Catalin Predoiu a discutat online cu cititorii HotNews.ro despre guvernul din umbra al PDL

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 24 septembrie 2013, 18:53 Actualitate | Politic


Catalin Predoiu
Foto: HotNews.ro
​​Prim-ministrul guvernului alternativ al PDL, Catalin Predoiu, a anuntat, luni, componenta guvernului din umbra. Vezi aici componenta guvernului alternativa. Cum si pe ce criterii au fost alesi cei care formeaza asa numitul "cabinet din umbra" al PDL? Cat de bine isi face PDL datoria in opozitie si cat de activa este noua garnitura de politicieni impinsi in fata de partidul condus de Vasile Blaga? Cat de credibil este numele propus la functia de premier? Catalin Predoiu, prim-vicepresedinte PDL, a discutat online cu cititorii HotNews.ro.


  • Intalnirea s-a incheiat


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














2187 vizualizari

  • Primar General si unificarea Bucurestiului (Marţi, 24 septembrie 2013, 19:12)

    Ioana tanasescu [anonim]

    Buna seara. As dori sa stiu urmatoarele lucruri.
    - Daca PDL are vreun proiect legislativ de comasare administrativa a Bucurestiului, sa nu mai existe 7 primari, ci doar un primar responsabil ?!
    - Cine va fi candidatul PDl la functia de Primar General si daca aveti sondaje de opinie in acest sens.
    Multumesc
    Ioana tanasescu
    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 14:44)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ioana tanasescu

      Da, avem un astfel de proiect, care presupune o mai mare coerenta in managementul Capitalei. La ora aceasta, primarul general USL si ceilalti primari USL au transformat Capitala intr-un domeniu impartit in feude conduse de structuri politico-economice netransparente.

      E greu de spus in acest moment cine va fi candidat PDL la functia de primar general. Va trebui sa alegem unul care are cele mai mari sanse, sa sparga balonul numit Sorin Oprescu.
  • SUCCES (Marţi, 24 septembrie 2013, 19:27)

    UN GUVERN PROMITATOR [anonim]

    Sa intelegem ca prin guvernul din umbra, PDL-ul se pregateste din timp schimbarea guvernului actual?

    Domnu´ Predoiu nu v-am vazut numele in guvernul din umbra. Inseamna ca intentionati sa preluati in viitorul guvern, functia de premier?
    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 13:46)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui UN GUVERN PROMITATOR

      Guvernul alternativ al PDL este un instrument de opozitie. Ne propunem in principal doua lucruri: primul, elaborarea de politici publice pe domenii si al doilea, sanctionarea greselilor guvernului Ponta. Daca ministrii din guvernul alternativa vor performa, sigur ca ele vor fi optiuni serioase in viitor pentru functia de ministru in exercitiu. In PDL sunt multe persoane care pot exercita functia de premier al unui guvern in exercitiu.
  • 1, 2 si P.S. (Marţi, 24 septembrie 2013, 19:54)

    Daniels22026 [utilizator]

    1. Pentru a critica sint necesare date complete despre activitatea si initiativele guvernamentale. Cum se vor obtine aceste date, din presa sau direct de la guvernul oficial?

    2. Vor putea ministrii guvernului de opozitie sa asimileze si sa prelucreze volumul de date fara ajutorul unui minister adevarat?

    P.S. Nu-mi place sintagma "guvern din umbra". Parca suna mai bine "guvern de opozitie".
    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 13:48)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Daniels22026

      Este foarte adevarat ca nu va fi o munca usoara din pricina lipsei unui aparat administrativ la dispozitia ministrilor alternativa. Dar ne vom stradui sa obtinem aceste date din presa, de pe site-urile ministerelor, din Monitorul Oficial, de la Parlament, din studiile publicate de asociatii si fundatii si nu in ultimul rand solicitand informatii publice de la guvernul in exercitiu. Guvernul alternativa este un guvern de opozitie. Nici eu nu cred ca expresia guvern din umbra e foarte potrivita. Ea este o traducere a expresiei din limba engleza shadow cabinet. Dar si acolo sensul este mai degraba de dublura a cabinetului in exercitiu decat de umbra.
  • Miniştrii aleşi... (Marţi, 24 septembrie 2013, 20:07)

    Geos Costan [utilizator]

    Bună seara! Vă rog să-mi explicaţi de ce l-aţi cooptat pe Ialomiţeanu în guvern? Sper că nu din cauză că a fost numit cel mai bun ministru de finanţe din 2011!
    Aceleaşi nedumeriri le am legate de Turcan, la Educaţie, Nazăre, la Fonduri Europene, şi Sulfina Barbu, la Mediu. Ce îi califică pentru aceste posturi şi ce iniţiative susţin?

    P.S. Raluca Turcan a susţinut la un moment dat o sumedenie de amendamente pentru construirea de biserici în întreaga României. Sunt de părere că prea multă fervoare religioasă dăunează democraţiei.
    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 13:52)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Geos Costan

      Am observat si eu ca sunt intrebari legate de cateva nume din guvern. Cred ca in timp vom depasi faza in care vom evalua ministrii doar dupa perceptia publica, dupa "priza" mediatica si sunt convins ca toti ministrii guvernului alternativa vor confirma prin solutii si prin pozitii publice critice la adresa cabinetului Ponta. Domnul Ialomiteanu este un specialist recunoscut in lumea finantelor, printre altele autor a 11 carti de specialitate si are o solida experienta ministeriala. La fel si ceilalti indicati in intrebare - Turcan, Nazare, Barbu - daca veti citi cu atentie CV-urile lor veti vedea ca au experienta anterioara de manageri publici ai domeniilor respective.
  • propunere : ministrul sanatatii (Marţi, 24 septembrie 2013, 20:29)

    Marius Panaitescu [anonim]

    1.Care au fost criteriile folosite la selectarea dlui dr. Serban Dragos,are pofil de ministru? (e chirurg la SUUB).A condus un spital, pana acum.
    2.A-ti consultat organizatiile din teritoriu, sa va trimita propuneri,pt selectie, dl. dr. Florea Dorin ce pdv are ?
    Multumesc.

    PS. Totusi ar fi buna o coalitie de dreapta...!
    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 13:54)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marius Panaitescu

      1. Dl doctor Serban Dragos, pe langa faptul ca e un chirurg consacrat, are solide studii de management al sistemului sanitar, inclusiv in strainatate, dar si practica de management sanitar. De asemenea, simpla lectura a CV-ului va poate da proba celor spuse de mine.

      2. Da, am consultat organizatii din teritoriu pe oriunde am fost am cerut propuneri, CV-uri. De asemenea, am cerut public propuneri si oferte de persoane inclusiv in forurile partidului. Am discutat cu dl Dorin Florea despre ministerul administratiei si internelor, dansul mi-a explicat ca are o agenda foarte incarcata in plan local care nu i-ar permite exercitarea unei functii in guvern.
  • moralitate & legalitate & referendum (Marţi, 24 septembrie 2013, 20:34)

    GeorgeT [utilizator]

    Partea buna : sunt votant Basescu si PDL. si pretuiesc fostul guvern BOC pentru ce a facut pt tara.

    - exista vreo speranta ca guvernul PDL, fie si din umbra, nu are ca membri persoane anchetate sau condamnate pentru fapte incriminate ca infractiune.

    - ce actiuni o sa intreprinda guvernul PDL pentru aplicarea referendumului din 2009

    Partea rea, asa cum este acum PDL sigur nu mai primeste votul meu.
    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 13:57)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui GeorgeT

      Nici unul din membrii cabinetului alternativa nu are probleme penale sau de integritate. Daca o astfel de situatie va apare, sunt convins ca nu va fi nevoie sa intervin, se vor retrage imediat.
      PDL a militat si militeaza in spatiul public pentru aplicarea referendumului din 2009 si revizuirea Constitutiei in acest sens. De asemenea, PDL a actionat pentru blocarea proiectului Antonescu - Chiuariu - Ponta de revizuire a Constitutiei, care ignora rezultatele din 2009.
  • Opozitia (Marţi, 24 septembrie 2013, 20:51)

    mateifl [anonim]

    Nu vad PDL avand o pozitie clara pe problemele de actualitate, de ex. Rosia Montana sau problema cainilor fara stapan, ca sa iau 2 din cele mai recente teme din spatiul public.
    Contrastul e foarte mare cu atitudinea USL de inainte de castigarea alegerilor, care sanctiona prompt si foarte vocal orice greseala a adversarilor.
    De ce? Care este explicatia acestei atitudini care genereaza acuzatii mai mult sau mai putin fondate de blat, non combat, etc .... ?
    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 14:02)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui mateifl

      Puteti verifica, PDL a fost primul partid care, intr-o conferinta de presa pe care am sustinut-o, a ridicat problema neconstitutionalitatii si ilegalitatii PROIECTULUI PONTA - ROSIA MONTANA.

      Am receptat critica privind "lipsa de activitate" a PDL si consider ca aceasta perceptie creata in primele luni ale lui 2013 de faptul ca PDL s-a concentrat mai mult pe problemele interne, alegeri, etc, repet, aceasta perceptie nu mai este acoperita de realitatea din teren. Va rog sa observati ca PDL s-a pronuntat ferm, prompt impotriva tuturor derapajelor guvernului Ponta din ultimele luni si ale majoritatii USL. De exemplu, proiectul de revizuire a Constitutiei, proiectul Rosia Montana, esecul gestionarii problemei cainilor fara stapan, esecul marilor privatizari etc. Stau marturie zecile de interventii publice ale liderilor partidului. Guvernul alternativa pe care-l conduc va avea ca obiectiv intensificarea acestei opozitii, pentru ca este responsabilitatea noastra sa ne opunem unui guvern care face politici de stanga, asezonate cu derapaje administrative paguboase.
  • ministrul apararii (Marţi, 24 septembrie 2013, 21:00)

    Alex [anonim]

    Ce il califica pe domnul Marinica Dinca pentru pozitia de titular al domeniului apararii?
    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 14:03)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alex

      Dl Marinica Dinca este un senator de profesie avocat, care, in ciuda tineretii, are deja o solida experienta de management public si administrativ. Este o speranta a noastra si sunt convins ca va confirma.
  • buna seara (Marţi, 24 septembrie 2013, 22:43)

    geocrin [utilizator]

    Pe cind credeti ca va ajunge PDL ceea ce a fost altadata?
    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 14:05)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui geocrin

      Eu cred ca in masura in care mentinem trendul instalat in ultimele doua luni si guvernul alternativa va construi solutii concrete pentru problemele romanilor, lovind puternic in toate relele pe care ni le aduce guvernul Ponta si majoritatea de stanga USL, PDL se va vedea din nou asa cum spuneti ca s-a vazut altadata.
  • Buna seara (Marţi, 24 septembrie 2013, 23:19)

    Mircea [anonim]

    Domnule Predoiu, va felicit pentru aceasta initiativa. In ultimele luni PDL nu a mai aparut decat foarte, foarte rar pe scena politica.

    Legat de aceasta situatie:

    1. Ce face/pregateste PDL in acest moment pentru Romania si romani? Fara suparare, dar sunteti invizibili ca partid in politica actuala din tara..

    3. Ati accepta (ca politician si posibil viitor prim ministru) sa semnati o hartie prin care va angajati ca veti tine promisiunile facute si acceptate de populatie si in caz de neindeplinire, sa va dati imediat demisia? Scuze, dar suflam si in iaurt cand e vorba de politicieni.

    Multumesc
    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 14:08)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mircea

      1.Guvernul alternativa este un instrument care va lucra pentru Romania si pentru romani. Depinde de noi sa demonstram ca meritam aceasta sansa. Aceasta este si ratiunea unui guvern alternativa, sa pregateasca din timp un program coerent cu care sa mearga partidul in alegeri si o echipa inchegata care sa fie la dispozitia partidului. Consider ca daca un politician obtine voturile prin minciuna sau prin bani trebuie sa plece.
  • Ministrul Justitiei (Miercuri, 25 septembrie 2013, 1:14)

    taranistu [utilizator]

    in guvernul ”Umbra” este Monica Macovei. De ce nu ati pus-o ministru pe bune, cand aveati puterea?
    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 14:08)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui taranistu

      Sunt in politica de trei luni. Nu am fost niciodata in pozitia de a face numiri in vreun guvern.
  • Ministrul Energiei (Miercuri, 25 septembrie 2013, 1:19)

    taranistu [utilizator]

    ce merite are dl ministru din umbra, Bode? sunteti la curent cu angajarea ”ciudata” a fratelui acestuia prin ”transfer” din functia de paznic de la mistretii din Balc la Vama Zalau? Avand aceste antecedente mai credeti ca ar putea raspunde de un minister atat de important?
    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 14:11)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui taranistu

      Lucian Bode a acumulat o experienta notabila in domeniul energiei, atat din guvernul Ungureanu cat si din activitatea ulterioara de monitorizare a acestui domeniu din calitatea de parlamentar. Pozitiile sale publice demonstreaza acest lucru, stie despre ce-i vorba si sunt convins ca va puncta atat pe partea de constructie cat si pe partea de critica. Nu sunt la curent cu angajarea fratelui la vama Zalau, dar acum, daca tot mi-ati spus, o sa-l intreb. Ramane de vazut daca e ceva in neregula.
  • vitrina si gunoiul din PDL.... (Miercuri, 25 septembrie 2013, 8:27)

    vio [anonim]

    Recent DNA l-a pus sub urmărire penală pe Ioan Oltean, iar Dna Macovei a cerut demisia acestuia din funcţia de vicepreşedinte al PDL, reamintind că procurorii anticorupţie susţin că liderul democrat-liberal şi-ar fi folosit "influenţa sau autoritatea funcţiei de vicepreşedinte/secretar general al unui partid, în scopul obţinerii pentru sine sau pentru altul de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite, în formă continuată şi infracţiunea de favorizarea infractorului".
    Preşedintele Vasile Blaga în loc să-si îndrepte dojana contra lui Ioan Oltean, a vizat-o pe Monica Macovei, afirmand: "Monica ar fi trebuit să aibă aceste discuţii în interiorul partidului”.
    Pare ca Guvernul Dvs din umbra pare "o vitrina dichisita", cum spunea cineva, menita sa ia ochii, in timp ce sub presul PDL gunoiul e bine mersi !
    Dvs, cum vedeti aceasta situatie din PDL ?!
    Reamintesc aici ca Ioan Oltean nu este singurul membru de vaza al PDL in atentia DNA.
    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 14:14)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui vio

      Intr-adevar, situatia lui Oltean nu-i o bucurie pentru partid, dar totusi ramane de vazut care este adevarul pornind de la prezumtia de nevinovatie. Monica Macovei a avut totdeauna o pozitie consecventa in astfel de cazuri, inclusiv in cel de fata, si acest lucru este laudabil. Sensul spuselor lui Vasile Blaga viza o aplicatie practica a acelor principii care uneori pot fi mai usor schimbate in realitate printr-o discutie interna.
  • cateva intrebari despre ce ati facut (Miercuri, 25 septembrie 2013, 8:47)

    Mircea Dumitran [anonim]

    1. Cum ati rezolvat problema practicii neunitare, cea mai mare problema a justitiei romane, care ascunde multa incompetenta, superficialitate si coruptie?
    2. Ati declarat pe la inceputul carierei de ministru ca cca. 30 la suta din solutiile date de instante sunt gresite (erau rezultatele unui studiu). Considerati ca in aceste conditii Romania mai este un stat de drept?

    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 14:16)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mircea Dumitran

      Problema practicii neunitare este in competenta ICCJ - instante - CSM. Aceste trei centre functionale din sistemul judiciar trebuie sa organizeze pregatirea profesionala si consultari profesionale pe marginea practicii care sa conduca la o practica unitara. Ca ministru, am promovat si trecut prin Parlament legea micii reforme si codul de procedura civila, care pune la indemana instantelor institutii juridice prin care sa poata asigura practica unitara.
    • raspuns 2 (Miercuri, 25 septembrie 2013, 14:17)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mircea Dumitran

      Da, Romania este un stat de drept. Practica neunitara este un deziderat si in alte sisteme judiciare.
  • De ce nu face ACUM PDL opozitie (Miercuri, 25 septembrie 2013, 8:53)

    Romanul [anonim]

    Dl. Predoiu,
    usl face ce vrea in tara si pdl-ul NU aude si nu are absolut nici o pozitie in parlament.E bine si frumos sa faceti noi guverne, dar ar trebui ca pdl sa isi faca datoria si sa se bata cu usl in toate. Blaga este total absent ca lider de partid si unicul care face opozitie este Basescu.Cred personal ca ar trebui sa va construiti credibilitatea luptindu-va cu ponta si usl si apoi sa propuneti noi ministrii.
    2. In aceiasi idee, de ce nu luati pozitie in raport cu Rosia Montana, problema ciinilor maidanezi, lipsa locurilor de munca si restul marilor probleme care preocupa romanii?
    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 14:17)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Romanul

      a se vedea raspunsul de mai sus la ambele probleme
  • agricultura (Miercuri, 25 septembrie 2013, 9:14)

    tanarul agricultor [anonim]

    Agricultura s-a dovedit un sustinator de "nadejde" al cresterii economice din ultimii ani in ciuda dependentei de clima. Ce va face in mod concret "guvernul din umbra" pentru a facilita dezvoltarea agriculturii, a celei moderne desigur (sa uitam totusi de boii lui Grigorescu...)? Marii agriculturori sunt cei care sustin bugetul de stat si nu cei mici, lipsiti de putere financiara si care practica o agricultura de secol XX, asta in cel mai bun caz. Ca sa nu mai mentionam aici fenomenul numit evaziune fiscala... Credeti ca batranul de 80 de ani se duce la administratia financiara sa declare si sa plateasca impozit si CAS sau mai stiu eu ce alta taxa pe veniturile din arenzi? Nu exista nicio lege de natura a facilita intr-o modalitate sau alta comasarea terenurilor care sunt excesiv faramitate si pe care nu se poate practica o agricultura moderna. In conditiile in care in "vechiul regat" nu exista cadastru, au fost emise titluri a caror suprafata cumulata depaseste suprafata tarlalei, exista terenuri vandute de mai multe ori, marea masa a taranilor nu a facut succesiuni, pe scurt circuitul civil al terenurilor agricole este sub un mare semn de intrebare, cum doreste "guvernul din umbra" sa remedieze aceste probleme? Si sa nu discutam de legea nr. 165/2013 care nu face decat sa amane inca o data rezolvarea acestor probleme...
    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 14:21)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui tanarul agricultor

      PDL are o strategie pentru dezvoltara agriculturii care a fost prezentata public. Mentionez in contex de strategia de dezvoltare a agriculturii elaborata de Comisia Prezidentiala. Exista deci un inventar al problemelor si un inventar al solutiilor. Guvernul socialist Ponta ar trebui doar sa le puna in aplicare. Din pacate, inaptocratia care s-a instalat odata cu venirea USL la putere face imposibil acest lucru. Noi vom milita inclusiv prin demersurile ministrului agriculturii din guvernul alternativa pentru solutii precum o lege a creditului agricol, scaderea accizelor la motorina pentru lucrarile agricole, crearea de depozite si silozuri, inclusiv de celule de siloz la fiecare ferma pentru a usura munca fermierilor. As mentiona de asemenea ca birocratia guvernului USL opreste atestatele pentru produse traditionale prin schimbarea frecventa a documentatiei. Dau ca exemplu pita de Pecica, care nu poate obtine atestat pentru produs traditional din cauza ministerului agriculturii.
  • cetatean! (Miercuri, 25 septembrie 2013, 9:23)

    ofsenita [utilizator]

    1.Sunteti mandru de activitatea PDL din ultimul an?
    2.Membri de rand ai partidului sunt mandri ca apartin acestui partid? Ce actiune a PDL din ultima perioada ar justifica mandria lor?

    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 14:26)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui ofsenita

      Am intrat in politica cu determinarea clara sa ne uitam in viitor mai mult. Sunt multe lucruri care nu s-au facut bine in trecut. Provocarea generatiei mele este sa le indreptam, sa aducem un mai mult profesionalism in activitatea administrativa, mai multa integritate si sa reusim sa desavarsim integrarea Romaniei in UE. Noi am intrat in UE dar inca suntem departe de multe standarde ale UE. Acest lucru este periculos daca se mentine pe termen lung. Trebuie sa eliminam decalajele si cheia se afla in politica. Cred ca raspunderea acum este pe umerii noii generatii, care trebuie sa produca alte modele politice, bazate pe substanta si nu pe imagine, bazate pe rezultate si nu pe flecareala. Sigur, comunicarea, mass-media, retelele de socializare, pozele, festivitatile, trompetele si baloanele fac parte din recuzita politica. Dar faptul ca le stapanesti bine doar pe acestea nu te mai poate recomanda ca politician in viitor. Uitati-va la dna Merkel. Priviti-o cat de decenta apare in toate ipostazele, cat de modesta este si ce rezultate are. Nu este oare o legatura intre toate acestea? Ce modele vrem in continuare? Facute din baloane de sapun sau prin munca temeinica?
  • Intrebare dl Predoiu (Miercuri, 25 septembrie 2013, 12:31)

    michael [anonim]

    Am apreciat de multe ori franchetea si pozitiile corecte exprimate de dvs in diverse intervie-uri. Acum mai multi ani cand ati devenit ministru la justitie am vazut in CVul dvs ca ati facut parte din Consiluil de Administratie de la CEC. Dvs fiind un membru al unei case de avocatura particulare in acel timp, ati putea comenta in ce imprejurari ati fost numit in aceasta pozitie la CEC si cam ce ordin de marime are indemnizatia primita cu aceasta ocazie? Sau in calitate de membru in Consiliu de Administratie dati-mi un exemplu de actiune sau vot la care ati luat parte si ati determinat ceva pozitiv la CEC?
    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 14:32)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui michael

      Am facut parte in 2007-2008 cateva luni din Consiliul de Administratie al CEC. Am fost numit in aceasta pozitie la CEC de catre ministrul finantelor din acea perioada, dl Vosganian, care cunostea expertiza mea de avocat in dreptul bancar. Indemnizatia de membru in CA din cate imi aduc aminte era intre doua si trei mii de euro lunar. In perioada in care am fost membru in consiliu imi aduc aminte ca CEC si-a restructurat reteaua in teritoriu, si-a extins baza de clienti si a finalizat cu succes un complicat proces de rebranding si repozitionare in piata. Artizanul acestor politici a fost presedintele CEC Radu Ghetea. De votat, se vota in fiecare sedinta de consiliu.
  • Programul de guvernare (Miercuri, 25 septembrie 2013, 13:07)

    PERIFERIGERI [utilizator]

    Buna ziua domnule Predoiu,
    In primul rand va multumim pentru implicare in malaxorul politicii dambovitene.
    Cred ca a venit, in sfarsit, momentul , sa vedem un program politic adevarat. Cu subiect si predicat, pornind in fiecare domeniu de la starea actuala. Fara acuze si scuze, doar o analiza obiectiva a starii de fapt. Pentru aceste analize nu e nevoie, sau n-ar trebui, sa fiti la putere - sunt site-uri si informatie online.
    Apoi solutii. Fara vesnicele angajamente, vom face si vom drege. Ca la matematica: Date de intrare si rezultate obtinute. Am convingerea ca daca solicitati ajutorul unor matematicieni nu aveti decat de castigat.
    Una din problemele majore ale Romaniei este economia gri si neagra, in final evaziunea fiscala. Aveti solutii pentru reducerea ei?
    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 14:35)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui PERIFERIGERI

      In privinta economiei gri si a celei negre, trebuie mers pe mai multi vectori de actiune:

      - dereglementarea (abrogarea de legislatie inutila, corelarea celei in vigoare)
      - un regim legislativ simplificat pentru intreprinderile mici si mijlocii
      - combaterea evaziunii fiscale
      - profesionalizarea administratiei fiscale
  • Dece nu ? (Miercuri, 25 septembrie 2013, 13:12)

    Stefan RADOVEANU [anonim]

    Buna Ziua catalin PREDOIU,

    Simpul doua intrebari :

    1. Sa incerc poate merge, Oameni Noi la Timpuri noi si strecor doi trei vechi. Dece ?

    2. Si "Dece" nu renuntati la *Merge si asa * ?

    Cordialement, multa prietenie si succes !!!

    Stefan RADOVEANU
    Expert Intelligence économique
    GENEVE
    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 14:38)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Stefan RADOVEANU

      Guvernul unui partid, fie el si guvern alternativa, trebuie sa fie echilibrat politic in sensul ca trebuie sa cuprinda simultan oameni din diverse organizatii din diverse regiuni, din diverse fractiuni ale partidului si atat din generatia mai veche cat mai ales din cea noua. Ceea ce este esential este ca toti cei numiti sa fie buni politicieni si buni profesionisti in acelasi timp. Eu cred ca aceasta echipa indeplineste criteriile si sunt convins ca le va proba.
      E o sansa pentru ei si depinde numai de ei s-o valorifice.
  • Energy (Miercuri, 25 septembrie 2013, 13:36)

    oilman [utilizator]

    Catalin,

    1. Evident un guvern mult mai bun decit gluma actuala, dar nu cred ca ati mers all the way. Nu vad nici un expert in Energie - ce aveti de gind
    2. Care este pozitia reala a PDL referitor la shale gas ?
    3. Asta nu e intrebare. Ne cunoastem destul de bine, daca va pot ajuta in O/G trimite-mi un email si voi raspunde

    Multa bafta si toate bune
    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 14:40)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui oilman

      Bode stie bine domeniul energiei si va va demonstra lucrul asta.

      Pozitia PDL in privinta gazelor de sist a fost exprimata in repetate randuri. Exploatarea gazelor de sist trebuie sa fie sigura din punct de vedere al mediului si acceptata de comunitatile locale in care se face exploatarea. De la caz la caz conditiile pot diferi. Deci, de principiu suntem pentru, in conditiile exprimate mai sus.
  • ce propune PDL..... (Miercuri, 25 septembrie 2013, 13:42)

    translativus [utilizator]

    .....pentru pedepsirea tuturor alesilor care nu isi indeplinesc promisiunile din campania electorala ? (ex. pierderea postului si plata de daune materiale)

    - Daca sunteti de acord ca parlamentarii, sefii de CJ si primarii sa aiba limitat la doua numarul de mandate, asta pentru a asigura "primenirea clasei politice" ?

    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 14:48)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui translativus

      Trebuie sa fim lucizi si profesionisti in discursul politic. Nicaieri in lume nu exista sanctiuni financiare pentru neindeplinirea promisiunilor din campania electorala. Dar exista sanctiunea politica, sanctiunea electorala.

      Este o idee interesanta de sorginte libertariana, dar cred ca adevarata solutie este o primenire calitativa a clasei politice. Nu intotdeauna schimbul de generatii asigura automat un alt tip de politica. Am vazut si tineri politicieni imbatraniti in relele obiceiuri ale celor mai vechi. Uitati-va doar la domnii Ponta si Antonescu, care s-ar putea tine de mana in ce priveste minciuna politica, ineficienta si uneori iresponsabilitatea.
  • Comment sters de user (Miercuri, 25 septembrie 2013, 13:43)

    Radu-Mihai [anonim]

    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 14:48)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu-Mihai

      am raspuns mai sus
  • Opozitie (Miercuri, 25 septembrie 2013, 13:47)

    Marius Ogrean [anonim]

    De ce nu face PDL opozitie la USL?
    Inteleg ca nu pot face mare lucru in Parlament, insa macar ar putea da declaratii publice, ar putea crea dezbateri.

    De ce nu face nimic PDL?
    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 14:48)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Marius Ogrean

      am raspuns mai sus
  • Legiferare prin Parlament (Miercuri, 25 septembrie 2013, 13:56)

    Radu Mischie [anonim]

    Buna ziua

    Credeti ca exista o solutie practica pentru a se ajunge ca ordonantele de urgenta sa fie exceptii, iar reglementarile sa se realizeze prin legi votate in parlament? Stim ce determina situatia actuala, intrebarea ar fi daca credeti ca poate fi depasita (realist vorbind) si daca PD-L, odata ajuns la putere, va incerca ceva in aceasta directie.

    Succes in continuare, sper ca guvernul "din umbra" sa fie un proiect de succes
    • raspuns (Miercuri, 25 septembrie 2013, 14:51)

      Catalin Predoiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Radu Mischie

      Problema hiperactivitatii guvernului prin ordonante de urgenta nu a rezolvat-o nimeni pana astazi.
      Cauza principala sta in proasta functionare a Parlamentului si in dimensiunea acestuia exagerata. Bicameralismul este prost reglementat in Constitutie, proiectele de legi treneaza in comisii si in camere si sunt prost scrise de parlamentari care nu au cunostinte necesare ca sa scrie legi. Si atunci guvernele, presate de urgente, emit ordonante. Dar asta nu scuza minciuna ordinara in lista de minciuni gononate prin care USL a ajuns la guvernare spunand ca nu va emite OUG. In fapt, Guvernul Ponta a batut recordul si a depasit guvernele pe care le critica. Asadar, solutia este aplicarea vointei poporului: 300 de parlamentari. In plus, partidele au responsabilitatea sa trimita oameni buni in Parlament, care stiu sa scrie legi.
  • Viitorul Romaniei (Miercuri, 25 septembrie 2013, 14:51)

    Valentin Iordachita [anonim]

    Buna ziua,

    Sunt unul dintre cei multi care cred ca viitorul apartine gandirii liberare. De ceva timp am posibilitatea sa urmaresc pe viu evolutia societatea europeana, cu bunele si relele ei.
    Va intreb pentru ca inca sper ca se mai poate face ceva bun in tara noastra:
    Credeti ca partidul din care faceti parte poate lasa argoliile la o parte si sa promoveze o politica in interesul tarii si a cetatenilor onesti si muncitori?
    Va multumesc!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version