Adrian Nastase: Proiectul Autostrazii Transilvania, sabotat politic. Basescu a intrerupt lucrarile pentru doi ani

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 30 mai 2013, 13:31 Actualitate | Politic


Fostul premier Adrian Nastase a declarat joi ca proiectul constructiei Autostrazii Transilvania, contractat cu compania americana Bechtel, a fost sabotat politic, el aratand ca in 2005 Traian Basescu si ministrul Transporturilor de atunci au intrerupt lucrarile pentru aproape doi ani, relateaza Mediafax.

Intrebat daca se putea gasi o alta solutie in privinta contractului cu Bechtel decat cea in care statul roman sa plateasca despagubiri de 37 de milioane de Euro, Nastase a raspuns: "Da. In 2005. In 2005, va aduc aminte, Traian Basescu a vrut sa vada daca nu cumva compania Bechtel a dat comisioane Guvernului pe care l-am condus si a intrerupt timp de aprope doi ani, un an si jumatate - ministrul Dobre (Gheorghe Dobre - n.r.) de atunci este responsabil pentru aceasta decizie - lucrarile la autostrada".

Nastase a spus ca in acest timp in care lucrarile au fost intrerupte contractul cu Bechtel s-a triplat din cauza faptului ca echipamentele fusesera deja aduse in tara iar preturile la ciment, beton, fier beton si exproprieri au crescut.

"In felul acesta, contractul s-a triplat. Au fost niste incercari de modificare a contractelor, unele extrem de nefericite", a spus Nastase, el aratand ca presedintele Traian Basescu si Guvernul de atunci au manifestat "ura" impotriva contractului cu Bechtel.

Nastase a spus ca "ura" era bazata inclusiv pe faptul ca s-a mers pe un traseu care nu era agreat de "prietenul" lui Traian Bsaescu de la BEI, care voia ca autostrada sa mearga pe un alt traseu.

"Astea sunt explicatiile. De ce Bechtel a reusit sa faca autostrada din Croatia pana la Dubrovnik sau autostrada din Albania, spre Kosovo? Trebuie sa ne punem aceste intrebari. Evident ca, practic, proiectul a fost sabotat politic", a spus Nastase.

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, a declarat, miercuri seara, ca a fost reziliat contractul cu Bechtel pentru construirea Autostrazii Transilvania, statul roman urmand sa plateasca companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4076 vizualizari

  • +27 (31 voturi)    
    :)))))))))))))))))))) (Joi, 30 mai 2013, 13:33)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    zise puscariasu' ...

    e vai de noi, puscariasii vorbesc despre corectitudine.

    Nastase si Severin nesimtiti mai sunt.
    • +14 (16 voturi)    
      Comment sters de user (Joi, 30 mai 2013, 14:07)

      GigiBanosu [anonim] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

    • +15 (15 voturi)    
      mai grav este (Joi, 30 mai 2013, 14:53)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      ca omu nu isi da seama ca nu are lagatura, nu va avea si nici nu il mai doreste cineva intr o functie publica, daramite sa mai caste gura..rugam HN sa nu mai publice pe viitor sintagma fostul premier AN, corect , LEGAL si bine punctat este AN - INFRACTORUL, sau CONDAMNATUL AN...asta e titulatura lui de azi maine, si dupa moartea lui !
  • +22 (26 voturi)    
    Născase... (Joi, 30 mai 2013, 13:41)

    patrick_higher [utilizator]

    ...această ciumă în formă continuată a politicii românești...
  • +23 (25 voturi)    
    Bine ca l-a oprit, ca treceam de 2 miliarde deja! (Joi, 30 mai 2013, 13:48)

    pedepsitorul [utilizator]

    Poate sabotajul politic a fost la mamade Sova si la fiul Goe Sova , dar a fost o decizie inteleapta pt statul Romania!

    Bun a fost sabotaj, ce ai facut tu ca reprezentant al tarii mele, semnand cat nu se poate mai miseleste orice avantaj in favoarea Behtel, si ipotriva tarii tale? Asta cum e mai Nastase?

    Pentru asta nu ti se pare normal sa pui teava la gat?
  • +19 (19 voturi)    
    Diferente Croatia - Romania (Joi, 30 mai 2013, 13:48)

    Andor74 [utilizator]

    Gasisem candva pe Net o informatie potrivit careia in Croatia autostrada a costat putin peste 12 mil euro pe portiunile de munte (e vorba de tronsoanele cele mai scumpe) iar costul total undeva pe la 9.6 mil per km. (cifrele sunt inexate, cautati ca exista o pagina oficiala din Croatia).
    La noi contractul e inca secret.
    In alta ordine de idei: aruncatul vinei asupra lui Basescu iar nu prea tine. Electoratul PDL era majoritar in Ardeal, finantarile catre proiecte de dezvoltare au inceput sa vina doar in perioada PDL, in rest fiind prioritara autostrada Soarelui.... Si apropos: cat e finantarea pe anul asta??? (ZERO)
  • +20 (20 voturi)    
    bla, bla, Basescu (Joi, 30 mai 2013, 14:09)

    minus [utilizator]

    Interesanta melodie.

    Refren:
    Basescu e de vina,
    Basescu e de vina,
    ura draguta mea,
    Basescu e de vina!
  • +11 (11 voturi)    
    Pret (Joi, 30 mai 2013, 14:09)

    degrize [utilizator]

    Pai daca sa triplat pretul inseamna ca inital era peste 10 mil EURO per km. Asta era OK? Era pretul corect? Nu cred. Nastase n-a fost niciodata de acord cu desecretizarea contractului. Nici n-o sa-l putem lectura prea curand. Au grija politicienii de asta. Ramane cea mai mare teapa luata de Romania. Sunt curios daca era invers, o firma romana dadea o teapa de felul asta, ce ar fi vuit presa din UE sau SUA. Asa, e OK. Nimic. Mucles.
  • +12 (14 voturi)    
    PNL a avut prim-ministrul in perioada 2005-2008 (Joi, 30 mai 2013, 14:15)

    Kivek [utilizator]

    Mitrea si Nastase, cei care au semnat acest contract pagubos pt statul roman si primul ministru din perioada 2004-2008 NU au nicio responsabilitate?

    Adrian Nastase ar trebui pus sa plateasca 37 de milioane de Euro ...de unde vrea el, de la Bechtel sau de la privatizarea Petrom
    • +12 (12 voturi)    
      io zic ca are un miliard (Joi, 30 mai 2013, 14:59)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      si are sa platesca si autostrada si alte daravele..insa lumea il lasa in pace..deh..e bombonel..astia banii care ii are de la matusa tamara )))))
  • +16 (16 voturi)    
    Asha deci (Joi, 30 mai 2013, 14:17)

    bogdan1477 [utilizator]

    "Nastase a spus ca "ura" era bazata inclusiv pe faptul ca s-a mers pe un traseu care nu era agreat de "prietenul" lui Traian Bsaescu de la BEI, care voia ca autostrada sa mearga pe un alt traseu."

    Bai frate, da' ce de-a prieteni are Basescu prin strainatate, mai ceva ca regele Mihai. E prieten si cu Barosos, si cu Reading, si cu comisia europeana in totalitae, cu FMI, cu BM, acu cu BEI. Cum de s-or fi imprietenit toti cu Basescu, asha, deodata?
  • +20 (20 voturi)    
    un talhar care ar trebui sa ramana in puscarie (Joi, 30 mai 2013, 14:40)

    samariteanul [utilizator]

    Intro tara democratica cu un sistem de justitie real si incoruptibil un Nastase facea cel putin 25 de ani de pasucarie mai ales pentru devalizarea economiei ationale prin privatizari imbecile,Contrcte gen Bechtel,foarte paguboase si asta totul din lacomie si dorinta de imbogatire personala.e drept ca lacomia l-a dus la o prima parte de viata in inchisoare,dar mult prea putin pentru puroiul si infectia caracterului lui!!!!acest specimen ar trebui sa stea cel putin 25 de ani in psucarie si sa execute munca silnica.Si ca el ar trebui cel putin 80% dintre fostii si actuali politicieni sa faca puscarie cu munca silnica!!!!Tara asta se drege doar cand vom avea mai mult decat 15% magistrati cinstiti si vom ajunge la un minim de 80% magistrati cinstiti.
    • +11 (11 voturi)    
      un plus de la mine (Joi, 30 mai 2013, 15:03)

      ruddy [utilizator] i-a raspuns lui samariteanul

      TI-as fi dat 10 plusuri pentru ca ai mare dreptate. Problema este ca pentru 15% magistrati cinstiti a durat aproape 24 de ani rezulta faptul ca pana la 80% magistrati ne vor trebui 128 de ani.
  • +7 (11 voturi)    
    Astept reactia lui Base (Joi, 30 mai 2013, 14:45)

    bigbrother [utilizator]

    Sper sa nu fie un mototol si sa taca din gura, altfel voi considera ca Bombonel are dreptate. Nu cred ca Base mai are nevoie de inca un dosar gen Flota pentru care inca nu stim totul, cine ce a facut de am ramas fara nave.

    Si mai doresc sa vad acel contract cu toate adaugirile si actele aditionale, pentru care o tara intreaga a platit oalele sparte de altii. Si gusterii care sunt vinovati, bagati la parnaie pe viata.

    Ponta, se "aude"? Tara vrea sa se faca dreptate!
  • +11 (11 voturi)    
    Sa nu uităm un lucru (Joi, 30 mai 2013, 14:49)

    Jimmy Hoffa [utilizator]

    Năstase este liberat conditionat. Dacă nu ar fi avut peste 60 de ani, acum ar fi fost la puşcărie, nu în libertate. Aşteptăm desecretizarea contractului şi a actelor adiţionale ulterioare. Dacă nu va fi desecretizat lucrurile sunt clare - sursa şmecheriilor este contractul semnat de Năstase şi îl incriminează. Nu ai sânge, Victore!
  • +7 (11 voturi)    
    Autostrada practic nu există (Joi, 30 mai 2013, 15:03)

    Omics [utilizator]

    Adrian Năstase a vrut să tragă o țeapă și Traian Băseascu s-a răzbunat pe ardelenii care l-au votat , lăsându-i fără autostradă.
  • +9 (9 voturi)    
    Cine sapa groapa are ce astupa (Joi, 30 mai 2013, 15:12)

    Mihail_AD [utilizator]

    Cred ca pot spune fara sa acuz pe nimeni ca situatia e hilara.
    Acum multi ani s-a anuntat, ca pe o victorie fabuloasa, incheierea acestui contract, o investitie fabuloasa in infrastructura, cu o firma serioasa, beton.
    Se anunta acum, ca pe o victorie si mai mare, anularea aceluiasi contract, cu plata unor despagubrii nu atat de mari pe cat ne speriasem.
    Nu seamana foarte bine cu bancurile despre noua oranduire, in care unii sapau o groapa doar ca sa vina altii sa o astupe?
    Intamplator sau nu, de data aceasta sapatorii si astupatorii lucreaza pentru aceeasi echipa, dar s-a gasit o justificare, un motor care sa intretina ciclul: sabotajul politic.
    Toate acestea se petrec in conditiile secretizarii excesive. Asta arata ca, in ciuda pretinsei sustineri populare, lipsa de incredere nu este numai a populatiei catre guvernanti, dar si invers. Pe intuneric se poate fura mai usor caciula. Riscul este ca hotul si-o poate fura si singur.
  • +9 (9 voturi)    
    Chiar Ponta acuza clauze de contract (Joi, 30 mai 2013, 16:13)

    Bogdan_1 [utilizator]

    Nu executia lui. Se cam incurca cu hotiile liderii PSD.
  • +9 (9 voturi)    
    Din gandirea lui "Nascase" (Joi, 30 mai 2013, 16:23)

    uluit [utilizator]

    Extrapoland modul si felul in care gandeste "prea-alesul" Nastase" si la ceea ce s-a intamplat in ultima perioada cu stoparea lucrarilor la metroul din Drumul Taberei, putem trage urmatoarele concluzii:
    - odata ajuns PSD-ul la putere si-a manifestat "ura" fata de locuitorii Bucurestiului si a sabotat politic ceea ce demarase guvernul Boc, stopand lucrarile.
    - Nastase este deranjat ca s-au stopat lucrarile autostrazii fiindca nu si-a mai luat spaga din contractul semnat de el cu Bechtel.

    Nastase este dator sa explice: Dece avem cel mai scump Km de autostrada construit din Europa?
    Hai ca se poate. Fara "perdele de fum" si "aruncat pisica" in curtea altora. (stiu ca astea sunt metodele preferate ale PSD-istilor ajunsi iar la butoane)
  • +4 (6 voturi)    
    OK. (Joi, 30 mai 2013, 16:24)

    letsoc [utilizator]

    Puscariasii spun numai si numai adevarul . Mai mult , violetul cravatei basesciene a deviat glontul nastasesc. Asta-i adevarul gol-golut . Cu stima , NC .
  • +3 (3 voturi)    
    infractorul nastase (Joi, 30 mai 2013, 19:06)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    sa nu uite ca de la venirea la putere a comunistilor din usl cu peste un an in urma, toate marile proiecte de infrastructura au fost oprite.
  • +3 (3 voturi)    
    Dl. Nastase e ironic, ca de obicei (Joi, 30 mai 2013, 21:38)

    Mihail_AD [utilizator]

    Nici eu nu am apreciat insistenta cu care s-a facut un subiect electoral din acest contract.

    Totusi, daca e sa ma reflectez putin la sabotaje, iata ce imi rezulta:
    - in 2004 dl. Nastase a demarat un proiect formidabil, cu o companie titrata, complex si costisitor, dar cu o miza mare.
    - din pacate, dl. Nastase nu a avut ocazia sa continue acest proiect, iar cei care i-au urmat la guvernare au distrus constructia (era sa zic casa) careia domnia sa i-a pus temelia.
    - peste cativa ani, d-na Boagiu rediscuta proiectul, reduce costurile si da o sansa de continuare sectiunii ce nu a fost total compromise.
    - in 2013, dl. Sova decide ca, in loc sa finalizeze bucatica ramasa mostenire de la d-na Boagiu, va inchide tot, urmand inceapa totul de la zero, si asumandu-si cheltuielile cu conservarea sectiunilor deja construite, cu noul proiect etc.

    Oare a inteles dl. Sova care este rolul sau in sabotajul incriminat de dl. Nastase?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by