Liderul Jobbik catre Basescu si Ponta: Ori sunteti dezinformati, ori faceti un joc antimaghiar/ Deputat Jobbik: Vona Gabor nu va mai veni in Romania pana la alegerile parlamentare din Ungaria

de I.R.     HotNews.ro
Joi, 13 martie 2014, 16:23 Actualitate | Politic


Presedintele Jobbik, Vona Gabor, afirma ca Traian Basescu si Victor Ponta "ori au fost dezinformati, ori fac un joc politic antimaghiar", iar daca au o problema cu el pe motiv ca sustine autonomia, atunci sa spuna clar si "sa nu imbrace intentia lor reala intr-o haina asa de transparenta", informeaza Mediafax. Deputatul Jobbik Szavay Istvan a declarat, joi, la Brasov, ca presedintele partidului, Vona Gabor, nu va mai veni in Romania pana la alegerile parlamentare din Ungaria pentru a-si sustine candidatura, el spunand ca Jobbik nu este un partid extremist sau nationalist, ci sustine natiunea maghiara

Intr-un mesaj postat pe pagina sa de Facebook si adresat presedintelui Traian Basescu si premierului Victor Ponta, Vona Gabor isi exprima "nedumerirea" fata de intentia autoritatilor romane de a-i interzice prezenta pe teritoriul tarii.

Vona se intreaba ce ilegalitate a comis, in conditiile in care nu a facut altceva decat sa marsaluiasca in mod pasnic la manifestarea de luni seara, de la Targu Mures.

"Daca pentru acest lucru sunt interzis, atunci ce se va intampla cu miile de participanti? Vor fi interzisi din tara si liderul belgian, catalan si basc, care la fel au participat? Ei nu doar au marsaluit in liniste, ca mine, ci au sustinut si discursuri remarcabile", arata Vona.

El precizeaza ca, potrivit emisiunilor de stiri, membrii Jobbik si ai Garzii Maghiare ar fi provocat incidente la Targu Mures, insa acest fapt este "o minciuna mare", subliind ca acestia au respectat recomandarile organizatorilor si au marsaluit pasnic si nu au avut nici steaguri de partid.

"Acest lucru s-a intamplat. Pentru asta se doreste interzicerea noastra? Domnule presedinte, domnule premier, sa nu va faceti de ras! Inteleg eu ca voturile sunt importante, fiind si eu presedinte de partid, dar totusi exista un nivel sub care nu merita sa cobori. In cazul in care dumneavoastra aveti o problema pentru ca eu si partidul meu, consecvent si in orice imprejurare, suntem alaturi de problema autonomiei secuiesti, atunci sa spuneti cinstit. Sa nu imbracati intentia dumneavoastra reala intr-o haina asa de transparenta! (¬) Daca aveti o problema cu programul Jobbik sau cu mine, fiti barbati si spuneti clar: problema cu mine este ca sprijin autonomia secuilor. Atunci voi intelege acest lucru, dar aceasta incercare puerila pentru interzicerea mea, este nedemna si de compatimit", sustine presedintele Jobbik.

El mai sustine ca in acest caz exista doua posibilitati: ori cei doi politicieni romani au fost dezinformati, ori acestia duc un joc politic antimaghiar de nivel scazut.

"Sunt doua posiblitati. Ori sunteti dezinformati, ori duceti un joc politic antimaghiar de nivel scazut", mentioneaza Vona Gabor.

Presedintele Traian Basescu declara, marti, ca cere Guvernului si Parlamentului emiterea unui act normativ prin care sa se interzica prezenta membrilor partidului Jobbik in Romania, pe care l-a catalogat drept "extremist".

Premierul Victor Ponta a afirmat, miercuri, ca Ministerul de Interne il poate declara pe liderul Jobbik drept persoana indezirabila pe teritoriul Romaniei daca presedintele Traian Basescu, ca sef al Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, avizeaza procedura.

Ulterior acestei declaratii, Guvernul a transmis adresa, datata 12 martie, prin care premierul Victor Ponta i-a trimis presedintelui Traian Basescu nota de informare redactata de vicepremierul Gabriel Oprea, ministru de Interne, privind activitatile pe teritoriul Romaniei ale presedintelui partidului Jobbik din Ungaria, Vona Gabor, "cu impact in planul securitatii nationale si sigurantei publice", si il roaga, in acest sens, sa avizeze, in calitate de presedinte al CSAT, concluziile si masurile propuse in nota de informare.

Ulterior, seful statului a declarat ca nu a citit inca nota Guvernului pe subiectul Jobbik, adaugand ca el vizeaza un spectru mai larg de activitati extremiste pe teritoriul Romaniei, mentionand si Garda Maghiara.

Deputatul Jobbik Szavay Istvan a declarat, joi, la Brasov, ca presedintele partidului, Vona Gabor, nu va mai veni in Romania pana la alegerile parlamentare din Ungaria pentru a-si sustine candidatura, el spunand ca Jobbik nu este un partid extremist sau nationalist, ci sustine natiunea maghiara., potrivit Mediafax. Szavay Istvan a adaugat, in acest context, ca liderii UDMR care fac astfel de declaratii "nu au interesul natiunii maghiare, ci interese la guvernare".

Intrebat daca presedintele Jobbik, Vona Gabor, va veni in Romania pentru a-si sustine candidatura in Parlamentul ungar, Szavay Istvan a spus ca acesta nu va veni pana in 6 aprilie, data la care vor avea loc alegerile parlamentare din Ungaria.

Szavay Istvan a precizat ca a venit in Transilvania pentru a prezenta maghiarilor cu dubla cetatenie programul electoral, iar urmatoarele intalniri cu cetatenii vor avea loc la Sfantu Gheorghe, Baraolt si Miercurea Ciuc.

"Jobbik a scris istorie si a facut un bine celor din Transilvania", a spus el.

El a spus ca doreste ca resursele din partea Guvernului ungar sa se majoreze de cinci ori pentru cetatenii maghiari si sa se creeze locuri de munca pentru maghiari in societati comerciale, unde sa se ceara sa se vorbeasca limba maghiara.

Intrebat daca membrii Jobbik au vreo implicare in evenimentele de la Targu Mures, Szavay a spus ca simpatizantii partidului Jobbik nu au nicio legatura cu actiunile de protest din municipiu.
Luni seara, aproximativ 4.000 de persoane au participat la comemorarea secuilor ucisi in 1854, organizata la Targu Mures, CNS cerand autonomia Tinutului Secuiesc, dar si inceperea unui dialog cu noul guvern privind statutul regiunii.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5152 vizualizari

  • +12 (16 voturi)    
    afara cu... (Joi, 13 martie 2014, 16:37)

    mache [utilizator]

    ..Voma...

    'nuff said...

    Ce'ar fi sa ma duc si eu la oha in .uk sa 'marsaluiesc pasnic' ?
    • 0 (4 voturi)    
      Eh (Joi, 13 martie 2014, 19:21)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui mache

      In tarile civilizate ai si dreptul asta, deci daca iti cumpara cineva un bilet de autocar, poti merge la un protest in uk si nu vei fi expulzat.
      Interesant ca moderatorul Hotnews ti-a permis mica ghidusie practicata de microbistii care este.
      Presupun ca e ok sa urli 'afara cu ungurii din tara', e doar o forma de alint, asa ca nu vad de ce te-ai jenat.
      Legea nu trebuie sa fie croita dupa cum dicteaza frustrarile sau prejudecatile bizonilor, ci sa fie transparenta si aplicata in functie de fapte.
      'Extremistul ungur', are dreptate aici. Daca ungurii (cetateni europeni) incalca legea, atunci sa fie amendati, bagati la inchisoare, sau expulzati.
      Rahaturi din astea propagandistice nu fac decat sa le dea apa la moara si sa ii radicalizeze pe cei care pun botul la ce vand 'extremistii'.
      • +5 (5 voturi)    
        N-are dreptate extremistul (Joi, 13 martie 2014, 20:07)

        federal [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        Daca intri in orice tara si iti faci campanie electorala defaimand, dand indicatii guvernului tarii respective sau dand mesaje care incita la ura , esti expulzat in secunda doi.
        N-apuci nici sa stranuti si te-ai trezit in avion.

        In cazul de fata , oficialitatile recunosc faptul ca a incalcat legea.
      • 0 (0 voturi)    
        nici in UK nu l au primit (Vineri, 14 martie 2014, 8:13)

        dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        http://www.theguardian.com/world/shortcuts/2014/jan/22/fascist-hungarian-gabor-vona-immigrant-uk

        Fascist Hungarian Gábor Vona: not the sort of immigrant we want in the UK

        What is the secret of their success? Anti-immigrant rhetoric, anti-Gypsy rhetoric and, increasingly, thinly veiled antisemitism. When the World Jewish Congress was held in Budapest, Vona said: "The Israeli conquerors, these investors, should look for another country in the world for themselves because Hungary is not for sale."


        Vona e nefrecventabil si pt englezi, nu numai pt romani.
  • +13 (15 voturi)    
    "liderul belgian" (Joi, 13 martie 2014, 16:47)

    Berzelius [utilizator]

    "Vor fi interzisi din tara si liderul belgian, catalan si basc, care la fel au participat?"

    A participat un lider belgian?? Care? Regele Filip?

    Bai nene, esti dus depaaarte...
    • -1 (1 vot)    
      Banc cu unguri (Joi, 13 martie 2014, 20:26)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Berzelius

      Parca e festivalul de bancuri 'Da-i in gura ca e ungur', nu conteaza ca e un banc bun sau prost, toti popandaii au ocazia sa starneasca hohote de ras.
      Serios acum, nu trebuie un nivel prea ridicat de inteligenta ca sa intelegi ce a spus ungurul cu pricina, trebuie doar sa ai un minim de bunavointa.
      Habar nu am cine a participat la acea adunare, dar folosind un dram de logica, unul de inteligenta, unul de bunavointa si unul de vaga cultura generala ar iesi ceva de genul:
      In Belgia exista doua regiuni mari, Flandra si Valonia, cu cetateni care vorbesc fie olandeza, fie franceza. Evident ca exista tot felul de discutii despre divizarea tarii si evident ca intr-o astfel de situatie exista tot felul de partide si partidulete, care, vrei sau nu vrei, au lideri.
      Imi imaginez ca la un astfel de lider s-a referit domnul jobikk, un lider (belgian, ca e inca belgian) al unui partid care probabil sustine divizarea Belgiei si, in consecinta, sustine toate ideile de divizare ale diverselor tari Europene.
      Sper ca ti-a venit inima la loc, regele Filip nu a participat, pentru ca imi imaginez ca nu e unul din cei care sustin divizarea Belgiei.
      Ungurul are iar dreptate. Ce fel de europeni suntem daca interzicem doar ungurilor separatisti intrarea in Romania, iar belgienilor, sau bascilor nu.
      Ori le interzici la toti, pe principiul 'nu vrem picior separatist in spatiul carpato-danubiano-pontic', ori ii lasi pe toti sa se adune si le interzici accesul pe teritoriul tarii dupa ce, eventual, vor fi incalcat vreo lege care sa justifice asta.
      E o iluzie sa crezi ca poti opri o idee, interzicand unui individ sa treaca granita. Din contra, ii faci un serviciu.
      • +2 (2 voturi)    
        "Ungurul are iar dreptate." (Vineri, 14 martie 2014, 0:09)

        Berzelius [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        Domnule muci flenduri,
        Serios acum, crede-ma, cunosc suficient de bine cum stau lucrurile in Belgia, ca sa nu fiu nevoit sa iau lectii de la Domnia ta.
        "Evident ca exista tot felul de discutii despre divizarea tarii si evident ca intr-o astfel de situatie exista tot felul de partide si partidulete, care, vrei sau nu vrei, au lideri."
        Afla domnule Muci-Flenduri ca doar UNELE partide flamande (din nord) vehiculeaza idei separatiste, si vorbesc doar despre autonomie teritoriala, nu despre unire cu Olanda sau altceva. Cat despre valoni sau germani (exista si a treia regiune, germanica, in estul Belgiei!) nici vorba despre separare.
        Asadar daca "ungurul" care "are dreptate" ar fi spus "liderul flamand, catalan si basc" as fi trecut cu vederea, fiind vorba de trei regiuni etnice, fiecare cu tendinte de separare. Dar folosind expresia "liderul belgian" inseamna ca tocmai Dumnealui, ungurul care tipa din gura de sarpe in Romania, cum ca presedintele si primul ministru nu sunt corect informati, tocmai el nu e suficient informat.
        "Ce fel de europeni suntem daca interzicem doar ungurilor separatisti intrarea in Romania, iar belgienilor, sau bascilor nu."
        =)) Pe principiul egalitatii si nediscriminarii aveti dreptate. Dar ca europeni, care dorim o mai buna integrare a tarilor noastre, dpdv economic, social si politic, nu putem fi de acord cu incitare la dezbinare si separatism. Cu atat mai putin cu cat astfel de manifestari se desfasoara de catre indivizi din afara tarii, pe teritoriul Romaniei. Daca Dl Vona Gabor facea toate declaratiile si manifestatiile sale acolo, in Ungaria, n-aveam absolut nici cea mai mica tresarire.
        Asadar, daca sunteti de partea lui, luati-va frumos de mana, mergeti in Ungaria si faceti impreuna manifestatii de protest pana va saturati.
      • 0 (0 voturi)    
        e foarte simplu (Sâmbătă, 15 martie 2014, 17:58)

        Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        bascii, catalanii, flamanzii si valonii si care or mai fi ei nu militeaza pentru dezmembrarea Romaniei.
        Ungurii de la Jobbik o fac. Iar daca bascii si flamanzii ar milita pentru dezmembrarea Romaniei, ar trebui si ei dati afara din Romania.
        SI ACUM INCHIPUITI-VA CA TOTI ASTIA S-AR DUCE IN UNGARIA SA MILITEZE PENTRU DEZMEMBRAREA UNGARIEI!
  • +13 (17 voturi)    
    Mars (Joi, 13 martie 2014, 17:08)

    rokoz [utilizator]

    Ia uite si la obraznicul asta .... Eu sunt de acord sa interzicem acest individ fara nici e explicatie.
  • -2 (6 voturi)    
    Ce-i asta,extremism,sa aleaga oamenii ce vor. (Joi, 13 martie 2014, 17:10)

    GoldStandard [utilizator]

    Pai e democratie si sa fim democrati pana la capat,daca demos-ul Romaniei (cetatenii ei) vor vrea Jobbik(sau cum il cheama) la putere acolo sa si fie .Daca democratia asta-i asa de buna sa voteze pe cine vor.
    • 0 (4 voturi)    
      Nu, nu (Joi, 13 martie 2014, 19:29)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui GoldStandard

      Democratia e buna doar cand ne convine, la fel cum respectam dreptul celorlalti de a avea opinii doar cand aceastea coincid cu ale noastre.
      Va mai curge multa apa pe Dambovita pana vor disparea reflexele si prejudecatile comunistoide.
  • +9 (11 voturi)    
    Haios personaj (Joi, 13 martie 2014, 17:20)

    un dac [utilizator]

    Eu credeam ca toti liderii extremisti au nerv, verb, priza la public, discurs electrizant, ceva. Omul asta n-are nimic. Si mai e si mincinos. Marsul a fost neautorizat si nu a fost pasnic. Restul e chiar gargara ieftina.
  • +3 (5 voturi)    
    tupeu de ungur (Joi, 13 martie 2014, 17:22)

    pecereu [utilizator]

    UDMR ce zice?????
  • +12 (12 voturi)    
    e simplu (Joi, 13 martie 2014, 17:41)

    uzu [utilizator]

    facem regionalizarea.
    toate zonele primesc autonomie.
    zona de centru (Mures, Harghita, Covasna, Brasov, Sibiu, Alba) primeste si ea autonomie ca si celelalte zone si cu asta basta.
    e autonomie si povestea e incheiata.
    nu ne mai certam cu nimeni.
    in zonele cu populatie preponderent maghiara acceptam si folosirea limbii materne in administratie (limba romana obligatorie in administratie).
    scoli si licee in limba maghiara mi se pare normal. universitati ... particulare cate vor. pe bani statului insa nu.
    altceva ce mai e. steag. da. steagul secuiesc ok. daca asta ii face pe ei sa se simta mai acasa. si Clujul poate avea steagul lui.
    stegul ungariei nu. aici e romania, nu ungaria.
    serios si fara nici o ura.
  • +7 (7 voturi)    
    Ce lideri visezi amice? (Joi, 13 martie 2014, 17:49)

    Fane Babanu [utilizator]

    Citește istoria si pe urma compara Catalunia , Pais Vasco si Belgia cu ROMÂNIA. Noi suntem aici de mii de ani iar voi ați venit neinvitati si după ce v-ați aciuat vreți autonomie. Nem tudom bozmeg. Noi nu vrem decât sa conviețuim in pace cu toată lumea. In tara asta sunt rromi care va depășesc numeric ca minoritate si nu vocifereaza atât. In tara asta sunt si turci, tatari, armeni, bulgari, sirbi si croati, cehi si slovaci, polonezi, greci, albanezi, italieni, chinezi. Majoritatea sunt si suntem ROMANI si noi hotaram.
  • +6 (6 voturi)    
    Am si eu o propunere... (Joi, 13 martie 2014, 17:53)

    ZaR [utilizator]

    Maine demonstrez in centrul Budapestei sa-mi exprim democratic parerea personala, cum ca mi-as dori ca natia ungara sa dispara de pe fata pamantului pentru ca e dreptul natural al romanilor sa ocupe mai mult spatiu la vest de Tisa fiind o natie mai mare...sunt convins ca voi fi tolerat de catre ungurii care vor trece pe unde voi demonstra eu!

    Lasand gluma la o parte, daca asa un om a ajuns "lider" in Ungaria, atunci eu nu-i vad bine pe vecinii nostri.
    • -1 (3 voturi)    
      umm (Joi, 13 martie 2014, 19:25)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui ZaR

      Probabil ai uitat ca provii din tara lui Funar Gheorghe, C.V. Tudor si a lui Becali George asa ca e normal sa fii ingrijorat.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu la vest de Tisa. Acolo n-ai ce (Joi, 13 martie 2014, 20:42)

      Kecske [utilizator] i-a raspuns lui ZaR

      cauta ca romanii au fost, dupa cum spunea Eminescu, "De la Nistru pin` la Tisa". Si avea dreptate fiindca orice natiune/populatie avind o cultura/limba comuna a incercat sa se situeze in limite geografice usor de aparat/controlat. In aceeasi idee nu prea avem motive sa plingem dupa Cadrilater si nici mari pretentii asupra Dobrogei.
  • +8 (8 voturi)    
    M-AM SĂTURAT ! (Joi, 13 martie 2014, 18:15)

    pointless man [utilizator]

    Cum mișculează rușii ceva pe undeva hop și muțunachii maghiari scot limba ca să ne țină ocupați. Mișcarea e atît de evidentă încît îmi face greață. Partea tristă: PREA mulți unguri fîlfîie un patriotism cretin de orb fără să-și dea seama că-s niște simple scule în mîinile celor cu care s-au bătut atît de curajos în 1956. Ca întotdeauna se vede că nu-i suficient să ai mușchi - mai trebuie și creier.
  • +7 (7 voturi)    
    Jobbik (Joi, 13 martie 2014, 18:57)

    xerxes2001 [utilizator]

    Fara comentarii..out
  • +1 (1 vot)    
    da, avem o problema... (Vineri, 14 martie 2014, 11:02)

    Gheorghescu [utilizator]

    da, Voma, avem o problema si cu autonomia si cu felul nazist in care se manifesta partidul tau cu tine in frunte.
    Si nu te vrem pe teritoriul Romaniei in nici un fel, pentru ca esti extremist. Si esti si ipocrit, te dai nevinovat si civilizat cand se ingroasa gluma.
    Acuma e clar?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by