Dragnea sugerează că nu ar trebui să mai fie prag de prezență la referendum. Ideea de cvorum se dovedește că diminuează sau inhibă prezența la vot / Boicotul, un mijloc pedepsit de lege, dar nimeni nu aplică

de C.D.     HotNews.ro
Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:30 Actualitate | Politic


Liviu Dragnea
Foto: Hotnews
​​În prima ieșire publică după referendum, Liviu Dragnea a declarat că „ideea de cvorum inhibă prezența la vot”.„ În momentul în care ar fi un referendum fără prag s-ar mări prezența”, a spus Dragnea, comentând că eșecul referendumului nu este al PSD sau al său personal. 

„Nu trebuie să o justific eu (prezența la vot -n.r.). Am văzut tot felul de analize. Sunt câteva constatări. Stăm agățați de un număr ipotetic de oameni care ar putea fi prezenți. Ideea de cvorum, că e 30%, că e 50%, se dovedește că diminuează sau inhibă prezența la vot. Cei care sunt împotrivă au la îndemână un mijloc, care sigur e pedepsit de lege, dar nimeni nu-l aplică, boicotul. În momentul în care ar fi un referendum fără prag s-ar mări prezența, pentru că ar vota cei care sunt împotriva”, a spus Dragnea. 



Întrebat dacă eșecul referendumului este al PSD, liderul social-democrat a răspuns: „Este eșecul fiecărui cetățean român care a votat? Dacă e un eșec, este un eșec al celor care au votat DA. Legea adoptată în Senat nu a fost votată doar de PSD și ALDE”, a mai spus el.


Citeste mai multe despre   
















9661 vizualizari

  • +44 (48 voturi)    
    Treaba de PR (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:34)

    florinos [utilizator]

    Sunt curios daca tot echipa din Israel i-a scris discursul.
    Evident ca nu PSD este vinovata, asa cum nu s-au gasit vinovati dupa ce 500 de cetateni, platitori de taxe si impozite, au fost batuti si gazati de jandarmerie, nici atunci nu s-au gasit vinovati.
    • +12 (24 voturi)    
      Socialistii stangisti si-au dat arama pe fata (Miercuri, 10 octombrie 2018, 14:14)

      Mondialul [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      O sa o pateasca la alegerile urmatoare asa cum au patit-o toti socialistii mai prin toata Europa anafara de 3-4 tari.
    • +6 (8 voturi)    
      Echipa din Israel este făcută cadou (Miercuri, 10 octombrie 2018, 17:13)

      Rescator [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      lui Liv Jong Unu de către prietenul lui in ale
      corupției,numitul Bibi,PM-ul Israelului.Toți sunt
      agenți Mossad și se știe că aceștia nu d-au doi bani
      pe Goimi.Este o mare problemă pentru securitatea
      și apărarea Romaniei cu acești indivizi,care,de fapt
      conduc Romania.
      • +5 (7 voturi)    
        Da (Miercuri, 10 octombrie 2018, 19:33)

        Tony_K [utilizator] i-a raspuns lui Rescator

        Israelul nu a avut prieteni ci numainterese de a dezbina, ar trebui declarati si expulzati , dar de cine? De sri care e mana in mana cu hotii? Hai sa fim seriosi.
  • +54 (58 voturi)    
    Dragnea nu mai are dreptul sa sugereze nimic (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:35)

    Calin02 [utilizator]

    Dragnea este un infractor condamnat si-a perdut orice drept si credibilitate in a propune orice subiect de dezbatere publica.

    Ar trebui sa dispara impreuna cu gascarii lui cat de repede in groapa de gunoi a istoriei, ca un accident ce este.
    • +8 (8 voturi)    
      dragnea (Miercuri, 10 octombrie 2018, 18:41)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Calin02

      ofticosu roade osu.
      Ofticat că l-a ratat pe băse din cauza vechii legi a referendumului care prevedea 50%+1 prezență, a refăcut legea pe 30%.
      Acum, după ce și-a luat plăcuțe suedeze (procentul de 20% sau 21% e totuși mincinos. Dacă nu-i împingeau popii pe țărani la vot, sub amenințarea anatemelor, nici atât nu se înregistra), vine cu ideea asta complet deplasată, fără prag minim de validare. Doar, doar i-o ieși și lui vreo bazaconie, până nu-l ascunde legea la ”beciul domnesc”.
  • +36 (40 voturi)    
    bravo (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:36)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    Bine, ba, speram sa distrugi p$d-ul pana la capat, nu care cumva sa pleci :)) Mult succes, fara tine nu cred ca era posibil :)) A, si fara peremistii infiltrati in p$d, evident :))
  • +41 (45 voturi)    
    Eventual (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:37)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    ... sa puteti demite presedintele cu un vot - al tau, un hot ordinar, carierist si ticalos.
    • +14 (14 voturi)    
      Nu neapărat... (Miercuri, 10 octombrie 2018, 15:42)

      lsorin [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Nu prea merge ce spui dar, pentru că îmi place cum gândești, îți dau un subiect de maaaaare bucurie:

      Cam ce s-ar întâmpla dacă se adună suficiente semnături pentru ”Fără penali...”!

      Eh, merit o bere?
    • +11 (13 voturi)    
      dar oare (Miercuri, 10 octombrie 2018, 16:09)

      alex34 [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      ce se intampla daca se elimina cvorumul si apoi fac astia un referendum cu 2 intrebari, 1 sa ne alipim la rusia si 2 dragnea rege/dictator peste romania, ori ce ai alege ales bules
    • +8 (8 voturi)    
      Păi chiar asta *sugerează* rapandula. (Miercuri, 10 octombrie 2018, 17:18)

      Rescator [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      El ,marele Dictator, vrea să schimbe Constituția cu
      un vot.Mai mare tampenie nu am auzit pană astazi.
      Sper ca Ciuma Roșie impreună cu Cupola ei
      Mafia Roșie să se prăbușescă pe limba ei.AJUNGE!
  • +39 (43 voturi)    
    Dragnea (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:37)

    CarlosKent [utilizator]

    Pai daca asa ar fi mai bine atunci sa se renunte si la cvorumul la aprobarea legilor in Parlament, grupurile parlamentare sa nu mai paraseasca sala si sa voteze toti parlamentarii, mai ales la motiunile de cenzura pentru ca de asta au fost alesi. In UK, Cameron si-a dat demisia dupa rezultatul Referendumului pentru Brexit, tu ce mai astepti?
  • +5 (27 voturi)    
    nu e normal (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:40)

    AndJorj [utilizator]

    un grup restrans de persoane nu are legitimitate sa decida chestiuni importante pt tara. Pragul de 30% pt validare e foarte bun (si asa nu mai sunt 18 mil persoane cu drept de vor in Romania, in realitate probabil pragul e vreo 35-40%). Chiar si daca nu se valideaza, exista efecte politice si juridice. De exemplu in cazul referendumului recent, absenteismul masiv a fost interpretat ca o respingere a temei, drept urmare a fost introdus imediat (ca efect direct) parteneriatul civil.
    • +20 (22 voturi)    
      Prag (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:30)

      Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

      Nu, pragul de 30% nu este bun.
      Sa presupunem ca se face un referendum cu cvorum de 30% si ca populatia tarii este de 10 milioane.
      Daca toti cei 30% voteaza aceeasi optiune, atunci referendumul trece cu optiunea respectiva. Inseamna ca 3 milioane decid si pentru ceilalti 7 milioane si ca minoritatea impune majoritatii. Which is wrong.
      Personal, vad ca fiind mai apropiat de democratie un referendum cu cvorum de 70%, pentru ca sunt sanse mai mari ca din cele 7 milioane care s-ar prezenta, 5 milioane sa voteze o optiune, astfel incat optiunea aleasa de acestia sa sa fie votata de cel putin jumatate dintre persoanele cu drept de vot.
      Ai sa zici ca nu se va intruni cvorumul. In acest caz, eu iti spun ca aici este vina mediului politic, ei au reusit sa scarbeasca oamenii intr-atat de mult incat au devenit refractari la astfel de manifestari democratice.
      Inainte de toate, este necesara reformarea din temelii a mediului politic, apoi vor veni si oamenii la vot. Abia atunci, cand vor vedea ca nu mai au de ales intre un purice si un paduche, intre rau si mai rau, ci intre alb si negru, atunci vor vota.
    • +9 (15 voturi)    
      Mie bun e 50%! (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:31)

      BEDE [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

      Era foarte bine când pragul de validare era de 50%.
      Dacă sunt 30% care votează, iar din acești 30%, 51% spun DA, cei care au efectiv da sunt un pic peste 15% din totalul de votanți... Cam puțin, nu-i așa?
      Dacă pragul este de 50% ar rezultă că măcar 25% ar trebui să spună DA, ceea ce parcă ar fi un pic mai bine.
      Sau, cumva, să se facă votul la referendum obligatoriu? Poate ar fi mai bine.
      Dacă, să zicem, la niște alegeri, omul nu prea are încredere în mai nici unul dintre candidați și nici nu poate evalua care ar fi "răul cel mai mic", în schimb, la un referendum, unde trebuie să fie una sau mai multe întrebări simple, cu răspuns DA sau NU, poate că ar fi cel mai bine ca participarea să fie obligatorie. Așa nu s-ar mai face speculații cu privire la ce ar prefera de fapt cei care nu au votat.
      • -1 (5 voturi)    
        Nu au votat niciodata mai mult de 9 mil. (Miercuri, 10 octombrie 2018, 18:16)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

        Asta inseamna ca nicio decizie nu a fost luata cu o majoritate calculata fata de 18.5 mil. Si populatia scade...
        • +2 (2 voturi)    
          se vorbește (Miercuri, 10 octombrie 2018, 18:48)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui D-or

          de principii și nu de nr. în medie al celor care au participat la vot la ultimile alegeri..
          Principiul îl aplici la nr. total de oameni cu drept de vot, cetățeni români.
          Câți votează trebuie să fie meritul (sau nemeritul) politicienilor.
    • +7 (11 voturi)    
      Păi... nu vă repeziți! (Miercuri, 10 octombrie 2018, 15:59)

      lsorin [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

      Andrei453530,
      Nu ai dreptate; la referendum trebuie majoritate din cei cu drept de vot, iar majoritatea n-a fost niciodată mai mică de 50%.
      Lipsa de la vot înseamnă lipsă de susținere a ideii supuse referendumului. Punct. Dacă nu interesează, înseamnă că nu trebuie/nu e necesară/benefică și se interpretează ca ”NU”!
      Iar întocmirea listelor, că-i bună sau rea, asta-i treaba... executivului! Nu estimăm cam câți sunt sau nu sunt, ca să scădem corespunzător (?!) pragul!

      Soljenitin & BEDE,
      În mare măsură de aceeași părere!

      Și DA, sunt de acord cu votul obligatoriu. Politic (în alegeri) și în toate temele de interes care se reglementează prin consultare publică (referendum), indiferent cum se votează (electronic/corespondență/fizic).
      Nu-i treaba mea să stabilesc nici penalizarea/amenda pentru cine nu votează și nici care sunt excepțiile admisibile.
      Dar nici alegeri ca alea din 2016, câștigate de majoritatea minorității, nici referendumuri de-astea nevalidate n-ar mai fi posibile pe banii mei!
      • -1 (1 vot)    
        și ca să (Miercuri, 10 octombrie 2018, 18:54)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui lsorin

        mărim responsabilitate alegătorilor, votul obligatoriu l-aș aplica categoriei de vărstă 20 - 60 ani astfel încât să nu mai fie majoritari cei cu tendințe de asistați, 18-20 ani (ce-i drept, ăștia sunt procentual minori în raport cu viitorii pensionari și pensionarii, adică cei peste 60 ani), respectiv peste 60 ani.
        • 0 (0 voturi)    
          ???? (Joi, 11 octombrie 2018, 11:24)

          relu59 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          Dacă tăceai, filozof rămâneai.
  • +26 (28 voturi)    
    Asta (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:41)

    Jean05 [utilizator]

    Vrea si el o tara numai a lui, cu sclavi care sa faca doar ce/cum vrea el. Dar nu e lasat de niste oameni rai. Cum a ajuns si lumea asta...
  • +21 (23 voturi)    
    dragnea (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:41)

    1234_5678 [utilizator]

    El nu intelege de ce este nevoie de cvorum. Sigur. Adica, este perfect normal ca o mana de oameni sa decida soarta a 20 de milioane de oameni.
    Daca fac un referendum fulger si pun niste morti sa voteze cum vor ei, ne trezim in Rusia, perfect legal si conform dorintei poporului (adica aia 3 ametiti care au votat). In aceeasi ordine de idei, face un referendum fulger daca vrem ca el sa fie dumnezeul globului pamantesc, se duce si voteaza doar el si ne trezim cu un a-tot-lider-universal dragnea, cel mai iubit fiu al omenirii.
    • +7 (9 voturi)    
      După alegerile din 2016... (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:48)

      baligosul [utilizator] i-a raspuns lui 1234_5678

      Dragnea, de cînd s-a făcut alianța cu ALDE, prin 2016, a făcut cu România tot ce a poftit, a schimbat două guverne, formate din slugile sale, a adus la guvernare guvernul de acum compus și din proști, că nu pot oamenii să înțeleagă, contribuabilii, cum niște atît de proști au trecut de BAC, de examene de admitere la niște facultăți, și cum au absolvit?
    • +11 (11 voturi)    
      Intelege (Miercuri, 10 octombrie 2018, 15:13)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui 1234_5678

      Nu e tampit, e ticalos. Puterea corupe.
      A avut prea multa putere, mai multa decat era el educat sa duca.
  • +17 (19 voturi)    
    si daca pragul ar fi negativ (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:42)

    Francisc 1 [utilizator]

    prezenta ar fi peste 100 % tinzand spre infinit , omul e genial!
    • +9 (11 voturi)    
      pai.. (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:31)

      Petre Cusuru zis si Barba Trista [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      ai pus la socoteala si mortii din Teleorman? Cu astia ar trece bine peste infinit...
  • +19 (21 voturi)    
    in tarile cu democratie (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:42)

    Dizidentul [utilizator]

    se organizeaza Referendum si se stabileste o cota de participare si de voturi pro si contra(Elvetia este cel mai bun exemplu). Acum ca in Romaia nu s-a atins scopul dorit se propun schimbari,nu este logic si nu este democratic,referendumul din Romania a fost organizat dupa modelul european acum Dragnea vazind catastrofa vrea schimbari(caracteristic opiniei sale ce nu reuseste trebuie schimbat si modelat cum doreste dinsul)
  • +19 (21 voturi)    
    da boss (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:42)

    Hans Metter [utilizator]

    tu ai impresia ca cei care au stat acasa ar fi votat DA daca ar fi mers?! te inseli amarnic pt ca daca nu se putea boicota nu mai iesea cu siguranta 90% la 10%...
  • +25 (29 voturi)    
    un Referendum sa scapam de PENALI ca Dragnea (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:42)

    Mannpawel [utilizator]

    Romania are nvoie de un Referendum FARA PRAG pt ca PENALII ca Dragnea sa stea unde le e locul, in puscarie, nu in Parlament
  • +29 (31 voturi)    
    logica de maimuta (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:45)

    danco [utilizator]

    dupa logica lui, daca la vot vine o singura persoana, inseamna ca aia poate decide pentru restul de 18 milioane...halal democratie
  • -24 (28 voturi)    
    gasesc in premiera pe tara (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:45)

    Wildschwein_007 [utilizator]

    ca are dreptate la faza asta. Ar fi interesant de organizat asa un referendum, ca sa se lupte oamenii sa iasa cum vor ei. Cvorumu duce la lene si indolenta.
    • +5 (9 voturi)    
      ahamn (Miercuri, 10 octombrie 2018, 14:18)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Wildschwein_007

      si sa fie otat presedintele cu 6 mil voturi
      si demis cu 50k voturi...
      "geniala" idee!
  • +6 (18 voturi)    
    no brainer... (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:50)

    demaGOGU [utilizator]

    ...cand stii ca votul tau conteaza doar daca voteaza 30% dintr-o populatie de electori - aflata oricum in mare in pribegie - motivatia de a te prezenta la vot converge catre zero.


    democratia inseamna cetateni activi, restul raman acasa pe riscul propriu.
    • +8 (14 voturi)    
      Hai nu ma-nebunii ! (Miercuri, 10 octombrie 2018, 14:03)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Cetateni activi zici: scosi de primari cu japca si care nu stiu nici cum ii cheama !? Daca maine se face alta majoritate politica, care face un referendum sa fie scos PSD in afara legii ? Cred ca ai plange.
    • +4 (8 voturi)    
      e o tampenie omule... (Miercuri, 10 octombrie 2018, 14:19)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      bine stiu ca estiu postac psdu....

      cum poti sa votezi o lege (ipotetic vb) cu 50k oameni?!

      nu ar fi mai frumos sa fie votul obligatoriu?!
      d c nu mergem pe cartea asta?!
      a da! stiu! pentru ca in cazul ala psd si-ar fura-o grav!
  • +23 (25 voturi)    
    noaptea mintii (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:51)

    albastrele [utilizator]

    Si cum e reprezentativ un vot care nu depaseste un anumit prag? Acest individ debiteaza tot felul de tampenii.
    Poate nu ii e destul de clar ca tara nu e interesata de teme stupide ca aceasta. De-asta nici nu s-a prezentat lumea la vot. Nu intereseaza pe nimeni sa se intoarca in urma cu 30 de ani. Poate doar PSD-ul.
    Mai bine sa vada ce face cu cei 300 de parlamentari.
  • +18 (22 voturi)    
    Ba,chiar mai mult. (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:52)

    asavreau [utilizator]

    Dacă spune Dragnea înseamnă că așa trebuie.Ne mai țineți mult dobitocul ăsta la conducerea României?Alo,PSD,se aude?
    • +12 (14 voturi)    
      pe mine m-ati cucerit la (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:14)

      nellino [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      "Dragnea suge..."
  • +14 (18 voturi)    
    Voteaza el pt toata Romania (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:53)

    Muncitorul [utilizator]

    Si basta, ce mai trebuie cetateni. El a majoritar aici, si gura mica ca altfel pun jardarmii sa va dea bastoane peste ea pana adormiti pe asfalt ...
  • +15 (19 voturi)    
    Da, cunoastem, din punctul tau de vedere (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:54)

    Habermas [utilizator]

    nici legi n-ar prea trebui sa fie.
  • +18 (22 voturi)    
    Reactie tipica pentru Dragnea si PSD.... (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:54)

    taro [utilizator]

    cvorumul este un element fundamental al votului democratic si nu poate fi inlaturat.

    Cu toate ca PSD-ul a facut tot ce a putut ca sa treca referendumul tot nu le-a iesit. Chiar si cu pragul minim scazut la 30% si cu turism electoral tot nu le-a iesit.

    Din pacate PSD-ul nu-si da seama ce s-a intamplat. Nimeni nu vrea sa mai aiba de a face cu acest partid!
  • +16 (18 voturi)    
    Ah.... (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:57)

    midumi [utilizator]

    ce ii place Primului Parlamentar al Tarii sa conduca cu 16% din voturile nationale...

    Ce i-ar placea sa treaca niste referendumuri pe sub masa, la 1 noaptea, semnate de vreo 1000 de persoane si gata....

    Frumos, ce sa mai!
  • +12 (16 voturi)    
    mda (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:58)

    SoulSearcher [utilizator]

    sau si mai bine, sa se fara referendum numai cu 3 romani, care sa stabileasca pentru restul 20 de milioane

    din cei 3, daca 2 voteaza acelasi lucru, clar se modifica constitutia, legile.. etc
    • -10 (20 voturi)    
      Model Elveția? (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:18)

      Cinevatuss [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Sunt câțiva aici așa de reduși încât ar fi contra orice idee a PSD fără să proceseze nimic.

      Pai nene chiar crezi ca se poate organiza un referendum din voința a 2-3? Nu!
      Dar dacă nu te interesează viața comunității în care trăiești nu ne împiedica pe noi ceilalți să decidem ceva.

      Nu de alta dar la următorul referendum s-ar prea putea să se repete ca la cel pentru familie.

      De ce nu processati puțin? Hai sa fim de acord cu Dragnea, fără cvorum, facem referendum fără penali și-l dăm jos sigur chiar de PSD și ALDE ar boicota.

      Capisci?
      • +8 (12 voturi)    
        Faceti referendum anti-penali si testati (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:47)

        JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui Cinevatuss

        Prietene, iti garantez eu in mod special ca daca s-ar face referendum anti-penali in functii de conducere publice, s-ar prezenta la urne cel putin 60% din electorat, deci dublu-cvorum!
      • +5 (9 voturi)    
        Argumente zero (Miercuri, 10 octombrie 2018, 14:08)

        Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui Cinevatuss

        In probleme majore pentru o natiune, trebuie sa decida majoritate cetatenilor cu drept de vot. Absenta de la urne a majoritatii alegatorilor arata ca problema nu este de interes major. Capisci !
        • +1 (1 vot)    
          AIci iti dau dreptate. Daca nu se prezinta 50% +1 (Joi, 11 octombrie 2018, 0:49)

          adrianhn [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

          La urmatoarele alegeri, ele sa nu fie validate si gata. PSD sa continue sa guverneze pana se prezinta 50% +1 ca altfel alegerile nu au legitimitate. Salut
      • -5 (5 voturi)    
        ha (Miercuri, 10 octombrie 2018, 14:21)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Cinevatuss

        inteleg unde bani....
        si suna tentant...
        dar pentru binele democratiei tot nu sunt de acord cu referendum fara prag...

        votul obligatoriu in schimb... .chiar ar fi o idee!
        • 0 (0 voturi)    
          continuare (Joi, 11 octombrie 2018, 11:37)

          relu59 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Pai nici nu se poate una fara alta.
          Este la mintea cocosului ca asa trebuie sa se modifice legea referendumului: REFERENDUM FARA CVORUM SI PREZENTA OBLIGATORIE
  • +19 (21 voturi)    
    Pe condamnatul asta,doar puscaria il inhiba (Miercuri, 10 octombrie 2018, 12:58)

    Plagarus [utilizator]

    Sfarsitul aventurii sale politice,este la o aruncatura de batz si cu cvorum covarsitor !!!
  • +17 (21 voturi)    
    Omul Dragnea e dus! (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:00)

    Maltese_Hawk [utilizator]

    Cu cât se apropie funia de par cu atât vine cu aberații din ce în ce mai mari.
    România e condusă de sadici ce strangulează energiile acestui popor.
    Păcat, când toate țările aleargă cât pot de repede spre evoluție si progress noi încă ne zbatem in evul mediu ca și mentalitate.
    Șeful de clan ca și împărțitor de dreptate si funcții.
    Meritul, profesionalismul, elevarea culturală? Rahat! Obediența față de Șef e mental-itatea în România.
    V
  • +12 (16 voturi)    
    Mda (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:01)

    7cats [utilizator]

    Cel mai bine ar fi sa nu mai voteze lumea!
    Toate deciziile sa le ia el!
  • +15 (19 voturi)    
    Bre! (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:01)

    CALC [utilizator]

    Simpla ta existenta "diminuează sau inhibă prezența la vot" ! Dispari!!
  • +11 (15 voturi)    
    LOL (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:03)

    subcultura [utilizator]

    Pragul e de vina. Il stiti voi, individul poreclit "Pragul" unul din cei patru asasini cu privirea
  • +15 (19 voturi)    
    Dragnea cauta alte moduri de a frauda (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:04)

    2087 [utilizator]

    Ce-i mai place sa fraudeze referendumuri!

    Sa va tineti bine in 2019!
  • +16 (20 voturi)    
    a (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:05)

    adrian67 [utilizator]

    Deci putem face un referendum daca sa stai toata viata-n puscarie Dragneo, vine unul singur ( eu de ex), zice da si tu intri.
    Recunoaste ca nu-ti mai iese nimic in ultima perioada, ba mai mult, o sa-ti intre ( la Jilava ) ca tot a picat refendumul.
  • +14 (18 voturi)    
    Desigur (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:05)

    Casargoz [utilizator]

    Ar trebui scos si din parlament cvorumul sa nu se inhibe lumea.
    Ar trebui sa se poata modifica constitutia la initiativa unui singur cetatean si sa fie valabila modificarea daca acesta voteaza singur.
    Sa avem o constitutie supla zic eu :)
  • +16 (18 voturi)    
    Și ce facem, (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:09)

    hic sunt leones [utilizator]

    acceptăm faptul că - teoretic - constituția poate fi modificată prin votul a 10 persoane?
    Hai mai întâi cu legea care să modifice legislativul conform voinței românilor (300 și o singură cameră) și apoi ne mai auzim noi.
    • 0 (0 voturi)    
      Teoretic presedintele poate fi ales cu votul a 2 (Joi, 11 octombrie 2018, 0:51)

      adrianhn [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      oameni. Ti se pare democratic asta? Parlamentul la fel, votul a doi oameni, de fapt unul e de ajuns. Ti se pare democratic?

      Fie la urmatoarele alegeri se prezinta 90% fie PSD ramane la guvernare pe veci. Asa e cel mai democratic conform cititorilor hotnews =))
      • 0 (0 voturi)    
        Democratic da (Joi, 11 octombrie 2018, 13:03)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui adrianhn

        corect nu.
  • +15 (17 voturi)    
    Genial (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:10)

    ipolitic [utilizator]

    Un referendum propus sambata noaptea si votat duminica dimineata de zece patrioti din Teleorman ar putea ajuta Romania sa faca un salt elegant cu sute de ani in viitor. Sau in trecut. Ce mai conteaza?
  • +10 (10 voturi)    
    măsură fără măsură (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:11)

    clencix [utilizator]

    Asta e în stare de orice, numai să-și îndeplinească ambițiile
  • +15 (15 voturi)    
    Din putul gandirii lui Dragnea (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:11)

    AliKimiku [utilizator]

    Deci musiu vrea sa poata propune orice tampenie, sa cheltuie 40 milioane de euro,sa se prezinte doar el si Carmen Dan si sa castige referendumul.
    Cam asta inseamna ref fara prag.
    PS sau poate sunt eu paranoic si bietul Dragnea e de buna credinta si atunci ii propun sa organizeze repede referendumul cu "Fara penali" si sa il faca fara prag.
  • +15 (15 voturi)    
    marele sobolan a iesit din vizuina (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:11)

    altqwerty [utilizator]

    "Dacă e un eșec, este un eșec al celor care au votat DA"

    Ma bucur (meschin, recunosc), avem tabloul perfect: cioban mictionand pe propria-i turma de mioare ...
    • -1 (1 vot)    
      rog raspuns sincer (Joi, 11 octombrie 2018, 12:15)

      relu59 [utilizator] i-a raspuns lui altqwerty

      Domnule/doamnă” altqwerty”
      Din postare se subînțelege ca nu vati prezentat la vot.
      Va rog sa treceti peste orice prejudecata despre mine, si ajutati-mă sa înțeleg ce sa întâmplat in realitate, prin răspunsul sincer la următoarele intrebarii:
      1. De ce nu v-ati prezentat la vot ?
      2. Ce „mesaj”, din campania de dezbateri, a „ajuns” la dumneavoastră ? si va rog sa precizați sursa.
      3. Daca v-ati fi prezentat, cum a-ti fi votat ? DA sau NU.
      Va mulțumesc anticipat. !
      P.S.
      Eu am fost la referendum si am votat -DA- din convingerile mele creștin-ortodoxe si intr-adevăr simt ca este si un eșec personal.
      Aceasta este motivul pentru care va rog, încă o data sa-mi răspundeți sincer.
  • -2 (6 voturi)    
    Mazeta (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:16)

    Echinaceea [utilizator]

    Oricum nu-i iese pasiența! :)
  • +4 (6 voturi)    
    GENIALA IDEE! (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:22)

    complet_retard [utilizator]

    Si inca o data, multe felicitari compatriotilor mei, pentru excelenta alegere facuta in decembrie 2016!

    Cu adevarat, Daddy este primul om al tarii - in timp ce alti politicieni se vaicaresc si se acuza reciproc pentru esecul Referendumului, dumnealui a gasit solutia!

    Sigur ca da, asa trebuie - ce prag de prezenta, ce cvorum?!

    Daca din 20 de milioane, UNUL SINGUR merge la Referendum si pune stampila pe DA, asa sa fie, DA!
    • -1 (1 vot)    
      Da daca unul pune stampila pe Iohanel e ok? (Joi, 11 octombrie 2018, 0:53)

      adrianhn [utilizator] i-a raspuns lui complet_retard

      Atunci e democratic nu? ...

      Sau doar cand va dicteaza Putin sunteti contra PSD?
      • 0 (0 voturi)    
        nu inteleg! (Joi, 11 octombrie 2018, 11:55)

        complet_retard [utilizator] i-a raspuns lui adrianhn

        Puteti fi mai explicit?

        Daca unul sau zece sau zece mii pun stampila pe "Iohanel", nu se intampla nimic, conform legilor actuale, cand exista un PRAG, cand se impune cvorum!

        "Sau doar cand va dicteaza Putin sunteti contra PSD?"

        aci nu am priceput chiar nimic: daca as fi si eu troll kaghebist, atunci as fi, desigur, pro-pedesere!

        Este imposibli ca Putin sa dicteze cuiva sa fie "contra PSD", ca doar sunt oamenii lui!
      • +1 (1 vot)    
        observatie (Joi, 11 octombrie 2018, 12:55)

        relu59 [utilizator] i-a raspuns lui adrianhn

        Omul a facut referire doar la referendum. De ce denaturezi subiectul ?

        Din experiența celor doua referendumuri care au eșuat din lipsa de cvorum ( fie ca a fost prag de 50% fie ca a fost 30% ) datorita campaniilor de boicotare - legea referendumului trebuie adaptata la realitățile din Romania - Lipsa crasa de moralitate a acestui popor, care accepta boicotul ca fiind o virtute –
        In concluzie:
        REFERENDUM FARA CVORUM SI PREZENTA OBLIGATORIE !!
        P.S.
        In mod sigur se vor recupera si costurile.
  • +6 (6 voturi)    
    ...întoarcere a'la Dragnea... (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:34)

    baligosul [utilizator]

    Logica lui Dragnea e specifică politicianului din România... Viața sa personală nu prea are de-a face cu morala creștină, dar el promovează verbal această morală. Nevasta a divorțat de el, așa a zis el, și acum împarte așternutul cu o concubină...Promovează lucrul la negru, că partidul nu are bani, dar el e multimilionar în Euro...Ăsta e Dragnea, un politician, unul plin de minciuni, care e gata să calce pe cadavre și pe vii ca să-și atingă obiectivele, acum cel mai important cel puțin să poată candida la președenție, dacă nu să și cîștige.
  • +6 (6 voturi)    
    Afirmatiile dovedesc ceea ce au intuit multi... (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:38)

    ww [utilizator]

    Ca, daca acest referendum era validat, urmau altele si altele. Acestea sunt acum "pe teava", dar cum sa le mai lansezi cand ti-ai luat-o prin K.O. din prima? Iar individul nu intelege ce nu inteleg nici altii: electoratul roman e mai matur si mai inteligent decat vor ei sa accepte. De aceea si avalansa de "analize" care cauta explicatii pentru esec in luna si in stele, omitand insa aceasta explicatie banala. Asadar, prietene, impacate cu gandul unei lungi serii de esecuri. Fa un nou referendum, iar cei care nu s-au prezentat se vor prezenta si iti vor spune simplu: NU.
    • 0 (0 voturi)    
      observatie (Joi, 11 octombrie 2018, 13:12)

      relu59 [utilizator] i-a raspuns lui ww

      Faci o confuzie.
      In spațiul public, Dragnea sa declarat ortodox.
      Canoanele biserici ortodoxe nu scot in afara moralități divorțul. Biserica ortodoxa, oficiază căsătoria dintre un bărbat si o femeie ori de câte ori se dorește acte lucru, cu condiția sa nu se intre in sfera bigamiei.
      Imoral este concubinajul si adulterul. Deocamdată nu știm daca a încălcat aceste canoane.
      ..............
  • +6 (6 voturi)    
    Domnu Dragnea, (Miercuri, 10 octombrie 2018, 13:50)

    KayT [utilizator]

    Da nu mai bine facem noi un referendum ca sa va instalam direct pașă peste romani? Fără prag de partikipare! Ce ne mai chinuim atâta, cheltuim si bani aiurea pe alte referendumuri care nu va interesează nici pe dumneavoastră, nici pe noi.
  • +7 (7 voturi)    
    hai sictir! (Miercuri, 10 octombrie 2018, 14:17)

    liviu_ [utilizator]

    cum sa fie referendum fara prag mai?!
    adica tu vrei ca o lege extrem de importanta pt tara sa fie luata de 5% din populatie (ipotetic vorbind)?!
    esti nebul de legat!\ si spun asta stiing ca vb cu un condamnat penal, hot cu acte in regula, necroman etc etc
  • +5 (5 voturi)    
    Oda lui Dragnea (Miercuri, 10 octombrie 2018, 14:20)

    n.dumiritu [utilizator]

    Dragnea e omul providential, pentru ca:
    a) are strategia tarii pe urmatorii 20 de ani (prezentata in martie la congres);
    b) stie ce trebuie facut cu puterile in stat; de aici ideile originale aplicate in legile justitiei;
    c) stabileste singur ce se intimpla cu gazele din subsol;
    d) schimba guvernele ca pe sosete, in cautarea solutiei perfecte; ministri, prim-ministri, intregi guverne stau cu teama permanenta de o singura persoana;
    e) ne elucideaza limitele democratiei, ca unul care a supus-o la toate perversiunile;

    Strateg vizionar neinteles, jurist expert din circumstante penale, politolog practician versat in murdare tactici electorale, economist rodat in smenuri si hotii - iata o sursa inepuizabila de talente adunate intr-un fost repetent. Omagiu organizatiei politice care descopera, valorifica si promoveaza asemenea talente! Omagiu organizatiei care se pune in totalitate la picioarele unor asemenea oameni priceputi si savanti autodidacti! Tot inainte!
  • +5 (5 voturi)    
    daca vrea sa nu fie probleme cu cvorumul (Miercuri, 10 octombrie 2018, 14:24)

    liviu_ [utilizator]

    si sa fim inca in democratie (pentru ca propunerea lui se cam bate cap in cap cu democratia)

    eu propun ca votul sa fie OBLIGATORIU!!!

    ai tupeu borfasule?! normal ca nu! daca se face votul obligatoriu partidul tau nu sare de 20%
  • +6 (6 voturi)    
    300 (Miercuri, 10 octombrie 2018, 14:46)

    Levellers [utilizator]

    urgent si, mai incape vreo indoiala, ca e nevoie de alegeri, acum ? Si, rapid, fara penali in demnitati publice, punctul 8 - Timisoara etc. !
  • +6 (6 voturi)    
    Unu si atat (Miercuri, 10 octombrie 2018, 14:48)

    tontu [utilizator]

    Daca se prezinta un singur om la referendum/alegeri ala sa hotarasca! Cred ca Dragnea s-a molipsit de la Dancila: cate-o tampenie pe zi.
  • +7 (7 voturi)    
    am votat la referendum (Miercuri, 10 octombrie 2018, 15:30)

    Razvan_M [utilizator]

    Si cred ca dimpotriva, pragul ar trebui sa revina la 50%.

    Eu cred ca Dragnea inca nu intelege ca a primit un vot de blam pentru ca de 2 ani se joaca de-a guvernele si de-a legiferatul. Ca de doi ani o freaca in constructia de autostrazi, dupa ce s-a laudat in campanie cu sute de km pe care-i va construi.

    PS. nu consider cresterile de pensii ceva cu care sa te lauzi, atata timp cat orice prost poate cheltui bani din buzunarul altuia.
  • +7 (7 voturi)    
    bai infractorule (Miercuri, 10 octombrie 2018, 15:54)

    enache22 [utilizator]

    nu te mai incurca in detalii, desfinteaza parlamentul, guvernul si justitia si fa-te imparat-judecator pe viata. Insa ai grija sa-ti pazesti spatele, viata de dictator e plina de pericole.
  • +3 (3 voturi)    
    Dancila: he-he (Miercuri, 10 octombrie 2018, 17:21)

    amicugri [utilizator]

    Sigur, in principiu are dreptate doar ca lui Dragnea ii plac principiile doar cind il avantajeaza. Si mai e ceva de spus aici, elimini pragul de validare, dar pragul de declansare (care acum e de 500000) trebuie urcat, eventual la 30%. Daca ar fi stat asa lucrurile Coalitia lui Peste pentru Familia Prostilor ar fi trebuit sa stringa aproape 6 milioane de semnaturi, ceea ce ar fi fost mai greu si s-ar fi economisit zecile de milioane cheltuite aiurea.
  • +3 (3 voturi)    
    bai infractorule nenorocit, pe firul logicii tale (Miercuri, 10 octombrie 2018, 18:13)

    yellowdog [utilizator]

    atunci un referendum poate fi declansat cu o singura semnatura, sa avem 10-100 pe zi, primul ar fi: sa fie condamnat necromanul si familia lui la 1000 ani cu executare? care crezi ca e raspunsul? ce mobilizare ar fi atunci?
  • -2 (4 voturi)    
    Mase ... (Miercuri, 10 octombrie 2018, 21:11)

    baimarean [utilizator]

    In 2012 si in 2016 au fost circa 7 milioane de voturi valabil exprimate.Aceasta e masa reala a votantilor in Romania: 7 milioane de cetateni.
    Deci, la recentul referendum, au spus Da mai mult de jumatate din masa votanta: +3,50 mil. = 50.6% din votantii din 2016
    Trebuie revazut oficial numarul din toate listele de votare..Nici pomeneala nu sunt 18,5 milioane...
    • +2 (2 voturi)    
      Bineinteles (Joi, 11 octombrie 2018, 10:58)

      amicugri [utilizator] i-a raspuns lui baimarean

      Sigur ca nu sint, in 2003, la referendumul lui Nascase pentru Constitutie erau pe liste 17 milioane si ceva, iar populatia Romaniei era de 21-22 de milioane. Cifra reala e probabil pe undeva intre 15 si 16 milioane, dar hotii de toate culorile care-si zic politicieni o tot umfla pentru ca in functie de ea se stabileste numarul de europarlamentari, adica de insi care iau un sac de bani in fiecare luna ca sa faca nimic.
      P.S. In 2012 au fost 8 milioane si ceva de voturi valide.
  • -1 (1 vot)    
    e firesc (Joi, 11 octombrie 2018, 11:04)

    srpc [utilizator]

    democratia traieste prin votul celor interesati de problemele cetatii; e aberant sa poti castiga un scrutin prin boicot, fiindca stii ca majoritatea la urne iti va fi impotriva; cati vin, atatia conteaza si basta (ca la elvetieni)
  • 0 (0 voturi)    
    Popunere de analiza (Joi, 11 octombrie 2018, 14:14)

    relu59 [utilizator]

    Ca ne convine. Ca nu ne convine.
    Trebuie sa recunoaștem: Dragnea este un leadership !!.
    A deschis un subiect pe care nimeni, de după referendum, nu avut puterea de analiza sa o facă.
    Sau nu a avut curajul sa o spună.
    VOTUL OBLIGATORIU SI FARA CVORUM ! ( pentru ca unul fara altul nu se poate )
    Iată doar câteva din avantajele votului obligatoriu:
    1. Si cel mai important.
    Dispariția dependentei clasei politice de „baroni locali” care au capacitatea de a mobiliza oamenii la vot si implicit a jocurilor de culise de după alegeri.
    2. Auto-asanarea clasei politice, prin creșterea calități membrilor săi.
    Clasa politica va trebui sa vina cu mesaje, orientări si soluții clare clare pentru o cat mai larga plaja a electoratului.
    Covârșitor va fi capacitatea partidelor politice de a convinge sa fie votate, de către electoratul ne-afiliat politic.
    3. Dispariția cu desăvârșire a dezbaterilor pe tema ne/reprezentativități.
    Vom ști clar care este dorința majorități.
    Ca vrem sau ca nu vrem va trebui sa ne informam înainte de a merge in cabina de vot.
    „Cumpararea” unei parti din electorat va fi nesemnificativa in ponderea rezultatului final.
    4. Accesul la electorat al partidelor noi infinitate fara organizații teritoriale puternice, fie ele si extremiste.
    5. ...........
    6. Si nu in ultimul rând ...
    Posibilitatea de recuperare a costurilor prin sancționarea celor ce nu se prezinta la vot.

    Rog sa continuați cu analiza.
  • +2 (2 voturi)    
    auzi, (Joi, 11 octombrie 2018, 14:33)

    ostrogotul [utilizator]

    da' tu ce parere ai, ca referendumul sa nu fie consultativ?
    Cand parlamentul ignora rezultatul unui referendum, de ce s-ar mai duce oamenii la vot? Alegeti voi, de care rezultate tinetzi cont? Sau cum? Ia organizeaza un referendum, cu cine vrea ca tu sa mergi in puscarie? Sau cine vrea ca Kovesi sa fie sefa la DNA?
  • +1 (1 vot)    
    frustrare maxima la mustacios (Vineri, 12 octombrie 2018, 9:05)

    Dodel540 [utilizator]

    Va dati seama, el se chinuie si scoate si mortii la vot, in timp ce viii il ignora...


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version