuie acordul parlamentului pt toata tara, dar in cazul prelungirii pentru ionca 30 de zile avand in vedere ca prima a expirat, ea se instituie din nou, deci trebuie iar aprobata de parlament. Aici este evident totusi, daca pentru prima data ai avut nevoie de parlament, mai mult la prelungire nu? CCR va da castig sigur!

    (1) Starea de alertă se instituie de Guvern prin hotărâre, la propunerea ministrului afacerilor interne, şi nu poate depăşi
    30 de zile. Starea de alertă poate fi prelungită, pentru motive temeinice, pentru cel mult 30 de zile, prin hotărâre a
    Guvernului, la propunerea ministrului afacerilor interne.
    (2) Starea de alertă se instituie pe întreg teritoriul ţării sau doar pe teritoriul unor unităţi administrativ-teritoriale, după
    caz.
    (3) Când starea de alertă se instituie pe cel puţin jumătate din unităţile administrativ-teritoriale de pe teritoriul ţării, măsura se supune încuviinţării Parlamentului. Parlamentul se pronunţă în şedinţă comună a Camerei Deputaţilor şi
    Senatului, în termen de 5 zile de la data solicitării de încuviinţare. Dacă Parlamentul respinge solicitarea de încuviinţare,
    starea de alertă încetează de îndată.
    (4) Parlamentul poate încuviinţa măsura adoptată de Guvern integral sau cu modificări.
    • -3 (11 voturi)    
      motanel !!!! (Miercuri, 17 iunie 2020, 11:56)

      asada [utilizator] i-a raspuns lui motanelul

      Mieunam,mieunam din toti bojocii !!!!
    • +3 (9 voturi)    
      Pare destul de clar (Miercuri, 17 iunie 2020, 12:33)

      copci [utilizator] i-a raspuns lui motanelul

      Deci Guvernul poate sa prelungeasca cu maxim 30 de zile, acum Parlamentul nu se poate opune, dar dupa ce expira aceste 30 de zile, Guvernul va trebui sa instituie din nou.
    • +5 (11 voturi)    
      Ce nu e clar? (Miercuri, 17 iunie 2020, 13:15)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui motanelul

      Daca e expirat, nu mai poate fi prelungit. Daca poate fi prelungit, nu e expirat, e prelungit. Legea zice clar:
      "Starea de alertă poate fi prelungită, pentru motive temeinice, pentru cel mult 30 de zile, prin hotărâre a
      Guvernului, la propunerea ministrului afacerilor interne."
      Scrie undeva de parlament si eu nu am observat? Nu cred.
  • +5 (17 voturi)    
    la cati doctori analfabeti functional sunt (Miercuri, 17 iunie 2020, 11:13)

    Yotta [utilizator]

    in parlamentul romaniei, ce pretentii poti avea!?
    asta e, impostri cu staif, dle! ))))
  • +7 (13 voturi)    
    Stiti ce urmeaza, nu?! (Miercuri, 17 iunie 2020, 11:24)

    Metec [utilizator]

    Pac! la CCR, conflict juridic. Dorneanu doua dupa ceafa lui Orban, Guvernul in genunchi, pe coji de nuca...
    N-ar fi fost mai simplu sa se discute omeneste, inainte? Iar pierdem timp, iar ne ciorovaim ca la piata... Metehne fanariote.
  • -3 (15 voturi)    
    DNA-ul (Miercuri, 17 iunie 2020, 11:26)

    Incomod3 [utilizator]

    o sa aiba treaba multa in viitorul apropiat...
  • 0 (14 voturi)    
    guvern (Miercuri, 17 iunie 2020, 11:53)

    nimrod [utilizator]

    Chestia asta cu cerut voie la parlament pentru masuri strict executive a generat-o desteptu' de Tony Blair cand s-a apucat sa ceara voie de la parlamentului britanic sa execute cateva lovituri aeriene ca represalii impotriva lui Assad. Dupa aia s-a apucat Obama sa ceara voie pentru una si alta si asa puterea executiva s-a dus pe apa sambetii fiindca de atunci toate parlamentele lumii se oparesc daca guvernele nu vin sa ceara aprobari si striga neconstitutional pentru te miri ce.
  • -2 (12 voturi)    
    Parlamentul n-are decât să dizolve guvernul (Miercuri, 17 iunie 2020, 15:50)

    hic sunt leones [utilizator]

    ca să se învețe minte să aibă păreri.
    Uităm iar și iar - iar prin „uităm” mă refer la cei care susțin abuzul de putere al guvernului, doar pentru că în felul acesta psd își mai ia o scatoalcă - că, într-o republică cu democrație reprezentativă, exercitarea puterii suverane este transmisă de către popor către PARLAMENT!!! iar guvernul există doar ca să pună în executare voința poporului, așa cum rezultă ea din actele normative adoptate de către legislativ, nu de către președinte, guvern sau oarece secretari de stat.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by