​SONDAJ E nevoie de hypermarketuri doar cu produse românești?

de Red. Stiri     HotNews.ro
Vineri, 5 aprilie 2019, 19:09 Actualitate | Politic


Sondaj hypermarketuri romanesti
Foto: Hotnews
Liviu Dragnea a atacat din nou multinaționalele și i-a cerut ministrului Agriculturii, Petre Daea, să lanseze un proiect pentru realizarea unei rețele de hypermarketuri doar cu produse românești.

  • Sondaj HotNews.ro: E nevoie de astfel de hypermarketuri, doar cu produse românești?






Citeste mai multe despre   
















3797 vizualizari

  • +19 (29 voturi)    
    "hipermarket " de asta am mai avut! (Vineri, 5 aprilie 2019, 19:16)

    Francisc 1 [utilizator]

    inainte de 89 se numeau alimentara si nu gaseai nimic in ele ( aveam cartela la paine ) , nu multumesc !
    • -2 (2 voturi)    
      NU dezinforma! (Sâmbătă, 6 aprilie 2019, 18:20)

      complet_ret [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Cam prin perioada 1967-74, in Alimentare se gaseau si produse din import, inclusiv din West!

      Declinul a inceput din 1977, iar in anii '80 alimentarele erau GOALE, pt ca produsele noastre mergeau la export, la pret de dumping!

      Cartela era nu doar la paine,ci si l zahar si ulei

      Dar de vina pentru asta era politica lui Pingelica, nu NOTIUNEA de "hypermarketuri cu produse romanesti"!
  • +13 (21 voturi)    
    o gogomanie mai mare ca asta (Vineri, 5 aprilie 2019, 19:17)

    trandafil [utilizator]

    n-m auzit de la referendumul psd.
    Patineaza mintea! - vorba unui mare poet si filozof roman contemporan....
    • -13 (19 voturi)    
      mai circula pe afara (Vineri, 5 aprilie 2019, 19:44)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui trandafil

      in orice tara 85-90 % din produsele expuse sint cele fabricate in acea tara,

      in RO 85% sint produse importate si prin urmare impuse la vanzare indiferent de anotimp

      ...........si atunci te intreb cum sa mai avem agricultura performanta cind hypermarketurile isi impun regulile ?
      • +13 (17 voturi)    
        cererea si oferta.. (Vineri, 5 aprilie 2019, 21:23)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

        Produsele din supermarket au tara de provenienta. Nu-i obliga nimeni pe cumparatori sa ia rosiile din Turcia sau ardeii din Olanda.

        Pe de alta parte, nici nu exista multi producatori locali care sa poata incheia contracte cu lanturile de supermarketuri. Chiar crede cineva ca au belgienii (care detin majoritatea lanturilor mari de supermarketuri din Romania) un interes sa ne vanda alimente din import? Daca le-ar putea gasi mai ieftin la noi nu le-ar lua?.. Dar nu poti sa mergi din poarta in poarta prin sate si sa cumperi rosii sau castraveti de la diversi necunoscuti, apoi sa le vinzi la gramada. Agricultura a fost distrusa complet cand fostele CAP-uri au fost desfiintate si pamantul impartit in loturi mult prea mici pentru a practica eficient agricultura mecanizata. Ne-am intors subit la nivelul anilor '30. Povestile cu "granarul Europei" sunt doar atat, povesti. In realitate agricultura era la pamant si atunci cand exportam, taranii mureau de foame.
      • +3 (5 voturi)    
        gresesti si minti (Sâmbătă, 6 aprilie 2019, 11:36)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

        80% din alimentele din supermarketurile romanesti sunt produse in Romania.
        Atentie, alimente inseamna nu numai legume si fructe.
        Iar produsele agricole/horticole produse se duc in proportie de 80%catre industria alimentara si doar 20% in consum direct catre populatie.
        Nu avem agricultura performanta din cauza lui Iliescu in primul rand, nu din cauza supermarketurilor.
        • 0 (0 voturi)    
          Pe ion ilici noi l-am votat! (Sâmbătă, 6 aprilie 2019, 18:22)

          complet_ret [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          "din cauza lui Iliescu" - dar dupa Revolutie batranul kaghebist nu a venit cu tancurile sovietice, ci NOI suntem cei care l-am ales, l-am votat iarasi si iarasi!
  • +9 (19 voturi)    
    "If it ain't (Vineri, 5 aprilie 2019, 19:26)

    John M. [utilizator]

    broken, don't fix it"...
    Supermarketurile de azi, asa cum sunt, sunt excelente. Nu le "imbunatatiti" ca ne lasa balta si Vasilica din Bolintinul din Deal n-o sa poata pune in loc nici macar o taraba cu ceapa degerata!
  • -8 (20 voturi)    
    subiect (Vineri, 5 aprilie 2019, 19:27)

    ananstef [utilizator]

    Problema este reala, important este ca guvernul (pfuai, ce vorba), sa gaseasca solutii reale. Sa faca statul magazine este o aberatie.
    Vorbind de produsele agricole, avem 40% populatie rurala, mii de producatori de fructe, legume, branzeturi, vin. Pe cati ii regasim pe rafturile marilor retele de magazine? Foarte putini. Acum, retelele au 60% din piata, ce se va intampla cand vor avea 80%? Ne asumam sa moara acesti mii de producatori? Ce "alegeri" vom putea face noi ca si consumatori? Intre 3-4 producatori de lactate si branzeturi, 10 producatori de vin si 3-4 de zacusca, plus fructe si legume din alte tari.
    • +3 (7 voturi)    
      retorica (Vineri, 5 aprilie 2019, 20:03)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui ananstef

      chiar daca supermarketurile detin o cota importanta din piata alimentara, totusi in piata nu gasesti produse cu grad inalt de igiena.
      Dar o parte semnificativa din produsele supermarketurilor sunt marfuri romanesti - lactate, carnuri. La fructe si legume, exista probleme grave pe lantul de distributie - nimeni nu vrea contracte cu porducatori care aduc 3 ladite, si si alea nestandard, sau uneori coapte, alteori crude, ba lovite.
      Ideea de hypermarket e aberanta, s-a trecut direct de la lantul de aprozare unde omul stie la ce sa se astepte. La hypermarket te astepti sa nu ramana repere neacoperite.
    • +10 (12 voturi)    
      Ma, (Vineri, 5 aprilie 2019, 20:11)

      Jar [utilizator] i-a raspuns lui ananstef

      poti sa bagi mii de producatori intr-un super magazin?
      Crezi ca poti tu,om de afaceri,sa iei "la mana" zeci de producatori de ceapa,zeci de producatori de usturoi etc.,sa ai continuitate in desfacere si un pret competitiv?
      Ai nevoie de trasabilitatea produselor ca sa vezi de unde ai vinul prost sau lungit cu apa etc.
      Ai curaj sa bagi in magazinul tau 100 de cutii cu branza sau 1000 litri de lapte de la 30 de producatori?Cum urmaresti calitatea lor si cati oameni iti trebuie?
      Capitalismul nu-i pentru prosti si nici pentru comunisti.
      Cand ma refer la comunisti,o iau un pic peste nas de la chinezi;in rest,sunt beton.
      • -3 (7 voturi)    
        o cautare pe google (Vineri, 5 aprilie 2019, 22:18)

        ananstef [utilizator] i-a raspuns lui Jar

        vezi "supermarket abuse" si vezi preocupari la capitalistii adevarati, gen UK.
        e usor sa dai verdicte, important este de gasit solutii reale, despre asta vorbeam eu. guvern, primarii, consilii judetene, bani europeni, cu sprijinul (chiar partial al) marilor lanturi.
        • +1 (1 vot)    
          Ce spui tu, străine? Ștefan e departe! (Sâmbătă, 6 aprilie 2019, 20:33)

          Spiky [utilizator] i-a raspuns lui ananstef

          Și tu ești și mai departe de subiect. Omul a demonstrat clar de ce nu se poate ca să se facă legătura între producătorii locali cu marfă extrem de inegală calitativ și hipermarketuri cu cerințe calitative foarte clare.
          Iar tu bagi strâmba cu abuzurile! Da, ele există, DAR nu ele sunt cele care împiedică conexiunea. Și atunci de ce bagi mata strâmba asta?
          Postare matale miroase a prostak de partid și de stat......
    • +1 (3 voturi)    
      chestia cu 40% din locuitori in zona rurala (Sâmbătă, 6 aprilie 2019, 11:45)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui ananstef

      Nu inseamna ca toti trebuie sa se ocupe de agricultura. De altfel nici nu o fac.
      Oricum din cei care o fac 90% fac agricultura de subsistenta.
    • +1 (1 vot)    
      De ce ți-am dat minus, deși ai dreptate? (Sâmbătă, 6 aprilie 2019, 20:30)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui ananstef

      Pentru că ai doar în principiu - și în România doar în principiu se trăiește bine.
      PCR s-a metamorfozat succesiv în FSN, apoi în PDSR și în actualul PSD.
      Țăranii au fost principalul dușman de clasă al partidului - de aia și după 89 nu s-a vrut dezvoltarea unei pături sociale de țărani care să producă ieftin, pentru ca banii în plus să meargă la educație, deșteptarea maselor, oamenii să nu mai stea cu mâna-ntinsă la stat. Politica de distrugere a agriculturii a fost una deliberat practicată de FSN-PDSR-PSD. Actuala ciucă a Agriculturii, oaia zisă Daea, nu face decât să continue politicile.
      Deci statul ar fi trebui să încurajeze la modul real asocierile între țărani, punctele de colectare și triere pe categorii a produselor agricole, și abia după aia s-ar fi produs legătura între hipermarketuri și producători. Dar Partidul Stat PCR-FSN-PDSR-PSD nu a vrut! De aia în ROmânia se duc pe haleală circa 30% din banii unei familii, în timp ce în țările civilizate doar 15-20% - pentru ca oamenii să nu se ridice intelectual și cultural, să rămână la pământ - vezi Vox Populi pentru a te convinge!
  • +8 (10 voturi)    
    O prostie (Vineri, 5 aprilie 2019, 19:47)

    verid [utilizator]

    Din pacate, produsele romanesti sunt scumpe si de calitate oroasta .
  • +9 (11 voturi)    
    hehe (Vineri, 5 aprilie 2019, 19:56)

    1A [utilizator]

    Nu de noi magazine e nevoie ci de retele locale de cumparare/depozitare/distributie unde producatorii sa poata vinde mai usor.
    Adica infrastructura pe care neo-comunistii PSD au pus-o pe locul al n-lea dupa vastele lor interese si furt.
  • +11 (13 voturi)    
    lol (Vineri, 5 aprilie 2019, 20:28)

    CRMS [utilizator]

    Sa pui botu' la ineptia asta inseamna sa nu ai habar ce se petrece de fapt: adevaratii tzarani sunt impiedicati de bisnitzari (cu concursul sefilor de pietze) sa ajunga in pietze. Sunt fortzati sa-si vanda pe mai nimic produsele in pietzele de gross (cel putin asa este in Bucuresti). Hipermarketurile astea daca se fac vor suferi de acceasi problema. Mai facuse Vanghelie asa ceva acum vreo 10 ani cu niste economaturi si era jale mare in ele..
  • +6 (10 voturi)    
    Germania Nazista tot asta facea (Vineri, 5 aprilie 2019, 20:53)

    barba-neagra [utilizator]

    Hitler era un austriac indragostit de taranii primitivi care coseau granele si de brutarii care puneau painea pe masa germanului pur sange. De la aprozar la complex alimentar (ca nu-i mai poti spune supermarket) sau magazin de desfacere, toate le intoarcem din iepoca indragita de Liviuta, cand taticu era militian si aducea acasa cu toptanul de toate...
  • +7 (9 voturi)    
    ar trebui evitate fentele astea ieftine. (Vineri, 5 aprilie 2019, 20:55)

    g01an [utilizator]

    nu este nevoie de hypermarketuri care sa faca si mai multe mizerii anti-concurentiale, mai ales cu ajutorul autoritatilor.

    este nevoie de constientizarea cumparatorilor sa aleaga produse romanesti. problema nu este lipsa produselor romanesti cat faptul ca NU SUNT CUMPARATE. productorii nu pot concura cu asteptarile consumatorilor. majoritatea productorilor care merita promovati, putinii care sunt corecti, au inceput sa produca marfa de calitate, putin mai scumpa. si romanul se uita doar si doar la pret. asa ca astia trebuie sa exporte mare parte din productie. si cam asta este toata smecheria.
  • +8 (10 voturi)    
    Ipocrizie (Vineri, 5 aprilie 2019, 21:03)

    gabone [utilizator]

    Cumparatorii romani sunt in general ipocriti:
    - pe de o parte sustin ca vor produse romanesti, naturale, fara chimicale..
    - pe de alta parte in supermarket aleg produsele de import ca sunt mai ieftine si arata mai bine (inclusiv legume si fructe).
    De cate n-ati vazut cumparatori cautand marul "perfect" in gramada? Pt 5 mere rascolesc toata taraba. Nici nu baga in seama taraba alaturata cu mere romanesti care nu arata ca in reclame.
  • +12 (14 voturi)    
    De ce trebuie sa existe o lege in acest sens? (Vineri, 5 aprilie 2019, 21:07)

    bigbrother [utilizator]

    Cine opreste producatorii romani sa se grupeze si sa faca ei astfel de magazine? Da, vor trebui promovate produsele, vor trebui spatii, oameni etc, dar uite asa apare concurenta si lucrurile devin mai bune pentru cumparatori care pot alege.

    Daca e ceva ce s-a dovedit intotdeauna un fiasco este interventia statului in comertul liber si concurential.
    • -4 (10 voturi)    
      realitatea este alta (Vineri, 5 aprilie 2019, 22:25)

      ananstef [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      agricultura este si trebuie subventionata. sau daca nu, lasa produsele modificate genetic ca in SUA.
      fara interventia statului, vom ajunge la mana recoltelor din Brazilia, China, Pakistan si altele. si daca da o calamitate sau vreun dictator pe acolo, ce te faci, o sa te rogi de stat sa intervina, nu?
      • +6 (10 voturi)    
        realitatea este, intr-adevar alta (Sâmbătă, 6 aprilie 2019, 10:03)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui ananstef

        alta decat crezi tu.

        da, este nevoie de interventia statului:
        1. pentru educatie. romanii nu stiu sa faca agricultura.
        2. pentru comasarea terenurilor. o ferma sub 100ha nu poate produce competitiv.
        3. pentru controlul calitatii. "taranii" care vand in piete folosesc la liber hormoni de crestere, ingrasaminte, pesticide si insecticide. nu-i verifica nimeni.
      • +1 (3 voturi)    
        agricultura este subventionata in toata Europa (Sâmbătă, 6 aprilie 2019, 14:31)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui ananstef

        Inclusiv in Romania.
        Dar n-am inteles care-i legatura cu plantele modificate genetic?
      • +3 (3 voturi)    
        Nu confunda vanzarea cu productia (Sâmbătă, 6 aprilie 2019, 14:50)

        bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui ananstef

        Discutia este aici de hypermakert, nu de Nea Costel care vinde in fata portii. Nimeni nu spune ca taranul care produce va fi si cel care va vinde, poate nu vrea sau nu are capacitatea sa faca asta. Cel mai probabil ar putea exista o asociere de acest fel care va prelua produse din zeci de gospodarii, pentru ca vor fi nevoie de mii de tone de produse care nu au cum sa fie produse si vandute de un singur producator.

        Pe scurt, legal statul poate interveni in procesul de productie prin subventii in agricultura si o legislatie corecta pentru toti producatorii. Insa cum anume ajung acele produse la clientul final trebuie sa tina cont de piata libera si de competitie. Cel mult statul doar sa stabileasca niste limite, nu sa intervina in piata pentru vanzarea efectiva.
  • 0 (0 voturi)    
    Calitatea, ambalarea si pastrarea (Sâmbătă, 6 aprilie 2019, 16:16)

    John_english [utilizator]

    ... produselor alimentare sunt probleme nerezolvate in Romania.

    concurenta creaza plus-valoarea si nu implicarea statului.

    interesant cum ideile stupide in Romania vin tocmai de la functionari care n-au lucrat in viata lor in mediul privat dar stiu ei mai bine ce trebuie facut.
  • 0 (0 voturi)    
    VEDETI ASTA! (Sâmbătă, 6 aprilie 2019, 17:36)

    schroedinger [utilizator]

    Vis a vis de declaratiile unui imbecil si a unei prese incapabile sa raspunda!

    https://www.thelocal.de/20170821/edeka-grocery-shop-empties-shelves-in-celebration-of-inclusivity-and-diversity


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version