Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a participat luni la reuniunea Consiliului Uniunii Europene (UE) pe Transport, Telecomunicații, Energie (TTE) desfășurată la Bruxelles, sub președinția austriacă a Consiliului Uniunii Europene (PRES AT), conform unui comunicat de presă al MT, potrivit Mediafax.

Pe agenda discuțiilor sunt subiecte precum: Pachetul mobilitate I (rutieră), Pachetul mobilitate II, privind transportul combinat de mărfuri și Pachetul de mobilitate III, privind gestionarea siguranței infrastructurii rutiere, potrivit comunicatului de presă transmis luni de Ministerul Transporturilor (MT).

„Pentru România, cele mai sensibile aspecte din pachet rămân: întoarcerea acasă a vehiculului și a conducătorului auto, odihnă în cabina vehiculului, cabotajul și regulile speciale de detașare și apreciem că ar trebui depuse toate eforturile necesare în cadrul acestei reuniuni pentru îmbunătățirea textelor actuale. Deși este de dorit obținerea abordării generale pe pachet, aceasta nu ar trebui totuși să se realizeze în orice condiții”, a declarat ministrul demisionar al Transporturilor, Lucian Șova, în cadrul dejunului de lucru pe tema Pachetului Mobilitate l.

Propunerile de compromis ale PRES AT în forma actuală, cel puțin prin raportare la aspectele sensibile din pachet, nu sunt acceptabile din perspectiva obiectivelor și intereselor României, a precizat ministrul Transporturilor.

„Pentru a putea susține obținerea abordării generale este nevoie ca PRES AT să prezinte soluții reale și echilibrate de compromis, care să ne ofere suficiente garanții că modificarea legislației în vigoare nu vizează introducerea unor bariere suplimentare de acces la ocupație și la piață, a unor prevederi de natură să discrimineze operatorii de transport rutier în funcție de Statul Membru de stabilire și/sau a unor prevederi care vor contribui la creșterea nejustificată a sarcinilor administrative și financiare pentru întreprinderi”, a explicat Șova.

Pachetul de mobilitate rutieră are ca scop armonizarea și simplificarea regulilor aplicabile în transport, o mai bună implementare a acestora în toate statele membre, susținerea echității sociale, reducerea impactului negativ al transportului rutier asupra mediului înconjurător și încurajarea inovației, conform MT.

Consiliul UE TTE de la Bruxelles evaluează, de asemenea, progresele realizate în cazul propunerii privind renunțarea la schimbarea sezonieră a orei și a celei privind actualizarea drepturilor călătorilor din transportul feroviar.

Ministrul demisionar al Transporturilor a luat parte și la un dejun de lucru pe tema Capacității de spațiu aerian și va participa la semnarea documentului „Concluzii privind reabilitarea si întreținerea infrastructurii de cale navigabilă eficientă pe Dunăre și afluenții săi navigabili”.

În contextul preluării de către România a președinției Consiliului UE, în primul semestru al anului viitor, delegația română participă la reuniuni cu reprezentanți ai instituțiilor UE cu omologii din președințiile premergătoare și cu omologii din președințiile din TRIO-ul comun (Finlanda și Croația) în vederea asigurării priorităților comune și continuității agendei UE.

Temele de discuție vizează dosarele europene estimate a fi finalizate pe perioada PRES RO 2019, prin continuarea activității PRES AT, prioritățile comune ale PRES RO UE 2019 și ale președinției finlandeze și croate a Consiliului UE, precum și tematici de interes european precum: TEN-T, infrastructura de transport, Pachetul Mobilitate, ora de vară.

Reuniunea Consiliului UE Transport, Telecomunicaţii, Energie (TTE) – secțiunea Transporturi este de tip formal, organizată periodic la nivelul Consiliului UE, la propunerea și sub coordonarea președinției Consiliului UE.