Consultari la Cotroceni. PSD si ALDE au adus semnaturile parlamentarilor care o sustin pe Dancila, PNL si USR nu au propus premieri, Basescu i-a propus pe Siegfried Muresan si Eugen Tomac

de Red Stiri     HotNews.ro
Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:03 Actualitate | Politic


Delegatia PSD-ALDE la consultarile cu Iohannis
Foto: Administratia Prezidentiala
La Palatul Cotroceni au avut loc miercuri de la ora 12.00 consultarile presedintelui Klaus Iohannis cu partidele parlamentare. Delegatia PSD-ALDE a fost condusa de Liviu Dragnea, lipsind insa Calin Popescu Tariceanu. Coalitia a propus-o oficial pe Viorica Dancila ca premier si a prezentat un tabel cu semnaturile parlamentarilor care o sustin. Ludovic Orban (PNL) si Dan barna (USR) au anuntat ca nu au avansat propuneri de premier, dar sustin eventuale alegeri anticipate. Traian Basescu (PMP) a respins posibilitatea anticipatelor, calificand-o drept nerealista, si a prezentat doua propuneri de premier: europarlamentarul Siegfried Muresan si Eugen Tomac. Kelemen Hunor (UDMR) a respins si el posibilitatea de anticipate.

Presedintele Klaus Iohannis e asteptat sa aiba astazi o intalnire cu Viorica Dancila, propusa premier de coalitia PSD-ALDE, potrivit unor surse politice. Tot astazi, la ora 15.30, Iohannis va sustine o declaratie de presa la care ar putea anunta decizia privind nominalizarea unui candidat pentru postul de premier.


Cele mai importante momente ale zilei de la Cotroceni:


15:45 Kelemen Hunor (UDMR): Nu cred ca se poate ajunge la anticipate / Aritmetic PSD-ALDE are majoritate, nu s-a schimbat nimic

Kelemen Hunor a declarat, dupa consultarile cu presedintele Iohannis, ca guvernarea "e responsabilitatea celor care au castigat alegerile in 2016, acest lucru nu il poate comenta nimeni".

Liderul UDMR a afirmat ca "nu se poate ajunge la anticipate" iar acest lucru "e doar un vis" in conditiile in care, "aritmetic, PSD-ALDE are majoritate, nu s-a schimbat nimic in ultimul an si probabil ca acest argument e unul puternic cand se ia o decizie".

Singura varianta de aparitie a unei alte majoritati ar fi ca PSD sa se rupa, a comentat acesta, la intrebarile presei. Insa "a doua zi dupa alegeri am auzit ca se rupe, ca se duc unii in dreapta, altii in stanga" iar acest lucru nu s-a intamplat, a subliniat el.

Kelemen Hunor a mentionat ca nu o cunoaste pe Viorica Dancila, nu stie "ce gandeste, ce doreste, ce are de gand sa faca in aceasta functie".

"Nu avem prejudecati, de aceea nu spunem nu, dar nu o cunoastem si nu putem spune da. Daca presedintele o va accepta vom avea o discutie cu doamna Dancila si vom vedea ce spune, care va fi lista ministrilor, cu ce program de guvernare vine", a subliniat el.

Daca PSD doreste voturile UDMR, "probabil ca va cere o intalnire", a adaugat Kelemen Hunor, adaugand ca Viorica Dancila a fost prima persoana care "a luat distanta" dupa declaratia lui Mihai Tudose legata de steagurile Tinutului Secuiesc.

15:30: Traian Basescu a venit cu doua propuneri de premier la Cotroceni - Siegfried Muresan si Eugen Tomac: Plec de la premisa cinstita si limpede ca Parlamentul nu va risca sa pice doua guverne

Traian Basescu s-a prezentat cu doua propuneri de premier la Palatul Cotroceni - Siegfried Muresan si Eugen Tomac - afirmand ca, daca prima varianta va fi respinsa de Parlament, a doua va trece cu siguranta, deoarece niciun parlamentar nu doreste alegeri anticipate

15.00 A intrat si delegatia UDMR - presedintele Kelemen Hunor, liderii grupurilor parlamentare Cseke Attila si Attila Korodi. 

14.43 Dan Barna, presedintele USR, a spus dupa consultarile cu seful statului ca Uniunea a "accentuat faptul ca solutia decenta este cea a alegerilor anticipate". "Presedintele a fost de acord ca ajungerea la anticipate este destul de dificila", a adaugat insa Barna.

Liderul USR a spus ca este o miza pentru Romania numirea unui premier non-PSD si ca formatiunea sa va sustine un astfel de prim-ministru cu patru conditii: daca va sustine anularea modificarilor din comisia Iordache, revenirea la alegerea primarilor in doua tururi, amendarea legislatiei fiscale si principiul “fara penali in functii publice”.

Nominalizarea unui nou premier PSD nu ar face decat sa deschida pariurile privind momentul cand va fi urmatoarea criza, a adaugat el.

Potrivit lui Barna, Iohannis a spus ca a ramas dechis la toate posibilitatile si analizeaza care este cea mai buna decizie.

14.34 Incep consultarile cu delegatia PMP, formata din: Traian Basescu, Valeriu Steriu, Eugen Tomac, Dorin Badulescu si Catalina Bozianu.

13.59 A ajuns si delegatia USR, formata din presedintele Dan Barna, senatorii Vlad Alexandrescu si Florina Presada, Elek Levente si deputatul Ionut Mosteanu.

13.47 Delegatia PNL a iesit de la consultari. "Sunt convins ca presedintele este in fata unei decizii extrem de dificile, in care trebuie sa aleaga intre doua rele" , a declarat Ludovic Orban. I-am spus ca din punctul nostru de vedere anticipatele sunt cea mai buna solutie, a spus liderul liberal, argumentand ca optiunile populatie de stazi nu mai nicio legatura cu cele exprimate in alegerile trecut.

Potrivit acestuia, liberalii i-au prezentat presedintelui pozitia PNL, aceea de a nu participa la nicio formula de guvernare in care este prezent PSD si de a vota impotriva oricarui guvern in care sunt si social-democratii.

“L-am informat pe presedinte ca PNL, in cazul in care i se va solicita, isi poate asuma raspunderea de a demara negocieri pentru formarea unei majoritati parlamentarecare sa sprijine un guvern fara PSD. PNL nu fuge de raspunderea guvernarii, daca ni se solicita suntem dispusi sa ne asumam incercarea de a forma un guvern fara PSD”, a adaugat Orban 

12:58 Delegatia PNL a ajuns la Palatul Cotroceni. Din delegatie fac parte Ludovic Orban, prim-vicepresedintii Iulian Dumitrescu si Raluca Turcan, secretarul  general Robert Sighiartau si Vlad Nistor

12.40 Declaratii Liviu Dragnea:

"I-am prezentat presedintelui in mod oficial si direct propunerea noastra, in persoana doamnei Viorica Dancila i-am prezentat si procedura prin care a fost desemnata ca si propunere in cadrul PSD. Colegul nostru Daniel Chitoiu i-a informat pe presedinte ca azi dimineata ALDE, in forul statutar, a decis sa o sustina.

I-am prezentat un tabel cu semnaturi de la parlamentarii PSD-ALDE care o sustin. Nu l-am lasat acolo, nici nu a dorit presedintele, dar ca sa il asiguram ca nu exista nicio problema in majoritatea parlamentara.

I-am prenzentat argumentele: experienta bogata in Parlamentul European si o relatie buna cu membrii Comisiei Europene, obiectivele si pregatirea serioasa pentru preluarea presedintiei Consiliului Uniunii Europene anul viitor, indicatorii macroeconomici importanti, nedepasirea deficitului, masurile sociale cu privire la salarii si pensii, masurile fiscale care sunt prevazute in programul de guvernare si de asemenea calitatile umane pe care le are Viorica Dancila o doamna neconflictuala, deschisa dialogului, relatii bune cu absolut toata lumea.

Vrea sa aiba o comunicare corecta, decenta. Relatie institutionala corecta.

Angajamentul dnei Dancila de a recupera anumite intarzieri pentru centenarul Marii Uniri.

Presedintele Romaniei a luat act, ne-a transmis ca doreste sa nu se preglungeasca aceasta situatie si sa avem un guvern cat mai repede. 



Va lua o decizie dupa ce se va consulta cu celelalte partide. Noi speram sa accepte propunerea, suntem pregatiti sa convocam Parlamentul in sesiune extraordinara, sa audiem ministri si sa votam guvernul in ansamblu.

Daca este posibil sa aiba o discutie, daca se va gandi sa o accepte este obligatoriu sa aiba o discutie si sa ii puna intrebari.

Intrebari:

Daca nu o va accepta…
Nu discutam despre asta, noi avem nu convingerea, speranta ca sunt suficiente argumente sa o accepte.

Si noi suntem (setati) pe stabilitate si nu avem niciun motiv real sa credem ca presedintele Romaniei o va respinge, si atunci nu discutam de alte planuri.

Despre faptul ca anuntase ca nu va mai merge la Cotroceni…

Viata bate filmul si era incorect din partea mea sa nu vin sa prezint eu propunerea presedintelui Romaniei.

Despre UDMR

Am avut o discutie cu dl Kelemen Hunor dupa CEx, i-am spus despre doamna Dancila, daca o va sustine va exista o relatie buna si deschisa intre UDMR si Guvern asa cum se intampla in Parlament. In principiu nu au nimic impotriva dnei Viorica Dancila care sa ii faca sa nu o sustina dar o sa ia o decizie intr-un for statutar. Faptul ca nu au avut din start niciun motiv de respingere…

Ce limbi straine stie doamna Dancila, din cv ul dansei nu ne putem da seama?

Engleza si franceza.

Despre consilierul ei care este inculpata in dosarul in care este inculpat si Dragnea:

Habar nu am avut despre asta.

Ce v-a spus presedintele?


Presedintele isi doreste de la guvern ceea ce ne dorim si noi, sa nu fie inselate asteptarile romanilor care au votat programul de guvernare. "


Programul consultarilor:

Ora 12:00 - Partidul Social Democrat (PSD) si Alianta Liberalilor si Democratilor (ALDE);
Ora 13:00 - Partidul National Liberal (PNL);
Ora 14:00 - Uniunea Salvati Romania (USR).

PSD a propus si votat marti ca Viorica Dancila sa fie noul premier. Ea are 54 de ani si este europarlamentar PSD din anul 2009. Dancila detine, din anul 2015, si functia de presedinte al Organizatiei Femeilor Social-Democrate.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















26321 vizualizari

  • +31 (35 voturi)    
    Tariceanu, nu sta la cozi... intra prin spate! (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:11)

    pedepsitorul [utilizator]

    ...
    • +21 (23 voturi)    
      PSD iar a venit cu foi de semnaturi servite? (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:58)

      pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

      Ce sa intelegem, ca acest ultim prim-ministru trimis de PSD pe pamant, este sustinut deja de o majoritate impernetrabila?

      Cred ca Opozitia merita sa prezinte o propunere, fie ca e sustinut sau nu de majoritatea parlamentului!
    • -5 (11 voturi)    
      formula one (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:32)

      Dimijoarei_Obt [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

      Vad o multime de calcule , dar in niciunul nu apare poporul din Pta Victoriei ! Atunci cine sa va ia in seama daca nu contati nici pentru voi ? (!)
    • +2 (4 voturi)    
      PSD, ALDE nu pot avea majoritate (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:12)

      Dimijoarei_Obt [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

      la anticipate pt. ca romanii vor iesi masiv la vot (ca la prezidentiale) ! Pariu pe minim 70% din votanti !
      • 0 (0 voturi)    
        anticipate (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 17:01)

        ADan [utilizator] i-a raspuns lui Dimijoarei_Obt

        Considerand momentul (galagia cu tinutul secuiesc facuta probabil la ordinele si legat de alegerile din ungaria), in caz de anticipate si mai ales in conditiile in care prezenta la VOT ar fi mai aproape de 60-70% (sanse mici, dar doamne ajuta), sanse mari pentru prima data in istoria Romaniei ca UDMR sa dispara de la guvernare - Ipoteza fiind ca au alegatori fideli dar obtin 6% in fiecare an cand prezenta la vot e 40% pe tara, la 60% prezenta la vot, ar lua probabil sub pragul de 5%. Nici o lacrima pentru curbe politice.

        Din pacate, dupa toate mizeriile din ultimul an, scenariul realist at fi tot de maxim 50% prezenta...
  • -4 (10 voturi)    
    Viorica Vasilica e pusa ministru TEMPORAR (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:14)

    Kivek [utilizator]

    nu cred ca Vasilica va renunta la salariul urias din parlamentul European si la luxul de acolo pt jegul din Bucuresti...pt mult timp ci doar temporar pana la urmatoarele alegeri din 2019
    • +5 (5 voturi)    
      Asta, cum zici tu, nu e TEMPORAR (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:53)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Pana la alegerile din 2019 este MULT TIMP.
      PSD functioneaza cu viteza de doi PM/an.
      Nici nu i se va raci bine scaunul de europarlamentar (in cazul ca-l pacaleste pe Iohannis)
  • +21 (37 voturi)    
    Atentie, dl Presedinte (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:24)

    alegzandru [utilizator]

    Pe langa toate scenariile vehiculate, ce s-ar putea intampla daca, nu a suflat nimeni o vorba despre:

    - Acceptati nominalizarea V Dancila: pierdeti 20% dintre propriii votanti la viitorul scrutin.

    Oamenii asteapta de la dvs sa ii conduceti in vremuri tulburi. Luptele implica riscuri, riscul de a fi suspendat, ostracizat de catre unii, dar asta le da celorlalti dreptul de a va apara la randul lor.

    Daca jucati "moale", fara personalitate, nu aparati interesul tarii, veti sacrifica si tara si veti ramane si singur. Si, in cazul in care veti castiga al doilea mandat, veti guverna peste o ruina.
    • -17 (25 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:08)

      [anonim] i-a raspuns lui alegzandru

    • 0 (18 voturi)    
      Si daca (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:09)

      buso [utilizator] i-a raspuns lui alegzandru

      si daca nu o nominalizeaza e suspendat. Si atunci e Tariceanu interimar. Si atunci pierde 20% ca" de ce a lasat tara pe mana ticalosilor, ca doar el stia de suspendare"
      • +8 (12 voturi)    
        Barbat sau toapa (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:09)

        Sani [utilizator] i-a raspuns lui buso

        Nu frate, este momentul adevarului (ti-am dat + din greseala).

        Este momentul sa transam lucrurile!

        Este un moment prielnic!

        Cine este lupul Alfa?
        Dragnea sau Iohannis?

        Cand se va clarifica, talharii din PSD se vor revolta sa-i ia gatul lui Dragnea!
        • +1 (3 voturi)    
          chiar nu stii? (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:06)

          Dan_Nemes [utilizator] i-a raspuns lui Sani

          Dragnea.

          Are aproape controlul absolut al tarii. In acest moment ii mai lipseste doar DNA-ul.

          Johannis nu are absolut nici o putere.
        • 0 (0 voturi)    
          De acord, dar... (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:52)

          buso [utilizator] i-a raspuns lui Sani

          ...depinde ce propun celelalte partide. Daca toti fac un pas in spate, va accepta ce zice PSD. Ma tare indoiesc ca se bazeaza acum pe strada.

          Dar daca face ceva si vor sa il suspende, voi fi in strada.
    • 0 (12 voturi)    
      zzz (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:14)

      loveparade [utilizator] i-a raspuns lui alegzandru

      fizician fiind, omul trebuie sa gandeasca in termeni matematici, risk:reward.
      ce ar avea de castigat si ce ar avea de pierdut?
      daca "joaca tare" ca sa ii gadile la sub-brat pe alegatorii lui(rewardul) se poate ajunge la suspendare, perioada in care pres. Tariceanu, o numeste pe Viorica (sau chiar pe Dragnea, why not?), semneaza legile justitiei si o da jos pe Kovesi(riscul).
      cat de tare vrei sa lupti?
      • +4 (8 voturi)    
        Daca psd-ul vrea sa-l suspende gasesc ei (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:39)

        Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui loveparade

        motive ...
        Daca psd-ul chiar va avea nevoie de tarliceanu ca interimar il vor suspenda pe Iohannis in secunda 2 - n-au nevoie de motive - au majoritatea - asa cum clameaza de atatea ori

        Eu cred ca pui total gresit problema : te gandesti ca va fi sanctionat de alegatori ca a periclitat functia ???

        Eu cred ca va fi taman invers : cred ca mai degraba va fi sanctionat daca de teama de a nu fi suspendat va accepta tot ce ii serveste psd-ul - pentru ca se va pune intrebarea (logica ) : " de ce sa-l votez pe Iohannis daca executa tot ce-i cere psd-ul ? "

        Pe bune, incep sa regret vremurile cand era Base prezident ... Ala ii troznea (evident, la figurat) de-i "suia pe garduri" - vorba unui amic ...
        • 0 (0 voturi)    
          raspusul este evident! (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 17:15)

          Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui Luke1

          "de ce sa-l votez pe Iohannis daca executa tot ce-i cere psd-ul ?"

          corect, pentru noi utilitatea lui Iohannis este extrem de mica, dumnealui executa - in sila - ceea ce ii cere pedesereul. Dar alternativa este DEMITEREA, deci vom avea la COtriceni care va executa cu entuziasm tot ce ii cere, si chiar ce nu ii cere inca pedesereul!
          Cum credeti ca este mai bine?!?!
      • +7 (7 voturi)    
        paradoxul (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:06)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui loveparade

        legislatiei este ca dragnea nu poate fi p.m. pentru ca e condamnat penal definitiv.
        Culmea e ca poate candida la Presedintie.
      • +5 (7 voturi)    
        O idee (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:10)

        arkade [utilizator] i-a raspuns lui loveparade

        poate ar trebui sa il nominalizeze pe Ponta. In constitutie zice ca trebuie sa respecte majoritatea parlamentara. Asta face.

        Deci prima data Ponta, apoi Grindeanu, apoi Tudose. Nu vor trece de parlament si se poate forta anticipate.

        Poate gresesc, dar e o idee.
      • +1 (3 voturi)    
        nu cred (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:50)

        arkhadyan [utilizator] i-a raspuns lui loveparade

        in mod normal nu are de ce sa il suspende ..poate respinge 2,9,10 propuneri..fiindca de aia numirea se face de catre presedinte. Constitutia nu il obliga.

        Ca PSD-ul intelege cum vrea legea..asta este alta parte..aici trebuie sa intervina CCR-ul :(((( .
        Oricum ar trebui sa isi respecte promisiunile..pe pariu ca daca il suspenda se va suspenda de fapt PSD-ul cu totul.
        • 0 (0 voturi)    
          Reminder. (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 17:02)

          buso [utilizator] i-a raspuns lui arkhadyan

          CCR e doar consultativ. Ultima oara nu a contat ce a zis CCR legat de suspendare
      • +1 (1 vot)    
        si nu ai revolutie daca se intampla toatea astea? (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:24)

        PaulV [utilizator] i-a raspuns lui loveparade

        ??
    • +1 (3 voturi)    
      1... (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:05)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui alegzandru

      1 - exagerezi.... exagerezi enorm
      2 - si sa respinga ?! ce castiga?! ori accepta a 2a numire, chit ca e insuri dracnea pt ca nu are de ales, ori e suspendat , caz in care arunce tariceanu presedinte...

      Iohannis o sa fie suspendat cu mult inainte sa fie sansa sa se dizolve parlamentul! psd atat asteapta!
      Nici nu mai conteaza daca vor sta in opozitie 15 ani de acum incolo, daca trec acele legi toti hotii au scapat!
      • +1 (1 vot)    
        Toti exageram (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:08)

        alegzandru [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Si voi cei care, din teama unei suspendari, i-ati recomanda Presedintelui sa puna si stiuca lui Dragnea premier, pt ca, nu-i asa, daca nu accepta il suspenda PSDul.

        Nu are decat sa iasa public sa ceara un nume respectabil de la PSD. In felul asta castiga:
        1. isi tine sustinatorii aproape.
        2. isi creste sansele la un premier care sa nu faca zob tara asta
        3. arata PSD si alegatorilor ca nu e de paie, asta ar incuraja si aripa anti Dragnea.
        4. transmite punctul 3 si altora, gen parteneri externi, CCR etc.

        Altfel, anuleaza toate astea si ii ofera lui Dragnea iarasi putere totala. In cazul asta, mai ai sperante de la CCR la ceva bun?

        Cat priveste suspendarea, nu il suspenda. L-au mai amenintat cu asta si cand a respins-o pe Sevil, si atunci PSD era pe val, nene, nu ca azi. Si nu au avut curajul. Nici acum nu o vor face, daca nu le iese, pierd totul.
    • 0 (2 voturi)    
      nu e in interesul nostru (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:30)

      CVL [utilizator] i-a raspuns lui alegzandru

      sa fie suspendat si sa treaca sub semnatura lui Tariceanu legile prin care se da drumul hotilor
    • +1 (1 vot)    
      oamenii (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:00)

      keiser_soze [utilizator] i-a raspuns lui alegzandru

      ar fi trebuit sa iasa la vot si nu sa astepte, din nou, un salvator al prostiei, indiferentei si mediocritatii in care se complac de aproape 30 de ani !!!
      Ce sa faca un singur om, fie el si Presedintele tarii, conform prerogativelor ? Minuni ? Sa le dea creier celor care nu au ?
      Aceasta femeie va fi prim - ministru, indiferent ca place sau nu, partidul din care provine a fost castigatorul alegerilor, indiferent ca place sau nu, asadar majoritatea aia indobitocita a ales din nou viitorul tarii, asta e realitatea, indiferent ca place sau nu !
      Daca se doreste o schimbare catre civilizatie si valori europene atunci mai multa implicare in viata civica, participare masiva la vot . Demonstratiile sint bune insa doar daca ti-ai exercitat acel drept pentru care au murit si au facut sacrificii inaintasii tai !
      A chibita de pe margine mi se pare la fel de vinovat .
    • +1 (1 vot)    
      Kelemen Hunor il cunoaste pe Dragnea ! (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:25)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui alegzandru

      Kelemen Hunor a mentionat ca nu o cunoaste pe Viorica Dancila, nu stie "ce gandeste, ce doreste, ce are de gand sa faca in aceasta functie".


      pai nu trebuie sa stii ce are in cap Viorica Vasilica pt ca ea e nimeni, e o marioneta, e una de pe strada pusa de DRAGNEA sa fie prim ministru pt ca el nu poate fiind PENAL
    • +1 (1 vot)    
      nu cred ca ai inteles, (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:29)

      pepper89 [utilizator] i-a raspuns lui alegzandru

      a explicat Pantazi si mai devreme, in caz de suspendare "presedintele interimar Calin Popescu Tariceanu ar putea-o numi instantaneu pe Dancila premier, apoi ar putea trece la inlocuirea rapida, impreuna cu viitorul ministru al Justitiei, a procurorilor-sefi si chiar a sefilor de servicii. Odata intors in functie dupa ce suspendarea expira, Iohannis ar fi un presedinte pur decorativ, totul in jur fiind pustiit."

      Deci sunt niste probleme mult mai grave ce ar putea sa se intample dupa suspendare, fata de faptul ca pune o marioneta a lor ca premier. Nici macar nu tine de curaj, e foarte logica treaba. Faci figuri la o propunere si a doua, te-am suspendat, am belit si justitia, asa gandesc penalii. E pusa special cea mai proasta din parcare ca propunere de premier, sa ii mai intunece putin gandurile lui Iohannis, dar de pierdut voturi eu zic ca nu o sa piarda. Eu as vota in continuare cu el, nu se pune problema ca de ce le-a pus lor premier tembel. Mai ales ca fac rahatu praf astia la guvernare, orice guvern de-al lor ar fi, nici nu conteaza premierul.
  • +12 (14 voturi)    
    Ooooo (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 12:59)

    badia [utilizator]

    "(...) o relatie buna cu membrii Comisiei Europene" Si cum s-a inteles cu ei de are o relatie asa de buna?
    Probabil se refera la comisarul pakistanez si la cel iranian.
  • +18 (22 voturi)    
    Nu stiu de ce.. (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:05)

    arkhadyan [utilizator]

    dar in clipa asta mi l-as fi dorit pe basescu presedinte in locul lui Iohanis..
    se poate sa mai fie el o data?.. doar pentru o saptamana ? :)))
    • +1 (3 voturi)    
      Nu, nici nu ar trebui sa ne dorim (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:16)

      subcultura [utilizator] i-a raspuns lui arkhadyan

      Ce e mai important pentru Dragnea?

      Romania, PSD, guvernarea sau rezolvarea propriilor dosare penale?

      Daca Iohannis e suspendat, Dragnea isi rezolva si dosarele si guvernarea, basca vreun SRI ceva.

      Daca o accepta pe Viorica Vasilica, dar risca sa isi piarda din simpatizanti. Deci e win win pt Dragnea, insa cu Iohannis suspendat castigul e mai mare.

      Banuiesc ca aceasta varianta win win a fost argumentul cu care i-a convins pe baronii PSD, mai putin partea financiara.

      Simpatizantii lui Iohannis vor trebui sa inteleaga situatia, nu degeaba se pretind (si sunt) mai inteligenti decat cei ai PSD.
  • +9 (15 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:07)

    [anonim]

    • +2 (2 voturi)    
      cresterea de acum (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:45)

      CVL [utilizator] i-a raspuns lui

      e de fapt ca urmare a guvernarii lui Ciolos
      Mai mult, PSD a castigat ca a facut multe propuneri (cresteri de lefuri (bifat pt ca majorit sunt pe sal minim, si lor le-a crescut), pensionarilor (orice crestere ei o percep ca atare chiar daca intretinerea se duce-n balarii si preturile, mai ales la alimente au crescut enorm).
      Acum, ca dreapta a fost fragmentata, ca pe PNL nu l-a interesat sa se alieze cu restul partidelor declarate de dreapta sau ca ei, desi rational au dreptate, nu au reusit sa atraga simpatia oamenilor care traiesc la limita. Si de aia, fdesi nu sunt de acord cu furaciunile nici oamenii de rand care inteleg si ei ca ar trai mai bine daca nu s-ar fura atat, cu tristete spun ca probabil PSD nu a pierdut din simpatie desi oamenii vad ca si-au marit lor insile desantat salariile (adica celor din Parlament, primarii, consilii judetene). Si desi au fost favorizati cei cu salarii mari (normal era sa propuna cresteri cu 20% pt sal minim, si gradual sa scada la 3-5% pentru salarii/pensii > 10000 de ex.), ei sunt multumiti si pentru firmitura de 10-30 lei capatata in plus.
      Poate se gandesc si cei de dreapta sa vina cu ceva propunere de echilibrare, caci altfel nu stiu cum vor razbi.
  • 0 (10 voturi)    
    Nominalizati si apoi va suspenda (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:15)

    Koczka [utilizator]

    Daca KWJ o nominalizeaza pe Viorica Dancila atunci dupa instalarea noului Guvern PSD-ul il va suspenda si vor face tot ce vor. La un eventual referendum pt suspendare va pierde deoarece atitudinea sa fricoasa si obedienta ii va indeparta pe sustinatorii de conjunctura ai Presedintelui.
    • +1 (3 voturi)    
      Exact - pentru ca deja vor avea toti "asii" ... (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:45)

      Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui Koczka

      In secunda doi il vor suspenda - ca "n-a avut basca" - n-are importanta - pt ca in clipa aia "planetele se vor alinia" - deci vor avea unda verde sa faca si CP si CPP muci !

      Noi poate o sa ne mai dam cu fundu' de pamant in piata, ei poate or sa bage jandarmii peste noi si cu asta ... Nord Koreea - here we come !

      Va trece prin cap ca daca vor avea "toti asii" e posibil sa NICI NU MAI FACA referendumul ala de demitere al lui Iohannis ? Ca sa nu mai zic ca in clipa aia oricum la vreo 50 % din votantii lui Iohannis n-o sa le mai pese de el - ca probabil vor fi ocupati cu bagajele ???
  • +7 (11 voturi)    
    Semnaturi de parlamentari...ii flutura suspendarea (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:21)

    trem [utilizator]

    ...adica i-a cam aratat cam cati ar vota pentru suspendarea Presedintelui. De fapt miza nu este Prim-Ministru ci suspendarea presedintelui care de fapt e ultimul obstacol in calea legilor justitiei. E cam sah la Iohannis.

    Pariu ca in cazul in care Dancila e respinsa vor veni cu un candidat si mai jalnic (cu sigurantza sunt in PSD) pentru a-l impinge pe Presedinte sa mearga spre suspendare. Acum depinde ce carti are in mana Iohannis. Momentan strada l-a cam lasat balta.
  • +7 (15 voturi)    
    Sa fie Vasilica! (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:46)

    Nea Nae [utilizator]

    Sper sa o numeasca pe Vasilica. Ar fi pacat sa nu fie lasata sa se manifeste plenar cateva luni (si sa mai gaureasca din procentele pesede). Vin facturile de iarna (cu gazul si curentul tocmai scumpite), EUR se duce in sus si impreuna cu el toate produsele, dobanzile bancare vor pleca si ele spre atmosfera, etc. Toate resimtite in punga oamenilor...poate imai incep unii sa si gandeasca la diferenta dintre "promitem de la 1 ianuarie 2018 salarii de 3000 de euro medicilor si impozit 0" si realitatea de dupa alegeri.
    • +6 (8 voturi)    
      Vasilica e un risc urias (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:35)

      triciupa [utilizator] i-a raspuns lui Nea Nae

      De indata ce va fi numita premier, Vasilica va mutila justitia prin OUG.
      Asta va fi prima decizie ca prim ministru.
      Pentru astia nu exista altceva, scaparea de puscarie e prioritatea zero.
      Modificarile in parlament sunt prea lente, Johannis nu le-a promulgat, CCR poate sa le respinga iar deddy nu mai are timp, simte deja mirosul zidurilor jilave.
      Tudose nu a acceptat sa dea OUG pe justitie asa ca a fost matrasit de urgenta dar Vasilica nu va ezita.
      Daca da OUG-ul, e practic imparabil: presedintele e scos din joc iar CCR-ul poate sa intervina doar daca este sesizat de avocatul poporului. Evident, Ciorbea nu va face nimic si astfel OUG-ul va intra in vigoare. Nu mai conteaza ca ulterior le dam foc si repunem justitia in drepturi. Daca OUG-ul va fi in vigoare fie si doar un minut, toti coruptii scapa iar Romania se intoarce 20 de ani in trecut.
      Singura solutie e sa le dam foc inainte de a fi prea tarziu.
      • -1 (1 vot)    
        mda (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:24)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui triciupa

        reciti frumos, propaganda inversa...
        un pesedist pe sensul opus.:-))
    • +1 (5 voturi)    
      Monser, miza reala e mult mai mare ! (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:49)

      Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui Nea Nae

      Da-le-n ma-sa de facturi la gaze - daca ar fi doar alea crede-ma ca nici nu m-as sinchisi !

      Te-ai gandit ca daca o numeste pe coana vasilica - obedienta 110% - nu-i opreste nimic sa-l suspende o tzara pe Iohannis, urmand automat tarliceanu interimar - astfel avand unda verde pt ABSOLUT TOATE MODIFICARILE LA LEGILE JUSTITIEI pe care au chef sa le faca ????


      Adica nu uitati un amanunt : Tudose, cu toate ca in final si-a cam dat cu stangu-n dreptu' , totusi a stopat / le-a dat flit la unele chestii ... inclusiv cu suspendarea lui Kovesi ...

      Asa ca nu mai judecati simplist baieti ... probabil ca de-asta l-au vrut si pe tudose out ...

      Timpul trece, termenele de judecata ale lui dragnea si ale altor baroni se apropie - si baietii astia "nu livreaza" manareala legilor justitiei ...
  • +5 (13 voturi)    
    de fapt (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:53)

    mos ion roata [utilizator]

    psd spera ca Presedintele sa respinga nominalizarea si sa revina cu o a doua propunere ce nu mai poata fi refuzata. In locul lui Iohannis eu as accepta propunerea astfel psd-ul isi va rupe (poate definitiv) gatul. Oricum nimic nu poate fi mai rau decat situatia in care s-a ajuns acuma.
    • +3 (5 voturi)    
      Ba da, poate fi mai rau: (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:40)

      triciupa [utilizator] i-a raspuns lui mos ion roata

      Vasilica e numita prim ministru si a doua zi da un OUG prin care distruge justitia, o combinatie de OUG13 plus aberatiile adoptate in parlament.
      OUG-ul are efect instant, Johannis e neutralizat iar CCR nu poate interveni fara ca avocatul poporului sa-i sesizeze.
      Intr-o singura zi Romania poate fi intoarsa in bezna.
      Ce vom face atunci?
    • +1 (3 voturi)    
      eh, te contrazic (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:44)

      florinul [utilizator] i-a raspuns lui mos ion roata

      Nu suntem încă la fundul sacului, se poate și mai rău.
    • +2 (4 voturi)    
      nimic nu poate fi mai rau decat situatia de acum ? (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:54)

      Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui mos ion roata

      Serios ???

      Ia gandeste-te la urmatorul scenariu : madam vazilica numita premier, Iohannis suspendat (ca n-a avut basca , nu conteaza de ce ... ) : cine-i mai poate opri sa dea ORICE MODIFICARE vor dori la legile justitiei ??
      In clipa aia Romania va cam inceta sa mai existe ca stat ....
      Va fi ceva gen america latina - dictatura de mafioti !

      Ce zici ?
      Tot mai crezi ca nu poate fi mai rau ???
      • -5 (9 voturi)    
        Serios??? (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:04)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui Luke1

        Hai du-te nene si mai cujeta un pic, prea le vezi in negru!
      • +3 (3 voturi)    
        .... (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:12)

        arkade [utilizator] i-a raspuns lui Luke1

        Nu totul sta in legile justitiei. Tot atata cu legile justitiei.

        Partea economica nu o vede nimeni? Doar justitia? Inflatia e aproape de cer, dar toti suntem cu justitia.
        • +6 (6 voturi)    
          Fals! (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:48)

          triciupa [utilizator] i-a raspuns lui arkade

          Justitia este totul! In absenta unei justitii libere nu poate exista o economie performanta.
          Daca justitia va fi la cheremul penalilor vom avea un simulacru de economie de piata.
          Nu va mai exista competitie reala, nu va mai exista o piata libera, nu vom avea o moneda stabila. Totul va fi trucat, falsificat, si in final furat de catre ei, fara teama consecintelor.
          Justitia libera este premisa esentiala a unei societati normale, cu tot cu economia ei.
        • +3 (3 voturi)    
          Daca este dinamitata Justitia, statul nu mai exist (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:38)

          Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui arkade

          a

          Ce companii crezi ca vor mai ramane in Romania daca Justitia va fi pusa in genunchi ???

          In caz ca nu-ti dai seama : regulile de functionare ale intregului stat - inclusiv cele economice - sunt reglementate prin legi !

          Iar marea majoritate a companiilor straine vor lasa Romania pentru tari mai normale la cap - de ce sa riste vreo nationalizare sau alte tampenii ??
        • +2 (2 voturi)    
          Inflatia ?! Stai bland - e inca mititica ... (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:41)

          Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui arkade

          Mai stii (daca erai nascut ) prin anii 90 inflatia aia galopanta ?

          Cand seara era un curs la USD iar dimineata era dublu ??

          Nu, inca nu suntem acolo - dar suntem pe "calea cea buna"

          Daca pesedeul ramane la butoane e clar ca prin primavara EURO se va duce spre 5 RON ... cu tot ce decurge - preturi la combustibil - inflatie etc ....
  • +5 (7 voturi)    
    Mincinosul cronic! (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 13:59)

    2016 [utilizator]

    Auziti comentariul de la super-Pinochio: nu stia ca Madam Dancila are o consiliera inculpata in acelasi dosar cu mafiotul! Ne crede chiar atat de prosti! Mare mincinos, dupa ce ziarele si site-urile au vuit ieri despre consiliera inculpata! Asa patim cand in fruntea tarii ajung oameni fara caracter si fara educatie! Sa speram ca Dl. Iohannis nu accepta aceasta propunere otravita. Singura realizare a d-nei Dancila este ca nu aderanjat cu nimic Parlamentul European si "stie ca Iran si Pakistan sunt state membre UE". Halal europarlamentar! Iran si Pakistan sunt in Europa! A lipsit de la ora aceasta de geografie! O inculta!
  • +5 (7 voturi)    
    INACCEPTABILUL PSD (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:00)

    Sani [utilizator]

    Evident nu are varianta.

    Cu cat amana batalia, cu atat mai rau este pentru toti.

    Oricum se va intampla.

    Acum este un moment prielnic.
    Marlanii din PSD asteapta sa vada care este lupul ALFA.

    Daca Iohannis cedeaza, inca o sansa pierduta!

    PSD-istii sunt niste marlani idioti si lingai care vor sa dea impresie ca sunt puternici

    BULLSHIT!
  • +4 (8 voturi)    
    Republica Populară Democrată Teleorman (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:25)

    patrick_higher [utilizator]

    sau țara lui „ca și”:
    „...desemnata ca si propunere ...”,

    a lui „dăcât furăm”,

    țara unde Pakistan și Iran sunt membre UE

    și câte altele...
    Până la dezastrul final.
  • +6 (10 voturi)    
    ... (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:27)

    Doru77 [utilizator]

    Pai daca nici un partid nu merge cu propunere de prim ministru,doar cei de la PSD,ce sa faceti fratilor la anticipate,ca nu aveti oameni,sunteti VARZA toti,va spulbera PSD-istii de va fac inca odata de minune,si noi,prostimea,sa zic asa,si eu fac parte din prostime,cu cine naiba votam?Votam ca si pana acum,raul cel mai mic,pt ca nu avem pe cine vota,si iar castiga DRACnea,si daca castiga din nou,atunci sa ne tinem si mai bine.Deci,nu aveti oameni de valoare in partid,nimeni,aproape 50% din PNL-isti sunt pt legile justitiei macelarite de Ciordache,deci coborati odata cu picioarele pe paman,inclusiv cu capul,ca stati cu el in nori.
  • +2 (4 voturi)    
    interesant .. (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:41)

    sareta [utilizator]

    ...cum recunoaste Motoriceanu valoarea lui in fata Presedintelui :un ZERO (valoare recunoscuta si-n fizica ).Un sobolan fricos ,nimic mai mult .
  • +1 (3 voturi)    
    interesant .. (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 14:41)

    sareta [utilizator]

    ...cum recunoaste Motoriceanu valoarea lui in fata Presedintelui :un ZERO (valoare recunoscuta si-n fizica ).Un sobolan fricos ,nimic mai mult .
  • +6 (8 voturi)    
    PNL, USR (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:02)

    puscas2 [utilizator]

    Pai daca tu nu te duci la Presedinte cu o propunere de premier, el ce sa faca? Sa o ghiceasca?! Pe bune...?
    • +2 (2 voturi)    
      penalizarea (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:42)

      Dimijoarei_Obt [utilizator] i-a raspuns lui puscas2

      prin alegeri anticipate este obligatorie pentru a restabili disciplina in societate !
      • +1 (1 vot)    
        si in acest caz (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:11)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Dimijoarei_Obt

        partidele din opozitie tre' sa prezinte catindat si program de guvernare, mai ales in cazul alegerilor anticipate..
        daca vor prezenta la vot si voturi pentru.
        caderea psd de la guvernare nu rezolva problema guvernarii.
  • -1 (5 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:21)

    [anonim]

  • +3 (3 voturi)    
    udmr (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:35)

    nash pandelica [utilizator]

    no, noi om venit sa va inaintam propunerea pentru prim ministru al tzinutului sekoiesk. si sa va aducem in dar un steag al tzinutului. avem altul pregatiat pt. omoloaga sa de la palatu' viktoria.
    no, mandri ca suntem romani !
  • +8 (12 voturi)    
    Basescu... (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:39)

    Astronautul [utilizator]

    Se pare ca tot Traian Basescu ramane cel mai rational politician in clipele astea.

    Cum sa se duca USR si PNL fara propuneri!? Bataie de joc...
    • +1 (1 vot)    
      inseamna ca (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:59)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Astronautul

      sunt de acord cu propunerea psd.
      deci, vasilca viorica va fi pm usl.
  • +1 (1 vot)    
    Inca o data (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 15:58)

    noi2013 [utilizator]

    Basescu iese la rampa ca cel mai cu cap politician. Pacat ca nu isi investeste energia sa faca din PMP un partid cu sanse reale in lupta politica.
  • +1 (1 vot)    
    psd (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:06)

    keiser_soze [utilizator]

    trebuie lasat sa piarda pe mana lui, doar asa se va dezintegra.
    Orice alta miscare acum ar fi un avantaj pe termen lung pentru ei.
    O sa fie greu in perioada urmatoare pina la noile alegeri insa lectia asta e necesara + iesiti naibii la vot data viitoare si nu mai chibitati de pe margine !
    Altfel vom fi toti vinovati pentru viitorul tarii, nu doar un singur om - vad ca lumea asteapta minuni de la Presedintele tarii, dar el nu este Iisus !
    Ceea ce se intampla este binemeritat.
  • +1 (3 voturi)    
    Exista solutii! (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:42)

    soundtrack [utilizator]

    Alegeri anticipate cu restrangerea la maxim a prerogativelor presedintelui interimar asa cum s-a intamplat la ultima suspendare a lui Basescu cand ponta a fost chemat la aeroport de un premier din UE si a fost realmente amenintat ca va fi facut ghem daca umbla la legile justitiei ori el, ori crin. Exista solutii daca se vrea si lumea sa purceada la greva generala, mai ales profesorii care au cele mai jenant de mici salarii. Nu mai este de gluma, ne ducem toti in gard, mai putin borfasii.
    CCR, avocatul poporului, magistratii si opozitia pot face multe daca vor.Avocado del popor e ciorbache, dar si el poate fi fortat. La masuri de forta se raspunde cu masuri de superforta!
    • 0 (2 voturi)    
      In cazul suspendarii lui Johannis, (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 17:08)

      soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

      sa se lucreze cu ajutorul UE la restrangerea atributiilor presedintelui interimar si a premierului in ceea ce priveste schimbarea legilor justitiei si a amenintarii statului de drept, a integritatii si suveranitatii nationale in asa fel incat parlamentul sa nu-si aroge dreptul de a face lucruri pt. care cetatenii nu sunt consultati, anume dezechilibrarea puterilor statului. Sa se apeleze la articolele de lege care se refera la tradare nationala si la amenintarea cu subminarea statului de drept. Strada trebuie sa forteze parlamentarii puterii sa revina la agenda urgenta a cetateanului si sa nu-si priveasca electoratul cu dispret si cinism. exista specialisti constitutionali care pot gasi solutii.
    • 0 (0 voturi)    
      In strada! (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 17:41)

      soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

      .
  • 0 (4 voturi)    
    udmr (Miercuri, 17 ianuarie 2018, 16:44)

    Eugenn [utilizator]

    Se ajunge teoretic foarte usor la anticipate: Iohannis face doua propuneri care-s respinse de Parlament. Ceea ce n-ar fi neaparat rau!

    In practica, daca cele doua propuneri is rezonabile, de exemplu Siegfried Muresan, Ciolos, etc, o sa fie cam greu de respins...

    Deci, joaca dl Presedinte!!!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by