UPDATE Educația sexuală în școli înlocuită cu educație sanitară și doar cu acordul părinților/ USR și PNL s-au abținut de la vot

de L.P.     HotNews.ro
Miercuri, 3 iunie 2020, 14:02 Actualitate | Politic


Ședință Camera Deputaților
Foto: AGERPRES
Deputații au adoptat miercuri, cu 269 pentru 3 împotrivă, 35 abțineri proiectul prin care este eliminată sintagma „educație sexuală” din lege, înlocuind-o cu „educație sanitară”. Derularea acestor programe ar urma să se facă doar cu acordul scris al părinților.

Propunerea a venit din partea deputaților PSD și PNL care au modificat în comisiile de specialitate legea protecției copiilor. Camera Deputaților este forul decizional, legea urmează să meargă la promulgare.

În cadrul dezbaterilor generale, la plen, deputatul USR Dan Barna a atras atenția că cei mici nu pot fi protejați prin neinformare.

Dan Barna, USR: „Avem pe masă un subiect -educația pentru sănătate, pentru copii, și vă cer tuturor să gândiți fiecare cu mintea dumneavoastră la acest vot. (...) România este în momentul de față pe primul loc în Europa la mame minore, ceea ce înseamnă că avem o problemă majoră. Faptul că tinerele, copilele își încep viața sexuală în toalete de școală este o problemă majoră. Nu ne putem proteja copiii neinformându-i (...) Avem părinți care din considerente religioase consideră că nu trebuie să aibă acces la acest tip de educație”.

Petru Movilă, PMP: "Educația sexuală ar trebui predată în școli cu acordul scris al părinților. Este foare important să gasim o soluție ca acești copii să aibă acces la o educație normală. Părinții joacă un rol foarte important, ei sunt modele pentru copii lor. Parinții ar trebui să mai lase crâșmele și băutura, să le dea hăinuțe copiilor să meargă la școală".

Nicușor Halici PSD: "Noi susținem aceasta inițiativă pentru că partidul privește în viitor, la ziua când trebuie să predăm ștafeta și pentru asta trebuie să creștem omani sănătoși nu doar fizic ci și moral și mental. Îmi pare rău că nu e Dan Barna aici să-l privesc în ochi și să-l întreb cum ar reacționa dacă copilul lui de clasa a doua ar veni acasă și ar spune că a învățat la școală cum fac sex două persoane? Aia este educație? Nu! Aia e distrugere de multe ori iremediabil, asupra caracterului unui copil".

Comisia Juridică a dat marți, raport favorabil pe varianta propusă de PSD și PNL. În urmă cu o săptămână, la Comisia de Muncă a Camerei Deputaților patru parlamentari PSD și PNL au propus ca programele de educație care includ educația sexuală să se desfășoare doar cu „acordul scris al părinților sau al reprezentanților legali ai copiilor”.

Ce prevede legea în vigoare (45/2020)
  • ”Derularea sistematică în unitățile școlare, cel puțin o dată pe semestru, de programe de educație pentru viață, inclusiv educație sexuală pentru copii, în vederea prevenirii contactării bolilor cu transmitere sexuală și a gravidității minorelor.
Amendamentul nou introdus:
  • "Derularea sistematică în unitățile școlare cu acordul scris al părinților sau reprezentanților legali ai copiilor de programe de educație pentru viața inclusiv educație sanitară în vederea prevenirii contractării bolilor cu transmitere sexuală și gravidității minorelor". (Autorii amedamentului: Robert Sighiartău (PNL), Florica Cherecheş (PNL), Elena Hărătău (PSD), Steluţa-Gustica Cătăniciu (neafiliat), Adrian Solomon (PSD), Nicuşor Halici (PSD) şi Titus Corlăţean (PSD).
Camera Deputaților este forul decizional, legea urmează să meargă la promulgare.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















13663 vizualizari

  • +36 (56 voturi)    
    //// (Miercuri, 3 iunie 2020, 14:04)

    GemstonePig [utilizator]

    Cum sa spuna o asemnea grazafie infioratoare?!!
    toata lumea stie ca barza aduce copiii
    • -3 (13 voturi)    
      intr-o tara plina de prosti ... poate! (Miercuri, 3 iunie 2020, 15:28)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

      intr-o tara plina de prosti ... poate!
  • +20 (42 voturi)    
    Băi Halici, (Miercuri, 3 iunie 2020, 14:08)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    ...lasă bă, că e mai bine să afle de pe la alți golani de pe stradă, decât de la școală. Sau de pe site-urile prono, că prin clasa a II-a deja stau toată ziua pe internet :)) Asta dac nu se găsește vreun binevoitor mai vârstnic ca să-i exemplifice una, alta pe viu.
  • +21 (41 voturi)    
    distrugere! (Miercuri, 3 iunie 2020, 14:15)

    koala1712 [anonim]

    distrugere e atunci cand iti vine copilul de 15 ani acasa si iti spune ca vei fi bunic! dar na, e greu sa gandesti la nivel mai mare de clasa a doua.
    • -3 (15 voturi)    
      până (Miercuri, 3 iunie 2020, 18:30)

      Andrei Cosmovici [utilizator] i-a raspuns lui koala1712

      Până să se întâmple asta, tu unde erai, ca părinte?
    • +3 (3 voturi)    
      Apreciez muult optimisum! (Joi, 4 iunie 2020, 9:17)

      Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui koala1712

      "iti vine copilul de 15 ani acasa si iti spune ca vei fi bunic! "

      De 15 ani??
      La 15 ani este deja pe deplin matur, dar au fost destul cazuri - nu doar exceptii - de fetite de 11-12 ani ramase insarcinate!
      In general partenerul era considerabil mai in varasta: talal vitreg sau bunicul.

      Ehe, 15 ani este varianta optimista!
  • +16 (40 voturi)    
    Oameni proști și fără minte. (Miercuri, 3 iunie 2020, 14:23)

    asavreau [utilizator]

    Educația sexuală nu înseamnă să înveți cum ser face sex.În primul rând este problema de igienă.Lipsa igienei organelor sexuale duce la boli grave care pot compromite dezvoltarea fizică și intelectuală a minorului.Educația sexuală este de fapt și educația sanitară care implică și cunoașterea efectului fumatului și de ce să nu fumezi,să nu consumi droguri,să nu consumi alcool.Spălatul pe corp,pe dinți și a organelor sexuale preîntâmpină multe probleme de sănătate care pot să apară la adulți.Opoziția la o lege privind educația sanitară arată gradul de civilizație al indivizilor respectivi.
    • -3 (29 voturi)    
      de ce crezi (Miercuri, 3 iunie 2020, 15:22)

      Andrei Cosmovici [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      De ce crezi că n-aș fi capabil să-i explic eu, părinte, aceste lucruri copilului meu?
      • +5 (13 voturi)    
        pt ca (Miercuri, 3 iunie 2020, 17:17)

        koala1712 [anonim] i-a raspuns lui Andrei Cosmovici

        pt ca nu toti au asa mare grija de copiii lor.
      • +1 (15 voturi)    
        Pana si faptul ca pui asa o intrebare (Miercuri, 3 iunie 2020, 17:45)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Andrei Cosmovici

        denota cata minte ai... Problema nu e atat pentru cei care pot explica, pot discuta cu proprii copii, ci pentru cei care nu pot face asta, din diverse motive. Fiica-ta de cate ori a ramas insarcinata in scoala? Probabil niciodata! Dar asta nu inseamna ca nu exista astfel de cazuri, deci si de parinti care nu sunt in stare sa-si educe copiii. Ori legea si materia asta tocmai pentru asta era. E grav ca nu ti-ai dat seama, cum am spus, dar bine ca pretinzi ca esti grozav! Era si o zicala pentru asta, dar probabil tot nu o vei intelege...
        • -1 (9 voturi)    
          atunci (Miercuri, 3 iunie 2020, 20:37)

          Andrei Cosmovici [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          Dacă problema este pentru cei care nu pot explica, de ce să-i bagi pe toți în aceeași oală? Trebuie să existe educație sexuală, acest lucru este clar. Însă semnificația acestei realități nu este aceeași pentru fiecare. De aceea consider important că s-a votat să existe un acord al părinților.
          Cât timp reușim să avem aceleași obiective (reducerea numărului de sarcini la adolescente, a numărului de bts și de avorturi), atunci lasă-mi dreptul să aleg modul în care le ating. Și fă în așa fel încât să identifici cât mai precis cine are nevoie de servicii de stat în această privință. De bun simț.
          • -1 (1 vot)    
            Pentru un motiv foarte simplu: (Joi, 4 iunie 2020, 15:43)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Andrei Cosmovici

            Legile trebuie sa fie (egale) pentru toti. Altfel e vorba de discriminare s.a.m.d. Nu poti face legi doar pentru unuu, desi recunosc ca in Romania se poate, si sunt o multime... Dar asta nu inseamna ca e si corect.
      • +7 (17 voturi)    
        De ce școală în general? (Miercuri, 3 iunie 2020, 17:55)

        aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Andrei Cosmovici

        @Andrei Cosmovici: Și să citească am putea să-i învățăm noi. Și să facă adunări și înmulțiri. Și să deseneze, și să cânte. Istoria de clasa a patra? I-o putem povesti fără probleme. E totuși un motiv pentru care astea se predau în școli.

        Nu toți părinții știu lucrurile astea, nu toți părinții sunt capabili să-și învețe copiii. Dar avem nevoie ca toți copiii să învețe niște lucruri de bază.

        Ca răspuns la întrebarea ta: eu nu am cum să știu, că nu te cunosc. Dar știu că sunt destul de mulți care nu sunt capabili, așa că probabilitatea să fii unul din ășția e undeva pe la mijlocul intervalului între 0 și 1
        • -2 (6 voturi)    
          am raspuns (Miercuri, 3 iunie 2020, 20:40)

          Andrei Cosmovici [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

          Mulțumesc, am răspuns mai sus la aceeași problemă, ridicată de LiviuX.
      • +5 (19 voturi)    
        Legile nu pot sa fie facute doar pentru unii (Miercuri, 3 iunie 2020, 18:01)

        sile_v [utilizator] i-a raspuns lui Andrei Cosmovici

        Trebuie sa urmareasca un bine global, nu se poate altfel. Poate ca dumneavoastra discutati toate aceste lucruri delicate cu copii si va felicit.

        Problema e ca cea mai mare parte a parintilor nu o fac. Discutam de mediul rural, de medii defavorizate, de mediul urban mic, de familii monoparentale sarace si asa mai departe. Asta e realitatea. Astfel cum va explicati ca in 2018 am avut 20.000 de mame cu varsta sub 19 ani? 12% dintre nasterile din Romania cu mame adolescente?

        E cel mai mare procent din toata Europa.

        In fata acestei stari de fapt, noi evitam iar si iar sa oferim educatie potrivita in acest domeniu cu argumente penibile de genul "sa nu le distrugem inocenta" sau "ii pot explica eu mai bine, ca parinte"

        Si spun asta in conditiile in care am 3 copii cu care zic eu ca discut destul, inclusiv pe acest subiect.
        • -1 (7 voturi)    
          curios (Miercuri, 3 iunie 2020, 20:46)

          Andrei Cosmovici [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

          De acord cu binele global, Este nobilă motivația, Însă e greu să-l definești (binele). În diversele luări de poziție în favoarea cursurilor de educație sexuală, nu am zărit nicio îngrijorare pentru faptul că au loc relații sexuale la vârste incredibil de fragede. Problema mai mare pare să fie că tinerii respectivi nu se știu proteja, și ne dau nouă de lucru ulterior (îți apare cu copilul la poartă, ia un bts sau ajunge să avorteze). Pentru mine, acesta nu este un bine global. Și îmi pot închipui viziunea sub care vor fi predate noțiuni despre sexualitate.
          În același registru, apropo: numărul mare de avorturi este menționat ca îngrijorare. Dar, fă-mă să înțeleg: avortul este mai puțin grav atunci când au loc mai puține avorturi pe unitatea de timp?...
      • -1 (9 voturi)    
        Nu e vorba despre dvs. (Miercuri, 3 iunie 2020, 20:47)

        anton_carpati [utilizator] i-a raspuns lui Andrei Cosmovici

        E vorba în special de familiile defavorizate și de părinții care nu se implică suficient în educația copiilor. Mulți copii trăiesc în medii nocive unde pot fi victimizați fără să-și dea seama. Informația oferită în mod obiectiv i-ar putea ajuta să identifice intențiile celor care ar vrea să le facă rău, de exemplu. Crearea unei capacități de discernământ cu privre la sexualitatea umană poate preveni multe evenimente traumatice. Era probabil mai bine ca participarea la aceste cursuri să fie opțională, fără a fi necesară aprobarea părinților. În felul acesta părinții responsabili ca dvs ar putea spune: "Nu, mulțumesc, eu sunt responsabil de educația copilului meu cu privire la sexualitate. Aș dori să nu participe la aceste cursuri."
    • -8 (16 voturi)    
      ... (Miercuri, 3 iunie 2020, 15:29)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      ma gandesc cat de imbecili sunt cei care ti-au dat minus la comentariu.
    • +4 (18 voturi)    
      Citeste standardele OMS pt. SexEd... (Miercuri, 3 iunie 2020, 17:55)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      ...si afli ce inseamna Educatia Sexuala.

      Puteti descarca documentul in limba preferata, la adresa de mai jos. Standardele sunt in capitolul cu Matricea.

      https://www.bzga-whocc.de/en/publications/standards-in-sexuality-education/

      Cateva extrase, referitoare la educatia copiilor de 0-4 ani, exista si aspecte practice, jocuri:

      - bucuria și plăcerea de a atinge propriul corp, despre masturbarea timpurie
      - descoperirea corpului și a organelor genitale proprii
      - devină conștienți de identitatea de gen
      - își exprime propriile necesităţi, dorințe și limite, de exemplu în contextul „jocului de-a medicul”

      E despre cum sa te speli cu sapun, nu?
      • -7 (17 voturi)    
        pai (Miercuri, 3 iunie 2020, 19:14)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

        asta e, educatia sexuala bazica, spalatul cu sapun, inseamna doar piciorul bagat in usa intredeschisa, apoi urmeaza ''recomandarile'' oms, onu, etc. Abia asteapta nea barna si prietenii lui de la accept sa introduca si o lege pentru ca copii sa-si poata alege sexul, iar parintii care se opun sa poata fi amendati, eventual arestati. Se pregateste si legea scaderii virstei pentru consimtamintul privind relatiile sexuale, 10 ani ar fi cel mai bine, merge si 12 la rigoare.
        Sa fim si noi in ton cu lumea buna, trendi si cul.
      • -1 (1 vot)    
        Au si aparut postacii dezinformatori... (Joi, 4 iunie 2020, 15:56)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

        Am postat deja, dar vad ca nu a aparut. Si nu cred ca era motiv de cenzura... Poate acum.
        Suneam ca ce se prezinta nu e nici pe departe standard al OMS (desi dupa cum se vede in ultima vreme nici OMS nu mai e independenta si total corecta), deci e clar o dezinformare. Mai mult, chiar link-ul e la un site .de, deci in nici un caz al OMS. Dar bineinteles ca unii nu se mai obosesc sa cerceteze si pun imediat botul, vezi "baronul...".
        • +2 (2 voturi)    
          E un site cat se poate de oficial (Vineri, 5 iunie 2020, 16:59)

          andipetre [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          Nu e niciun fel de dezinformare. Site-ul e al unui centru afiliat oficial OMS, aflat in Germania, care a fost creat exact pentru a se focaliza pe problematica educatiei sexuale si sanatatii reproductiei in Europa. Nu e nimic clandestin sau inventat aici, iar documentul e oficial, scris de specialisti, publicat in mai multe tari europene. Lucrurile sunt asa cum sunt, hai sa nu le facem noi altfel.

          Din descrierea de pe site:

          "The Federal Centre for Health Education (BZgA) has been a WHO Collaborating Centre for Sexual and Reproductive Health since 2003. The thematic focus lies on sexuality education in the WHO European region, a theme in which BZgA has many years of experience on the national as well as on the international level."
          • -2 (2 voturi)    
            Da, oficial... (Vineri, 5 iunie 2020, 18:26)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

            Ca si "can-can.ro".... Iar afilierea la OMS nu spune nimic. Si Romania e afiliata la OMS, ca si atatia altii, asta nu inseamna ca o parere a Romaniei devine automat o parere oficiala a OMS. Cu atat mai mult a unei organizatii, deci nici macar nu a unei tari. Iar pe site-ul lor pot pubilca evident ce vor. Aratati-mi asta pe site-ul OMS si voi fi total de acord, imi voi schimba parerea.
            • +1 (1 vot)    
              Chiar motivarea legii refera aceste standarde (Sâmbătă, 6 iunie 2020, 2:31)

              andipetre [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

              OK, daca nu puteti gasi singur informatiile oficiale, vi le dau. In primul rand, centrul respectiv (BZgA) nu e o entitate oarecare, ci e cel care a creat Standardele oficiale OMS pentru Europa despre Educatia Sexuala.
              Cititi in document: chiar titlul de pe prima pagina arata clar ca e un act oficial asumat de OMS Europa. Titlul e "Biroul Regional OMS pentru Europa și BZgA / Standarde pentru educația sexuală în Europa".

              Centrul si Standardele sunt referite oficial pe site-ul OMS in contextul implementarii Educatiei Sexuale: http://www.euro.who.int/en/health-topics/Life-stages/sexual-and-reproductive-health/news/news/2010/12/standards-for-sexuality-education-in-europe-start-their-way-to-countries-of-eastern-europe-and-central-asia

              De asemenea, documentul e citat intr-ul act al UE care se refera la incriminarea Educatiei Sexuale in Polonia: https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/TA-9-2019-0058_RO.html

              O dovada suplimentara e faptul ca aceste Standarde sunt referite direct chiar in Expunerea de motive a legii prin care se introduceau cursurile respective in lege. Urmariti aici, cititi macar ultima pagina: http://www.cdep.ro/proiecte/2019/100/10/9/em144.pdf . Intregul proces legislativ il puteti vedea aici: http://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck.proiect?cam=2&idp=17540
              • -1 (1 vot)    
                Mea culpa! (Luni, 8 iunie 2020, 18:15)

                LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

                Imi cer scuze, nu am cautat suficient. Aveti dreptate!
    • 0 (0 voturi)    
      Nu, "desteptule". (Marţi, 13 octombrie 2020, 18:41)

      OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Educatia sexuala inseamna fix ce vor cei care fac programa. In multe tari inseamna obisnuirea copiilor cu conceptul de familie in care copilul are 2 tati, sau cu ideea ca genul e ceva ce iti alegi, dupa cum simti si e diferit de sexul constatat la nastere.
  • +16 (30 voturi)    
    pai... (Miercuri, 3 iunie 2020, 14:37)

    frum [utilizator]

    Pai sa-ti spun eu cum m-am simtit cand in excursie la inceputul clasei a 4-a fi-mea a venit sa ma intrebe ce e aceea pornografie pentru ca asta a primit sa mimeze la joc de la un coleg de clasa? trezirea! e o alta generatie...
    • +2 (4 voturi)    
      .. (Miercuri, 3 iunie 2020, 20:13)

      uxh75588 [utilizator] i-a raspuns lui frum

      Lol

      Educatie oferita de tine propriului copil (lipsa mai exact).

      Tu nu ai invatat-o nimic, dar nici scoala nu vrei sa o invete.

      Pp ca vei fi tare mirat cand o sa iti spuna ca vei deveni bunic.
  • +17 (35 voturi)    
    Distrugerea este prin nestiinta (Miercuri, 3 iunie 2020, 14:48)

    EuConstat [utilizator]

    Cum sa te intrebe copilul la clasa a doua de sex? Simplu. Si foarte usor. Noi, adultii distrugem "sexul" si ideea de relatii normale, tocmai prin faptul ca ne codim sa spunem lucrurile pe nume dintr-o falsa pudoare. Care nu doar ca nu mai este compatibila cu timpurile, dar nici cu locurile. Orice copil stie ce organe are. Ca nu intelege in detaliu anatomie, nu e problema. Nici multi parinti nu stiu (mai ales ca unii nici nu stiu sa citeasca). Dar functia ar trebui sa fie clara. Si simplu de explicat. Si da, te poate feri de sarcini nedorite. In realitate, cei care refuza orele de educatie sexuala, sunt tributari (din diverse considerente) mentalitatilor vechi. Femeia trebuie sa fie supusa barbatului ( a se citi brutalitatii lui), sa fie legata de acesta prin multe sarcini si sa stea la cratita. Protectia sexuala adauga putere (prin control) femeii care poate decide de una singura sa nu mai ramana insarcinata cand vrea Gheorghe. Sau ca exista o solutie ca Gheorghe sa puna un cauciuc si sa nu ii mai dea toate bolile odata cu o sarcina nedorita. Si asta nu se poate accepta de habotnicii nostri
  • +20 (36 voturi)    
    Pesedistul e batut in cap (Miercuri, 3 iunie 2020, 14:48)

    qbic [utilizator]

    Auzi la el copilul e distrus pentru ca invata despre lucrurii normale.
  • +9 (33 voturi)    
    Cand ati vb cu copiii vostri ultima data? (Miercuri, 3 iunie 2020, 14:55)

    ggiiggii [utilizator]

    Sunt 100% sigur ca....toti astia care sariti de cur in sus in legatura cu educatia sexuala...nu ati vorbit niciodata cu copiii vostri, nu le-ati dat niciodata sfaturi de viata si nu i-ati indrumat nici macar pe subiecte mai usoare.
    Toti incuiatii fac copii( din prostie...pentru ca a dat barbobsul, sau sa va salvati o casnicie si asa esuata)...si cam acolo se opreste implicarea voastra in cresterea lor.
    Le mai luati o jucarie, ii mai duceti in nu stiu ce vacanta, tipati la ei non stop...si cam atat, discutii zero, sfaturi zero, model de viata zero.
    Nu este nevoie de scoala si de "educatie sexuala
    sa distrugeti copiii...va ocupati voi cu brio de acest aspect
  • +15 (33 voturi)    
    sunt părinți care comit abuzuri asupra copiilor (Miercuri, 3 iunie 2020, 14:57)

    FFF T [utilizator]

    Chiar e nevoie de acordul părinților? Să ne gândim serios la asta, domnilor parlamentari.

    Sunt atâtea familii în care copii suferă ei înșiși abuzuri, cum să le ceri acordul acelor părinți?
    Cum să ceri acordul părinților pentru ca un copil să aibă acces la informații?
    Ce ați votat astăzi este o rușine!
    • -4 (14 voturi)    
      Pai atunci (Miercuri, 3 iunie 2020, 15:44)

      Gh. Vasile [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

      hai sa luam copiii de la toti parintii, fiindca exista parinti abuzivi.
  • +10 (28 voturi)    
    Nu inteleg ce vrea halici... (Miercuri, 3 iunie 2020, 15:09)

    LiviuX [utilizator]

    In ce articol din lege se spune ca in clasa a doua copiii trebuie invatati sa faca sex? Din cate stiu, legea spune doar de educatie sexuala, nicidecum ce se preda si cum in fiecare clasa. Asta insemnanad si ca materia va fi structurata esalonat pentru a fi adecvata varstei celor carora le este predata. Sa apara programele si materia ce se va preda, si apoi putem discuta.
    • -4 (16 voturi)    
      atunci... (Miercuri, 3 iunie 2020, 16:58)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      Daca legea nu specifica de la ce varsta, si intradevar te poti trezi ca unui copil de 8 ani care crede in mos craciun si in zana maseluta, i se descrie la scoala actul sexual, atunci culmea dar are dreptate mizerabilul pesedist.
      Lucrurile trebuie facute cu masura si gandite foarte bine in pealabil. Nu cu totul sau nimic.
      • +5 (5 voturi)    
        Ai dreptate, dar partial... (Miercuri, 3 iunie 2020, 17:53)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Desi totdeauna am sustinut ca legile trebuie sa fie corecte, concise si neinterpretabile, nici aici si niciunde in lume (cred, nu am cercetat toate legile din toate tarile, dar daca stii vreuna te rog spune-o), in ce priveste invatamantul nu se spune in legi ce se preda, cum se preda si la ce varste. Iar daca asa ceva va fi prevazut in programa scolara a clasei a doua, fii sigur ca as critica asta si cere si o pedeapsa pentru autorii programei.
        Deci de acord ca trebuie gandit bine inainte de a actiona.
      • +3 (9 voturi)    
        Pai va contraziceti (Miercuri, 3 iunie 2020, 18:16)

        sile_v [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Mai intai ca nu ati vazut absolut nimic despre programa, ca sa puteti spune daca e adecvata sau nu varstei de 8 ani.

        Apoi spuneti "Lucrurile trebuie facute cu masura ..Nu cu totul sau nimic."

        Poate nu realizati, dar modificarile facute de PSD/PNL au dus subiectul la NIMIC. Nu se va face absolut nimic.

        Deci, despre ce masura vorbim aici?

        P.S. Si, hai sa vorbim mai direct. Copilul dumneavoastra are 8 ani? Are tableta sau telefon mobil? Telefonul mobil are internet sau se poate conecta la wifi-ul de acasa? Sper ca sunteti constient unde poate ajunge din doua-trei atingeri de ecran.

        Solutia nu e sa ascunzi informatii si sa eviti astfel de cursuri, mai ales daca sunt bine elaborate si tinute de personal specializat. E inutil sa speri ca nu o sa caute si nu o sa ajunga la informatii in nenumarate alte feluri. Sau ca o sa o tina pana la 12-13 ani cu zana maseluta sau mos Craciun.

        Solutia e sa discuti cu copilul de fiecare data cand are intrebari, cat mai deschis si cat mai adaptat varstei lui. Doar un exemplu: copiii mei au inceput sa puna intrebari din domeniu de la 5-6 ani si am discutat cu ei cum m-am priceput mai bine.
  • +2 (28 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 3 iunie 2020, 15:18)

    [anonim]

    • -2 (12 voturi)    
      Nu e vorba (Miercuri, 3 iunie 2020, 19:51)

      wintershadow [utilizator] i-a raspuns lui

      de asistent medical sau doctor. Nu ar avea nimeni nimic impotriva daca ar fi reglementat asa clar.

      Problema este ca legea este ambigua si tu ca parinte afli ca in loc de doctor vine vreun activist/ oengist care in loc de igiena povesteste copiilor de grozavii ca egalitate de gen, relatii intre pers de acelasi sex, lgbt, discriminari inchipuite si alte asemenea pervertiri.
  • +4 (24 voturi)    
    Problema este unde se ajunge (Miercuri, 3 iunie 2020, 15:43)

    Gh. Vasile [utilizator]

    Extras de pe site-ul unei organizatii oficiale din Germania, afiliate WHO

    Holistic sexuality education gives children and young people unbiased, scientifically correct information on all aspects of sexuality and, at the same time, helps them to develop the skills to act upon this information.

    Si mai departe, avem un document chiar si in romana: ce informatii sunt recomandate a le fi oferite copiilor de pana la 4 ani, cateva puncte

    - bucuria și plăcerea de a atinge propriul corp, despre masturbarea timpurie
    - dreptul de a explora identitățile de gen
    - rolurile de gen

    Pot adauga si link-ul catre site-ul respectiv, nu stiu daca este permis de politica Hotnews.

    Acest comentariu nu a fost publicat pe platforma Contributors, cu toate ca prezinta doar informatii concrete, fara a adauga nicio parere personala.
    • 0 (12 voturi)    
      pai (Miercuri, 3 iunie 2020, 19:17)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Gh. Vasile

      asta e de fapt scopul, basmele cu educatia sexuala sint doar camuflajul. Intinde-le un deget ''progresistilor'' si ti-au taiat mina de la umar.
  • +10 (16 voturi)    
    Clar o idee "stralucita" (Miercuri, 3 iunie 2020, 15:46)

    andypandy [utilizator]

    In clasa a VII-a se face la biologie sistemul reproducator. Deci unde este problema daca se fac si ore de igiena si educatie sexuala cam tot de atunci? Ar fi cam la 14 ani deci taman bine (sper eu in naivitatea mea). Adica ne bazam pe acordul parintilor in conditiile in care se vede clar eficienta generala dovedita la acest capitol? La aceste cursuri as adauga si un ghid de informare asupra metodelor de atragere a copiilor in traficul de persoane. Ok, cand sunt mici le spunem "nu vb cu strainii" dar trebuie sa ii tinem informati cu ce pericole apar si in functie de categorie de varsta. Sunt sigur ca parintii nu sunt informati asupra tuturor acestor pericole. Imi tot revine in minte cazul Caracal si intregul lant de trafic de persoane sustinut complicitar de politie prin diverse metode ... da, "ne facem ca nu vedem" este tot complicitate ...
  • -2 (22 voturi)    
    noua generatie de pedofili (Miercuri, 3 iunie 2020, 15:55)

    TrickyWicky [utilizator]

    va aparea si in ROmania in 10 20 de ani.
    In vest pedofilia erodeaza notiunea de societate normala tocmai datorita accesului la informatie /educatie sexuala. copii devenind interesati sa cereceteze pe subiect.
    Mass-media nu este reglementata. limbajul vulgar, nudism si scene de sex sunt coborte de la ore tarz\ii la ore 20 -21 .cand multi copii inca sunt trezi
  • +7 (23 voturi)    
    Vom putea inlocui religia cu ora de educatie (Miercuri, 3 iunie 2020, 16:21)

    Dodel540 [utilizator]

    Pana la urma este bine. Daca tot ma deplasez la scoala cu o cerere am sa mai fac una cu retragerea de la ora de religie si voi cere ca in acea ora sa se faca ora de educatie sanitara.
    Nu spuneau toti pana acum ca vai ce fac copiii in acea ora de religie , ii lasam pe holuri nesupravegheati !?!?
    Parlamentul tocmai a oferit in mod implicit rezolvarea!
    • +3 (9 voturi)    
      Din pacate, nu e cine stie ce rezolvare (Miercuri, 3 iunie 2020, 18:22)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui Dodel540

      Dumneavoastra oricum discutati cu copilul.

      In satele sarace din Vaslui sau Ilfov sau in periferii sarace gen Ferentari situatia o sa fie complet diferita. Nu se va duce nimeni la scoala sa depuna o astfel de cerere. Si acolo era nevoia cea mai mare.
  • +6 (22 voturi)    
    Educatie sanitara... cu acordul parintilor ?!?.... (Miercuri, 3 iunie 2020, 16:47)

    gmb72 [utilizator]

    Am avut pana acum mii de dovezi ca șParlamentul asta e format in mare majoritate din analfabeti functionali, dar acum avem si dovada: Deci, nu mai e vorba de educatie sexuala ci ce educatie sanitara. Adica ce-i aia igiena (inclusiv sexuala), cum, se asigura, ce-i aia un prim ajutor, o epidemie, etc. intr-un cuvant, educatie SANITARA.
    Pai bine ma analfabetilor, trogloditilor, pentru ce mai e nevoie de acordul parintilor ? Oare cum suna un dezacord ? " Nu sunt de acord ca fiul/fiica mea sa participe la orele de educatie sanitara, vreau sa nu stie ce e aia igiena personala, protectie antiepidemiologica, vreau sa ramana un jegos/jecgoasa toata viata si expusa tuturor bolilor de pe lumea asta, vreau sa moara din prostie, sa nu stie sa se protejese sanitar."
    Cam asa ar suna un dezacord in mintea cretinilor care au votat asa ceva, asa-i ?
    • -1 (3 voturi)    
      Foarte corect! (Joi, 4 iunie 2020, 9:23)

      Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui gmb72

      Asat am remarcat si eu: acum nu mai este vorba de inciminata educarie SEXUALA, ci de cea santitara, de notiunile de baza de igiena!

      De ce trebuie acordul aprintilor ca sa invete copii ca trebuie sa se spele pe maini inainte de masa?
      Sau ca nu trebuie sa scuipe pe jos?
      Dar pentru alte materii de ce nu se cere acordul parintilor?
      CUm este aia, "o,i oi" sau "1+1 fac doi" de ce sa se invete fara sa fie intrebati parintii daca sunt de acord?

      Geografia Romaniei?
      Fizica?
      Limba straina?

      la toate ar trebui sa vina cu acordul parintilor, nu doar pentru educatia sanitara!
  • +2 (22 voturi)    
    Mai bine inlocuiau Religia (Miercuri, 3 iunie 2020, 16:50)

    roman_antiPSD [utilizator]

    pueau sa bage si educatie rutiera dar cred ca ce mai bine renuntau la religie si sa lase educatia sexuala...
    • +3 (7 voturi)    
      O idee buna ... (Miercuri, 3 iunie 2020, 18:08)

      andypandy [utilizator] i-a raspuns lui roman_antiPSD

      Chiar ar fi minunat sa se bage si o ora de cod rutier pe undeva ... nu chiar la educatie sanitara ... poate la educatie civica sau dirigentie (ca tot nu se face mai nimik pe acolo). Cu ora de religie eu oricum nu sunt de acord. As fi fost de acord daca intrebau parintii ce religii practicante sunt si pt toti copii sa ofere ore de religie in functie de rit si pt toate riturile practicate activ. Orice altceva imi pare o tentativa de indoctrinare si in principiu incorect. Poate daca era ceva strict de genul "istoria religiilor" cum am facut eu ... aia da, era ceva la care se putea participa in general indiferent de religia individuala. Chiar si un copil crescut ateu ar putea participa la asa ceva si ar putea sa aleaga altfel. Dar deh, minti inchise si chitite pe indoctrinare ...
  • -1 (11 voturi)    
    BOR e CANCER (Miercuri, 3 iunie 2020, 17:01)

    dickins [utilizator]

    Lasa sa-i invete din sfintele scripturi cum se protejeaza de boli actuale. Satanelor!
  • +1 (9 voturi)    
    Care e problema? (Miercuri, 3 iunie 2020, 18:22)

    spirache [utilizator]

    Nu înțeleg de ce atâta tânguire. Scopul este prevenirea BTS si gravidității in ambele variante. De ce va tăvăliți atât de tare?!! Ce aduce varianta nouă a legii? Acordul părinților?!!! Pai va fi luat automat, la fel ca si la ora de religie. Câteodată tăvăleala asta, victimizarea asta ridicolă va face mai mult rău decât bine.
  • -1 (9 voturi)    
    Ipocrizie caracterstica BOR.... (Miercuri, 3 iunie 2020, 19:07)

    Seby30 [utilizator]

    Nu trebuie educatie sexuala....Nota 10!
    • +2 (8 voturi)    
      Mie mi-a "placut" justificarea din comunicat... (Miercuri, 3 iunie 2020, 23:26)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Seby30

      Cica trebuie interzisa educatia sexuala fiindca le va afecta dezvoltarea ulterioara... Pai sa interzica dar scoala cu totul, pentru ca si matematica, fizica, chimia, literatura, sportul, toate afecteaza dezvoltarea. Deci asta vrea biserica, ca nu cumva oamenii sa se dezvolte.
      • +3 (3 voturi)    
        Materiile de baza sunt cerute de societate (Joi, 4 iunie 2020, 10:22)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        Sunt cerute de sute de ani, si sunt implementata dupa posibilitati, nu exista nici o discutie ca ar fi inutile, exista doar discutii cat sa fie si daca e prea mult sau prea putin. Dar religia si educatia sexuala sunt dezbatute zi de zi, deci optinale la cerere. E solutia optima care ofera parintilor libertatea maxima de a alege in privinta unor materii pe care ei le doresc sau nu in programa copiilor lor.
        • -2 (2 voturi)    
          Si cine hotaraste care e o materie de baza? (Joi, 4 iunie 2020, 17:25)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          De ex. Desenul e materie de baza? Am fost pus sa desenez, sa pictez, pierzand multe ore desi nu am pic de talent la desen si nici nu doream sa fiu artist.
  • +3 (3 voturi)    
    paradox (Joi, 4 iunie 2020, 11:48)

    Andrei Cosmovici [utilizator]

    Un paradox pe care nu mi-l pot explica:

    - s-a formulat îngrijorarea cu privire la numărul mare de mame minore, însă oricine poate cumpăra un prezervativ, nu știu să fie formulate restricții legale de vârstă minimă în acest sens, cum este cu țigările / băutura: Cum pot coexista cele două realități?

    - s-a formulat îngrijorare cu privire la numărul mare de avorturi, însă avortul este o activitate legală până într-un anumit stadiu al sarcinii. Așadar, ce nu este (totuși) bine la avort? Dacă nimic nu este rău la avort, de ce ne îngrijorăm de numărul mare? Dacă totuși este ceva în neregulă cu avortul, atunci de ce nu se menționează acest lucru? Strict numărul de avorturi, că este mare sau mic, nu poate să definească dacă avortul este bun sau rău. Nu este logic.
    • -2 (2 voturi)    
      Sunt probleme ... (Joi, 4 iunie 2020, 15:03)

      andypandy [utilizator] i-a raspuns lui Andrei Cosmovici

      ... insa putini le expun/justifica. Eu am ramas perplex cand am auzit un preot pe la sat care propovaduia ideea cum ca prezervativele (sau orice mijloc de contraceptie) sunt facute de "satana" si sunt instrumentele "dracului" menite sa contamineze "mad*larul sfant" care este facut sa "impuieze". Am ras cu lacrimi si cu amaraciune si am plecat inca in stare de soc de la ineptiile respective. Deci mijloacele de contraceptie cu bune si rele trebuiesc explicate adolescentilor pe la ore de educatie sanitara/sexuala. Cat despre avort, este un proces periculos in functie de ce doctor nimeresti (ca orice interventie chirurgicala de pe la noi). Se poate ca fata/femeia respectiva sa ramana cu sechele nereparabile respectiv sa nu mai poata avea copii niciodata. Deci avortul este optiunea lor dar vine si cu riscuri. Este bine sa se explice si acest aspect. Nimik nu este complet alb sau complet negru.
    • -1 (1 vot)    
      Aici aveti perfecta dreptate! (Joi, 4 iunie 2020, 15:49)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Andrei Cosmovici

      Dar tocmai ceea ce spuneti justifica educatia! Ca daca nu stii ce poti si ce e bine sa faci, degeaba exista posibilitati...
      • +1 (1 vot)    
        dacă analizăm (Joi, 4 iunie 2020, 18:12)

        Andrei Cosmovici [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        Hai să analizăm situația mai în profunzime.
        Ne interesează grupa de vârstă cu risc, adică aprox.13/14 - 19/20 ani.
        Vrem să evităm sarcinile la această grupă de vârstă.
        El și ea, de 15 ani. După ce au aflat cum stă treaba cu contraceptivele, crezi că o să meargă fain frumos la medic, să le prescrie contraceptive? Puțin probabil. La pilula de a 2-a zi probabil nu mai ajung, fiindcă n-o să-și dea seama că este însărcinată decât după ceva vreme. Ultima opțiune? Avortul, dar și acela la limită, dacă nu se va prinde în cele 12 sau 14 săptămâni cât îți dă liber legea.

        Rămâne prezervativul, cu rata cea mai mare de eșec dintre toate metodele de contracepție. Planul de rezervă pentru prezervativ? Tot avortul.

        Prin cele de mai sus nu vreau să exclud necesitatea informării (respectiv a orelor de educație sexuală). Dar așa cum văd trendul vremurilor, se va merge pe o explicare amănunțită a modului în care să te ferești de o sarcină / de bts. Respectiv, tinerii din grupa de risc se vor putea bucura mai mult, și în mai mare liniște, de ceva specific totuși unei relații mature și asumate. Detalii care NU sunt menționate, fiindcă se știe că trenul este cam pierdut. Cine mai vine astăzi să țină predici că este important să aștepți până găsești persoana aleasă; că odată făcut angajamentul de iubire, ar trebui să te ții de el; că sexul nu este exclusiv for fun sau auto-explorare, ci poate să rezulte de acolo o viață etc etc?

        Lucrurile sunt perimate în profunzime atât de mult, încât singura soluție acceptabilă pare să fie minimizarea consecințelor negative. Sunt sigur că tinerii ar putea și și-ar dori mai mult de la viață, dar cine mai crede în ei la nivelul acesta?...
        • -2 (2 voturi)    
          Iarasi o luati pe aratura... (Joi, 4 iunie 2020, 21:21)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Andrei Cosmovici

          Pai ce, asta face legea? Nu, legea spune doar ca trebuie facuta educatie sexuala si ca e bine sa se faca, cum de fapt ati si recunoscut.. Asa cum am spus mai sus, nu e scopul nici unei legi in lume sa spuna ce se preda si la ce clasa. Deci analiza dvs e complet in afara subiectului. Sa apara programa de studiu, pe clase, si abia atunci va avea sens sa discutam ce spuneti dvs.
          • +1 (1 vot)    
            pornește de la realitate (Joi, 4 iunie 2020, 23:24)

            Andrei Cosmovici [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

            Problema este (mai) simplă.
            Ai foarte multe sarcini la adolescente.
            Nu le poți spune (sau nu vrei să le spui): așteptați până la căsătorie.
            Care-i planul B logic? Să-i înveți să se ferească singuri. Că n-o să fii lângă ei acolo unde și atunci când xxx, să verifici dacă și-a pus bine prezervativul.

            Ok. De ce ar fi greu de imaginat că orele de educație sexuală, cel târziu din cls. a iX-a, vor prezenta ce înseamnă / cum se folosesc metodele de contracepție? Că dacă le predai lucrurile astea după ce treci de vârsta critică, la ce bun?

            Ori, nu e greu de imaginat că deținerea acestor cunoștințe nu sunt suficiente ca să încadrezi, la 15 ani, ce presupune să ai o relație, ce înseamnă perspectiva unei sarcini etc? Cine se ocupă de aceste aspecte?

            Rămâne însă o întrebare pentru mine: mirarea numărului mare a sarcinilor la adolescente, paralel cu ușurința cu care poți procura, de ex, prezervative.
            Și mirarea numărului mare de avorturi, cât timp este ceva acoperit de lege. Este acolo o incoerență a cărei logică îmi scapă.
            • -2 (2 voturi)    
              Nu va mai inteleg... (Vineri, 5 iunie 2020, 15:52)

              LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Andrei Cosmovici

              Aici spuneti una, dincolo alta... Pai tocmai de asta e necesara legea, de fapt educatia sexuala in scoala. Ca sa-i educe, sa le arate posibilitatile si efectele. Deci inca o data, ultima, sa vedem programa. Iar incheierea e exact o justificare pentru educatia sexuala: trebuie sa stie ca exista si ce sa faca. Iar aici as introduce si o prezentare a legilor, sa stie si la ce sa se astepte si sa faca in caz de viol.
            • 0 (0 voturi)    
              Mamele minore sunt praf in ochi (Marţi, 13 octombrie 2020, 19:18)

              OutsideThisBox [utilizator] i-a raspuns lui Andrei Cosmovici

              Si reprezinta o corelatie grosiera si falsa, folosita ca sa induca urgenta introducerii "educatiei sexuale".
              Majoritatea mamelor minore fac parte dintr-o etnie in care exista o traditie ca sa se casatoreasca inca de la 10-12 ani. Sarcina nu survine "din nestiinta", ci intentionat.
              Alte categorii sunt minore de la casele de copii si din familii sarace, care oricum nu prea dau pe la scoala.

              Deci ca statisticile astea sa fie relevante, ar trebui sa se precizeze etnia minorei, daca frecventeaza scoala, daca a stiut de prezervativ si ca ramane insarcinata in urma unui act sexual.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by