DOCUMENT Ordonanța pentru anticipate a fost publicată în Monitorul Oficial: alegătorii pot vota la orice secție din țară / Prevederea a fost contestată de toate partidele, mai puțin PNL și USR

de D.D.     HotNews.ro
Vineri, 14 februarie 2020, 16:45 Actualitate | Politic


Guvernul Orban
Foto: gov.ro
Ordonanţa de urgenţă privind alegerile anticipate a fost publicată vineri seară în Monitorul Oficial. Actul normativ a ajuns și la Senat şi va fi discutat, luni, în Biroul Permanent și prevede că românii vor putea vota la orice secție din țară sau din străinătate. În străinătate, votarea va dura 3 zile, iar numărul parlamentarilor pentru diaspora a fost dublat de la 6 la 12.

Principalele prevederi din OUG sunt: trei zile de vot în Diaspora, dublarea numărului de parlamentari de diaspora. De asemenea, în cazul alegerilor parlamentare anticipate, data desfășurării acestora se stabilește cu cel puțin 50 de zile înaintea votării față de 90 de zile în prezent, deci se pot organiza anticipate cu 40 de zile mai repede decât in prezent.

În plus, alegătorii care nu se află în localitatea de domiciliu pot vota oriunde se află în ţară. Prevederea este contestată de toate partidele, cu excepția PNL și USR.

Potrivit ordonanței de urgență, care a fost adoptată în 4 februarie, cu o zi înainte ca Guvernul Orban să fie demis prin moțiune de cenzură, se înjumătățește numărul semnăturilor necesare pentru susținerea unui partid sau a unei alianțe electorale, precum și pentru susținerea candidaților independenți și sunt reduse termenele pentru toate procedurile electorale prealabile alegerilor.

În cel mult 5 zile de la data dizolvării Parlamentului, Guvenul stabilește, prin hotărare, la propunerea Autorității Electorale Permanente, data votării, calendarul operațiunilor electorale, cheltuielile și măsurile tehnico-organizatorice necesare bunei desfășurări a alegerilor parlamentare anticipate. În cazul alegerilor parlamentare anticipate, data desfășurării acestora se stabilește cu cel putin 50 de zile înaintea votării.

Guvernul a reglementat atât situația în care cele două perioade electorale, pentru locale și parlamentare, se suprapun, dar cele două scrutine sunt organizate la date diferite, precum și situația în care alegerile locale și parlamentare anticipate din acest an ar urma să fie organizate în aceeași zi.
  • "Art. 7: (1) În cazul în care perioada electorală corespunzătoare alegerilor parlamentare anticipate începe în timpul unei perioade electorale aferente altor alegeri generale, organismele electorale constituite sau care se vor constitui în cadrul acelui scrutin vor indeplini, în mod corespunzator, și atribuțiile prevăzute de prezenta lege pentru Biroul Electoral Central, birourile electorale de circumscripție, oficiile electorale și birourile electorale ale sectiilor de votare.
  • (2) În cazul în care după data începerii perioadei electorale corespunzatoare alegerilor parlamentare anticipate începe perioada electorală aferentă altor alegeri generale, organismele electorale constituite sau care se vor constitui pentru organizarea alegerilor parlamentare anticipate vor îndeplini, în mod corespunzator, și atribuțiile prevazute de legea care reglementeaza scrutinul respectiv.
  • (3) În cazurile prevazute de alin. (1) și (2), votarea va avea loc la date diferite”.
În situația în care alegerile parlamentare anticipate nu pot fi organizate la altă dată decât cea a alegerilor locale generale din anul 2020, în țară, alegatorii voteaz[ în aceleași secții de votare, în același interval de timp, cu aceleași ștampile cu mențiunea „VOTAT”, pe buletine de vot separate, prezența la vot fiind consemnată pe liste electorale, cu semnături distincte pentru fiecare tip de scrutin, mai prevede actul normativ.

În cazul alegerilor parlamentare anticipate, candidaturile sunt admise sau respinse, după caz, până cel mai târziu cu 25 de zile înaintea datei alegerilor.

Termenul de înregistrare ca alegător prin corespondență începe la 48 de ore de la data dizolvării Parlamentului.
CONSULTĂ AICI TEXTUL ORDONANȚEI

Ordonanța de Urgența a primit aviz negativ de la Consiliul Legislativ.

Preşedintele interimar al Senatului, Titus Corlăţean, spune că există probleme de neconstituţionalitate ridicate de Consiliul Legislativ şi speră că Avocatul Poporului va sesiza CCR.

„Am verificat avizul Consiliului Legislativ şi am constatat o serie de argumente ale Consiliului Legislativ care au fundamentat avizul negativ al Consiliului. Nu e vorba numai de aspecte de fond dar sunt aspectele de neconstituţionalitate care viciază grav adoptarea ordonanţei de urgenţă pentru că solicitarea avizului s-a făcut pe data de 5 februarie, când Guvernul a fost demis”, spune Corlățean, citat de Mediafax.

Acesta a precizat că o discuție cu privire la această OUG va avea loc și luni, la Biroul Permanent. „Urmează să o punem pe ordinea de zi a Biroului Permanent şi o să avem o discuţie acolo, vom vedea care sunt paşii de urmat cu privire la acest subiect. Am luat notă de comentariile publice făcute de Avocatul Poporului, singurul care poate ataca direct la Curtea Constituţională şi sper că va fi făcută această sesizare”, a mai spus președintele interimar al Senatului.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8160 vizualizari

  • -3 (37 voturi)    
    un "principiu" (Vineri, 14 februarie 2020, 18:13)

    codrean [utilizator]

    al partidelor politice din Romania : "Tot ce e in avantajul nostru e legal/constitutional" . Dupa acest principiu pare a se ghida azi si PNL. Dar Presedintele Iohannis ? Dar CCR ?
    La alegerile in care "Circumscriptia este Tara", principiu valabil in Israel unde la alegerile parlamentare fiecare-si ia numarul proportional din cei 120 de deputati in Knesset,cetatenii putand vota ORIUNDE, in Romania circumscriptia este Judetul; alesii ii reprezinta in parlament pe locuitorii acelui judet ! Si-atunci ?
    O problema ar fi si cu Diaspora. Cati sunt, cati voteaza ? Normal ar fi sa voteze prin corespondenta, in judetul de origine ! S-ar putea, eventual, crea o circumscriptie pentru cei din Basarabia-Bucovina ! Desi in Ucraina nu exista dubla cetatenie. Probleme ...
    Si-ar mai fi o intrebare : de ce cineva care a parasit tara de multi ani, a rupt legaturile directe (cele sentimentale sunt altceva), n-are de gand sa se intoarca, si-a luat o alta cetatenie, ar fi indreptatit sa se pronunte asupra alesilor care vor stabili legile Romaniei ? De la principiul "un om-un vot" sa trecem la altul, "unii doua voturi "? Valabil si pentru maghiarii din Romania care voteaza si aici, si acolo ! Allo, Dl.Kelemen, aici nu aveti nici o obiectie ?
    Intrebari complexe, care ar trebui sa fie supuse unei dezbateri publice ?! Nu sa decida Ludovic pentru noi toti !
    • +4 (24 voturi)    
      circumscriptia este tara (Vineri, 14 februarie 2020, 19:03)

      mihai2015 [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      nu are nici o importanta judetul, voturile conteaza pe tara, asa ca un parlamentar este redistribuit in judete unde nu ar fi obtinut ponderea necesara.
      un partid chiar daca ia 99% din voturile dintr-un judet, daca nu trece pragul pe tara nu ia nici un parlamentar din acel judet, deci PSD-isti nu mai umblati cu diversiuni, pentru ca in realitate circumscriptia este toata tara.
      cu prezenta buna in judetele din sud, TR, GR, OT, PSD-ul castiga alegerile, asa ca pliscu mic.
      • +2 (10 voturi)    
        Ai dreptate, la noi alegerile sunt o brambureala.. (Vineri, 14 februarie 2020, 21:06)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui mihai2015

        De asta am sustinut totdeauna votul uninominal. Dap pe cel adevarat, nu pe cel care a fost in Romania. Votezi omul pe care in vrei si cunosti, nu mai vine sa te reprezinte in circumscriptia Iasi vreunul care nici macar nu stie unde unde e Iasi-ul, il poti urmari si daca la alegerile urmatoare ii vezi iar numele il votezi sau nu in functie de ce a facut. Dar iarasi, se vrea asta?
        • +6 (12 voturi)    
          Cu voturi din Moldova; Harghita iese fără unguri! (Sâmbătă, 15 februarie 2020, 6:26)

          simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          Județele Harghita și Covasna au toate șansele, folosind moldoveni în deplasare, de exemplu, sa nu mai obțină nici un parlamentar sau primar maghiar. Sunt destui români care în localitățile de domiciliu nu au cu cine sa voteze, neplacandu-le nici un candidat. Ei se pot duce în cele doua judete cu mulți unguri și astfel scot UDMR-ul din parlament.

          Corect, pentru toate localitățile țării, ar fi ca doar cei cu domiciliul în ele sa voteze primarii și parlamentarii corespunzători. Daca se aplica ordonanta cu alegătorii care pot vota la orice secție (ceea ce nu cred) atunci orice primar cu ceva bani, pe care satul nu-l mai dorește, aduce trei patru autobuze din localități învecinate pline cu indivizi care îl votează pe bani. Primarul din satul A plătește alegătorii din satele B si C, cel din B își ia oameni din A și C iar cel din C din A și B și în felul acesta toți trei sunt realesi deși în localitățile lor nu mai sunt doriți de majoritatea sătenilor.

          Citat:
          "alegătorii care nu se află în localitatea de domiciliu pot vota oriunde se află în ţară"
          • 0 (0 voturi)    
            Citeste si ce am spus mai jos! (Marţi, 18 februarie 2020, 14:47)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

            Evident ca daca aplici numai jumatati de masura iese o prostie.
            Apoi, ceea ce spui tu e o ilegalitate, priveaza unele persoane de dreptul la vot. Adica eu, daca in ziua/zilele votului nu sunt in localitatea de resedinta, nu mai am dreptul sa votez? Pe ce baza mi se restrange dreptul la vot, ca doar nu am fost condamnat, nu exista o hotarare judecatoreasca in acest sens!? De asta consider sistemul de vot electronic cel mai bun si mai sigur.
        • 0 (6 voturi)    
          s-a incercat (Sâmbătă, 15 februarie 2020, 9:10)

          codrean [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          a iesit o catastrofa ! In Romania polarizata nu se voteaza oameni, doar partide ! N-ai aflat inca ?
          • 0 (0 voturi)    
            Pai de asta am spus "cel adevarat" (Marţi, 18 februarie 2020, 14:41)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui codrean

            La noi a fost o prostie de vot uninominal. Iar daca ar fi corect, atunci nu mai poate nimeni da vina pe partid, pe conjuncturi, etc. Vei sti clar, asta ai votat asta ai!
      • 0 (0 voturi)    
        pliscu'mic nepoate ! (Luni, 17 februarie 2020, 9:52)

        muscha mbanana [utilizator] i-a raspuns lui mihai2015

        ce guraliv esti , dar daca iese majoritar psd-ul ce mai zici ?mai e bine sau nu !? vezi cati primari are psd si ai sa te convingi ca vor castiga absolut toate alegerile fie si anticipate si planul lui iohanis se duce invartindu-se ! (pas cu pas ) si asa mai are putin si i se termina mandatul in care a dormit in cizme ! o sa ramana cel mai slab presedinte , cu toate ca are costum cu burta !dar , cine stie , in timpul care ia mai ramas , poate fi demis de 10 ori cel putin pentru incalcarea constitutiei !sau poate deschide din nou dosarele ,cei de la dna ! intro saptamana se pot intampla cat intrun an !
    • +9 (11 voturi)    
      In principiu ai dreptate... (Vineri, 14 februarie 2020, 19:07)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      Dar parca nu stii ca la noi totul e dictat de interesele de moment, ca putin le pasa politicienilor de alegatori?
      Nu sunt insa de acord cu ceea ce spui relativ la cei plecati din tara. In primul rand ca avand cetatenie, au si drept de vot. Apoi, cum dovedesti de cati ani sunt plecati, ca au rupt legaturile cu tara?
      Cel mai simplu si mai corect s-ar rezolva prin vot electronic, iar asta inclusiv la sectiile fizice de votare. Pe baza CNP-ului scanat de pe buletin, pasaport, carte de identitate, ti se vede resedinta, iti apare pe ecran buletinul de vot corespunzator resedintei si votezi! Idiferent unde esti! Si evident tot asa se elimina si votul multiplu, al celor decedati, etc. Dar se vrea asta?...
      • +1 (3 voturi)    
        dar (Sâmbătă, 15 februarie 2020, 9:13)

        codrean [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        nu m-am pronuntat nicicum, am propus doar niste teme ce-ar putea/trebui discutate !
    • +5 (9 voturi)    
      Vot în circumscripția proprie (Vineri, 14 februarie 2020, 19:59)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      În mod normal, celor care sînt în deplasare, în țară și în străinătate ar trebuie să li se permită să voteze în circumscripția electorală de care aparțin, electronic, de la dispozitive instalate în secții de votare și, în afara țării, și prin corespondență.

      Spun că votul prin corespondență este bine să fie limitat la cei aflați în afara țării pentru că în țară poate fi folosit ca mijloc nedetectabil de cumpărare a voturilor, prin corupție sau prin șantaj. În străinătate distanțele între alegători tind să fie mai mari și disponibilitatea de a transfera dreptul de vot mai redusă.

      Logistica ar fi ceva mai complicată (ar fi nevoie de vreo 3-5 tablete în plus în secțiile de votare în care ar fi posibil acest lucru, deci de cîteva zeci de mii în plus), dar atunci nu ar mai fi discuții, în particular în cazul românilor care sînt în străinătate și care cel mai adesea sînt plecați sezonier sau temporar și își au în continuare adresa din acte în România.
  • +14 (20 voturi)    
    Spaima-i mare pt. partidele atarnatoare (Vineri, 14 februarie 2020, 19:22)

    Plagarus [utilizator]

    Oare ar trebuii sa voteze doar Codrenii membri de partid ?
  • +6 (24 voturi)    
    Pizideala la Jilava (Vineri, 14 februarie 2020, 19:34)

    transpenibilus [utilizator]

    Iar psd trebuie scos in afara legii si desfiintat. Ordonanta asta e un pas in directia buna, multumim Ludovic Orban.
    • 0 (8 voturi)    
      mai simplu (Sâmbătă, 15 februarie 2020, 1:23)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

      "dreapta" in grija lui Visinescu
    • 0 (4 voturi)    
      Penibil, (Sâmbătă, 15 februarie 2020, 9:51)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

      ca de obicei!
    • 0 (0 voturi)    
      asa s-a intamplat in germania ... (Luni, 17 februarie 2020, 10:01)

      muscha mbanana [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

      bai copile , tu vrei din nou partid unic ca-n comunism , sau partid NSDAP ( Partidului Muncitoresc Național-Socialist ) !ca in anul 1921 ? e cea mai mare greseala a omenirii ,asa ceva ! ce natie avea conducatorul acelui partid nenorocit ? Ordonanta asta e un pas in directia buna, multumim Ludovic Orban.Ce cuvinte sunt astea ? nu cumva faci ca orban care zicea de iohanis ca e generalul care ... ce penibil si lingusitor ! sa-ti fie rusine , cand o sa te faci mare o sa te miri , cat de naiv ai fost !
  • -1 (9 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 14 februarie 2020, 21:38)

    [anonim]

  • -1 (9 voturi)    
    Blat PSD - PNL (Vineri, 14 februarie 2020, 21:56)

    KTerinca [utilizator]

    Cica GrindEANU de la PSD e prieten la catarame cu Ministrul Grinda.
    Si astia sunt aia care ne conduc.
    Pentru ca suntem noi prosti si ii votam in loc sa venim cu paru'.
    D-aia.
    Ca tot era una cu oile .....
  • +4 (10 voturi)    
    Felicitari „liberailor” (Sâmbătă, 15 februarie 2020, 8:42)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Ati legiferat turismul electoral si frauda. De cand ati luat puterea, alegerile sunt unica problema pt voi - sa ajungeti la ciolan. Sa faceti cum si ce vreti. Adevaaata fata „liberala” sub regimul Iohannis- Orban 123 e un hâdă și ticaloasa.
    • -3 (7 voturi)    
      Durerile "facerii"?? (Sâmbătă, 15 februarie 2020, 9:37)

      soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Va rasuciti si vanzoliti ca viermii.Veti fi invinsi cu armele voasre, bolsevici cu doua clase!
      Ati vrut cu dragnea pana la capat! Capatul e la gunoi!
      • 0 (0 voturi)    
        da' nici ca voi... (Luni, 17 februarie 2020, 10:10)

        muscha mbanana [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

        sunteti niste slugi la un meditator ( nu de yoga )care vrea sa conduca ca un general , cum zicea orban , dar el a stat ca ficusul la cotroceni si a scris o penibilitate de carte , vrand acum sa fie "maresal" !e , uite ca nu se poate , sau trezit romanii ! simpatia lor se duce catre cei ce le doresc binele ! mai e unul mai sus care cere desfiintarea partidelor , sa ramana numai pnl-ul si iohanis ! ai mai pomenit asa dorinta in secolul lui G 6 , maine ,poimaine ?ce penibil, dar are curaj doar in fata tastelor , ca pe teren i se-nmoaie genunchi ,numai facand un pas spre usha !
  • 0 (0 voturi)    
    PSD-ul ia tot.... (Luni, 17 februarie 2020, 10:13)

    muscha mbanana [utilizator]

    deja lumea uraste pnl si pe conducatorul lui (general, asa a zis orban: sluga dv. )lumea vrea un partid modern care sa aduca un trai mai bun si niste conducatori incoruptibili si intelectuali ca noul PSD !sunt oameni cu capul pe umeri , moderni si civilizati , nu injura si nu urasc adversarul !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by