Proiect de lege: Votul obligatoriu pentru reducerea "sanselor de fraudare a alegerilor"

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 20 iunie 2014, 21:04 Actualitate | Politic


Un grup de deputati PSD si UNPR propune ca votul sa fie obligatoriu pentru toti cetatenii cu drept de vot, cu exceptia celor de peste 80 de ani si a celor cu boli cronice, neparticiparea urmand sa fie sanctionata cu 1.000 lei amenda, potrivit unei initiative legislative aflata in consultare publica, relateaza Mediafax.

Propunerea legislativa pentru modificarea Legii pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, a Legii pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale, a Legii administratiei publice locale si a Legii privind Statutul alesilor locali a fost initiata de deputatii Toader Dima, Ioan Dirzu, Marian Ghiveciu, Liviu Harbuz, Ion Melinte, Gavril Mirza, Ioan Munteanu, Ioan Stan, Zisu Stanciu (PSD), Valeriu Steriu si Octavian Bumbu (UNPR).

Semnatarii proiectului propun ca pe buletinul de vot sa fie imprimat si un patrulater alb in care sa fie tiparita sintagma ￯Niciunul dintre candidati nu corespunde￯.

Potrivit initiativei, in cazul in care voturile alegatorilor din patrulaterul alb insumeaza 50% plus unu, se va organiza un nou tur de scrutin.

Initiatorii sustin, in expunerea de motive, ca prin introducerea votului obligatoriu se reduc sansele de fraudare a alegerilor, nu va mai exista motiv de mita electorala si va fi greu sa se cumpere voturi.

Acestia arata ca, prin introducerea votului obligatoriu in Romania, ar putea fi certificata si obligatia civica a cetatenilor de a-si alege reprezentantii si s-ar conferi mai multa reprezentativitate forului legislativ si mai multa legitimitate Guvernului.

Initiatorii precizeaza ca in Uniunea Europeana exista patru state unde votul este obligatoriu si sanctionat - Cipru, Grecia, Luxemburg si Belgia - si doua tari unde votul este obligatoriu, dar nesanctionat ￯ Italia si Portugalia.

In expunerea de motive se mai arata ca aplicarea ;tampilei in patrulaterul alb cu mentiunea ￯niciunul dintre candidati nu corespunde￯, asa-zisul ￯vot alb￯, va reprezenta o sanctiune pentru clasa politica din Romania, care ar deveni mai responsabila fata de cetatenii ale caror interese le reprezinta.

Senatul va dezbate acest proiect in calitate de prima Camera sesizata.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5817 vizualizari

  • 0 (10 voturi)    
    DA (Vineri, 20 iunie 2014, 21:24)

    Wasile [utilizator]

    DA DA DA DA!
    Am zis da? Da!
    Chiar daca sunt pesedisti initiatorii, felicitari. Doar asa scoatem Romania nitel mai bogata, dar inerta, la vot.

    Daca ar merge pana la cap, cu vot criptat dar cu urma verificabila, cu masini de vot cu raspuns imediat si numarare instant... Genial, Romania e pe drum bun.
    • +2 (2 voturi)    
      în cazul (Sâmbătă, 21 iunie 2014, 7:52)

      Fu Thien Zbang cenzuratul [utilizator] i-a raspuns lui Wasile

      că va fi lege,udmr a feștelit-on !adio parlament!
    • 0 (4 voturi)    
      Perfect (Sâmbătă, 21 iunie 2014, 9:35)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Wasile

      de acord!!!
    • 0 (6 voturi)    
      de ce sa fiu obligat sa legitimez un HOT (Sâmbătă, 21 iunie 2014, 11:35)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Wasile

      care sa ma conduca? sa l pun chiar eu in capul adimistratiei? mie poanta, anton sau base mi se par acelasi lucru. alegeti i voi. eu chiar nu vreau. ca e bine sau rau, asta este alta problema. insa, sa ma obligi sa legitimez pe cineva la conducere, desi nu vreau, nu mai are legatura cu democratia si liberul arbitru.
      • +1 (3 voturi)    
        anulezi votul ... (Sâmbătă, 21 iunie 2014, 20:31)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        asa ar fi normal .
      • -2 (2 voturi)    
        ... (Duminică, 22 iunie 2014, 0:47)

        adonis84 [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        nu il legitimezi tu, il legitimeaza altii oricum.
  • +5 (11 voturi)    
    Comment sters de user (Vineri, 20 iunie 2014, 21:25)

    NL [anonim]

    • +1 (3 voturi)    
      punctul pe i! (Duminică, 22 iunie 2014, 4:59)

      tofu [utilizator] i-a raspuns lui NL

      Treaba e ca ei asta vor de fapt, babele si mosii oricum voteaza PSD.
      Ei vor sa:
      1. scoata bani din amenzi
      2. sa urle dupa aia: pai ne-au votat oamenii!
      3. sa astupe gura diasporei

      E simplu, doar nu crezi ca ii doare la posterior de democratie...
  • -1 (11 voturi)    
    vot (Vineri, 20 iunie 2014, 21:28)

    meandmyfriends [utilizator]

    Din punctul meu de vedere mai normal ar fi sa desfinteze votul popular.
    Prea multi nebuni si rrrromi cu drept de vot.
    Plus ca nu e normal sa fortezi prezenta la vot. Sa fortezi toti cetateni sa aleaga din diferite adunaturi de mafioti.
    Bleahh.
    • +1 (3 voturi)    
      as adauga un minim test de cultura politica (Sâmbătă, 21 iunie 2014, 9:53)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui meandmyfriends

      Daca votul meu este egal cu al unuia care voteaza la Euro-parlamentare crezand ca isi voteaza primarul atunci e grav.
      • +1 (1 vot)    
        ... (Duminică, 22 iunie 2014, 0:52)

        adonis84 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        problema este ca "votul unuia" valoreaza chiar mai mult daca el merge la vot si tu nu mergi.
    • -2 (4 voturi)    
      a dori sa se aleaga intre ei?:) (Sâmbătă, 21 iunie 2014, 11:39)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui meandmyfriends

      iti inteleg frustrarea, dar asta este nvilelul nostru de educatie. scazut, pentru ca educatia este hulita. base ne a spus ca profesorii mananca painea degeaba, "gata cu invatarea papadiei", si majoritatea l=-au crezut. pentru basisti, ar trebui sa iasa base din oficiu de fiecare data. n avem nevoie de alegeri. ai vazut cum se pune problema: suntem pt base, iesiti la vot, suntem impotriva lui base, este atac la structurile statului si suntem sfatuiti sa nu iesim la vot.
      • 0 (0 voturi)    
        vot (Luni, 7 iulie 2014, 16:37)

        meandmyfriends [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        NU e ideea mea. E o idee pe care am gasit-o la un scriitor (mai destept decat mine), Gustave Le Bon.
        Ce este grav in aceasta chestiune este faptul ca prostii voteaza, iar cei care intradevar pot sa distinga, nu o fac, din mai multe motive. ...
        Eu cand merg la vot si vad lumea care voteaza, practic simt ca plutesc, ca intr-un cosmar in care vrei sa pui stampila si ea te respinge.
  • +4 (8 voturi)    
    Buna propunere... (Vineri, 20 iunie 2014, 21:29)

    BPM [utilizator]

    ...dar se impun si cateva amendamente:
    - sa nu mai fie nevoie de avizul parlamentului (cu 'P' mic) pentru inceperea urmaririi penale in cazul parlamentarilor corupti;
    - parlamentarii care nu au activitate legislativa - respectiv cel putin 2-3 initiative legislative - hai sa spunem pe trimestru sa nu se sforteze prea tare - sa li se elimine automat locul din parlament pentru ca nu reprezinta interesele alegatorilor din circumscriptia respectiva (sunt platiti din banii alegatorilor degeaba);
    - alesii locali sa prezinte detaliat la fiecare 6 luni cum sunt cheltuiti banii publici alocati respectivei autoritati locale pe care o 'pastoresc';
    - tot alesii locali sa schimbe modalitatea de organizare a licitatiilor pentru infrastructura si achizitii publice asa incat sa avem o totala transparenta;
    - tot alesii locali sa angajeze oameni competenti care sa contribuie la cresterea gradului de absorbtie a fondurilor europene si nu neveste, amante, rude pana la gradul 5-6;

    Astea mi-au venit cel mai repede in minte - sunt multe altele...

    Si uite asa tovarasi sa vedeti ce vine lumea de drag sa va voteze, fara sa mai fie nevoie de casutze suplimentare pe buletinele de vot pentru personajele 'nepotrivite'.
    • +7 (7 voturi)    
      Absențe (Vineri, 20 iunie 2014, 22:05)

      ady624 [utilizator] i-a raspuns lui BPM

      La X absențe cumulate într-o sesiune parlamentară să fie automat eliminat din schemă. Au vrut să fie parlamentari, să fie. Și să meargă la muncă zilnic, chiar dacă lucrează la Stat.

      Aaaa și Solitaire să fie declarat în afara legii :D Glumsc...

      Adrian
  • +4 (6 voturi)    
    necesar (Vineri, 20 iunie 2014, 21:34)

    zigot [utilizator]

    cel putin pentru o perioada pana cand va creste simtul civic al romanilor;
    o initiativa pe care o sustin cu toata puterea in acest moment
  • +10 (12 voturi)    
    vot contra prezenta (Vineri, 20 iunie 2014, 21:35)

    srnflr [utilizator]

    Vot obligatoriu contra prezenta obligatorie la sedintele Parlamentului. 100.000 de lei amenda pentru o absenta.
  • -2 (6 voturi)    
    Discriminare pe criteriul varstei (Vineri, 20 iunie 2014, 21:49)

    george_neagu [utilizator]

    Sunt de acord cu votul obligatoriu dar pentru toti, indiferent de varsta.
  • -5 (7 voturi)    
    Excelent. (Vineri, 20 iunie 2014, 21:52)

    Alius [utilizator]

    Sa-i vad acum pe desteptii care misunau pe-aici cu "eu nu merg la vot, ca nu am cu cine; protestez abtinandu-ma de la vot, mergem in piata cu Craciunu'". Protestati si acum.. fraierii lu' peste.
  • +1 (7 voturi)    
    De acord, dar cu unele precizari (Vineri, 20 iunie 2014, 21:56)

    ady624 [utilizator]

    Sunt de acord ca votul sa fie obligatoriu dar nu stiu de ce ar trebui sanctionat cineva care de exemplu in acea perioada era

    a) intr-un spital unde urna mobila nu a ajuns (se intampla asa ceva?)
    b) intr-o situatie care l-a impiedicat sa ajunga la vot (urgente diverse)
    c) in calatorie in strainatate
    d) rezident al altei tari daca distanta pana la sectia de vot este mai mare decat 10km

    De asemenea, ca roman non-rezident, personal nu sunt de acord ca emigrantii (categorie careia ii fac parte) sa aiba drept de vot decat daca:
    a) au locuit in Romania in ultimii 5 ani
    b) fac dovada intentiei de intoarcere in Romania (contract temporar de munca, viza temporara de munca, de ex)

    Nu mi se pare normal ca eu, non-rezident, care nu am locuit in Romania atatia ani, sa decid soarta tarii bazandu-ma pe informatii din presa atata timp cat presa din Romania este intr-o mare proportie extrem de afiliata politic. Nu ma pot informa din proprie observatie ci ma bazez doar pe ce spun unele ziare. Asadar, sunt foarte usor de influentat pentru a vota cu x sau cu y fara sa am o opinie bine argumentata. Dintr-un alt punct de vedere, nu mi se pare normal ca eu, non-rezident, sa decid soarta tarii atata timp cat eu nu intentionez sa mai locuiesc acolo. Chestia cu dreptul constitutional la vot pentru toata lumea, inclusiv non-rezidenti, etc. este tangenta ipocriziei. Daca vrei sa votezi, participa activ la economia tarii, plateste impozite, etc. Si daca vrei sa ajuti tara crezand ca esti bine informat si vezi situatia mai "clar" decat cei din tara, spalati pe creier, fa bine si mergi in tara si ajut-o.

    Eu nu am votat niciodata, deoarece sectia de vot este la peste 100km distanta. Daca era mai aproape sau online, as fi votat, desi repet, nu mi se pare normal ca eu sa decid viata unei tari de care am fugit. Dati-i Cezarului ce-i al Cezarului.

    Adrian
  • +3 (7 voturi)    
    E un plan bun! (Vineri, 20 iunie 2014, 22:32)

    gussy [utilizator]

    Sunt absolut convins ca vom ajunge la o prezenta la vot de 99,99%. E cineva dispus sa plateasca 300$ doar pentru ca in ziua votului era mahmur, sa zicem, undeva in fundul "provinciei", ca sa fim corecti politic, iar "partidul" are grija sa apara ca a votat pe listele din localitatea de domiciliu sau de aiurea?
    Va reclama cineva furtul votului?
    • +1 (1 vot)    
      E bine dar... (Sâmbătă, 21 iunie 2014, 10:47)

      herodot1 [utilizator] i-a raspuns lui gussy

      În adevăr, este o problemă la care nu m-am gândit și care trebuie contracarată.
  • +3 (5 voturi)    
    Iarasi o lege aiurea, imposibil de aplicat (Vineri, 20 iunie 2014, 23:20)

    LiviuX [utilizator]

    Sa vad cum o sa amendeze atatia romani din afara granitelor, din care poate majoritatea nu se vor prezenta la vot nu pentru ca nu vor, ci pentru ca nu au sectii de votare in apropiere. Sa li se plateasca deplasarea, daca sa zicem e peste 100km, si mai vedem. Ca sa nu mai spun de timpul pierdut pentru asta. Nu ii vad facand sectii de votare in toata Spania, Italia, ce sa mai zic de SUA, Canada... Iar un vot prin corespondenta sau electronic nu il vad de loc realizabil repede, si sunt convins ca nici macar nu au interesul sa il faca.
    Ca observatie, de ce as fi eu pedepsit daca absentez o data la 4 ani iar parlamentarii care nu vin la servici cu saptamanile nu patesc nimic? Iarasi sunt unii mai egali decat altii?
  • +4 (4 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 21 iunie 2014, 0:06)

    [anonim]

    • +1 (1 vot)    
      Tovarasi! (Sâmbătă, 21 iunie 2014, 1:30)

      _tudor_ [utilizator] i-a raspuns lui

      Cand veti invata ca omul e mai important decat partidul veti invata ca nu migratia politica e adevarata problema. Dimpotriva.
      Daca eu as vrea sa-mi fac partidul chibitilor de la etajul 5, legea partidelor din Romania nu-mi de dreptul desi Constitutia garanteaza dreptul de asociere.
  • +1 (3 voturi)    
    Smecherii justifica salariile platite de sarmani (Sâmbătă, 21 iunie 2014, 7:34)

    hotnewsfil [utilizator]

    Sanctionarea naplatii cu o amenda de 1000 lei este caraghioasa, rizibila, lipsita de realism, ca si intreaga propunere privind 'votul obligatoriu'.
    Vor plati amenda cei 40% din populatie, care n-au ce sa puna pe masa copiilor, n-au bani sa ii imbrace, n-au bani sa isi plateasca apa si caldura?
    Ce s-ar intampla cu cei care n-ar plati amenda? Li s-ar lau caii de la bicicleta pe care n-o au?
    Tot felul de natangi- profitori, care ingroase randurile celor 588 de parlamentari, dorind sa aiba si ei o propunere de lege, sa fie un law-maker, scriu cate o prostie si o denumesc 'proiect de lege'.
  • +1 (5 voturi)    
    Votul obligatoriu e sansa Romaniei (Sâmbătă, 21 iunie 2014, 9:33)

    rov [utilizator]

    de a progresa sau de a se afunda. Daca CNA-ul nu devine independent si responsabil cel mai probabil ne vom prabusi ca natie.
    La fel daca justitia nu va fi una dreapta si dura, romanii nu vor scapa de hoti si de tentatia bolnavicioasa de a se alinia si ei la mici furtisaguri si spagute.
    DAR votul obligatoriu e unica sansa de a vedea unde si ce suntem.
  • -1 (5 voturi)    
    nu pot sa fiu de acord cu asta (Sâmbătă, 21 iunie 2014, 19:51)

    mendax [utilizator]

    exercitarea votului e un drept, nu o obligatie. imi place sa cred ca mai traim totusi intr-o democratie in care ne bucuram de libertatea de a alege, dupa cum ne bucuram si de libertatea de a nu alege, daca simtim ca nu exista candidati in stare sa vada dincolo de propriile interese. Vrei sa vin la vot? Convinge-ma, nu ma obliga.
  • 0 (0 voturi)    
    Minciuna (Luni, 23 iunie 2014, 9:06)

    ijzer [utilizator]

    Proiectul de lege privind votul obligatoriu nu e ideea UNPR si PSD ! Ideea vine de la Dan Diaconescu (PPDD).Dar cum voi toate partidele politice sunteti certati cu sinceritatea,furati incontinuare ideile lui D.Diaconescu si nu numai voi ,ci si televiziunile''bagaboante ''pe care le detineti! Pe Diaconescu insa nu-l deranjeaza prea tare lucrul asta daca ideile lui sunt furate si mai apoi folosite ptr . popor! El vrea pace cu toata lumea,dar invidia e Maare, Maare !!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Merge (Luni, 23 iunie 2014, 17:46)

    SimaCatalin Florin [anonim]

    Nu cred ca va fi nevoie sa declare votul obligatoriu. Odata ce va fi adaugata optiunea de a vota "pe alb", bag mana-n foc ca prezenta la vot va fi cu totul alta.
  • 0 (0 voturi)    
    VOT OBLIGATORIU (Duminică, 10 august 2014, 18:44)

    TAURAS [utilizator]

    Consider ca introducerea, cat mai rapida, a votului obligatoriu este de o importanta capitala pentru insanatosirea vietii politicew din Romanaia. votul trebuie sa fie obligatoriu pentru toti cetatenii tarii cu drept de vot cu exceptia celor ce depasesc 80 de ani precum si pentru cei cu boli cronice invalidante certificate medical, precum si cetatenilor romani cu domiciliul sau resedinta temporala in strainatate, (acestia se pot prezenta la vot),
    la expunerea de motive, as mai adauga, urmat. argumente:
    - dispare necesitatea absurda a cvorumului pentru validarea votului;
    -dispare posibilitatea ca cei care nu doresc sa-si exprime votul din variate motive sa-si exprime pozitiile critice la adresa celor care au votat si au determinat, astfel, configuratia politica a celor ce ne conduc;
    -procentele voturilor acordate pentru o formatiune politica sau alta, sau pentru independenti, vor fi cele mai apropiate de realitate si ne influentate de prezenta la vot;
    - formatiunile politice "contra naturii" facute pe criterii etnice (UDMR), nu vor mai putea ajunge in parlament si in guvern atata timp cat procentul lor real ca cetateni , de alta etnie, ai aceste tari, nu le da acest drept, conform legii. Mai mult, ar disparea conditiile ca astfel de indivizi, pseudoreprezentanti ai intereselor etniei clamate, in realitate reprezentanti ai propriilor lor interese antiromanesti, sa mai poata santaja fortele politice romanesti , sa le indeplineasca propriile pretentii absurde, antinationale, cu voturile lor din parlament (unde au ajuns tocmai pentru ca romanii nu au iesit la vot) si nu vor mai putea fi in guvern ca pioni otraviti;
    - se limiteaza mult posibilitatea de obtinere a voturilor prin mita electorala;
    - dispar voturile multiple,
    - introducerea votului alb sanctioneaza clasa politica ce vrea sa pacaleasca poporul si pe cei ce nu corespund functiilor pentru care candideaza;
    - obliga autoritatile sa aiba o evidenta clara si actualizata a cetatenilor cu drept de vot.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by