USR vrea sa deschida spatiul din jurul Parlamentului catre public: Sunt aproape 50 de hectare de teren complet irosite pentru oras. Vom lansa o petitie publica in care invitam toti cetatenii sa ni se alature in acest demers

de N.O.     HotNews.ro
Joi, 8 martie 2018, 15:13 Actualitate | Politic


Palatul Parlamentului
Foto: Hotnews
Parlamentarii USR propun un proiect prin care spatiul din jurul Casei Poporului, aproximativ 50 de hectare, sa fie deschis publicului, pentru ca in acest momentul terenul este irosit. USR argumenteaza ca in celelalte tari, nu numai in Europa, dar si in America, dar si Canada, Parlamentele traiesc in spatii publice deschise, insa Parlamentul Romaniei "este izolat de restul orasului si de restul cetatenilor printr-un zid de 3 km lungime". 

USR va lansa luni o petitie publica in care invita toti cetatenii sa li se alature in demersului lor.


"Este un proiect prin care USR isi propune sa transforme acest spatiu civic al Parlamentului, al traditionalei Case a Poporului, intr-un spatiu al tuturor, intr-un spatiu modern, civic, asa cum vedem in capitalele dezvoltate unde Parlamentul nu este ascuns dupa ziduri, ci este o cladire integrata perfect in urbanismul si specificul locului.(...) In acest moment in Parlament este organizata si o expozitie cu plansele detaliate ale proiectului pe care il propunem. Acest spatiu poate deveni unul modern, in care sa ne fie drag sa venim si sa ne plimbam in jurul cladirii", a afirmat joi la Parlament, intr-o conferinta de presa, presedintele partidului, Dan Barna, potrivit Agerpres.

Arhitectul Serban Marinescu a explicat ca proiectul Parcul Uranus pleaca de la discursul Cristinei Pruna (n.r. deputat USR) din Parlament, din decembrie 2016, in care aceasta "cerea daramarea zidului dintre politicieni si cetateni".

"Parlamentul Romaniei este izolat de restul orasului si de restul cetatenilor printr-un zid de 3 km lungime. Efectiv politicienii romani s-au izolat in acest 'oras interzis' de restul cetatenilor. Sunt aproape 50 de hectare de teren in jurul Casei Poporului care sunt efectiv, in acest moment, complet irosite pentru oras. Noi la USR credem ca institutiile publice au nevoie de spatii publice. O Romanie moderna si democratica are nevoie de institutii democratice si deschise care au la randul lor nevoie de spatii democrative, deschise, accesibile, incluzive. Nu cred ca putem sa ne pacalim pe noi insine ca suntem democrati in casa lui Ceausescu si in curtea lui Ceausescu. Proiectul a fost facut de o echipa de voluntari, arhitecti urbanisti si istorici din Copenhaga si Bucuresti", a spus Marinescu.

Potrivit acestuia, proiectul cuprinde o analiza a situatiei in care Parlamentul "este efectiv izolat de restul orasului prin acest zid".

"Contine si o analiza a situatiei existente si a situatiei in care Parlamentul este efectiv izolat de restul orasului prin acest zid si prin paza de securitate excesiva. Cuprinde exemple de alte Parlamente europene. In celelalte tari, nu numai in Europa, dar si in America, dar si Canada, Parlamentele traiesc in spatii publice deschise. El nu e un proiect efectiv, noi nu spunem exact cum ar trebui facute lucrurile, e doar o ilustrare a ceea ce am putea sa facem daca ne propunem sa facem asta. Scopul nostru cu acest proiect este sa strangem cat mai multa sustinere in jurul ideii ca avem nevoie de asa ceva. Vom lansa luni o petitie publica in care invitam toti cetatenii sa ni se alature in acest demers", a adaugat arhitectul. 


Citeste mai multe despre   


















2710 vizualizari

  • +19 (29 voturi)    
    o idee excelenta (Joi, 8 martie 2018, 16:01)

    mariusssss [utilizator]

    Nu cunosc alta tara din lume in care Parlamentul sa fie izolat prin ziduri de cetate de poporul pe care il reprezinta.
    • +15 (17 voturi)    
      da (Joi, 8 martie 2018, 16:29)

      1A [utilizator] i-a raspuns lui mariusssss

      pai asta era viziunea clanului Ceausescu, el si acolitii la lux si grandoare si prostimea de la cozi sa fie pazita de garduri, unul mare in jurul tarii sa nu fuga si altele mai mici in jurul bunastarii nomenclaturiste sa nu-i casapeasca pe ''cei mai iubiti''.
      Ciocoii PSD se recunosc de minune in modelul asta si ce mi se pare si mai grav e faptul populatia simpla crede ca asa ''trebuie'' sa fie pazit parlamentul .
      • -8 (10 voturi)    
        sa daramam tot ce a facut Ceausescu (Joi, 8 martie 2018, 23:13)

        Andrei453530 [utilizator] i-a raspuns lui 1A

        "Nu cred ca putem sa ne pacalim pe noi insine ca suntem democrati in casa lui Ceausescu"

        Pai 90% stam in blocurile facute de Ceausescu, toti mergem cu metroul facut de Ceausescu, etc.
        Cand te plictisesti in Parlament, vii cu astfel de initiative
        • +6 (6 voturi)    
          exact (Vineri, 9 martie 2018, 0:44)

          1A [utilizator] i-a raspuns lui Andrei453530

          Ceausescu n-a facut nimic.
          Sub regimul lui criminal tot romanii au fost obligati sa construiasca prost, fiind platiti prost, mancand saracacios, cu materiale de proasta calitate si de un urat deprimant.
          Ai dreptate, daca ne-am permite economic ar fi o solutie excelenta sa extirpam acest urat grotesc din Romania. Dar pana atunci si imbunatatirile sint binevenite.
          • -4 (8 voturi)    
            Acum (Vineri, 9 martie 2018, 7:37)

            sun [utilizator] i-a raspuns lui 1A

            Acum se construieste cu materiale ,, foarte bune,, si cu documentatii si ingineri de santier foarte buni! Mai precis: toti borfasii si cocalarii inhaitati cu primarii de sectoare care le pun la indemana terenuri furate fac tot felul de nenorociri de constructii , le vand cu prima casa si impart prada ! O sa vedem la primul mare cutremur!
            • +3 (3 voturi)    
              delusional (Vineri, 9 martie 2018, 17:33)

              1A [utilizator] i-a raspuns lui sun

              domnule, acum se construieste macar vizual mult mai bine decat cotetele gri comuniste.Poti sa alegi, poti sa faci o mica investigatie, sa platesti un audit de constructii( da ai ghicit, nu e moca, costa) si sa te informezi corect dupa care cumperi corect.
              Dar daca-ti plac blocurile comuniste ai rezolvat problema mult mai usor:), nu mai ai astfel de tribulatii.
          • 0 (2 voturi)    
            nu uita (Vineri, 9 martie 2018, 18:58)

            hollow [utilizator] i-a raspuns lui 1A

            cu un metrou proiectat stupid, nu ca un mijloc de transport rapid si modern prin oras, ci ca niste trenuri de carat clasa muncitoare din cartierele dormitor catre platformele industriale si-napoi.
        • +8 (8 voturi)    
          tovarase.. (Vineri, 9 martie 2018, 0:52)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Andrei453530

          Ceausescu nu a facut nici un bloc. El doar punea degetul pe harta si spunea cine traieste si cine moare, unde se demoleaza si unde se construieste.
    • +7 (11 voturi)    
      eu nu ma simt (Joi, 8 martie 2018, 16:32)

      Levellers [utilizator] i-a raspuns lui mariusssss

      reprezentat (si-am fost la vot), iar cladirea e o oribilitate si o rusine si la propriu si la figurat.
    • -4 (6 voturi)    
      sa facem un maidan ca la kiev (Joi, 8 martie 2018, 20:01)

      primarul de la cotroceni [utilizator] i-a raspuns lui mariusssss

      si pe urma sa pierdem ardealul, daca tot va place modelul
      • +1 (3 voturi)    
        Nu, mai bine sa nu facem nimic, sau (Vineri, 9 martie 2018, 9:25)

        scaraotchi [utilizator] i-a raspuns lui primarul de la cotroceni

        doar sa stam in genunchi cu gura cascata si cu ochii inchisi...!
        Iar Ardealul exista riscul ca sa fie pierdut tocmai urmand reteta de "succes'' actuala: hotie generalizata si nepasare...!
        • -3 (5 voturi)    
          n-ai priceput, poti sa protestezi cat vrei (Vineri, 9 martie 2018, 12:33)

          primarul de la cotroceni [utilizator] i-a raspuns lui scaraotchi

          dar cladirea parlamentului nu trebuie vulnerabilizata, ca altfel ajungem ca la kiev, intra toti nebunii in parlament si uite ce a iesit
          de asta e bun gardul!
          • +4 (4 voturi)    
            pica drobul de sare!.. (Vineri, 9 martie 2018, 14:58)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui primarul de la cotroceni

            sa intri in cladire nu e mare lucru.. in spate este MNAC-ul, cu intrare libera. de acolo pana la salile parlamentului e cale lunga.

            mai complicat este daca vrei acces la spatiul verde din jur. de ce oare?..
            povestea asta cu "vulnerabilizarea" e pentru idioti (idioti utili.. cu drept de vot). comparatia cu Kiev-ul e chiar penibila... avand in vedere cine pe cine a dat jos acolo. cand alesilor le e teama de alegatori, e clar ca problema nu se rezolva cu garduri.
          • 0 (0 voturi)    
            pai au intrat deja! (Vineri, 9 martie 2018, 22:56)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui primarul de la cotroceni

            E PLIN Palavramentul de nebuni - se vede si dupa legile pe care le-au votat pana acum!
            Poate ar vrea, saracii, sa iasa - dar se tem sa sara gardul - sa-l daramam, sa le dam drumul sarmanilor care se chinuie ATAT de tare acolo, incat le trebuie "penzii shpetziale" >:)
    • +3 (3 voturi)    
      si eu zic ca ideea este buna... (Vineri, 9 martie 2018, 14:18)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui mariusssss

      am fost la Casa Alba, suprafata din jurul cladirii este muult mai mica decat ansamblul Casei poporului, si in nicun caz nu sunt garduri de beton ca la parlamentul rusinii de la noi.
      Eu propun ca gardurile sa se mute strict in jurul casei poporului, iar in rest sa se amenajeze parcuri, cu banci, flori, copaci, chiar si locuri de joaca pentru copii.
      acolo este un spatiu imens, si un parc e binevenit....mai ales pe partea catre bd Uranus si Marriott, unde nu mai sunt alte parcuri (pe partea catre Izvor este parcul Izvor, nefiind stringent un parc acolo).
  • +3 (13 voturi)    
    cu ceva (Joi, 8 martie 2018, 16:06)

    Levellers [utilizator]

    timp in urma, Zgonea promitea lui Gilmour (Pink Floyd) cam acelasi lucru (daramarea zidului etc. etc.)
    • +9 (11 voturi)    
      Parca lui Roger Waters ii promitea, (Joi, 8 martie 2018, 16:27)

      scaraotchi [utilizator] i-a raspuns lui Levellers

      dar nu e atat de important cui promitea, oricum o facea doar ca sa "dea bine'' la public,ca sa spuna lumea ca are si PSD-ul lideri "progresisti", nu pentru alt motiv...!

      Cam cum ''s-a agatat'' si Nea Nelu de ...'' dl. Maical " prin '92...
  • +8 (14 voturi)    
    Da, da, da ....de 15 ori da...! (Joi, 8 martie 2018, 16:07)

    scaraotchi [utilizator]

    Iar din loc in loc propun sa fie amplasate scorburi artificiale, numai bune pentru refugierea ...hamsterilor...!

    In lipsa scorburilor sunt bune si catacombele din subteran...!

    Viva la revolución...!
  • -14 (28 voturi)    
    o prostie (Joi, 8 martie 2018, 16:08)

    mdalacu [utilizator]

    O alta ideee tampita exact ca cea a lui Zgonea de a darama gardul.
    • +5 (15 voturi)    
      Foarte buna ideea (Joi, 8 martie 2018, 16:46)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui mdalacu

      Doar ca nu vrea Dragnea.
    • -4 (8 voturi)    
      la cotroceni e gard? la guvern e gard? (Joi, 8 martie 2018, 20:00)

      primarul de la cotroceni [utilizator] i-a raspuns lui mdalacu

      daramati-le pe toate sau pe nici unul!
      poate si parcul Cotroceni e o atractie pentru cetateni, nu doar parcul Uranus.
      Ati demonizat o institutie si acum o vreti si vulnerabila in fata huliganior hashtagieni
  • +11 (19 voturi)    
    Foarte corect ! Foarte normal ! (Joi, 8 martie 2018, 16:10)

    Susufler0 [utilizator]

    "Subversiv ! Vor sa ne expuna bandelor corporatisto-sorosiste tocmai acum cand lupta intre statul nostru de drepti si statul lor paralel se ascute !"

    PS. "Ne vom opune !"
  • +9 (15 voturi)    
    Periclol ! (Joi, 8 martie 2018, 16:11)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Cladirea aceea emana virusii hotiei, ai jafului si minciunii. E o cloaca de rebuturi umane si scursuri, plus clientela gruparilor infractionle numite partide. Ar trebui un cordon de dezinfectie, altminteri ne putem imbolnavi
  • -5 (9 voturi)    
    O chestie buna. (Joi, 8 martie 2018, 16:18)

    ady77 [utilizator]

    Dar ar trebui sa stie ca in zona sunt multe institutii ale statului, si este o chestie de siguranta nationala.
    Oricum 2 mastodonti de beton unul langa altul va fi interesant din punct de vedere al incalzirii orasului.
    Mai bine demarati un proiect de daramare a mastodontului, ca si asa inghite multi bani de la buget.
  • +1 (3 voturi)    
    de acord (Joi, 8 martie 2018, 16:29)

    Johnatan [utilizator]

    doar daca se defriseaza vegetatia aia vegana si se inlocuieste cu pietris tricolor Patriotic - primesc
  • +4 (10 voturi)    
    Sustinem! (Joi, 8 martie 2018, 16:34)

    1A [utilizator]

    O idee foarte buna, ar trebui bineinteles daramat si gardul ala odata si odata.
  • +3 (5 voturi)    
    Detalii despre proiect (Joi, 8 martie 2018, 16:40)

    t4v1 [utilizator]

    Pe http://parculuranus.org/
    • -3 (5 voturi)    
      exista un proiect si pentru parcul cotroceni? (Vineri, 9 martie 2018, 12:34)

      primarul de la cotroceni [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      ca poate unii stau mai aproape de parcul cotroceni si vor sa se plimbe pe acolo
      • +5 (5 voturi)    
        exista (Vineri, 9 martie 2018, 14:32)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui primarul de la cotroceni

        Palatul Cotroceni are un parc. Nu ai fost niciodata sa-ti vizitezi idolul, kaghebistul Ilici, presedinte de onoare al pesede-ciuma rosie?
        Macar la Muzeul Cotroceni ai fost?
        Daca vrei sa fie deschis tot anul, tot ce-ti trebuie e un proiect de lege.
  • +4 (6 voturi)    
    proiect (Joi, 8 martie 2018, 16:48)

    elenan [utilizator]

    Un proiect in favoarea bucurestenilor ,dar pentru a-l vota, parlamentarii vor anula dreptul la demonstratie.
    Zidul ii apara... si lor le este tare frica de multimea democrata.
  • +4 (8 voturi)    
    Acest zid al rusinii. (Joi, 8 martie 2018, 17:18)

    Isobar [utilizator]

    Acest zid al rusinii va trebui rapid indepartat.
    Initiativa USR dovedeste inceputul maturizarii
    politice a deputatilor acestui partid si va trebui sustinuta de toti ce doresc o romaine a valorior europene.
    De mentionat ca in prezent starea jalnica a acestui zid hidos seamana dupa numai trei descenii cu in fost zid roman.
  • -4 (8 voturi)    
    bai (Joi, 8 martie 2018, 17:30)

    dragonic [utilizator]

    este o explozie de emanata de oameni ai nimanui care au terminat tot in tara asta si a mai ramas sa darame acest zid - de ce ? asta cu apropierea este un moft - sa spuna cei care au initiat aceasta tampenie cat stau ei la birul de paarlamentar si cum au legatura stransa cu cetatenii - cum or sa arate colturile cladirii murdare de urina si de altele sau infiintati 30 de posturi de paza care sa pazesca urina si altele 50 de posturi sa pazeasca alesii iubiti cand se dau jos din masina si vin la serviciu de 2-3 ori pe saptamana -- niste indivizi fara experienta , fara sa stie ce implica sa ceva afara de faptul ca se da o nota de elganta intregului ansamblu -- astazi poti intra pana la usile cladirii fara probleme - de ce le complicam ??/ faceti treba pentru care ati fost alesi si lasati prostiile care cheltuiesc si bani fara numar si rezolvati problemele grave ale societatii - arhitectii care va sfatuiesc sunt ultimii arhitecti din bucuresti care nu au de lucru si vor o vaca de muls in loc sa se preocupe de mesria lor - ce mare proiect implica tampenia voastra - chiscuri din china pentru carnati si slana - pentru vin fiert si alte prostii - bai ! faceti treaba si lasati prostiile -
    • +3 (7 voturi)    
      Stimate ciobane, (Joi, 8 martie 2018, 18:19)

      Isobar [utilizator] i-a raspuns lui dragonic

      Bai , sa spui la oile tale care probabil te-au propus
      deputat de Teleorman.
      Regretabil ca nu a-ti inteles nimic din articolul prezentat.
      Nu e de mirare, sunteti un nostalgic comunist
  • -3 (9 voturi)    
    ... (Joi, 8 martie 2018, 17:42)

    a.nonim [utilizator]

    Si ce treaba are gardul cu accesul liber? Toate parcurile, Herastrau, Cismigiu, Gradina Botanica, au garduri, unele de peste 100 de ani. Sunt zone publice, nu maidane. Si-n Viena parcurile au garduri. Gardul n-are nicio legatura cu accesul, se pot pune porti. Dar nu e normal sa vina tot taranul cu masina, sa intre pe unde vrea si sa-si puna gratarul in curtea paralamentului.
    • +2 (2 voturi)    
      taranul (Joi, 8 martie 2018, 22:54)

      gwolf [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      Taranul, in sensul ala nasol al cuvantului, intra de ani de zile acolo. Imbracat in parlamentar. Cei mai tarani dintre tarani au acces acolo, asa pentru ca in Romania toti taranii au drept de vot!
      Ca asa s-a inteles democratia, cum ca toti idiotii au drepturi, nu conteaza ca nu leaga singularul cu pluralul, ei au drept de vot.
      Niste tarani!
      • +1 (1 vot)    
        ... (Vineri, 9 martie 2018, 10:47)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

        Acei tarani sunt reprezentativi, ne place sau nu, au ajuns acolo alesi de alti tarani. Dar asta nu-i un motiv sa acceptam orice. Iar acum taranii au si companie, infantilii. Regret profund ca i-am votat.
  • -3 (3 voturi)    
    Nu sunt de acord (Joi, 8 martie 2018, 19:58)

    Daccad [utilizator]

    Clădirea are o anumită solemnitate cu gardul existent. Nu mi s-ar părea normal să văd un parc de distracție în jurul unei clădiri în care sunt o mare parte din instituțiile importante ale României (cu toate că nu simpatizez câtuși de puțin clasa politică în ansamblul ei).

    Cred că o asemenea clădire grandioasă ar putea fi într-adevăr utilizată la întreaga capacitate (sau oricum mai bine decât azi) și nu văd de ce ar trebui să deranjeze pe cineva că această clădire are gard în jurul terenului. Pe mine mă bucură oaza de verdeață necălcată în picioare de toți mititeii - iar pretenția că gardul înăbușă transparența este ridicolă - nici nu merită comentată.

    Mi-ar plăcea mai mult să aud de la parlamentari propuneri de a se construi ceva, nu de a se dărâma.
    • +4 (4 voturi)    
      Dumneata ai fost vreodata martorul vreunui (Vineri, 9 martie 2018, 8:15)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Daccad

      paradox care sa-ti marcheze viata (in bine) ?

      PS. Cred ca ai fi racait zi si noapte la graffitiul care acopera zidul Berlinului ca sa arate bine ! Daramite sa-l darami !
  • 0 (2 voturi)    
    Mai facem o arie protejata ! (Vineri, 9 martie 2018, 7:32)

    sun [utilizator]

    Da sa facem o arie protejata ca in lacul Vacaresti si sa o dam in administrare unor prieteni psd-pnl pe 10 ani ca in Vacaresti! Are bugetul de stat si primaria bani de la fraieri!
    • +3 (3 voturi)    
      De ce arie protejata? Cine a vorbit de asa ceva? (Vineri, 9 martie 2018, 11:09)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui sun

      Oricum terenul despre care este vorba este proprietate publica !

      PS Parcul Uranus ? Suna bine.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version