Radarele vor fi instalate exclusiv pe autovehiculele cu insemnele distinctive ale Politiei rutiere - proiect adoptat de Senat

de I.R.     HotNews.ro
Miercuri, 7 martie 2018, 12:10 Actualitate | Politic


Politisti rutieri cu radar
Foto: Facebook / Politia Romana
Plenul Senatului a adoptat miercuri propunerea legislativa a unor parlamentari liberali care prevede ca radarele vor fi instalate exclusiv pe autovehiculele cu insemnele distinctive ale Politiei rutiere, informeaza Agerpres.

In favoarea propunerii legislative, care modifica articolul 109 din OUG 195/2002, au votat 92 de senatori, iar un vot a fost impotriva.

Potrivit proiectului, dispozitivele fixe sau mobile destinate masurarii vitezei se vor instala exclusiv pe autovehicule care prezinta inscrisuri si insemnele distinctive ale Politiei rutiere.

Dispozitivele mobile (tip pistol) destinate masurarii vitezei se vor utiliza la o distanta maxima de 10 metri de autovehiculele care prezinta inscrisurile si insemnele distinctive ale Politiei rutiere, mai prevede proiectul.

"Prin cadrul normativ (OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice), cat si prin atitudinea si comportamentul lucratorilor Politiei rutiere nu se acorda niciun fel de atentie preventiei aparitiei evenimentelor rutiere nedorite. Aceste modificari au scopul principal de a readuce OUG 195/2002 la scopul sau initial - preventia accidentelor si dobandirea unui comportament responsabil al conducatorului auto. In forma sa actuala si asa cum este ea interpretata si aplicata, OUG 195/2002 este o ordonanta orientata doar catre aplicarea de sanctiuni si atat. Ori, aplicarea de sanctiuni trebuie sa fie ultima modalitate in modelarea comportamentului conducatorului auto", se arata in expunea de motive a actului normativ.

Proiectul merge la Camera Deputatilor, care este decizionala.


Citeste mai multe despre   


















2943 vizualizari

  • +11 (33 voturi)    
    propunere (Miercuri, 7 martie 2018, 12:23)

    decretelu [utilizator]

    de ce sa nu primim si o alerta pe sms cand ne apropiem de radar? legi facute de politicieni cu mentalitate de infractori...
    • +2 (22 voturi)    
      Preventia nu se face in boscheti (Miercuri, 7 martie 2018, 12:42)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui decretelu

      Preventia se face prin marcaje, campanii de informare, elemnti de ridicare a sigurantei rutiere marcaje rezonatoare, despartitor de sens, eliminarea curbelor periculoase acolo unde se poate, centuri, benzi duble urcare coborare, amendarea celor care parcheaza/opresc in intersectii , patrularea in trafic, etc

      Bizonul dupa ce a luat amenda, ofticat ii da la fel de tare, poate chiar si nervos.
      • +10 (16 voturi)    
        sigur (Miercuri, 7 martie 2018, 13:23)

        decretelu [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Radarele nu sunt folosite pentru preventie. Au scopul de a pedepsi depasirea vitezei legale. Daca ar avea ca destinatie preventia (in Romania) ar trebui puse "la vedere" din kilometru in kilometru.
      • +9 (13 voturi)    
        scopul scuza mijloacele (Miercuri, 7 martie 2018, 13:50)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Daca bizonul stie ca il paste un radar la orice colt de strada, ii da la fel de tare?

        Daca aceasta lege trece (sper ca nu), primariile nu mai au voie sa instaleze radare fixe. De ce ar dori cineva sa interzice prin lege radarele fixe in localitati? Eu as umple Bucurestiul cu ele. Sa vezi preventie cand orice intersectie importanta din Bucuresti iti trimite acasa poza daca ai depasit viteza, daca ai trecut pe rosu, daca ai blocat intersectia.. Camerele alea si-ar scoate banii in prima luna, dupa care ar fi liniste si pace in trafic.
      • +3 (3 voturi)    
        Corect (Miercuri, 7 martie 2018, 21:37)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        In Romania se respecta (si nici atunci de multe ori) legea doar cand politistul este de fata, in rest bizoniada maxima. Si ne miram de ce suntem campioni la nr de morti din accidente rutiere in Europa.

        Bine punctat mai sus, lege facuta de parlamentari penali cu acte!
      • +2 (2 voturi)    
        pentru J (Miercuri, 7 martie 2018, 21:52)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Tot ce ai insiruit este corect. Dar ai uitat sa adaugi ceva. Preventia se face si prin instalare de radare " in boscheti".Daca stii unde este radarul incetinesti putin acolo si dupa ce treci ,bagi mai departe 140km/h. E corect ?
    • +7 (7 voturi)    
      Iar masinile (Miercuri, 7 martie 2018, 12:55)

      rubberdick [utilizator] i-a raspuns lui decretelu

      Sa fie presemnalizate.
    • +4 (6 voturi)    
      O alta idee (Miercuri, 7 martie 2018, 13:22)

      Jos_Dictatura_Dragnea [utilizator] i-a raspuns lui decretelu

      Sa punem niste noi semne de circulatie, iata cateva idei:

      "Las-o mai moale, sa nu omori pe cineva"

      "Mai calca si frana, sa nu te faci praf"

      "Esti intreg? Bine! Mergi mai incet" etc.
  • +8 (14 voturi)    
    proiect doar pe jumatate .... (Miercuri, 7 martie 2018, 12:30)

    luleasca [utilizator]

    trebuia sa puna in proiect si obligativitatea ca un politist sa stea in strada la circa 2 km de masina cu echipamentul radar si sa le faca semn soferilor sa reduca viteza ptr ca urmeaza un radar ... sunt ironic, dar ma astept sa creasca numarul accidentelor dupa aplicarea acestei minunate legi ...
  • +3 (13 voturi)    
    PNL-PSD aceasi mizerie (Miercuri, 7 martie 2018, 12:54)

    lucius_bv [utilizator]

    Nu rateaza PNL nici macar o ocazie sa dezamageasca.
  • -3 (17 voturi)    
    a (Miercuri, 7 martie 2018, 13:00)

    adrian67 [utilizator]

    Foarte bine. Tot stateau ei la panda in masini neinscriptionate. Acum sa munceasca.
    • +3 (3 voturi)    
      pentru adrian (Miercuri, 7 martie 2018, 21:55)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui adrian67

      Si in masini neinscriptionate ce faceau ? Jucau septic ?
  • -3 (15 voturi)    
    Ce lovitură pentru polițisti. (Miercuri, 7 martie 2018, 13:12)

    unTaran [utilizator]

    Mai întâi orele suplimentare iar acum asta. Mă aștept la un val de demisii pentru că nu mai vad rostul de a fi agent la "rutieră" Se cam închide fabrica de bani.....Mai întâi dai permise la toți oligofrenii și apoi aștepți liniștit la pândă.....Prevenție băieți nu pândă.
    • +3 (7 voturi)    
      Cum? (Miercuri, 7 martie 2018, 15:12)

      Teo3000 [utilizator] i-a raspuns lui unTaran

      Ia spune fratica destept ce esti: cum propui sa faca politistii de la rutiera preventie contra accidentelor produse de viteza excesiva?
      Te rog detaliaza cu exemple pentru cele 2 situatii reale: in interiorul localitatilor si in afara localitatilor.
      Hai, ca mai facut curios.
    • +3 (3 voturi)    
      Si panda (Miercuri, 7 martie 2018, 21:55)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui unTaran

      face parte din preventie !
  • -3 (13 voturi)    
    O masura binevenita (Miercuri, 7 martie 2018, 13:29)

    RobertRO [utilizator]

    Eu o consider o masura corecta.

    De cativa ani incoace, atat Politia cat si presa sustin o aberatie, anume echivaleaza siguranta rutiera cu limitele de viteza.
    O limita de 50 Km/h, sau 130 Km/h nu este sigura ori nesigura prin sine insasi. Astfel de limite sunt in fapt arbitrare, avand drept efect caderea in derizoriu a legii, atunci cand limitele respective sunt in vadita disproportie cu conditiile de trafic.

    Politia Rutiera are un rol fundamental in siguranta traficului - dar numai daca prin modul in care actioneaza urmareste in fapt acest scop
    Din pacate, atat arbitrariul limitelor de viteza cat - mai ales - modul in care se efectueaza in prezent controalele de viteza au transformat Politia Rutiera in agent fiscal care aduce bani la buget. Si atat.

    Note:
    1) Stiu ca este o opinie care, pentru a fi acceptata, implica renuntarea macar intr-o anumita masura la ochelarii de cal.
    2) Singura masura care poate in prezent imbunatatiri major siguranta rutera este construirea de autostrazi.
    • +6 (12 voturi)    
      cu ochelarii mei de cal (Miercuri, 7 martie 2018, 13:53)

      decretelu [utilizator] i-a raspuns lui RobertRO

      regulile se fac pentru toata lumea. este adevarat ca o masina de top poate lua o curba periculoasa cu viteza mai mare decat una de duzina. daca iei un pieton pe capota la 50 km/ora sau 130 km/h este posibil sa conteze doar la integritatea cadavrului, dar s-ar putea ca cel lovit cu viteza mai mica sa supravietuiasca. si tot asa, putem argumenta in diverse moduri, fara ochelarii pomeniti.
      cred ca, inainte de orice, ar trebui sa urmarim siguranta rutiera indiferent de nemultumirile noastre raportate la infrastructura, legi interpretabile si altele. si pentru asta, primul pas este respectarea regulilor chiar daca nu ne convin, chiar daca suntem mai experimentati ca altii.
      conduc de prea mult timp ca sa nu remarc ca limitarile de viteza au o justificare. nu sunt puse la ghici... or fi si exceptii, nu e totul perfect, dar in marea lor majoritate au logica.
  • +2 (8 voturi)    
    se pare (Miercuri, 7 martie 2018, 14:23)

    Cetateanu [utilizator]

    Ca tartani pro "la moarte bai" sunt si pe la HN ..
  • +5 (5 voturi)    
    Solutii corecte exista ... (Miercuri, 7 martie 2018, 15:29)

    Cetateanul_turmentat2 [utilizator]

    Nu neg necesitatea radarelor si problemele grave cauzate de depasirea limitei de viteza dar e clar ca solutiile de acum nu functioneaza.

    Se pot instala camere fixe care sa iti trimita amenda in plic acasa. Nu ai platit ? Nu-i nimic se dubleaza si intra la impozit. Tot nu ai platit ? Puscarie si munca in folosul comunitatii pana la recuperarea platii.

    Se elimina factorul uman coruptibil si injustitia sociala prin faptul ca se va aplica pentru toata lumea si de fiecare data cand gresesti.
    • +3 (3 voturi)    
      Pai (Miercuri, 7 martie 2018, 21:41)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanul_turmentat2

      Ce politician \ primar o sa propuna asa ceva ? Nu vezi cati bizoni pe hn aplauda legea asta imbecila? Bizonii astia au drept de vot si sunt multi !
  • +6 (8 voturi)    
    liberalii fac concurs de legi tampite cu psdistii (Miercuri, 7 martie 2018, 16:14)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    zilele trecute a fost o emisiune cum actioneaza politia rutiera din Germania cu masini fara insemne cu radar, iar politistii sunt in civil. este un exemplu foarte bun care ar putea fi preluat si de catre politia romana. a, si tot in aceiasi tara, e plin de radare fixe ascunse pe te miri unde, afli doar cand primesti plicul cu amenda si poza acasa.
    • -5 (5 voturi)    
      Germania (Miercuri, 7 martie 2018, 17:39)

      RobertRO [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

      Ati uitat insa sa precizati ca in Germania sunt sectiuni de autostrada unde nu exista limita de viteza, tocmai pentru ca limitele de viteza nu trebuie sa fie arbitrare.
      Ati mai uitat sa mentionati ca in Germania sunt cca. 13.000 Km de autostrada, iar in Romania doar vreo 750 Km, iar in orice fel ati calcula (per suprafata tarii, per numar autovehicule, per populatie, etc.) suntem de toata jena.
      Lista Germania versus Romania este, din pacate pentru noi, foarte lunga si aproape in totalitate in dezavantajul nostru.

      Daca vrem sa copiem Germania, eu sunt total de acord. Dar a lua doar cate un exemplu care ne convine, fara elementele sale conexe, este vadit gresit.
      • +4 (4 voturi)    
        ma scuzati (Miercuri, 7 martie 2018, 18:58)

        decretelu [utilizator] i-a raspuns lui RobertRO

        ..dar mai sus ati raspuns la un comentariu sarcastic ca "preventia nu se face in boscheti" cam fara legatura cu subiectul. Una-i una, alta-i alta! Acum va legati de diferentele de infrastructura dintre Germania si Romania, de parca ar incapea comparatie, dar, iarasi, fara legatura cu subiectul. Apreciez usurinta exprimarii dvs, dar nu prea vad logica. Se legifereaza "flagrantul la vedere", daca intelegeti ce spun. Va repet, un echipaj cu radar nu opreste soferi sa imparta felicitari scrise pentru ca nu au depasit viteza legala. Nu prea conteaza nici boschetii, nici lipsa autostrazilor, nici comparatia cu Germania, cu Somalia... Este vorba de a limita, o data in plus, posibilitatea "organului" de a putea prinde si pedepsi pe cei care nu au chef sa respecte legea. Caci daca noi gasim o scuza pentru asa ceva, gasim scuze si pentru lucruri mai grave. De la un "ou" la "un bou" nu e decat un pas, daca ati auzit zicala...
      • +2 (2 voturi)    
        1 leu (Miercuri, 7 martie 2018, 22:15)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui RobertRO

        Daca as primi un leu de fiecare data cand aud / vad aberatia asta cu "in germania nu exista limita de viteza" as fi milionar !

        Germania are limita de viteza, limita este incrementala de la 50-100-130.. in timp ce sectiuni rurale nu au limita de viteza genrala in sensul ca pot avea o limita de viteza DIFERITA de 50-100-130.

        Mai mult, toleranta pt depasirea limitei este de 3 km\h, nu 10 sau mai mult cat e in Rromanistan !

        Faptul ca nu avem atatea autostrazi ca Germania, Franta sau UK ar trebui sa FIE UN MOTIV IN PLUS sa nu conducem ca bizonii!
        • +1 (1 vot)    
          Aproape bine (Miercuri, 7 martie 2018, 23:42)

          xxy [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

          Numai ca acel 130 este incadrat intr-un patrat albastru, ceea ce nu inseamna limitare. Limitarea este atuci cand este incadrat intr-un cerc rosu ...
  • +2 (2 voturi)    
    Pisica cu clopotei (Miercuri, 7 martie 2018, 20:10)

    grunespferd [utilizator]

    Asta e politia pentru parlamentari nostri borfasi. Nu e nimic de sarbatorit


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version