Violeta Alexandru, fost ministru în Guvernul Cioloș: Orice nouă construcție canibalizează opoziția, voturile se vor risipi. Am cerut Ro100 să înlăture fotografia mea de pe site

de Alina Neagu     HotNews.ro
Sâmbătă, 31 martie 2018, 15:14 Actualitate | Politic


Violeta Alexandru
Foto: Guvern
Violeta Alexandru, fost ministru al Consultării Publice și Dialogului Social în Guvernul tehnocrat condus de Dacian Cioloș, scrie sâmbătă, pe pagina sa de Facebook, că a cerut asociației România 100 să înlăture fotografia sa de pe site și anunță că "după o perioadă în care am lucrat împreună și la care mă uit cu respect, în această etapă drumurile se despart". Violeta Alexandru, care este în prezent consilier al lui Ludovic Orban, consideră că "Orice nouă construcție politică neclarificată doctrinar confuzează electoratul, un electorat sufocat de modelul populist promovat de PSD-ALDE, canibalizează opoziția de astăzi, mai ales USR. Voturile se vor risipi."

Fostul premier Dacian Cioloș a anunțat vineri, la un eveniment intern al România 100 transmis live pe Facebook, că a depus actele pentru înregistrarea noului său partid politic, numit "Mișcarea România Împreună".

Postarea integrală a Violetei Alexandru:


"Am ajutat tehnic, cât am putut, echipa Cioloș și în mandatul guvernamental și după, întrucât promitea să aducă în dezbaterea publică subiecte de interes. Apărând ieri un partid politic, devine imposibil de explicat unde se oprește partea tehnică (ro100) și unde începe partea politică (ro+), oamenii fiind confuzați când lucrurile sunt amestecate. Am cerut asociației Ro100 să înlăture fotografia mea de pe site. După o perioadă în care am lucrat împreună și la care mă uit cu respect, în această etapă drumurile se despart.

Cred că pentru a genera schimbarea, oamenii care au disponibilitate să se implice, ar trebui să se regăsească în partidele mainstream, creând o masă critică acolo favorabilă unui curent de modernizare. Celor care, înaintea mea, au crezut la fel și, din punctul lor de vedere, au fost dezamăgiți, le spun că fiecare etapă are șansele ei.

Orice nouă construcție politică neclarificată doctrinar confuzează electoratul, un electorat sufocat de modelul populist promovat de PSD-ALDE, canibalizează opoziția de astăzi, mai ales USR. Voturile se vor risipi. Plătim un preț prea mare în condițiile în care, oricum, la un moment dat, opoziția tot va trebui să colaboreze. Matematic, istoric vorbind, la momentul asumării guvernării, partidele trebuie să formeze împreună o majoritate. Așadar, astăzi ni se spune că nu se poate lucra cu partidele existente dar în viitor – da, se vor găsi explicații să se poată. Nu este corect față de oamenii cărora li se cere astăzi susținerea.

Minimizarea importanței clarificării doctrinare și implicit a rolului jucat de familiile politice asupra educației civice contribuie din plin la confuzia generală, ulterior la dezamăgirea generală și, în final, la dezinteresului masiv în rândul oamenilor față de treburile cetății. Spun asta nefiind convinsă, dar nu e rolul meu să insist, în ce măsură partidul înființat de Premierul Cioloș este un partid de dreapta sau de stânga. Personal am încercat mai de mult să mă lămuresc. Mă gândesc, însă, că temele mari de pe agenda publică vor forța noua formațiune să se clarifice doctrinar. Un discurs axat exclusiv pe bun simț, a fi împreună, onestitate, transparență, etc. fără propuneri de politici publice într-o viziune politică sau alta, pe marginea temelor grele din societate, nu durează prea mult.

Mesajul meu sper să dea puțin curaj celor cam mulți care merg la două capete, Ro100 și PNL. Știu că ne place să ne scuzăm prin faptul că lucrurile sunt într-o continuă așezare în România. Ca să fim clari, se numește oportunism.

În vara anului trecut am acceptat invitația Președintelui PNL, Ludovic Orban de a îi fi consilieră în domeniul Bunei Guvernări, promovând un mod de lucru bazat pe eficiență, asumare, pe deschiderea către nou/inovare și pe spirit de echipă."



















3953 vizualizari

  • +11 (29 voturi)    
    .... (Sâmbătă, 31 martie 2018, 15:17)

    tirolez [utilizator]

    Are foarte mare dreptate, asa s-a intamplat si in 2000, dar nu langa Orban e locul daca vrea sa faca ceva. PNL-ul e blat cu PSD.
    • +16 (18 voturi)    
      Nu chiar! (Sâmbătă, 31 martie 2018, 17:00)

      mimiloi [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Opozitia are nevoie disperata de forte proaspete. Noi, electoratul avem nevoie disperata de politicieni in care sa avem incredere.
      PNL este aproape mort si are foarte multe bube in cap. Restructurarea partidului intirzie si s-ar putea sa nu vina niciodata. In PNL oamenii nu mai au incredere, au fost dezamagiti si dupa guvernarea 1996-2000 si dupa cea a lui Tariceanu (care vedem acum ce fel de "liberal" este). De fostul PDL, actualmente tot PNL nici nu merita sa mai vorbesc. Cei care au votat PNL in ultimii ani au votat de fapt impotriva psd.
      De asta este nevoie de alternativa iar Ciolos s-a dovedit a fi un om cinstit.
      Este bine ca europarlamentarele sint primele alegeri si partidele de opozitie vor vedea cum stau si ce optiuni ulterioare au.
      • +9 (11 voturi)    
        Ai utiat de o realizare (Sâmbătă, 31 martie 2018, 18:50)

        imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui mimiloi

        Ai enumerat corect toate realizarile lor, mai putin USL-ul. Acel episod sumbru nu trebuie uitat.

        In rest, 100% de acord.
    • 0 (10 voturi)    
      pai de langa Orban, (Sâmbătă, 31 martie 2018, 19:22)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      e mai facil sa mai faca inca un pas spre tutorele pnl, aka psd.
      pnl nu are nimic in comun cu dreapta.
    • +9 (13 voturi)    
      Este gresit! (Sâmbătă, 31 martie 2018, 22:02)

      paonipao [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Abia acum romanii care erau scarbiti de psd, pnl, pmp au si o alta varianta de a vota!

      Pnl, alde, psd au fost impreuna in marele usl, ar fi bine sa fie in continuare impreuna...sa stim o treaba!

      Doamna Alexandru mananca rahat...de fapt mananca si ea paine de la Orban!
  • +7 (23 voturi)    
    Desi Orban Nu Merita asa Consilier (Sâmbătă, 31 martie 2018, 15:18)

    un domn [utilizator]

    doamna are Dreptate!
  • +8 (24 voturi)    
    Doamna Alexandru are dreptate (Sâmbătă, 31 martie 2018, 15:25)

    Filbert [utilizator]

    ...din pacate. Stim noi cui ii ride mustata vazind fragmentarea opozitiei.
    • +2 (12 voturi)    
      Frumos Spus! (Sâmbătă, 31 martie 2018, 15:42)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Filbert

      Chapeau Bas!
  • -5 (23 voturi)    
    Doamna Violeta Alexandru, respect (Sâmbătă, 31 martie 2018, 16:08)

    holinessdani [utilizator]

    Iata ca o doamna a reusit sa spune in cuvinte simple si putine ceea ce o groaza de mari asa-zisi lideri (Dan Nicusor sau Dacian Ciolos de ex.) n-au reusit sa spuna in ani de zile si in cuvantari grandioase.
    Intr-adevar cu aberatii de genul "nici de dreapta nici de stanga" nimeni nu are nici o sansa.
    Oamenii trebuie sa aiba o pozitie clara si sa si-o asume.
    Bravo doamna Alexandru!
    • +11 (15 voturi)    
      Pozitia clara (Sâmbătă, 31 martie 2018, 18:31)

      mimiloi [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      a unei politici in Romania ar trebui sa fie una de stopare a jafului generalizat!
      Care dintre partidele parlamentare au o doctrina pe care o respecta? Nic unul! Doctrinele in Romania sint praf in ochi. Partidul suprem pesede care ci-ca ar fi de stinga ia masuri de dreapta extrema, adica vrea sa aiba in mina toate institutiile statului, justitia, presa, cam tot ce misca. De masuri economice nu mai vorbim ca este un dezastru pe care il simtim toti.
      PNL care ar fi de dreapta a crescut pensii si salarii in vremea lui Tariceanu doar ca sa ramina la putere.
      Docrinele sint doar gogosi!
      Avem nevoie de oameni cinstiti care sa desfinteze mafia din ministere si firmele de stat si sa opreasca furtul institutionalizat. Sa reformeze in continuare justitia.
      Incepusera in guvernul Ciolos in sanatate Vlad Voiculescu si la educatie Mircea Dumitru, dar dupa ce a venit pesede la guvernare s-a revenit la vechile conduceri si practici.
    • +9 (11 voturi)    
      In Romania nu mai inseamna nimic dreapta-stanga (Sâmbătă, 31 martie 2018, 18:48)

      alibaba_zeul_meu [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Se fura cu patru maini. Doctrinele actuale in romania: hot-cinstit. Nu-i nicio legatura cu mana stanga-dreapta. Furtul si minciuna sunt la nivel maxim azi. Si maine. Credeti ca le oprim cu stanga sau cu dreapta? Nu! cu amandoua, dar care, apartin unor persoane cinstite. Nu mai votati cu picioarele! Nu mai agreati hotii si mincinosii! Criticati-i atunci cand va intalniti cu ei pe strada, in market, in autobuz (.).
  • +12 (14 voturi)    
    Romania nu este PSD-ista (Sâmbătă, 31 martie 2018, 16:15)

    icsulescu99 [utilizator]

    dovada sunt alegerile prezidențiale, o opozitie unita bate PSD-ul, din pacate alegerile parlamentare sunt in defavoarea partidelor din opozitie.
    Daca opozitia ar face o asociere la alegerile parlamentare sigur ar avea majoritate in parlament
    • +1 (9 voturi)    
      Cei de dreapta au nevoie de un tătuc (Sâmbătă, 31 martie 2018, 19:21)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui icsulescu99

      Care să-i organizeze și să-i pună la treabă. Fie că e Băsescu sau Johannis.

      Cei de stânga pot fi mobilizați mult mai ușor, cu zahăr și ulei.
      • 0 (0 voturi)    
        Inocentii la Duh si Spirit din URSS (Duminică, 1 aprilie 2018, 13:21)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        Au nevoie de Amandoua deoarece Boogie Man de la Kremlin este la un pas de Canonizarea pe Viata, in Viata
  • +15 (23 voturi)    
    Jumatatea goala (Sâmbătă, 31 martie 2018, 16:21)

    Trojan.H [utilizator]

    La naiba! Eu as fi zis ca-i invers: grupul infractional organizat autointitulat PNL, clona PSD, canibalizeaza voturile si blocheaza formarea unei Opozitii reale in Parlament. Dar cine suntem noi s-o contrazicem?
    • +2 (4 voturi)    
      !! (Sâmbătă, 31 martie 2018, 18:48)

      nlln [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      Da.
    • 0 (0 voturi)    
      BINE SPUS!... (Duminică, 1 aprilie 2018, 15:32)

      Uhm [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      Exact, foarte bine spus, BRAVO!...Avem nevoie de o ALTERNATIVA!
  • +6 (8 voturi)    
    Care opozitie? Aia de 11%? (Sâmbătă, 31 martie 2018, 16:29)

    obosit [utilizator]

    50% din 0 e tot zero.

    Ca ia RO+ 3% din cei 11% ai USR, mare diferenta...

    E oare prea tarziu sa reconstruim tara?
  • +9 (11 voturi)    
    atunci poate ar fi bine ca PNL sa sustina RO+ (Sâmbătă, 31 martie 2018, 16:30)

    mihalash [utilizator]

    si-ar mai spala din pacatele perioadei cand s-a aliat cu PSD...
    • +1 (5 voturi)    
      !!! (Sâmbătă, 31 martie 2018, 18:46)

      nlln [utilizator] i-a raspuns lui mihalash

      Ar distruge RO+.
      PNL nu a dat dovada, in ultimii, destul de multi ani ca ar avea coloana vertebrala.Actuala conducere...un minus.
  • +2 (6 voturi)    
    Niciodata nu e prea tarziu (Sâmbătă, 31 martie 2018, 16:31)

    TinuF [utilizator]

    Oricum opozitia este deja fara reactie si fara putere, "incolora, insipida si inodora" si lipseste cu desavarsire. Oamenii asteapta altceva, nu pe Orban, Basescu sau pe Dragnea. Nu este tarziu sa construim ceva ce populatia(in special doar cea tanara) asteapta de mult timp. PNL trebuie sa inteleaga ca este depasit, uzat si fara credibilitate, condus de acelasi tip de politicieni ca si cei din PSD si este cazul sa darame sandramaua si sa inceapa o noua constructie alaturi de cei noi.
    • -4 (8 voturi)    
      Uzat esti tu (Sâmbătă, 31 martie 2018, 18:32)

      holinessdani [utilizator] i-a raspuns lui TinuF

      Si lasa gargara asta basista cu toti politicienii sunt la fel ca am vazut unde ne-a adus filosofia asta.
      • +4 (4 voturi)    
        Vino cu exemple (Sâmbătă, 31 martie 2018, 20:21)

        Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

        Ca altfel carcotesti, aiurea.
  • +9 (11 voturi)    
    Care Opozitie? (Sâmbătă, 31 martie 2018, 16:58)

    Wanheda [utilizator]

    Exista asa ceva in Romania? I know, USR....dar e inca firav si se papa intre ei.
    • +1 (1 vot)    
      !! (Sâmbătă, 31 martie 2018, 18:47)

      nlln [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      Am aceesi impresie.
  • +10 (18 voturi)    
    ! (Sâmbătă, 31 martie 2018, 16:59)

    Natasa [utilizator]

    PNL-ul e ultimul partid pentru care merita sa spuna asta! Niste profitori exact ca cei din UDMR, unde e un os de ros, hop si ei. Ce doctrina, ce coloana, consilierii lor, parlamentarii voteaza exact ce-i intereseaza pe penalii din partid, deloc putini. Intre PSD si PNL diferenta e ca ei au ingropat renumele unui partid istoric, macar PSD/FSN?PCR si-au pastrat drumul! Da, e ideala o alianta cu USR, dar PNL-ul nu are ce cauta in discutie, mizeria e mult prea mare si greu de scos! Ar fi fost o imagine dezastruoasa ca Ciolos sa isi lege intrarea in politica de niste smecherasi plimbati din partid in partid pana si-au gasit "coledziu"!
    • +1 (3 voturi)    
      !! (Sâmbătă, 31 martie 2018, 18:47)

      nlln [utilizator] i-a raspuns lui Natasa

      Exact.
  • +8 (10 voturi)    
    Este doar o chestiune de memorie (Sâmbătă, 31 martie 2018, 18:25)

    paulbutoi [utilizator]

    Recenta .
    Prin 2011 , PNL a facut alianta POLITICA cu PSD .
    Care PSD ?
    Partidul impotriva caruia PNL " luptase " din 1990 .
    Adica vreo 22 de ani .
    Si dai , si lupta , neicusorule ...
    2011 a fost un util moment al adevarului ...
    Multumim pentru sinceritate , PNL !
    E de un desavarsit prost gust sa pretinzi acum ca PNL reprezinta opozitia la PSD ...
    Foarte bine ca s-a infiintat partidul Ro+ .
    (Mult prea ) exigentii / inteligentii alegatori romani nu vor mai putea invoca subtilul motiv " n-am cu cine sa votez , toti sunt la fel " .
    Vor putea opta pentru USR sau Ro+ .
    Asta doar daca se vor deranja sa mearga la vot ...
    Da , este posibil ca PNL sa piarda niste voturi - ale " rationalilor " , cei care au votat " raul cel mai mic " ...
    Da' asta-i strict problema lor !
    Opozitia are bune sanse sa obtina voturi in plus .
    Iar alegerile parlamentare / locale din 2020 vor fi un alt moment al adevarului .
    Mare ...
    Vor arata daca mai vrem sa facem ceva cu viata / tara noastra ...
    • +4 (6 voturi)    
      E o fundatie pe care se poate construi (Sâmbătă, 31 martie 2018, 20:19)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui paulbutoi

      Una buna adica. Totul e sa iasa la vot si romanii care gandesc, nu pot sa accept ca acestia sa fie pasivi si sa isi puna vitorul lor si al copilor lor, in mainile zombiilor votace de cleptocrati.
  • +7 (13 voturi)    
    doamna alexandru (Sâmbătă, 31 martie 2018, 18:51)

    kthor7 [utilizator]

    NU cred ca sunteti in pozitia care va permite sa afirmati asta. Dvs ati fost ministru in guvernul Ciolos deci, trebuia sa ramaneti cu Ciolos. Din pacate, gura trebuie sa manance si dincolo de toate poporul roman nu e sensibilizat de cultul sacrificiului. Poporul roman este mereu limbos cand e vorba de tradare, asistat social, tradator si las. Va rog, rahaturile comuniste despre eroismul poporului roman, ma lasa rece. Cititi discursurile si scrisorile lui Antonescu, generalul nu altul, in care se vaita de furturile din razboi. Natia romana e hoata. E un popor de 2 lei. Nu spuneti ca vai, sunt si altii care...iar ma lasa rece, cu 500.000 de oameni nu faci o tara primavara. Opozitia de azi nu e PNL ci USR. Clar. Si e pacat ca Ciolos nu a intrat in USR. Amintiti-va ca PNL a fost in USL deci doamna alexandru...mai usor cu declaratiile
  • +4 (4 voturi)    
    La noi se discuta cancanuri (Sâmbătă, 31 martie 2018, 19:17)

    Propinatiu [utilizator]

    Nu prea e nimeni confuzat. Voturile se dau pe credibilitatea promisiunilor, nu pe doctrine. Decât politic, mai mare confuzie diseminăm intelectualiceşte, luând la mişto Centenarul, Basarabia, bugetarii, pensionarii şi asistaţii.
  • +6 (6 voturi)    
    Ciolos nu canibalizeaza USR (Duminică, 1 aprilie 2018, 2:14)

    jorj_bv [utilizator]

    Atâta timp cât USR rămâne vocal, vizibil, necorupt - vor avea peste pragul electoral de 5%. Ei au dovedit că pot face opoziție, spre deosebire de șopârlele din PNL.
    PNL a primit voturi la alegerile recente doar că anti PSD, fără alte merite.
    O noua forță politică, credibilă, poate coagula alegători care nu au fost până acum la vot, dezamăgiții.
    Într-adevăr vor fi luate voturi de la PNL, iar PMP cel mai probabil nu atinge pragul - ajungând la coșul istoriei, acolo unde ii e locul.
    În limbajul madamei, canibalizare înseamnă că pierde ea o funcție, respectiv PNL niște voturi. Vor fi și declarații belicoase, dar PNL are multe lucruri de rezolvat ca să poată revendica poziția de coagulant al unei forțe anti guvernamentale: începând de la Orban, care e și mai jignitor decât Turcan și Blaga, baronii lor locali, pipitele puse pe liste cu sprijinul lui tăticu, și alte personaje pitorești gen Moroșanu, Becali
  • +1 (1 vot)    
    Confuzeaza!? (Duminică, 1 aprilie 2018, 11:52)

    Ilidia [utilizator]

    D-nia sa inventeaza verbul "a confuza" , chipurile derivat din substantivul confuzie...de desteapta ce e.
  • +3 (3 voturi)    
    violeta duce..galeata la gunoi! (Duminică, 1 aprilie 2018, 12:05)

    Francisc 1 [utilizator]

    vorba cantecului . Daca tacea bine facea ambele partise " mari" sunt o rusine pentru peisajul politic din Romania anului 2018 , e nevoie de optiuni noi si cu viziune , ce pot planuii niste politicieni carora le sta gandul numai la pensii?
  • 0 (0 voturi)    
    Tovarasa Violeta e confuza (Duminică, 1 aprilie 2018, 16:18)

    DanBruma [utilizator]

    Pentru ea un manifest al unui partid înseamna programul acelui partid. Tovarasa Violeta e nerabdatoare, ea vrea sa vad cu doi ani înainte de alegeri programul partidului lui Ciolos. Nerabdarea îi rapeste facultatea de a rationa. Toate la timpul lor, tovarasa Violeta, unde te grabesti în felul asta? Partidul lui Ciolos nici nu a fost înregistrat la tribunal.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri