Inspectorii de integritate verifica averea primarului Marian Vanghelie pe perioada mandatului 2008-2012, identificandu-se cateva sute de mii de euro pe care edilul sectorului 5 Bucuresti nu le-ar putea justifica, au declarat, joi, pentru Mediafax, surse oficiale.

Oana Mizil si Marian VanghelieFoto: oananiculescumizil.wordpress.com

Conform surselor citate, inspectorii de integritate au constatat si existenta unor sume transferate de primar in contul Oanei Mizil, cu care acesta are o relatie.

Deputata Oana Niculescu Mizil a fost reclamata de Agentia Nationala de Integritate la Parchetul instantei supreme pentru conflict de interese, fapt confirmat de catre ANI printr-o decizie administrativa.

Deputata PSD a contestat actul administrativ la Curtea de Apel Bucuresti, care in 19 iunie 2012 a respins actiunea Oanei Niculescu Mizil.

Agentia Nationala de Integritate (ANI) a stabilit, in septembrie 2011, faptul ca "Oana Niculescu Mizil Stefanescu Tohme, deputat in Parlamentul Romaniei, a propus angajarea si a avizat contractul individual de munca privind angajarea mamei sale, Lidia Niculescu Mizil Stefanescu, incepand cu data de 29 aprilie 2009, in cadrul Biroului Parlamentar detinut in Circumscriptia electorala nr. 42 Bucuresti, incalcand, astfel, prevederile Legii 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei".

In 19 septembrie 2011, deputatul PSD Oana Niculescu Mizil preciza, intr-un comunicat, ca mama ei nu este functionar public, ci are statut de personal contractual, mentionand ca raporturile biroului de parlamentar cu aceasta au incetat in cursul zilei respective.

"Ca urmare a informatiilor aparute astazi (19 septembrie 2011-n.r.) in presa referitor la presupul confict de interese in care m-as afla, doresc sa precizez urmatoarele: In Legea 161/2003 sunt explicate foarte clar conditiile si termenii de incompatibilitate a demnitarilor publici. In art 95, alin. 1 se precizeaza: 'nu sunt permise raporturile ierarhice directe in cazul in care functionarii publici sunt soti sau rude de gradul I', de asemenea la alin. 2 se mentioneaza ca prevederile alin. 1 se aplica si in cazul in care 'seful ierarhic direct are calitate de demnitar'", spunea Mizil.

Ea sustinea ca din punct de vedere juridic nu se afla in aceasta situatie de incompatibilitate intrucat mama ei, Lidia Mizil, nu are statut de functionar public "si, implicit, nu se supune rigorilor legii functionarilor publici, ci are statut de personal contractual".

"Doresc sa precizez ca raporturile contractuale dintre biroul meu de deputat si dna. Lidia Mizil au incetat incepand cu data de astazi. Vreau sa fie foarte clar pentru absolut toata lumea ca am luat aceasta decizie nu pentru ca ar fi vorba despre ceva ilegal sau reprobabil, ci pentru a pune capat oricaror speculatii si pentru a-mi scuti mama de atacuri politice nedrepte si nejustificate. Vreau sa subliniez acest lucru: insist sa-mi scutesc parintele de neplaceri si hartuiri din partea adversarilor politici. Totdata, tin sa subliniez faptul ca pentru coordonarea activitatilor sensibile si delicate ale biroului de deputat este necesara o persoana de maxima incredere, iar alte persoane mai de incredere decat parintii nu exista", mai scria Mizil.

In 7 octombrie 2011, Oana Mizil a inregistrat la Sectia de contencios administrativ actiunea sa de anulare a actului constatator al ANI, actiune ce a fost respinsa in 19 iunie 2012.

Deputata a facut recurs la Inalta Curte de Casatie si Justitie, care a stabilit ca termen de judecata data de 28 ianuarie 2014.

Evaluarile ANI au inceput in noiembrie 2010, inspectorii de integritate constatand ca Oana Niculescu Mizil Stefanescu Tohme a propus angajarea si a avizat contractul individual de munca privind angajarea mamei sale, Lidia Niculescu Mizil Stefanescu, incepand cu data de 29 aprilie 2009 si pana in prezent, in cadrul Biroului Parlamentar detinut in Circumscriptia electorala nr. 42 Bucuresti.

Conform prevederilor Legii 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, "prin conflict de interese se intelege situatia in care persoana ce exercita o demnitate publica sau o functie publica are un interes personal de natura patrimoniala, care ar putea influenta indeplinirea cu obiectivitate a atributiilor care ii revin potrivit Constitutiei si altor acte normative".

Potrivit dispozitiilor articolului 253 indice 1 din Codul penal, conflictul de interese consta in indeplinirea, in exercitiul atributiilor de serviciu, a unui act ori participarea la luarea unei decizii prin care s-a realizat, direct sau indirect, un folos material pentru sine, sotul sau, o ruda ori un afin pana la gradul II inclusiv.