PNL propune impozitarea progresivă a pensiilor speciale de la 10 la 95%. Care sunt amendamentele

de DG     HotNews.ro
Miercuri, 1 aprilie 2020, 11:56 Actualitate | Politic


Camera Deputatilor
Foto: Facebook
Liderii deputaţilor şi senatorilor PNL, Florin Roman şi Daniel Fenechiu, au depus, miercuri, amendamente la proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 29/2020 privind unele măsuri economice şi fiscal-bugetare prin care propun impozitarea progresivă a pensiilor speciale de la 10% până la 95%.

"Solicităm impozitarea progresivă a pensiilor speciale de la 10% şi până la 95%. (...) În categoria pensiilor speciale supuse impozitării progresive am introdus: parlamentarii şi funcţionarii parlamentari, magistraţii şi personalul auxiliar, inclusiv judecătorii CCR, funcţionarii Curţii de Conturi, Avocatul Poporului, personalul navigant, personalul diplomatic. Nu intră în categoria impozitării progresive poliţiştii şi militarii, beneficiari ai unor pensii militare", afirmă Roman, într-o declarație de presă.

Roman precizează că propunerea vizează:
  • impozitarea cu 10% a pensiilor speciale între 2.001-4.000 lei
  • impozitarea cu 60% a celor cuprinse între 4.001-7.000 lei
  • impozitarea cu 95% a celor care depăşesc cuantumul de 7.000 lei.

"Am optat pentru varianta impozitării progresive, motivată de starea de urgenţă, pentru a nu intra în conflict constituţional cu decizii ale CCR, care interzic eliminarea totală a acestui tip de privilegii. În plus, amendarea legii de modificare a OUG poate trece maxim într-o săptămână de Parlament, dacă există voinţă politică. Pentru că sunt convins că se va bucura de susţinerea tuturor forţelor politice responsabile!", susţine liberalul.

Liderul deputaţilor liberali arată că economiile rezultate din impozitarea pensiilor speciale vor merge către achiziţionarea de aparatură medicală, echipamente şi materiale sanitare, dar şi pentru stimularea financiară a personalului aflat în "prima linie a războiului cu epidemia de coronavirus" - medici, asistenţi, poliţişti, armata, jandarmi, pompieri, ambulanţieri, biologi şi bio-chimişti, personal de triaj, de la IGSU sau funcţionari ai serviciilor sociale din primării, care asigură alimentele şi medicamentele necesare la domiciliu pentru vârstnici.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12248 vizualizari

  • -21 (35 voturi)    
    pica la CCR... (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:01)

    demaGOGU [utilizator]

    ...discriminare pe fata, nu poti impozita progresiv doar pensiile , in timp ce ptr restul veniturilor - salarii, chirii, drepturi de autor - pastrezi flat rate.

    arnaque.
    • +11 (15 voturi)    
      Care-i discriminarea??? (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:46)

      Tayen [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Cum să nu poți. Așa cum s-au dat se pot lua.
      • +5 (15 voturi)    
        Sigur pica, mai ales ca politistii, (Miercuri, 1 aprilie 2020, 13:41)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

        sereistii jandarmii si militarii nu sunt impozitati, adica 90% dintre pensiile speciale sunt lasate pe dinafara din nou!
    • +15 (15 voturi)    
      Nu-i asa? (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:48)

      aladdin [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Mai ales ca judecatorii CCR sunt direct vizati.
    • +5 (11 voturi)    
      Daca se voia o treaba... (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:49)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      O scoteau de tot si gata.
      • +2 (4 voturi)    
        asa e!!! (Miercuri, 1 aprilie 2020, 21:31)

        exilatul [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

        dar in ro , tara escrocilor si hotilor condusa de reprezentantii lor nu e loc de ceva normal....
    • +4 (10 voturi)    
      poate, poate nu (Miercuri, 1 aprilie 2020, 13:10)

      Ademordna [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      In primul rand, se prea poate sa ai dreptate dar nu pentru argumente logice ci pentru ca CCR-ul lui Droneanu face ce vrea muschiul lui, nu contează logica sau constituția.

      In al doilea rand, ai dreptate cu flat rate - afectează disproporționat pe cei cu venituri mici si pentru o tara ca Romanica e mai potrivit un impozit progresiv bine asezat. Aici însa ne lovim de incompetenta ANAF, un impozit progresiv ar duce la o evaziune si mai masiva decât avem deja.

      Referitor la argumentul despre limitarea legii la aceste pensii: trebuie sa ne amintim ca aceste pensii sunt deja speciale, sunt necontributive adica ei primesc mai mult decât au contribuit, primesc banii altora. Asta, într-o tara normala cu un CCR necorupt, ar fi motiv suficient pentru a le tinti cu o lege speciala.

      E bine ca PNL pare ca lupta inca împotriva acestor pensii, sper sa nu fie doar o perdea de fum usl-ista.
      • -3 (9 voturi)    
        Pacaleala (Miercuri, 1 aprilie 2020, 13:39)

        Radub1000 [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

        de 1 aprilie pentru contribuabili. Mai multi bani iau din amenzile pentru nerespectarea restrictiilor de circulatie. Economiile facute din aceasta asazisa impozitare vor fi mult mai mici.
        • +4 (6 voturi)    
          Si daca din economiile astea (Miercuri, 1 aprilie 2020, 15:40)

          Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui Radub1000

          s-ar putea lua doar un ventilator, care costa cam 20000 euro si este folosit pt m multi pacienti succesiv sau macar o amarata de masca pt un medic sau asistent sau infirmiera si tot ar merita.
          In realitate este vorba de 1,5 miliarde de euro pe fiecare an.
          Inteleg ca si tu esti unul din cei 160000 de pensionari speciali imbuibati!
          • 0 (4 voturi)    
            Ai luat plasa de la PNL (Miercuri, 1 aprilie 2020, 16:17)

            Radub1000 [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

            Omule nu ai inteles nimic. Nu se impoziteaza decat pensiile speciale diferite de cele militare care reprezinta numai 7 la suta din valoare si alea numai diferenta ce depaseste 4000 de lei cu 60 la suta,adika niste maruntis. Din 2 miliarde de euro ce reprezinta pensiile speciale vreo 20-30 milioane, adika mai ptuin de 1 procent. Cu alte cuvinte i-a rupt pe detinatorii de pensii speciale le-a luat unu doi la suta.
            • +3 (5 voturi)    
              Coronavirusul cumva? (Miercuri, 1 aprilie 2020, 19:56)

              Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui Radub1000

              Eu nu vreau nicio speciala.
              Nici macar 1 leu praduit!
              • +2 (4 voturi)    
                Pai (Miercuri, 1 aprilie 2020, 22:08)

                Radub1000 [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

                atunci sustine proiectul USR de impozitare a TUTUROR pensiilor speciale. Mizeria de proiect a PNL-ului este o caricatura si se refera numai la 7 la suta din pensiile speciale.
    • +11 (13 voturi)    
      Discriminarea pe fata este acum! (Miercuri, 1 aprilie 2020, 13:42)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Si va persista chiar daca se aplica impozitarea asta.
      DESFIINTAREA tuturor acestor forme de rente pe viata enorme cu denumirea generica de "pensii speciale".
      Care sunt riscurile prin care trece un judecator sau militar care sta intr-un birou, in comparatie cu un medic sau asistent din prima linie? In Italia au murit pana acum 66 de medici infectati de la pacientii bolnavi cu coronavirus.
      Nu va mai saturati de bani nemernicilor! Altii mor dar voua nu va pasa.
      Militarilor care nu au contribuit la pensii ar trebui sa le dea 40% din media salariilor cum avem noi toti nespecialii care am contribuit si nu 85% din ultimele venituri cum au ei. Mie la pensie nu mi s-au luat in calcul banii din acordul global pe motiv ca nu erau sporuri permanente! Asta nu e discriminare? Una in plus!
  • +24 (28 voturi)    
    nu cred pana nu vad (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:02)

    utilizator22 [utilizator]

    Macar un lucru bun sa iasa din toata nenorocirea asta...Nu avem bani de manusi si masti, dar avem cele mai mari pensii speciale necontributive. La salariile lor puteau contribui la un fond de pensii privat si nimeni nu le avea grija, dar nu, vrem totul moca de la stat.
    • +5 (7 voturi)    
      In sfarsit o veste buna (Miercuri, 1 aprilie 2020, 13:00)

      Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui utilizator22

      Pana nu vedem nu mai credem in nimic
  • +17 (27 voturi)    
    Perfect de acord! (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:03)

    IoPaNet [utilizator]

    PS: Poliţiştii şi militarii de ce nu? Ar putea exista o justificare la militarii combatanti, in rest...
  • +6 (30 voturi)    
    initiativa partiala, de un populism gretos (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:06)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    a venit si PNL sa "bifeze" cu o propunere, sa nu zica poporul infuriat acum ca e pus la suferinta financiara ca de ce se platesc pensiile speciale.
    Propunerea are doua vicii majore insa:
    1) de ce nu si pensiile militienilor, securistilor, etc? Propunerea va pica la CCR pt ca discrimineaza, logic ca magistratii se vor simti discriminati, ei de ce sa plateasca si tovarasii lor din sistem nu? Ori suntem toti solidar ori e o gluma. In plus, stim ca cei care nu sunt din structurile de securitate sunt max 5 %, adica impozitam varful aisbergului.
    2) treptele de impozitare propuse sunt fara noima. Unul cu 4000 fara un leu, va plati 10 %, adica ramane cu 3600 (aprox), altul cu 4000 si 1 leu va plati 60 %, adica va ramane cu...2400 (aprox)? Florin Roman asta a lipsit de la scoala generala, e analfabet, altfel nu imi explic de unde propunerea asta aberanta. Da, impoziteaza, dar fa-o pe praguri, ce depaseste o anumita valoare de ex, 3000 sau 4000 lei sa zicem, tot ce depaseste, impozitat cu 90 %. Si atunci nu apar aberatiile astea.

    Dar asa e cand vrei sa "te faci ca lucrezi". Ca sa "bifezi" ceva fara sanse de reusit, sa nu zica prostimea ca nu ai vrut si nu ai incercat. Vii cu o aberatie, discriminatorie si care nu rezolva mare lucru

    PS: in logica PNL, pensionarul special de la Gerota, va ramane cu pensia speciala integrala. ca idee...ca sa avem o imagine cu cine tine PNL.
    • +7 (11 voturi)    
      Nu stii cum se impoziteaza progresiv (Miercuri, 1 aprilie 2020, 13:06)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Unul cu 40000 va plati 10%, deci 400 RON

      Unul cu 4010 RON va plati 10% pentru 4000 RON, deci 400 RON, si 60% pentru ce depaseste 4000 RON, deci pentru 10 RON,deci va plati 6 RON in plus.
      In total, cel cu 4010 RON va plati 400+6=406 RON, deci va ramane cu 3600+4=3604RON
    • +9 (11 voturi)    
      Pragurile nu se aplica asa. (Miercuri, 1 aprilie 2020, 13:10)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Se impoziteaza cu 10% ce este sub 4000 de lei si cu 60% ce depaseste 4000 de lei.
      Cine are 3990 lei pensie, dupa impozitare va avea 3591.
      Cine are 4010 lei pensie, dupa impozitare va avea 3604, adica doar 4 lei in plus peste ce depaseste 4000, in loc de 9 lei in plus.
    • +8 (10 voturi)    
      sistem progresiv (Miercuri, 1 aprilie 2020, 13:31)

      TDragos [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Sistemul progresiv inseamna ca tot ce se situeaza peste prag se impoziteaza cu cota mai mare, astfel daca ai pensie de 7010, suma pana la 2000 nu este impozitata, suma intre 2000-4000 este impozitata cu 10%, suma intre 4000-7000 cu 60% si cei 10 lei cu 95%. Astfel cel cu pensie de 7010 va plati impozit de 2009.5 RON si va ramane cu 5000.5 RON. Cineva cu pensie 6999 va plati impozit de vreo 1999 si va ramade cu o pensie de 5000, deci nu este o diferenta mare.
      • +2 (2 voturi)    
        corect, dar din articol nu rezulta asta (Miercuri, 1 aprilie 2020, 15:32)

        Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui TDragos

        tot ce spuneti voi este corect si asa e si echitabil, insa din articol, rezultau doar procentele alea aplicate fctie de praguri, de asta am zis ca nu are cum...
  • +9 (27 voturi)    
    Propunere (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:10)

    Radub1000 [utilizator]

    de ochii lumii. Pensiile militare sunt in jur de 90 la suta din valoarea pensiilor speciale. Adika din 2 miilarde de euro in 2018, PNL propune impozitarea a numai 200 milioane de euro si asta numai a diferentelor fata de 4000 lei cu 60 la suta, adika o nimica toata. Praf in ochii alegatorilor. Oricum dupa pandemie vor trebui sa impoziteze toate pensiile speciale, pentru ca nu o sa mai fie bani.
  • -3 (19 voturi)    
    idee excelenta... (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:10)

    Cactus Jack [utilizator]

    ...dar cu siguranta ciuma rosie nu va fi de acord si va merge la CC. Impozitare progresiva este OK, numai 95% este prea mare. Un 10%, 30%, 60% este mai adecvat si mai aproape de realitate. Pensiile nesimtite de peste 10000 euro pot fi recalculate, nu sunt multe.
    • +5 (5 voturi)    
      Nu merge la CCR: (Miercuri, 1 aprilie 2020, 13:32)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Cactus Jack

      "Am optat pentru varianta impozitării progresive, motivată de starea de urgenţă, pentru a nu intra în conflict constituţional cu decizii ale CCR, care interzic eliminarea totală a acestui tip de privilegii."
  • +23 (25 voturi)    
    Politistii si Jandarmii ar trebui sa intre in lege (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:11)

    Boham [utilizator]

    Politistii NU sunt militari deci nu au de ce sa beneficieze de pensie speciala MILITARA
  • +1 (7 voturi)    
    pensii speciale (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:11)

    aldamar [utilizator]

    O ideie bună
  • +7 (9 voturi)    
    bun asa (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:14)

    Captain Obvious [utilizator]

    foarte bine
  • +16 (26 voturi)    
    pensii speciale (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:14)

    idu20 [utilizator]

    Toate pensiile speciale peste 4000 lei trebuie impozitate cu 99% fara exceptie ! Atata timp cat au fost date din pix ca a vrut x sau y de la putere si nu au nici o legatura cu contributiile .

    De exemplu , pentru ce sa dam pensii speciale parlamentarilor ? Pentru ca au facut legi proaste sau le-au facut in avantajul lor ? In plus , pozitia de parlamentar trebuie sa fie o chestiune de onoare .
    Analog magistratii ... Cu ce sunt ei mai speciali? Poate pentru faptul ca dau decizii proaste pentru care Romania e condamnata la CEDO si tot plebea plateste ? Si exemplele pot continua ... Singura baza corecta pentru pensie este suma contributiilor .

    Noi plebea care platim pensiile astea de ce n-am fi 'speciali' ?
  • +3 (11 voturi)    
    asta e sigura cale (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:14)

    nicoR [utilizator]

    in sfarsit ... poate da Domnul si trece chestia asta sa li se taie la "boieri" shuvoiul de parai. este ceva de neinchipuit ce nesimtiti sunt astia toti: din justitie, TOTI, din armata, politie. la urma urmei, pt oricine va avea pensii nesimtite ..
    - ceva similar trebuie sa se intample si cu cumulul de venituri: salarii, pensii, chirii, bursa, alte shmenuri ..
  • +20 (24 voturi)    
    Lol (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:15)

    HP [utilizator]

    Dar militarii si politistii de ce nu sunt impozitati ca restul ?

    Dar sporurile bugetare de ce nu sunt eliminate ?

    Mars ma de aici cu vrajeala.

    Ati bagat-o pe asta doar ca sa ne scoateti ochii, si cand va pica in parlament sa ziceti "noi am vrut dar...""

    Jegosilor.
  • +5 (11 voturi)    
    PNL be like (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:17)

    Toate nickname-urile erau luate [utilizator]

    PNL: Can I copy your homework?

    USR: Sure, just change it up a bit so it doesn't look obvious you copied.

    PNL: Ok.

    Rezultatul îl putem vedea în articol.
  • +8 (18 voturi)    
    discriminatoriu (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:19)

    ioanbucsa751467216962915 [utilizator]

    Va pica la CC o astfel de impozitare...95% deja seamănă a confiscare...iar în raport cu alte categorii de venituri este discriminatoriu.
    și iarăși discriminatoriu în raport cu alte tipuri de pensii speciale..miltari, politisti...de ce ? pt că sunt MULȚI și vin ALEGERILE!!!
    se fac doar chestii de ochii lumii
    de ce se mai dau pensii speciale!?
    de ce se prevăd vârste fragede de pensionare!?
  • +1 (19 voturi)    
    Prea putin,prea tarziu...nenorocitilor (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:20)

    floriniulian [utilizator]

    PNL-ul este pe faras la fel ca PSD...

    In veci nu voi vota aceste partide securisto mafiote.

    A trebuit sa vina urgia peste tara asta pentru a se atinge putin de aceste privilegii nesimtite si aberante.

    Mizeria acestor pensii speciale/serviciu care sunt date unor categorii profesionale care nu merita nici macar pensii.. fiind singurii raspunzatori de dezastrul din aceasta tara sunt o bataie de joc colosala la adresa noastra care le platim.

    Cat despre parazitii de bugetarii si salariile colosale total nemeritate din Justitie/Politie/Servicii,nimic?Nimic nu?Sunt bani cacalau la Buget,nu Catule?

    Nu pacaliti pe nimeni cu masurile astea de 2 bani.

    Sunt sigur ca vor fi praf in ochi iar in final vor ramane in continuare cu pensii aproape la fel de mari si aceleasi privilegii..
  • +13 (23 voturi)    
    Iar vrajeli... (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:22)

    ThalesdeTeleorman [utilizator]

    Fara militari si militieni inclusi, suma economisita e frectie la picior de lemn. Le e frica sa nu explodeze complet mamaliga in contextul in care acum APV-istii si militienii trebuie sa faca ordine.

    Acum o sa apara pe aici cativa APV-isti si militieni sa ne explice noua ca pensiile lor nu sunt speciale, sunt de serviciu. Pai bai asistatilor, pensiile voastre nu se calculeaza in functie de cat ati contribuit voi in 25 de ani, se calculeaza in functiile de salariul din ultimele luni lucrate. Tot "speciali" sunteti si voi!
  • +12 (26 voturi)    
    Mda (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:22)

    TheFaime [utilizator]

    Gresit! Masura corecta este de ELIMINARE A PENSIILOR SPECIALE!
  • +6 (16 voturi)    
    Veste buna (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:26)

    Vreau_Acasa007 [utilizator]

    Super veste, dar stai... Se propune impozitarea unor categorii care au ''mancat'' in 2019 cca. 1.2 miliarde de RON pensii speciale.
    Restul de 8 miliarde de RON (!!!) sau 87% din pensiile speciale pe 2019 de ce raman neimpozitate?
    Va spun eu de ce, pentru ca sunt aferente politistilor, jandarmilor, militarilor si serviciilor secrete.
    Frica de securisti...
  • +2 (14 voturi)    
    bravo ba baieti (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:30)

    mmmircea [utilizator]

    in sfarsit.
  • -4 (10 voturi)    
    Deci fara cele militare si pt politisti (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:35)

    Fides [utilizator]

    E un inceput. Desi, daca ai pensie de 7.001, care e impozitata cu 95%... ia vedeti cu cat ramane in mana omul ala.
    • +5 (7 voturi)    
      E cu praguri... (Miercuri, 1 aprilie 2020, 13:19)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Fides

      Pana la 4000=10%
      Sumele intre 4000 si 7000=60%
      Ce depaseste 7000=95%
      Deci, cine are 7500 lei pensie, va avea impozit:
      - 400 lei pentru primii 4000 (10%)
      - 1800 lei pentru cei 3000 lei care depasesc 4000 (60%)
      - 475 lei pentru cei 500 lei care depasesc 7000 (95%)

      Adica, din 7500, va mai primi 4825 lei net.
      • 0 (4 voturi)    
        nu (Miercuri, 1 aprilie 2020, 15:36)

        anion [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        pana la 2000 fara impozit. intre 2000-4000 10% adica de la 0-200 lei. Deci pensia de 7500 se micsoreaza la 5025 net.
        • +2 (2 voturi)    
          Corect... (Miercuri, 1 aprilie 2020, 17:18)

          Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui anion

          Initial nu s-a pomenit nimic de neimpozitarea primilor 2000 de lei.
  • +10 (20 voturi)    
    Gresit (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:35)

    ac [utilizator]

    1. Nu deschideti cutia Pandorei cu impozitarea progresiva.
    2. Nu impozitarea a ceva necinstit si ilegal e solutia, ci aplicarea acelorasi principii - in cazul asta, contributivitatea. Nu exista pensie speciala decit in cazuri speciale. Iar faptul ca esti militian, parlamentar sau primar nu reprezinta ceva special. Daca gaseste unul leacul la Covid sau invinge armata 14 de unul singur, da, facem OUG si ii dam pensie speciala pentru chestii speciale. Altfel nu.
  • -7 (15 voturi)    
    pai (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:36)

    cucuveauamov [utilizator]

    si d. Lazarica? si d. Coldea? ... de Corona mai scapati, de puscarie nu cred.
  • +20 (26 voturi)    
    praf in ochi (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:40)

    doejohn [utilizator]

    "Nu intră în categoria impozitării progresive poliţiştii şi militarii, beneficiari ai unor pensii militare"

    DA DE CE?

    Ba, treztiva:

    1. interziceti-le de acum incolo pentru cei care se pensioneaza. TOATE!
    2. Interziceti cumulul pensie salar (orice combinatie stat + privat) pentru cel pensionat inainte de 65 de ani (daca s-a pensionat mai repede inseamna ca nu poate munci), daca poate munci atunci sa nu beneficieze de pensie decat peste 65 de ani. Cu expetie pensiilor mici de boala unde l-as lasa pe om sa faca de exemplu chesti artizanale pentru a-si rotunji veniturile)
    3. Pensie dupa contributie (faptul ca militarii isi iau pensia din alt fond de pensii e vrajeala, fondul ala vine tot din banii nostrii ai tuturor)
    3. Limitati contributia la sistemul public de pensii si suma care poate fi platita unui pensionar din sistemul public de pensii. Daca cineva are salariu mare, poate din salariu ala mare sa contribuie la un fond privat de pensii daca vrea comoditate si lux la batranete.
  • +3 (11 voturi)    
    ...ce e politica ?... (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:41)

    baligosul [utilizator]

    S-a făcut o propunere, dar propunerea, va fi susținută și de restul liberalilor ? Și să fim realiști, azi PNL nu are majoritate în Parlament, PSD + Pro Ro + ALDE...Ei cam cîte procente au în Parlament ? Și ei cum vor vota ? Că Bombo nu mai e parlamentar, dar este foarte influent. Sau Tîrliceanu, care poate nu va mai fi parlamentar, el ce ar zice ? Că el e bogat și că nu îl interesează așa mult valoarea pensiei speciale ? Haida de !!!
  • +9 (11 voturi)    
    TOATE PENSIILE!!!! ȘI CELE „MILITARE”!! (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:48)

    Tayen [utilizator]

    De fapt cu ăstea trebuie început
  • -6 (6 voturi)    
    Ideea este buna, derevazut procentele (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:50)

    radu222 [utilizator]

    Ideea este buna si cred ca poate fi sustinuta. Cu conditia ca procentele sa fie ajustate pe intervale mici, dupa o curba pentru a evita ca, spre exemplu, sa nu se ajunga ca cel cu 4001 lei care se impoziteaza cu 60% sa ramana cu mai putin decat cel cu 4000 lei care este impozitat cu 10%.
    Iata calculele:
    4000 lei x 0,90 = 3600 lei ramasi
    4001 lei x 0,40 = 1604,4 lei ramasi
    7000 lei x 0,40 = 2800 lei ramasi
    7001 lei x 0,05 = 350.05 lei ramasi
    • +4 (4 voturi)    
      Mai informeaza-te... (Miercuri, 1 aprilie 2020, 13:49)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui radu222

      E cu praguri, nu per total.
  • +6 (6 voturi)    
    1 aprilie (Miercuri, 1 aprilie 2020, 12:52)

    revo [utilizator]

    Banuiesc ca e la misto. Dar macar ne-am simtit bine o clipa.
  • +6 (6 voturi)    
    Praf in ochi , propaganda electorala. (Miercuri, 1 aprilie 2020, 13:07)

    kokos [utilizator]

    Pai se impoziteaza 3% dintre pensii , restul de 97% din pensii ale politistilor , militarilor si securistilor raman neschimbate.
    • +2 (4 voturi)    
      pulbere in ochi (Miercuri, 1 aprilie 2020, 15:43)

      anion [utilizator] i-a raspuns lui kokos

      Politistii, militarii si securistii au o singura pensie necontributiva de-a lungul timpului. Pentru astia trebuie alta reglementare cu micsorare drastica.
  • +4 (10 voturi)    
    Se poate (Miercuri, 1 aprilie 2020, 13:30)

    Sdkf71 [utilizator]

    Pot sa fie impozitati militarii si polististii, pot sa fie trecuti chiar la pensie pe contributivitate, doar ca pe timpul activitatii trebuie sa aiba aceleasi drepturi ca cei care lucreaza conform codului muncii, adica dreptul la sindicat, dreptul la greva, dreptul la demisie ca acel personal medical care dezerteaza acum, dreptul de a fi actionar la o firma, de a fi platiti cu ore suplimentare sambata/duminica/sarbatori legale, etc. Insa daca le impunem ca pe timpul activitatii sa aiba restrictii si doar la pensii sa fie egali cu noi, nu cred ca este echitabil. Problema asta va ramane deschisa pana cand intreaga clasa politica va trebui sa cada de acord intr-o anume directie, ori militarii au restrictii si beneficiaza de pensie de serviciu, asa cum este acum, ori au aceleasi drepturi ca toti civilii si atunci sa fie trecuti la pensii pe contributivitate, atentie ce va doriti!
  • +5 (7 voturi)    
    Se face diversiune. (Miercuri, 1 aprilie 2020, 13:34)

    asavreau [utilizator]

    Se spune pensii speciale,dar în fapt nu vei întâlni în acte //pensii speciale//.Trebuie stabilită o limită maximă acceptată pentru pensie de stat,care să nu fie mai mare de 75% din salariul maxim acceptat,de la bugetul de stat.Aș vrea să fiu bine înțeles pentru a nu face din nou șmecherii legislative cum fac magistrații,salariul maxim încasat,nu șmecheria de acum,când vin cu tot felul de sporuri și bonificații,pe care nu le încasează decât în luna pensionării și consideră că este salariul pe baza căruia este calculată pensia.Legea spune că,chiar dacă încasezi niște drepturi din urmă într-o anumită lună,se consideră salariul realizat în luna respectivă numai procentul din venitul cumulat aferent lunii plus salariul tarifar.Dacă analizăm corect și CCR nu ar face jocul unor infractori,pensiile nesimțite s-ar regla prin aplicarea corectă a legii.
  • +4 (8 voturi)    
    Punctul de pensie (Miercuri, 1 aprilie 2020, 13:43)

    anghelson [anonim]

    Un roman mediu, dupa o viata de munca in care a fost platit cu salariu mediu pe economie, acumuleaza 1 punct de pensie si va primi in consecinta pensia medie (aprozimativ 1400 lei daca retin bine).
    Aceasta suma este mare sau mica? Eu as fi inclinat sa cred ca este o suma mare, pentru ca reprezinta nici mai mult nici mai putin decat rezultatul muncii de o viata a romanului mediu.
    Atunci, de ce raportam pensiile speciale (ale oricui!) la tot felul de sume, cum ar fi cele propuse de PNL. Hai sa le raportam la pensia medie (adica la ceea ce un roman mediu reuseste sa adune dupa o viata de munca, repet).
    Ar fi mai simplu de calculat:
    - orice pensie speciala mai mica decat pensia medie se impoziteaza cu 10% (impozitul pe venit)
    - orice pesie speciala mai mare de pensia medie se impoziteaza cu 99%.

    As vrea apoi sa mai vad un singur posesor al unei asemenea pensii speciale, cum se va plange ca statul roman nu-l rasplateste cu mai mult decat ceea ce un
    roman mediu aduna intr-o viata de munca.
  • +5 (7 voturi)    
    Nu mai bine modifica sistemul de alocare? (Miercuri, 1 aprilie 2020, 13:45)

    bigbrother [utilizator]

    Pare o solutie rapida sa impoziteze aceste pensii, dar deja apar diferentieri intre pensiile militare si cele de serviciu si sigur vor aparea discutii.

    Cred insa ca ar trebui sa se foloseasca modul alocare actual pentru pensiile de stat, bazat pe salariul mediu brut din luna respectiva si punctaj anual. Valoarea acestora oricum se schimba periodic si implicit toate calculele se modifica in plus iar modul de calcul al pensiei ar fi unul si acelasi pentru toti.

    Sa nu uitam ca in 2020 se prevede o crestere cu 40% a pensiilor (de unde acesti bani nu stiu, economia este deja pe butuci si oricum valoarea este mult prea mare) dar mergand mai departe cu logica, actuala lege a pensiilor se poate aplica si pentru soldati si pentru magistrati si oricine mai beneficiaza de aceste pensii speciale platite din bugetul public. Daca este cazul, pot avea pensii de "breasla" cum e cazul avocatilor, si din aceste pensii de breasla sa li se plateasca alte sume suplimentare.

    De retinut ca nici militarul nici judecatorul nu este impiedicat sa aiba pensie privata, bani la banca sau orice alta modalitate de economisire, la fel ca restul oamenilor din aceasta tara. Daca noi din salarii mult mai mici ne putem face pensii private si eventual pune bani la banca, la fel ar trebui sa faca si ei a.i sa aiba sumele dorite la pensie.

    Pentru cei interesati, asa se calculeaza pensia noastra, a palmasilor: https://www.cnpp.ro/calculul-pensiei si ce reprezinta aceste punctaje anuale: https://www.cjpensiiarad.ro/pensii10.php

    Deci solutii deja exista, politicieni cu cojones ne trebuie.
  • -3 (7 voturi)    
    De ce doar pensiile speciale? (Miercuri, 1 aprilie 2020, 14:01)

    galeo [utilizator]

    De ce nu si celelalte venituri, inclusiv din sectorul privat.

    PAi suntem europeni sau nu mai suntem?
    Acolo e cu impozit progresiv
  • +6 (6 voturi)    
    Sunt trei modificari esntiale (Miercuri, 1 aprilie 2020, 14:11)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Toate intr-o lege.
    1. Asta care e propusă.
    2. Impozitarea salariilor mai mari de la 10001in sus.
    Cu transe de impozitare.
    3. Impozitarea pensiilor care sunt primite de salariații care au salar + pensie. Sunt cam 40000 cazuri.

    E nevoie de solidaritate

    Asa trebuie pusa problema si nu mai va zice CCR de discriminare.
    Sau asteapta criminal trecerea crizei ca sa anuleze legea asta.
    Sunt curios daca acesti elefanți au curaj sa tranteasca legea.
    Cat vor fi blamați!
    Ce furie populară va fi!
  • 0 (4 voturi)    
    Tardiv (Miercuri, 1 aprilie 2020, 14:14)

    123qwe [utilizator]

    Adio vot PNL, PSD UDMR etc.
    Macar acum in situatie de urgenta trebuia sa aveti sange in instalatie dar ne luati in continuare de prosti.
    Sa va ia COVID 19 pe toti SPECIALII.
  • -3 (3 voturi)    
    "Pensiile militare" (Miercuri, 1 aprilie 2020, 14:47)

    n.dumiritu [utilizator]

    "Nu intră în categoria impozitării progresive poliţiştii şi militarii, beneficiari ai unor pensii militare". De fapt, pensiile militare sint doar ale personalului angajat in Armata Ro., iar plata lor (partea necontributiva) se face din bugetul de aparare impus la 2%/PIB prin tratatul NATO. Guv.Ro oricum trebuie sa cheltuiasca 2% PIB pe armata, asa ca ii da in pensii in loc sa-i dea in inzestrare.

    Pensiile politiei (de fapt intreaga structura MAI), ca si pensiile serviciilor sint date (partea necontributiva) din bugetele MAI si ale serviciilor. Nu intra in acel 2% de la aparare. Or fi ele "militare" sau cum o vrea sa le boteze oricine, dar sint suportate din bugetul rezervat civililor.

    E drept ca Guv.Ro nu prea achita nici acel 2% la aparare. Poate ca, socotind "militari" si pe cei din servicii si pe toti cei din MAI, isi zice: in 2%, pe care m-am obligat sa ii dau, intra armata dar si alte lucruri care tin cumva de aparare, fara sa specifice public care sint acele lucuri. Ati vazut ca se raporteaza cu mindrie alocarea a 2% la armata, dar nimeni nu spune si structura acelor cheltuieli. Extern, figuram ca un partener de nadejde, dar intern dirijam cheltuieli catre zone privilegiate (aka, pensiile speciale ale MAI si servicii). De asta politicienii (toti) sint impacati cu mentinerea pensiilor speciale pentru armata, MAI si servicii. Ii doare in fund de dotarile acelor institutii. "Obligatia" de a cheltui o suma i-a "impins" spre solutia de a-si rasplati subordonatii, neglijind sa le dea si dotari cu care sa-si faca treaba.
  • +3 (7 voturi)    
    Rugam emiterea OUG pentru Impozitarea cu 95% (Miercuri, 1 aprilie 2020, 16:54)

    URD [utilizator]

    a tuturor pensilor care nu sunt stabilite pe baza contributivitatii la fondul de pensii, fara nici o exceptie.
    Pentru activitati deosebute sau cu grad mare de risc sau acordat salarii +sporuri si alte facilitati, in timpul desfasurarii acestei activitati.
  • -1 (3 voturi)    
    pensiile speciale - furtul trebuie oprit (Miercuri, 1 aprilie 2020, 23:38)

    hopsinoi [utilizator]

    ceea ce e acum ca si pensie speciala trebuie convertit in sistemul de pensii corect (al contributivitatii) . cele ce vor urma vor fi direct pe pricipul contributivitatii.

    verem 300 de parlamentari.
    vrem oprirea furtului national cu pensii speciale.
  • -1 (1 vot)    
    ... (Joi, 2 aprilie 2020, 8:58)

    vitan.sandu [utilizator]

    Vorbe de claca in timpul pandemiei!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by