De ce nu voteaza bucurestenii?

de Andreea Pora     HotNews.ro
Duminică, 25 noiembrie 2007, 18:31 Actualitate | Politic


Pina duminica la ora 17.00 prezenta la vot in Bucuresti este una dintre cele mai slabe. Lucrul pare surprinzator raportat la alte scrutinuri, cind desi prezenta s-a situat sub media pe tara pina la o anumita ora, discrepantele nu au fost totusi atit de mari. O asemenea lehamite s-a mai inregistrat doar la alegerile din 2005 pentru Primaria generala, cind prezenta la inchiderea urnelor a fost de 24,85%. Alegerea lui Videanu avea loc insa in cu totul alt context, pe fondul retragerii lui Basescu, absenteismul putindu-se justifica astfel.

De data aceasta, Bucurestiul se situeaza la coada plutonului codasilor la nivelul intregii tari, alaturi de Timisoara si Arad, alte doua surprize. Care sint motivele pentru care bucurestenii au preferat sa-si vada de ale lor in loc sa piarda o jumatate de ora la sectiile de votar?.

  • Lehamitea generata de permanentele conflicte politice si de perpetuarea lor dupa referendumul pentru suspendarea presedintelui.
  • Starea deplorabila a orasului. Cele doua scrutinuri au venit in momentul in care Bucurestiul este un urias santier, cu circulatia blocata indiferent de ora. Atmosfera de oras sub asediu este decontata la PD, care detine primaria generala si prin ricoseu se rasfringe si asupra referendumului, initiativa a presedintelui Basescu, si asupra europarlamentarelor. Este un vot de blam pe care Bucurestiul il da PD-ului. 
  • Confuzia creata de faptul ca executivul si-a asumat raspunderea pe legea votului uninominal, iar PNL si PSD au lansat semnalul clar ( in special duminica) ca referendumul este inutil. In felul aceasta miza a scazut considerabil.
  • Lipsa de informatie.Potrivit ultimului sondaj de opinie 19% din populatie nu auzise de referendum si 9% despre europarlamentare. Alti 71% spuneau ca nu inteleg"nimic" prin vot majoritar in doua tururi de scrutin. 
  • Politizarea celor doua scrutinuri. Europarlamentare au fost percepute doar ca un vehicul pentru viitoarele alegeri si repozitionari pe scena politica. Refrerendumul ca parte a razboiului dintre palate.
  • Lipsa de consistenta a campaniei si a unor reale dezbateri.
  • Simultaneitatea celor doua scrutinuri.  

Prezenta pe Bucuresti in 2004
turul I: ora 14.00 - 21.o6%, ora 17.00- 34,26%, ora 20.00- 52,38%
turul II: ora 14.00 - 24,5%, ora 17.00 - 35,23%, ora 20.00- 51,31%

Prezenta in Bucuresti la referendumul din mai 2007
ora 17.00 - 32,80%, ora 19.00- 41,02%

Prezenta la referendumul si europarlamentarele din noiembrie 2007
ora 14.00 - 9,79% ,  ora 16.00- 13,85% 






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1915 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Nu am fost lasat sa votez (Duminică, 25 noiembrie 2007, 19:18)

    daniel [anonim]

    sunt student si am cartea de identitate la politie. de 3 saptamani. la sectia de votare m-am dus cu cartea de alegator. au spus ca daca nu am buletin nu imi dau voie sa votez. <br/><br/>o tara plina de hoti!
  • 0 (4 voturi)    
    de ce... (Duminică, 25 noiembrie 2007, 19:20)

    roman [anonim]

    din cauza lipsei unei constiinte civice, in nici un caz nu din motivele enuntate in articol.
    • +1 (1 vot)    
      @de ce... (Luni, 26 noiembrie 2007, 0:53)

      theMask [anonim] i-a raspuns lui roman

      Nu zau, atotstiutorule... Cand clasa politica este corupta in totalitate, cand nu mai ai nici o speranta sa schimbi ceva, crezi ca mai fuctioneaza constiinta civica?
      • 0 (0 voturi)    
        @de ce @de ce (Luni, 26 noiembrie 2007, 15:22)

        daniel [anonim] i-a raspuns lui theMask

        Baiatu&#39; nu e atotstiutor, ci doar rational. E vorba de un referendum prin care se poate alege o varianta de vot in avantajul EXCLUSIV al alegatorilor. La care alegatorii continua sa nu mearga. Din cauza lipsei de constiinta civica, care la randul ei este efectul altor tare.
      • 0 (0 voturi)    
        constiinta civica (Luni, 26 noiembrie 2007, 20:21)

        roman [anonim] i-a raspuns lui theMask

        este exact ceea ce le lipseste romanilor in general pentru a se ridica de la nivelul de oi ale lui Becali la nivelul de cetateni ai unei tari democratice de nivel european.<br/><br/>Asadar raspunsul la intrebarea ta este ca inainte de a &quot;functiona&quot; constiinta civica trebuie sa existe!
  • 0 (0 voturi)    
    de ce sa voteze? (Duminică, 25 noiembrie 2007, 19:36)

    Ana Aurelia Popescu [anonim]

    Politician:baga botul, da cu cotul (din coate)Votant:baga totul, nu doar votul (picior...) ...in urna
  • -1 (1 vot)    
    Bucurestiul NOU (Duminică, 25 noiembrie 2007, 19:48)

    Cornel [anonim]

    Bucurestenii si-au dat seama ca Basescu se joaca cu noi. Basescu nu va mai fi ales pentru un nou mandat si prezenta la vot atat pentru referendum cat si pentru euro-parlamentare a demonstrat-o cu varf si indesat. Basescu nu mai are sustinerea din 2004, am vrut o schimbare atunci, am vrut sa scapam de Nastase 4 case, Ilici si de nenea Nicu paharoiu. LA PREZIDENTIALE SI LA ALEGERILE LEGISLATIVE vrem alt candidat si vom iesi si vom vota. Mie unu, ca bucurestean, mi s-a acrit de Basescu si de lupta lui impotriva lui Tariceanu si alor lui. Vrem un Gusa sau o Lavinia Sandru, vrem un om care sa faca diferenta si sa lupte pentru noi si nu pentru propriile interese. ADUCETI UN CONTRACANDIDAT pentru Basescu si vom vota.
    • 0 (0 voturi)    
      Cornelica (Duminică, 25 noiembrie 2007, 20:25)

      Io [anonim] i-a raspuns lui Cornel

      Ce votezi tu bah Cornele ? Voteaza liste in continuare !
    • +1 (1 vot)    
      Re: Bucurestiul nou (Duminică, 25 noiembrie 2007, 21:54)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Cornel

      Daca te legai de Videanu poate te sustineam 50% dar ti-ai ales resit tinta pe Basescu. Basescu macar e singurul care-mi inspira incredere in clasa asta politica. Macar a sustinut-o pe Macovei, votul uninominal etc. De asta politicieni sunt dusi in judecata de DNA: pentru ca Basescu este presedinte altfel cu indivizi ca Tariceanu, Iliescu, Felix-Antena1 furau astia toata tara si nimeni nu stia.<br/><br/>Deci las-o moale cu Basescu ca e printre singurii politiciani care sunt si romani (parerea mea)
  • 0 (0 voturi)    
    de ce nu votez? (Duminică, 25 noiembrie 2007, 20:26)

    gimini [anonim]

    Spre rusinea mea, nici eu n-am votat. Iata, pe scurt, motivele:<br/><br/>1. Nu mai locuiesc de cativa ani buni la adresa din buletin. Pur si simplu n-am chef sa strabat juma&#39; de Bucuresti ca sa votez. Ca mine sunt cel putin 25% din bucuresteni. Daca nu cumva si mai multi!<br/><br/>2. Nu stiu ce se voteaza. De fapt, pana vineri nici nu am stiut ca alegerile sunt azi. De ce? Dormit-trezit-muncit-culcat-trezit-muncit-culcat-trezit-muncit-culcat... ha? alegeri?<br/><br/>Pur si simplu habar nu am ce sustin Basescu sau Tariceanu. De partide nu mai spun. Am vazut prin metrou niste afise electorale... atat. Atunci, (de) ce sa votez?<br/><br/>Sa mor daca nu m-as fi dus sa votez... daca as fi stiut ce se voteaza si daca sectia ar fi fost aproape. Pana acum am votat mereu incepand cu &#39;96, cand am capatat dreptul s-o fac. O singura data am ratat votul, in &#39;98, cand Lis a facut un tur de scrutin intermediar la primarie cu nu (mai) stiu cine, dar atunci nu eram in Bucuresti.
    • 0 (0 voturi)    
      @de ce nu votez (Luni, 26 noiembrie 2007, 16:59)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui gimini

      Si eu am fost in aceeasi situatie pus, si eu locuiesc altundeva decat unde am adresa in CI. <br/>Dar macar am putut vota la referendum
      • 0 (0 voturi)    
        de ce nu votez? (Marţi, 27 noiembrie 2007, 7:39)

        Robert [anonim] i-a raspuns lui Alex

        da este adevarat eu unu m-am saturat de minciuni si de vorba aruncata ca si slogan de adunat voturi &quot;sa traiti bine&#39; . cine? romanu de rand? nu cred, poate cel ce are sal de 1000 de euro cel putin ala da restu.....mai la vara ca acum nu e voie. is satul de certuri fara rost de parca aici ar fi tara lu tariceanu, tara lu crin antonescu s.a.m.d de parca toti nu locuiesc in romania aia pe care o mint si o fura sistematic de mai bine de 16 ani si culmea nimeni nu da socoteala. sincer eu si maine daca am cum las tot si plec sa ramana ei sa isi plateasca impozite si sa dea pensii ca atata timp cat nu fac nimic pt cei ce le platesc ca robii impozite ca de nu au ce face, din partea mea sa plece toata forta de munca ca si asa ii doare undeva de ea.
  • 0 (0 voturi)    
    liste suplimentare (Duminică, 25 noiembrie 2007, 21:52)

    taranu [anonim]

    ramane de vazut daca intr-adevar bucurestenii nu au votat.<br/>o parte din ei or sa fie regasiti in judetul ilfov unde s-au mutat fara a isi schimba si adresa din buletin.
  • +1 (1 vot)    
    LEHAMITE (Duminică, 25 noiembrie 2007, 21:57)

    Silviu [anonim]

    ESTE UN VOT DE BLAM PENTRU TOTI POLITICIENII INDIFERENT DIN CE PARTID. VOTUL NOSTRU ORICUM NU CONTEAZA. PLECATI TOTI.
    • +1 (1 vot)    
      Ai dreptate! (Duminică, 25 noiembrie 2007, 22:45)

      maria [anonim] i-a raspuns lui Silviu

      Poate singura solutie ar fi sa schimbam constitutia cu prevederi clare de responsabilizare a tuturor politicienilor si a celor care ocua functii publice (inclusi in regiile a&quot;autonome&quot;, loteriE, ETC), DAR SI SA-I VEDEM PEDEPSITI PE TOTI CEI CARE NE-AU FURAT SI MINTIT!
    • 0 (0 voturi)    
      Ba conteaza!!! (Luni, 26 noiembrie 2007, 0:18)

      corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui Silviu

      Cand vad cum gandesti, chiar ca mi se face lehamite!!! Uite de-aia se scarpina curvele noastre politice razand, pe burta, ca sunt o gramada ca tine care se scobesc in nas si afirma cu lehamite...&quot;oricum nu conteaza!&quot;. Dar, pe undeva ai dreptate, unul care gandeste ca tine, intr-adevar nu prea conteaza...
  • 0 (0 voturi)    
    bucuresteni imputiti (Duminică, 25 noiembrie 2007, 22:39)

    xxx [anonim]

    Bucuresteni imputiti! De ce n-ati votat? de lene? de lehamite? De aia aveti cel mai jegos oras din tara. Si va mai chemati &#39;da bucale&#39; nu ca fraierii din provincie! Si va reprezinta Vanghelie care este! Stati in vile facute din furaciuni si va intra apa in casa sa va curete jegul de pe canapele de piele. Rusine sa va fie
    • 0 (0 voturi)    
      Mai anonimule! (Duminică, 25 noiembrie 2007, 23:10)

      MARIA [anonim] i-a raspuns lui xxx

      Nu cred ca esti in situatia sa judeci bucurestenii! Daca votul uniniminal este echivalent cu acela de la primarii, trebuie sa stii ca pe aici, prin Bucuresti, primarii au furat tot ce se putea si nu au facut nimic! (vezi: halaicu/pnl. lis/pntcd si acum videanu/pd pe care-l dore&#39;n brisca de faptul ca noi murim cu zile in autobuzele luate de el,cu comisionul aferent, si cu o gramada de bani cheltuiti aiurea, etc) Asa ca las-o mai moale, mai an...onimule!!!
    • 0 (0 voturi)    
      cea mai mare rusine a cetatenilor tarii (Duminică, 25 noiembrie 2007, 23:20)

      cornel periprava [anonim] i-a raspuns lui xxx

      Ne-am plans ani in sir ca nu avem si noi posibilitatea sa votam oameni corecti nu liste de smecheri cu bani,iar acum cand a rebuit sa legiferam dorinta prin referendum,nu am venit la vot.Credeam ca sunt numai 322 dar vad ca au invins cei multi dar...
    • 0 (0 voturi)    
      Foarte tare! (Luni, 26 noiembrie 2007, 14:25)

      Glumetul [anonim] i-a raspuns lui xxx

      Cata ironie la adresa tovarasului Base! Cam asta probabil ca ar spune el daca ar fi cu sotia in masina... Depasind gluma, Capitala e jegoasa in primul rand din cauza asediului la care este supusa zilnic din partea oamenilor din tara. Fie ca s-au stabilit &quot;ashi&quot; pentru salarii mai bune, fie ca vin cu diverse &quot;afasheri&quot;, fie ca pur si simplu trec si isi arunca pe jos, in bataie de joc, toate resturile posibile de prin genti si buzunare... Lasand rautatea gratuita deoparte, Bucurestiul este cum este pentru ca acei conducatori nu s-au inteles niciodata si fiecare dintre acestia vrea sa demonstreze ca poate lucra separat. Nu sunt de vina neaparat locuitorii pentru santierele neterminate din Bucuresti... Locuitorii sunt de vina doar pentru ca suporta si pentru ca pana acum votau crezand ca va fi mai bine. Absenteismul ii loveste crunt pe politicieni si cum sa mai iasa cineva la vot in aceasta perioada mizerbaila, cand euro creste cu viteza vantului turbat si o data cu acesta, sar toate preturile in aer?! Euro a crescut si din cauza banilor dubiosi aruncati pe piata in campania electorala pentru europarlamentare si referendum. Cu alte cuvinte, alegerile ne scumpesc painea... :)
  • 0 (0 voturi)    
    buCURestenii (Luni, 26 noiembrie 2007, 0:00)

    corvus coraX [utilizator]

    de-aia nu voteaza
  • 0 (0 voturi)    
    Eu stiu de ce nu au mers la vot (Luni, 26 noiembrie 2007, 0:01)

    cetateanul [anonim]

    Bucurestenii in week-end au timpul lor de lectura, si nici chiar un eveniment politic major nu-i face sa lase cartea din mana.
  • 0 (0 voturi)    
    vot la bucuresti (Luni, 26 noiembrie 2007, 0:14)

    andrei [anonim]

    Bucurestiul nu a votat dand dovada de mediocritate! Asta indiferent de ceea ce ar fi votat.<br/><br/>Asa ca atunci cand nu le va fi bine sa isi aduca aminte ca nu vin la vot!! Sa nu se mai spuna ca ala e prost... ala e hot.... atata timp cand tu nu vii la vot nu ai castigat dreptul la opinie. <br/>Cei ce au votat se pot plange! VOI NU!
  • 0 (0 voturi)    
    vot (Luni, 26 noiembrie 2007, 0:39)

    un bucurestean [anonim]

    N-am votat din lehamitea produsa de chinul zilnic de a pierde 3 ore din viata pe drumul de acasa la serviciu si invers.<br/>Sa ma scuteasca astia care judeca de ce nu voteaza bucurestenii.... sa vina in locul nostru sa vedem daca le convine !
  • 0 (0 voturi)    
    RASPUNS LA BUCURESTENI IMPUTITI (Luni, 26 noiembrie 2007, 2:50)

    BUCURESTEANU SPALAT [anonim]

    PENTRU ANONIMUL OFUSCAT :BA TARANE NU BUCURESTENII NASCUTI AICI SUNT IMPUTITI CI ASTIA DE TEAPA TA CARE NE SUFOCA ORASUL DE CATIVA ANI INCOACE SI NU AU BUNUL SIMT SA SE INTOARCA DE UNDE AU VENIT.DIN CAUZA LOR AU CRESCUT PRETURILE LA CASE IN BUC.,EI AU AGLOMERAT STRAZILE SI PARCARILE DE AICI (APROAPE JUMA DIN MASINI AU NR. DE PROVINCIE).DACA VA PUTE BUCURESTIUL DE CE VA INGESUITI IN EL, STATI ACASA,CA AICI CEI MAI MULTI DINTRE VOI NU RESPECTATI NICI O REGULA DE BUN SIMT,TRECETI PE ROSU,DEPASITI PE CONTRA,SCUIPATI IN LIFT SI PUNETI TOATA NOAPTEA MANELE SA ASCULTE TOT CARTIERUL.PE LANGA VOI VANGHELIE E EMINESCU.<br/> DUPA CE CA PENTRU VOI TREBUIE SA SUPORTAM UN ORAS AGLOMERAT SI MIZERABIL,CA NU V-A PLACUT SA STATI ACASA SA MUNCITI LA CAMP CUM AU MUNCIT MOSII VOSTRI,MAI FACETI SI GAT,DAR IL FACETI DEGEABA,PT. CA JUMA DE BUCURESTI E DEJA OCUPAT DE VOI ASA CA TU S-AR PUTEA SA-TI CRITICI VREO RUDA APROPIATA PRIPASITA PE AICI.<br/><br/> DE ASTA PARASIM IN MASA ORASUL SI NE MUTAM IN ILFOV,SA VA STEA ORASUL ASTA IN GAT CA L-ATI FACUT DUPA CHIPUL SI ASEMANAREA VOASTRA,DIN CE IN CE MAI MIZERABIL, AGLOMERAT SI PLIN DE CLADIRI RESPINGATOARE.RAMANETI IN EL SA-L STAPANITI IMPREUNA CU VIDEANU CA-I DE-AL VOSTRU LACUSTELOR!
  • 0 (0 voturi)    
    nici gand (Luni, 26 noiembrie 2007, 5:03)

    alt bucurestean [anonim]

    las provincialii sa voteze, bn k va merge bn pe la voi p-acolo, deci sa nu mai veniti la bucurestenii astia lenesi sa stati cu 400 euro chirie cate 4 insi in ap de 2 camere. cand voi avea cu cine sa votez voi vota. pana atunci, cine e ipocrit sau prost nu se schimba scriind cateva randuri, iar cine e politician nu se va schimba prea curand, decat poate cu 7,62x39 mm
    • 0 (0 voturi)    
      bai distrusilor! (Luni, 26 noiembrie 2007, 19:34)

      joe [anonim] i-a raspuns lui alt bucurestean

      dragi romani (bucuresteni si provinciali) nu mai generalizati! am vazut multi bucuresteni nesimititi iar eu ca provincial le dau lectii de morala (de 4 ani de cand stau aici). sunteti invidiosi voi bucurestenii pe cei care vin si reusesc aici. ii vad pe vecinii de la bloc ca se uita urat ca mi-am luat casa si masina pe banii munciti de mine (si voi mai munci ca am rate). si provincialul sa se abtina de la comentarii din astea si sa stea in banca lui daca e prost! in bucuresti reusesc doar oamenii destepti (si hoti - dar asta e alta poveste...) indiferent ca sunt din provincie sau din bucuresti
  • 0 (0 voturi)    
    Puturosenie (Luni, 26 noiembrie 2007, 13:09)

    SMC [anonim]

    Acum 20 de ani mureau de foame la cozi la parizer cu zgarciuri si se bucurau foarte tare daca mai prindeau.<br/><br/>Astazi nu merg sa faca curatenie in securistii care sunt aceeasi ca acum 20 de ani (numai ca securistii o duc acum mai bine ca atunci).<br/><br/>Nu merg pentru ca le e lene.<br/><br/>Muriti bai!<br/><br/>Un bucurestean care a votat.
  • 0 (0 voturi)    
    mentalitate (Luni, 26 noiembrie 2007, 16:46)

    cibi [anonim]

    Din pacate unitatea nationala nu va fi de 1 decembrie si de alte ocazii pana nu conshtientizam ce a spus unul din antecomentatorii de aici...trebuie sa asanam societatea..orashu...de mancatorii de seminte si de manelishti, stau in sectorul 3, si am o gramada din ashtia...indiferent cat si cum Videanu baga in bunzunaru lui ceshtia..care scuipa pe strada sunt multi rau...sunt neamuri proaste ca Becali, sunt specii frustrate ca nu au cashtigat sau au facut ceva cu viata lor...ii vad si ii simt...sunt multi si manati d erevolta proletara...se pare ca un curent revolutionar este de ashteptat in aceste zile...cei saraci care nu au mancat inca din ciolan vor fi manipulati de alde PSD si alte lacuste gregare....in Bucureshti traiesc javrele publicate in tabloide...le cunoashteti...noi alimentam vanzarea tabloidelor...asta facem..votul de ieri din Bucureshti arata clar ca sunt ultimii supravietuitori ai unei societati care s-a vrut democratica
  • 0 (0 voturi)    
    chiar, de ce? (Luni, 26 noiembrie 2007, 19:09)

    Daniel [anonim]

    Dar de unde pana unde ati ajuns la concluziile astea? Au la baza ceva sondaje/studii/analize? Sau sunt niste concluzii personale?
  • 0 (0 voturi)    
    bucurestenii (Luni, 26 noiembrie 2007, 20:08)

    roman [anonim]

    Citind felul in care au raspuns bucurestenii la acuzele, fondate, legate de lipsa lor de vot, nu pot decnd sa-mi sustin punctul de vedere: locuitorii capitalei nu au o constiinta civica de nivel european, sunt chiar foarte departe de asa ceva si in plus se mai si supura daca le atragem atentia.<br/><br/>Sa nu mergi la vot cand acesta poate sa decida viitorul tau si al copiilor tai este bataie de joc, iar motive de genul &quot;era prea departe&quot;, &quot;nu stiam pe cine sa aleg&quot; sunt expresii care va definesc in viata de zi cu zi.<br/><br/>Celor care spun ca neprezentarea la vot = vot de blam, le sugerez sa se mai gandeasca.<br/><br/>Neprezentare la vot = NEPASARE, LIPSA UNEI CONSTIINTE CIVICE adecvate unei democratii, LENE etc.<br/><br/>Prezenta la vot si introducerea in urna a unei buletin de vot in alb (adica nestampilat) = vot de blam.<br/><br/>Bravos natiune! (ca ungurii au votat pentru a fi reprezentati in UE si pentru schimbarea listacilor)
  • 0 (0 voturi)    
    anonimu' care v-a pus pe jar (Marţi, 27 noiembrie 2007, 18:12)

    xxxx [anonim]

    Dragi bucuresteni! Ati sarit ca arsi cind v-am aratat cu degetul. ati protestat ca cei din provincie au venit aici si v-au umplut orasul de masini manele urlate noaptea si de seminte scuipate pe jos. Va invit in orasele de provincie sa vedeti ce inseamna curatenie si buna cuviinta. Nu vreau sa combat cu voi pe aceasta tema. Am locuit in Bucuresti pina sa plec din tara...asa incit stiu ce vorbesc. Nu uitati ca in toate MNC-urile se prefera cei din provincie pentru ca muncesc mai mult, fara sa rupa poarta la 17 si uneori pe mai putini bani :) Pentru bucurestenii autentici se gasesc doar posturi de secretare, soferi si portari. Bucurestiul acum e un oras tiganizat. De cum ajungi in Otopeni sau in Gara de Nord te loveste &#39;smecheria&#39; bucuresteanului care vrea &#39;sa te faca&#39; intr-un fel sau altul. Aici e marea problema nu la Videanu care v-a furat bordurile. Cine l-a ales pentru voi? Dar pe Lis/Vanghelie/...?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by