Cea mai transanta amenintare cu ruperea Guvernului. Seful UDMR: Daca Romania nu se retrage din procesul european privind minoritatile, eu vad imposibila asumarea rolului guvernamental. Nu pot sa traiesc in schizofrenie​

de Redactia     HotNews.ro
Duminică, 6 iulie 2014, 23:56 Actualitate | Politic


Victor Ponta, intre Kelemen Hunor si Titus Corlatean
Foto: Hotnews
Tensiunile din coalitia de guvernare se intentesc, presedintele UDMR Kelemen Hunor amenintand explicit cu retragerea maghiarilor din coalitia de guvernare daca Ministerul Afacerilor Externe nu-si retrage interventia din procesul de la Tribunalul Uniunii Europene, in care Romania se pozitioneaza de partea Comisiei Europene, impotriva unei initiative legislative cetatenesti, Minority Safe Pack, care are printre initiatori si pe UDMR. Declaratia, facuta pentru publicatia on-line de limba maghiara TransIndex.ro, este cel mai apasat avertisment dat de UDMR, in cea mai grava criza a guvernarii Ponta III de pana acum. Miercuri, vicepremierul Kelemen Hunor vrea sa se intalneasca cu presedintele PSD, premierul Victor Ponta, pentru a discuta despre o retragere a MAE din procesul european.

"Prim-ministrul cunoaste pozitia mea clara si hotarata si vom vedea cum va proceda. Decizia mea va fi luata in functie de cea a premierului. Eu nu amenint pe nimeni, dar daca Romania nu se retrage din proces eu vad imposibila asumarea rolului guvernamental. Nu astept explicatii, ci solutii in aceasta problema"- a declarat Kelemen Hunor, sambata, citat de transindex.ro.

"Nu pot sa traiesc intr-o stare de schizofrenie. Este imposibil ca UDMR, in calitate de initator sa se afle in proces cu UDMR-ul, in calitatea sa de membru al coalitiei de guvernare", a mai spus el.

HotNews a relatat inca de martea trecuta despre relatiile tensionate dintre UDMR si PSD la guvernare, din cauza litigiului de la Tribunalul Uniunii Europene. Comisia Europeana a respins anul trecut un proiect de initiativa cetateneasca sustinut de UDMR, care prevede autonomie lingvistica si culturala pentru minoritatile autohtone. Comisia a aratat ca un astfel de proiect incalca Tratatul de la Lisabona, care arata ca astfel de chestiuni tin de competenta statelor membre, nu de competenta europeana. Ca atare, nu se poate impune o directiva europeana in acest sens, ci legi nationale (principiul subsidiaritatii).

Initiativa cetateneasca sustinuta de UDMR a strans semnaturi de la austriecii din Italia (Tiroul de Sud), germanii din Danemarca, Germanii din Belgia, italienii din Slovenia, ungurii din Slovacia, ungurii din Romania.

Initiatorii au atacat decizia Comisiei la Tribunalul UE (Curtea de Justitie a Uniunii Europene). Guvernele nationale au dreptul sa se constituie parte in proces (fie de partea Comisie, fie de partea initiatorilor).

UDMR este nemultumit deoarece Guvernul Ponta, prin MAE, a luat apararea Comisiei in acest proces. Potrivit surselor HotNews.ro, Kelemen Hunor ar fi avut discutii  aprinse pe aceasta tema cu ministrul de externe, Titus Corlatean pentru a incerca sa schimbe pozitia guvernului in procesul cu Comisia, insa fara rezultat.

Sambata, ministrul de Externe, Titus Corlatean (PSD), i-a atras atentia colegului sau de Guvern, vicepremierul Kelemen Hunor, ca si Ungaria a facut interventie in procesul dintre initiatorii de legislatie europeana si Comisia Europeana, insa Budapesta s-a pozitionat de partea inititorilor, impotriva Comisiei.

"Ungaria - parte intervenienta in proces - doreste sa isi atinga, prin intermediul Uniunii Europene,  dezideratul de a deveni un tutore transnational al minoritatilor etnice maghiare din state membre ale UE", a acuzat Corlatean.
Ministrul de Exterbe a mai subliniat ca "aceasta dezbatere nu poate fi tratata intr-o cheie de politica interna, ci este o problema de stat, care impune o abordare consecventa si ferma  de pe pozitia promovarii interesului national si a principiilor fundamentale ale Uniunii Europene". 

In replica, presedintele UDMR si-a acuzat colegul din Guvernul Ponta III de "gandire nu prea potrivita cu secului XXI".

"Eu am cerut retragerea Romaniei din acest proces. Am vazut reactia Ministrului Titus Corlatean. Imi pare rau ca el amesteca statul ungar in aceasta poveste. Printre initiatori, si nu vorbesc doar de initiativa noastra, ci de ambele, nu exista niciun cetatean ungar, deci nu are Ungaria nicio legatura cu aceasta initiativa. Amestecand Ungaria in aceasta poveste denota o gandire nu prea potrivita pentru secolul al XXI-lea sau o dorinta de manipulare. De aceea eu cred ca acea reactie nu trebuia sa aiba loc, sau trebuia sa fie o alta reactie decat ce am citit eu astazi", a declarat pentru HotNews.ro Kelemen Hunor.

Liderul UDMR a spus ca a discutat de trei ori cu presedintele PSD, premierul Victor Ponta, despre aceasta chestiune si va mai avea o discutie cu acesta miercuri, cel mai probabil.

"Premierul cunoaste pozitia mea si singura discutie este deocamdata cea din coalitie si ramane in coalitie pana cand el va lua o decizie", a mai spus Kelemen Hunor.

De partea cealalta, duminica, Titus Corlatean a insistat pe importanta protejarii intereselor statului roman, in conditiile in care guvernele si coalitiile "vin si pleaca". 

"Cred ca a fost neinspirat comentariul public facut de catre liderii UDMR pe chestiuni pe care puteam sa le discutam asa cum am stabilit anterior, intr-un format firesc. Cred ca nimeni nu are dreptul sa fie suparat pe o institutie a statului roman care promoveaza pozitia statului", a declarat Corlatean, citat de Agerpres.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5827 vizualizari

  • +15 (21 voturi)    
    Mdeah... (Luni, 7 iulie 2014, 1:38)

    Nea Hoisan [utilizator]

    Domle, bag sama ca ie din ce in ce mai multa lume careia nu-i place Tratatu de la Lisabona: primu care a-nceput sa miraie a fost victor orban dupa care vad ca urmeaza kelemen hunor...
    Chestia ie ca ungariei nime' nu-i poate reprosha nimica: aspiratziile iei au fost, din totdeauna, ancestral europene... LOL
    • +12 (16 voturi)    
      :) (Luni, 7 iulie 2014, 9:52)

      calin22 [utilizator] i-a raspuns lui Nea Hoisan

      Hm... Opinia mea personala este ca ungurii traiesc in trecut, in vremurile de glorie ale imperiului Austro-Ungar astfel nu imi explic cum, intr-o Uniune Europeana in care fiecare e liber sa se mute in tara lui "natala" (adica ungurii in Ungaria), ei totusi doresc sa-si sporeasca puterea in alte tari unde sunt stabiliti...
      • +8 (10 voturi)    
        Asa e (Luni, 7 iulie 2014, 10:20)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui calin22

        Au prins si ei miros de glorie o data in istoria lor si au ramas cu nostalgia...
      • -7 (11 voturi)    
        Țară natală (Luni, 7 iulie 2014, 11:33)

        aqualung [utilizator] i-a raspuns lui calin22

        Țara lor natală este România. Și ca țară natală, este firesc ca ea să-i accepte și să-i trateze corect. Acțiunile UDMR sunt în acest sens, iar opinia mea personală (dacă e să schimbăm opinii personale) este că românii sunt cei care trăiesc în trecut (în vremurile de glorie ale României Mari și ale statelor naționale monoetnice, asimilatoare, cu garduri în jurul granițelor). Vremurile astea au trecut, și sistemul acestor state s-a prăbușit în anii 1940.

        Sunt în mare parte de acord cu inițiativa lor, pentru că standardul protecției minorităților trebuie să fie unul unic pentru toate minoritățile europene, nu să fie minoritățile dintr-o țară mai cu moț decât cele din alta, în funcție de cum se negociază la nivel de regiune sau țară.
        • +3 (11 voturi)    
          acord / dezacord (Luni, 7 iulie 2014, 12:26)

          boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

          hai fugi in UK si cere acolo facultate speciala in limba maghiara pentru tine sa faci medicina, sau in Austria, ca tot ati fost combinati..

          Esti in tara ta "natala" Romania, ii respecti istoria, societatea si cultura si nu vii cu idei revizioniste sau separatiste.
          Ca si in cazul parintilor, nu tu ii alegi si nici ei nu te aleg pe tine. Nu iti mai convine, ai peste 18 ani, te poti muta la "casa ta" (adica mai la vest cativa kilometri).

          Iar daca tot vorbim de initiative, Romania ESTE PARTE nu INITIATORUL procesului cu pricina. Daca ar fi fost singura tara care "avea probleme de gandire", nu cred ca mai era vreun proces... asa ca nu toti sunt prosti iar tu esti al mai destept

          Ia zi, ce minoritati sunt tratate mai cu mot decat esti tratat tu?

          Iar initiativele UDMR nu sunt deloc juste...
          Presupun ca abia astepti ca din curvasaraia asta PSD-UDMR sa fie facuta carpa Constitutia in interesul vostru si de ce nu in vreo 10 ani sa avem si limba ungara ca limba secundara oficiala ..
          • -2 (8 voturi)    
            ca să respecţi istoria, (Luni, 7 iulie 2014, 14:03)

            VW_Bora [utilizator] i-a raspuns lui boogiewoogie

            mai întâi, trebuie s-o cunoşti. Ceea ce "cunoaşte" populimea astăzi este aceeaşi propagandă istorică turnată de generaţii în capetele guvizilor majoritari ca lozincile din "Ferma Animalelor" lui Orwell.
            Recent, istorici români (din tată-n fiu) încearcă să îndrepte minţile oamenilor, dar adevărul istoric este atât de diferit de ceea ce se "ştie" oficial, încât nu e de mirare că sunt scuipaţi, huiduiţi şi acuzaţi de - vezi, Doamne! - trădare!
            • 0 (8 voturi)    
              notionalism (Luni, 7 iulie 2014, 14:28)

              boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui VW_Bora

              Nu ma consider nationalist, din contra, sunt constient ca 50 ani de comunism au spalat multe creiere si au schimbat societatea... nu imi bazez cunostintele pe manualul pe care l-am avut in scoala sau ce imi poveste un oarecare.

              Sunt constient ca asa cum te invata pe tine ai tai ca e a voastra Transilvania, asa poate ma invata si pe mine ai mei ca doar noi suntem ai mai viteji si buni.... stai calm, nu le i-au de-a buna pe toate.

              Revenind la cunoastere.. sa inteleg ca doar tu cunosti istoria si "populimea" nu?
              • +2 (2 voturi)    
                nu te consideri, dar (Marţi, 8 iulie 2014, 12:15)

                VW_Bora [utilizator] i-a raspuns lui boogiewoogie

                imediat ai făcut diferenţa între "pe tine, ai tăi" şi "pe mine, ai mei". Şi, pe ce bază? O simplă diferenţă de opinii?

                Iar Transilvania, ca orice altă regiune, ţară, etc... ar trebui să fie a celor care o locuiesc, nu terenul de joacă a unor guvernanţi care acţionează tot mai mult ignorând cerinţele şi interesele localnicilor.
                • 0 (0 voturi)    
                  Rădăcina tuturor discuțiilor (Marţi, 8 iulie 2014, 17:54)

                  aqualung [utilizator] i-a raspuns lui VW_Bora

                  E o mare problemă de mentalitate. Nimeni nu se oprește să întrebe de ce e Transilvania la România. Răspunsul este că e pentru că așa au vrut transilvănenii la 1918. Dar nu toți au vrut asta. Există o zonă compactă în care o majoritate covârșitoare _nu_ a vrut să fie inclusă în România și asta s-a întâmplat împotriva voinței lor, din motive pragmatice (acceptul voinței lor ar fi trecut peste voința și mai multora din cauza distribuției etnice). Soluția este ca zona aia compactă să beneficieze de un anume statut special. Cam asta e toată povestea cu autonomia secuilor.

                  Dar discuția de aici e despre altceva. Este despre un statut pentru _minorități_ (nu majorități) și despre reglementarea la nivel european a statutului lor. Chestie cu care sunt de acord din motivele pe care le-am enunțat mai sus.
                  • 0 (0 voturi)    
                    majoritatea covârşitoare (Miercuri, 9 iulie 2014, 12:29)

                    VW_Bora [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

                    nu a vrut să fie inclusă în românia. Punct.

                    Dacă majoritatea ar fi vrut unirea, ar fi defilat cu steagurile regatului, nu cu drapelul transilvaniei. În anii '60, când mai erau destui supravieţuitori ai adunării naţionale de la alba iulia, apare în magazin istoric celebra fotografie colorată artificial şi retuşată grosolan, cu drapelul transilvaniei "transformat" într-un tricolor românesc, care, culmea, nici măcar nu era cel al regatului de atunci.

                    Sigur, supravieţuitorii erau intens monitorizaţi de securitate, dar unii au reuşit să transmită mesajul generaţiilor tinere: este un fals istoric, menit să acopere ceea ce vroia cu adevărat majoritatea covârşitoare la alba iulia, independenţa. Iar poza trucată circulă şi astăzi prin manualele de istorie...
                    • 0 (0 voturi)    
                      Unirea din voință populară nu e un fals (Joi, 10 iulie 2014, 15:53)

                      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui VW_Bora

                      Știu despre ce vorbești, dar nu ai dreptate. Fotografia este original în alb-negru, și pare că steagurile au în centru o culoare mai închisă. Ea nu este însă albastru, ci tot galben, de fapt pigmentul folosit este un ocru, care face galbenul să fie mai închis decât bleu-ul de jos. Steagurile folosesc culorile românești, chiar dacă nu în dispunerea regatului. Colorizarea de proastă calitate folosită pe scară largă secolul trecut nu ajută nici ea la nimic, dar nu este un „fals grosolan”.

                      Dacă majoritatea nu a vrut unirea, atunci cum explici textul declarației de la Alba Iulia? Ăla tot un fals e?

                      Realitatea e că românii au vrut unirea cu România, germanii au acceptat-o, maghiarii s-au opus. Asta e realitatea și în general dorințele fiecăruia trebuie, pe cât posibil, acceptate și puse în realitate, iar minoritățile trebuie protejate. Asta înseamnă autodeterminare
                • 0 (0 voturi)    
                  opinii (Marţi, 8 iulie 2014, 18:00)

                  boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui VW_Bora

                  Pai hai sa facem Republica la Cluj, un oras-stat, ca "ar trebui să fie a celor care o locuiesc"...

                  Pai si Romania este a celor care o locuiesc (majoritari romani), dar din pacate este terenul de joaca al unor guvernanti idioti si lipsiti de scrupule. Pe langa asta, incerca sa imparta aceasta Romanie, si nu ma refer doar pe criterii etnice dar si la orice banala idee care este transformata in scandal politic si creeaza diviziuni in populatie.

                  Cat despre diferenta "pe tine, ai tăi" şi "pe mine, ai mei", nu trebuie sa fii nationalist sa vezi cine cum gandeste si ce sustine.
        • +2 (8 voturi)    
          ai cu ce, (Luni, 7 iulie 2014, 13:59)

          VW_Bora [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

          dar n-ai cu cine...
          Ăştia-s manelişti, măi aqualung, habar n-au de Jethro Tull :-))
          • 0 (0 voturi)    
            Bine... (Marţi, 8 iulie 2014, 17:55)

            aqualung [utilizator] i-a raspuns lui VW_Bora

            Bine că a trecut și Ian Anderson prin România, își mai amintește cineva de mine :)
        • 0 (6 voturi)    
          ai cu ce, (Luni, 7 iulie 2014, 14:05)

          VW_Bora [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

          dar n-ai cu cine...
          Ăştia-s manelişti, măi aqualung, habar n-au de Jethro Tull :-))
  • +14 (22 voturi)    
    there you go (Luni, 7 iulie 2014, 2:07)

    greatza_de_comunisti [utilizator]

    unguri ati vrut unguri aveti.......hahaha de cand astept eu asta
  • +6 (14 voturi)    
    Macar de-ar iesi (Luni, 7 iulie 2014, 7:21)

    xrogo [utilizator]

    si nimeni de-acum incolo sa nu mai apeleze la ei !!!
    • +7 (9 voturi)    
      vezi de treaba... (Luni, 7 iulie 2014, 11:40)

      T34 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Nu vor iesi astia de la putere, din pacate, nici daca am sa-mi vad eu ceafa.

      In toate guvernele post-revolutionare ungurii au fost aliati ai puterii. Le place ciolanul, nu fiindca ar fi ei mari nationalisti ai Ungariei, ci fiindca ii pot santaja cum vor pe guvernantii Romaniei.

      Verestoy, Kelemen, Bela et Co. au avut atatea avantaje personale de pe urma guvernarii (ex: statiuni turistice intregi care le-au fost date aproape gratuit, cu tot cu goteluri si baze de agrement, in Harghita si Covasna), ca s-au obisnuit atat de mult cu traiul bun si cu "reticenta" organelor statului de a-i ancheta, incat tin de guvernare si cu dintii si cu maselele.
      Asta nu e altceva decat un nou prilej de a-i mai santaja nitel pe guvernanti pentru a mai obtine ceva... subventii guvernamentale, ca "sa mananca si gura lor" :)
  • -2 (12 voturi)    
    Pozitia lui Ponta (Luni, 7 iulie 2014, 8:32)

    LiviuRobert [anonim]

    Tare sunt curios cum va reactiona Ponta. Va renunta la binele Romaniei in favoarea UDMR sau se va dovedi un adevarat patriot. Vom vedea.
    • +12 (12 voturi)    
      nu a avunt niciodata in plan...... (Luni, 7 iulie 2014, 9:44)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui LiviuRobert

      ...."binele romaniei" asa ca, nu are la ce renunta iar "pozitia" pe care o va adopta va fi aceiasi ca dintotdeauna, adica totul in functie de interesul personal.
    • +8 (8 voturi)    
      Ponta (Luni, 7 iulie 2014, 11:04)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuRobert

      Ponta premierul va spune ca UDMR, ponta parlamentarul PSD va spune nu, Ponta taticul va cita ceva din doctorita plusica, iar Ponta sotul va fi de partea nevesti-si. Iar in final nimeni nu va intelege nimic.
  • +10 (14 voturi)    
    Ii mananca undeva... (Luni, 7 iulie 2014, 8:54)

    Zummm [utilizator]

    pe ungurii astia. Eu sincer cred, ca noaptea au cosmaruri si se zvarcolesc in pat
  • +9 (15 voturi)    
    Ideal (Luni, 7 iulie 2014, 9:03)

    nano2k [utilizator]

    Sa scapam de unguri si de psd de la guvernare dintr-un singur foc!
    • +4 (6 voturi)    
      din pacate tot o sa ii tina (Luni, 7 iulie 2014, 12:28)

      boogiewoogie [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      Orice Guvern de pana acum s-a prostituat cu astia.. asa ca degeaba, si mopsu' de Blaga, si blonda de Udrea, o sa dea cel putin o tura prin pat cu UDMR-ul
  • +9 (11 voturi)    
    nicio guvernare (Luni, 7 iulie 2014, 9:12)

    nash pandelica [utilizator]

    fara santaj udemerist. :)
  • +4 (6 voturi)    
    " Nu astept (Luni, 7 iulie 2014, 10:17)

    canuta [utilizator]

    explicatii,ci solutii in aceasta problema"-declaratie Kelemen Hunor!
    Sa-i aminteasca cineva d-lui Hunor doua lucruri:
    -solutia pe care o cauta,o are.Este pozitia guvernului roman enuntata de ministrul sau de externe!
    Daca doreste sa IMPUNA o anume solutie,asta este o alta treaba.
    -pe tonul acesta imperativ(sau ultimativ) sa faca bine sa se adreseze familiei, sau partidului pe care il conduce.
    In ceea ce priveste iesirea de la guvernare,cred ca i-a dat Dumnezeu o idee buna!
  • +8 (10 voturi)    
    Verestoy Attila (Luni, 7 iulie 2014, 10:31)

    ctrlm [utilizator]

    vrea numai binele Romaniei si al minoritatii maghiare (si nu are nimic cu cheresteaua)

    the list can go on.

    UDMR a fost in ultimii 20 de ani la guvernare tot timpul, fara ca sa produca vreun rezultat tangibil pentru tara sau minoritatea maghiara. Sa plece! Adio si n-am cuvinte.
  • +3 (3 voturi)    
    o vorba romineasca pe care UDMR-ul (Luni, 7 iulie 2014, 11:21)

    __alex__ [utilizator]

    trebuia sa o stie: "cind te bagi in troaca, te maninca porcii".
  • +3 (5 voturi)    
    LEGI (Luni, 7 iulie 2014, 13:09)

    boogiewoogie [utilizator]

    am si eu o nedumerire... de ce dintre toate minoritatile doar astia fac urat pe aici?

    Legea 35/2008 specifica ca "partide politice parlamentare = partide politice şi organizaţii ale cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale ce au grup parlamentar propriu în ambele Camere ale Parlamentului", dar ... Legea partidelor politice Legea 14/2003 in Cap. 1 are urmatoarele prevederi:

    Art. 2.
    Prin activitatea lor, partidele politice promoveaza valorile si interesele nationale, pluralismul politic, contribuie la formarea opiniei publice, participa cu candidati in alegeri si la constituirea unor autoritati publice si stimuleaza participarea cetatenilor la scrutinuri, potrivit legii.

    Art. 3.
    (1) Pot functiona ca partide politice numai asociatiile cu caracter politic, constituite potrivit legii, si care militeaza pentru respectarea suveranitatii nationale, a independentei si a unitatii statului, a integritatii teritoriale, a ordinii de drept si a principiilor democratiei constitutionale.
    (2) Sunt interzise partidele politice care, prin statutul, programele, propaganda de idei ori prin alte activitati pe care le organizeaza, incalca prevederile art. 30 alin. (7), art. 37 alin. (2) sau (4) din Constitutie.
    (3) Este interzisa afilierea partidelor politice la organizatii din strainatate, daca aceasta afiliere incalca valorile prevazute la alin. (1).
    (4) Partidele politice nu pot organiza activitati militare sau paramilitare si nici alte activitati interzise de lege.


    Pai cum pana mea mai exista si este acceptat UDMR ???!?!???!?!?!!

    Astept comentariile celor avizati. Multumesc.
  • +1 (1 vot)    
    UDMR să guverneze în Ungaria (Luni, 7 iulie 2014, 22:36)

    visio [utilizator]

    aici este România...cui nu-i place, sunt drumurie suficiente pentru emigranții unguri...în frunte cu liderii udmr.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by