Cum a ajuns Crin Antonescu, in doar doi ani, de la presedinte interimar al tarii la retragerea din prim-planul politicii

de V.Marin, I.Rosca     HotNews.ro
Duminică, 1 iunie 2014, 14:33 Actualitate | Politic


Crin Antonescu
Foto: Agerpres
Crin Antonescu a anuntat sambata ca nu va intra in cursa prezidentiala, motivand ca dreapta politica are nevoie acum de un candidat pe care sa il "accepte mai usor", desi el ar fi cel mai potrivit. Fost presedinte al Partidului National Liberal, din fruntea caruia a demisionat in urma rezultatelor slabe la alegerile europarlamentare, si fost lider al unei Uniuni Social Liberale destramate, din partea careia ar fi trebuit sa candideze la presedintia Romaniei, Antonescu a facut astfel cel mai clar gest de retragere din prim-planul politicii, la aproape doi ani de cand a ocupat, timp de circa doua luni, functia de presedinte interimar al tarii.
  • Vezi in material principalele momente, decizii si declaratii facute de Antonescu in aceasta perioada, care ilustreaza cum s-a schimbat raportarea acestuia fata de Uniunea Europeana, Dan Voiculescu sau Victor Ponta.

In 10 iulie 2012, Crin Antonescu devenea presedintele interimar al Romaniei, dupa suspendarea de catre Parlament a presedintelui Traian Basescu. El prelua interimatul la sefia statului in calitate de presedinte al Senatului, functie pe care o detinea de numai o saptamana, dupa ce majoritatea USL din Parlament i-a inlaturat de la sefia Camerelor pe democrat-liberalii Blaga si Anastase.

In ziua suspendarii presedintelui Basescu, Crin Antonescu se angaja, de la tribuna Parlamentului, sa se retraga definitiv din viata politica in cazul in care verdictul dat de romani la referendum va fi ca Traian Basescu sa ramana in continuare la conducerea tarii. El a revenit cateva zile mai tarziu asupra acestei declaratii, nuantand-o.

19 iulie 2012. Ca presedinte interimar, Antonescu a convocat si o sedinta a Consiliului Suprem de Aparare a Tarii (CSAT), anuntand ca tema pentru reuniune implicatiile atacului terorist de la Burgas (Bulgaria). Insa, in cadrul sedintei CSAT, Antonescu a propus revocarea din functie a sefului STS, generalul Marcel Opris, acuzand ca serviciul a instalat un sistem de telecomunicatii speciale la sediul de campanie al presedintelui suspendat Traian Basescu. Decizia de revocare din functie a lui Marcel Opris a fost insa blocata de consilierul prezidential Iulian Fota.

7 august 2012. Tot in calitate de presedinte interimar, Crin Antonescu a primit la Palatul Cotroceni si o delegatia comuna a FMI, BM si CE, venita la Bucuresti pentru o evaluare a acordului incheiat de Romania cu institutiile financiare internationale. "Criza politica nu afecteaza discutiile si angajamentele cu FMI si cu BM", a transmis el atunci misiunii FMI. Vezi imagini cu Antonescu adresandu-li-se in limba engleza membrilor delegatiei.
Dupa scrutinul din 29 iulie 2012, criza politica se prelungeste, in contextul asteptarii unei decizii din partea Curtii Constitutionale de validare a rezultatului votului si anchetelor intreprinse de procurori pe marginea desfasurarii referendumului, dar si a listelor electorale transmise de Guvern catre CCR. Numerosi oficiali europeni isi exprima ingijorarea fata de situatia din Romania, Comisia Europeana da publicitatii o lista cu cerinte ale Executivului european adresate Guvernului Ponta, iar Departamentul de Stat al SUA trimite la Bucuresti un emisar special, pe asistentul secretarului de stat Philip Gordon.

13 august 2012. Dupa ce are o intalnire cu Philip Gordon, Antonescu sustine intr-o emisiune la Antena 3 ca emisarul american "a venit cu niste informatii gresite la Bucuresti". Despre Angela Merkel si Jose Manuel Barroso a declarat ca "s-au pronuntat, fara sa se informeze, doar pe informatiile obtinute de la Traian Basescu".

"Am un respect enorm pentru Germania, pentru dna Merkel ca om politic, dar nu este acceptabil sa dai declaratii pe ce ti-a spus Basescu la telefon. Ai un urias aparat de consilieri si nu se poate sa nu fie unul care sa stie sau sa caute sa vada daca in Constitutia Romaniei exista sau nu aceasta procedura, nu se poate sa fii ditamai presedintele Comisiei Europene, domnul Barroso adica, si din vacanta sau de undeva sa mai trimiti o scrisoare lui Ponta fara sa stii ce s-a intamplat aici, sa vorbesti despre presiuni asupra Curtii Constitutionale cand in realitate 20 de milioane, 18, 16, cati suntem de romani, indiferent daca au votat sau nu, vad ca presiunile le face o singura persoana si cei care o servesc in diferite institutii. Nu se poate sa tratezi atat de neglijent un aliat, un partener si un stat de a carui democratie chiar iti pasa sau chiar te intereseaza", a spus Antonescu

Nici ambasadorul SUA la Bucuresti, Mark Gitenstein, nu a scapat de remarca presedintelui interimar, acesta spunand ca in timp ce in spatele sau, simbolic, sunt 7 milioane si jumatate de oameni care au votat, in spatele lui Traian Basescu sunt 900.000 de oameni si niste sustinatori din care, probabil, cel mai important este ambasadorul SUA in Romania.

15 august 2012. Presedintele interimar Crin Antonescu cere, intr-o conferinta la Cotroceni, procurorului general, presedintelui CSM si ministrului interimar al Justitiei sa ofere explicatii publice in legatura cu natura anchetelor "in masa" pe care Parchetul General sau procurorii DNA le desfasoara intr-un mare numar de localitati din tara. Antonescu a comparat anchetele procurorilor cu colectivizarile din anii '50.

17 august 2012: Intrebat, intr-o emisiune Realitatea TV, de cine se teme mai tare in cursa pentru alegerile prezidentiale, dintre Mihai Razvan Ungureanu si Sorin Oprescu, Crin Antonescu a raspuns: "De Departamentul de Stat al SUA".

In cadrul aceleiasi emisuni, Crin Antonescu a acuzat existenta unor "afinitati" pentru Traian Basescu la nivelul conducerii Parchetului. "O serie de coincidente arata, conducerea parchetului are o anumita afinitate pentru Basescu. Aceste stenograme in multe randuri au aparut in momente politice importante, chiar in campanie", a spus el

"Stiu ca acum 48 de ore am facut o afirmatie publica extrem de atent cumpanita, in care am cerut niste explicatii, iar procurorul le-a si dat, foarte sec, dar am avut imediat o reactie violenta, partizana, a presedintelui CSM, in care eram amenintati, eu, premierul si Ion Iliescu, ca suntem dati pe mana inspectiei judiciare. Nu inteleg tonul atat de rastit (al CSM), oamenii astia trebuie sa inteleaga ca lucreaza in slujba cetateanului roman, de care sunt platiti bine, si ca sunt datori sa comunice, sa dea socoteala public cetatenilor", a mai sus Antonescu in emisiune.

Cu privire la decizia pe care o astepta din partea Curtii Constitutionale privind referendumul, Antonescu declara: "Cred intr-un verdict corect al CCR, care va da intaietate legii si realitatii. Cred intr-un verdict de validare a referendumului si de demitere a lui Basescu. Vom respecta un verdict 6-3 al Curtii, dar 5-4 nu. Daca aceasta miscare si presiune politica ar fi putut functiona lucrurile se inchideau repede".

Despre reactiile dure ale oficialilor straini, Antonescu a spus: "Dl Basescu a prezentat in UE o Romanie total pasiva la masa negocierilor, nu un actor. Romania a fost un partener foarte comod pentru altii si foarte putin profitabil in favoarea ei. Cred ca Traian Basescu e un pretext si cred ca reactia atat de puternica, mai puternica decat ma asteptam, tine de faptul ca Romania se afla intr-o situatie foarte convenabila pentru unii, pentru dna Merkel spre exemplu, personaj simpatic si mare jucator. Basescu s-a lasat folosit de Angela Merkel, nefiind foarte interesat sa-si asume acest rol la masa Europei, fiind preocupat de jocurile interne, sa teasa aici un regim cvasi-autoritar, a conferit tuturor partenerilor externei aceste facilitati, ceea ce l-a facut sa fie foarte pretios intr-un moment in care si SUA si UE sa nu aiba chef de complicatii in Romania. Nu avem cum sa nu tinem cont de cei mari, sigur ca SUA e SUA, Germania e Germania, Romania e mai mica, mai saraca. Asta nu inseamna insa ca Romania trebuie sa se comporte ca o colonie sau un subordonat".

21 august 2012. Curtea Constitutionala invalideaza referendumul de demitere a presedintelui Traian Basescu. Liderii liberali califica decizia CCR  "antinationala", "impotriva realitatii si a cifrelor", iar de acum incolo "CCR sa coabiteze cu Traian Basescu", pentru ca USL nu poate face acest lucru.

Dupa decizia Curtii, Crin Antonescu a anuntat ca nu se retrage din politica, asa cum promisese in Parlament la suspendarea lui Traian Basescu, pentru ca il considera pe acesta din urma demis de facto. El a continuat declaratiile acide la adresa oficialilor straini care au cerut reinstaurarea statului de drept: "Desi sintem membri UE si NATO, nimeni nu poate dicta in Romania ca intr-o colonie!". Antonescu a respins si legatura intre criza politica si economie, spunind ca "Nu ma intereseaza din acest punct de vedere nici macar comentariile lui Mugur Isarescu".

In septembrie 2012, Crin Antonescu condamna atitudinea avuta de presedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, fata de evenimentele din vara acelui an, afirmand ca interventia acestuia din urma in favoarea lui Traian Basescu a fost "abuziva". "Nu e normal ca dl Barroso sa dicteze", a spus el.

"Atitudinea dlui Barroso nu a fost una echilibrata si nici corecta; el s-a autofelicitat  pentru interventia din Romania (...) m-a dezamagit lipsa oricarei nuante care sa arate ca dl Barroso a luat act de ce au dorit prin votul lor multe milioane de cetateni romani", declara Antonescu la Antena 3, contrazicandu-l astfel chiar pe premierul Ponta, care declarase intr-un interviu pentru presa straina ca atitudinea presedintelui CE fata de referendum a fost una "corecta si echilibrata".

"Perfect de acord cu Victor Ponta: PR-ul nostru a fost prost, diplomatia noastra - in sensul canalelor de comunicare si asa mai departe - foarte slaba (...), dar s-a vorbit despre realitati grave dar inexistente in Romania, s-au spus lucruri inacceptabile despre guvernul Romaniei, conditia cetateanului roman in UE, iar asta nu tine de o comunicare excelenta a dl Basescu sau a PDL, ci de cu totul alte lucruri. Nu e normal ca dl Barroso sa dicteze si sa aiba o atitudine partizana fata de Traian Basescu", mai spunea Antonescu la Antena 3.

Tot in toamna lui 2012, in contextul discutiilor privind numirea noilor procurori sefi la Parchete, Antonescu declara ca ar considera "scandalos" ca din partea Guvernului, respectiv a ministrului Justitiei de atunci, Mona Pivniceru, sa vina propunerea rocadei Morar - Kovesi. "E cert ca Traian Basescu isi doreste rocada Morar - Kovesi. Nu am idee ca dlui Ponta sa i se fi sugerat asa ceva. Decizia este exclusiv a ministrului Justitiei. As considera scandalos ca din partea acestui Guvern, a acestui ministru al Justitiei, sa vina propunerea rocadei Morar - Kovesi. Am avut o discutie cu dna Pivniceru sa vedem daca exista oameni interesati pentru cele doua posturi. temerea sa era ca potentialii candidati sa nu fie intimidati", spunea el.

Pe 1 octombrie 2012, intr-o emisiune tv, Antonescu spunea ca nu s-a hotarat inca unde candideaza la alegerile parlamentare, dar ca va fi "la unul din colegiile mari din Capitala, la sectorul 3 sau la sectorul 6". "De ce la un colegiu mare? Pentru ca este bineinteles datoria unui lider politic; este normal sa ma duc la un colegiu cu cat mai multi alegatori, in ideea de a atrage cat mai multe voturi", spunea el.

La finalul aceleiasi luni, presedintele PNL anunta, intr-o conferinta de presa, ca va candida pe un post de senator in judetul Teleroman, in tandem cu secretarul general al PSD, Liviu Dragnea, candidat si el in acelasi judet, pe un post de deputat. "Eu nu ma duc la Teleorman pe voturile lui Liviu Dragnea. Fiecare cu voturile lui si impreuna cu voturile USL. Da, exista o simbolistica: faptul ca presedintele PNL si secretarul general al PSD vor angaja imreuna in fata acelorasi cetateni este un semnal de soliditate a USL si de durata a ei," declara atunci Antonescu.

De altfel, cei doi au mers impreuna sa-si depuna dosarele de candidatura la Biroul Electoral Judetean si au glumit pe tema unor posibile intrebari din partea membrilor Biroului, invocand "procedura in caz de plagiat".


In februarie 2013, dupa publicarea raportului MCV asupra justitiei din Romania de catre Comisia Europeana, Antonescu declara ca acest Mecanism de Cooperare si Verificare este lovit de "caducitate", trebuind sa se incheie in 2010. El a acuzat Comisia Europeana ca a vorbit "exagerat si sub influenta partizana" despre campanii de hartuire la adresa unor judecatori. "Nici un judecator sau instanta din Romania nu a fost impiedicat vreodata direct sau indiresc sa aplice legea", a spus seful PNL.

18 noiembrie 2013. Intr-o emisiune tv, Antonescu sustinea, legat de Justitie, ca nu poate scapa "de suspiciunea ca in continuare se deschid si se inchid dosare pe alese". "Un lant de coincidente ma face sa cred asta".


Relatia cu Dan Voiculescu

17 august 2012. Antonescu, despre Voiculescu, in contextul suspendarii presedintelui Traian Basescu: "S-a asternut o legenda cum ca initiatorul acestei suspendari sunt eu. Nu e adevarat, dar deloc deloc. Dan Voiculescu nici atat. E un om important, influent, are un trust de presa foarte puternic si performant, om de afaceri, dar pana la aspune ca decide in USL - sunt niste aberatii. A venit de trei sau de patru ori la niste discutii generale, de principiu, e foarte putin prezent".

In iunie 2013, Alianta de Centru Dreapta (ACD) dintre PNL si PC se destrama. Presedintele PC, Daniel Constantin, anunta ca ACD nu mai functioneaza, dar ca partidul pe care il conduce nu va pune in pericol proiectul politic USL. In schimb, Crin Antonescu a transmis Partidului Conservator ca, "daca este nemultumit de protocolul cu PNL, poate sa plece. Drum bun, calea batuta, succes in viata", dupa ce anterior declarase ca "sentimentul sau" a fost ca liderul PC este mult mai apropiat de PSD.

Citeste si: Culise si observatii despre criza dintre Voiculescu si Antonescu


16 noiembrie 2013. Presedintele fondator al Partidului Conservator, Dan Voiculescu, declara intr-un discurs sustinut la un cogres al partidului ca PNL a incercat, nu de putine ori, avand atitudini imorale fata de PSD, "sa se imprieteneasca" cu Traian Basescu si PDL pentru a avea rezultate maxime la alegerile din anul urmator. In replica, Antonescu a afirmat ca declaratia lui Voiculescu este "profund nerusinata" si il "dezgusta". "(...) dimpotriva, tensiunile in interiorul USL, intre PNL si PSD, intre mine si Victor Ponta au fost generate de momentul coabitarii, de momentul negocierii sefilor parchetelor cu Traian Basescu si nicidecum invers", a sustinut Antonescu.

18 noiembrie 2013. Antonescu explica intr-o emisiune tv, referitor la relatia cu Dan Voiculescu, ca "am functionat doar in cadrul USL si functionam inainte". "Pe semne dl Voiculescu are influenta mare in PC, dar asta nu inseamna si in USL", a sustinut el. Intrebat de ce l-a adus pe Voiculescu langa PNL, Antonescu a raspuns: "In imprejurari politice precum cele parcurse nu te asociezi intotdeauna doar cu cine ti-ai dori. Voiculescu a fost asociat cu PSD, a fost asociat spectaculos cu dl Basescu. Eu nu cred ca a fost o greseala, a fost un calcul si a fost un calcul reusit. La momentul in care m-am asociat cu PC si Dan Voiculescu, am spus-o, prin pozitionarea in raport cu regimul Basescu se situau pe o pozitie corecta in raport cu a mea. Nu am doza de ipocrizie sa consider ca doar ce a dat CNSAS a insemnat influenta Securitatii asupra vietii politice. Eu sper ca desecretizarea arhivelor Dunarea sa nu se faca doar pentru coltul de pagina cu Voiculescu. Ma gandesc ca putem gasi numele mai multor oameni care activeaza in politica sau in viata publica".

Citeste si: De ce s-a deteriorat relatia Antonescu-Voiculescu. Care sunt planurile lui Voiculescu

13 februarie 2014.
In contextul crizei aparute in interiorul USL din cauza faptului ca premierul Victor Ponta nu a dorit numirea ca vicepremier a liberalului Klaus Iohannis (lucru care a dus, cateva zile mai tarziu, la ruperea Uniunii), Crin Antonescu declara ca PNL nu doreste sa iasa de la guvernare, dar ca premierul Victor Ponta "trebuie sa aleaga intre Klaus Iohannis si Dan Voiculescu". In replica, Voiculescu ii transmitea ca motivul ruperii USL a fost ca liderul liberal "a realizat faptul ca nu poate fi candidatul USL la alegerile prezidentiale".

3 martie 2014. La cateva zile de la ruperea USL, Crin Antonescu este invitat in emisiunea lui Mihai Gadea de la Antena 3, postul de stiri patronat de familia Voiculescu. A avut loc o discutie cu replici taioase si pe contre. Crin Antonescu a acuzat Antena 3 ca face propaganda pesedista si ca a manipulat publicul acreditand ideea ca liderul liberal ar fi facut o alianta cu Traian Basescu. Moderatorul l-a acuzat pe Antonescu ca s-a razgandit in numeroase privinte si ca are brusc aprecieri fata de jurnalisti de dreapta sau ca este dispus la anumite aliante refuzate clar in trecut. "L-ati scuipat pe Iohannis toti cei care lucrati in armata pesedista de propaganda", a fost replica lui Antonescu care a starnit furia moderatorului. "Eu fac parte din armata de propaganda pesedista?! Eu care am fost la DNA cand dvs erati presedintele Senatului?! Asa pot spune si eu ca sunt convins ca dvs v-ati inteles cu Basescu. Cum vi se pare?", a raspuns Gadea.

Relatia cu Victor Ponta:


Dupa ce, la sfarsitul anului 2013, au aparut primele tensiuni majore in interiorul USL, generate de evenimentele din "martea neagra", cand au fost promovate modificarile la Codul Penal si legea amnistierii, Antonescu si Ponta acuzandu-se reciproc de minciuna, in primele sedinte din 2014 ale Uniunii, cei doi au iesit sa anunte modificarea Protocolului USL, in sensul includerii numelui prezidentiabilului in acest document. Ulterior, in contextul demisiei unor ministri liberali, Antonescu incearca sa il aduca in Guvern pe prim-vicepresedintele PNL, Klaus Iohannis, pe functia de ministru de Interne si totodata vicepremier. In urma refuzului lui Ponta si a PSD de a-l numi vicepremier pe Iohannis, liberalii ies de la guvernare si USL se destrama. Discursul lui Antonescu se schimba apoi radical, el devenind un promotor al euroatlantismului, statului de drept, independentei justitiei si denuntand PSD ca isi apara baronii penali.

28 octombrie 2013.
Presedintele PNL Crin Antonescu afirma ca nu exclude o candidatura a lui Victor Ponta la alegerile prezidentiale, punctand insa ca, intr-o asemenea situatie, "nu se mai poate vorbi de USL".

18 noiembrie 2013. Antonescu declara intr-o emisiune tv ca premierul Victor Ponta, desi nu este "fundamental diferit" fata de perioada opozitiei, este "expus" unor pericole de a reveni la epoca Adrian Nastase. "Victor Ponta din 2013 nu imi pare fundamental diferit, dar imi pare expus, asa cum se intampla fiecare dintre noi cand ajunge intr-o pozitie importanta, unor pericole, si sper sa reziste, si eu incerc sa-l ajut sa reziste pericolelor, chiar prin declaratii publice", a spus Antonescu.

16 decembrie 2013. Dupa ce Victor Ponta a declarat ca Antonescu i-a mintit pe liberali in ceea ce priveste legea amnistiei, liderul PNL a reactionat: "Victor Ponta isi ia indrazneala sa ma faca mincinos, lucru pe care nu i-l permit. Nu avem in niciun fel intentia de a parasi guvernul. Sunt profund mahnit ca un om pe care l-am ajutat sa ajunga premier are un asemenea comportament".

17 februarie 2014. Antonescu cere PNL sa voteze si pentru ridicarea imunitatii deputatului Vlad Cosma (PSD) si sa reintroduca pe ordinea de zi legea amnistiei, pentru a fi respinsa. Ulterior, cu privire la cererea DNA de ridicare a imunitatii lui Daniel Chitoiu, el spune ca PNL nu va obstructiona sau amana demersurile justitiei.

23 februarie 2014. Crin Antonescu acuza PSD ca pune capat USL pentru a-si lansa propriul candidat la Presedintie. Optiunea de a rupe USL e o decizie a lui Victor Ponta, a mai declarat presedintele liberal, potrivit caruia PSD nu si-a tinut angajamentele asumate fata de PNL, nici in privinta sustinerii sale la prezidentiale, nici in ceea ce priveste justitia si politicile economice.

25 februarie 2014. Antonescu anunta intr-o conferinta de presa ca PNL a adoptat o rezolutie care prevede iesirea de la guvernare, demisia in bloc a ministrilor liberali si a secretarilor de stat si solicitarea demisiei premierului Victor Ponta, acuzand "incalcarea repetata si flagranta, la un prag inacceptabil, a unor elemente de alcatuire a Guvernului de catre premier". Alianta USL se destrama, astfel, la trei ani de la constituirea acesteia. Liberalii depun ulterior si o motiune de cenzura impotriva noului guvern USD condus de Ponta.

4 martie 2014. Presedintele PNL, Crin Antonescu, a anuntat, in plenul Parlamentului, ca demisioneaza din functia de presedinte al Senatului, dupa un schimb de replici cu premierul Victor Ponta, in cadrul sedintei pentru investitura noului guvern. Intr-o interventie anterioara de la tribuna, Antonescu ii ceruse premierului sa demisioneze impreuna ca semn ca USL nu mai exista, dupa ce Ponta ii atrasese atentie ca prezenta sa la sefia Senatului e un semn al continuitatii aliantei.

8 aprilie 2014. Antonescu afirma ca declaratiile premierului Victor Ponta, care a facut o paralela intre represiunea din timpul revolutiei din 1989 si situatia actuala, in contextul in care sunt cercetati mai multi alesi locali si presedinti de consilii judetene ai PSD, reprezinta "o dovada nebanuita de nerusinare pesedista".

10 aprilie 2014. Crin Antonescu declara, intr-o intalnire online cu cititorii HotNews.ro, ca "un premier care felicita baronii locali arestati trebuie schimbat".

15 aprilie 2014. Crin Antonescu, dupa ce premierul a anuntat ca isi muta biroul la Ministerul Apararii: "Victor Ponta si-a pierdut control, de frica, de nervi. Cu ce drept, daca e in toate facultatile, isi permite sa faca acest circ cu guvernul Romaniei?"

27 aprilie 2014. Crin Antonescu ii transmite lui Victor Ponta mesajul "Ai sa-l regreti pe Basescu", explicand ca, daca el va ajunge presedintele tarii, nu va face pacturi de coabitare, iar Ponta nu va mai face parte din guvern.

7 mai 2014. Dupa ce premierul Victor Ponta s-a declarat "oripilat" de amenintarile presedintelui Traian Basescu la adresa senatoarei PSD Gabriela Firea, sustinand ca seful statului a amenintat un membru al Parlamentului si trebuie "sa raspunda penal pentru abuzuri", Crin Antonescu a dezvaluit intr-o emisiune tv ca Ponta l-a amenintat pe George Scutaru, liderul parlamentarilor liberali, cu puscaria chiar in prezenta sa. "I-a mai amenintat si pe altii. Nu poti sa-i ataci asa pe altii care nu iti imparatasesc intru totul parereile politice. Am fost socat", a declarat Antonescu.

17 mai 2014. Crin Antonescu, intrebat cum comenteaza o afirmatie a lui Victor Ponta potrivit careia fusese de acord cu cedarea unor actiuni de la Portul Constanta la municipalitate, afirma ca, daca premierul ar fi supus unei probe cu detectorul de minciuni, "aparatul ala se dezmembreaza, sar acele".

19 mai 2014. Crin Antonescu il acuza pe Victor Ponta ca face campanie pentru alegerile europarlamentare "pe bani publici", deplasandu-se in tara la actiuni electorale cu elicopterul si suita cuvenite unui prim ministru.

21 mai 2014. Crin Antonescu declara ca Joe Biden este "cel mai important demnitar al administratiei americane care viziteaza Romania in ultimii 5 ani" si ca "nu e o noutate dublul limbaj al domnului Ponta". "Am vazut cu totii ca in toate interventiile sale, Joe Biden a insistat in chip apasat asupra valorilor care tin de statul de drept, domnia legii si lupta impotriva coruptiei. (...)  Domnul Ponta ar trebui intrebat cand spune adevarul: cand declara ce declara in prezenta lui Joe Biden sau atunci cand pastreaza dupa colt legea amnistiei si gratierii? Sau cand da dispozitiile necesare pentru ca domnul Duicu si altii sa faca trafic de influenta din propriul sau birou?", a spus Antonescu.

25 mai 2014. Crin Antonescu declara, dupa anuntarea exit-poll-urilor privind rezultatele la alegerile europarlamentare, in care partidul a obtinut un scor sub tinta asumata, ca "razboiul (cu PSD) de-abia incepe" iar liberalii nu "iau mita" si nu vor lasa Romania pe mana "baronilor rosii".

27 mai 2014. Crin Antonescu, intr-o emisiune tv: "In acest moment marele pericol pentru Romania e pericolul rosu. Ponta, mai periculos pentru Romania decat Basescu". El a mai spus ca premierul Victor Ponta e de o incultura crasa si considera ca liberalismul "e ceva de bani".

29 mai 2014. Antonescu comenteaza cu ironie declaratiile lui Victor Ponta cu privire la votul dat la alegerile prezidentiale de pana acum: "Inseamna ca este din nucleul dur de dreapta, constiincios si harnic, care ar trebui pastrat in PSD. Contez pe votul bietului cetatean Ponta".

31 mai 2014. Crin Antonescu anunta, intr-o conferinta de presa, ca a decis sa nu mai candideze la presedintie, pentru a lasa loc unui candidat care sa fie "acceptat" mai usor de fortele politice de dreapta si de presa de dreapta. Astfel, dupa cinci ani in fruntea PNL, Antonescu renunta la calitatea de presedinte al partidului si la cea de prezidentiabil.

















13477 vizualizari

  • +34 (40 voturi)    
    simplu (Duminică, 1 iunie 2014, 15:47)

    mircearh [utilizator]

    ambitie, oportunism, promiscuitate, inclinatie catre compromis si amoralitate - trasaturi pe care le au mai toti politicienii in diferite doze. Crin le-a combinat intr o reteta fatala.
    • +10 (10 voturi)    
      din pacate (Duminică, 1 iunie 2014, 21:51)

      sebagain [utilizator] i-a raspuns lui mircearh

      nu e bun de presedinte. cu toata esperienta acumulata in transeele USL , CA nu se califica si nu raspunde la fisa postului de Presedinte de tara.
      • +2 (2 voturi)    
        Comment sters de user (Luni, 2 iunie 2014, 8:07)

        Captain Romania [anonim] i-a raspuns lui sebagain

    • -4 (10 voturi)    
      Antonescu a gresit (Luni, 2 iunie 2014, 0:52)

      AIKO100 [utilizator] i-a raspuns lui mircearh

      Antonescu a gresit atat fata de Voiculescu, cat si fata de Ponta.
      • -4 (6 voturi)    
        raspuns la intrebarea din titlu (Luni, 2 iunie 2014, 2:47)

        premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui AIKO100

        prin ruperea usl
      • 0 (0 voturi)    
        :)))))))))))))) (Luni, 2 iunie 2014, 9:12)

        Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui AIKO100

        :))))))))))))))))
    • +2 (2 voturi)    
      Cea mai mare gresala... (Luni, 2 iunie 2014, 8:51)

      Lucifer_Magnus [utilizator] i-a raspuns lui mircearh

      Cand si-a revenit din sevraj si-a bagat ceva in PSD. Dar gresala a fost comisa cand a batut palma cu partidul imbecil stat.
      • 0 (0 voturi)    
        LASĂ... (Luni, 2 iunie 2014, 15:46)

        barbu007 [utilizator] i-a raspuns lui Lucifer_Magnus

        ... că tot asta-l aşteaptă şi pe ponta!
    • +2 (2 voturi)    
      Intr-un cuvant... (Luni, 2 iunie 2014, 8:52)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui mircearh

      Toate "calitatile" lui Cacarau, din comentariul dvs., pot fo contrase in : 'ticalos'.
  • +32 (32 voturi)    
    atat (Duminică, 1 iunie 2014, 15:55)

    Snitzelvienez [utilizator]

    poate Romania ca tara...toti derbedeii, hotii, mediocrii sunt aciuati in pozitii cheie in aparatul de stat.
    • +7 (7 voturi)    
      oricum cei doi derbedei (Duminică, 1 iunie 2014, 22:20)

      sebagain [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

      trebuie sa plateasca la procente
  • -12 (22 voturi)    
    retragerea din prim-planul politicii (Duminică, 1 iunie 2014, 16:20)

    transalpinarum [utilizator]

    n-as fi chiar asa de sigur, asta e doar o etapa ce vrea sa produca noi decizii constructive ptr dreapta. Sigur, nu sunt multi politicieni pe Dambovita care sa fie in state de asemenea lucruri, chiar daca poate Crin a ajuns in pozitia asta pe mana lui. Totusi, trebuie sa-l amintesc si pe Basescu care a promis multe (demisii) sia facut putzine. Promisiunea e promisiune. Daca stii ca nu esti in stare sa te tii de cuvant, atunci nu mai promite, in fond nu te pune nimeni sa promiti. La capitolul asta, Antonescu are 1-0
  • +6 (14 voturi)    
    Daca Antonescu (Duminică, 1 iunie 2014, 16:39)

    adrian88000 [utilizator]

    nu mai este candidatul PNL la presedintie e bine. Dar sper ca PNL sa nu il dea in loc ,ca si candidat, pe Robocop. Cadem din lac in put cu Robocop candidat ,si ,Doamne fereste ! , presedinte .
    • 0 (8 voturi)    
      robocop (Luni, 2 iunie 2014, 0:32)

      sebagain [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      te-a salvat de la falimentul propriilor buzunare iar daca nu intelegi asta atunci esti deja in faliment personal.
      • 0 (0 voturi)    
        pentru sebangin (Luni, 2 iunie 2014, 20:08)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui sebagain

        Cred ca il confunzi pe Robocop cu Frankenstein.
        Robocop este la Sibiu. Klaus.
    • +5 (5 voturi)    
      cresterea economica (Luni, 2 iunie 2014, 0:34)

      sebagain [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      de anul 2013 se datoreaza reformelor facute de robocop si MRU. Sa taca dracnea si psd-ii pe tema asta...
      • -3 (5 voturi)    
        robocop e stolojan nu boc (Luni, 2 iunie 2014, 2:48)

        premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui sebagain

        cresterea de anul trecut se datoreaza lui boc, am inteles, dar cresterea de anul asta tot lui boc i se datoreaza?
        • 0 (2 voturi)    
          phuahahahah (Luni, 2 iunie 2014, 8:55)

          sebagain [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

          pai VP nu s-a amestecat in economie pentru ca a fost ocupat cu facebook-u. Dar mai bine asa!
      • 0 (0 voturi)    
        pentru sebangin (Luni, 2 iunie 2014, 20:11)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui sebagain

        Cu MRU sunt de acord. Este cel mai bun candidat pentru presedintie. Dar cine este pentru tine Robocop ? Nu mai inteleg. La cine te referi ?
  • -12 (22 voturi)    
    pana una alta cu toate bubele (Duminică, 1 iunie 2014, 16:43)

    vladimir14 [utilizator]

    A avut coloana vertebrala dupa alegeri sa se retraga ,lucru pe care nu-l vedem la PDL,PMP,FC sau alt partid de dreapta.
  • +21 (27 voturi)    
    Imi creste tensiunea (Duminică, 1 iunie 2014, 16:52)

    Marius Ogrean [utilizator]

    ...cand ma gandesc la nesimtirea extrema de care a dat dovada in 2012.

    Imi este pur si simplu scarba de ce a putut face. Bine ca am scapat de el.
    • -14 (22 voturi)    
      Ce-a putut face? (Duminică, 1 iunie 2014, 18:05)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Marius Ogrean

      Ce-a putut face prietene? L-a suspendat pe dl Basescu? Esti membru al familiei sale? Ca altfel nu vad de ce ti-ar creste tensiunea. Daca nu te cheama spre exemplu Elena si nu isi pierde tata functia...
      • +10 (14 voturi)    
        Mde, banii orbesc pe multi si ii fac sa nu vada (Duminică, 1 iunie 2014, 19:15)

        Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

        mizeria morala, incompetenta si coruptia. Cum e Crinut asa e si Gigiut
  • +12 (14 voturi)    
    un politician mic (Duminică, 1 iunie 2014, 20:33)

    Erwin [utilizator]

    a devenit si mai mic. Si sper sa dispara definitiv de pe scena politica.
    Singurul sau program politic era sa ajunga presedintele Romaniei. Pentru asta a sacrificat PNL, a incalcat regulile statului de drept, s-a aliat cu mafioti notorii si a atacat organizatiile in care Romania este parte.
    Cred ca Antonescu a zis deja tot ce avea de zis.
  • +10 (12 voturi)    
    KKarau, bun de muzeul figurilor de ceara, triste (Duminică, 1 iunie 2014, 20:43)

    Plagarus [utilizator]

    Fara nici o competenta profesionala, a fost usor de intors de PeNaLi pe care i-a promovat in necunostinta de cauza.
    Nu ramane decat amintirea unui arivist bugetofag, dornic de mariri nemeritate .
  • -1 (9 voturi)    
    Germania a dat o lovitura pucista in PNL (Duminică, 1 iunie 2014, 22:29)

    alex4321 [utilizator]

    Germania a dat o lovitura pucista in PNL in aceste zile inlaturandu-i presedintele si prezidentiabilul.

    Frunza-Merkel, Blaga, Johannis si inca cativa, au actionat magistral si l-au debarcat pe Antonescu, dupa ce Antonescu a fost fraierit timp de 6 luni de catre pucisti ca va fi sustinut de PPE si Germania la Presedintia Romanie.

    Antonescu, fraierit de PSD, a fost acum fraierit de PPE, cat si de cei mai apropiati colaboratori ai sai din PNL care i-au bagat sambata cutitul in spate.
    invocand "sondajele".

    Scopul Germaniei este acela de a avea un guvern
    si un presedinte obediente in Romania si de a contracara influenta SUA - puternic sustinuta in ultimii 10 ani de Traian Basescu

    Cum s-a implementat puciul in PNL:
    1. initial pucistii i-au promis lui Antonescu ca il vor sustine la Presedintie daca orienteaza PNL spre PPE si Germania, daca il propaga pe Johannis in conducerea PNL, si dca va fuziona cu PDL.

    Antonescu s-a achitat de toate aceste sarcini.
    1. Antonescu l-a pus pe Johannis vicepresedinte PNL si l-a indicat ca presedinte PNL dupa ce el urma sa candideze la Presedintie.
    2. Antonescu a propus si inclus PNL-ul in PPE.
    3. Antonescu a propus Fuziunea PDL si PNL si formarea unui partid membru PPE pro-Merkel in Romania

    Antonescu s-a achitat de toate aceste sarcini
    dupa care a fost debarcat. A urmat:
    4. inlocuirea lui Antonescu cu sasul Johannis
    atat la Presedintia PNL cat si la candidatura pt. Presedintia Romaniei.
    Antonescu a fost abandonat ca o carpa uzata...

    Cine sunt organizatorii puciului PDL-PNL in PNL?
    Cei care negociaza azi fuziunea PNL PDL.
    Printre ei:
    Frunza-Verde - maosn grad inalt , traseist PDL-PNL - principalul sforar pe plan local
    Blaga - organizatorul de servici
    Hellvig - fosta mana dreapta a lui Antonescu trecut in tabara pucistilor
    Ludovic Orban - racolat recent in tabara pro-germana
    si cu voia dvs. ultimul pe lista
    Klaus Johannis - viitorul presedinte PNL si prezidentiabilul partidei Merkeliene in Ro
    • -3 (7 voturi)    
      Ii transmit d-lui Antonescu ca nu e tarziu (Duminică, 1 iunie 2014, 23:02)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      Ii transmit d-lui Antonescu ca:
      ---
      1. nu e tarziu sa se razgandeasca sa se duca la Congresul PNL si sa candideze din NOU, in primul rand la sefia PNL si mai apoi la Prezidentiale.

      2. sa explice la Congres, smecheria pucistilor de tip Frunza-Verde sa-i inlature si sa meraga la Prezidentiale doar cu PNL singur (sau doar cu cei cativa care vor mai ramane in PNL)

      3. DOAR ASA si doar acuma cand nu mai depindeti de nimeni si puteti vorbi AVETI O SANSA URIASA!

      Pana la urma Decebal si-a pus singur capat zilelelor.

      Crede, d-l Antonescu ca Decebal credea ca poate invinge armata Romana?
      Armata Romana care era un fel de Armata SUA sau Armata Rosie a acelor vremi?

      Prin urmare, pastrand proportiile:
      Daca Decebal a luptat, dvs. de ce nu ati face-o?

      Pana la urma:
      ------------------
      Totuna e daca-i murit
      Flacau ori Mos ingarbovit
      ---------------
      Dar nu-i totuna Leu sa mori
      Ori Caine-nlantuit

      Din pacate la ora asta d-le Antonescu
      sunteti un BIET Caine Inlantuit-de-altii.

      Dezlegati-va !

      Cautati-i pe cei care mai pot merge alaturi de dvs. si porniti la drum.

      Veti fi surprins, cat de multi va vor urma daca
      PENTRU PRIMA DATA DE CAND FACETI POLITICA
      veti vorbi DOAR in interesul Romaniei si nu in interesul altora, fie ei PPE-isti, Secur-isti, PSD-isti sau vechi FSN-isti
      • +5 (5 voturi)    
        sa dispara (Luni, 2 iunie 2014, 0:38)

        sebagain [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

        cat mai repede!
        • -3 (3 voturi)    
          voteaza cu Plagiatorul sau cu cine vrei (Luni, 2 iunie 2014, 3:58)

          alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui sebagain

          voteaza cu Plagiatorul,
          cu Udrea sau cu cine vrei tu
          ca e o tara libera

          dar intr-o democratie nu poti urla in public
          ca un
          Bolsevic Rus cu kalasnikovul in mana
          catre cineva sau catre toti: "sa dispara"?

          Unde ai invatat sa vorbesti asa?

          Intr-o democratie fiecare are dreptul sa-si spuna
          parerea dar nu sunt admise injuraturile si
          grobianismele in public cum e acest "sa dispara".

          De ce nu sa dispari tu putin si sa revii DOAR cand ai invatat sa vorbesti frumos in public.

          Ce zici?
          • +1 (1 vot)    
            nu am zbierat (Luni, 2 iunie 2014, 8:57)

            sebagain [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

            am spus-o incet... foarte incet!...shhhhh...sa dispara!...Da?
      • -4 (4 voturi)    
        Urmeaza un CONGRES, nu? (Luni, 2 iunie 2014, 4:56)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

        Urmeaza un CONGRES, nu?
        Daca DA, (eu parca asa am auzit ca va urma un Congres PNL, nu?)

        Mergeti si Candidati acolo si
        Castigati sau Pierdeti
        DEMN la vot punand pe masa un plan pentru Romania pe urmatorii 5 ani...si spunand pentru prima data adevarul asupra celor intamplate.

        DAR nu va terminati cariera politica, iesind la ceas de seara pe usa din dos a politicii, ca ultimul borfas de cartier, intr-un weekend, cum v-au sfatuit ieri, unii pucisti sa faceti, pucisti care mai apoi va laudau mincinos pentru gafa si prostia facuta...

        Asta Dupa ce 2 ani ati spus unei tari intregi ca veti candida la Presedintia Romanie:

        Daca ati spus ca veti candida la Presedintie atunci mergeti si candidati cu orice pret chiar strangand semnaturi pe strazi:

        MERGETI si PIERDETI Prezidentialele
        SI ATI PUS PUNCT CARIEREI DVS, LA VOT
        cu PNL daca va vrea PNL
        singur daca nu va mai vrea
        DAR nu in culisele altora
        (adica sa ajungeti macar sa va spuna oamenii simpli cata incredere au sau n-au, si nu smecherii din culise)

        Nu puteti sa va incheiati cariera politica dupa 24 de ani:
        nici in culisele lui Ponta si a baronilor sai,
        nici in culisele masonaresti ale traseistului FrunzaVerde si ale trepadusilor lui si
        nici chiar in culisele lui Merkel si ale PPE-ului.

        Meritati sa va dea alegatorii afara de pe scena politica si nu altcineva

        Pana la urma
        Securist nu sunteti,
        Turnator nu sunteti si
        Nici nu v-ati imbogatit din Politica
        cu sute de hectare de teren,
        cu 7 case ca altii sau
        din afacerile cu masini facilitate direct din Guvernul Romaniei.

        Prin urmare aveti inca dreptul sa alegeti singur (ce vreti sa faceti) si sa fiti ales daca cineva doreste sa va aleaga.

        Mergeti si pierdeti la VOT exprimand pentru prima data DOAR dorintele celor multi!
        Acesta este indemnul meu! Fiti barbat !

        1% la VOT e infinit mai demn
        decat ce ati facut sambata.

        Sa nu lupti, e rusinos!
        Sa pierzi si sa mori luptand, nu e o rusine, dimpotriva e o virtute
  • +1 (1 vot)    
    "dreapta unita" :) (Luni, 2 iunie 2014, 9:06)

    speakinsilence [utilizator]

    Sper ca macar in turul 2 sa reusim sa ne mobilizam. La cum arata comentariile, nu am prea multe motive de optimism.
  • +1 (1 vot)    
    simplu, (Luni, 2 iunie 2014, 9:56)

    victor L [utilizator]

    chiar foarte simplu.
    A realizat El Însuşi ca imparatul e gol, (un) Bidon Gol.
    Dar cit de orbi trebuie sa fie unii de pe margine, care l-au aclamat?!
    Sau dottore, care spune ca a fost manipulat/speriat.
    Si neaparat cu "mîna" lui Basescu :P
  • 0 (0 voturi)    
    Nici nu stia saracu Crinel cita dreptate are (Luni, 2 iunie 2014, 10:34)

    bogdan1477 [utilizator]

    ... Cind declara la misto ca cel mai tasre se teme "De Departamentul de Stat al SUA" habar n-avea cita dreptate avea.
  • 0 (0 voturi)    
    Din pacate, (Luni, 2 iunie 2014, 12:14)

    Gabi M [utilizator]

    incepand cu 2007,cu Tradiceanu in frunte,PNL s-a aliat cu mafiotii roszii,a luptat cu Justitia independenta,a subminat statul de drept.Dl.Antonescu a realizat prea tarziu cat mult rau a facut tzarii si nici macar nu si-a cerut iertare.Macar acum liberalii ar trebui sa-i dea afara pe toti cei care stau alaturi de Motocicleanu si PSD.Doar asa se pot curata de pacate.
  • 0 (0 voturi)    
    Decapitarea PNL (Luni, 2 iunie 2014, 15:10)

    LiviuStoian [anonim]

    De regula cand cineva renunta la ceva o face pentru a primi ceva in schimb. Dl. Antonescu, dupa cateva vizite la Viena si dupa cateva intalniri secrete cu presedintele Basescu l-a adus in PNL, mai intai pe marele mason Frunzaverde pe o pozitie de conducere, personajul care a dus PDL-ul in PPE, iar apoi pe Iohannis, direc pe pozitia de vicepresedinte. Dupa aceasta Dl. Antonescu a intors neasteptat foaia, a inceput sa critice USD-ul si pe Ponta, pentru ca acum sa se retraga si de la anuntata candidatura la presedintie si din fruntea PNL. Intrebarea nu este ce a primit in schimb sau de ce a scapat el sau familia sa. Nu exista decat doua posibilitati: ori corupatoarea Germanie l-a cumparat si se retrage sa-si pape banii in tihna, ori Basescu are un dosar care l-ar compromite. Daca insa cineva crede ca acesta este finalul se inseala. Niciunul dintre conducatorii locali ai PNL nu va accepta sa renunte la functia lui, iar batranii liberali se foiesc deja cu gandul ca partidul lor va disparea si ca se vor intalni in curand cu fondatorii acestuia. Doar serviciile secrete ne vor putea lamuri dupa alegerile prezidentiale. cert este ca romanii nu il vor accepta pe Iohannis drept presedinte pentru ca nu este nici calificat suficient si nici carismatic. Este foarte posibil ca viitorul candidat al dreptei sa fie cineva care inca nu este pe listele oficiale. oricum, presedintele se poate felicita ca a reusit sa decapiteze PNL-ul. Cine urmeaza ? In ce stadiu este dosarul impotriva lui Ponta la care se lucreaza de ceva ani ? Tara are nevoie de un presedinte care in prezent nu este inregimentat politic, dar care sa stie suficient drept si sa nu mai faca ce a facut prezentul presedinte. Mie mi-ar placea Alexandru Atanasiu, profesorul de drept al Monicai Macovei si a altor multi politicieni.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version