Daniel Zamfir, atac la BNR: ”De mâine să oprească acest mecanism artificial de calculare a ROBOR care umflă ratele românilor” / Senatorul ALDE a anunțat că îl va chema pe Isărescu în Parlament. Cum răspunde BNR

de G.S.     HotNews.ro
Duminică, 20 ianuarie 2019, 11:51 Actualitate | Politic


Daniel Zamfir
Foto: Agerpres
Senatorul ALDE Daniel Zamfir a anunțat că îi va chema, pe 29 ianuarie, la audieri în Comisia economică a Senatului pe guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, și pe Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței pentru a da explicații despre calcularea indicelui ROBOR. El a susținut că indicele în funcție de care sunt calculate ratele la bănci este "aranjat și trucat printr-o înțelegere între băncile comerciale, cu știința și cu implicarea directă a Băncii Naționale".
El a cerut Băncii Naționale a României (BNR) ca, începând de luni, să oprescă acest mecanism prin care ROBOR este "umflat artificial".

"Vor fi audieri începând din 29 ianuarie în care vor fi invitați Mugur Isărescu să prezinte explicații și președintele Consiliului Concurenție și toți autorii implicați. Am decis să fac publice aceste informații înainte de audiere pentru că eu consider de interes public deosebit. Vreau să cer BNR ca de mâine să oprească acest mecanism artificial de calculare a ROBOR care umflă ratele românilor. ROBOR este o înțelegere între băncile comerciale, nu e nicidecum rezultatul unei piețe libere, este o înțelegere pentru a acoperi pierderile care sunt puse pe spinarea celor care au astăzi credite în lei.”, a declarat Daniel Zamfir, președinte al Comisiei economice a Senatului, într-o conferință de presă susținută duminică la sediul ALDE din Capitală.

Senatorul ALDE a prezentat documente cu date despre ROBOR și cu declarații care ar fi contradictorii ale guvernatorului BNR, Mugur Isărescu. De asemenea, acesta a vorbit despre un raport al unei investigații începute 2008 și încheiate în 2011, însă care nu a fost finalizat cu nicio rezoluție.

"Investigația a început în 2008 și s-a terminat în 2011, însă s-a terminat cu nicio rezoluție. Nu a fost tras nimeni la răspunde și nici nu a fost clasată din lipsă de probe. Trebuia să existe un ordin al președintelui de închidere a acestei investigații să știm că nu este nimic acolo. Pur și simplu a fost mușamalizată și ținută la dosar. Dacă aceste documente fac obiectul cercetării altor instituții ale statului, e perspectiva lor. Eu fac acest demers doar din perspectiva interesului public. Poate găsi aceste documente la Consiliul Concurenței sau la Comisia economică, le pot prezenta oricând”, a declarat Daniel Zamfir, citat de Mediafax.

El a susținut că ROBOR este aranjat între bănci, este umflat în funcție de cotațiile alese de BNR și care stabilește dobândă la care să se imprumute, când de fapt ROBOR ar trebui să se calculeze în funcție de tranzacțiile între bănci.

"Astăzi ROBOR se calculează în felul următor - 10 bănci sunt alese, apoi timp de 15 minute, ele stabilesc o cotație la care se împrumută ele între ele. După 15 minute încetează procedura de fixing, de stabilire a ROBOR, după care în cursul zilei se continuă procedura de împrumut între bnci. Veți vedea că atunci când se stabilește ROBOR băncile, iar după acele 15 minute veți constat că dobând e mult mai mică. De asta spun că cer BNR ca de mâine să pună capăt acestei practic și prin pârghiile pe care le are să stabilească ROBOR în funcție de tranzacțiile care se fac și nu în funcție de cotații, pentru că veți vedea că sunt bănci care cotează intenționat la valori mari, doar ca să ridice acest indice al ROBOR care afectează de ani de zile împrumuturile românilor”, a mai explicat Zamfir.

Senatorul ALDE a adăugat că s-a întrebat și dacă BNR intervine în cursul valutar, în contextul în care cursul de schimb leu/euro a ajuns vineri la un maxim istoric de 4,6975 lei, precizând că Mugur Isărescu va fi întrebat și despre aceste aspecte.

"BNR intervine în cursul valutar? Creșterea de zilele astea a cursului valutar este sau nu cu intenție din partea BNR? Răspunsurile acestea le vom afla sper la audierea domnului Isărescu la Comisia economică”, a mai spus parlamentarul ALDE.

De asemenea, el a anunțat că toate aceste lucruri vor fi discutate, săptămâna viitoare, în Comisia economică a Senatului.

Întrebat ce va face în cazul în care Mugur Isărescu și Bogdan Chirițoiu nu vor veni la audiere, Daniel Zamfir a spus că nu vrea să se gândească la acest lucru, însă a amintit despre obligația de a participa la audierea unei comisii, invocând cazul Laurei Codruței Kovesi care a fost chemată în mai multe rânduri la comisia specială de anchetă a alegerilor din 2009, iar fosta șefă a DNA a refuzat participare.

















29616 vizualizari

  • +56 (86 voturi)    
    Zamfir este pentru Noi / vadim tudor numar 2.o (Duminică, 20 ianuarie 2019, 11:56)

    un domn [utilizator]

    Cand vom scapa de toxicuu asta si oana de Latrina ?
    Atentie la vot ! Inclusiv de anul acesta !
    • +48 (72 voturi)    
      Se vede ca PSD = ALDE, niste psihopati (Duminică, 20 ianuarie 2019, 12:17)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Zamfir probabil se va inscrie in PSD intr-un sfarsit, se potriveste perfect cu nebunii de acolo.
      • +32 (44 voturi)    
        Pai este deja... (Duminică, 20 ianuarie 2019, 13:14)

        grongobar [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

        ...in micul psd care e alde.
      • -12 (18 voturi)    
        Irelevant (Duminică, 20 ianuarie 2019, 18:20)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

        "Zamfir este pentru Noi / vadim tudor numar 2.o"

        ================

        Zamfir o fi ce-o fi in mintea voastra, a basistilor#rezist. E irelevant pentru oameni.

        Dar ceea ce este cu adevarat relevant este ca BNR poate sa publice procedura ROBOR. Completa, incepand de la criteriile de alegere a celor 10 banci...
        Atunci, alegatorii, in cunostinta de cauza, vor aprecia sau nu vor aprecia spusele lui Zamfir.
        • +6 (10 voturi)    
          Procedura lui pește e pe site de 'jde ani (Duminică, 20 ianuarie 2019, 23:10)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Votanții alde-PSD oricum nu știu sau nu vor să citească: sunt aceiași că l-au votat cândva pe Vadim, Loghin, Dolănescu, Dan Diaconescu, Gigi

          .
          • -5 (13 voturi)    
            Minti.. Pur si simplu, minti. (Luni, 21 ianuarie 2019, 9:01)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

            Minti. Pur si simplu, minti. Procedura NU este pe site. Ce spui tu este doar o minciuna nerusinata basista. Spusa cu infatuare, de la inaltime feisbucilor de unde iti vin informatiile si chemarile le mitingeala, dar minciuna!

            Prostia fudula a basistului#rezist nici macar nu relizeaza ca daca afirma ca ceva se gaseste pe net, e obligatoriu link-ul.

            Da' creierele aste moarte n-au verificat niciodata nimic. Daca asa le zicea Tatuku, asa era. Azi nu e diferit decat Tatuku, unul mare si nesimtit s-a transformat-multiplicat in multi mai mititei si la fel de nesimtiti.
            • +2 (4 voturi)    
              @niuluk Pufoaika side effect ? (Luni, 21 ianuarie 2019, 9:18)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              Incearca sa itzi dozezi nemultzumirea FARA atac la persoana ! Panimaiesh ?
            • +1 (1 vot)    
              linkuri (Luni, 21 ianuarie 2019, 12:47)

              masterhaos [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              Ce este si cum se calculeaza: ROBOR se calculează ca media aritmetică (după eliminarea extremelor) a dobânzilor cotate de băncile care participă la procesul de calcul al ROBOR, în intervalul 10:45‐11:00, la care acestea sunt dispuse să plaseze depozite celorlalţi participanţi.
              www.brd.ro/despre-robor---ce-este-cum-se-calculeaza-ce-il-influenteaza-material-realizat-de-aci-romania--

              Iar datele dupa care se calculeaza sunt publicate aici:
              http://www.bnr.ro/Baza-de-date-interactiva-604.aspx
              Pieţe financiare ->Piaţa monetară interbancară -> Operaţiuni interbancare

              Mi-a luat vreo 5 minute sa le gasesc si va recomand sa cititi si partea cu "Care sunt principalii factori care influenţează ROBOR".

              Nu sunt specializat in finante/banci, dar concluzia mea e ca mai toate valorile astea sunt de fapt un indicator al increderii in capacitatea Romaniei de a-si respecta angajamentele si cu cat scade increderea, cu atat cresc dobanzile.
    • -38 (54 voturi)    
      lupta intre Manole si guvern (Duminică, 20 ianuarie 2019, 13:42)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Oricat ati aplauda voi, va dati seama ca acum se da o lupta intre Manole si guvern pe seama masurilor OUG 114.

      Din pacate pt voi astia cu popcornul, campul de lupta e cotatia RON/EUR si va ustura rau la rezistacii care au credite in EUR !!!

      Guvernul tace, pt ca o moneda slaba diminueaza importurile si deficitul, dar voi? Cum simtiti gaurile prin buzunare? Sa vedeti acusi ca o sa cumparati ceapa romaneasca, ca aia de import se scumpeste rau!


      Asa ca nu va bucurati tare de conflict, ca indiferent cine castiga, tot voi veti fi perdantul. ;)
      • +16 (30 voturi)    
        @je esti lucica sau florica ? (Duminică, 20 ianuarie 2019, 14:00)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        De trei decenii “Puterea” reprezentata de P$D sau penel£ sau ald£... ce au facut pentru Romania ? Au votat “Bugetul” Romaniei fara sa identifice vreo abatere sau realizare....de bine de rau BNR a avut grija de Romania pentru ca TOATE comisiile buget finante din Parlamentul Romaniei Au Frecat Menta cu Success !
        Controlul Parlamentar asupra fluxurilor financiare este Inexistent, de ce ? Pentru ca numai Inepti sunt in acele comisii din Parlament
        • -8 (14 voturi)    
          "de bine de rau BNR a avut grija de Romania" (Duminică, 20 ianuarie 2019, 17:52)

          iLiBERAL [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Eheee... tre' sa fii un mare domn ca sa intelegi asta. ;-)

          Da' de unde atitia domni in tara asta de trolli?!
      • +15 (27 voturi)    
        Je_ minti cum respiri. (Duminică, 20 ianuarie 2019, 14:27)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Lupta e doar in capetele seci ale guvernantilor care cred ca te poti salva de la inec tragandu-te singur de par.
        Treaba e simpla mai comunistilor. arunci bani pe piata, cursul creste fiindca sunt lei prea multi, descurajezi investitiile straien? cursul? creste din nou, pui impozite tembele pe banci? banii se scumpesc deci cursul?
        • 0 (2 voturi)    
          corectie (Luni, 21 ianuarie 2019, 14:32)

          savatuf [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          daca cursul creste , cresc exporturile, cresc salariile in valuta si cel mai important scad importurile si se echilibreaza balanta, acum cine beneficiaza de toata astea te las pe tine sa deduci.
      • +6 (10 voturi)    
        Doamneee... (Duminică, 20 ianuarie 2019, 17:58)

        TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        " campul de lupta e cotatia RON/EUR si va ustura rau la rezistacii care au credite in EUR"

        Ia zi-mi tu mie, stii tu cumva cu ce merg... sa zicem tractoarele. Yeap, ai drepate... cu motorina. Si stii cumva din ce se face motorina... ai ghicit din nou, din petrol. Stii ca Romania importa petrol? Platiti din USD, nu in RON?

        Chestia de care povestesti tu merge in cazul Chinei, care nu are deficit de cont curent. Noi suntem cazul opus, care importa. Asa ca aberezi big time. Apropo, stii ca mai nou importam si electricitate? Tot de la Dancila zicere. Tot in EUR.

        Mai stiai ca?: la inceputuri (prin anii 2000), cand cursul era dezastru, eu aveam contractul de munca in EUR (deh... corporatist). Cand s-a stabilizat leul, au schimbat in RON. Vrei sa ajungem sa facem din nou contracte in EUR? De fapt, acolo cred ca vrea sa ne aduca Dancila. In anii 2000!
      • +11 (15 voturi)    
        Eu sunt rezistac cu credit in EUR (Duminică, 20 ianuarie 2019, 19:39)

        TheBorg [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Dar teapa, ca am salariul in dolari, si nu ma intereseaza deloc cat e cursul RON/EUR si ROBOR-ul.

        Revenind la subiect, toti indicatorii de acest gen, EURIBOR, LIBOR, etc, sunt calculati pe baza unor estimari, nu pe baza tranzactiilor, nu e nimic special la ROBOR:

        https://www.diffen.com/difference/EURIBOR_vs_LIBOR

        EURIBOR - Euro Interbank Offered Rate

        44 European banks submit daily estimates for inter-bank borrowing costs. 15% highest and lowest estimates are discarded and the remaining are averaged to determine the daily
        rate.

        LIBOR - London Interbank Offered Rate

        A panel of 18 banks submits daily estimates for inter-bank borrowing costs. The 4 highest and lowest estimates are discarded and the remaining 10 are averaged to determine the daily rate.

        Se poate face si ce vrea PSD-ul, dar nu se mai poate numi ROBOR acel indicator, pentru ca nu mai are legatura cu "offered rate".

        El trebuie facut la inceputul zilei, cand nu sunt tranzactii, ca sa se aplice pentru ziua respectiva, si este o estimare.

        Pentru cine tot nu pricepe, o analogie: sa zicem ca ai de platit un furnizor in Euro, dar clientii tai te platesc in lei, si cursul fluctueaza foarte mult de la o zi la alta.

        Cum faci ca sa nu iei teapa? Simplu, dimineata te duci si te uiti la vreo zece case de schimb valutar cat este cursul, elimini extremele, faci o medie, si obtii o estimare.

        Pe urma in timpul zilei vinzi produse in lei, la un pret calculat cu media respectiva. Seara mergi la casa de schimb, ii schimbi in euro, si platesti furnizorul.

        Evident, in cursul zilei cursul fluctueaza un pic fata de acea estimare, si e posibil sa iesi un pic pe plus sau pe minus, dar in mare, si pe termen lung, nu pierzi.

        Si acum, cand tu ai nevoie de o estimare, vine gigi PSD-istul, si zice ca nu, nu poti face o estimare, trebuie sa te bazezi pe schimburile efective.

        Pe care inca nu le-ai facut, urmeaza sa le faci la in ziua aia. Cum naiba are sens, numai PSD-ul stie.

        A nu se lua literal analogia, evident.
        • +4 (4 voturi)    
          ar mai trebui adaugat ceva (Luni, 21 ianuarie 2019, 8:48)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui TheBorg

          https://en.wikipedia.org/wiki/Libor_scandal

          Pt EURIBOR ai 44 banci, la LIBOR ai 10 iar la ROBOR tot 10.

          Daca s-a manipulat LIBOR, la ROBOR este floare la ureche. Ar merge si ponderare in functie de volum tranzactii per intervale, pentru scaderea riscului de manipulare. Si nu e vorba de drob de sare. Vezi raspunsul dat de Consiliul Concurentei, ca BRD si Raiffeisen le-au dat jet in loc de documente si informatii :D

          O abera populist Zamfir >90%, dar nu in totalitatea temelor.
  • +43 (61 voturi)    
    Comment sters de user (Duminică, 20 ianuarie 2019, 12:02)

    DiDiRo [anonim]

  • -19 (41 voturi)    
    hehe... (Duminică, 20 ianuarie 2019, 12:04)

    ion_de_la_tara [utilizator]

    bun venit in capitalism: cel puternic il mananca de viu pe cel slab, daca statul e la fel de slab...sau ce? va placea mai mutl in comunism? si lupul satul si mielul intreg nu se poate!
  • +36 (58 voturi)    
    Europarlamentare (Duminică, 20 ianuarie 2019, 12:05)

    Radub1000 [utilizator]

    Trebuie prezenta mare la europarlamentare si scapam de jgurile astea fie ca sunt PSD sau ALDE, acelasi partid ciumat!
    • -12 (38 voturi)    
      Nu ai dreptate (Duminică, 20 ianuarie 2019, 13:30)

      Klima [utilizator] i-a raspuns lui Radub1000

      Alegerile pentru parlamentul european nu schimba cu nimic compozitia parlamentului national . Numai alegerile nationale o pot face, iar acestea nu au loc in 2019.
      • +20 (32 voturi)    
        nu, dar sunt repetitia pentru cele parlamentare (Duminică, 20 ianuarie 2019, 14:33)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Klima

        Iar alegerile europene le pot da un sut puternic celor de la PSD-ALDE din pozitiile de la Bruxelles.
        Tu iti dai seama ca mandra Veorica a fost europarlamentar vreo doua mandate?
        • -4 (10 voturi)    
          Iar, nu ai dreptate (Duminică, 20 ianuarie 2019, 18:48)

          Klima [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Ocazia europarlamentarelor va fi a profitorilor care ravnesc aceste mandate (salarii nesimtite in Euro, viata de pension la Bruxelles fara raspundere, pensii speciale dupa dou mandate). Iar acesti profitori vor fi unii ca Crin Antonescu, Blaga, Stolojan, Nica, nevasta lui Ponta Daciana Sârbu, fiica lui Basescu, Norica, Ciolos, Weber, Anastase Roberta, Marinescu Marian Jean, Turcescu, Macovei, Corlăţean, Corina Cretu etc. Astia sau altii ca ei ce-i mana in lupta? Privilegiile nesimtite din parlamentul european. Cu ei sau fara ei (adica europarlamentari de la USR, independenti, ai minoritatilor etc.), parlamentul national tot acelasi ramane pana la alegerile generale care nu au loc in 2019.
          • +2 (4 voturi)    
            Citeste cu Mare Atentie (Duminică, 20 ianuarie 2019, 22:06)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui Klima

            Apoi revenirea ta aici (probabil) va fi Apreciata
          • +1 (3 voturi)    
            daca romanii vor continua sa voteze (Luni, 21 ianuarie 2019, 9:04)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Klima

            Pe cei din lista enumerata de tine e foarte rau dar ideea e ca pot vota oamenii propusi de PLUS sau USR, au de unde alege.
            O victorie a opozitiei la europarlamentare ar arata 1- romanilor ca exista alternativa, 2- europenilor ca exista alternativa, 3- ca PSD-uk e pe faras.
            Ar trebui sa privesti aceste alegeri ca o repetitie pentru alegerile locale, presedinttie , parlament.
  • -25 (55 voturi)    
    hmm (Duminică, 20 ianuarie 2019, 12:06)

    Nevermind [utilizator]

    De obicei Zamfir abereaza gratios, dar la partea cu ROBOR are dreptate un pic. Ar trebui macar ponderate bid/ask cu tranzactiile efective care se fac.
  • +37 (59 voturi)    
    Asta este analfabet financiar (Duminică, 20 ianuarie 2019, 12:11)

    anonim3 [utilizator]

    Senatorul acesta iresponsabil ne da de inteles ca BNR a stabilit asa arbitrar cum sa se calculeze ROBOR si poate sa fixeze din pix. Nu, nenica, exista reguli la nivelul bancilor centrale din UE, si daca se apuca BNR sa intervina asupra ROBOR cum vrea guvernul sau un neica-nimeni din politica, este un pas clar de iesire din cadrele UE si din circuitele financiare internationale. Iar atunci, dobanzile s-ar duce la niveluri inca si mai mari, iar idiotul asta ar veni cu ideea sa fixam totul politic, ceea ce ar bloca cu totul creditarea. Asta ne dorim?
    • -23 (51 voturi)    
      :)) cata naivitate (Duminică, 20 ianuarie 2019, 13:37)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui anonim3

      DA, chiar asta spune, ca ROBOR e fixat arbitrar de banci

      Si omul sugereaza si o chestie de bun simt, ponderarea BID/ASK cu volumele tranzactionate, ceea ce ar reflecta exact valoarea ROBOR din piata

      Stiu....pentru cei spalati ideologic prin facebook, e greu sa inteleaga un lucru atat de elementar, matematic valabil si veridic.

      Adevarul doare tare la profit
      • +13 (29 voturi)    
        haha (Duminică, 20 ianuarie 2019, 14:08)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        zamfir n-are nici o calificare in domeniul pe care il "reglementeaza". deci despre ce vorbim? :))
        • -9 (29 voturi)    
          Da, dar a absolvit Aritmetica, clasa a 6-a (Duminică, 20 ianuarie 2019, 15:07)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

          Da, dar a absolvit Aritmetica, clasa a 6-a. Stie ce inseamna o medie ponderata. Spre deosebire de multi dintre detractorii lui.

          Si, in general, e foarte bine ca unii din afara domeniilor specifice sa-si mai arunce privirea asupra "specialistilor". Ii (re)aduce pe sinele bunului simt mental.
          De ce crezi ca sistemul de justitie "cu jurati" e infinit mai corect decat cel de prin Romanika, unde toti sunt "doctori"?
          • +9 (19 voturi)    
            nu stiam ca la aritmetica se invata de Bid/Ask (Duminică, 20 ianuarie 2019, 16:47)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            Pe de alta parte in clasa a VI-a se numeste deja Matematica.
            Si pe a treia parte nu inteleg de ce mai e nevoie de liceu sau facultate de Finante daca un elev de clasa a 6-a poate rezolva toate problemele astea. Si Stalin gandea cam la fel.
        • +3 (19 voturi)    
          ce treaba are una cu alta? (Duminică, 20 ianuarie 2019, 15:48)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

          Daca bei 3l de vin, numai un medic are dreptul sa-ti spuna ca ai alccol in sange? Misto logica

          Zamfir este un populist gretos si vine cu idei crete care dau bine la lume, insa de data asta are un pic de dreptate. Bine, poti intelege de ce doar daca stii cum se stabileste ROBOR ;)
        • -2 (4 voturi)    
          Un fel de Gigi (Duminică, 20 ianuarie 2019, 22:58)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

          Și ăla era în comisia juridică, fost pușcăriaș
      • -9 (19 voturi)    
        omg... (Duminică, 20 ianuarie 2019, 15:35)

        Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        dreptacii astia-s la fel de ignoranti ca pesedistii. le explici cu argumente clare, ei o tin tot pe a lor. traiesc in bula lor.
        • -3 (17 voturi)    
          wrong (Duminică, 20 ianuarie 2019, 15:41)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Martha Logu

          Nu toti sunt dreptaci. Majoritatea doar se cred, deci se dau. Nu poti fi de dreapta si crede ca usr e de dreapta :D
          • -1 (5 voturi)    
            Naționalizările PSD (Duminică, 20 ianuarie 2019, 22:25)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            Alea-s de dreapta? Pilonul 2, fondurile de investiții, taxarea băncilor chiar și fără să conteze profitul
            • +4 (4 voturi)    
              wow (Luni, 21 ianuarie 2019, 3:00)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

              Are you for real? Sau doar atat poti?
              Ce anume a _nationalizat_ psd la p2, la fondurile de investitii si la taxarea bancilor?!? Cu subiect si predicat, daca esti in stare.
              Ai invatat un cuvant nou si-l repeti aviar, indiferent daca se aplica sau nu? Gizas...

              Daca vrei sa discuti ref o masura, buna/proasta, corecta/incorecta, stanga/dreapta, nu crezi ca ar fi cazul sa cunosti macar definitia cuvintelor folosite? Sper ca nu mai ai frati, ca ar fi trist.
            • -1 (3 voturi)    
              Cu dreapta da DJ Theo (Luni, 21 ianuarie 2019, 7:27)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

              La ANAF si alte puicutze de la Moscova
  • +26 (52 voturi)    
    haha (Duminică, 20 ianuarie 2019, 12:13)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    Omu’ iar a uitat sa-si ia pastilele.
  • +25 (33 voturi)    
    Ce bine ar fi daca ... (Duminică, 20 ianuarie 2019, 12:50)

    CezarN [utilizator]

    ... prin lege s-ar putea produce ceva concret. Gaze, munca, bani, etc

    Pe scurt,PSD incearca sa acrediteze ieea ca, prin lege, se poate face gaze, petrol, fibra de sticla, routere sau bani.

    Caci, in esenta, sa spui ca "de acum incolo, pretul gazelor este 1 RON/1000 mc este echivalent, dar cine sta sa inteleaga, cu a spune ca de azi incolo, prin lege, noi producem gaze mai multe, ca legea face, produce CH4, gaz metan. Caci doar printr-o productie sporita, in exces, poti face ca pretul gazelor sa scada.

    La fel si cu salariile: sa spui ca, prin lege, salariul minim este 500 EUR, ce de nu 10000 EUR?, este echivalent cu a spune ca legea produce productivitate, produce munca, produce harnicie..

    De ce nu se da lege cum ca de maine IQ-ul minim al romanilor este de 150? Nu costa nimic, hartia suporta orice. De ce? De frica, pentru ca, cine stie?, poate ca chiar creste IQ-ul si ramane PSD fara vonatnit. :)
    • 0 (2 voturi)    
      prin absurd, psd nu ar da niciodata (Duminică, 20 ianuarie 2019, 18:05)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      o asemenea lege, cu IQ de minim150, atat au toti votantii lor in frunte cu guvernul, ii duce neuronul doar la furat, d'aia investitii ioc.
  • +15 (25 voturi)    
    da' nevasta, unde-i nevasta ? (Duminică, 20 ianuarie 2019, 13:12)

    jiliu [utilizator]

    nu cumva lucreaza pe la Latrine? PS in CV la tovarasu' scrie ca-i necasatorit. Nasol cu actualizarea :))
  • -14 (40 voturi)    
    Radem, radem (Duminică, 20 ianuarie 2019, 13:21)

    Eu123 [utilizator]

    Dar de data asta omul chiar are dreptate.

    Chiar asa se face stabilirea ROBOR-ului.

    Practic, bencile isi reglementeaza singure dobanzile intre ele si in consecinta dobanda platita de client.

    Asta nu ar fi neaparat rau, insa, pentru evitarea unor derapaje, si avand in vedere cine si cum a generat criza din 2008-2009, avand in vedere faptul ca bancile imprumuta bani care nu exista fizic, avand in vedere ca bancile acorda bonusuri angajatilor si atunci cand acestia destabilizeaza piata, avand in vedere faptul ca moralitatea nu are de foarte multe ori nimic de-a face cu activitatea bancilor, ar fi corect ca ROBOR-ul sa fie stabilit in mod neutru, independent de interesele de moment din sistemul bancar.

    Mai mult decat atat, avand in vedere ca bancile nu respecta dispozitiile Codului Consumului, Legea 296/2004, a se vedea articolele 8, 10, art. 27 lit. b), art. 45, ar fi normal ca activitatea actuala de stabilire a ROBOR-ului sa fie verificata lunar de catre protectia consumatorului si BNR, dar cand spun verificat, ma refer la o verificare autentica si nu doar de "suprafata".

    Practic, in acest moment, nu exista parghii de control asupra modului in care bancile decid cat este ROBOR-ul.

    Nimeni nu verifica o potentiala intelegere si practic o incalcare a obligatiilor legale, atat cele ce tin de intelegerile de tip cartel cat si cele aferente consumatorului.

    Doar cand voi vedea ca exista un control real, public (ma refer la rezultatele controlului), abia atunci as putea spuna ca restul sunt aberatii.

    Pana atunci.........
    • -5 (5 voturi)    
      Criza lui pește începuse deja din 2007 (Duminică, 20 ianuarie 2019, 22:56)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

      Tăriceanu a zis că economia duduie, el și prietenii lui din PSD au aduc un deficit de 8% pe o crestere economică de 5% - doar, doar ies după alegeri.
      Ce a greșit BNR a fost că nu a interzis creditele în valută exotice (l-ar fi scalpat "șmecherii" evacuați din case) și că a relaxat creditarea (a ascultat controlul politic) - se ajunsese la îndatorare de 65-70%.
      Sistemul prin care se fixează ROBOR se folosește în toată lumea - statul nu poate să-l stabilească pentru că eparte interesata, BNR nu prea are nici ea voie (dar avea parghia dobânzii de politică monetară, pana la taxa pe activele bancare), nici tranzacțiile nu sunt relevante pentru că o bancă mare poate n-are nevoie de lichiditate (dar poate avea un cuvânt la masa creditelor, poate vrea sa cumpere - oricum o afectează).
  • +17 (31 voturi)    
    Marmotele inveleu ciocolata (Duminică, 20 ianuarie 2019, 13:25)

    Casargoz [utilizator]

    Alde nu este decat apendicul cangrenat al PSD.
    Un apendic atat de atrofiat incat il pregatesc pe Teodorovici pentru campania presedentiala desi au candidat propriu.
    Dar ce poti sa faci cu un apendic... il folosesti pana cade singur..
  • +13 (35 voturi)    
    acest ins (Duminică, 20 ianuarie 2019, 13:27)

    trandafil [utilizator]

    nu numai ca nu pricepe nimic din finante, dupa cum i-a demonstrat BNR, are probleme si cu limba romana; "s-a terminat cu nicio rezoluție" - exprimare de elev de clasa a doua.
  • +19 (35 voturi)    
    Incredibil, da´ cine va credeti? (Duminică, 20 ianuarie 2019, 13:28)

    V. Istina [utilizator]

    Pentru astia e clar, n-a existat nici o revolutie, statul de drept e o gogoasa de prostit fraierii. Tot Adunarea Nationala si Tovarasii sunt la putere!

    Astia sunt complet defazati de mersul lumii, stau undeva in lumea lor cu niste daci inchipuiti, un "comunism" mafiot si un nationalism de mahala, fals ca dacii astia barbieriti inventati de tovarasii supusi rusilor!
  • +12 (28 voturi)    
    nu au invatat din experienta (Duminică, 20 ianuarie 2019, 13:30)

    Dizidentul [utilizator]

    facuta si incercarea lui Erdogan de a controla Banca Natiolnala Turca. Este o incercare periculoasa cind surse din Guvern au impresia ca pot controla curentele financiare(care sint deja conectate international) sper ca politicieni romani sa nu uite cum au reusit bancile mari sa aduca Lira turceasca la o devalorizare istorica, grija pentru popor este laudabila dar nu se face ca sa intareasca puterea politicienilor.
  • -22 (40 voturi)    
    va rog (Duminică, 20 ianuarie 2019, 13:32)

    cucuveauamov [utilizator]

    sa nu mai atacati BNR si Bancile! vine vara si trebuie sa plece si ei in vacanta, iar hotelurile exclusiviste din Bali, Seychelles, Cuba s.a. nu se platesc cu nasturi. De unde sa ia si ei? au inventat un copil rau (Robor), dar spun ca e rau din fire lui. Vrem sa-l punem in banca lui pe copilas? Nu e bine! Sa-l lasam sa-si exprime personalitatea!

    P.S. proverb bancar: Cel mai usor e sa faci bani cu banii altora.
    • +8 (16 voturi)    
      adevaratii borfasi (Duminică, 20 ianuarie 2019, 13:51)

      Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      pleaca acolo iarna, impreuna cu tiitoarele mai tinere decat propriile progenituri!
    • +4 (6 voturi)    
      alt proverb bancar (Duminică, 20 ianuarie 2019, 18:02)

      iLiBERAL [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      “Give a man a gun and he’ll rob a bank. Give a man a bank and he’ll rob the world! “
    • -4 (6 voturi)    
      Titlul unei carti de William Black: (Duminică, 20 ianuarie 2019, 18:03)

      iLiBERAL [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      “The Best Way to Rob a Bank is to Own One.”
    • -5 (7 voturi)    
      E chiar mai grav: ataci BNR, ataci FED-ul +++ (Duminică, 20 ianuarie 2019, 18:06)

      iLiBERAL [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Au fost transformate in ruine citeva tari in ultimii 20 de ani pe motive similare.
  • +12 (22 voturi)    
    p.s. (Duminică, 20 ianuarie 2019, 13:52)

    Antenistontel [utilizator]

    proverb psdist: cel mai usor faci bani furand banii altora!
  • +9 (23 voturi)    
    De fapt, (Duminică, 20 ianuarie 2019, 13:57)

    iaurtica [utilizator]

    după ce au pus economia pe butuci cu toate măsurile tembele pe care le-au iniţiat, acum se caută un ţap ispăşitor. Ce altceva mai bun decât inamicul ROBOR? Şi BNR, desigur, vinovatul de serviciu pentru toţi incompetenţii. Toate măsurile iniţiate de această tristă figură au eşuat lamentabil.
  • +10 (16 voturi)    
    !!! (Duminică, 20 ianuarie 2019, 13:58)

    nlln [utilizator]

    Mai bine o chemati pe Dancila sa explice de ce nu aveti un buget.
    • +5 (9 voturi)    
      veorik a sa raspunda (Duminică, 20 ianuarie 2019, 17:25)

      Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui nlln

      ca n-a fost informata!
  • +12 (26 voturi)    
    Puscarie clar (Duminică, 20 ianuarie 2019, 14:03)

    transpenibilus [utilizator]

    Acest derbedeu zis senatorul ZamFURT trebuie bagat rapid la puscarie. Ceea ce face el de cativa ani e propagare de informatii false in scopul producerii de panica in randul depibentilor la banci.

    Aceasta minciuna e de domeniul pebal si omul trebuue bagat RAPID la zdup, altfel pune in pericol stabilitatea sistemului financiar al Romaniei.

    Nici nu are importanta daca e agent rus cu musiunea de a canceriza finantele Romaniei sau doar un politicuan demagog ori un inginer prost bata. Ceea ce face e extrem de periculos, e ca si cum ai umbla cu o torta intr-un depozit de gaz metan.

    Deocamdata mai este aparat de imunitatea parlamentara insa trebuie rapid judecat pentru atentat la siguranta nationala si la stabilitatea financiara si bagat la puscarie cel putin 40-50 de ani.

    Altfel demagogii vor prinde curaj si ne vom indrepta rapid catre o catastrofa sociala. Nu glunesc, e extrem de periculos ca astfel de populisme sa ramana nepedepsite.
  • +10 (26 voturi)    
    nenea Zamfir e omu' lui Chavez (Duminică, 20 ianuarie 2019, 14:19)

    AliKimiku [utilizator]

    Venezuela ar scrie pe noi daca n-am fi in UE
    • -5 (7 voturi)    
      Venezuela va scrie pe voi... (Duminică, 20 ianuarie 2019, 18:08)

      iLiBERAL [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

      ... daca indrazniti sa iesiti din UE. Sau din NATO. Sau sa desfiintati banca lui Isarescu si sa puneti in loc LEUL cu acoperire FIXA in aur.
      • +2 (6 voturi)    
        dar pe tine ce scrie aMoralule (Duminică, 20 ianuarie 2019, 21:49)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui iLiBERAL

        Sau la Tiraspol la Sputnik nu va afecteaza cursul euro-leu?
        Sa ne lamurim postacel, amesteci chestii reale de tipul iesiri din UE sau NATO cu porcarii utopice cum ar fi renuntarea la Banca Nationala(nu al lui Isarescu) sau acoperirea fixa in aur(cu majuscule aurite, cu totul si totul din haur).
  • +15 (29 voturi)    
    individul (Duminică, 20 ianuarie 2019, 14:19)

    zigot [utilizator]

    nu merita atata atentie, este din acelasi partid cu
    gavrilescu- mediu, melescanu-under 80 si alti tariceni
    cu valoare politica sau administrativa care tinde spre 0.
  • +12 (22 voturi)    
    sa se desfiinteze robor! (Duminică, 20 ianuarie 2019, 14:21)

    Antenistontel [utilizator]

    daca nu, macar sa-l aresteze!
  • +9 (19 voturi)    
    bnr (Duminică, 20 ianuarie 2019, 14:21)

    Bradisor [utilizator]

    Vor sa puna mana si pe bnr .
  • +11 (19 voturi)    
    Foarte bine! (Duminică, 20 ianuarie 2019, 14:22)

    Sunt_nimic! [utilizator]

    Sa dea socoteala!

    Dar pina atunci, ar trebui urgent arestat ROBOR asta, ca numai nenorociri face ...
  • -9 (25 voturi)    
    Ziceti (Duminică, 20 ianuarie 2019, 14:23)

    savatuf [utilizator]

    ca bnr nu face politica ..pai in 2008 pe vremea lui base ,.. isarescu a plafonat robor la nivelul dobanzii de referinta bnr plus maxim 25% ( va rog sa verificati ).... Asta inseamna manipulare si minciuna pe fata , puteti da minusuri cat vreti dar adevarul este unul, bnr este al bancilor nu al romanilor mai ales al celor care se imprumuta. Sugestia mea este ca acesti oameni trebuie anchetati , iar protectia consumatorului trebuie sa fie condusa de consumatori nu de politic. Mie greata de tot ce se intampla si mai ales de cum incearca unii sa ne manipuleze. Nu mai incercati sa politizati subiectul, consecintele sunt mult prea dure pt noi astia marunti in batalia asta. Iar daca politizati si tineti cu ursu ganditi-va ca o sa aducti voturi in tabara...oricum inteligenta atitudine ..succes, sa nu va mai mirati dupa.
    • +3 (13 voturi)    
      satetuf iar minti ca porcusorul isteric (Duminică, 20 ianuarie 2019, 16:56)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui savatuf

      Pana pe 22 decembrie 2008 prim-ministrul Romaniei era Tariceanu deci daca cineva beneficia politic de asta era guvernul, nu presedintele.
      In al doilea rand poti sa ne spui de ce BNR nu a plafonat ROBOR-ul in 2006? sau 2007? sau 2010?
      Oare din cauza mega-crizei din 2008?
    • +1 (7 voturi)    
      sa completez (Duminică, 20 ianuarie 2019, 20:01)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui savatuf

      Reglementarea BNR a avut loc in octombrie 2008, deci cand criza incepuse bine mersi si era legata de nivelul dobanzii Lombard care ajunsese la 14%. Ideea era sa se limiteze speculatiile pe lei in piata.
      Sa recapitulam: era 2018 octombrie deci prim-ministru era Tariceanu sustinut de PSD, ROBOR-ul a fost legat de dobanda Lombard nu de cea de politica monetara care oricum nu avea relevanta atunci iar masura a fost luata in debutul unei crize mondiale care apare odata la aprox 100 de ani.
      • +1 (5 voturi)    
        Deci (Luni, 21 ianuarie 2019, 11:03)

        savatuf [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        SE POATE ca si mecanism, in rest jignesti , ca asta e nivelul de educatie. Iar prietenii tai de la banci si bnr impreuna cu tine, care vad ca sti despre ce vorbesc, mintiti , dezinformati si manipulati. Astia din presa si mai alespoliticul
        ( inclusiv zamfir) niste handicapati, faceam ordonanta cu un text identic cu al lui isarescu din 2008....restul e barfa ..gen ca as fi spus eu ca basescu a beneficiat, cand referirea era strict la bnr. Legat de criza mondiala numita mai exact
        --subprime crisis- a fost generata de banci cu angajati ca tine , plini de ei si lacomi la maxim. Daca ma bucur de ceva este ca bancile vor disparea in timp odata cu mecanismele electronice alternative .
  • +6 (18 voturi)    
    Datorii la banci (Duminică, 20 ianuarie 2019, 14:42)

    constan [utilizator]

    Ar trebui sa ne spuna Zamfir asta cate ceva despre afacerile imobiliare si despre datoriile la banci ale familiei sale?
  • +7 (19 voturi)    
    Incompetent financiar atat cat sa faca "treaba" (Duminică, 20 ianuarie 2019, 15:04)

    Plagarus [utilizator]

    Multi Zamfiri mari "specialisti" mai are si ing Sterling Popescu Tariceanu.HALAL partid.
  • +6 (20 voturi)    
    afirmatiile (Duminică, 20 ianuarie 2019, 15:11)

    Dizidentul [utilizator]

    de denigrare a Bancii natiolnale nu face cinste. Ca sa faci astfel de afirmatii de invinuire ca este dusmanul Poporului este pentru reprezentantii poporului rusinoasa Banca Nationala trebuie sa fie INDEPENDENTA IN HOTARIRILE LUATE;in toate tarile din EU bancile nu sint sub presiune politica, dar foamea de bani a luiVilcov si Teodorovici scuza aceste afirmatii de denigrare
  • +10 (20 voturi)    
    Zamfir propagandistic de serviciu (Duminică, 20 ianuarie 2019, 15:13)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Reia o tema absurdă pe care nu o intelege.
    Tine cald publicul țintă care-l va vota.
    Mai revine cu tema este după vreo luna, doua după ce face prof ROBORUL.
    Iar spre final de mandat când va trece cu arme si bagaje la pzd va mai lua un mandat in Parlament.
    Nu conteaza:
    - ca nu intelege,
    - ca e confuz,
    - dus cu capul,
    si absurd ca nu pricepe feluri si principii economice.
  • +5 (13 voturi)    
    Gata șefu (Duminică, 20 ianuarie 2019, 15:36)

    manusha [utilizator]

    să trăiți! cum ziceți dvs. șefu! De mâine, da! Cum porunciți, stăpâne!
  • +9 (21 voturi)    
    Venezuela 2020! (Duminică, 20 ianuarie 2019, 16:22)

    yol [utilizator]

    Astia nu se lasa! Au incercat nationalizarea valutei prin 90, apoi,prin anul 2000 au cerut arestarea Rasdaq. Prin 2002 Adrian Paunescu propunea stabilirea cursului in Parlament. Acest cap de pluata propune reglementarea Robor in parlament.
    Dupa ce vor fi acaparat bnr-ul si consiliul concurentei, vor fi doar ei, iar Maduro ni se va parea un dictator gingas.
    Adio Romania!:(
  • +4 (14 voturi)    
    ahahahaha (Duminică, 20 ianuarie 2019, 16:53)

    liviu_ [utilizator]

    roboru sa-l stabiuleasca psd...
    bursa psd
    cursu euro-leu tot psd nu?!

    astia sunt pe dinafara...
    daca nu intram in recesiune anu asta mare lucru|!
  • +15 (25 voturi)    
    Inca un autodidact (Duminică, 20 ianuarie 2019, 17:03)

    n.dumiritu [utilizator]

    care se semeteste sa faca instructie cu BNR-ul.
    CV-ul lui Zamfir:
    - Institutul de Construcţii Bucureşti, promoţia 1993 (facultate terminata la 26, poate a ramas repetent 2 ani);
    - Curs de perfecţionarea în managementul modern, AROMAR
    - Utilizarea tehnicii de calcul în activitatea de management, AROMAR (de ce un instructaj e de mentionat intr-un cv?)
    - Colegiul Naţional de Apărare - cursuri pentru demnitari - promoţia 2007 (nu era in politica atunci, dar s-a strecurat printre demnitari si i s-au deschis drumurile).

    Coleg cu Vosganian, care macar e economist si matematician. Putea sa discute cu Vosganian inainte sa se faca de ris. Sau acolo la ALDE datul din gura cu tupeu e incurajat si recompensat?
    • +5 (9 voturi)    
      Nu imi dau seama (Duminică, 20 ianuarie 2019, 20:06)

      Bazil [utilizator] i-a raspuns lui n.dumiritu

      de ce primesti minusuri. Fragmentul de CV este copiat de pe pagina lui de șparlamentar. Real 100%. Sa-i fi deranjat comentariile din paranteze? Pai si astea sunt reale.
  • 0 (6 voturi)    
    Eheee... de-ar fi doar ROBOR-ul... (Duminică, 20 ianuarie 2019, 17:48)

    iLiBERAL [utilizator]

    Pai, una din primele "initiative democratice" implementate de emanatiile democratiei originale din decembrie 1989 a fost expedierea lu' nea Isarescu la FED, sa invete meserie de bancher central de la Alan Greenspan. Si nu s-a dus singur. Si bulgarii si-au trimis omul. Si ungurii. Si polonezii... To(n)ti astia recent eliberatii dintr-un jug primitiv si rudimentar si tocmai buni de introdus in altul, modern, non-violent si aproape invizibil! Nici prostanacul Eltsin nu a refuzat ajutorul tovarasesc de la Washington.

    Si Greenspan i-a educat. Cu desene animate, ca treaba e efectiv la nivelul asta. Daca ii explici unui om inteligent, dar neinformat, ce e si cum functioneaza o banca centrala pe model FED si cele in jur de 6 mari banci de nivel 2 care pun in circulatie banii, NU TE CREDE.
  • +1 (5 voturi)    
    Daca... (Duminică, 20 ianuarie 2019, 20:44)

    dekar [utilizator]

    ...n-ar fi un traseist lipsit de coloana vertebrala,as lua in consideratie,probabil,opiniile lui Zamfir.El ramane insa un tradator nemernic,votat de PNL-isti, care-si cauta acum un loc eligibil pe lista viitoare de candidati ai ALDE,eventual PSD.
  • +1 (5 voturi)    
    Doua fire doua paie...ia ROBORUL (Duminică, 20 ianuarie 2019, 22:28)

    morometu [utilizator]

    ... la bataie! Numai pe vremea odiosului am mai auzit de oameni ce se lupatau crancen cu calculele, cu cifrele, cu fenomenele si circuitele economice. Analfabeti si cimiliturile lor aberante se auto caracterizeaza.
  • +2 (6 voturi)    
    Gretos acest politician populist ! (Luni, 21 ianuarie 2019, 8:32)

    Susufler0 [utilizator]

    Tot cauta sa isi faca loc mai in fata si singura metoda a finantistului e populismul desantat bazat pe lipsa de cunostinte de specialitate a romanului obisnuit, care -i tentat sa creada toate bazaconiile sale !
    • +2 (6 voturi)    
      Este “Finantzist” la roborul Pastilelor Albastre (Luni, 21 ianuarie 2019, 8:49)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Doar Oana are de scris cu stilou, cu ploibaz...nu scrie folosind creionashul
      • +1 (3 voturi)    
        Dermatograful vrei sa spui ? (Luni, 21 ianuarie 2019, 9:51)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Sau corectorul pt buze ? :)))))
        • +1 (3 voturi)    
          Ambele..sunt Anemice (Luni, 21 ianuarie 2019, 10:01)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

          Fara Blue Pill
          • +2 (2 voturi)    
            "Fabricat in Romania" ... nici nu aveau (Luni, 21 ianuarie 2019, 12:18)

            Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            cum sa fie altfel !

            PS. De Scara ce mai stii ?
  • -2 (4 voturi)    
    ce mult imi place (Luni, 21 ianuarie 2019, 11:48)

    vodatepes [utilizator]

    Ce mult imi place zbaterea unora de pe aici. Baieti sunteti prinsi cu coada in usa. Mai bine faceti cheta penru pachetele lui Isarescu and Co. Poate acum e intrebat ce face cu recuperarea datorii isotrice pe care o are Romania de incasat de la Germania. Masinile DIICOT ii asteapta. Ce frumos va fi.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version