Parchetul General a decis sa nu inceapa cercetarile penale in cazul presupusului plagiat al lui Victor Ponta. Premierul, exonerat de orice raspundere

de C.P.     HotNews.ro
Marţi, 21 mai 2013, 12:36 Actualitate | Politic


Victor Ponta
Foto: Agerpres
 documente
(21 Mai 2013) PDF, 1MB
Parchetul General a decis sa nu inceapa urmarirea penala in cazul presupusului plagiat al lui Victor Ponta, dupa cum arata rezolutia Parchetului. Plangerea penala impotriva lui Ponta pentru plagiat a fost depusa la Parchet in august 2012 de catre Mihail Neamtu si Adrian Papahagi. Plangerea penala se refera la lucrarea "Raspunderea in dreptul international umanitar", publicata la Editura Universul Juridic in anul 2010 si care ii are ca autori pe Victor Ponta si Daniela Coman. In martie 2013, Parchetul a solicitat Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor (ORDA) expertizarea cartii pentru care prim-ministrul Victor Ponta a fost acuzat de plagiat.
  • UPDATE Contactat de HotNews.ro, Razvan Casmoiu, directorul Directiei de Expertize din cadrul ORDA, a declarat: "Am terminat expertiza si am si trimis-o catre Parchet. Am terminat-o saptamana trecuta, nu mai stiu exact ziua. Noi am constatat ce s-a constatat, dar nu va pot spune ce este scris in constatare pentru ca reprezinta o proba in cadrul acelui dosar si datele despre ce e in dosar nu vi le poate da decat Parchetul. Una dintre probele folosite de Parchet este si expertizarea noastra, dar nu cred ca este singura piesa a dosarului. Expertizarea s-a desfasurat in perioada martie - mai".
  • Rezolutia publicata astazi de Parchetul General spune urmatoarele: pe 14 martie 2013 Parchetul a dispus efectuarea unei constatari tehnico-stiintifice a lucrarii de catre un expert din cadrul Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor (ORDA)
  • Expertizarea ORDA s-a finalizat pe 15 mai 2013, se mai arata in rezolutia Parchetului. HotNews.ro l-a contactat insa pe Razvan Casmoiu, directorul Directiei de Expertize din cadrul ORDA, pe data de 16 mai cand a acesta a declarat urmatoarele: "Nu am terminat inca expertizarea. Nu putem estima cand se va finaliza, ea este in lucru in continuare si incercam sa o terminam cat mai repede cu putinta. (...) Am mai avut astfel de expertize, aceasta nu este prima, am mai avut chiar si anul acesta 3 sau 4 situatii. A fost vorba despre 2 sau 3 luni pentru finalizarea acelor expertize". Intrebat pe 16 mai daca si in acest caz estimarea este tot de 3 luni pana la finalizarea analizei, Casmoiu declara: "daca spun 3 luni si vor fi 3 luni si 2 saptamani nu este bine. Deci nu pot estima". 
  • Rezolutia Parchetului: "Raportul de constatare tehnico-stiintifica al ORDA nr. 11414 din 15.05.2013 a concluzionat ca intre lucrarea cu titlul "Raspunderea in dreptul international umanitar" autori Daniela Coman si Victor Ponta pe de o parte si lucrarile "Drept international penal", autor Vasile Cretu, "Curtea Penala Internationala. Istorie si realitate" autor Dumitru Diaconu si "Dreptul International Penal si Infractiunile Internationale" autor Dumitru Geamanu nu exista identitate totala de structura, ci doar o identitate partiala de structura".
  • "Nu se poate proceda la calcularea procentului de text identic preluat deoarece formatele lucrarilor, tipul caracterelor utilizate si paginatiile sunt diferite"

Rezolutia Parchetului General Dosarul Victor Ponta Acuzat Plagiat 



Fragmente din Rezolutia Parchetului:
  • S-a mai constatat faptul ca lucrarea cu titlul "Drept International Penal", autor Vasile Cretu trateaza similar in cadrul anumitor capitol aceleasi aspecte ca si autorul Grigore Geamanu in lucrarea cu titlul "Drept International Penal si Infractiunile Internationale". Asadar, o presupusa identitate de structura intre lucrari consecutive ce abordeaza in maniera teoretica aspecte identice sau aproximative se datoreaza existentei unui tipic utilizat la redactarea acestei lucrari cu caracter stiintific, didactic folosit la pregatirea de specialisti pe anumite domenii.
  • S-a mai concluzionat ca nu se poate proceda la calcularea procentului de text identic preluat deoarece formatele lucrarilor, tipul caracterelor utilizate si paginatiile sunt diferite, iar pe de alta parte s-a constatat existenta multor definitii, teorii, concepte, principii etc. specifice aceluiasi domeniu care nu pot beneficia de protectia legala a dreptului de autor potrivit art. 9 lit. a din Legea nr. 8/1996.
  • Ideea insusirii de catre Victor Ponta a calitatii de autor al operelor amintite este infirmata de aspectele care se desprind din analizarea naturii si caracteristicilor acestora. Este vorba in mod evident de lucrari stiintifice de natura juridica. (…) Originalitatea se analizeaza insa diferit, in functie de genul lucrarii analizate. 
  • In cuprinsul denuntului se arata ca fapta de plagiat priveste lucrarea "Raspunderea in dreptul international umanitar", publicata la Editura Universul Juridic in anul 2010, lucrare care ii are drept coautori pe Ponta Victor Viorel si Coman Daniela. Denuntatorii sustin ca din cele 292 de pagini ale respectivei lucrari, un numar de 113 pagini nu constituie o opera de creatie originala proprie, ci reprezinta o insusire frauduloasa a produsului de creatie intelectuala a patru autori, si anume: Vasile Cretu, autor al cartii "Drept International Penal", publicata in anul 1996 la Editura Tempus (din care ar fi fost insusite un numar de 43 de pagini), Dumitru Diaconu, autor al lucrarii "Curtea Penala Internationala, Istorie si realitate", aparuta in anul 1999 la Editura All Beck (din care ar fost insusite un numar de 35 de pagini), Ion Diaconu, autor al lucrarii "The International Criminal Court, A New Stage", publicata de Romanian Institute of International Studies Nicolae Titulescu in anul 2002 (din care ar fi fost insusite un numar de 30 de pagini) si Grigore Geamanu, autor al cartii "Dreptul international penal si infractiunile internationale", aparuta in anul 1977 la Editura RSR (din care ar fi fost insusite un numar de 5 pagini). In cuprinsul denuntului se subliniaza ca cele 113 pagini plagiate sunt imputate exclusiv lui Ponta Victor Viorel, intrucat sunt preluate identic din propria sa teza de doctorat intitulata "Curtea Penala Internationala", prezentata si sustinuta public in anul 2003.
  • In vederea lamuririi aspectelor sesizate prin denunt, au fost efectuate o serie de demersuri, pentru audierea tuturor autorilor operelor mentionate.
  • Ion Diaconu, autor al lucrarii "The International Criminal Court, A New Stage" (redactata numai in limba engleza), a declarat la data de 9.04.2013 ca nu considera ca drepturile si calitatea sa de autor au fost insusite sau prejudiciate prin publicarea lucrarii "Raspunderea in dreptul international umanitar", avand ca autori pe Victor Ponta si Daniela Coman si nu intentioneaza sa formuleze plangere deoarece nu a fost prejudiciat in nici un fel.
  • Vasile Cretu, autor al lucrarii "Drept International Penal", a declarat la randul sau la data de 9.04.2013 ca nu este interesat de imprejurarea daca si in ce masura cartea sa a servit drept inspiratie altor autori, care s-ar fi folosit de aceasta. A subliniat faptul ca nu are nici un fel de pretentii, intrucat nu se considera prejudiciat material sau moral, chiar in cazul in care in lucrarea lui Victor Ponta s-ar afla texte preluate din propria lucrare, fara a se face trimitere la aceasta. 
  • In ceea ce il priveste pe Dumitru Diaconu, autor al lucrarii "Curtea Penala Internationala, Istorie si realitate", acesta nu a consimtit sa fie audiat, sustinand ca nu are de facut nicio declaratie in cauza, iar pozitia sa este cea exprimata si in presa.

Plangerea penala impotriva lui Ponta pentru plagiat a fost depusa la Parchet in august 2012

Pe 23 august 2012, Mihail Neamtu, Adrian Papahagi si Augustin Ofiteru au anuntat printr-un comunicat de presa ca au depus la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie o plangere penala impotriva premierului Victor Ponta pentru plagiat. "Plangerea a fost inregistrata cu nr. 15488 / 23.08.2012. In urma numeroaselor aspecte semnalate in presa, autorii plangerii penale solicita Parchetului sa procedeze la efectuarea cu celeritate a cercetarilor penale sub aspectul savarsirii infractiunii de plagiat, prevazuta de art. 141 din Legea 8/1996", au anuntat acestia, citati de Mediafax .

Avocatul Florin Plopeanu a declarat pentru HotNews.ro ca plangerea penala se refera la lucrarea "Raspunderea in dreptul international umanitar", publicata la Editura Universul Juridic in anul 2010 si care ii are ca autori pe Victor Ponta si Daniela Coman. "La Parchetul General este un singur dosar sub aspectul infractiunii de plagiat, depus de catre cei trei domni. In cadrul acestui dosar penal s-a formulat o cerere catre ORDA pentru efectuarea unei expertize comparative pentru a se stabili daca lucrarea suspecta de plagiat intr-adevar contine texte din alte lucrari autentice ale altor autori si ORDA va face aceasta expertiza in care va comunica concluziile", a explicat acesta pentru HotNews.ro.

Florin Plopeanu a spus ca sesizarea penala se refera la cartea "Raspunderea in dreptul international umanitar", care "include in intregime teza de doctorat a domnului Ponta", plus alte cateva capitole. Avocatul a precizat ca saptamanal incearca sa afle prin solicitari la Parchet care este stadiul acestui dosar, insa nu i se comunica nimic. "Vrem sa stim care este stadiul cercetarii. Concluziile le vor trage procurorii la final, dar nu intelegem tacerea procurorilor si refuzul de a comunica niste date publice", a precizat Florin Plopeanu.
  • Precizam ca infractiunea de reproducere se pedepseste conform art. 141 din legea 8/1996 , care spune urmatoarele: Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 5 ani sau cu amenda de la 25.000.000 lei la 500.000.000 lei fapta persoanei care isi insuseste, fara drept, calitatea de autor al unei opere sau fapta persoanei care aduce la cunostinta publica o opera sub un alt nume decat acela decis de autor.
Cartea "Raspunderea in dreptul international umanitar" din 2010, semnata de Victor Ponta, acuzata de plagiat in iulie 2012

Amintim ca pe 23 iulie 2012 la Consiliul National de Etica a fost depusa o sesizare de plagiat care avea la baza doua carti semnate de Victor Ponta, altele decat teza acestuia de doctorat. Este vorba despre cartile: "Raspunderea in dreptul international umanitar" din 2010 semnata de D. Coman si V. Ponta si "Curtea penala internationala" din 2004 semnata de Victor Ponta. Aceasta ultima sesizare a fost depusa dupa ce Consiliul National de Etica stabilise, pe 19 iulie, ca Victor Ponta nu a plagiat in teza de doctorat, in ciuda deciziei de plagiat date anterior de CNATDCU.

Despre aceste doua carti a scris si revista Nature pe 18 iunie. Teza de doctorat a prim-ministrului Victor Ponta "a fost republicata cu foarte mici modificari intr-un volum in 2004 (Ponta, V. & Coman, D. Curtea Penala Internationala, Lumina Lex, 2004) si de asemenea formeaza baza unei carti din 2010 despre raspunderea in dreptul international umanitar (Coman, D. & Ponta, V. Raspunderea in Dreptul International Umanitar, Universul Juridic, 2010). O fosta doctoranda a lui Ponta, Daniela Coman, este co-autor al cartii", scrie Nature. Citeste aici pe larg despre aceasta sesizare de plagiat

Potrivit prestigioasei publicatii stiintifice, "parti substantiale din cele trei texte par identice sau aproape identice cu texte aparute in volumele profesorilor de drept Dumitru Diaconu (Diaconu, D. Curtea Penala Internationla, Istorie si Realitate (Editura All Beck, 1999) si Vasile Cretu Cretu, V. Drept International Penal (Editura Tempus, 1996). De asemenea, apar traduceri in romana ale unor parti dintr-o carte publicata in limba engleza de profesorul Ion Diaconu Diaconu, I. The International Criminal Court: A New Stage (Nicolae Titulescu Romanian Inst. International Studies, 2002)".

Citeste si:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















10653 vizualizari

  • +33 (35 voturi)    
    :) (Marţi, 21 mai 2013, 12:39)

    rochiri [utilizator]

    Justitia este independeta ... cand vrea !
    • +16 (18 voturi)    
      in cazul de fata, (Marţi, 21 mai 2013, 13:51)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

      nici n'a mai fost nevoie sa ajunga in justitie.
      macar, partial, aaaa ?! :))
      • +4 (4 voturi)    
        Mai bine plagia in alta limba! (Miercuri, 22 mai 2013, 10:33)

        pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        Deci daca plagia, in alta limba, o carte care a luat o distinctie mondiala, ar fi fost imposibil de dovedit... pentru ca e clar ca nu se potrivea la numarul de caractere folosite...!!!

        Sau in cazul lui Becali, terenul nu mai avea aceleasi buruieni sau bolovani ... deci vorbim despre un teren care nu mai exista ...!?!?

        Oboseala ratiunii, la romani, daca trece denivelul maxim de frustrare, determina resemnarea! deci.. resemnati-va in fata lui Ponta!
        • +4 (4 voturi)    
          ponta nu a plagiat in adevaratul sens (Miercuri, 22 mai 2013, 12:25)

          rov [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

          pentru ca nici macar nu a citit lucrare semnata de el...
          Autorul lucrarii lui s-a autoplagiat.
          Parchetul incepe sa semene din nou cu Maria cea prinsa de Ion-sotul sau cu amantul in pat:
          -Ioane tu crezi ce vezi sau ce iti spun eu ?!???
    • +11 (13 voturi)    
      hehe (Marţi, 21 mai 2013, 14:36)

      Marcelica2013 [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

      pai nu era clar ? L-au hartuit cu plagiatul pana s-a dat cu masonii violeti. Dupa ce a devenit obedient l-au lasat in pace.
    • +12 (14 voturi)    
      trist , (Marţi, 21 mai 2013, 15:17)

      [utilizator] [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

      Dupa rezolutia asta, asupra fiecarui doctorand sau doctor (vorbesc de forma de invatamint superior) poate plana banuiala ca a plagiat si poate umbla nestingherit prin mediul universitar.
      Precedentul exista.

      In mod normal toti cei care au muncit( din greu) la doctorat ar trebui sa isi vada efortul si rezultatele umbrite de o rezolutie care nu este in stare sa constate o evidenta simpla.

      Mari deservicii sunt facute celor care au lucrat din greu la teza de doctorat si care bineinteles au respectat un cod al onoarei.
  • +43 (47 voturi)    
    "Presupusului plagiat" (Marţi, 21 mai 2013, 12:39)

    Andor74 [utilizator]

    Hm, e vizibil pentru toata lumea dar pe toti ii doare in cot.
    Se pare ca in Romania condamnarile se dau numai atunci cand vinovatul nu se invarte in cercurile puterii...
  • +38 (40 voturi)    
    Aha, deci d-asta a ajuns Nitu la parchet! (Marţi, 21 mai 2013, 12:45)

    abisala [utilizator]

    Se misca repede!
    • +12 (14 voturi)    
      Asta nu-i parchet, asta-i e linoleu cu floricele (Marţi, 21 mai 2013, 15:12)

      mnicku [utilizator] i-a raspuns lui abisala

      dupa ce se va curata va deveni cu adevarat parchet .
  • +22 (28 voturi)    
    :-)))))))))))))))))))))) (Marţi, 21 mai 2013, 12:55)

    ZaR [utilizator]

    No more comments! Asta-i Romania!
  • +47 (55 voturi)    
    Rusine Romania! (Marţi, 21 mai 2013, 12:56)

    Daniels22026 [utilizator]

    Poate ca plagiatul nu este o infractiune penala, iar fapta lui Ponta nu intra sub incidenta legii. Sau poate ca plagiatul este o infractiune penala, dar parchetul a tinut cont ca acuzatul este premierul tarii.

    Plagiatul lui Ponta se gaseste pe internet, cu dovezi, cu texte comparative, cu tot. Va fi acolo peste un an si peste 10 ani si peste 100 de ani.

    Dar nu parchetul general era chemat sa rezolve plagiatul premierului. Ci noi toti. Prea putini am fost cinstiti si ne-am facut datoria. Rusine Romania pentru premierul plagiator!
  • +41 (49 voturi)    
    Zeci de pagini identice si nu e plagiat (Marţi, 21 mai 2013, 12:59)

    alex1234 [utilizator]

    Zeci de pagini identice si nu e plagiat!


    Ca la noi la nimeni!
    • +10 (12 voturi)    
      nu ai fost atent (Marţi, 21 mai 2013, 15:48)

      Gg65 [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      nu au putut compara deoarece era altfel paginat si erau si alte caractere.De parca ''idioti'' nu ar fi acelasi lucru cu ''IDIOTI''
      • +5 (7 voturi)    
        a se remarca... (Marţi, 21 mai 2013, 16:36)

        brita [utilizator] i-a raspuns lui Gg65

        faptul ca ORDA (prin Directia de Expertize) a "clarificat" de fapt problema, cum ca lucrarea NU e plagiat.
        parchetul general a lucrat cu raportul (indoielnic) al celor de mai sus.

        daca e sa se sara de gitul cuiva, atunci sa se inceapa cu ORDA.
  • +16 (24 voturi)    
    Nitu e grajdean2? (Marţi, 21 mai 2013, 13:00)

    codo [utilizator]

    Ia uite ce frumos rezulta necesitatea imperioasa de a-l face pe Nitu procuror eligibil pentru PG. Hai cu spalarea dosarelor personale! Multumim Basescu, sper ca la schimb primesti si matale niste NUP-uri pentru oamenii tai.
  • -24 (34 voturi)    
    acum sa te tii! (Marţi, 21 mai 2013, 13:03)

    contele_de_saint_simon [utilizator]

    Articolul 141 din legea8/ 1996 nu are legatura cu plagiatul. Daca esti de buna-credinta si cunosti limba romana, o sa-ti fie clar ca articolul se refera la fapta de a te da autor al unei opere in detrimentul autorului real. Faptul ca eu reproduc un vers sau o strofa din Arghezi intr-o prezentare nu ma face infractor. Daca insa as lua o carte de-a lui Arghezi si as tipari-o cu numele meu in dreptul autorului, aceea ar fi infractiune.

    Altfel, indivizii, precum neamtu si Papahagi sa-si vada de pornirile naziste pe care le afiseaza in prin cuvintele si gesturile non-verbale pe care le executa. Acelea chiar sunt infractiuni, morale si legale.
    • +16 (20 voturi)    
      daca esti hot de buna-credinta?.. (Marţi, 21 mai 2013, 14:05)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui contele_de_saint_simon

      deci sa retiparesti un volum de poezii de-al lui Arghezi e infractiune, dar daca iei doa 80-90 de pagini, mai completezi cu ceva poezii de pe la alti autori, te numesti poet, nu? logica de USLas de nadejde..
      singura problema pe termen lung cu o etica atat de subreda este ca nu poti sa furi la infinit.. la un moment dat nu o sa mai ai de la cine sa furi. cineva trebuie sa mai si produca, nu?

      cate despre 'pornirile naziste afisate prin gesturi non-verbale', e lesne de inteles de unde vien confuzia: e imposibil sa distingi intre cuvinte si concepte cand tot ce stii este coperta cartii lui Arghezi, dar nu ai incercat niciodata sa gusti poezia...
      • -3 (5 voturi)    
        daca doriti, mai puteti incerca o data. (Marţi, 21 mai 2013, 15:42)

        contele_de_saint_simon [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        De data aceasta insa, comentati DUPA ce ati citit ce am scris eu. E vorba de respect fata de interlcoutor. Ca idee: cine vorbea de retiparire?! Vocile din capul domniei voastre, cred...
        • +7 (9 voturi)    
          imi pare rau.. (Marţi, 21 mai 2013, 16:20)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui contele_de_saint_simon

          mi-e imposibil sa arat un dram de respect pentru cineva care crede ca legea ar trebui sa fie de partea celui care isi ia doctoratul copiind cu spor din cartile altora (fapt confirmat chiar de universitate), dar impotriva altora care au 'porniri naziste' pentru ca unele cuvinte sau gesturi pot fi interpretate de nspe ori. ca veni vorba, si arghezi avea niscavai convingeri comuniste.. deci orice copil care invata sa recite 'zdreanta' e comunist?... nu ca asta ar fi un lucru rau daca esti sustinator al unui partid neocomunist cu presedinte de onoare un fost nomenclaturist apropiat de cuplul Ceausescu.
          • -3 (5 voturi)    
            faptul ca nu puteti va face impotent. (Marţi, 21 mai 2013, 17:16)

            contele_de_saint_simon [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            a nu putea sa aratati respect arata ca aveti o impotenta in zona de relationare interumana. nu e problema mea.
    • +9 (13 voturi)    
      :-) (Marţi, 21 mai 2013, 14:08)

      ZaR [utilizator] i-a raspuns lui contele_de_saint_simon

      Pai mai Socrates, tocmai asta a facut Ponta :-)))))))))))... in proportie de 66% a luat textul altuia si l-a pus in cartea aparuta sub numele lui ca autor!!!

      Eu, cred ca tu ori esti purtatorul de cuvant al Procuraturii, ori vuvuzela de garda a PCR/FSN/PSDR/PSD ori nu-ti mai sclipeste nici un neuron...alege tu!
      • -5 (7 voturi)    
        in logica domniei voastre... (Marţi, 21 mai 2013, 15:45)

        contele_de_saint_simon [utilizator] i-a raspuns lui ZaR

        Cam toata lumea care a preluat informatii din alte lucrari ad literam se cheama infractor. Hmm...

        Problema la Ponta, pentru ca e o problema, este in ce masura a citat corect, nu ca ar fi preluat. Da, a preluat, e evident. Ca in foarte multe lucrari din diverse domenii... Nu descoperim America acum. Se construieste pe umerii anticilor de cand e haul, parafrazand.

        Problema e citarea.

        Sigur, la domnia voasta, problema e ingustimea data de fanatismul portocaliu. Va asigur insa ca va trece. Nu vedeti: deja nu mai e mare lucru de el...
        • +6 (8 voturi)    
          Tovarasu' conte... (Marţi, 21 mai 2013, 16:28)

          SoulRider [utilizator] i-a raspuns lui contele_de_saint_simon

          ...nu stiu de ce va place sa bateti campii pe acest site respectabil in lung si lat. Aha, da, sunteti de serviciu saptamana asta! Ca sa parafrazam si noi o maxima a lui Denis Diderot "Daca n-ar exista lege n-ar exista nici furt". Parafrazand ar suna cam asa:
          DACA AR EXISTA LEGE, N-AR EXISTA FURT!
          • -4 (6 voturi)    
            apropo de cine-i de serviciu... (Marţi, 21 mai 2013, 17:13)

            contele_de_saint_simon [utilizator] i-a raspuns lui SoulRider

            Care "noi", dle? Ati spus "sa parafrazam si noi..."...

            Ah, stiu eu despre cine e vorba: cei care faceti front comun impotriva oricui nu e cu domniile voastre...

            Asta apropo de cine face gherila... :))
        • +7 (9 voturi)    
          degeaba. miroase prea tare.. (Marţi, 21 mai 2013, 16:32)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui contele_de_saint_simon

          oricate ingustimi si fanatisme colorate s-ar invoca, penibilitatile astea cu citate preluate cu buna credinta sunt hilare - Plagiatul a fost confirmat chiar de Universitatea Bucuresti!! nu poti sa day copy&paste la o treime din lucrarea de doctorat si sa sustii ulterior ca ai vrut doar sa citezi..
          • -2 (4 voturi)    
            spuneti-i cum vreti. (Marţi, 21 mai 2013, 17:15)

            contele_de_saint_simon [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Domnia voastra ii spuneti "copiat" ca asa va dicteaza preferinta fata de unii si antipatia fata de Ponta, eu ii spun "citare incorecta" pentru ca asa imi dicteaza bunul-simt in realitatea in care traiesc.

            Si eu mi-as dori sa nu existe asa ceva, mai ales in randul celor care guverneaza si ar putea fi modele, insa nici nu pot judeca lucrurile maniheist doar pentru ca nu-mi place mie unul sau altul sau nu e din tabara mea.
    • +4 (6 voturi)    
      ? (Marţi, 21 mai 2013, 16:24)

      cotora [utilizator] i-a raspuns lui contele_de_saint_simon

      si un copil de clasa a 2-a, stie ca ponta a copiat, a plagiat, asa ca lasa vrajelele !
    • +1 (3 voturi)    
      Ati prezentat corect (Marţi, 21 mai 2013, 23:32)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui contele_de_saint_simon

      De fapt, asta e si definitia plagiatului: opera altcuiva, insusita integral sau partial, si prezentata drept creatie proprie.

      Aici este si una din slabiciunile argumentatiei ORDA.
      Dumnealor au subliniat ca este permisa folosirea ideilor si copierea partiala a textelor, fara incuviintarea autorului. Au omis insa un amanunt: este necesar sa se indice sursa originala.
      Da, au dat exemple in care sursa a fost riguros identificata. In opinia Universitatii, aceasta dovedeste tocmai ca ascunderea copierii s-a facut cu buna stiinta, din moment ce regula era cunoscuta.
      Nu ar fi stricat ca ORDA sa se refere exact la paginile reclamate de acuzatori, si sa le demonteze pe acelea punct cu punct. Faptul ca nu a facut-o, preferand sa emita interpretari cu caracter general, indica o treaba de mantuiala si mentine suspiciunea de plagiat.

      Se mai invoca faptul - discutabil - ca autorii sunt singurii in masura sa reclame infractiunea. Cu toate astea, o serie de comitete, cum ar fi CNATDCU, Comitetul de Etica (subordonat guvernului), sau Comisiile de Etica ale universitatilor au printre indatoriri si pe aceea de a raspunde unor asemenea semnalari, indiferent de sursa. Toate aceste institutii s-au pronuntat in cazul de fata, dar Parchetul a retinut numai decizia favorabila, pe cea a subordonatilor impricinatului.

      Cat despre scuza cu caracterul de text diferit, e geniala, dar arunca intreaga argumentatie in derizoriu. Pacat de munca si timpul pierdut.
    • -1 (1 vot)    
      Cu sinceritate (Miercuri, 22 mai 2013, 10:49)

      hepcallvasile1278490666411 [utilizator] i-a raspuns lui contele_de_saint_simon

      Daca intr-o poezie de trei strofe pe care o semnezi cu numele tau , doua strofe sunt identice cu strofe scrise de Tudor Arghezi in doua poezii diferite , esti plagiator ?.
      Indivizi precum liviu pop sau " abramburica" care au facut tot ce au putut pentru a mistifica adevarul evident sunt asemenea cu dumneata sau cu acel deplorabil academician pentru care in germania trebuie sa-ti dai demisia dar in romania este suficient sa-ti ceri scuze , COMPLICI ai domnului ponta .
      Daca vrei sa traiesti ca un neamt , trebuie sa te comporti ca un neamt , NU poti sa te comporti ca un rus si sa ai pretentii sa fii tratat ca neamt pentru ca intre cele doua modele de societate exista o falie imensa , este vorba de optiunea personala a fiecaruia dintre noi , fie esti o persoana onesta fie esti o jigodie .
      Alegerea dumitale este evidenta iar modul cum vei fi tratat este determinat de ceea ce ai ales.
      Din punctul meu de vedere dumneata esti o JIgodie !, iar meritul pentru aceasta este integral al dumitale .
    • +1 (1 vot)    
      Daca reproduceti un vers sau o strofa din Arghezi (Miercuri, 22 mai 2013, 10:51)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui contele_de_saint_simon

      intr-o prezentare care va apartine FARA GHILIMELE deveniti infractor.
  • +24 (28 voturi)    
    elena ceaușescu era o amărâtă vai steaua ei (Marţi, 21 mai 2013, 13:04)

    visio [utilizator]

    însă ponta a crescut în condiții omenești...și a plagiat...felicitări imbecililor de români care se simt solitari cu psd, pnl, etc....
    • +11 (15 voturi)    
      las ca (Marţi, 21 mai 2013, 13:54)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui visio

      cum sa iesprimat la nabuco, e tanar politician, mai are timp s'ajunga si cacademicean.
      • +3 (5 voturi)    
        cam ai dreptate (Marţi, 21 mai 2013, 15:42)

        visio [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        numai că indivizii inteligenți din România nu au timp de pierdut cu hoții mărunți, ca Ponta; procurorii spun că a plagiat parțial; ideea este alta: legea spune că furtul este furt, oricum l-ai da; pentru măgăria de decizie de azi, eu aș desființa toate intituțiile statului, fără excepție și fără milă; azi, Statul român și-a bătut joc de cei care le umple buzunarele cu bani; azi, 21.05.2013, a fost comis cel mai mare furt din istoria României: legalizarea Plagiatului.
        cel mai grav este că românul de rând și-a dorit acest rău; dacă până azi, am spus mai în glumă mai în serios că plec din țară, acum m-am convins că românii sunt prea proști pentru lumea asta; eu nu am timp, bani și nici chef să plătesc legal plagiatori, indivizi care dorm în parlament, infractori mai mărunți sau mai importanți;
        pe de altă parte, asta este ”modernizarea României” mult aclamată de Traian Băsescu: o țară de corupți, de plagiatori, de nimicuri...
        sincer acum, pentru ce să plătesc impozite și taxe aici? să hrănesc paraziții societății? cu mine cum rămâne? cu familia mea cum rămâne? so, de acolo de unde voi fi, nici măcar un gând nu vă voi trimite..români imbecili...
  • +29 (33 voturi)    
    lol (Marţi, 21 mai 2013, 13:06)

    corvus coraX [utilizator]

    Plagiază liniștit, parchetul veghează pentru tine. Trăiască coabitarea!
  • +30 (34 voturi)    
    Este asa cumam mai spus! (Marţi, 21 mai 2013, 13:06)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    Plagiat este de la 100 pagini in sus!
    Cu 80-90... nu se pune!
    Multumim usele!
  • +16 (20 voturi)    
    ce stire (Marţi, 21 mai 2013, 13:10)

    Stefan-cel-Mare [utilizator]

    Cu astfel de stiri trebuie sa ne obisnuim. Ponta este noul Nastase.
  • +13 (17 voturi)    
    Suntem prea "corecti"... (Marţi, 21 mai 2013, 13:13)

    un dac [utilizator]

    Auzi tu, presupusul plagiat al lui Ponta.
    Spre deosebire de alte infractiuni, pentru plagiat nu ai nevoie de o hotarare de judecata definitiva, practic plagiatul e ca si cand l-ai filma pe unul ca l-a omorat pe altul...este un criminal, astepti doar sa vezi cati ani va lua. Proba unica si definitiva este scrierea furata, nu e nimic discutabil sau presupus.
  • +16 (18 voturi)    
    bravo (Marţi, 21 mai 2013, 13:21)

    bogdanlungu [utilizator]

    coabitarea cu basescu da primele roade.
  • +2 (12 voturi)    
    Întrebare (Marţi, 21 mai 2013, 13:23)

    GrigIonescu [anonim]

    Și, acum, trebuie să mai avem încredere în procurori?!
  • +17 (21 voturi)    
    Deci a furat doar partial (Marţi, 21 mai 2013, 13:25)

    xvlad [utilizator]

    Aha... bun, acum ca stiu, ma apuc de furat din locuinte, dar o sa am grija sa iau doar televizorul, din unele, si laptopul, din altele. Niciodata si televizorul, si laptopul din aceiasi locuinta.

    Desi cred ca asa nu merge... daca nu fur cel putin cateva zeci de milioane de euro, n-am scapare...
  • +22 (24 voturi)    
    plagiat (Marţi, 21 mai 2013, 13:29)

    mihail nica [utilizator]

    Momentul pentru acest anunt e cat se poate de favorabil.Trece neobservat. Mai baieti, daca Ponta nu a plagiat, ATUNCI INSEAMNA CA CEILALTI L-AU PLAGIAT PE PONTA..Am facut un experiment : i-am dat fiului meu,elev in clasa a 5-a, doua pagini din textele incriminate si i-am spus sa-mi sublinieze propozitiile identice. Concluzia proaspatului alfabetizat a coincis cu concluzia unor renumiti cercetatori. Da, sunt identice propozitiile. Domnilor procurori, daca aveti copii pe-acasa puteti reface experimentul.
    Stiu mai bine ca voi unde si cand se pun ghilimelele si cand niste texte sunt plagiate. Le veti spune apoi de NUP ?
  • +13 (17 voturi)    
    Bravo votantilor usl!!! (Marţi, 21 mai 2013, 13:33)

    cipoc [utilizator]

    Bravo dragi votanti usl ca a-ti decis sa ne intoarcem cu totii intr-o vreme senina cu o guvernare linistita exact ca cea a profesorului acestui plagiator, adrian nastase! Cum sa plagieze ponta cand in justitie nasicul lui e la butonul principal, adica ministrul justitiei! Ce daca ponta sau antonescu de maine vor dobandi 7 case de la matusa vasilica care e pensionara... SE VA DA NUP! Pam pam!
    Bravo mai votanti usl ca a-ti ales ca stapan peste toate finantele sa fie dan radu rusanu, peste energie, nita si peste tot circul, xerox boy ponta! Bravo mai!!! Oricum la intelectul vostru, daca basescu candida oriunde din partea usl, ar fi castigat detasat colegiul!!!
  • +29 (31 voturi)    
    Foarte sugestiv... (Marţi, 21 mai 2013, 13:34)

    senator [utilizator]

    1. Deci, Parchetul ştia pe 15 mai că ORDA a finalizat expertizarea. Iar ORDA spune că pe 16 mai nu era gata încă şi nici nu ştia cam cât mai durează.
    2. Deci, Parchetul General nu începe urmărirea penală deoarece este o identitate partiala de structura. Adică, nu lua măsuri decât dacă era o identitate totală de structură. Ce băieţi băştepţi mai sunt procurorii...
    3. Voi credeţi că este cineva din comunitatea ştiinţifică cdispusă să închidă ochii în acest caz? Eu cred că nu.
  • +19 (23 voturi)    
    mi se pare normal (Marţi, 21 mai 2013, 13:37)

    nash pandelica [utilizator]

    ca_cand numesti un precuror jeneral, sa'si faca meseria, nu !? :))
    ca dara, d'aia l'a numit base acolo.
    si'a spalat si el vina, ca de la el I se trage.

    totusi, ramane titlui de dottore.
    si jegul moral, pe care nu'l poate spala niciun precuror, nici macar academia.
    va trai si va muri cu titlul de dottore.
    pentru asta tre' sa'i duca mielul lui base, la fiecare pasti.

    only in romania, land of opportunity !
    • -1 (7 voturi)    
      Mai multa cultura (Marţi, 21 mai 2013, 13:57)

      UpNext [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      daca se poate.....Uite ce-i cu Dottore in Italia:
      Wikipedia - Dottore / Dottoressa – dott. (Doctor; in Italy it is used for any person holding a university degree. This usage often confuses foreigners.) Si, dupa agramatismele din comentariul tau, esti COMPLET strain de orice cultura. Moldovalah adevarat!!
      • +4 (10 voturi)    
        niet kultur^ (Marţi, 21 mai 2013, 14:13)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

        mda, daca te referi la titlul luat de dottore la catania. :))

        altfel, nu este un titlu, nici un nume,.
        e un renume, o porecla, ca sa revenim la kultura locala.

        in rest, te'ai trezit vorbind.
        e tratabil...

        only in romania !
        • -1 (5 voturi)    
          Chiar niet kultur (Marţi, 21 mai 2013, 14:59)

          UpNext [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

          E clar ca nu cunosti nicio limba, incl. romana. Dottore este adresarea reverentioasa a italienilor pentru cei cu studii superioare, in Italia si afara, nicidecum renume, porecla etc.
          Deoarece insa, in general, comentatorii antiPonta sunt de standardul tau intelectual (de ex.cipoc), nu cred ca intelegeti explicatia de mai sus. Cum spune idolul vostru Becali "numa' prostii face scoala baaahhhhh".
  • +14 (20 voturi)    
    "nu exista identitate totala de structura" (Marţi, 21 mai 2013, 13:40)

    MrGoodKat [utilizator]

    ... cu alte cuvinte, daca nu furi in proprtie de 100%, Parchetul General afirma ca nu se incadreaza la furt! Interesante perspective se intrevad la orizont de acum inainte!
  • +13 (19 voturi)    
    identitate (Marţi, 21 mai 2013, 13:41)

    nash pandelica [utilizator]

    partiala ?!
    adica n'a furat un bou, si numai o pulpa din spate......
    sau poate un vitzel.

    la un hot asa de talentat, I s'a dat tzara pe mana.
    decif, omul potrivit, la locul potrivit.
    cel putin, spre deosebire de don prof bonbo, va fura tzara numa'...partial.
    cum se zice, vlasca si teleormanu' !

    luv ro, land of opportunity !
  • +9 (15 voturi)    
    Curat ca lacrima (Marţi, 21 mai 2013, 13:44)

    Daniel Manaila [utilizator]

    Si uite asa cel mai aclamat si cel mai bun prim-ministru al Romaniei scapa de falsele acuzatii si de masinatiunile "agenturilor" si iasa in fata poporului curat ca lacrima! Sarcasm+ironie pentru cei mai putin inspirati :).
    • +7 (9 voturi)    
      cel mai cinstit (Marţi, 21 mai 2013, 13:59)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Daniel Manaila

      govern este normal sa fie condus de un p.m. partial cinstit.
      ca nimeni nu'i perfect, nu ?!
  • -7 (21 voturi)    
    Ingrozitor (Marţi, 21 mai 2013, 13:45)

    UpNext [utilizator]

    Acum realizez ce cumplita va fi suferinta arhanghelilor neoconsi. Volo, Misu Neamtu, Moni, Stano, Aligica si sleahta se vor icteriza (da, icteriza!) cand vor citi rezolutia Parchetului General. Cum adica, indrazneste Parchetul General sa se opuna ordinelor tismaniene?. Volo va cere de urgenta intreruperea relatiilor diplomatice dintre Ro. si SUA, argumentand cu dictatura "pontocratiei liberticid- stalinotropice". Vaaaai ce dictatura se instaureaza, ooooff ce tragedie! :)
    • +7 (9 voturi)    
      Parchetul asta (Marţi, 21 mai 2013, 13:49)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      l/a spalat pe tontalau.
      Acum, e mai curat si mai uscat!
      Parca ar fi reclama la... absorbante!
    • -1 (1 vot)    
      pune racheta jos ... (Marţi, 21 mai 2013, 17:08)

      the [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      aia care iti plac tie sunt gata icterizati ...
  • +7 (9 voturi)    
    parchetul despre plagiat (Marţi, 21 mai 2013, 14:05)

    antiuslasi [utilizator]

    plagiatul egal furt intelectual,parchetul nu stie codul penal si ce pedepse presupune pentru furt intelectual
  • +12 (14 voturi)    
    LaBeleEpoque (Marţi, 21 mai 2013, 14:11)

    mgu [utilizator]

    Credeti ca grajdan Nitu a fost instalat PG asa" de-un caprit de-un pamplezir".Te inseli moncher!Din plagiator notoriu i-l face,pina-si termina mandatul,academician-doctor-inginer in drept,sting si ambidextru.Ce e asa greu de inteles?
  • +6 (10 voturi)    
    minciuna (Marţi, 21 mai 2013, 14:15)

    paolalaan [utilizator]

    culmea ipocriziei ,cum nu a ploagiat cand orice om care a vazut cele doua lucrari nu trebuia decat sa stie sa citeasca pt a observa ca pagini intregi sunt copiate !justitia lui peste!du va dracului de mincinosi!
    • +2 (4 voturi)    
      A schimbat fontul (Marţi, 21 mai 2013, 15:34)

      LovelyNicoleta [anonim] i-a raspuns lui paolalaan

      Dar nu ai auyit matale, a schimbat fontul si formate nu mai este copiat, a contribuit si el cu ceva.
      PS: Daca ma duc la altex si zgarii un televizor, pot s aspun ca este al meu pentru ca am contribuit si eu cu ceva, nu mai este identic cu cele ale producatorului
  • +9 (13 voturi)    
    curat penale (Marţi, 21 mai 2013, 14:17)

    xan [utilizator]

    Nu mai exista nici un roman cu cojones in tara asta?
    Macar sa spuna lucrurile asa cum sint, ca la amendat plagiatorul nu se mai asteapta nimeni. Cercetari cu adevarat penale.
  • +5 (7 voturi)    
    plagiator, oricum, (Marţi, 21 mai 2013, 14:25)

    a.h. [utilizator]

    in fata poporului, tot un plagiator ramai Dle Ponta.
    iar daca exista vaga sau chiar falsa impresie ca se misca ceva in tara asta, se intampla doar pt ca sunteti impinsi de la spate sau constransi.
    oricum, alturi de Basescu si PDL si toti ceilalti, in fata mea si a multor altor milioane de oameni, ramaneti aceeasi mincinosi, corupi si santajabili.
    • +2 (4 voturi)    
      Poporul (Marţi, 21 mai 2013, 15:35)

      LovelyNicoleta [anonim] i-a raspuns lui a.h.

      Poporul crede ce ii spune Antena3
  • -4 (6 voturi)    
    Plagiator sau analfabet - ce preferati? (Marţi, 21 mai 2013, 15:12)

    ro-lari [utilizator]

    Ca prim-ministru sau presedinte!
    Se face cam prea mult caz!
    Luati o carte de matematica de scoala, are 80% plagiere. Nu poti schimba structura lectiilor dupa autor.
    Tot cam asa este si in drept - pentru cine pricepe, caci la comentarii se pricep toti!
    • -1 (1 vot)    
      eu personal prefer comentatori inteligenti (Miercuri, 22 mai 2013, 10:17)

      codo [utilizator] i-a raspuns lui ro-lari

      Care nu amesteca sula cu prefectura. Mai pe intelesul dvs intr-un manual de matematica nu gasesti aprecieri personale ci definitii si formule plus exercitii si probleme dar intr-un manual de drept definitiile constituie un procent redus.
  • +4 (6 voturi)    
    QUI PRODEST?! (Marţi, 21 mai 2013, 15:15)

    father nicky [utilizator]

    Nu stiam ca Parchetul General a devenit, intre timp, o instanta academica! Cum nu putea convige o instanta academica autentica, "pisicutz-dottore"(citat dintr-un clasic in viata) si-a "aranjat" o treaba cu fostii colegi de/din "tagma"(vorba magistrului Francois Villon)si astfel a realizat si o premiera in Romania(The Land of Choice): "CERTIFICAREA ACADEMICA PRIN N.U.P. "!
    Daca domnul Victor Ponta ar fi facut "mea culpa", ar fi facut "penitenta" sau pur si simplu ar fi "lasat-o moarta in papusoi", ar fi beneficiat, in timp, de "clementa" si "uitarea" poporului mioritic, bun la suflet si ingaduitor, care l-ar fi tratat si pe el dupa neaosa si cunoscuta formula: "e plagiator, dar e de-al nostru, baiat bun, din popor!" Acu, don' ex-procuror Ponta, dintr-o dorinta irepresibila de a inchide si clasa propriul dosar academic, nu a facut altceva decat sa readuca "cazul" in atentia opiniei publice&mass-mediei romanesti si - in mod sigur - internationale! QUI PRODEST?!
  • +4 (6 voturi)    
    bravoooooooo, (Marţi, 21 mai 2013, 15:42)

    samariteanul [utilizator]

    se pare ca noul procuror-general si-a facut datoria,inca din primele zile!!!!Suntem o tara de hoti,excroci,plagiatori ordinari cu o clasa politica abjecta,in care minciuna si smecheria sunt lege,restul legilor nu au valoare!!!Avem o justitie de doi bani care cu adevarat da doar " solutii politice " iar tagma judecatorilor este o tagma a hotilor verosi pusi pe capatuiala!!!Nu ma mai indoiesc defel de faptul ca toti cei implicati in Dosarul Transferurilor vor scapa fara ani de inchisoare si asta pentru ca mita si mizeria morala merg inlantuite din cabinetele de avocati in cele de magistrati!!!!
    Nu meritam nimic mai mult decat avem,adica o economie mizerabila,un popor la fel!!!!!!
    Asa tara asa conducatori,asa popor!!!!!
  • +5 (7 voturi)    
    dehhhh (Marţi, 21 mai 2013, 15:45)

    samariteanul [utilizator]

    La asa tara,la asa popor,asa ....conducatori politici,prim-ministri,etc!!!!
    Noi nu avem ce cauta in UE,pentru ca comportamentul nostru este de tara centr-africana!!!
  • +3 (5 voturi)    
    Ciudat ! (Marţi, 21 mai 2013, 16:16)

    Van_the_Man [utilizator]

    Pai, acum daca dna/dra procuror are dreptate, nu cumva urmeaza ca cei ce au sesizat Parchetul sa fie acuzati de denunt calomnios ?
    Ciudata si modalitatea in care dl. prim ministru este nominalizat pe parcursul rezolutiei: Ponta Victor Viorel sau Victor Ponta. La un procuror profesionist nu sunt permise astfel de "oscilatii".
  • 0 (2 voturi)    
    poporul (Marţi, 21 mai 2013, 17:07)

    Eucris [utilizator]

    We the people nu il exoneram!
  • +3 (5 voturi)    
    etica si morala... (Marţi, 21 mai 2013, 17:17)

    vall365 [utilizator]

    Sunt convins ca solutia data de Parchetul General ...e una poltica....
    Evident Ponta a plagiat...
    Evident moraliatea lui Ponta e la niveluri minime...
    Acest tip de politician ...spearam ca va dispare din viata publica a Romaniei ....
    In momentul acela putem vorbi de o renastere morala a natiunii....dar pana atunci...?
    Poate nu va trece multa vreme...si vom avea in frunte oameni competenti si integrii...Atunci va fi si prosperitate economica ....pentru romani...
    • +2 (4 voturi)    
      Mai TACI . Noi l-am ales. Asta ne e nivelul, (Miercuri, 22 mai 2013, 9:28)

      marianos [utilizator] i-a raspuns lui vall365

      asta ne e nivelul ,asta avem si astfel traim
      degeaba ne plangem de mila
      cand o sa gandim ca nemtii sau ca nordicii o sa traim ca ei Pana atunci traim intr-o mocirla morala

      Nu trebuie intelesi sau iertati astfel de oameni
      Trebuia sa iesim in strada sa-l dam jos pe nenorocitul asta
      Noi l-am votat la 70% iar acum se crede intangibil
  • +3 (5 voturi)    
    Plagiatul (Miercuri, 22 mai 2013, 1:04)

    MdRaesculum [utilizator]

    Cititi cartea unui consilier în proprietate industrială, specialist cu înaltă calificare în proprietate intelectualălui al Ministerului Justiției, prof. univ. Dorin Isoc, întitulată "Ghid de accțiune contra plagiatului: -bună -onduită, prevenire, combatere " unde este prezentat ca un caz clar de plagiat. Și mai rețineți: plagiatul îl poate constata oricine și oricînd, deci nu se prescrie! Opere plagiate găsiți pe site-ul www.plagiate.ro
  • 0 (2 voturi)    
    LINGAI si iar LINGAI !!! (Miercuri, 22 mai 2013, 9:09)

    Ponta [utilizator]

    Ce sai faci. Odata cu neocomunismul se intorc incet incet si LINGAII.
  • +6 (8 voturi)    
    2 categorii (Miercuri, 22 mai 2013, 9:22)

    marianos [utilizator]

    Romanii sunt impartiti in smecheri si prosti
    Eu sunt prost ptr ca din banii care-i castig imi platesc darile pana la ultimul banut iar daca comit o contraventie platesc amenda faca sa comentez.
    fereasca Dumnezeu sa fac vreo infractiune!

    smecherii ,dupa cum se vede, incalca legea fara sa le pese. Si mai primesc si voturi atunci cand nu le fura.. Sunt o sleatha , "cumetri" care-si rotesc pozitiilede capusare a resurselor /bugetului ptr bunastarea lor, neamurilor etc

    trist este ca 70% din romani (de exemplu soacra-mea) care-i plang de mila lui Ponta, ca saracul de el,nu e vinovat ,ca nu are oameni competenti
    de parca i-am ales eu colaboratorii, nu si-a pus el toate neamurile si cunostintele in posturi importante
    Intre timp , tinerii competenti nu au loc de viermi de genul astora, lucreaza pe te miri ce si din lehamite pleaca din tara
    Iar unul care a "lins si periat toata viata,si a furat munca altora ajunge Prim Ministru
    -:(((((((((((
  • 0 (0 voturi)    
    pasul 2, Ponta serveste (Miercuri, 22 mai 2013, 12:55)

    un dac [utilizator]

    Daca tot a fost exonerat, va incepe sa-i dea in judecata pentru calomnie pe cei care l-au acuzat de plagiat. Atunci sa te tii gratieri la Becali si Babiuc, sa faca loc la intelectuali in puscarii...
  • 0 (0 voturi)    
    numărătoarea steagurilor (Miercuri, 22 mai 2013, 13:00)

    firuierbii [utilizator]

    „nu se poate proceda la calcularea procentului de text identic preluat deoarece formatele lucrarilor, tipul caracterelor utilizate si paginatiile sunt diferite” – adică nu se poate compara text cules în Times pe pagină A4 cu text cules în Helvetica de o pagină A5? Și așa o tîmpenie se consemnează într-un raport de expertiză științifică-judiciară?

    Plus sofismul, la fel de subtil, că dacă deținătorul de drepturi nu se simte lezat, delictul nu există…

    Bravos, națiune!
  • 0 (0 voturi)    
    plagiat Ponta (Joi, 23 mai 2013, 9:19)

    Rodco [utilizator]

    E trist ce se intampla. Dar intr-o tara in care 80% dintre romani sunt hoti, cine sa faca ordine? Justitia din pacate este facuta tot din hoti. Legile sunt date de par;amentari hoti,atunci de ce ne mai miram. Pacat de aceasta tara frumoasa care este locuita de acest neam din care fac parte si de care imi este rusine.Sa le fie rusine acestor indivizi, oameni nu se pot numi. Au citit macar o data Biblia?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by