Senat: Comisia de constituționalitate susține că a existat un conflict între Parchetul General și Parlament în privința protocoalelor
"Revine Parlamentului, ca organ reprezentativ suprem și unica autoritate legiuitoare atribuția de a stabili atât procedura de urmărire și după caz de cercetare penală cât și procedura de judecată. Stabilirea celor două proceduri judiciare este o problemă de politică penală a statului român, motiv pentru care adunarea constituantă a atribuit Parlamentului competența de a legifera prin lege organică", se arată în punctul de vedere adoptat, luni, de senatorii din Comisia de constituționalitate.
Potrivit opiniei adoptată, Ministerul Public "își exercită atribuțiile conform legii, nu potrivit unui anumit protocol".
"Ministerul Public nu are niciun drept de a stabili, cu de la sine putere sau în colaborare cu alte organisme ale statului, reguli sau proceduri cu aplicabilitate în sfera urmăririi penale și cu atât mai mult de a încheia protocoale secrete prin care se conferă SRI prerogative de organ de cercetare penală în afara cadrului penal prescris expres de forul legislativ", mai scrie în punctul de vedere.
Pe 8 octombrie, Curtea Constituţională a fost sesizată de către conducerea Camerei Deputaţilor - Liviu Dragnea și-a delegat atunci atribuțiile către Florin Iordache - cu o "cerere de soluţionare a unui conflict juridic de natură constituţională dintre Ministerul Public - Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, pe de-o parte, şi Parlamentul României, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi celelalte instanţe judecătoreşti, pe de altă parte", a anunțat atunci CCR.
Termenul pentru prezentarea punctelor de vedere ale părților implicate în conflict a fost fixat pentru luni, 22 octombrie. Ulterior Curtea Constituțională a României (CCR) va stabili o dată pentru şedinţa de judecată în care vor fi citate părţile implicate în conflict.
Sesizarea Camerei Deptaților la CCR, cu privire la existența unui conflict între Parlament și Ministerul Public, prevede, printre altele, că efectele protocoalelor continuă să se producă, chiar și după denunțarea lor, potrivit documentului obținut de MEDIAFAX.
"Având în vedere că Ministerul Public- Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, prin semnarea protocoalelor secrete cu Serviciul Român de Informații, și-a încălcat propriile competențe constituționale, și, uzurpând competențele Parlamentului, a învestit Serviciul Român de Informații cu competența de a desfășura activități specifice organelor de cercetare penală, fapt interzis expres de legiuitor prin legea 42/1992 privind organizarea și funcționarea SRI", se arată în sesizarea Camerei Deputaților, la Curtea Constituțională.
Sursa citată precizează că aceste protocoale secrete clasificate dintre Ministerul Public și SRI nici nu au fost comunicate instanțelor și nici nu au fost făcute publice, cu atât mai mult nu au fost publicate în Monitorul Oficial.
Textul sesizării arată că procurorii generali, de la data semnării protocoalelor din 2009 și 2016, Laura Codruța Kovesi și Augustin Lazăr, au uzurpat competența Parlamentului prin semnarea protocoalelor.
În sesizare se face referire la toate prevederile legale post-decembriste care au scos serviciul secret din zona juridică.

Katalin Karikó, biochimista care a dezvoltat tehnologia mRNA, despre durata de eficacitate a vaccinului BioNTech - Pfizer, pentru HotNews.ro: „Dacă cei vaccinați nu se infectează, nu vom avea nevoie de o altă doză”
INTERVIU Paun Rohovei, însărcinatul cu afaceri al Ucrainei: Rusia a pregătit infrastructura militară din Crimeea pentru desfășurarea armelor nucleare / Obiectivul Moscovei - transformarea Crimeii într-un „portavion de nescufundat”
„Recensământul bugetarilor”. Liviu Mălureanu, președinte ANFP: Prin proiectul bugetar vrem să mapăm toți bugetarii, câți sunt, ce salariu au și ce fac / Concursuri naționale pentru posturile din administrație INTERVIU
Când marketingul ne păcălește să cădem în capcana consumului irațional/ Sunt diamantele valoroase sau nu?
are sens, nu?!