Un senator PSD propune impozitarea cu 90% a sumelor din pensii care depășesc 10.000 de lei

de C.D.     HotNews.ro
Vineri, 19 iulie 2019, 13:08 Actualitate | Politic


Liviu Pop
Foto: Agerpres
Un proiect de lege depus de senatorul PSD Liviu Pop prevede impozitarea cu 90% a sumelor ce depășesc 10.000 de lei din pensia lunară. Sumele de până în 10.000 de lei din pensia lunară sunt impozitate cu 10%, potrivit aceluiași proiect, citat de Mediafax și aflat în lucru la Comisiile din Senat.

Senatorul PSD Liviu Pop a depus la Senat un proiect de lege pentru modificarea şi completarea articolului 101 din Legea nr. 227 din 8 septembrie 2015 privind Codul fiscal.

Conform proiectului, se aplică un impozit de 10% pe pensiile lunare de până în 10.000 de lei. "Impozitul se calculează prin aplicarea cotei de impunere de 10% asupra venitului impozabil de până la 10.000 lei lunar din pensii", arată actul normativ.

Textul legislativ în vigoare arată că "impozitul se calculează prin aplicarea cotei de impunere de 16% asupra venitului impozabil lunar din pensii". De asemenea, "pentru venitul impozabil de peste 10.000 lei lunar din pensii se aplică o cotă de impunere de 90%".

Senatorul social-democrat consideră necesară aplicării supraimpozitării "pensiilor mari" deoarece există o discrepanță "foarte mare" între pensiile medii de 1.150 de lei și alte categorii precum pensiile de serviciu, care pot ajunge până la 73.890 de lei.

"Având în vedere faptul că în România există o discrepanță foarte mare între pensiile din sistemul public de pensii, care sunt în medie la un nivel de 1150 de lei, comunicat pentru luna martie 2019 și alte categorii de pensii, în special pensiile de serviciu, care depășesc praguri de bun simț ale veniturilor, ajungând la cuantumuri astronomice de câteva zeci de mii de lei sau chiar mai mult, până la suma de 73.890 de lei, bani pe care îi primește, conform informațiilor publice, un fost magistrat, suma din care impozitul reținut este de doar 7.189 de lei, considerăm necesar să aplicăm o supraimpozitare a pensiilor mari", arată expunerea de motive.

Inițiativa legislativă, depusă în luna aprilie, a fost trimisă pentru raport, la trei comisii parlamentare din Senat: Comisia pentru buget, finanţe, activitate bancară şi piaţă de capital; Comisia pentru drepturile omului, egalitate de şanse, culte şi minorităţi; Comisia pentru muncă, familie şi protecţie socială. Acestea au termen prima parte a lunii septembrie pentru a emite raport pe actul normativ.

Camera Deputaților este forul legislativ decizional în acest caz.

Ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici, a anunțat că dorește impunerea unei „taxe de solidaritate” în cazul pensiilor care depășesc 10.000 de lei.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















8546 vizualizari

  • -7 (23 voturi)    
    dacă nu-ți ajung 10.000 lei PENSIE pe lună (Vineri, 19 iulie 2019, 13:11)

    MG [utilizator]

    nu ți se mai cuvine nimic.
    • +11 (17 voturi)    
      Zi-la asta celor care lucreaza in strainatate... (Vineri, 19 iulie 2019, 14:46)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui MG

      si se gandeau sa se intoarca in Romania la pensie. Ce fraieri! Eu de la inceput am hotarat sa nu ma mai intorc niciodata in Romania, decat in concediu!
      • -1 (11 voturi)    
        Contribui in afara si primesti pensie in RO? (Vineri, 19 iulie 2019, 15:11)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Alui

        Ce bei ca simt de aici ca e tare?
        • +5 (7 voturi)    
          Exact! Pensia se plateste in tara de resedinta (Vineri, 19 iulie 2019, 15:34)

          Alui [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Unde se impoziteaza daca e cazul dupa legile tarii de resedinta!
          Tu nu prea ai iesit in lume!
          • -2 (6 voturi)    
            Se poate intelege doua chestii ... (Vineri, 19 iulie 2019, 16:12)

            Lok [utilizator] i-a raspuns lui Alui

            Nu-i bai! Ai dreptate.
    • +1 (3 voturi)    
      de ce 10.000? (Vineri, 19 iulie 2019, 22:14)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui MG

      de ce nu 1000? sau 500?

      cand e de luat, prin taxe, din munca oamenilor cinstiti, #ciumarosie nu are limite. cand trebuie sa dea inapoi..
      • +1 (1 vot)    
        :))) (Sâmbătă, 20 iulie 2019, 8:59)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        care sunt oamenii cinstiti cu pensie de peste 10.000 lei in tara asta? Taica Loazar? ;)
  • +19 (27 voturi)    
    bai (Vineri, 19 iulie 2019, 13:12)

    dum_i [utilizator]

    bai nenorocitilor, bai idiotilor, nu au trecut nici doua saptamani de cand ati adoptat NOUA lege a pensiilor.

    si acum veniti cu modificari deja?

    handicapatilor
    • +8 (12 voturi)    
      Votezi cu socialistii si primesti sula (Vineri, 19 iulie 2019, 14:12)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui dum_i

      La ce te asteptai? Si care e alternativa? Banii nu sunt din cer, si pensionarii au lucrat ei ce au lucrat dar nu tare se vede.
  • +16 (24 voturi)    
    FOARTE BINE!!! DARRR (Vineri, 19 iulie 2019, 13:13)

    Ed___ [utilizator]

    Celor care au avut pensii de bugetari !!!!

    La cei care le dădea pensia egală cu 80% din salariu şi sporuri !!!

    La cei din privat care au pensia pe principiul contributivităţii, cu punct de pensie să rămână NE impozitate, indiferent de sumă.
    • 0 (10 voturi)    
      Legea propusa se va aplica partial (Vineri, 19 iulie 2019, 14:37)

      mos ion roata [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

      Toate pensiile pana la 10000lei se vor impozita cu 10% iar pentru cele mai mari de 10000 se va cere avizul magistratilor,daca sunt de acord se aplica,daca nu,nu.E foarte simplu.
  • +10 (14 voturi)    
    Comment sters de user (Vineri, 19 iulie 2019, 13:14)

    Porumbelul Vidanjor [anonim]

  • +18 (20 voturi)    
    pai tocmai voi le-ati dat! (Vineri, 19 iulie 2019, 13:20)

    Francisc 1 [utilizator]

    aruncati cu praf in ochii lumii?
  • +10 (12 voturi)    
    DA, DA (Vineri, 19 iulie 2019, 13:26)

    falcoind [utilizator]

    Nu mai bine ii împuști.

    Datorita situației dezastruoase de la bugetul de pensii , începând de azi pensionari au voie sa treacă pe culoarea roșie la semafor, dacă in 3 luni nu se vede
    nici o îmbunătățiri a situației , trecerea pe rosu devine obligatorie.

    Un alt ....
  • +18 (20 voturi)    
    nu impozitarea, ci desfiintarea (Vineri, 19 iulie 2019, 13:42)

    moka [utilizator]

    impozitarea poate fi temporara.
  • +9 (13 voturi)    
    Mda (Vineri, 19 iulie 2019, 14:03)

    TheFaime [utilizator]

    Vad Liviu Pop si trag apa. Deci concluzia e evidenta..
  • +18 (22 voturi)    
    ... (Vineri, 19 iulie 2019, 14:04)

    mihai_mi [utilizator]

    Daca pensia de peste 10.000 a fost obtinuta pe principiul contributivitatii atunci jos labele de pe ea!!
    Cele speciale - desfiintarea!!!!
  • +7 (9 voturi)    
    Se da in spectacol (Vineri, 19 iulie 2019, 14:24)

    mbogdan1 [utilizator]

    Nu declarase CSM ca un astfel de impozit nu e constitutional, si ca daca se aplica va sesiza Curtea Constitutional?
    Vine acu fat-frumos, ca el si PSD vor impozitarea cu 90% dar nu ii lasa CSM si CC...
    E apa de ploaie, gargara, sa castige imagine, atata tot.
    • +4 (4 voturi)    
      da (Vineri, 19 iulie 2019, 15:23)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui mbogdan1

      dar o sa urle la latrine cum vor ei sa faca pe robin hood (la prosti merge schema asta)
      apoi ccr si csmu cel rau nu le-au permit

      MAI MULT.... prostii o sa zica "ccr si csm e cu iohanistii si rezistentii" si prostii o sa fie si mai convinsi ca tot ce zice ccr e bun, poate chiar pro pnl.... ca prostii "e" prosti!

      cred ca asta vor...
      cred ca asta au vrut si cu decizia (de kkt) a ccr...
      momentan psd joaca numai la manipulare ca sa zic asa si incearca sa faca opozitia sa pice prost in timp ce ei vor sa pice bine fara sa faca efectiv nimic!
  • +6 (10 voturi)    
    Disperati baietii! (Vineri, 19 iulie 2019, 14:43)

    Alui [utilizator]

    90% spune ceva. Sacul e gol. Chestia e ca poti sa te muti in alta tara, Austria de exemplu, unde pensiile nu se impoziteaza. In cazul asta, statul trebuie sa plateasca toti banii, dar nu pupa nimic inapoi!
    Prostovanul asta de Liviu Pop, nu se gandeste ca si pensionarii se pot muta in alta tara.
    • -2 (4 voturi)    
      Oricine e liber sa emigreze (Vineri, 19 iulie 2019, 15:24)

      farty [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      ... cu mentiunea ca pe card, pensia iti intra tot din Romania. Doar nu te astepti ca statul norvegian sa iti plateasca pensia doar ca ti-ai schimbat domiciliul in respectiva tara?

      90% ???? Uau... ideea e simpla. Cel mai bine ar fi sa emigram noi, cei care inca mai muncim in Romania. Sa nu ne trezim ca am muncit degeaba. Fereasca sfantu'!!!!
      • +2 (4 voturi)    
        Mai informeaza-te! (Vineri, 19 iulie 2019, 16:11)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui farty

        Nu prea stii legile!
        • -2 (4 voturi)    
          Adica? (Vineri, 19 iulie 2019, 16:54)

          farty [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          Eu muncec o viata intreaga in Romania. Platesc taxe doar in Romania. Si de-o data, pensionar fiind, ma gandesc eu ca ar trebui sa imi schimb domiciliul in Luxemburg, Norvegia sau Elvetia (sau oriunde, nu conteaza). Deci nu cred ca tu crezi urmatoarea chestiune (si sper din toata inima ca tu sa crezi altceva, si sa fi inteles eu total gresit ceea ce ai vrut sa spui): tu chiar crezi ca daca (pensionar fiind) iti muti domiciliul intr-o alta tara (adica te muti cu totul), respectiva tara preia plata pensiei de la statul roman?

          Ok, hai sa mai facem alt exercitiu de imaginatie, in caz ca nu ai inteles ce vreau sa zic (desi, nu e imaginatie, ci cunosc cazuri reale). Cineva care a muncit 10-15-20 de ani in Germania, care ia pensie de la statul german... tu crezi ca daca respectivul se muta intr-o alta tara, pensia de la statul german va fi anulata si preluata de "tara de adoptie", desi nu a platit un ban/eurocent etc ca taxa in respectiva tara?

          Uite, spre exemplu cunosc pe cineva care a muncit niste ani in SUA, ia pensia din SUA (evident, daaaaaaaa), dar ghici ce: S-A INTORS IN ROMANIA, si (din nou) ghici ce: in continuare ia pensia de la statul american... ii intra pe card; si (al treilea) ghici ce: primeste pensie si de la statul roman, pentru ca avut 5 ani de munca in Romania in tineretile lui (evident, pensia din RO e o mizerie ordinara... dar totusi o primeste).

          Inca odata, sper sa fi inteles eu gresit ceea ce ai spus, iar eu sa fi vorbit degeaba!!!
          • +1 (1 vot)    
            Iti explic (Vineri, 19 iulie 2019, 19:45)

            Alui [utilizator] i-a raspuns lui farty

            Daca te muti in alta tara, statul roman iti plateste pensia acolo, neimpozitata. Ti-o impoziteaza tara in care stai daca e cazul. Ce crezi ca se intampla cu pensionarii care parasesc definitiv Romania?
            • +1 (1 vot)    
              Ok, am inteles acum... (Vineri, 19 iulie 2019, 23:06)

              farty [utilizator] i-a raspuns lui Alui

              Multumesc pentru explicatii.
  • +6 (8 voturi)    
    Trebuie desființate!!! (Vineri, 19 iulie 2019, 15:05)

    prec [utilizator]

    Toate!!!
    • +3 (3 voturi)    
      mda (Vineri, 19 iulie 2019, 15:09)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui prec

      nea pop, aceasta eminenta cenusie a zis sa faca si el un bine partidului si sa dea startul promisiunilor electorale....

      minte de gaina...
      • +2 (2 voturi)    
        dacă (Vineri, 19 iulie 2019, 18:32)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        cineva crede că vreun pesedac a făcut vreun calcul de impact asupra economiei atunci când au promis și legalizat majorări de lefuri și pensii (în mod expres cele speciale) en-gros, și mai ales fără să precizeze sursa de finanțare a acestora (cu excepția expresiei idioate ”de la buget”, nu volguțo?), e cel puțin naiv.
        Ăștia noaptea visează ceva, a doua zi dau OUG și pe urmă văd dacă merge sau nu treaba. Rezultatul este cel de acum, în ciuda tuturor afirmațiilor mincinoase cum că curge laptele și mierea de inundă, numai noi, nerecunoscătorii, nu vedem.
        Acum sacul e gol, îndatorându-ne nepoții de nu or să știe pe unde să scoată ratele.
  • +3 (3 voturi)    
    Punem pariu ca e vrajeala electorala? (Vineri, 19 iulie 2019, 15:22)

    Ispilante Sentiment Brusli [utilizator]

    Punem pariu ca e doar vrajeala electorala pentru prostime?
    Cine a a facut legea asta nedreapta??
    Si in povestea asta e ceva si mai josnic. Faptul ca pensiile astea cresc. Macar pe asta a gandit-o cineva nu? Au fost putini perversi si voi prosti sau invers?
    Ati facut tot praf. Traim azi si platesc copii nostri pentru gusatii din justitite, politie, samd pentru care legea e mai speciala.
    Ne-am saturat de voi socialilor" si democratilor". Doctrina minciunii si a hotiei.
  • +3 (3 voturi)    
    inc-o intrebare: cand dati desfiintare?! (Vineri, 19 iulie 2019, 15:24)

    Antenistontel [utilizator]

    .
  • -4 (4 voturi)    
    Sper sa se aprope! (Vineri, 19 iulie 2019, 15:42)

    Alui [utilizator]

    Asa milioanele de pensionari care au votat PSD-ul orbeste pot sa-si ia adio de la copiii cere le lucreaza in strainatate, sau care au salarii mai mari in Romania, care sperau ei, pensionarii, ca o sa se intoarca/stea in Romania la pensie. La 5 miliaone de romani plecati sa tot fie 2-3 milioane de pensionari in situatia asta, daca nu mai multi! Ha-ha-ha! Abia astept sa i-o zic lui taica-meu, Antenist si votant PSD!
  • -2 (4 voturi)    
    Intrebare! (Vineri, 19 iulie 2019, 15:44)

    farty [utilizator]

    Pai in cazul asta, nu poti sa te duci undeva la una din institutiile statului roman (nu stiu care o fi, ca nu ma pricep la stat roman, e prea complicat pentru mine si nu am destui muci in gat pentru a-i expectora in directia lui) si sa ceri sa iti faca pensia de 9999,99 lei? Nu de alta, dar ca sa primesti suma de 10.000 lei, ar trebui sa ai o pensie de 100.000 lei. Deci, toti cei care au o pensie mai mica de 100.000 lei ar trebui sa faca cerere de micsorare a pensiei, la 9999,99 lei. Altfel, vor lua mult mai putin. E posibil sa ma fi incurcat in calcule, insa nu pare deloc just!
  • -2 (4 voturi)    
    dupa cat scandal vad ca iese (Vineri, 19 iulie 2019, 17:44)

    AndJorj [utilizator]

    imi dau seama ca sunt multe pensii d-alea peste 100 de milioane...
  • +2 (4 voturi)    
    pensii (speciale) nesimtite (Vineri, 19 iulie 2019, 18:25)

    c.oameni [utilizator]

    cele mai mari pensii le au magistratii!

    73.890 lei (brut) - atat este cea mai mare pensie din Romania si beneficiaza de ea fostul procuror comunist Gheorghe Bălășoiu

    orice pensie speciala trebuie impozitata 99%

    PS: Impozitarea oricarei pensii este constitutionala
    • +2 (2 voturi)    
      Cand (Vineri, 19 iulie 2019, 19:32)

      Jar [utilizator] i-a raspuns lui c.oameni

      a iesit Basescu cu impozitarea pensiilor cu 15%,CCR-Predescu 80de ani,i-a dat peste mana,de a trebuit sa maresca TVA la 24% ca sa dreaga busuiocu'.
    • 0 (2 voturi)    
      Georghe Balasoiu o sa-ti dea cu tifla! (Vineri, 19 iulie 2019, 19:49)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui c.oameni

      Se muta in alta tara, Austria, si nu i se impoziteaza pensia de loc. Ce nu pricepi tu si nici berbecul asta de Liviu Pop e ca pensia se plateste oricum, dar impozitarea se face in tara de resedinta a pensionarului!
  • +4 (4 voturi)    
    Explicatie pentru Liviu Pop, zis si Prostul! (Vineri, 19 iulie 2019, 19:54)

    Alui [utilizator]

    “Art. 5. -
    (2) Pot fi asigurați ai sistemului public de pensii și cetățenii români, cetățenii altor state și apatrizii care nu au domiciliul sau reședința în România, în condițiile prevăzute de instrumentele juridice cu caracter internațional la care România este parte.”

    https://legestart.ro/wp-content/uploads/2018/08/legea-pensiilor_actualizata.pdf

    Adica daca cetatenii respectivi locuiesc intr-o tara cu care Romania are tratat de evitare a dublei impuneri, pensia se plateste acolo, netaxata! O taxeaza statul respectiv daca e cazul!
  • 0 (0 voturi)    
    Praf in ochi (Sâmbătă, 20 iulie 2019, 16:11)

    Eu the first [utilizator]

    Propunerea e propunere, da' sansele sa se legifereze sunt dupa parerea mea nule. Doar nu si-a dat PSD pensii speciale ca sa si le taie.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version