UPDATE Alegeri în Republica Moldova: Rezultate preliminare: Socialiștii conduc cu 31,4% / Platforma pro-europeană ACUM, pe locul doi cu 26%

de Serban Anghel     HotNews.ro
Duminică, 24 februarie 2019, 23:35 Actualitate | Politic


Igor Dodon si Vladimir Putin
Foto: Facebook - Igor Dodon
După închiderea urnelor partidul președintelui Republicii Moldova, Igor Dodon, conduce, dar blocul ACUM, alianța pro-europeană, a urcat pe locul al doilea. Pe locul trei se situează partidul lui Vladimir Plahotniuc, urmat de partidul Șor și de PCRM, partidul comunist al fostului președinte Vladimir Voronin.

Update ora 09:40 ​Partidul Socialiştilor din Republica Moldova (PSRM) a obţinut 31,41% din voturi, urmat de Blocul Electoral ACUM (Platforma DA şi PAS) cu 26,06%, potrivit datelor prezentate de Comisia Electorală Centrală luni, la ora 07:00, după procesarea a 97,29% din procesele verbale.

Update ora 06:02: Rezultatele preliminare în urma numărării a 96% din procese verbale. PSRM – 31,64%; ACUM – 25,54%; PD – 24,26% ȘOR - 8,55%; PCRM – 3,81% PN – 2,91%; PL – 1,22%.

Update ora 03:52: Rezultatele preliminare în urma numărării a 85% din procese verbale. PSRM – 31,71%; ACUM – 25,05%; PD – 24,77% ȘOR - 8,64%; PCRM – 3,80% PN – 2,84%; PL – 1,21%.

Update ora 02:52: Rezultatele preliminare în urma numărării a 85% din procese verbale. PSRM – 31,76%; PD – 25,17%; ACUM – 24,61% ȘOR - 8,94%; PCRM – 3,80% PN – 2,61%; PL – 1,19%.

Update ora 02:24: Rezultatele preliminare în urma numărării a 80% din procese verbale. PSRM – 31,41%; PD – 25,35%; ACUM – 24,62% ȘOR - 8,89%; PCRM – 3,81% PN – 2,65%; PL – 1,20%.

Update ora 01:39: Rezultatele preliminare în urma numărării a 68,5% din procese verbale. PSRM – 31,33%; PD – 25,97%; ACUM – 24,07% ȘOR - 9,15%; PCRM – 3,83% PN – 2,58%; PL – 1,21%.

Update ora 01:10: Rezultatele preliminare în urma numărării a 60% din procese verbale. PSRM – 31,41%; PD – 26,18%; ACUM – 23,91% ȘOR - 9,08%; PCRM – 3,83% PN – 2,51%; PL – 1,24%.

Update ora 00:46: Rezultatele preliminare în urma numărării a 50% din procese verbale. PSRM – 31,09%; PD – 26,54%; ACUM – 23,56% ȘOR - 9,51%; PCRM – 3,90% PN – 2,39%; PL – 1,23%.

Update ora 00:26: Rezultatele preliminare în urma numărării a 41,5% din procese verbale. PSRM – 30,15%; PD – 27,93%; ACUM – 22,82% ȘOR - 9,68%; PCRM – 4,03% PN – 2,39%; PL – 1,22%.

Update ora 23:58: Rezultatele preliminare în urma numărării a 30% din procese verbale. PSRM – 29,58%; PD – 28,87%; ACUM – 22,05% ȘOR - 10,15%; PCRM – 4,12% PN – 2,47 %; PL – 1,13 %.

Update ora 23:41: Rezultatele preliminare în urma numărării a 25% din procese verbale. PSRM – 30,12%; PD – 29,31%; ACUM – 20,99% ȘOR - 10,54%; PCRM – 4,17% PN – 1,98 %; PL – 1,15 %.

Rezultatele preliminare în urma numărării a 19% din procese verbale: PSRM – 31,08%; PD – 29,06%; ACUM – 19,550 % ȘOR - 10,97%; PCRM – 4,32% PN – 2,25 %; PL – 1,10 %.

Participarea la vot a fost puțin sub 50%.

Partidul Liberal (PL) din Republica Moldova consideră că alegerile parlamentare au fost fraudate de regimul Plahotniuc-Dodon-Şor, inclusiv înainte de scrutin, prin modificarea sistemului electoral, informează Radio Chişinău.

Liderul liberalilor Dorin Chirtoacă a declarat, într-o conferinţă de presă, că 'în timpul campaniei electorale PL a cerut excluderea PSRM, PDM şi a Partidului Şor, însă Comisia Electorala Centrala (CEC) şi-a demonstrat complicitatea cu regimul', relatează Agerpres.

Dorin Chirtoacă a acuzat fraude şi în ziua scrutinului. El i-a acuzat inclusiv pe liderii Blocului electoral ACUM, care, potrivit liderului liberal, au încercat să-i influenţeze pe alegători, la fel cum au făcut PDM, PSRM şi Partidul Şor.

Și liderul opoziţiei din Republica Moldova, Maia Sandu, susţine că alegerile parlamentare care au avut loc duminică au fost cele mai nedemocratice din istoria ţării.

Sandu, care este co-preşedinte al blocului electoral ACUM, a declarat, într-un briefing de presă organizat după închiderea secţiilor de votare, că alegerile nu au fost nici libere, nici corecte şi că Republica Moldova se "rostogoleşte în dictatură de stil putinist".

"Vreau să spun de la început că aceste alegeri nu au fost nici libere şi nici corecte. Au fost cele mai nedemocratice alegeri din istoria Republicii Moldova. Tot ce s-a întâmplat până la începutul campaniei electorale, în decursul campaniei electorale şi în ziua de astăzi a distorsionat rezultatul acestor alegeri. (...) Ceea ce vedem noi este o dovadă clară că Republica Moldova se rostogoleşte în dictatură de stil putinist şi regimul Plahiotniuc-Dodon şi sateliţii lor şi alţii se fac vinovaţi de acest proces extrem de dramatic", a afirmat Maia Sandu citată de Agerpres.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














31000 vizualizari

  • -19 (45 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 25 februarie 2019, 0:01)

    [anonim]

    • -9 (29 voturi)    
      Cu asta (Luni, 25 februarie 2019, 0:22)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui

      Sunt de Acord
      Rusificarea este la Nivel de Osificare, ORICE efort de Uniune este INUTIL cel putzin 200 de ani
      • +2 (2 voturi)    
        Unirea se va face ca in 1918, surprinzator (Luni, 25 februarie 2019, 11:43)

        animatron [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Se va profita de o fereastra de oportunitate istorica, altfel nu e posibil pt ca Rusia e obsedata de controlul asupra regiunii M.Negre, a Balcanilor cu populatii slavofile/slavofone.

        Nu exista tara in lume care sa renunte aiurea la 33.000km2 de teren fertil si la 3 milioane de etnici, indiferent cine e ocupantul.

        Romania, asa mica si cu dificultati interne, se bate in R.Moldova cu imperiul Rusiei putiniste, o putere care creeaza dificultati majore in state mult mai bogate si experimentate (vezi Franta, Germania, UK, USA).

        In 2009 a fost doborat guvernul comunist de la Chisinau, acum comunistii nici macar nu au mai atins pragul electoral.

        Romania i-a sustinut le "liberalii" dnilor Ghimpu si Chirtoaca, apoi a lucrat cu PD-ul, un partid social-democrat ("frate" cu PSD) care blocheaza ascensiunea "socialistilor" rusofili captandu-le o parte din electorat si manevrand pt a pastra R.Moldova intr-o situatie stabila si prioritar orientata spre UE si Romania.

        Liderii aliantei ACUM sunt si ei pro-UE, la nivel declarativ (acolo in RM mai toata lumea e pro-UE in public, dar atentie la ce se face in realitate si cui foloseste)., insa sunt considerati de Romania ca un risc major in privinta capacitatii de pastra controlul asupra societatii complexe basarabene.

        Li s-a atras atentia de catre dl Melescanu sa nu mai fie atat de agresivi cu PD-ul pt ca in politica nu spui niciodata "niciodata" si e nevoie de o alianta preponderent pro-UE.

        Votul a fost mixt, 50 de deputati pe liste si 51 pe uninominal.

        La lista nationala, ACUM e pe locul 2, la doar cateva procente de PSRM (marii perdanti sunt socialistii!).

        PD-ul a dovedit ca are organizatori de nivelul dnilor Blaga si Dragnea, a castigat un numar imens de mandate in comparatie cu previziunile oficiale, practic acum e la egalitate cu socialistii si clar inaintea ACUM.

        Dodon nu are cu cine face alianta, noua guvernare poate fi una ACUM-PD si ea va fi pro-UE si pro-Romania.

        Dl Ilan Sor e acolo drept ogar, a alergat pt altii..
    • +17 (25 voturi)    
      Da Doamne, sa apuce copiii mei o tara fara lepre.. (Luni, 25 februarie 2019, 4:27)

      viorelo79 [utilizator] i-a raspuns lui

      si alte jivine si tradatori de neam si tara si prosti care sa-i creada.
      Ce mizerie de psihologie ai folosit pentru ai face pe romani din Romania sa nu se mai intereseze de soarta romanilor din Republica Moldova. Vesti proaste pentru tine, URSS-ul n-a tinut o vesnicie si nici noua Rusie nu va tine si sunt suficienti oameni in aceasta tara, plus cei care sunt plecati care nu-ti vor crede imbecilitatile.
      si pt "un domn", da, Romania si Moldova nu se vor uni nici in 50, nici in 200 de ani, dar intre ele nu vor mai fi granita, bariere, garduri, pasapoarte si ce mai vor cei ce "iubesc" neamul romanesc
      • +2 (2 voturi)    
        Intamplarea Face ca Sa Vad Lepre (Luni, 25 februarie 2019, 11:14)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui viorelo79

        Din Republica Moldova ( dupa aspect si forma sub 30 de ani) care “spargea” seminte ca un Dorel veritabil langa microbuzul ce l a adus in Patria Mama sa isi faca pasaport !
        Aceste lepre moldovenesti NU au Respect pentru ceva! Au respect pentru banii europeni care ii incaseaza prin ceea ce fac sau danseaza la bara in spatiul UE ! Altfel sunt cu gandul la URSS!

        https://m.rfi.ro/reportaj-rfi-81742-cursa-feroviara-iasi-chisinau-e-binevenita-dar-cam-scumpa

        MosCow este destinatia de “city break” si alte alea !
        • +2 (2 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Luni, 25 februarie 2019, 22:54)

          [anonim] i-a raspuns lui un domn

      • +2 (2 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Luni, 25 februarie 2019, 22:51)

        [anonim] i-a raspuns lui viorelo79

      • +2 (2 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Luni, 25 februarie 2019, 22:53)

        [anonim] i-a raspuns lui viorelo79

  • +14 (22 voturi)    
    Daca alegerile vor fi validate (Luni, 25 februarie 2019, 0:49)

    Koczka [utilizator]

    de puterile occidentale atunci întradevăr ne vom învecina cu Rusia . Dar poate ar fi timpul sa ii se dea
    o palma Rusiei putiniste să nu-și mai bage coada in toate alegerile .
  • -25 (41 voturi)    
    știți bancul cu Maia? (Luni, 25 februarie 2019, 1:14)

    Mazeta [utilizator]

    N-o mai ia nimeni.
    • +24 (30 voturi)    
      Da' pe tine cine te mai ia ? (Luni, 25 februarie 2019, 2:02)

      Koczka [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      De guler si-ti da un spitz în popou ?
    • +8 (10 voturi)    
      Rusofil ! (Luni, 25 februarie 2019, 8:24)

      blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Problema e : din convingere sau din interes ?
    • 0 (0 voturi)    
      good (Luni, 25 februarie 2019, 11:37)

      Namaste [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      point! :)
  • +10 (10 voturi)    
    si care-i concluzia? (Luni, 25 februarie 2019, 8:15)

    gimini [utilizator]

    Care-s cu rusii, care cu europenii?... ca eu din politica de peste Prut nu mai inteleg nimic.

    Pe vremuri stiai naibii ca de-o parte sunt comunistii lui Voronin, care sunt cu Rusia, si de cealalta restul.
    • +3 (5 voturi)    
      pai simplu (Luni, 25 februarie 2019, 9:58)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui gimini

      aia cu 31% sunt PSD, aia cu 26 % sunt un fel de conventia democrata cum era pe vremuri
      Partidul de pe 3 e un fel de alde
      Deci e ca la noi PSD + Alde = 60%
  • +8 (10 voturi)    
    mda (Luni, 25 februarie 2019, 8:33)

    toxx [utilizator]

    tind sa cred ca înclinația spre ciordeala,combinatii,etc nu vine din ADN-ul romanesc ci a fost importat prima data de la imperium otoman iar apoi de la rusii care au ocupat toata zona asta de Europa. Dupa cum se vede si la vecinii balcanici. Problema e ca in Rep Moldova , nu e influenta ruseasca, ci Rusia e de facto acolo cu armata in Transnistria. La noi macar au cumparat cateva fosile comuniste plantate prin CCR/Senat/etc. Inca mai avem o sansa. Moldova nu va putea niciodata sa fie in UE din cauza conflictului din Transnistria. Vor trebui sa renunte la bucata aia de pamant daca vor in UE. Asta e metoda piticului dement, conflicte inghetate, razboaie de gherila cu oameni in civil, etc.
  • 0 (4 voturi)    
    de vazut daca (Luni, 25 februarie 2019, 9:16)

    liviu_ [utilizator]

    alegerile au fost fraudate sau nu...

    dar daca ei vor sa mearga cu rusia... e treaba lor.
    Romania ar trebui sa nu-i mai ajute si asta e!
    Nu se poate sa joci la 2 capete!

    ma doare ca moldova vrea rusia... dar este dorinta lor!
  • -1 (3 voturi)    
    Hotarati-va care aveti dreptate ! (Luni, 25 februarie 2019, 9:23)

    Susufler0 [utilizator]

    G4 da un alt clasament !
    • +1 (1 vot)    
      E prima oara cand ma enerveaza ineptii ! (Marţi, 26 februarie 2019, 11:54)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Ai de au dat cu "minus" nu au citit g4 sau sunt facuti gramada !
      PS. adevarul ca se aud niste vaiete pana in Romania, dar nu se deosebesc sunt ale lui Plahotniuc, ale lui Dodon sau ale lui Nastase ? :)))))
  • +2 (6 voturi)    
    Comment sters de user (Luni, 25 februarie 2019, 9:53)

    gorky.park [anonim]

  • -4 (8 voturi)    
    deci Plahotniuc a fraudat alegerile ptr locul iii. (Luni, 25 februarie 2019, 9:59)

    demaGOGU [utilizator]

    ...de unde deducem ca #rezistentii lor nu sunt mai inteligenti decat #rezistentii nostri.
  • 0 (4 voturi)    
    mai bine hot decat comunist (Luni, 25 februarie 2019, 10:27)

    cugetatorul [utilizator]

    Mai bine hot decat comunist, se pare singura varianta
    pentru guvern proeuropean in Republica Moldova, asta
    spune multe ..


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version