Deputat USR, despre Dosarul Revoluției: Eu nu am încredere că Justiția mai poate face ceva. Soluția e un tribunal popular ca în Africa de Sud

de G.S.     HotNews.ro
Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 13:19 Actualitate | Politic


Iulian Bulai
Foto: Facebook
Deputatul USR Iulian Bulai a spus, într-o emisiune la B1 TV în care se discuta despre Dosarul Revoluției, că nu mai are încredere în justiție și că soluția este un ”tribunal public popular” ca în Africa de Sud, după Apartheid.

”Eu nu am încredere că Justiția, în momentul de față, mai poate face ceva. Soluția în momentul de față este să aplicăm o metodă care s-a aplicat în Africa de Sud imediat după Apartheid și a fost un tribunal public popular al adevărului și dreptății”, a declarat Bulai.

”Este o chestiune care a funcționat”, a susținut acesta.

”Ideea e că, după Apartheid, după 1992, a fost acest fenomen în care toată societatea era contaminată de o vină colectivă. Plus-minus, așa s-a întâmplat și după comunism, pentru că așa de mulți purtau vina pentru discriminare la adresa unei majorități. Așa s-a întâmplat și în România, o mână de oamnei a ținut sub călcâi o majoritate. Ai nevoie de o asumare la nivel colectiv.



  • Comisia pentru Adevăr și Reconciliere (TRC) a fost un organism de tip tribunal pentru justiție reparatorie instituit în Africa de Sud după renunțarea la Apartheid. Cei care au fost identificați ca victime ale unor încălcări grave ale drepturilor omului au fost invitați să spună prin ce au trecut, iar unii au fost selectați pentru audieri publice. De asemenea, și cei care comiseseră violențele au putut să depună mărturie și să ceară amnistie atât din punct de vedere penal, cât și civil. (Sursa Wikipedia)







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















7379 vizualizari

  • -5 (41 voturi)    
    Bai baiatule... (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 13:25)

    Laurentiu78 [utilizator]

    Apreciez...Dar asta e Romania...si da..suntem sub Africa De Sud!....
    • +12 (34 voturi)    
      Comunistii si nazistii au avut tribunale populare (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 14:24)

      YorkshireTerrier [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

      Nu cred ca sunt niste exemple grozave de urmat. Iliescu ar trebui judecat si condamnat de justitia romana, nu de vreun tribunal popular, pentru ca nu suntem nici dictatura si nici stat african.

      Si nu suntem deloc sub Africa de Sud! Daca ai avea o minima cultura generala, ar trebui sa stii ca Africa de Sud e macinata de o criminalitate infiorator de mare si nivelul de trai e net inferior Romaniei. Practic de la Apartheid tara a mers din rau in mai rau si in ciuda bogatiei naturale PIB-ul pe cap de locuitor in Africa de Sud e 13 mii de dolari, iar in Romania e 25 mii de dolari. Pana la Germania, cu 53 mii dolari pe cap de locuitori e cale lunga, dar asta e alta poveste.

      Bai baiatule, oricat de nemultumit ai fi, nu se face sa-ti bati joc de tara ta cu asemenea afirmatii.
      • +11 (21 voturi)    
        justitia romana e deficitara pentru ca e romana (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 14:41)

        Poiana lui Occam [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

        Romanii sunt handicapati in ce priveste organizarea si disciplina. In orice domeniu !
        De ce ar fi justitia exceptata.
        E o chestie culturala care se transmite din generatie in generatie: nesimtire, tupeu si superficialitate.
        • +5 (11 voturi)    
          Incompentența este a celui responsabil (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 16:04)

          Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Poiana lui Occam

          pentru organizarea socială, nu a membrilor. Construcția unui structuri sociale funcționale devine ușoară când te bazezi pe defectele oamenilor.
          În ciuda aparenței, mult mai greu este să construiești ceva fucțional bazat pe calitățile oamenilor.
      • -1 (9 voturi)    
        Deficienta (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 18:35)

        unins [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

        de comunicare. Daca in loc de "tribunal popular" ar fi folosit expresia corecta, adica "Comisia de Adevăr și Reconciliere - TRC" foarte multe comentarii (eronate) nu ar mai fi fost scrise aici. Omul a dat si sursa de unde s-a inspirat -Wikipedia - dar cine sa citeasca? Mai repede sarim la gatul lui si-l linsam. Aceasta TRC foloseste metoda justiției restaurative (responsabilitatea, restauraţia, reintegrarea). Justitia restaurativa se practica de 4000 de ani si este mai mult sau mai puțin eficientă decât metoda justiției retributive ( folosită la Nürnberg). Ceea ce au facut comunistii, nazistii si alti criminali nu se era justitie, chiar daca se facea sub numele Justitiei.
  • -3 (33 voturi)    
    Nici chiar atat de popular... (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 13:29)

    HS [utilizator]

    Cred ca trebuie sa avem incredere in justitie! Trebuie sa luptam pentru a avea o justitie in care sa putem avea incredere! Eu la un asemenea discurs m-as astepta din partea unui demnitar.
    Sa nu uitam ca tot un tribunal popular l-a condamnat si pe Iuliu Maniu...
    • +6 (8 voturi)    
      ai o problema de logica ! (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 16:23)

      Dimijoarei_Obt [utilizator] i-a raspuns lui HS

      Ca sa ai dreptate trebuie o justitie corecta ! Ca sa ai o justitie corecta deja inseamna ca ai dreptate in societate !
  • +10 (28 voturi)    
    justitia romana (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 13:40)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    a fist si este prinipalul stâlp de apărare al infractorilor si criminalilor, in frunte cu acei ticalosi din ccr care au matratat constitutia in favoarea celor ale caror slugi sunt - dorneanu, enache, vaga, deliorga, stan. acesti tradatori de tara trebuie sa plateasca pentru ticalosia lor.
  • -2 (30 voturi)    
    Bravo (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 13:54)

    Incomod3 [utilizator]

    Tineti-o tot asa ! Cu mucosi din astia care se jucau cu soricelu' in nisip, dar acu' viseaza tribunale populare... Mama, mama, ce-o sa radem... unii...
  • -3 (23 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 14:18)

    vitan.sandu [utilizator]

    Lasand la o parte comentariile unor postaci de serviciu, pe simbrie, eu ii propun individuluia asta sa construiasca si niste ghetouri! Ca in Africa de Sud.
  • +1 (13 voturi)    
    Ce să facă tribunalul popular? (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 14:37)

    asavreau [utilizator]

    Să condamne?Ce?Pe cine?Cred-că //procesul revoluției//este un mod de a duce cu zăhărelul poporul român.Să treacă timpul,cei care se dau revoluționari pe nedrept să nu fie pedepsiți,impostorii să-și consolideze pozițiile.Un tribunal al poporului să funcționeze și condamne pe baza unor legi.Care?Și în situația actuală,mulți își fac speranțe că cineva va fi pedepsit.De cer?În baza cărei legi?Timp pierdut,bani cheltuiți, deturnarea atenției societății de la treburile curente.Procesul ar trebui închis și pus la dispoziția publică toate documentele,pentru-ca istoria să ajute populația să judece.
  • -2 (20 voturi)    
    Nu după modul tribunalelor populare ... (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 14:56)

    BleahBleah [utilizator]

    Înființate de ... Comuniști după '45?
  • -3 (23 voturi)    
    Si asta-i deputat? (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 15:05)

    Luk [utilizator]

    Serios?! Tribunal popular ca in Africa de Sud?!
    Alo?!
    • -2 (10 voturi)    
      Din nou cred (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 21:11)

      Kol, opusul lui Lok [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Ca cineva inainte sa ajunga intr-o functie de conducere trebuie sa treaca un examen psihologic (daca nu psihiatric) amanuntit.
  • +5 (19 voturi)    
    Da! (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 15:09)

    Ion_RoaitaDA [utilizator]

    Pai ce alternative avem?
    Sa asteptam sa faca `justitia` dreptate dupa 100 de ani?
    Atunci asta nu e justitie!
    Cine a facut Constitutia a avur grija sa puna 1 milion de chichite pentru asta, adica pentru astia, sa treaca sute de ani pentru `capo di tutti cappi`` sa ajunga justitia la ei.
  • +11 (13 voturi)    
    Cred ca avem judecători (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 15:14)

    Observatory [utilizator]

    bine pregătiți profesional.
    Problema este ca continua ( din 1945) sa fie sub controlul politic, aici este punctul nevralgic.
    Marea majoritatea politicienilor sunt de proasta calitate, fără conștiința și corupți . Aceste lipitori cu putere , forțează partea juridică si o implica in corupție și hoție .
    Hoția și corupția la nivel politic superior dăunează mult dezvoltării economice-sociale.
    Din păcate suntem un popor corupt care nu vrea sub nici o forma sa se schimbe in bine...
    De la omul de randmpana la funcțiile supreme, hoția și corupția domina.
    Dacă refuzi sa fi corupt , ești înlăturat și chiar stai la colț mult timp..
    • +5 (7 voturi)    
      Corupția apare atunci când sistemul (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 22:29)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

      social nu se folosește de defectele oamenilor.
      Un bun ecemplu de strucura socială perfect funcțională care se folosește de defectele oamenilor este Biserica, aici șpaga este reglementa, nu interzisă.
  • 0 (32 voturi)    
    USR... (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 15:30)

    Godzillagrrr [utilizator]

    Incepe sa ma sperie entitatea asta.
    • -1 (9 voturi)    
      Entitate? (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 17:44)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Godzillagrrr

      In disolutie, poare! E in cadere libera
  • 0 (12 voturi)    
    Pe /// Bulai (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 17:02)

    Rahan5 [utilizator]

    il mananca pielea sa faca ,,Tribunale Speciale ale Poporului" cum a facut si Ana Pauker in anii '48-'50.
    Sa-i amintim lui Bulai ca Tribunalele National Socialiste ale lui Hitler tot ,,Tribunale ale Poporulu" se numeau.
    Daca Bulai ar fi judecat de astfel de Tribunal National-Socialist un eventual Proces nu ar dura mai mut de 2-3 minute.
    Asa ca e bine pentru perciunii lui Bulai sa nu se ,,dea in spectacol" folosind propuneri idioate si termeni fara sa le inteleaga consecintele.
    Si perciunatul Trotzki, ,,creatorul" Armatei Rosii, a instigat la formarea de ,,Tribunale ale Poporului" intre anii 1917 -1920, iar pana la urma tot cu un ciocan in cap (aranjat de Stalin) a sfarsit-o !.
  • 0 (12 voturi)    
    cine-i tipul? (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 17:07)

    robespierre [anonim]

    Are vreo legatura cu nevasta lui Brucan, cu Pauker?
    Mai lipseste doar sa strige "Jos cu pretorul fascist".
  • +3 (17 voturi)    
    Ce a vrut... (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 17:59)

    Nonidem [utilizator]

    Ce a vrut sa spuna si ce a iesit!Eu am inteles ca ceva gen Adevar si Reconciliere model Sud Africa ar fi fost salutar in anii '90.La asta s-a referit, impresionat probabil de prima sedinta in bataie de joc a dosarului Revolutiei.Toata liota asta organizata de PSD s-a mentinut la butoane si rezultatul a fost cel pe care-l cunoastem. Daca ar fi fost inculpata si judecata de comisiile tip Africa de Sud si apoi iertata si trasa in consecinta pe dreapta, atunci am fi avut si o Justitie in care sa ai incredere.N-am mai fi avut doamne judecator tip Savonea, domni judecatori tip CCR,procurori tip comisarul poporului Florea si ar fi fost o normalitate judecatori ca d-l Danilet, d-na Bogdan, procurori ca d-na Kovesi,Lazar etc.Dar noi suntem romani, aici de doua mii de ani stapani!
    • 0 (10 voturi)    
      Omul (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 19:07)

      unins [utilizator] i-a raspuns lui Nonidem

      are deficiente de comunicare ("tribunale populare" in loc de Comisia de Reconciliere si Adevar, cum era corect). Citind toata declaratia se intelege clar ce a dorit sa spuna. A dat si sursa de inspiratie, dar sunt multi analfabeti functionali care citesc si nu inteleg ceea ce citesc!
    • -5 (9 voturi)    
      Chiar ... (Duminică, 1 decembrie 2019, 8:41)

      vitan.sandu [utilizator] i-a raspuns lui Nonidem

      ... ai nimerit-o! La ce sa mai facem TP!? Nu este suficient sa numim procuroro precum cei de la Ploiesti si Oradea, sa le punem un sef precum K? La ce sa mai facem TP!?
  • -1 (7 voturi)    
    Cand aud de Africa de Sud, (Sâmbătă, 30 noiembrie 2019, 19:09)

    Iorgovan [utilizator]

    ma gandesc la Charlize Theron. Nu ma potolesc.
  • +2 (4 voturi)    
    barnistii si aratarea la fata (Duminică, 1 decembrie 2019, 17:21)

    Razvan_M [utilizator]

    In fapt, bajetii arata ca inspiratia lor este o revolutie marxista violenta care, dupa ce a inlocuit Apartheidul cu o conducere exclusiv a negrilor, aduce Africa de Sud la sapa de lemn. Tara care era pe primul loc detasat dpv economic in 1990, a ajuns sa aiba una dintre cele mai mari criminalitati din lume (a se vedea numeroasele filmulete de pe youtube pe tema asta). Tara unde partidul ce o conduce are un imn numit "Kill the Boer" si il canta in public. Parca mai era o duduie d-asta moderna care considera nu-stiu-ce organizatie tribala africana drept exemplu de convietuire.

    Ba, de unde pana mea ii gasiti pe astia?

    Aveam recent impresia ca liderii acestui partid sunt doar niste activisti mediocri gata sa se vanda pentru doi lei. Nicidecum nu ma gandeam ca sunt si dobitoci exaltati, gata sa distruga o tara pentru doi lei.
  • +1 (3 voturi)    
    Asta este societatea barnista ideala? (Duminică, 1 decembrie 2019, 19:13)

    Razvan_M [utilizator]

    https://www.youtube.com/results?search_query=kill+the+boer

    Luati de-aici. Ura de rasa, ura de clasa, ura fata de religie, ura fata de indivizi, ura pentru libertatea indivizilor, invidie, prostie, rautate, violenta, nedreptate, minciuna, haos, mizerie - toate astea sunt atribute ale societatilor marxist leniniste. Am invatat pe propria piele ce inseamna comunismul si nu as fi crezut ca vor aparea unii care se autointituleaza "progresisti" care sa vina sa ni-l vanda din nou sub alt nume.
    • -1 (1 vot)    
      Cred ca (Luni, 2 decembrie 2019, 18:59)

      unins [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      este o încercare de manipulare ordinară. Ce faci tu aici se numește „eroare de asociere” și „extrapolare absurda -slippery slope”. Domnul Bulai doar a propus o METODA de justitie, care s-a aplicat in Africa de sud, si care se aplica curent si in alte state: SUA, Canada, Australia si chiar in Europa. In România începând din anul 2003 au fost înfiinţate două Centre de Justiţie Restaurativă în Bucureşti şi Craiova. Cadrul legal a fost asigurat de ord. min. de justiţie 1075/C/2002, 2415/C/2003 şi 400/C/2004 . Tu în mod parsiv asociezi Justitia restaurativa cu ceea ce se întâmpla în Africa de sud, insinuand ca așa ceva urmează să se petreaca și în Romania. Fake news tip Antena 3!!!
      • +1 (1 vot)    
        eu cred ca (Marţi, 3 decembrie 2019, 10:54)

        Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui unins

        Nu ai citit cu atentie ce am scris. Orbit de ideologie? Societatea aia "ideala" din Africa de Sud pe care o lauda barnistii nu exista. Au extrapolat niste imagini idealizate si, in stil progresist au ignorat gunoiul creat acolo de alti progresisti. O societate unde s-a schimbat conducerea rasista alba cu o conducere si mai rasista neagra si cu un plus in criminalitate si mizerie socio-economica.

        Sa nu spui ca nu intelegi - ca te vad ca vorbesti despre cum se manipuleaza ordinar?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by