Proiect PSD: Permisul auto categoria B să poată fi folosit și pentru motocicletele ușoare

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 28 aprilie 2019, 16:17 Actualitate | Politic


Permis de conducere
Foto: Hotnews
Doi deputați PSD au depus în Parlament o propunere legislativă care prevede că permisul de conducere eliberat pentru categoria B va putea fi folosit și pentru motocicletele cu cilindree maximă de 125 cm3, dacă persoana respectivă are 24 de ani și permis categoria B de cel puțin doi ani, scrie Mediafax.

Propunerea legislativă pentru completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice a fost inițiată de către deputații PSD Gabriel Petrea și Alexandru Rotaru.

„În România, legislația actuală nu prevede niciun amendament care să vină în sprijinul posesorilor de permis categoria B, în vederea obținerii permisului categoria A1 mai facil. Aceste amendamente sunt specifice fiecărei țări din Uniunea Europeană și se stabilesc local. Extinderea accelerată actuală a zonelor urbane și imposibilitatea adaptării infrastructurii la valorile de trafic pentru autovehiculele pe patru roți obligă la propunerea de soluții alternative pentru asigurarea unei mobilități urbane optime la nivelul populației. Sprijinirea utilizării de motociclete ușoare prin facilitarea obținerii permisiului categoria A1 pentru posesorii de permis categoria B este una din soluțiile alternative pentru asigurarea mobilității urbane”, se arată în expunerea de motive a proiectului legislativ.

Ei susțin că în multe țări europene legislația care reglementează obținerea permisului categoria A1 include amendamente care facilitează obținerea acestei categorii dacă solicitantul posedă categoria B.

Printre avantajele amintite de cei doi social-democrați se regăsește și fluidizarea traficului.

„Avantajele creșterii numărului de motociclete ușoare care se conduc cu permis categoria A, prin facilitarea obținerii acestuia, sunt: Creșterea gradului de mobilitate urbană pentru populație, cu implicații pozitive pentru economie și confort; fluidizarea zonelor urbane supraaglomerate; se rezolvă problema parcărilor, consum redus de combustibil și reducerea poluării”, se mai arată în expunerea de motive a inițiativei legislative.

Astfel, proiectul legislativ prevede completarea legii cu următorul articol:

„După litera j a al. 1 al art 24.1 se introduce litera k) permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile pentru motociclete cu cilindree maximă de 125 cm3, cu puterea maximă de 11 kW și cu un raport putere/greutate de cel mult 0.1 kW/kg (categoria A1), cu condiția ca deținătorii permiselor să aibă vârsta minimă de 24 de ani și permisul categoria B obținut cu cel puțin doi ani în urmă”, potrivit inițiativei legislative.

Propunerea legislativă a fost înregistrată la Senat, pentru dezbatere și vot, fiind prima cameră sesizată.

















21017 vizualizari

  • +19 (31 voturi)    
    transpiratie parlamentara (Duminică, 28 aprilie 2019, 16:34)

    ic.ram1945 [utilizator]

    Alesii poporului, ca sa demonstreze ca merita salariile, pensiiloe speciale respectiv respectul poporului , nascocesc lucruri de nimic pentru a le legifera, cele importante ler tergifereaza cat mai mult posibil ...
    • +2 (12 voturi)    
      124cc= motocicleta de 100km/h. E prea periculoasa! (Duminică, 28 aprilie 2019, 22:32)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui ic.ram1945

      Este prea riscant sa presupui ca dacă ai carnet de șofer categoria B automat ești bun și de condus motocicleta de 100 km/h. Legea nu este buna. Iti trebuie antrenament special pentru scuter, fie el și de 124 cc.
      Propunerea legislativa va fi respinsa.
  • +1 (27 voturi)    
    lege nu tocmeala (Duminică, 28 aprilie 2019, 16:37)

    Durlida [utilizator]

    Unul dintre putinele proiecte PSD care au sens, ar merita ordonanta de urgenta. Dragnea esti pe receptie? sau ..da.. tu ai alte urgente...
    • 0 (22 voturi)    
      Yeah, right! (Duminică, 28 aprilie 2019, 17:50)

      Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Durlida

      Nu mor destui și așa pe motociclete?
      • +3 (19 voturi)    
        Ce motociclete frate? (Duminică, 28 aprilie 2019, 21:52)

        JohnR [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

        E vorba aici mai mult de scootere de oras, pentru mers al serviciu ca alternativa la masina. Si sunt ceva mai sigure decat bicicleta. E prima initiativa buna a PSD.
        • 0 (10 voturi)    
          Te referi (Duminică, 28 aprilie 2019, 23:28)

          Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

          La cei care merg pe linia separatoare a benzilor ca sa plece din pole position la semafor? Te intreb: daca respecta regulile - ca atunci cand iei permisul - cum poti cu scuterul ajunge mai repede la serviciu avand in vedere ca stai printre masini? Sau, daca ajungi mai devreme, inseamna ca cumva ai incalcat regulile, nu-i asa?!? Dar si eu prost: Bucuresti si reguli de circulatie... Oximoron.
          • +3 (5 voturi)    
            @Remulus si Rromus (Luni, 29 aprilie 2019, 10:58)

            sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

            Codul rutier din mai mult tari vestice permite "urcarea" intre sirurile de masini, cu conditia ca diferenta de viteza intre sirul de masini si vehiculul 2 roti sa nu fie mai mare de 20km. Soferii din sir fiind obligati sa asigure trecerea
          • +3 (3 voturi)    
            Roma (Luni, 29 aprilie 2019, 11:54)

            rsbl [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

            Ai vazut cumva traficul din Roma?
            • +1 (1 vot)    
              :D (Marţi, 30 aprilie 2019, 10:20)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui rsbl

              Chiar ma gandeam in Roma ca daca scap un sofer mioritic d-asta pe acolo, face ravagii printre scuteristi. Nici cu Salonicul nu mi-e rusine.
  • +3 (25 voturi)    
    Pff (Duminică, 28 aprilie 2019, 16:57)

    Fanel01 [utilizator]

    Dupa ce ca motocicleta nu e pt oricine dai dreptul si la persoane fara permis categoria A1 pe strada, sa vezi accidente !
    • +4 (12 voturi)    
      Eu am condus (Duminică, 28 aprilie 2019, 22:55)

      unins [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

      fără permis, fără scoala auto, cca.3 ani un scuter de 49 cm cubi, Piagio, cu 3 viteze si frâna de picior, viteza maxima 50 km/h. Am mers în localitati rurale și urbane, peste tot, DJ, DN. mai puțin pe autostrada. Nu am avut niciun eveniment rutier. În Romania și în lume, au fost și sunt cazuri de oameni care au condus autovehicule mulți ani fără a urma cursuri auto, unii chiar analfabeti, așa cum sunt mulți și astăzi în Romania! Adevărul este ca după „scoala auto” nu ești șofer, ci doar un om cu permis de circulatie. Pentru a fi șofer, trebuie sa conduci o perioada de timp, care poate fi mai lunga sau mai scurta; depinde de aptitudini. Pentru diminuarea accidentelor, primordial este atitudinea prostului care conduce vehiculul.
      • +4 (4 voturi)    
        bla bla (Luni, 29 aprilie 2019, 0:55)

        NIAR [utilizator] i-a raspuns lui unins

        Spuneai ca pentru a fi sofer e nevoi de ceva timp petrecut in spatele volanului , perfect adevarat. Din experienta proprie vorbesc si a-mi dau si eu cu parerea si anume ca sistemul Nord American de scolarizare a soferilor incepatori mi se pare cel mai pragmatic. Acolo se sustine un examen de traseu doar dupa un an de conducere impreuna cu un sofer experimentat si cu o categorie superioara. In felul asta incepatorul capata experienta la volan si e mai responsabil cu tot ce tine de circulatia rutiera,. Din pacate la noi nu e o strategie in directia asta si ca dovada sunt foarte multi incepatori care fac accidente datorita faptului ca nu acumuleaza experienta suficienta la volan
  • +11 (39 voturi)    
    un proiect retardat (Duminică, 28 aprilie 2019, 17:04)

    pardalian [utilizator]

    venind de la doi retardati mintali. Cum sa conduci o motocicleta fara sa faci scoala moto?! Astia se aud ce debiteaza?! Imbecilior!! De urmarit cate vapoare cu motociclete usoare/mopede intra in portul Constanta in urmatoarele 6 luni. Si vandute desigur de vreun hot pesedist...
    • -3 (23 voturi)    
      mda (Duminică, 28 aprilie 2019, 17:30)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pardalian

      Tu faci diferenta intre motociclete si trompetele care se pot conduce de la 16 ani? Cunoscatorule...
      • 0 (10 voturi)    
        Pai "trompetele" alea (Duminică, 28 aprilie 2019, 17:52)

        Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        și tractoarele și acum se pot conduce cu B! Ei se referă la ceva mai strong, cred!
      • +8 (30 voturi)    
        esti pe langa (Duminică, 28 aprilie 2019, 18:26)

        pardalian [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Maestre, 15 cai putere te duc la vreo 100 kmh. Cam ce viteza crezi ca iti trebuie ca sa dai coltul? Pe 2 roti nu prea poti sa gresesti cum gresesti cu masina. Nu poti sa calci frana la podea cand iti sare ceva in fata ca blochezi roata sau rotile si cazi. Nu poti sa te pitesti dupa 12 airbag-uri sau dupa caroseria metalica a masinii. Nu poti sa mergi in slapi si in pantaloni scurti. Pe moto, daca nu esti 100% alert si 110% prudent ai toate sansele sa te culeaga ma-ta de la morga. Masina te duce ea pe tine. Pe motocicleta tu o duci prin viraje, pe linie dreapta, in rampe si pante. Nu stai in cur pe scaun si dai din covrig. Iti trebuie un anumit set de deprinderi pe care e MUSAI sa le inveti intr-o scoala moto, inainte sa iesi pe strada. Chiar si scolile moto sunt cam praf iar f multi motociclisti ies aproape complet nepregatiti. Cum naiba iti inchipui tu, bai Rambo, ca poti sa conduci o moto fara sa ai cunostiile si abilitati minime?! Citeste statisticile de la Politia Rutiere si vei vedea ca in 90% din accidentele cu vehicule pe 2 roti au fost implicate scutere. Scuterele alea de 5 CP si 49 de centimetri cubi, conduse de unii care nu au calcat printr-o scoala moto dar au "B-ul" si isi inchipuie ca e suficient. Asa ca inainte sa debitezi tampenii, informeaza-te... cunoscatorule. Si mergi si tu pe moto macar o saptamana.
        • +1 (15 voturi)    
          serios? (Duminică, 28 aprilie 2019, 19:22)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pardalian

          Pun pariu ca ai 'jde mii km pe 2 roti, nu? :D

          Referitor la saptamana ai de-mi zici mie sa merg pe motor, asta inseamna ca trebuie s-o adaug la cei 20 de ani de cand merg (cu permis de A :D), desteptule?

          Selectia naturala functioneaza si cu "scoala" moto si fara, insa partea de cunoastere legislatie este importanta. Mai repede as obliga biciclistii entitled sa aiba un curs de legislatie inainte sa mearga pe strada la cat nu respecta nici legea si nici bunul simt, altfel sa se dea in sufragerie si in parcuri. Nu mai amintesc de chestiile electrice, ca deja e prea mult pentru tine.

          Cunoscatorule...
          • -2 (6 voturi)    
            N-ar fi mai bine (Duminică, 28 aprilie 2019, 22:25)

            unins [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            sa interzicem pietonii? Asa vom avea zero accidente cu pietoni. Poate dam si OUG sa se nasca copii direct soferi, ca doar toate arterele de circulatie sunt special construite pentru cei cu "scoala auto"!?
            • +4 (8 voturi)    
              nu e o idee rea (Duminică, 28 aprilie 2019, 23:36)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui unins

              Ce-ti scapa tie, este ca legea este pentru toti, chiar daca unii NU o respecta pentru ca politia NU isi face treaba si nu-i sanctioneaza. Ma refer in special la biciclisti, dar poti sa incluzi si pietonii.

              Daca ai fi curios, ai putea vedea ca in majoritatea accidentelor cu victime pietoni, cei de vina sunt pietonii. Dar, deh, e mai usor sa comentezi pe neve, nu?

              Ref propunerea asta, te-ai uitat macar pe restrictii si limite?
          • +7 (9 voturi)    
            Biciclistii (Duminică, 28 aprilie 2019, 23:32)

            Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            Ar trebui ca pe langa un examen teoretic (suplinit de orice alt permis auto) sa aiba asigurare de raspundere civila. In lipsa lor, sa fie liberi sa mearga oriunde nu e drum public: paduri, parcuri cu piste de biciclete, etc. Cand ceva iese pe drum public: asigurare + examen (teoretic, de cunoastere a regulilor si semnelor).
            • -4 (6 voturi)    
              Ce zici: (Duminică, 28 aprilie 2019, 23:51)

              unins [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

              Inaintea biciclistilor, n-ar fi mai bine sa se ocupe de analfabetii cu permis de conducere?
              • +2 (4 voturi)    
                Eu discutam de o situatie utopica (Luni, 29 aprilie 2019, 7:26)

                Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui unins

                Nu despre Romania. In Bucuresti cel putin nu se respecta nici o regula. Iar politia, care politie?!?!?
            • +6 (8 voturi)    
              so so (Duminică, 28 aprilie 2019, 23:55)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Remulus si Rromus

              Nu sunt de acord cu restrictiile, dar pe astia poate i-ar responsabiliza un pic. Valabil si pentru asigurare.

              Daca politia si-ar face treaba si ar aplica legea in mod egal, fara sa sanctioneze numai ce e usor, soferii, cred ca s-ar disciplina si pretziosii. Legislatie exista, dar ca nu e aplicata decat unora.
        • -1 (7 voturi)    
          :D (Duminică, 28 aprilie 2019, 19:59)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pardalian

          Nu mi-au aprobat prietenii de la hn primul raspuns. Probabil protejeaza domnitzele.

          Oricum, mi-ai amintit de un banc:
          "Merge Maria, la ma-sa si-i spune ca Ion o iubeste si ca ei pana la iarna, vor sa se ia. Mama Mariei ii spune:
          - Fata mami, cu dragostea si insuratu' nu-i chiar asa de simplu, eu, te las, dar numai cu doua conditii. Sa aibe cel putin 500 de oi si *ula lunga de 25 de cm.
          Maria suparata, fuge la Ion si-i zice:
          - Ma Ioane, mamuca ma lasa, numai cu condiile astea (si-i spune conditiile).
          Ion, isi baga mana-n par, se uita in stanga si-n dreapta si zice:
          - Auzi ma Marie, eu din oi mai vand, dar din *ula nu-mi tai nici in ruptul capului!"

          Cam asa si tu cu saptamana ta. Trebuie s-o adaug la 20ani de 2 roti? Intreb pentru un prieten. Cunoscatorule...
      • +1 (7 voturi)    
        Sunteti 0 (Luni, 29 aprilie 2019, 0:13)

        Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Exista motociclete generatie noua de 125cc cu viteze care pot prinde pana la 200km/h
        • 0 (4 voturi)    
          esti bine (Luni, 29 aprilie 2019, 0:53)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

          Nici maca NU esti in stare sa citesti in limba romana: "cu puterea maximă de 11 kW și cu un raport putere/greutate de cel mult 0.1 kW/kg"

          Da-mi si mie un exemplu de trotineta, cu specificatiile astea, care merge cu 200. Alt cunoscator...
    • +3 (9 voturi)    
      Mai sunt si altii (Duminică, 28 aprilie 2019, 17:55)

      radionet [utilizator] i-a raspuns lui pardalian

      Nu am fi singurii. Dar printre putinii. Conform wiki: "In Poland and Spain, drivers with 3 years B driver licence are also entitled to ride motorcycles <= 125 centimetres"
      • -2 (10 voturi)    
        bravo (Duminică, 28 aprilie 2019, 19:23)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui radionet

        Iti dai seama ca astuia i-a fost lene si sa se dea pe net inainte sa comenteze sfertodoct? ;) Pentru el Spania o fi tara bananiera.
      • +4 (6 voturi)    
        @radionet (Duminică, 28 aprilie 2019, 21:12)

        sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui radionet

        + Belgia, Franta, Olanda, Luxemburg, din cate stiu io. Sunt sigur ca mai sunt si alte tari. Ma rog, cunoscarorii vor spune ca astia din vest sunt prosti gramada, as usual :)
        • +3 (5 voturi)    
          Exact (Duminică, 28 aprilie 2019, 21:57)

          JohnR [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

          In tarile civilizate angajatii prefera scooterul sa mearga la serviciu. Din experienta proprie e mai ok scooterul decat cu bicicleta, mai ales la deal. E vorba strict de oras, nu se merge cu scooterul la mare.
    • +9 (9 voturi)    
      @pardalian (Duminică, 28 aprilie 2019, 20:57)

      sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui pardalian

      Nu chiar! Francezii au o vorba: nu arunca bebeul odata cu apa de baita. Proiectul de lege e bun, in Belgia, Olanda, Franta, etc. odata ce obtii permisul B poti conduce astfel de motociclete. Nu tre’ sa criticam absolut tot numa’ pentru ca initiatorii sunt pesedei. Sa dea domnu’ sa le tina naravul, sa vina de’acu’ cu legi gandite si in interesul nostru, nu al lor
      • 0 (4 voturi)    
        da (Luni, 29 aprilie 2019, 9:20)

        toxx [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

        acum anul asta si la anul, ca-s alegeri. dupa aia mai vedeti ciuciu de la astia, sper sa nu va lase memoria tipica poporului roman daca se apuca si dau 2-3 legi bune... 10 august, ordonanta 13/14 plus restul de mizerii...

        ontopic: sunt sofer de aproape 19 ani (ii fac in decembrie 2019) , am condus peste 1 milion de km cred, masini personale, masini de firma, dubite, cam tot ce se poate conduce cu B.

        Pe motocicleta fie ea si de 125cc nu m-as urca fara o scoala macar de 3-4 ore. Pentru ca sunt pasionat, stiu ce inseamna sa pui frana cu spatele si cu fata, cum trebuie sa te lasi in curbe, etc, dar nu am experimentat niciodata la "cald".

        multi soferi cu permis B habar nu au sa conduca masinile, daramite motocicletele... iar daca legea asta trece, tot oamenii normali la cap vor alege scutere/minimotociclete pt oras, cefele groase tot in X5 vor fi si vor da peste motociclisti/biciclisti...
  • +21 (21 voturi)    
    Ar putea adauga (Duminică, 28 aprilie 2019, 17:07)

    AdrianBorza [utilizator]

    E o idee buna pentru ca motocicletele de 125cc in 4 timpi sunt similare cu vechile scutere de 49cc in doi timpi: mici, usoare, destul de lente dar mult mai putin poluante.
    Insa ar putea lua mai multe masuri de simplificare la permis: de pilda posesorii de permis de o categorie nu ar trebui sa mai sustina examenul scris pentru alte categorii si sa faca partea practica specifica categoriei respective. De pilda cand am dat examenul pentru A aveam B de apoape 20 de ani si am dat din nou sala si am facut scoala completa pentru A, de parca nu as fi condus vreodata ceva. La fel si cei care au C si dau pentru A sau B si invers.
    • +12 (16 voturi)    
      depinde (Duminică, 28 aprilie 2019, 17:29)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      La A si B ai dreptate, putine diferente la teorie. C-ul insa, e un pic diferit.

      Oricum, ai un comentariu argumentat fata de desteptii care zbiara aiurea doar pentru ca este o propunere pesedista. Sper sa nu propuna psd o lege ca apa e uda, ca se vor gasi unii sa nege si asta.

      Partea buna e ca, avand acces la 2 roti, chiar si fara prea multa putere, vor vedea unii cum e in "tabara cealalta".
      • +5 (7 voturi)    
        @AdrianBorza si Nevermind (Duminică, 28 aprilie 2019, 21:04)

        sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Asta ziceam si io. Da dumnezeu si baga tampitii astia o lege buna si in loc sa zici doamne ajuta, tine’v’ar zeii naravu’, expertii lu’ peste sar la comentarii savante :)
        • +6 (8 voturi)    
          asta e nivelul (Duminică, 28 aprilie 2019, 21:21)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

          La o propunere legislativa ma uit daca este ok, nu la cine o propune. Poate s-o propuna si mult preafericitul ceo borsrl daniel. Pe de alta parte, cu panselutzele guriste degraba urlatoare nu te pui asa usor, ca-s in turmishoara.

          E ok ca au pus limite decente atat la capacitate/putere, cat si la varsta si vechime. Surprinzator, dupa cum spui si tu, chiar este o initiativa buna.
  • +3 (21 voturi)    
    Sigur ... (Duminică, 28 aprilie 2019, 17:10)

    UltimulStingeLumina [utilizator]

    Odoarele celor doi domni parlamentari PSD au permis categoria B, au cine stie ce "jucarie" noua (din banii de bugetar a lui papa) si sufera de o mare lene sa mai dea examen si pentru permis categoria A
  • 0 (6 voturi)    
    +Castile obligatorii in dotarea autoturismelor (Duminică, 28 aprilie 2019, 17:27)

    Plagarus [utilizator]

    Sa vegheze jandarii,tevile de esapament,pt. recuperarea gazelor utile in aplicatiile de strada.
  • 0 (16 voturi)    
    O propunere *rezonabilă* ar fi ca (Duminică, 28 aprilie 2019, 17:28)

    Rescator [utilizator]

    pesedacii de rit stalinist să poată conduce orice vehicol doar cu carnetul roșu de membru PSD/PCR.
    • -1 (3 voturi)    
      iata una mai buna (Luni, 29 aprilie 2019, 11:37)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Rescator

      pesedacii sa poata calca tefelisti si #rezistenti fara a raspunde legal
  • 0 (16 voturi)    
    Nu cred ca e o idee buna (Duminică, 28 aprilie 2019, 17:48)

    fdaniel [utilizator]

    E nevoie de alte aptitudini / cunostinte sa conduci un vehicul pe 2 roti.
    Am permis B de douazeci de ani dar nu ma vad in stare sa ma sui pe un scuter si sa pornesc pe sosea.
    • +2 (6 voturi)    
      so? (Duminică, 28 aprilie 2019, 19:25)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      Asta inseamna ca nu te vei urca, ceea ce e ok.
      Presupunand ca vei vrea s-o faci, vei incerca intr-o parcare si practic vei invata si ce (nu) te invata intr-o "scoala" moto dpdv practic.
    • +1 (3 voturi)    
      Sa vezi (Duminică, 28 aprilie 2019, 23:33)

      Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      Ce bine e sa intalnesti unul pe autostrada...
  • 0 (6 voturi)    
    Pai și aia (Duminică, 28 aprilie 2019, 17:50)

    Ciprian1979c [utilizator]

    care nu știu să meargă pe bicicleta? Am auzit că e condiție de bază - să începi școala pt categoria A, trebuie sa știi să mergi pe bicicleta! Măcar de asta ii mai verifica naibii instructorul!
  • +2 (10 voturi)    
    Care-i diferenta? (Duminică, 28 aprilie 2019, 18:06)

    Nissan [utilizator]

    Intre un motor de 125cc si unul de 1000cc din punct de vedere al comenzilor? De aceea se face scoala, ca sa inveti cum se conduce si sa ai reflexe.
    Daca e vorba de scuter, acolo intr-adevar, ar merge si cu B-ul.
    • -2 (6 voturi)    
      E vorba de voturi (Duminică, 28 aprilie 2019, 20:36)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Nissan

      Nu conteza nimic ztunci când câțiva idioți (=pesedisti) bănuiesc că mai e rost de câștigat ceva voturi. Si, oricum, la ceva serios nu ii duce capul. Doar la furat
    • +4 (4 voturi)    
      diferenta este (Duminică, 28 aprilie 2019, 20:47)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Nissan

      ala de 1000 cc te duce in 100km/h in 3 secunde, nu in 6 secunde. masura asta este peste tot in Europa (am condus in Italia un scuter de 125cc doar avand B cu vechime de 6 ani)
      • +2 (4 voturi)    
        Deh gigele... (Duminică, 28 aprilie 2019, 21:24)

        Nissan [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

        Daca taceai filozof ramaneai. Scuterul e una ( poate fi si de 125, si de 300cc), nu conteaza , are transmisie automata, pe cand motorul ( sau motocicleta) are ambreiaj la ghidon, pedala de ambreiaj, care necesita scoala de moto ca sa inveti sa le folosesti. Motocicleta de 125 sau chiar 50cc
        ( Mobra de pe vremuri) fata de cea de 1000 nu difera in modul de conducere. Nu conteaza puterea, aici discutam de cum se conduce. E ca si cum la Matiz nu-ti trebuie carnet ca are 800cc, dar la BMW, da, ca are cai multi. Intelegi? .
    • +1 (5 voturi)    
      @nissan (Duminică, 28 aprilie 2019, 21:21)

      sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui Nissan

      Da’ stii care’i diferenta intre scuter si motocicleta 125cc? Scuterul Yamaha TMAX de exemplu baga 160 km/ora. Ce va place sa comentati dupa cum bate vantu’...
  • +2 (8 voturi)    
    MOTOCICLETA (Duminică, 28 aprilie 2019, 19:44)

    ic.ram1945 [utilizator]

    Sunt primul ,care am facut azi comentariu, si " normal" catiova imediat m-au "penalizat": nu am atacat PSD-ul., ci parlamentarii, care din plictiseala prőpun legui nfara nici-un rost, chiar periculoase: Socotesc necesitatea examenului de practica/conducere pentru orice categoie de autovehicul, fiindca la o viteza de 80 km/ora conducatorul alte aptiduni trebuie sa aiba la o motocicleta decat la un autoturism... La examenul de sala, de la caz la caz, se poate renunta...
  • +3 (3 voturi)    
    vorbeste lumea ... (Duminică, 28 aprilie 2019, 19:56)

    nu conteaza cine zice [utilizator]

    ideea asta de simplificare (utila) nu e rea ... daca tot umblam la legi in felu' asta, cum ramane cu nepotrivelile dintre luminile de drum si DRL-urile uropene ... sau cu rotile de iarna obligatorii, dar fara limite calendaristice limpezi ... sau tot cu luminile pe niste anume drumuri prin localitati ... ca sa nu mai fie dispute nepotrivite de nicio parte ...
  • 0 (10 voturi)    
    La atât îi duce mintea (Duminică, 28 aprilie 2019, 20:33)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Fiind PSD, e de înțeles. Sunt incompetenți si hoti sau complici la jaf. De unde nu e...
  • +2 (6 voturi)    
    Sunt categorii diferite de vehicule (Duminică, 28 aprilie 2019, 21:54)

    John_english [utilizator]

    deci nu pot fi conduse cu același permis.

    in Nord America nu numai ca se face distincția la permis / examen dar si asigurarea se plătește separat pentru autoturism si motocicleta.
    • +5 (7 voturi)    
      Nord America (Duminică, 28 aprilie 2019, 22:26)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui John_english

      Cel mai bun antifurt auto este o cutie manuala.
      • 0 (2 voturi)    
        cutia automata in NA (Luni, 29 aprilie 2019, 0:44)

        John_english [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        este pe aproape toate autoturismele din motiv de siguranță.

        in Romania puteau fi salvate mii de vieti si evitate milioane de accidente dacă ar fi existat cutii automate in locul celor manuale la autoturisme.

        dacă 98% din autoturisme in NA au cutie automata înseamnă ca oamenii pun viata mai presus de bani.
        • +1 (1 vot)    
          da? (Luni, 29 aprilie 2019, 9:27)

          toxx [utilizator] i-a raspuns lui John_english

          merita sa argumentezi ? cum salveaza vieti cutia automata ? pt ca unii americani sunt tampiti si o pun in R cand vor sa mearga in fata ? pentru prostie nu exista lege sau antidot... eu am condus un seat ibiza manual in Dubai, cred ca era singura de pe aici, cand am lasat-o la valet parking a durat 10 minute sa o parcheze ala, nu intelegea ce are masina :)) aici am permis B pentru masini cu transmisie manuala si automata, exista doar cu una din variante.
        • +1 (1 vot)    
          Studii cutii automate? (Luni, 29 aprilie 2019, 9:56)

          NME [utilizator] i-a raspuns lui John_english

          „in Romania puteau fi salvate mii de vieti si evitate milioane de accidente dacă ar fi existat cutii automate in locul celor manuale la autoturisme”
          Nu vă întreb în ce studiu ați citit treburile astea, făcut de care cercetători, sau dacă aveți vreun link în care să pot citi și eu concluzia asta măreață, că deja sună a trolling. Știți dvs expresiile: „Se știe că..., este binecunoscut faptul...”
          Dar aș fi extrem de curios ce accident ar fi putut fi evitat de un șofer care conduce pe o cutie automată, față de altul care conduce pe o cutie manuală. Și nu vorbesc de ciocniri ușoare, de încurcat frâna cu ambreiajul sau mai știu eu ce, ci de „milioane de accidente” cu morți. Întreb pentru un prieten.

          PS. Ce-i aia „Nord America”?
          • +1 (3 voturi)    
            Asa-i (Luni, 29 aprilie 2019, 12:40)

            NIAR [utilizator] i-a raspuns lui NME

            Perfect adevarat , e muuult mai sigur si usor a conduce o masina cu viteza automata . Atentia / manevrele
            acordata condusului la masinile manuale e mult mai mare decat la cele automate . Am condus multi ani masini automate si am fost nevoit a ma acomoda la condusul masinilor manuale , pain in the ass
          • -1 (1 vot)    
            Uite cum facem (Marţi, 30 aprilie 2019, 1:41)

            John_english [utilizator] i-a raspuns lui NME

            pentru prietenul tau poti cauta pe internet statistica. este publicata pe site-urile guvernului american si este mult mai detaliata. acea statistica cuprinde modelul masinii, anul de fabricatie, numarul de masini aflate in circulatie, numarul de accid'ente si calculeaza in final un coeficient cat de "safe" sau "periculos" este acel model.

            acel coeficient de "safety" il iau in calcul asiguratorii. daca acel model din anul x nu este safe , asigurarea poate fi de 2-3 ori mai mare ca in alte cazuri.

            statistica este facuta pentru US+Canada la o populatie de 350 milioane locuitori, la o medie anuala de condus de 20-25.000km.

            este suficient pana aici?
            • 0 (0 voturi)    
              Cum facem? (Joi, 2 mai 2019, 13:50)

              NME [utilizator] i-a raspuns lui John_english

              Prietenul meu nu știe care-s alea „site-urile guvernului american” și-i e prea lene să caute pe Google. Dă matale un link aici, ca să-l citim și noi.
              Iar pe piața US+Canada sunt predominante mașinile cu cutie automată, ceea ce face studiul irelevant pentru piața europeană.

              Întrebarea era ce accidente a prevenit cutia automată. N-a trecut pe roșu? N-a depășit limita de viteză? A oprit motorul când s-a suit șoferul rupt de beat la volan? Sau ce anume?
        • +2 (2 voturi)    
          :D (Luni, 29 aprilie 2019, 18:35)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui John_english

          Altceva subliniam, in afara diferentelor dintre tari/continente/sisteme.

          Aia cu automata salveaza vieti este un bullshit total. La fel de usor imi este sa zic ca produce pierderi de vieti, pentru ca "soferul" nu este atent la condus, avand mana dreapta pe telefon in loc de schimbator.

          Nu este vorba de viata cat de comoditate sau nestiinta/incapacitatea de a conduce manuale. E ca si cum as spune ca se prefera inmultitul basic pe calculator, pentru ca se economiseste timpul invatarii tablei inmultirii. Cam asta este nivelul american.
          • -2 (2 voturi)    
            Romania are cea mai mare rata (Marţi, 30 aprilie 2019, 1:27)

            John_english [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            a deceselor in accidente rutiere din UE.

            ai vreo explicatie?

            asta cu romanii sunt cei mai destepti de pe planeta o stie toata lumea.
            • +3 (3 voturi)    
              simplu (Marţi, 30 aprilie 2019, 3:10)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui John_english

              O retea extraordinara de drumuri, combinata cu nesimtire/prostie, dupa caz.

              Cate carute ai in USA si oare s-o lasa cu morti cand lovesti una? Dar biciclisti/pietoni ranga pe dn-urile care traverseaza localitatile, asta ca sa nu zic si drumuri europene? etc...
  • 0 (4 voturi)    
    Daca si de ce... (Luni, 29 aprilie 2019, 9:28)

    ...!?! [utilizator]

    Daca in localitate viteza legala este de 50Km/h, de ce motocilistul ruleaza cu 90, 120 etc. Km/h?

    Daca pe autostrada regimul de viteza este de 130 Km/h, de ce motociclistul ruleaza cu 190, 220 etc. Km/h?
    Daca o coloana de autoturisme opresc la culoarea rosie a semaforului, de ce motociclistul depaseste coloana traversand linia continua dorind sa ajunga primul care pleaca pe culoarea verde a semaforului?

    Daca doresc sa opreasca, sa schimbe directia de mers sau sa depasesca, autoturismele semnalizeaza legal intentia, de ce motociclistul nu semnalizeaza legal niciodata intentia de a opri, a schimba directia de mers, a depasi?

    Daca autoturismele sunt dotate cu oglinzi retrovizoare, de ce o mare parte dintre motocilene nu sunt echipate cu oglinzi retrovizoare?

    Ar fi mai multi de daca si de ce-uri, insa….
    • +3 (3 voturi)    
      Daca... (Luni, 29 aprilie 2019, 15:14)

      sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui ...!?!

      Daca n'am mai face amalgam si n'am generaliza aiurea ce bine ar fi! Ma rog... haterii care'i urasc de moarte pe motociclisti nu'si vor schimba in veci opiniile, asta este singura certitudine :)
      • -2 (4 voturi)    
        nu-i urasc, previn si ocrotesc donatorii de (Luni, 29 aprilie 2019, 16:28)

        ...!?! [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

        organe!
        • +2 (4 voturi)    
          in cazul asta (Luni, 29 aprilie 2019, 18:38)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui ...!?!

          Este suficient sa te uiti in oglinzi si sa nu tragi de volan fara asigurare. Atat.
  • 0 (2 voturi)    
    ioandanila1@gmail.com (Luni, 29 aprilie 2019, 17:50)

    Ioan Danila [anonim]

    Permisele auto expirate după ce perioadă mai pot fi recuperate și ce modaltății se impun ]n afara unui control medical șii taxa solicitată???
  • 0 (0 voturi)    
    Permis A1 (Duminică, 5 mai 2019, 9:00)

    EVmotorbike [utilizator]

    Acum exista in Romania scutere si motociclete electrice care sunt in categoria de vehicul L1e, sunt omologate la RAR pentru transportul a doua persoane si pot fi conduse de posesori permis conducere categoria AM sau B. Acestea au puterea pana in 4 kW ( 5 CP ) si viteza limitata la 45 km / h. Sunt foarte utile pentru oras, pentru naveta zilnica la serviciu, cel putin pentru perioada primavara - toamna. Aceste vehicule se adreseaza atat posesorilor de autoturisme cat si posesorilor de motociclete. Sunt vehicule cu intretinere minima, fara sa polueze, fara taxa de impozit. RCA-ul pe 6 luni costa intre 100 si 120 lei in functie de asigurator. Se inmatriculeaza la primarie. Scuterele si motocicletele electrice in categoria L1e si pana in 4 kW au autonomie de 80 km sau 160 km ( cu doua baterii ), suficient pentru deplasare in oras. O incarcare completa a bateriei Litiu Ion dureaza intre 3-5 ore si costa in jur de 1 leu si parcurgi 80 km. Preturile de pornire pentru astfel de vehicule pornesc de la 2790 Euro cu TVA inclus.
    Daca Ministerul Mediului ar acorda subventii si pentru astfel de vehicule, asa cum se acorda in tarile din comunitatea Europeana si nu numai, atunci interesul ar fi mult mai mare pentru achizitia lor. Din cate stiu aceste subventii se acorda numai la autoturisme sau vehicule pe patru roti.
    Pentru cei interesati de categoria L3e cu viteza limitata la 90 km / h si permis categoria A1, exista si astfel de vehicule acum in Romania.
    Este adevarat ca trebuiesc cunostiinte de conducere pentru astfel de vehicule in trafic si conducere preventiva !
    Ideea este sa fluidizam traficul din orasele cu trafic intens si sa reducem poluarea.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version