Reacție ciudată a lui Kelemen după ce Aurescu le-a cerut oficialilor din Ungaria să se abțină de la declarații controversate / ”Nu accept instrucțiuni” / Președintele să-și ceară scuze

de I.B.     HotNews.ro
Marţi, 26 mai 2020, 19:54 Actualitate | Politic


Kelemen Hunor
Foto: facebook
Ministrul român de Externe a cerut marți ca oficialii din Ungaria să se abțină să facă declarații care ar putea duce la deteriorarea relațiilor dintre cele două țări, punct de vedere susținut și de Szijjarto. „România e profund interesată să ieșim din logica provocărilor”, a precizat Aurescu.

De la Cluj, într-o conferință comună cu Szijjarto, Kelemen Hunor a declarat că ”nu acceptă instrucțiuni” și nu este de acord ”ca politicienii maghiari să nu mai facă declarații referitor la aceste probleme”, iar ”ca parlamentar în România, vorbesc despre ce vreau eu”.

„(…) În ultima perioadă s-a creat o atmosferă anti-maghiară în România, politicienii se întrec în declarații anti-maghiare și sper să nu devină acesta un maraton pentru ei, sper să ajungem la sfarșitul acestei situații. (…) A fost realizat un sondaj de opinie care ne arată că majoritatea românilor nu împărtășesc viziunea președintelui României, și nu consideră că maghiarii sunt inamicii statului. (…) Faptul că o bună parte dintre români dezaprobă declarațiile șefului statului este important pentru noi. Putem păși acum mai departe, dar nu sunt de acord cu opinia celor care ne spun ca politicienii maghiari să nu mai facă declarații referitor la aceste probleme. Eu, ca parlamentar în România, vorbesc despre ce vreau eu, nu accespt instrucțiuni.”, a comentat preșdintele UDMR, Kelemen Hunor, potrivit Actual de Cluj.

Kelemen Hunor consideră că situația tensionată ar putea fi depășită ușor dacă președintele Iohannis și-ar cere scuze. ”Știu, în România nu este la modă să îți ceri scuze, dar pentru toate lucrurile există câte un început”, mai spune liderul UDMR.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















32178 vizualizari

  • +35 (49 voturi)    
    cine nu intelege (Marţi, 26 mai 2020, 20:03)

    Mistrelutz [utilizator]

    ce vrea de fapt udmr si de ce exista,nu e roman :) si e maxim naiv
    plecati ma,din parlament ! reprezentanti,ca si celelalte minoritati,nu conteaza cati maghiar sunt in ro.,sa fie reprezentati ca si celelalte minoritati
    • +31 (39 voturi)    
      Ne-am intelege foarte bine cu ungurii daca (Marţi, 26 mai 2020, 20:55)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      n-am avea granita cu statul medieval fascist Ungaria. Asta este marea problema. Hunor nu este decat unealta tradatoare a acestui stat neferormat inamic. Ungurii n-au experienta statala moderna, ei exista doar dupa Trianon, inainte au fost sub control austriac si mai inainte, vreo 200 de ani nici macar nu au avut stat, au fost pasalac turcesc. Iar in Buda la sase moschee abia gaseai o biserica crestina.
  • +56 (62 voturi)    
    Hunore (Marţi, 26 mai 2020, 20:11)

    2304 [utilizator]

    Ai dreptate, nu maghiarii sunt inamicii statului Roman, ci voi cu organizatia voastra iredentista si conducatorii Ungariei cu visurile lor de ungaria mare. La nivel individual romanii si maghiarii convietuiesc bine, doar voua va place sa rascoliti rahatul in scop pur electoral. Ce ati realizat voi in interesul populatiei maghiare si/sau al Romaniei in 30 de ani de existenta? Raspuns: nimic, zero barat. Prostitutie politica, asta ati facut, constant si consecvent
    • -5 (15 voturi)    
      O completare (Marţi, 26 mai 2020, 21:25)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui 2304

      UDMR a fost ales cu o prezenta MASIVA la urne a maghiarilor, nu?
      • +18 (24 voturi)    
        Care maghiari in oltenia,molova si altele. (Miercuri, 27 mai 2020, 0:13)

        dezamagitul [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        Prenta masiva unde ,in Galati,Craiova si Moldova.
        Mi-e teama ca udmr-ul a fosta ajutata de psd poate si pnl sa faca procente pentru a intra in parlament pentru majoritatile lor toxice pentru tara . Iar metoda de la noi de a rezerva locuri pentru minoritati care intodeauna sant cu partidul majoritar pentru posturi. Aceasta idee era pe timpul comunismului si au imbratisat-o cu brio si partidele care au condus tara. De ce sa fie reprezentanti ai unor minoritati care nu mai sant . Iar acest udmr care nu este nici partid nici ong este ceva ilegal acceptat de majoritatea politicienilor pentru interese proprii. De ce nu participa pe listele partidelor existente si nu ca false minoritati.
      • +16 (20 voturi)    
        Nu UDMR a fost ales cu o prezenta de 40% (Miercuri, 27 mai 2020, 0:24)

        Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        Adica mai clar 60% din maghiarii din Romania nu a votat cu UDMR, UDMR este un fel de PSD maghiar. Eu sper ca maghiarii din Romania sa isi faca si eu un partid European, modern care nu cocheteaza cu hipernationalismul din Ungaria. Un fel de USR-PLUS maghiar.
      • +7 (7 voturi)    
        Completare la completare (Miercuri, 27 mai 2020, 13:10)

        oopsie_daisy [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        Ia vedeti cate voturi a luat UDMR de la "diasporenii" din Ungaria. Ca fara voturile alea, saracii, nu-i sigur ca trec pragul electoral.
        La fel cum FIDESZ primeste voturi la greu de la maghiarii din Romania, multi cetateni maghiari care nu au trait o zi din viata lor in Ungaria (decat maxim ca turisti sau culegatori de recolte angajati cu ziua)
  • +27 (33 voturi)    
    ... (Marţi, 26 mai 2020, 20:18)

    Dor-El [utilizator]

    Da domne, tu continua sa spui si sa ceri ce vrei. Romania pe de alta parte va trebui sa invete nu numai sa isi ceara scuze dar si sa zica "nu" la aberatiile pe care le ceri tu sau colegii tai politicieni.
    • 0 (0 voturi)    
      suntei singurul care (Miercuri, 27 mai 2020, 15:42)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Dor-El

      Sunteti tolerant pe aici.

      Si eu spun la fel - sa invete romanii sa spuna NU in fata aberatiilor emise de unii politicieni.
  • +29 (35 voturi)    
    Doamne (Marţi, 26 mai 2020, 20:20)

    mopsu [utilizator]

    dar ăsta-i nebun, toți romanii văd atacuri peste atacuri din Ungaria, jobicii, teroristii din Covasna , Harghita, doliul lor la 1 dec. interzicerea diplomatilor sa participe la Ziua Natinala a Romaniei, dar lista-i lungă ,oare ce mai așteptăm de la maghiari ? Un nou Cofar ??
  • -34 (48 voturi)    
    articol ciudat (Marţi, 26 mai 2020, 20:20)

    eucomentez [utilizator]

    Pentru o declaratie normala. Jignirea ungurilor a devenit un sport national in presa Romania.

    Cand guvernul scade in sondaje, apare instigarea la ura impotriva ungurilor ca praf in ochi pentru prostime.

    Iohannis e un neamt care a luat-o pe un drum rasist, un neamt rasist nu e potrivit pentru rolul de presedinte.
    • +24 (36 voturi)    
      Iohhanis este exemplu cel mai bun ca romanii sunt (Marţi, 26 mai 2020, 21:02)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      toleranti. Presedintele este neamt. Prim-ministrul este ungur. Seful SRI este evreu. Am trimis procuror la Parchetul European o unguroaica, Kovesi. Renate Weber, avocatul poporului, Dumnezeu stie ce-o fi, dar nu romanca. Arafat e libanez. Deci ce vrea electricianul ala al lor care face pe ministrul de externe, un rudimentar fascist, n-are cultura, nu stie engleza ca lumea ??? Romania si romanii sunt cel mai bun exemplu de toleranta si de acceptarea a minoritarilor. 
      • +19 (23 voturi)    
        Corect, dar Kovesi nu e unguroiaca (Miercuri, 27 mai 2020, 0:25)

        Zimbru [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

        Kovesi a fost casatorita cu un etnic maghiar, de unde si numele de familie insa ea nu este etnic maghiar.
    • +15 (23 voturi)    
      Daca Austria ar vrea Transilvania (Marţi, 26 mai 2020, 21:23)

      alibaba_zeul_meu [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      as fi de acord sa ne unim toata Romania cu Austria. Dar nu se poate. Tot Ungaria ar fi impotriva. Ungaria mare nu a fost niciodata. A fost Imperiul Austroungar din care facea parte si Transilvania.

      Tu esti Olguta Vasilescu.
    • -1 (1 vot)    
      iar (Miercuri, 27 mai 2020, 19:34)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      tu ca slugoi al pdsr cel mai bun aliat al pdsr maghiar, adica udmr, iti faci datoria. Si iti iei simbria, n-am gasit alta rima.
  • -34 (44 voturi)    
    Invrajbitorul de la Cotroceni (Marţi, 26 mai 2020, 20:21)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    ce spune?
  • +38 (48 voturi)    
    tupeul acestui ins (Marţi, 26 mai 2020, 20:23)

    panduru [utilizator]

    nu are margini.
    Exista o singura solutie: romani, iesiti la vot! Cum ar fi oare ca udmr sa se reduca la un singur reprezentant in grupul minoritatilor?
    • 0 (0 voturi)    
      Nu cred ca e posibil! (Miercuri, 27 mai 2020, 16:58)

      EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui panduru

      Pargul electoral in Romania conform legii nr. 208/2015 este:
      "5% din totalul voturilor valabil exprimate la nivel național sau 20% din totalul voturilor valabil exprimate în cel puțin 4 circumscripții electorale pentru toți competitorii electorali;"

      Deci nu e vorba numai de 5% ci si de a doua conditie croita special pentru UDMR. Oricum iesitul la vot este foarte important.

      https://lege5.ro/Gratuit/g4ztknjvge/legea-nr-208-2015-privind-alegerea-senatului-si-a-camerei-deputatilor-precum-si-pentru-organizarea-si-functionarea-autoritatii-electorale-permanente
  • +38 (46 voturi)    
    Kelemen e parlamentar maghiar sau român? (Marţi, 26 mai 2020, 20:34)

    Metec [utilizator]

    Nu înțeleg reacția acestui domn. AUrescu s-a referit clar la oficialii din Ungaria. Daca dl.Kelemen se consideră parlamentar maghiar, de ce nu își ia salariul de la statul maghiar???
    • +22 (28 voturi)    
      si-l ia si de acolo (Marţi, 26 mai 2020, 20:57)

      panduru [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      stai linistit!
    • +7 (7 voturi)    
      Exact (Miercuri, 27 mai 2020, 13:14)

      oopsie_daisy [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Exact asta am vrut sa comentez si eu.
      Kelemen bácsi a avut o scapare Freudiana.
  • +28 (34 voturi)    
    un (Marţi, 26 mai 2020, 20:37)

    ------ [utilizator]

    Kelemen sunteti o comunitate extrem de virulenta cu ideii vechi din alte secole.Am senzatia ca aveti un complex al istoriei acel accident ,imperiul austro ungar.
    • +17 (25 voturi)    
      Inainte de imperiu, 200 de ani pasalac turcesc (Marţi, 26 mai 2020, 21:23)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui ------

      Statul maghiar modern are doar 100 de ani, de la Trianon incoace, Trianonul a fost marele noroc al ungurilor, cu ajutorul lui au ajuns si el sa aiba un stat al lor pentru prima data dupa 300 de ani.
  • +24 (30 voturi)    
    Pe dracu (Marţi, 26 mai 2020, 20:51)

    prio [utilizator]

    Nu accepti instructiuni decit de la Budapwsta.
    Pai oficial de la Budapwsta si este asta care tine doliu de ziua Romaniei.
  • +16 (24 voturi)    
    Banii, bamii (Marţi, 26 mai 2020, 21:09)

    Dyonisos [utilizator]

    Câți bani ia UDMR de la buget ca partid și cum ii sifoneaza acești bravi apărători ai maghiarilor? Dar cu bonusurile venite din Ungaria ce construiesc? Bai au indivizi ăștia o șmecherie de zici ca au crescut pe malul Dâmboviței!
  • +16 (18 voturi)    
    ce tupeu! (Marţi, 26 mai 2020, 21:46)

    Nedianu [utilizator]

    Kelemen bacsi asta a ajuns sa intreaca masura cu obraznicia lui.
    Voi politicienii unguri- distorsionind intentionat istoria -ati creat acesta atmosfera si continuati sa invrajbiti comunitatea cu declaratiile voastre dusmanoase si proiectele de autonomie!
    E laudat faptul ca Romania in sfirsit s-a trezit si reactioneaza prin MAE! Asemenea fapte si actiuni care lezeaza statul roman, fie ca vin din interior sau din exterior trebuie sanctionate ferm.
    Iar faptul ca Ungaria investeste in Transilvania are un scop destul de clar si nu va duce decit la crearea unei exclave maghiare in zona! Ungaria a creat deja multe punti in acest sens.
  • +15 (19 voturi)    
    tupeu de tupeu (Marţi, 26 mai 2020, 21:50)

    Ionionx [utilizator]

    l0gica e simpla:udmr sc0s inafara legii ca e partid pe criterii etnice.
  • +14 (18 voturi)    
    kelemen-dusman activ al romanilor (Marţi, 26 mai 2020, 22:00)

    nicnicnic [utilizator]

    Permanent kelemenii din Romania ataca prin fapte si cuvinte Romania, adica sunt antiromani, sovini, iar cand
    arareori li se raspunde, ii acuza de faptele lor pe romani. Niciodata nu li se aplica legislatia romaneasca si in felul acesta ei repeta, repeta din cauza lipsei pedepselor legale, mereu aceste atacuri impotriva romanilor si impotriva Romaniei. Daca cineva, nu neaparat roman, din Ungaria, ar faptui acolo ce fac conducatorii unguri in Romania, ar pica rapid la zdup sau ar fi exilat.
  • +13 (15 voturi)    
    Dar statul maghiar cand (Marţi, 26 mai 2020, 22:04)

    fuscustm1 [utilizator]

    isi va cere scuze si iertaree mamei mele? Mama mea nu are nici un drept si nici o ruda in Romania si nici unde altundeva pentru ca statul maghiar i-a tradus numele (maghiarizat) la nastere . Oare de ce? C a sa fie mai mjulti unguri in lume? Hehehehehehehehehehehehe
  • +12 (18 voturi)    
    atat (Marţi, 26 mai 2020, 23:22)

    gurka [utilizator]

    ungaria a primit acordul lui dragnea și al lui meleșcanu pentru programul derulat în Transilvania!
  • +16 (18 voturi)    
    UDMR (Marţi, 26 mai 2020, 23:47)

    naftuli [utilizator]

    trebuie desființat ca partid „politic”.
    • +2 (2 voturi)    
      prin vot (Miercuri, 27 mai 2020, 15:34)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui naftuli

      La fel ca si #ciumarosie
  • +13 (17 voturi)    
    ba sa-si ceara Hunor scuze (Miercuri, 27 mai 2020, 1:21)

    cugetatorul [utilizator]

    ca tine parlamentul din treaba cu incercarile lor inutile
    si fara sfarsit de a obtine autonomie in teritoriu; vorba lui Base, ati pierdut razboiul, ati pierdut imperiul, salutare
  • +7 (11 voturi)    
    UNGARIA .../. (Miercuri, 27 mai 2020, 5:07)

    SiveTamy1 [anonim]

    nu de mult au venit ca popor flamind,s au asezat acesti razxboinici,acum vor s ai elimine pe cei multi nascuti din totdeauna in aceste meleaguri<rominii nu ar trebui sa mai fie atat de toleranti cu bpoliticienii care nu isi cunosc trecutul <istoria <aceasta organizatie UDMR,a fost creata pentru foloase culturale si nu politice nereale<rominii sau nascut si au suferit in acest spatiu geografic au trecutul lor istoric <deaceea trerbuie s a fie si mai uniti <pute rnici<as apara cu mindrie teritoriul rivnit de cei putini <>
  • +12 (14 voturi)    
    Mare pisicher Sijjarto asta (Miercuri, 27 mai 2020, 6:47)

    Setalcott [utilizator]

    e lapte si miere, dar il lasa pe Hunor sa faca declaratiile
  • +5 (5 voturi)    
    Inamicii romanilor si Romaniei: (Miercuri, 27 mai 2020, 12:25)

    Marionette [utilizator]

    1. Partidul Rusiei din Romania.
    1. Partidul Rusiei din Romania - aripa maghiara.
  • +3 (3 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 27 mai 2020, 14:47)

    [anonim]

  • +1 (1 vot)    
    Da, stim domnule Kelemen Hunor... (Miercuri, 27 mai 2020, 17:27)

    Olyx [utilizator]

    ca dumneata accepti instructiuni numai de la... Budapesta...!!! Nu trebuia sa mai spui acest lucru, se subintelegea...
  • 0 (0 voturi)    
    scuze? (Miercuri, 27 mai 2020, 18:10)

    TicuUrsache [anonim]

    Scuze pentru ce? Ca traiti in tara asta in ultimii 30 de ani fara sa recunoasteti constitutia si statul roman?
    Voua sa va fie rusine sa creati adevarate miscari in care implicati minori in Covasna si Harghita. Manipulati copiii! Voi cereti sa va fie prezentate scuze? Aveti noroc!
    Limba romana, in Romania, trebuie sa fie SINGURA LIMBA OFICIALA, in toate institutiile publice si invatatamant sa fie obligatorie iar examenele unice. Ce faceti in privat va intereseaza. Cam asa stau lucrurile. Cam va tinem in brate. De ce nu plecati in Ungaria? Drum bun si carare batuta iar daca ramaneti aici va supuneti legilor acestei TARI!
  • 0 (0 voturi)    
    faptul ca na inteles ce a zis aurescu (Joi, 28 mai 2020, 15:12)

    iodixit [utilizator]

    inseamna ca nu a inteles limba romana.
    sa lase locul altuia in parlament, care poate discerne si intelege mai bine.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by