Președinția rotativă a Consiliului UE

​INTERVIU Siegfried Mureșan: Credibilitatea este ingredientul principal de care un guvern are nevoie pentru președinția UE. Încrederea liderilor europeni în guvernul Dăncilă este zero / Ce spune eurodeputatul despre aderarea la Schengen și alocarea de mai multe fonduri europene

de Iulia Roșca     HotNews.ro
Miercuri, 9 ianuarie 2019, 11:02 Actualitate | Politic


Siegfried Muresan
Foto: Facebook - Siegfried Muresan
Europarlamentarul PNL Siegfried Mureșan, purtător de cuvânt al Partidului Popular European, a vorbit într-un interviu pentru Hotnews.ro pe larg despre ce înseamnă pentru România deținerea președinției rotative a Consiliului Uniunii Europene - care sunt temele românești pe care ar trebui să le impună pe agendă și cum ar trebui să se raporteze la principalele dosare europene. Mureșan critică lipsa de credibilitate a guvernului PSD-ALDE și faptul că toate cele 20 de întâlniri ministeriale se vor organiza la București, în Palatul Parlamentului. Potrivit acestuia, principala șansă a României este să obțină un acord preliminar pe bugetul 2021-2028, unde Comisia Europeană a propus deja pentru România o creștere cu 8% a fondurilor europene.

Principalele mesaje transmise de Mureșan în timpul interviului:

  • Guvernul ar fi trebuit să organizeze măcar o parte dintre cele 20 de reuniuni ministeriale în alte orașe din țară, nu doar în București la Palatul Parlamentului.
  • Miniștrii români vor conduce toate ședințele de la Bruxelles. "Ministrul român trebuie să fie capabil să ia decizii. A recita la începutul ședinței doar de pe o foaie aprobată la sediul din Kiseleff nu este suficient."
  • "Trebuie să facem progrese pentru bugetul UE pe următorii 7 ani (2021-2028). România ar putea să aibă cu 8% mai multe fonduri europene, 27 mld euro. Este în interesul nostru să progresam cât mai mult pe acest dosar și să ajungem la un acord preliminar până la finalul președinției române.
  • "În momentul de față încrederea liderilor europeni în guvernul Dăncilă este zero."
  • Șansele aderării la Schengen: "Dacă credem că pe durata președinției UE lumea va face rabat de la respectarea regulilor europene, ne înșelăm. Vreau să aderăm la Schengen, dar acest lucru va fi posibil doar când vom avea un guvern credibil, pe lângă îndeplinirea condițiile tehnice."
  • "Președinția română trebuie să se pregătească și pentru scenariul în care parlamentul britanic va eșua cu ratificarea acordului, căci atunci Brexit-ul se va produce la 30 martie fără un acord și atunci ne vom afla într-o situație de criză."
  • "Mai multi lideri europeni cu care s-a întâlnit premierul Dăncilă mi-au spus acest lucru după discuții avute: <<simțim din primele 10 minute că ne întâlnim cu un prim-ministru care nu ia decizii cu propria minte>>"

Iulia Roșca: Ce va face România concret în aceste 6 luni în calitate de deținătoare a președinției UE?

Siegfried Mureșan: A deține președinția înseamnă două lucruri: în primul rând a gestiona toate afacerile curente ale UE, iar cel de-al doilea lucru este a-ți pune amprenta mai mult decât o faci de obicei pe temele europene. Aceste 6 luni reprezintă cea mai bună ocazie pe care o avem de la momentul aderării noastre la UE pentru a influența mersul UE. De a influența marile decizii europene și de a pune teme românești pe agenda europeană. În plus, este o oportunitate de a promova România, cu diversitatea noastră culturală, arhitecturală.

Din păcate, guvernul României nu vede această președinție ca pe o investiție, ci ca pe o povară de care încearcă să scape cât mai rapid și ieftin.


De exemplu, pe durata acestor 6 luni guvernul României va organiza 20 reuniuni ministeriale în România (…) în Palatul Parlamentului la București. Această președinție ar trebui folosită pentru a aduce Europa cât mai aproape de cetățean. Toate aceste ar fi trebuit organizate în orașe din provincie, pentru a arata UE toată țara noastră. România este mai mult decât doar Casa Poporului, și pentru a aduce UE cat mai aproape de oameni. Cetățenii români se vor confrunta mai mult cu temele europene decât de obicei. Este o oportunitate de a îi informa cu privire la apartenența noastră la UE, informarea este cea mai bună armă împotriva populismului, iar dacă în orașul tău se organizează o întâlnire ministerială, te informezi.

În plus, cred ca ar avea mai mult sens să organizezi o reuniune a miniștrilor de externe la Iași, la doi pași de Rep. Moldova. O reuniune a miniștrilor agriculturii ar avea mai mult sens în provincie, reuniunea miniștrilor din telecomunicații aș organiza-o la Cluj unde sunt atâtea start-up-uri din IT.

Revenind, a deține președinția înseamnă că (…) România face agenda, iar miniștrii români conduc toate ședințele de la Bruxelles, de la nivelul tehnic până la reuniunea ministeriale. Tocmai de aceea calitățile miniștrilor români sunt foarte importante.

În primul rand miniștrii guvernului Dăncilă trebuie sa fie oameni puternici, pe propriile picioare, capabili să ia decizii. Există negocieri lungi, complicate, cu evoluții pe care nu le poți anticipa.

Imaginați-vă de exemplu o ședință în care trebuie să se ia decizii cu privire la politica agricolă comună. După 7-8 ore de discuțiile ajung într-un punct pe care nu îl anticipezi și atunci ministrul român trebuie să fie capabil să ia decizii. A recita la începutul ședinței doar de pe o foaie aprobată la sediul din Kiseleff nu este suficient.

În al doilea rând, trebuie să cunoască situația din toate cele 28 de state. Nu am văzut de exemplu ca ministrul Petre Daea să fie cunoscător al agriculturii din Irlanda, din Portugalia. Nici pe Carmen Dan nu am văzut-o să viziteze granița dintre Turcia și Grecia, să fie la curent cu presiunea pe frontiera externă a Uniunii, să meargă în vizită în sudul Italiei, sau la centrala Europol pentru a se informa cu privire la riscurile la securitate.

În al treilea rând, miniștrii trebuie să fie cunoscuți de omologii lor. Or PSD și ALDE au schimbat 8 miniștri în ultimele 2 luni, ca atare e evident că nu sunt cunoscuți de omologii lor și nu sunt încă apreciați ca parteneri de negociere.

Trebuie să respecte valori europene și am văzut cu toții ecourile numeroase din presa străină în care Liviu Dragnea era catalogat drept un "condamnat recidivist" de exemplu în Der Spiegel. Am văzut o atenție sporită a presei internaționale, care se uită mai intens asupra României decât oricând din decembrie 1989. Modul în care guvernul se prezintă în lume acum va afecta imaginea României pe termen lung.

I.R.: Care ar fi principalele teme românești pe care ar trebui să le pună România pe agendă și ce teme europene să influențeze?

S.M.: În ceea ce privește marile teme europene, vă dau un prim exemplu. În următoarele 6 luni de zile trebuie să facem progrese pentru bugetul UR pe următorii 7 ani (2021-2028) și chiar marți comisarul Corina Crețu a spus că România ar putea să aibă cu 8% mai multe fonduri europene. În luna mai, CE a venit cu proiectul de buget și a propus să aloce României 27 mld euro fonduri structurale și de coeziune față de 25 mld cât avem în perioada 2014-2020. CE a propus asta deoarece la indicatorii pe care se bazează alocarea România stă mai rău decât alte țări europene, adică este mai puține eficientă energetic decât alte țări, șomajul în rândul tinerilor este mai mare decât în alte țări. Din cauza acestor indicatori, plus PIB pe cap de locuitor care este mai mic decât în alte țări, CE a propus mai multe fonduri europene.

Dar în timp ce nouă ni s-au propus plus 8%, Ungariei și Poloniei li s-a propus minus 23%, respectiv minus 24%. Nouă ne place plus 8%, dar lor sigur nu le plac acele minusuri.

Ca atare, urmează negocieri extrem de dure pentru a se ajunge la un acord, iar suma finală pe care România o va primi va depinde în primul rând de capacitatea miniștrilor români și a premierului Dăncilă de a se impune în aceste negocieri complicate, cu cancelarul Austriei, cancelarul Germaniei. Or nu-mi imaginez că dacă premierul Dăncilă pune mâna pe telefon și sună la Cancelarul Germaniei, asta va duce la un rezultat favorabil țării noastre, din cauza credibilității foarte mici pe care o are.

Este mult mai ușor să obții un rezultat favorabil în perioada în care deții președinția UE pentru că celelalte state vor fi mai reținute să spună <<nu>>. Este în interesul nostru să progresam cât mai mult pe acest dosar și să ajungem la un acord preliminar până la finalul președinției române, căci probabilitatea ca un acord preliminar să fie favorabil României să fie mult mai favorabil. Deciziile mari sunt mai degrabă în favoarea ta dacă deții președinția.

Realitatea este că peste tot unde negocierile la nivel de miniștri stagnează, cutuma este ca prim-ministrul să încerce să deblocheze. Imaginați-vă că dacă miniștri de finanțe se împiedică în negocieri și Viorica Dăncilă sună la omologii săi, Sebastian Kurz, Angela Merkel, Viktor Orban și spune <<Alo, bună ziua, sunt Viorica!>>> nu cred ca va obține mai multe fonduri europene.

Credibilitatea este ingredientul principal de care un guvern are nevoie pentru a exercita cu succes președinția UE. Celelalte state membre trebuie sa aibă încredere în modul în care conduci acele ședințe, trebuie să aibă încredere că la momentul la care ceva se agreează, când tu prezinți rezultatul opiniei publice sau când tu negociezi cu Parlamentul European, CE, aperi exact poziția ce s-a agreat acolo.

În momentul de față încrederea liderilor europeni în guvernul Dăncilă este zero, așa trebuie înțeleasă și declarația lui Jean Claude Juncker de acum două săptămâni. Motivele sunt atacurile la justiției, gestionarea economiei - toți indicatorii economici ai CE privind România sunt pe roșu și modul î n care se raportează la propriul popor, adică faptul că Viorica Dăncilă a scris negru pe alb într-o scrisoare oficială a Guvernului după protestul din 10 august.

Cât despre ce teme românești să punem pe agenda UE...

În primul rând situația din vecinătatea estică și apropierea Rep Moldova de UE. Aceste 6 luni ar trebui folosite de guvernul României pentru a aduce Rep Moldova cât mai aproape de UE, în plus ar trebui să discutăm despre situația din vecinătatea estică a UE, despre riscurile dinspre Federația Rusă, despre securitatea în bazinul Mării Negre, dosare în care România are expertiză recunoscută la nivelul UE.

Este în interesul nostru să înregistrăm progrese semnificative pe dosarele care întăresc politica comună de apărare la nivel european. În ultimii ani, UE a înțeles că este mai eficient ca în domeniul cercetării militare să alocăm fonduri o singură dată, să ajungem la cele mai bune rezultate și să împărțim rezultatele cum este firesc. Acest lucru este firesc. De aceea UE propune mai multe fonduri și mai multe acțiuni comune la nivelul uniunii. Aici de asemenea România, ca centru de securitate în sud-estul NATO, ar putea în teorie înregistra mari progrese.

Este în interesul nostru să avem o apropiere a statelor din Balcanii de vest, Serbia de exemplu, să respecte valorile europene, sa aibă o administrație publică reformată, o justiție care să funcționeze si sa se înscrie pe un drum către aderarea la UE.

I.R.: Ar putea aderarea la spațiul Schengen să fie cumva rezolvată în această perioadă în care deținem președinția?

S.M.: Din anul 2012 atât România, cât și Bulgaria, îndeplinesc condițiile tehnice de aderare, dar lipsește credibilitatea oamenilor politici pentru ca celelalte state membre să poată spune <<Da>> aderării. Eu cred că România și Bulgaria merită să facă parte din Schengen și am spus-o în nenumărate rânduri și am cerut miniștrilor să ia această decizie favorabilă. Dar dacă credem că pe durata președinției UE lumea va face rabat de la respectarea regulilor europene, ne înșelăm. Dimpotrivă, în perioada președinției trebuie să fii un exemplu în respectarea valorilor europene, a tuturor regulilor, de respectarea a partenerilor tăi.

Dacă vom încerca să folosim președinția UE doar pentru a ne rezolva anumite probleme atunci fac predicția că 1. vom eșua și 2. vom pierde încrederea celorlalte state membre, lucru care va avea consecință faptul că nu vom mai reuși să facem nimic în niciun domeniu.

Vă aduc aminte că în urmă cu doi ani de zile PSD a preluat guvernarea spunând sus și tare că România nu va putea exercita președinția UE cu MCV în vigoare, ca atare doresc ridicarea MCV până la preluarea președinției și și-a asumat acest obiectiv. Or ultimul raport MCV din noiembrie 2018 a fost cel mai rău raport de la aderarea noastră la UE și acel raport a confirmat eșecul PSD-ALDE. Și eu vreau ridicarea MCV, dar vreau ca MCV să fie ridicat după ce ne-am îndeplinit toate angajamentele. Este evident că acest guvern nu își îndeplinește angajamentele din cadrul MCV, dimpotrivă, chiar încearcă să dezmanteleze progresele înregistrate deja. Deci da, vreau să aderăm la Schengen, dar acest lucru va fi posibil doar când vom avea un guvern credibil, pe lângă îndeplinirea condițiile tehnice.

I.R. Un alt dosar ar fi Brexit, care se va întâmpla în timp ce România deține președinția. Ce ar trebui România să facă? În ce direcția ar putea duce discuțiile?

S.M.:
Prioritatea zero trebuie să fie drepturile celor 420.000 cetățeni români aflați în MB. Vestea bună este că echipa de negociatori a UE a reușit să obțină garantarea drepturilor tuturor cetățenilor europeni aflați în MB, precum și a celor care se vor stabili până la încheierea perioadei de tranziție, adică 31 decembrie 2020. Ca atare, pe hârtie, pentru cetățenii români aflați în momentul de față sau cei care vor sa se stabilească până în 2020 perspectivele sunt foarte bune, cu condiția ca acest acord să fie ratificat, atât de partea europeană cât și de parlamentul britanic. Adevărul este că în momentul de față președinția rotativă nu are niciun rol în această privință, deoarece negocierile au fost conduse foarte bine de echipa condusă de Michel Barnier.

Dar președinția română trebuie să se pregătească și pentru scenariul în care parlamentul britanic va eșua cu ratificarea acordului, căci atunci Brexit-ul se va produce la 30 martie fără un acord și atunci ne vom afla într-o situație de criză. Atunci România va trebui să se afle într-o leg extrem de strânsă cu echipa de negociatori condusă de Michel Barnier și să pregătească pozițiile șefilor de state și de guverne pentru o situație neprevăzută și de criză.

Deci într-un scenariu bun, în care Marea Britanie reușește să ratifice acest acord, președinția nu are niciun rol și lucrurile sunt pe un făgaș prestabilit. Dacă eșuează, atunci intrăm într-o situația de criză care trebuie gestionată de președinție.

I.R. Ce vă spun partenerii europeni despre această președinție, cum este văzută, cum ar urma România să se descurce?

S.M. Toți partenerii români fac o distincție foarte clară între poporul român și politicienii pe care avem ghinionul să îi avem la guvernarea țării. Toți partenerii cu care am stat de vorbă văd de doi ani de zile românii în stradă, apărând valorile europene, apărând statul de drept, cerând bună guvernare, cu drapelul UE. Ca atare, imaginea poporului român în UE este foarte bună, imaginea guvernului este pe măsura propriilor fapte.

Imaginea guvernului este dată de propriile acțiuni și nu de criticile opoziției, căci auzim destul de des <<haideți să avem consens, haideți să ne dăm mâna cu infractorii, să nu criticăm guvernul>>. Mai ales articolele ample apărute în presa internațională în ultimele săptămâni confirmă faptul că Europa întreagă vede ce se întâmplă în România și guvernul este judecat pe baza propriilor sale fapte, iar dacă guvernul ia decizii greșite, modifică intempestiv legislație, încearcă să încalce legislație europeană și norme europene, atunci ecourile vor fi negative.

Semnalul principal pe care premierul Dăncilă îl dă în toate întrevederile cu parteneri străini este acela că este un premier controlat, care nu ia decizii de una singură. Mai multi lideri europeni cu care s-a întâlnit premierul Dăncilă mi-au spus acest lucru după discuții avute: <<simțim din primele 10 minute că ne întâlnim cu un prim-ministru care nu ia decizii cu propria minte>>, iar acest semnal este unul îngrijorător.













Citeste mai multe despre   
















2316 vizualizari

  • -9 (17 voturi)    
    Daca era guvernul mău ... (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 11:27)

    bubaru [utilizator]

    Inteleg partial pozitia PNL-ului, dar ii intreb de ce trebuie sa exportam razboil asta si ura la PPE, in UE? Pentru simplul fapt ca au castigat alegerile ceilalti? Daca ar fi numai ura, dar vad ca-si baga bete-n roate si se faulteaza unde se prind. Iar in incaierarea asta intervine si presedintele care a uitat ca nu trebuie sa aiba partidul lui, guvernul lui, casele lui. Suntem singurii din UE care ne spalam rufele la Bruxelles, care plangem pe la inaltele porti si care cerem capul domnitorilor/partidului si chiar desfiintarea partidelor. Parca seamna perioada asta cu alta perioada din istorie, dar mijloacele sunt altele: armele clasice s-au inlocuit cu cele moderne, economice. Norocul si ghinionul altora care vor sa fie din nou actori de seama in Europa(?) este ca pe aici mai vegheaza si americanii si ei stiu bine ce se intampla pe aceste plaiuri. Asta pana cand vor fi si ei nemultumiti ,,economic,,.
    • +8 (14 voturi)    
      Au castigat „ceilalți" (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 12:19)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui bubaru

      De ce nu spui cine sunt: hoti, penali, complici la distrugerea tarii si a statului de drept. Cei care au scos Huandarmeria in strada si au gazat zeci de mii de protestanti. Cei care au furat si s-au imbuibat, iar acum vor sa scape de miselia lor. Cu acesi 'ceilalti' pe care ii aperi TREBUIE LUPTAT PANA LA CAPAT si facuti sa plateasca pentru TICALOSIA lor.
    • +5 (7 voturi)    
      Este o treaba veche. De pe vremea cand PSD era in (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 15:10)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui bubaru

      opozitie. "Suntem singurii din UE care ne spalam rufele la Bruxelles" Imi amintesc de scrisoarea nemaiomenitilor lideri ai mizeriei numite USL in legatura cu reforma invatanantuti si raspunsul de la UE de i-a durut capul pe acesti neputiciosi.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu esti Ciarli, buburelule? (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 18:33)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui bubaru

      10>9, KO!
  • -4 (12 voturi)    
    .... (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 12:22)

    aplaudatu [utilizator]

    Mi-as dori ca europarlamentarii sa semneze inainte de numire un angajament precum ca reprezinta tara care ii numeste europarlamentari si vor reprezenta interesele ei.
    • +5 (9 voturi)    
      Asa (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 14:59)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui aplaudatu

      Tara, și nu tagma jefuitorilor
      • -6 (6 voturi)    
        . (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 16:14)

        aplaudatu [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        Am fost specific , nu am spus "tara/onegeul/grupul de interese /interesele pe care le servesc de fapt" ci am specificat "tara care ii numeste".
        • +3 (3 voturi)    
          Nu tara ii numeste europarlamentari (Joi, 10 ianuarie 2019, 9:09)

          Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui aplaudatu

          Poate intelegeti, dargi pesedei, ca pe astia nu i-a pus pe liste dragnea, iar noi cei care i-am ales avem dreptul ca Uniunea Europeana sa ia in considerare si parerea noastra nu numai "parerea" marionetelor mafiei.
          Deci, europarlamentarii, fiecare dintre ei, reprezinta electoratul care l-a ales.
          Faptul ca sunt cetatean roman nu ma face dintrodata solidar cu un hot roman.
          Faptul ca vorbesti de rau despre dranea nu inseamna ca vorbesti Tara de rau.
          Ca nu ati luat voi tara pe persoana fizica.
          • -1 (1 vot)    
            interesant (Joi, 10 ianuarie 2019, 14:57)

            aplaudatu [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

            Acum ma gandesc ca poate ar trebui intr-adevar trasi la raspundere si cei ce au ales personajul respectiv.
            Mult mai greu de pus in practica dar exista solutii alternative ( interzicerea partidului respectiv temporar ? )
            • 0 (0 voturi)    
              Mai mult decat atat. (Joi, 10 ianuarie 2019, 18:22)

              Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui aplaudatu

              Puteti merge mai departe si sa stabiliti ca exista un singur partid cu P mare de la ... - care reprezinta Tara evident - si un singur conducator, ales pe viata ca sa nu lasam loc de manevra dujmanilor.
              Si, cine zice ceva de marele conducator loveste in partid, iar cine loveste in partid loveste in Tara; astia trebuie inchisi in lagare, daca se caiesc sau executati pe stadioane cu mitraliera lu Radulescu daca nu...
              Ce va mai complicati cu alegeri?
              • -1 (1 vot)    
                . (Joi, 10 ianuarie 2019, 19:15)

                aplaudatu [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

                Inteleg ca acolo la Bruxel actuala situatie un sef-un partid- o voce va convine de minune , dar in lumea real ( emfaza pe real )civilizata asta nu este o optiune.
                DIn pacate dupa 20 de ani lipsiti de opozitie sunt din ce in ce mai multe voci care contesta "singurul conducator" .
                Sa speram ca alegerile reale ( din nou emfaza pe reale) vor schimba situatia .
                • 0 (0 voturi)    
                  Este preferinta ta, exprimata implicit. (Joi, 10 ianuarie 2019, 19:45)

                  Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui aplaudatu

                  Nu vad de ce te arati revoltat, Nu bruselu vrea asta ci prietenii tai pesedei.
                  Care se identifica cu tara, oridecateori sunt criticati.
                  Vorba aia: dai in mine dai in fabrici si uzine, dai in clasa muncitoare, un singur om o unica vointa, bla bla. - a fost ceausescu, acum e dragnea. Nu vreau sa ne intoarcem la asta.
                  Uniunea Europeana trebuie sa auda si vocea celorlalti, nu numai a partidului unic, cum vrei tu.
    • +3 (7 voturi)    
      Tara nu "numeste" europarlamentarii (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 18:59)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui aplaudatu

      bai manipulatorule. Ii ALEGE.

      Iar legislatia in vigoare este suficienta pentru ca ei sa-si faca treaba. Iar odata ce sunt alesi, trebuie tratati ca niste oameni responsabili nu ca niste copii de scoala generala.

      Ce vrei tu sa propui de fapt este o forma de angajament si supunere fata de seful PSD (ca se crede tara). Valea de-aici. Du-te si propune ideile astea in Coreea de Nord.
      • -2 (2 voturi)    
        . (Joi, 10 ianuarie 2019, 2:09)

        aplaudatu [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        Atitudinea asta e probabil in manualul bruxelez de combatere agresiva a elementului dujmanos.
        Chiar daca inlocuiesc "numit" cu "ales" nu schimba absolut nimic ceea ce am spus.
        Cred in continuare ca este firesc si normal ca un europarlamentar sa reprezinte interesele tarii care l-a "ales" ,numit,parasutat ,3dprintat ,etc.
        Daca Bruxel considera asta anormal si tipic Coreii de Nord atunci fie ,nu ma mir.Cu cat aflam mai multe si mai repede cu atat mai bine.
  • -9 (13 voturi)    
    inca unul care crede (Miercuri, 9 ianuarie 2019, 12:40)

    Je__ [utilizator]

    ca vuvuzelele sau paratorii de serviciu sunt apreciati, de marea sefime birocratica.

    Sunt tolerati cu un zambet cat le aduce beneficii, dupa sunt aruncati ca o masea stricata, ca nimeni nu se asociaza cu oameni care ar putea sa le faca si lor acelasi lucru

    Unde zicea ca e membru intervievatul? la pNationalL?
    Eu zic sa se mute direct in partidele alora, ca pe noi nu ne reprezinta!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version