Ministrul propus la Transporturi, Dan Marian Costescu a fost avizat pozitivi, luni seara, de catre comisiile de specialitate din Parlament. Costescu si-a cerut scuze ca in documentul de guvernare prezentat public luni domeniul Transporturilor si Infrastructurii a fost detaliat intr-un singur rand, ca a fost o eroare si ca, de fapt, programul de masuri pe care il propune este mai larg si include, printre altele, reformarea insitutiilor din subordinea Ministerului, in special ale celor care gestioneaza infrastructura mare, adica CNADNR si CFR.

Dan Marian CostescuFoto: Agerpres

"Vreau sa-mi cer scuze pentru neintelegerea produsa in documentul de Guvernare ca a aparut la Transporturi un singur rand. Materialul a existat, dar dintr-o regretabila eroare el nu a fost inserat", a declarat la audierile din comisiile parlamentare ministrul propus la Transporturi, Dan Costescu, promitand ca pana marti documentul de guvernare va fi completat corespunzator.

"Cuvantul cheie este continuitate. Ne dorim sa asiguram aceasta punte si in scurta perioada pe care o vom avea la dispozitie sa pregatim practic toate conditiile ca urmatorul Guvern sa poata sa plece de la o baza solida", a declarat Costescu.

"Printre actiunile cheie pe care le vom desfasura se numara: elaborarea planului de reforma institutionala pentru companiile din subordinea Ministerului Transporturilor, cu prioritate acele companii care administreaza infrastructurile majore. Se va viza imbunatatirea performantei economice a acestor companii prin consolidarea sistemului de guvernanta coorporativa", a mai spus ministrul propus la Transporturi.

"Ne propunem sa elaboram un cod de transport al Romaniei care sa se concentreze la nivel de politica in primul rand la echilibrarea politicii de finantare a infrastrcturilor feroviare intre diferitele moduri de transport, la orientarea acestor politici catre cresterea economiei. Sa stabilim si sa obtinem acorduri pentru finantarea infrastrcturii de transport pe cat posibil pe o baza predictibila. In domeniul nostru proiectele sunt pe termen lung", a mai spus Costescu.

Ministrul propus a primit aviz din partea comisiilor din Parlament cu 37 de voturi pentru, doua voturi impotriva si nici o abtinere.

La terminarea audierilor, ministrul propus a facut si o serie de declaratii jurnalistilor.

Discutand despre CFR Marfa, Costescu a declarat ca "este vital sa se continue procesul de privatizare, dar nu cu orice pret".

Costescu a declarat ca va analiza in perioada urmatoare in ce stadiu este compania si Ministerul va evalua ce va face mai departe, precizand ca CFR Marfa este una din prioritatile mandatului sau.

Intrebat de Tarom, ministrul propus a precizat ca spera ca anul viitor operatorul aerian national sa intre pe profit. Despre Gara de Nord, ministrul propus a lasat sa se inteleaga ca va lua o decizie privind mdoernizarea sa, iar legatura cu aeroportul Otopeni s-ar putea face si pe cale ferata, si prin metrou.