"Comisia de Taiat Hartii 2" - primul proiect de colaborare intre USR si Romania 100
"Partidul Uniunea Salvati Romania si Platforma Romania 100 reiau impreuna procesul de debirocratizare a statului. Primul proiect de colaborare intre Uniunea Salvati Romania si Romania 100 se concretizeaza sub forma "Comisiei de Taiat Hartii 2", care isi propune continuarea procesului de debirocratizare a institutiilor publice din Romania si simplificarea interactiunii cetateanului cu statul, inceput de Guvernul Dacian Ciolos", reiese dintr-un comunicat transmis de USR si citat de Agerpres.
Echipa desemnata de Biroul National al USR sa colaboreze cu Romania 100 la acest proiect este formata din Cristian Ghinea, Catalin Drula, Florina Presada si Stelian Ion.
"Actualul proiect este un inceput de colaborare firesc intre Uniunea Salvati Romania si Romania 100 intrucat deputatii USR Cristian Ghinea si Catalin Drula au coordonat acest proiect in guvernul Ciolos, primul fiind si initiatorul primei Comisii de taiat hartii. (...) Proiectul "Comisia de Taiat Hartii 2" isi propune sa canalizeze energia civica si politica pentru un efort comun de corectare a aberatiilor birocratice", sustine USR.
Cele doua formatiuni cauta voluntari care sa ajute la identificarea de proiecte de lege care sa contribuie la debirocratizare, sa monitorizeze institutiile publice si sa realizeze recomandari pentru implementarea corecta a masurilor de simplificare, precum si sa ofere sprijin pentru actiuni legale.
"Debirocratizarea inceputa la guvern este unul dintre lucrurile cu care ma mandresc cel mai mult din trecerea mea prin serviciul public. Sper ca acest proiect USR, sprijinit de Romania 100, sa ne aduca noi motive de a fi mandri. Pentru publicul nostru tracasarile continue pe care le sufera din partea institutiilor publice sunt motive de nervi si avem datoria de a continua debirocratizarea statului roman", a declarat Cristian Ghinea.
Conform USR, transformarea administratiei publice si a relatiei pe care o are cu cetateanul este un proces "de lunga durata si care nu se rezolva printr-un singur act normativ", avand in vedere timpul indelungat in care procedurile administrative si-au "alimentat" birocratia.
"Pentru a initia procesul de debirocratizare, Guvernul Ciolos a emis anul trecut Ordonanta de Urgenta nr. 41/2016 si alte cateva hotarari de guvern si ordine de ministri. Pe 27 iunie 2017 OUG nr. 41/2016 a fost aprobata prin lege in Parlament, devenind primul act normativ care are ca obiect simplificarea procedurilor administrative, fiind obligatorie pentru autoritati si institutii", a mentionat aceeasi sursa.
Cele mai populare propuneri pentru "Comisia de taiat hartii": Simplificarea procedurilor de eliberare a Cartii de Identitate si cazierului judiciar, sincronizarea bazelor de date ale ANAF si Politiei si inlocuirea timbrului fiscal cu un sistem de plata mai accesibil

FOTOGALERIE O frumoasă casă de lângă biserica Sfântul Iosif din București a fost pusă la pământ / Autorizația a fost dată în 2019 de Primăria Capitalei
Coronavirus în România: Aproape 4.000 de cazuri noi în ultima zi / 81 decese, 985 persoane în stare gravă
Primăria Capitalei a plătit circa 40 milioane lei pentru Asociațiile de Dezvoltare Intercomunitară înființate de administrația Firea pentru ”îmbunătățirea” serviciilor publice în București-Ilfov și delegarea lor către companiile municipale
În ce situații ar trebui ministrul să-și delege atribuțiile / Cîțu: Când nu poți să ajungi la ședința de Guvern / Orban: Nu e corect ca un ministru chiar să nu mai semneze
ANALIZĂ Cât de pline sunt parcările Primăriei Capitalei după creșterea tarifului la 10 lei/oră și ce cheltuieli cu salariile vs încasări a însemnat transferul serviciului la compania municipală
Noi reglementari ale ANRE pentru schimbarea furnizorului de energie: Consumatorii casnici vor trebui să comunice indexul / Ofertele trebuie să arate din ce este compus prețul