UPDATE Cum se apara Victor Ponta de acuzatia ca a plagiat un grafic realizat de Ziarul Financiar: ZF a plagiat de la Ministerul Finantelor

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 23 iulie 2014, 11:22 Actualitate | Politic


Captura site ZF
Foto: Ziarul Financiar
Premierul Victor Ponta a declarat, dupa ce marti a prezentat un material al Guvernului cu un infografic publicat anterior de Ziarul Financiar, dar nu a citat sursa graficului, ca este important ca Guvernul a pus date corecte la dispozitia publicului si ca, daca este vreo greseala, Executivul isi cere scuze, transmite Mediafax.

UPDATE: Premierul a mai declarat miercuri, in debutul sedintei de guvern: "Am aflat ca am plagiat un grafic de la un ziar care l-a plagiat de la Ministerul de Finante. Deci, e caz grav deja. Ma rog, pentru cei care au mintea la ei, vor vedea foarte clar toate datele si important este, dincolo de disputa noastra, uneori ridicola, important este ca toate datele economice arata un potential al Romaniei".

Marti seara, premierul Victor Ponta a folosit, in prezentarea acelui material, reprezentand bilantul la doi ani de activitate, un infografic publicat de Ziarul Financiar pe 9 iulie 2014, care ilustreaza scaderea randamentelor la titlurile de stat in lei, fara sa citeze insa sursa infograficului.

Miercuri, la solicitarea jurnalistilor de a explica de ce a folosit infograficul fara sa citeze sursa, respectiv Ziarul Financiar, premierul a afirmat ca importanta este corectitudinea datelor prezentate.

"Acum, orice facem, tot nu-i bine! Ca nu punem date... am pus toate datele la dispozitie, tot nu-i bine! Eu cred ca mi-am facut datoria sa explic cum stam din punct de vedere economic, financiar si bugetar. Daca e vreo greseala, sigur ca da, ne cerem scuze, dar eu cred ca datele care sunt la dispozitie - si important e ca nu sunt gresite acele date - au dovedit faptul ca putem sa introducem masura reducerii contributiilor de asigurari sociale, sa o facem sustenabila", a spus Ponta.

Datele prezentate in infografic arata evolutia randamentelor medii la titlturile de stat in lei.

Ziarul Financiar a precizat ca sursa datelor este mfinante.ro, de unde ar fi putut si specialistii premierului Ponta sa culeaga aceste date si sa-si realizeze propriul infografic, cum a fost cazul cu celelalte date macroeconomice prezentate marti de seful Executivului.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















15624 vizualizari

  • +47 (47 voturi)    
    are furtul in sange (Miercuri, 23 iulie 2014, 11:27)

    Captain Obvious [utilizator]

    isi cere scuze daca e ceva gresit in ceea ce a furat, nu simplul fapt ca a furat
  • +45 (45 voturi)    
    Daca e ceva..."gresit"? (Miercuri, 23 iulie 2014, 11:27)

    elaul [utilizator]

    Toata GUVERNAREA e gresita!!
    • +18 (18 voturi)    
      nu fi rau ca il faci sa planga! (Miercuri, 23 iulie 2014, 13:30)

      tofu [utilizator] i-a raspuns lui elaul

      cred ca in curand o sa inceapa sa planga in direct. Pe undeva cred ca realizeaza si el ca e NUL dar nu prea stie cum sa iasa din asta, decat ajungand presedinte si stand degeaba fara responsabilitati. Ar lasa guvernul si maine, pun pariu pe asta.
  • +43 (43 voturi)    
    ce e acela plagiat (Miercuri, 23 iulie 2014, 11:30)

    codo [utilizator]

    pentru un ins care da un astfel de raspuns? Dar conitza scolita care a validat documentul tot asa procedeaza in SUA? are dreptate Plesu cand spune ca nu e vina lui, atata poate, atata face. E vina noastra a tuturor romanilor ca a ajuns acolo unde este.
    • +12 (12 voturi)    
      plagiatul in perspectiva electorala (Miercuri, 23 iulie 2014, 13:36)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui codo

      propunere de tricou electoral pt. opozitie: tricou rosu, cu chipul lui dottore cu nas de Pinocchio, deasupra scris "doctor" asa cum am scris, in ghilimele, iar, sub portret, cu litere mari, ECCE PONTA !
  • +41 (41 voturi)    
    Greseala (Miercuri, 23 iulie 2014, 11:30)

    Soljenitin [utilizator]

    Bineinteles ca este o greseala, tonta draga: prezenta ta la Guvern, aia e cea mai mare greseala!
  • +25 (25 voturi)    
    Si daca e prostie? (Miercuri, 23 iulie 2014, 11:35)

    ggjupanu [utilizator]

    Si daca e prostie?
  • +31 (31 voturi)    
    Victor Viorel Pontaminte... (Miercuri, 23 iulie 2014, 11:39)

    triciupa [utilizator]

    ... atinge culmi de nesimtire greu de imaginat. Dupa mintea plagiatorului, daca datele sunt corecte e OK sa le furi, sa ti le atribui cu tupeu desi autorul este altul. Din ce vagauna a aparut individul asta?
  • +32 (32 voturi)    
    bietul de el...... (Miercuri, 23 iulie 2014, 11:41)

    translativus [utilizator]

    ......nu intelege ca nu este greseala ci plagiat.

    Vai de capul nostru de imbecili tristi, care avem toata vina pentru ascensiunea unor astfel de indivizi.
  • +32 (34 voturi)    
    Inca una (Miercuri, 23 iulie 2014, 11:41)

    ggjupanu [utilizator]

    Daca madam Petreasca zice ca are deja un studiu si culmea l-a inmanat FMI-ului inca de acum o luna, tu Tonta "carele" esti , de ce ai facut copy-paste la ce a prezentat ZF? De ce nu faci copy-paste la studiul dansei, diplomata in Harvard ? Dc ZF-ul a prezentat niste date gresit? De unde stii ca sunt bune? auzi la el "important e ca nu sunt gresite acele date" DE UNDE STII? cine voteaza cu tembelul asta e clar, are zero creier, daca iese ASTA presedinte chiar ne meritam soarta ! Vai de curul nostru!
    • -2 (4 voturi)    
      Scrie in articol (Miercuri, 23 iulie 2014, 16:05)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui ggjupanu

      Datele au fost preluate de ZF de la Min. de Finante.
  • +30 (30 voturi)    
    pt ZF: (Miercuri, 23 iulie 2014, 11:44)

    yoko ono [utilizator]

    Dati-i in judecata, daca se poate.
    E un prim exemplu.
    • -11 (13 voturi)    
      Mai baiete (Miercuri, 23 iulie 2014, 13:42)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui yoko ono

      tu ai mintea limpede,nu e clar ca datele de la ZF au fost luate din surse guvenamentale,ca doar nu le-or fi inventata ei?
      • +13 (15 voturi)    
        datele, da! (Miercuri, 23 iulie 2014, 14:04)

        Ion B [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        Dar analiza datelor si interpretarea lor grafica, NU!
        • -9 (9 voturi)    
          Nu e nicio analiza si cu atat mai putin... (Miercuri, 23 iulie 2014, 16:07)

          mcris [utilizator] i-a raspuns lui Ion B

          ..."interpretare grafica" (ce o fi si asta?). Au pus datele in forma grafica si atat.
      • +17 (17 voturi)    
        Mai puiutz... (Miercuri, 23 iulie 2014, 14:05)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        Tu gandesti? Datele sunt publice, dar GRAFICUL in sine a presupus MUNCA unui om de la ZF. Graficul a fost FURAT, nu cifrele. Ai priceput? Deci..., mai pe intelesul tau... POZA a fost CIORDITA, nu datele din ea.

        Tu l-ai consiliat pe ponta sa vina cu explicatia de 2 lei legata de cifrele de la mf sau iti place atat de mult de el incat preiei tot ce spune si achiesezi neconditionat la aberatii nesimtite?

        PS: habar n-am sexul real al ante-comentatorului, dar poate ar fi bine sa stii ca yoko ono este femeie, baietzas...
        • -10 (10 voturi)    
          Mama ce munca sa faci un grafic (Miercuri, 23 iulie 2014, 16:08)

          mcris [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Cat crezi ca i-a luat, o saptamana? Sau asa se munceste in Romania, ce stiu eu.
          • +9 (9 voturi)    
            proprietate (Miercuri, 23 iulie 2014, 17:21)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui mcris

            Este munca ALTCUIVA. Sau tu ai obiceiul sa furi sume mici de la patron, prieteni si rude, ca daca e mica suma, nu conteaza?

            Misto logica, desi nu sunt de acord cu modul asta de a gandi. Poate privesc deformat, traind in Romania, ce stiu eu...
      • +7 (7 voturi)    
        :) (Miercuri, 23 iulie 2014, 15:07)

        calin22 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

        Dupa mintea ta nimic nu ar fi plagiat pe lumea aceasta deoarece toti folosesc un alfabet cu litere, alfabet inventat cu mult timp in urma de stramosii nostri. Asadar insiruirea literelor in exact aceeasi ordine in 2 documente diferite nu inseamna nimic pentru tine nu?
  • +33 (35 voturi)    
    vai de capul nostru (Miercuri, 23 iulie 2014, 11:47)

    goto [utilizator]

    daca guvernul nu poate justifica scaderea cas-ului decat cu materiale copiate de la alte organisme (in cazul acesta a unui ziar) atunci e vai de noi. fie datele reale sunt mult mai proaste, fie guvernul e incapabil s afaca niste calcule simple. fie, si sigur aceasta este in cazul lui ponta, ambele concluzii sunt adevarate.
    lasa ca face acum ministrul invatamantului si cercetarii o comisie care sa spuna ca de fapt ziarul financiar a copiat datele de la guvern.
  • +27 (27 voturi)    
    Copy-Paste (Miercuri, 23 iulie 2014, 11:48)

    abrutizel [utilizator]

    ...asa se guverneaza
  • +38 (38 voturi)    
    Ba Viorele tu esti sanatos? (Miercuri, 23 iulie 2014, 11:48)

    sev [utilizator]

    Ba, greseala e ca tu furi si minti ba, asta e greseala.
  • +20 (20 voturi)    
    Daca e vreo greseala ne cerem scuze (Miercuri, 23 iulie 2014, 11:59)

    costakel [utilizator]

    Dar nu va deranjati domnu' premier. Nu trebuie, ce e prima data cand furati? Keep up the good work!
  • +19 (19 voturi)    
    Ce glumă (Miercuri, 23 iulie 2014, 12:05)

    Mihail_AD [utilizator]

    Dl. Ponta să citeze corect sursele. Ha!
    Unde vă credeți aici, în războiul stelelor cu diplomă?
  • +17 (17 voturi)    
    Scuzele premierului (Miercuri, 23 iulie 2014, 12:30)

    Bazil [utilizator]

    Premierul nostru il jigneste pe marinar (in lipsa) din toate pozitiile, indiferent ce face sau spune marinarul. Acum, in fata unor jurnalisti ce il mitraliaza cu intrebari incomode, premierul nostru se simte calcat pe bombeuri. El jigneste chiar si cand isi cere scuze.
  • +21 (21 voturi)    
    Culmea lenei și a plagiatului (Miercuri, 23 iulie 2014, 12:45)

    Tescovin [utilizator]

    Să plagiezi după altu care a luat date de la tine ! Diferența e că ăla care A LUAT (în speță ZF) a spus clar de unde a luat - de aceea A LUAT și nu A PLAGIAT. Dar nu mă aștept ca dr. Plagy să priceapă diferența asta.
    Oricum, aflăm acum că Ponta e nu doar plagiator, ci și incredibil de puturos.
    • +14 (14 voturi)    
      of (Miercuri, 23 iulie 2014, 13:08)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      Ei au luat datele in stare bruta, iti mai trebuie si ceva creier si cunostinte sa extragi informatii din ele. Toata armata aia din minister nu e in stare sa faca un grafic? Stau numai pe FB?
      Sincer, nu-i treaba lui Ponta sa faca graficele, ca nici Obama nu si le face el, problema e ca in administratia centrala e un haos de nedescris.
      Macar ministra daca vedea ca-s prosti toti din minister, sa fi adus cativa buni, se presupune ca avea cunostintele necesare pentru a-i selecta personal. Si facea ea un grafic daca era asa smechera in cateva minute. Dar ea pastoreste aceeasi clica de "experti" pe care a mostenit-o si de care pare foarte incantata.
  • +17 (17 voturi)    
    Ponta (Miercuri, 23 iulie 2014, 12:52)

    sunrise111 [utilizator]

    Va ramane in istorie ca o rusine nationala, un om fara caracter, mitoman ....rusine lui!!!
    Ponta esti o rusine ptr aceasta tara!!!
  • +14 (14 voturi)    
    solutie (Miercuri, 23 iulie 2014, 13:07)

    toma_nic [utilizator]

    Propun o solutie simpla: Ponta a plagiat Ziarul Financiar, deci ZF ar trebui sa il dea in judecata. Pe el, institutia primului ministru, si pe cine se mai gaseste.

    Sa vedem ce se intampla.
  • +16 (16 voturi)    
    ma intreb de ce avem nevoie de MF (Miercuri, 23 iulie 2014, 13:18)

    AliKimiku [utilizator]

    Daca ZF face grafice mai reusite?
    Si de ce sa ni le prezinte Ponta? un redactor putea la fel de bine sa faca asta.
    Ponta o sa ramana in istorie ca un mare 0 si o pata urata pentru Romania.
  • +14 (14 voturi)    
    "Ba, esti nebun?" (Miercuri, 23 iulie 2014, 13:24)

    GRANDFATHER [anonim]

    E singura replica(din "Las Fierbinti"), care mi-a venit in minte cand am citit "explicatiile" din ce in ce mai aiuritoare ale plagiatorului Power Pointa! E din ce in ce mai penibil si se poarta de parca ar fi "pisicul" pe acoperisul fierbinte(de la Cotroceni)!
  • +14 (14 voturi)    
    ha (Miercuri, 23 iulie 2014, 13:32)

    I [utilizator]

    marea greaseala a opozitiei (care opozitie?) este ca il tot acuza pe Ponta de plagiat. Pai votantul USL nu stie ce e ala plagiat! Ar fi mult mai util daca l-ar acuza de furt, asa ar pricepe toata lumea.

    Asadar Ponta a furat grafica de la Ziarul fincanciar pentru ca i-a fost lene sa munceasca si sa o faca pe a lui desi avea deja datele de la ministerul de finante.
    • +4 (4 voturi)    
      subscriu si eu intrebarii tale (Joi, 24 iulie 2014, 1:20)

      Ion B [utilizator] i-a raspuns lui I

      CARE OPOZITIE?!?
      Recunosc sunt basist.
      Trebuie sa mai recunosc insa ca PSD-ul joaca mult mai bine rolul unui partid (chiar daca uniti in cuget si'n simtiri de...furtul organizat ridicat pe noi culmi sistemul mafiot.
      • 0 (0 voturi)    
        da (Joi, 24 iulie 2014, 12:20)

        I [utilizator] i-a raspuns lui Ion B

        ce sa-i faci... banul (nemuncit) intodeauna a adunat mai repede oamenii decat niste pricipii care isi arata rezultatele pe termen lung: stat de drept etc.
  • +13 (13 voturi)    
    fontul (Miercuri, 23 iulie 2014, 13:47)

    georghe [utilizator]

    Ce tot îl acuzați atâta de plagiere? Voi nu vedeți că FONTUL este diferit?
  • +8 (8 voturi)    
    macar (Miercuri, 23 iulie 2014, 14:15)

    coor [utilizator]

    daca ar plagia economia nemteasca , si tot ar fi ceva !
  • +5 (5 voturi)    
    Viorele, tu ai avut vreodata mintea la tine ? (Miercuri, 23 iulie 2014, 14:43)

    Plagarus [utilizator]

    Pe termen scurt, începerea urmăririi penale pentru Ponta, în cazul unui absolut elementar de constatat plagiat, dar întărit de cel puţin trei autorităţi în domeniu ce nu pot fi contestate, va duce la necesitatea demiterii premierului de către Preşedinte (constituţional).
    De asta cred, de pildă, despre Ponta că e comunist pînă-n măduva oaselor. Acel plagiat de proporții îmi arată cît de infestat e de acest… model rusesc de-a fi: mîndria copy-paste. Mîndria copy-paste e derivată din lupta secretă din timpul războiul rece și înseamnă să dai o lovitură porcilor de capitaliști furîndu-le ce au ei mai bun, mai folositor și mai original spre gloria comunismului. Există așa ceva. În Rusia. Și la Ponta.
    Nu-s multumit cand vad ca exagerarile la costuri au devenit ceva normal in tara, in timp ce "prostu' satului" (tot poporu') plateste taxa de stalpu' ..lii sau acciza lui cretin PM de-ampulea, doar ca sa aiba ei de unde plati lefuri si pensii! Ca in momentul in care ministreasa de la finante a zis ce-a zis, am mai multa incredere in ea, care-a scos porumbelul pe gura inocenta fiind, decat in mincinosul plagiator si-mbarligator care ocupa functia de PM momentan!
  • +3 (3 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 23 iulie 2014, 15:54)

    [anonim]

  • +6 (6 voturi)    
    Tonta, esti prost sau o faci pe prostul ! (Miercuri, 23 iulie 2014, 16:18)

    ggjupanu [utilizator]

    1. "Am aflat ca am plagiat un grafic de la un ziar care l-a plagiat de la Ministerul de Finante" - Alooo!!!!, ZF nu a facut decat sa prezinte publicului large niste date care nu sunt confidentiale, sunt publice - ca sa stim si noi "cum stam" , ca de aia va platim din banii nostri - asta numesti tu plagiat? Ceea ce trebuia sa faci tu era sa specifici de unde ai copiat graficul , ca asa e frumos, cineva a muncit sa-l faca . Da , datele erau de la Ministerul de Finante, dar ZF le-a dat o forma anume !

    2. "Deci, e caz grav deja" - nu mai bagateliza si nu ne lua mai misto - sper sa tinzi spre ZERO procente in sondaje si nu numai !

    3. "important este, dincolo de disputa noastra, uneori ridicola" - ridicola este doar atitudinea ta fata de NOI, jegule care esti !

    4. " important este ca toate datele economice arata un potential al Romaniei". - Nici tu nu crezi/stii ce vorbesti , nu stii sa interpretezi datele din grafic si nici nu te intereseaza, tu astepti sa gandeasca altii in locul tau, tu doar dai cu papagalul "O SA NE DESCURCAM NOI, DOMNE' PRESEDINTE'

    5. M-am saturat rau de tot de maimutoiul asta !
  • +3 (3 voturi)    
    pt plagiator (Miercuri, 23 iulie 2014, 23:57)

    plagiator [utilizator]

    rusine toturor celor care l-au votat sau vor sa voteze pt el. Toti sunteti partasi la demagogie
  • +2 (2 voturi)    
    Stie Dofttorel ce-i ala Excel? (Joi, 24 iulie 2014, 2:54)

    Savitar [utilizator]

    Probabil ca el crede ca e guma de mestecat.
    Dar cum se pare ca dofttoria e boala grea, a facut si el o poza la grafic si-a zis ca'i al lui, pardon, al MF-ului.
    Sa fim seriosi, aia acolo inca-s in stadiu de creion si tabele facute cu rigla.
  • +2 (2 voturi)    
    mintea lui ponta (Joi, 24 iulie 2014, 8:27)

    SerbanPaunescu [anonim]

    Ponta are mintea la el dar ce folos... Ce poti face cu cativa neuroni si aia rosii ?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by