Cum vrea Guvernul să acopere gaura din buget: impozitarea progresivă a pensiilor speciale - surse

de L.P.     HotNews.ro
Joi, 4 iulie 2019, 17:06 Actualitate | Politic


Guvernul Dancila
Foto: gov.ro
Pentru a face rost de bani pentru rectificarea bugetară, Ministerul Finanțelor ia în calcul posibilitatea să impoziteze progresiv pensiile speciale, au declarat surse social-democrate pentru HotNews.ro. Potrivit acestora, ministul Finanțelor le-ar fi explicat social-democraților, la ședința Comitetului Executiv, că deficitul bugetar este de 11 miliarde de lei și că este nevoie de o tăiere de 7 miliarde de lei din cheltuielile Guvernului, pentru a se încadra în ținta de deficit de 3%, mai exact, 4 miliarde de lei.

Sunt vizate pensiile speciale acordate parlamentarilor, aleșilor locali, militarilor sau magistraților. De altfel, ministul Finanțelor le-a explicat social-democraților, la ședința informală a Comitetului Executiv de miercuri seară, că deficitul bugetar este de 11 miliarde de lei și că este nevoie de o tăiere de 7 miliarde de lei din cheltuielile Guvernului, pentru a se încadra în ținta de deficit de 3%, mai exact, 4 miliarde de lei, conform surselor citate.

Totodată, Guvernul ar putea tăia finanțarea pentru programe cu măsuri sociale (de exemplu "Cornul și laptele", "Primul ghiozdan") și ia în calcul și restructurarea unor agenții guvernamentale pentru a reduce cheltuielile.

De altfel, ministrul Finanțelor Eugen Teodorovici a declarat public că unele ministere sunt "supradimensionate". Teodorovici a dat exemplu Ministerul Economiei, care "are mii de companii în subordine ce nu își justifică prezența în economie, unele cu un singur angajat și care atârnă de ani de zile”. Acesta spunea că va avea în vedere eficientizarea administraţiei publice, a personalului din ministere, nu va face restructurări în alte domenii bugetare ca educaţia sau sistemul medical.


















16183 vizualizari

  • +24 (26 voturi)    
    bine ca a picat motiunea de cenzura (Joi, 4 iulie 2019, 17:14)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    si acum sunt nevoiti tot ei sa faca ce ar fi "dorit" sa faca opozitia; taieri, concedieri, restructurari.
    Era evident de pe luna ca pensiile speciale nu sunt sustenabile, nu se poate inrobi o natie intreaga in beneficiul unei camarile de zeci de mii de privilegiati- magistratii, fortele de securitate, etc, care oricum au salarii mari si deci pensii mari chiar pe principiul contributivitatii sau alesii locai, parlamentarii care si ei au salarii mari de vreo 2 ani. Si asa au beneficiat niste ani, pe datoria statului pe care o platim /o vom plati cu totii, de aceste sume nemeritate. Si au generat o diviziune extrem de puternica in societate, fiind profund imorale.
    Dar lasa ca sa le taie tot PSD.
    Buna e apartenenta la UE, ca ne obliga la mentinerea deficitului la 3 %, ca iata, de nevoie trebuie sa taie chiar ei.

    Si vad totusi o stire revoltatoare- taierea programelor sociale pentru copii!? dupa ce ca si asa avem din ce in ce mai putini si o mare parte sunt saraci si abandonul scolar e la cote inalte, mai taie si din programele pentru acestia? Normal, PSD ne vrea inculti, prosti, manipulabili, de ce sa fie educati romanii, ca ar disparea de tot ei si clicile lor similare.

    Incredibil, asta e atentat la securitatea si viitorul tarii!
    • +6 (6 voturi)    
      parlamentarii mai importanti decat copiii (Vineri, 5 iulie 2019, 11:37)

      maferescdeciuma [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      ce te mira? sa iei de la copii e ceva normal pentru PSD. ca sa nu mai riste puscaria iau cu legea in mana.
  • +17 (33 voturi)    
    se putea mai bine (Joi, 4 iulie 2019, 17:16)

    Mazeta [utilizator]

    USR vrea să acopere gaura din buget prin desființarea pensiilor speciale.
    • +11 (15 voturi)    
      Și nu-i bine!? Plus să nu dea pensii deloc (Joi, 4 iulie 2019, 17:49)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      haitelor pensionate la 45-48 de ani cu 20-17 ani mai devreme!!!!! La muncă cu putorile!
      Să desființeze voucherele de vacanță, să reducă masa uriașă de bugetari cu 40 la sută și salariile cu 50%. Plus o verificare, la sânge, a multelor sporuri care le au leprele.
    • +7 (7 voturi)    
      calul troian al PSD (Joi, 4 iulie 2019, 17:54)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      imediat dupa vor deschide gura despre impozitarea progresiva
    • +6 (6 voturi)    
      de acolo e gaura ...mazeta (Joi, 4 iulie 2019, 18:18)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ti-ai mai revenit?!?, sau nu-ti dai seama...
      ori nu te mai platesc astia si vrei sa te razbuni :)))
      • +9 (9 voturi)    
        Și numărul uriaș de putori bugetare. Cu (Joi, 4 iulie 2019, 20:36)

        prec [utilizator] i-a raspuns lui rov

        salariile lor uriașe! Voucherele de vacanță, altă gaură. Să mai zic?
    • +4 (4 voturi)    
      Mazeto, imi dau lacrimile (Vineri, 5 iulie 2019, 11:15)

      gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ce s-a intamplat cu tine? esti ok, te simti bine?
  • +8 (14 voturi)    
    Foarte bine (Joi, 4 iulie 2019, 17:21)

    Silvius88 [utilizator]

    Sa ii taxeze cu 80%.
    • +11 (11 voturi)    
      Trebuie desfiintat .... (Joi, 4 iulie 2019, 18:41)

      paonipao [utilizator] i-a raspuns lui Silvius88

      complet termenul de pensie speciala!
  • +5 (9 voturi)    
    Foarte bine (Joi, 4 iulie 2019, 17:21)

    Silvius88 [utilizator]

    Sa ii taxeze cu 80%.
    • +8 (8 voturi)    
      CEL PUȚIN!!!! (Joi, 4 iulie 2019, 17:55)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui Silvius88

      90% ar fi mai bine!!!!
  • -16 (24 voturi)    
    nu doar pensiile, salariile si veniturile... (Joi, 4 iulie 2019, 17:23)

    demaGOGU [utilizator]

    ...trebuie impozitate progresiv in 3 trepte: altfel nu vom ajunge niciodata la rate ale colectarii la buget de 40-45% ca in Occident.

    stupid people.
    • +7 (7 voturi)    
      demagogie (Joi, 4 iulie 2019, 17:59)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      un angajat din privat cu un salariu decent, plateste la sanatate cat pentru 10 salarii minime, iar apoi se duce la privat ca nu are timp sau incredere in microbii ce colcaie in spitalele romanesti.
      E o problema mare acum cu pastrarea angajatilor inalt calificati in tara, prefera sa ii dea bani lui Merkel chiar si daca nu ramane cu mare lucru daca merge in afara (daca se intoarce dupa 5 ani, nu isi ia o casa usor).
    • +8 (8 voturi)    
      :)))) (Joi, 4 iulie 2019, 18:01)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Pai ar scadea procentul desteptule. Colectarea este fata de prevazut/declarat, nu fata de salariu/venit.

      Cine nu-ti plateste X, crezi ca va plati 2X sau 3X? Neah... il vei beli pe ala care plateste X.

      POate o sa intre in capul unora ca acelasi procent aplicat la o suma mai mare, inseamna o suma mai mare.

      Pensiile speciale ar trebui desfiintate, dar ar fi ok si o impozitare cu 99,9%
  • +8 (8 voturi)    
    Hm , (Joi, 4 iulie 2019, 17:38)

    mopsu [utilizator]

    propuneri incredibile , dacă-i așa jos pălăria, dar cine-i crede ?De păduri , nimic , de carburanții speculați de austrieci, nimic, de cfrportconstantacnairtaromposta si lista-i lunga , nimic.....
    • +4 (4 voturi)    
      Nu știu ce să spun de păduri ... (Joi, 4 iulie 2019, 18:58)

      BleahBleah [utilizator] i-a raspuns lui mopsu

      Dar la carburanți deja jumătate din preț e acciză ... La care mai plătim și TVA ...
  • +14 (14 voturi)    
    Succes! (Joi, 4 iulie 2019, 17:40)

    UnOarecare [utilizator]

    ....si sa incepeti cu politicienii si magistratii
  • +5 (15 voturi)    
    DESFIINȚAREA PENSIILOR SPECIALE!!!! (Joi, 4 iulie 2019, 18:00)

    prec [utilizator]

    2) DESFIINȚAREA VOUCHERELOR DE VACANȚĂ!
    INTERZICEREA PENSIONĂRII LA MAI PUȚIN DE 65 DE ANI! Cei „pensionați”, tăiate pensiile și la muncă cu ei. Sectorul privat îi așteaptă să-și arate priceperea.
    3) REDUCEREA CU 40% A URIAȘEI ARMATE DE BUGETARI!
    3) ÎNJUMĂTĂȚIREA SALARIILOPR BUGETARILOR!!!
    • +2 (2 voturi)    
      PE RAND ... (Vineri, 5 iulie 2019, 12:19)

      jidanul [utilizator] i-a raspuns lui prec

      De acord cu 1).desfintarea pensilor speciale dar, trebuie desfiintat si CUMULUL SALARIU+PENSIE in tot sectorul bugetar si pentru toti angajatii din toate structurile Statului Roman, punctul 2). trebuie sa ramana pentru ca a adus beneficii enorme industriei turismului si interzicerea pensionarii la mai putin de 65 de ani este o aberatie, la punctul 3). reducerea personalului acolo unde este necesara o reducere si 40% este cu mult prea mult si la punctul 4). injumatatirea salariilor bugetarilor este o ineptie, pentru ca in mai putin de o saptamana activitatea administratiei tarii scade cu 90% sau chiar se blocheaza si puterea de cumparare ar scadea dramatic cu efecte colaterale de neimaginat. A facut Basescu imbecilitatea asta si a fost o catastrofa. Trebuie scazute ori impozitate special, salariile si pensiile "nemernice" de pe la ASF, BNR, companii de Stat si alte institutii ciudate. Ar fi foarte bine sa va ganditi bine si sa va informati foarte bine cand scrieti sau va spuneti parerea asa hop ! si la gramada. Este clar ca nu stiti ce discriminari si diferente salariale exista, spre exemplu, in toata administratia locala. E haos total.
  • +4 (10 voturi)    
    pensiile speciale trebuie desfintate! (Joi, 4 iulie 2019, 18:32)

    Antenistontel [utilizator]

    impozitarea va fi declarata neconstitutionala!
    • +5 (7 voturi)    
      Dar o lege (Joi, 4 iulie 2019, 22:56)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Antenistontel

      sau OUG ce desfiinteaza pensiile speciala nu vor fi declarate neconstitutionale de catre CCR ? Si ei sunt beneficiari ai pensiilor speciale si nu isi vor taia craca de sub picioare. Cred ca mai intai ar trebui desfiintata CCR!
    • +1 (1 vot)    
      este exact invers (Vineri, 5 iulie 2019, 13:57)

      unacare [utilizator] i-a raspuns lui Antenistontel

      Desfiintarea ar fi declarata neconstitutionala.
      Fiscalitatea e treaba guvernului.
      • -1 (3 voturi)    
        pensiile speciale au mai fost desfiintate! (Vineri, 5 iulie 2019, 15:39)

        Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui unacare

        si masura nu a fost declarata neconstitutionala!
        impozitarea doar a pensiilor speciale este discriminatorie si deci neconstitutionala.
        cine afirma contrariul este postac si/sau prost!
  • +4 (10 voturi)    
    foarte de acord (Joi, 4 iulie 2019, 19:13)

    nicoR [utilizator]

    cu impozitarea pensiilor din justitie, in special. daca salariile, hai sa zicem ca merg, dar ar putea fi si alea reduse cu 30%, ca doar domnii de acolo nu fac treaba doar de dragul banilor, nu ?!!, dar pensiile nesimtite din justitie trebuie reduse cu 80%
    • +2 (4 voturi)    
      De ce merg salariile? (Joi, 4 iulie 2019, 20:37)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

      Pe ce considerente?
      • +2 (6 voturi)    
        cat sunt activi (Joi, 4 iulie 2019, 21:12)

        nicoR [utilizator] i-a raspuns lui prec

        "ar trebui sa fie incoruptibili". sumele exorbitante pe care le primesc tot personalul din justitie (in afara de cei din minister) sunt asa datorita presiunii la aderarea eu. era una din conditii, cica sa se judece corect atat procese civile (a se citi sa nu cumva sa fie dezanvantajate firme occidentale, vezi tu ..) cat si penale (coruptia, aici sunt total de acord)
      • 0 (2 voturi)    
        Pai , a amenintat (Sâmbătă, 6 iulie 2019, 12:07)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui prec

        Lia Savonea ca daca se scad salariile judecatorilor , va pleca in Occident si va profesa acolo. Dupa exemplul medicilor.
        • +1 (1 vot)    
          zic ca dansa (Joi, 11 iulie 2019, 12:40)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

          Are mari sanse de a ramane tot in tara - ca sa vezi... De aceea este si asa de activa pentru drepturile omului din pesedea...

          daca medicii sunt ceruti ei bine juratii sa mai astepte...

          si sper ca in curand sa avem AI care sa ne scape si pe contribuabili si ei de corvoada...

          Nu mai sunt decat cativa pasi si ies in afara sistemului a maretilor judecatori...

          Vreau sa luati in calcul un sistem in care exista un juri format din cetateni care sunt onesti, integri si cu tiglele pe casa si care analizeaza toate cazurile din justitie - incadrarea juridica care ar trebui sa fie treaba magistratilor ramane sa fie facuta de AI - deja avem roboti inteligenti care stiu sa puna intrebari si basca raspund uneori chiar mai inteligent decat cativa romani de ai nostri

          It's time for a change - see the big picture!
  • -1 (7 voturi)    
    progresive tax vs flat tax (Joi, 4 iulie 2019, 22:55)

    Ellis [utilizator]

    Daca in Marea Britanie unde cei mai bogati 10% platesc 59% din taxe s-ar renunta la impozitarea progresiva si s-ar trece la "flat tax" asa cum e in niscai tari primitive din eastern Europe n-ar mai fi gratis NHS=ul si invatamantul.
    • +3 (3 voturi)    
      Exemplu nepotrivit. (Vineri, 5 iulie 2019, 8:52)

      ABBV [utilizator] i-a raspuns lui Ellis

      Banul pe care statul il trage de la mine se fura. Asa as vrea si eu pentru Rromania sa se aplice exemplu US....fara tva si alte balarii de taxe. Da impozitul pe salar e si acolo in trepte, dar nu platesc o armata de bugetari inuti si in nici un caz peste 80% in tot felul de taxe si impozite. Si sa fie treaba treaba din ce imi mai ramane daca am nevoie de tratament ma duc la privat ca la stat am sanse sa vin mai rau decat am intrat. Deci sa se aplice legi asemanatoare cand se aplica toate, nu doar care convin unor analfabeti functionali.
  • +1 (5 voturi)    
    impozitare progresiva a pensiilor speciale (Vineri, 5 iulie 2019, 6:42)

    jordachis [utilizator]

    De ce nu si impozitarea progresiva a salariilor din sectorul bugetar si persoanele juridice de stat? Nu ar aduce aceasta mai multi bani la bugetul de stat?
  • +9 (9 voturi)    
    impozitarea (Vineri, 5 iulie 2019, 8:36)

    Alistar44 [utilizator]

    Corect ar fi DESFIINŢAREA PENSIILOR SPECIALE.
  • -3 (11 voturi)    
    Vise de finantist . . . (Vineri, 5 iulie 2019, 8:51)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . . nepriceput! Nu pot fi taiate si nici impozitate pensiile daca nu ai facut acest lucru atunci când s-a pensionat individul, pentru ca potrivit Constitutiei si directivelor CE, emise in baza acordurilor de aderare la UE, precum si prevederilor Declaratiei Universale a drepturilor omului, un bun castigat nu poate fi taiat sau exprorpriat. Nici pensiile speciale nu pot fi taiate sau anulate, pentru ca pensia odata castigata este bun privat deci nu poate fi supus exproprierii sau taierii. Daca fac treaba asta se vor pomeni cu un val de plangeri in justitie si care in mod sigur vor fi acceptate! Solutia cea mai corecta si legala ar fi diminuarea drastica a numarului functionarilor publici prin concedierea acestora!
    • +4 (4 voturi)    
      esti deosebit de inteligent! (Vineri, 5 iulie 2019, 16:36)

      Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      pensiile speciale au mai fost desfiintate de guvernul boc si asa au ramas pana la guvernul ponta!
      pensiile speciale depind 100% de vointa politica!
    • +2 (2 voturi)    
      Dar daca bunul castigat (Sâmbătă, 6 iulie 2019, 12:14)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      este castigat prin metode ilegale ? Impartirea oamenilor in doua categorii, normali si speciali , nu cuma este neconstitutionala? ( nu ne adresam lui Dorneanu sa precizeze!)
      Si decizia de a se da pensii " speciale" , prin urmare, nu cumva este ilegala ?
  • +4 (4 voturi)    
    Pomeni (Vineri, 5 iulie 2019, 13:20)

    varavara [utilizator]

    Incep sa se vada efectele pomenilor electorale facute de psd-alde fara nici un studiu economic. Problemele lor vor fi din ce in ce mai mari anul asta iar la anul va fi prapad, in an electoral. Nu stiu din ce vor mai plati toate salariile nesimtite si pensiile speciale pe care si le-au tras ei sau si-au platit votantii.
    Votati PSD!
  • +1 (3 voturi)    
    atentie la schema asta (Vineri, 5 iulie 2019, 17:43)

    Zero_Kelvin [utilizator]

    Dupa asta, PSD-ul poate sa zica: pai am impozitat progresiv PENSIILE !!! De ce nu si salariile? TOATE salariile, nu doar cele ale bugetarilor, ca sa fie constitutional, nu ?
    Au nevoie mare de bani, mult mai multi decat cei obtinuti din impozitarea progresiva a , vezi Doamne, pensiilor speciale...
    Se pare ca tot cu consultantii aia lucreaza.
    Nu s-a schimbat nimic la PSD in afara de retorica.
  • +2 (2 voturi)    
    Pensii speciale (Sâmbătă, 6 iulie 2019, 9:44)

    cuky [utilizator]

    PENSIILE SPECIALE ;NEDREPTE, IMORALE INCORECTE NU SUSTIN EGALITARISMUL DECAT IN CAZUL EGALITATII CETATENILOR IN FATA LEGII . PENSIILE TREBUIE SA FIE CALCULATE PE BAZA CONTRIBUTIVITATII Restul sun smecherii si furaciuni din BANII NOSTRI .Functie de pregatire ,responsabilitati si importanta activitatii sale din perioada cat a lucrat ,sa fie platit ,cu un salariu corespunzator ,care sa-l motiveze atunci si sa-l rasplateasca la pensie .Pensiile unora nu pot fi niste aranjamente pe sub masa, cu bani din contributia milioanelor de oameni .Nu este norma, la nivelul veniturilor existente in tara noastra, sa fie pensii de sute de milioane de lei Pentru toti cetatenii care au contribuit la fondul de penii trebuie sa existe un singur mod de calcul si un singur principiu :CONTRIBUTIVITATEA .
    • +1 (1 vot)    
      Nu am putut sa-ti dau (Sâmbătă, 6 iulie 2019, 12:17)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui cuky

      trei + .Meritai. Dar ti-am dat un + !
    • 0 (0 voturi)    
      o singura observatie (Joi, 11 iulie 2019, 12:48)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui cuky

      Daca domnii si doamnele din justitie au oarece salarii pe care evident nu le consuma pe toate de ce oare nu isi cepun bani pentru pensii private???

      Deci sincer as anula posibilitatea ca in viitor sa fie acordate pensii speciale - punct. Daca se plang ii invat sa apeleze la fondurile pentru pensii private - end of the game!

      dar socialistii/comunistii astia care ne conduc nu pot sa vada inaintea ochilor lor nimic privat din care ei sa nu poata sa ciuguleasca cand vor muschii lor.

      Uite de aceea este importanta proprietatea privata si reducerea rolului statului in vietile noastre.

      In aceea ce priveste contributivitatea aveti mare dreptate mai ales in situatia constata de mai multi ani in care sistemul de pensii de stat este sufocat.

      Boc a facut curatenie in pensiile anticipate, sau cele pe caz de boala si a terminat si cu pensiile speciale - deci se poate.

      Nu stiu care a fost impactul masurilor de atunci - stie cineva? Multumesc


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version