Deputatul PNL Ovidiu Raetchi îi solicită ministrului Educației, Rovana Plumb, într-o scrisoare deschisă, să nu permită introducerea testelor grilă la literatură, idee care ar duce la creșterea gradului de analfabetism funcțional – deja dublu față de media UE - și la transformarea școlilor românești într-o

Ovidiu RaetchiFoto: Facebook - Ovidiu Raetchi

"fabrică de personaje ca Viorica Dăncilă" se arată într-un comunicat de presă.

"Ideea de a testa cunoștințele de literatură prin teste tip grilă nu este altceva decât o nouă mostră sinistră de uniformizare și tipizare a învățământului românesc, care se potrivește mănușă cu manualul unic. Literatura nu are în niciun caz ca scop principal acumularea robotică de informații, ci deprinderea unui mod de exprimare, de transmitere de emoții, de argumentare care să – tocmai! – să depășească nivelul unei grile. Este obligatoriu să renunțați urgent la această idee aberantă. Faptul că 40% dintre subiectele de literatură și matematică vor conține teste grilă arată că master-planul PSD pentru educație începe să semene cu o fabrică de non-valori tip Viorica Dăncilă", susține Raețchi.

"Măsura seamănă cu multe dintre punctele incluse în programul de guvernare – nu are un studiu serios în spate și lasă efectele secundare pe seama hazardului", continuă el.

Potrivit acestuia, în 2016 România era pe locul I la analfabetism funcțional în UE, iar la nivelul Europei, era devansată doar de Albania.

"Asta înseamnă că 42% dintre elevii români nu sunt capabili să înțeleagă un text citit la prima vedere și nu se descurcă cu operații aritmetice elementare. Prin urmare, introducerea testelor tip grilă la română și matematică nu va face altceva decât să elimine România de pe harta competitivității și a performanței în educație. Deja avem de două ori mai mulți analfabeți funcționali decât media europeană, iar deciziide acest fel nu fac decât să ducă la sporirea acestui procent, în timp ce țări precum Polonia au reușit să își reducă considerabil gradul de analfabetism funcțional în ultimii 15 ani. În mod deloc surprinzător, specialiști în educație au recomandat măsuri prin care să fie dezvoltată partea analitică și gândirea critică a elevilor, în timp ce ministerul pe care îl conduceți aplică aceste recomandări pe dos."