GRAFIC Prezenta la vot din 1992 pana in prezent. Vezi cum a scazut interesul romanilor pentru alegerile parlamentare

de Constantin Barbu, Luminita Pirvu     HotNews.ro
Vineri, 7 decembrie 2012, 20:37 Actualitate | Politic


Incepand din 1992, la fiecare tur de scrutin participarea la vot in Romania a scazut in mod considerabil. Istoria alegerilor din ultimii ani ne arata ca participarea la urne a fost in continua scadere astfel incat la ultimele alegeri parlamentare(2008), la urne s-au prezentat mai putin de jumatate dintre cei care au votat la primele alegeri democratice din Romania dupa 1990. In 1992, primul Parlament cu un mandat intreg , a fost ales de catre 76,29% dintre romani. Dupa primii zece ani de democratie romanii au inceput sa taxeze din ce in ce mai dur clasa politica.
  • Vezi mai jos cum s-a desfasurat prezenta la urne de-a lungul anilor.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















12825 vizualizari

  • +27 (29 voturi)    
    Si cui ii pasa? (Vineri, 7 decembrie 2012, 20:55)

    Sthelian [utilizator]

    "Dupa primii zece ani de democratie romanii au inceput sa taxeze din ce in ce mai dur clasa politica. "

    As dori sa exemplificati cum sunt taxati politicienii?
    Diferenta de avere dintre ei si "pulimea" platitoare de impozit creste;
    Numarul parlamentarilor va creste anul asta;
    Fraudele si mirsaviile cu implicarea politicienilor creste;
    Privilegiile sunt din ce in ce mai mari (ei pot chiuli si-si primesc salariu, au mobile cu mii de minute incluse, cheltuieli cu cabinetul, etc)
    Legile ce ii favorizeaza pe ei sunt destule.
    Ce de "taxari". Cred ca multi ar vrea sa fie "taxati" asa.
    • +1 (1 vot)    
      intradevar...... (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 8:35)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

      .....platitorii de impozite incep sa vada realitatea iar ceea ce ati amintit dvs este doar 0,1% din toate marseviile care se fac pe spinarea noastra. Totusi, marea problema este de fapt sistemul politic parlamentar care, asa cum am mai spus in repetate randuri, este depasit de vremuri si nu mai poate asigura nici minima speranta la o viata normala a cetatenilor asupra carora isi produce efectele.
      Lipsit de "anticorpii" necesari indepartarii escrocilor de la parghiile puterii, sistemul politic a fost infestat de catre acestia si a devenit unealta lor prin care din angajati ai cetatenilor, devin stapanii acestora prin minciuna, legi protectioniste, incompetenta si frauda.
      Am sperat in schimbarea politicienilor intre ei sau in tanara generatie de politicieni dar situatia a devenit si mai rea iar cei tineri sunt si mai rai decat ceilalti.
      In concluzie, degeaba schimbam politicienii daca sistemul politic va ramane acelasi.
      Trebuie schimbat sistemul politic parlamentar cu un altul bazat pe legi stricte in care alesii sa fie obligati sa isi respecte promisiunile electorale ca si in cazul oricarui contract iar daca acestea nu sunt indeplinite, sa raspunda cu averea personala sau/si dupa caz cu libertatea.
      Primul pas ar fi desfintarea consiliilor judetene in frunte cu "baronii locali" si preluarea atributiunilor acestora de catre primari si prefecti.
      Aceasta ar descatusa tara de una dintre cele mai grele poveri morale si materiale si vor reda populatiei spiritul responsabilitatii propriilor venituri si cheltuieli.
      Daca sistemul politic parlamentar nu va fi schimbat, escrocii politici vor prolifera si vor dainui indiferent daca lumea se va prezenta la vot sau nu.
    • +2 (2 voturi)    
      ce parlamentari (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 12:26)

      luxdesign28 [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

      Hotie reglementata de stat. Asta a ajuns statul roman.
    • +2 (4 voturi)    
      Taxa pe bun simt (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 13:25)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

      De fapt a devenit clar... nu sunt alegeri ci e o pacaleala.
      E un sigur partid: FSN, adica securistii interlopi din PCR (care a apucat, ca si cei tineri sunt identici).
      Crema cremelor.

      Faptul ca se agita si ce cearta intre ei e doar manevra propagandistica si galceava intre porci, folosesc institutiile statului drept troaca si cetatenii drept tarate de pus in mancare.

      CIne nu e convins de asta sa se gandeasca cate optiuni avem acum: nici una. Nici o sansa sa apara ceva cu adevarat nou in viata politica. Ce realizarea e disparitia partidelor istorice (PNT si PNL) si aparitia PNG (Becali) si PPPD (nu stiu si nu ma intereseaza cum se cheama partidul, cu Dan Diaconescu).

      Ce se intampla cu cei care au un sistem de valori, mai exista si care sa nu plesneasca de lacomie?
      unde?
    • +2 (2 voturi)    
      Mai ales ca de data asta nu e nevoie de cvorum (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 13:39)

      Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

      Asa ca daca USL scoate la vot chiar si numai 3 milioane de romani, iar ARD doar 1 milion, USL va castiga cu 90% alegerile.
      Ca unii sau altii jurnalisti vor avea subiect pt urmatoarele doua saptamani, cum ca romanii nu s-au prezentat la vot, asta e doar o ciorba reincalzita fara absolut nicio valoare "nutritiva"
      Or fi bune statisticile astea la ceva, dar importante nu sunt absolut deloc.
    • -1 (1 vot)    
      Prezenta la vot scade - telespectatorii cresc (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 13:53)

      kairos [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

      cei care nu voteaza vizioneaza

      taxarea s-a mutat de la vot la televizor
  • +7 (7 voturi)    
    Mai revedeti calculelele! (Vineri, 7 decembrie 2012, 20:57)

    Sthelian [utilizator]

    Nu de alta, dar intre 1992 si 2008 exista si o diferenta de alegatori de peste 2.000.000 in plus ce trebuiau sa vina la vot.
    • +1 (1 vot)    
      * (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 10:23)

      0m [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

      aprox. 10%; deci diferenta nu e chiar asa mare cum pare;
      e normal ca interesul pentru democratie sa scada daca oamenii vad ca nu le ofera prea multe
      • +1 (1 vot)    
        Cre' ca pui problema gresit (Duminică, 9 decembrie 2012, 6:58)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui 0m

        Putin altfel formulat: e normal ca interesul pentru democratie sa scada daca oamenii voteaza cu picioarele in loc sa voteze rational. Din nefericire, nu le atrage nimeni atentia oamenilor ca fac o greseala.
    • 0 (0 voturi)    
      Asta era problema? (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 13:26)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

      unii cu statistica, altii cu emigratul.
  • +17 (19 voturi)    
    Da, si ce sa votezi? (Vineri, 7 decembrie 2012, 20:58)

    GigiM [utilizator]

    Da, si ce sa votezi?
    Sa va zic ce s-a intamplat in ultimele 48 de ore:
    1) un om obez, sta intr-un autobuz; este impins din greseala de niste copii care se jucau; care este reactia lui? Ii impinge inapoi si zice ca si el poate sa impinga
    2) hotii de autobuze inca isi fac veacul in Tg Mures; fura pe fata; nimeni nu zice nimic, politia si primaria(nu merita scrise cu litere mari) nu fac nimic; aceiasi hoti de ani de zile; ii fac semn unui batran sa aiba grija la buzunar; hoata se uita la mine insistent, coboara la urmatoarea statie si pleaca
    3) sunt observator la alegerile de duminica; se pare ca sunt intr un ong obscur, pana aici nimic nelalocul lui; dar, desi am semnat o hartie ca nu apartin de niciun partid, TOTUL dar TOTUL e coordonat un partid, culmea, inclusiv banii pe care ii primim, unde trebuie sa ducem actele, cine ne face trainingul; deci se pare ca fiecare partid are proprii observatori desi toti apartin de ong uri, ma rog, e complicata treaba
    4) oamenii mint, de la mic la mare, n-are rost sa insirui detalii; dar ce am vazut in ultima perioada: extrem de multi oameni sunt manati numai de bani si nu mai au niciun principiu; mint cu nerusinare, ca i vorba de studenti, angajati, patroni si asa mai departe
    5) fiind student la o facultate de medicina, observ ca in ditamai orasul universitar, clinicile nu au pansamente, medicamente de baza, paturi,conditii; sau ca sa fiu mai concret, multe persoane contacteaza infectii nosocomiale, in spitale se fura ca in codru, studentii nu au unde sa se schimbe si nu au vestiare si asa mai departe
    6) lucrarile in oras se fac culmea, in special in preajma alegerilor; se fac desigur si multe lucrari inutile cu borduri inutile sau asfaltari unde drumul era deja bun sau alt exemplu, renovarea unui cinematograf ce trebuia sa
    • +8 (8 voturi)    
      De acord! (Vineri, 7 decembrie 2012, 21:25)

      Sthelian [utilizator] i-a raspuns lui GigiM

      Simtul civic de care zici mai jos, inseamna:
      1. Implicare in politica de incepind de acum. Din pacate, vorba unui bun prieten daca nu faci smenuri nu ajungi la decizii ci esti trimis sa dai cu clanta. Ca asa e in politica romaneasca.
      2. Care e partidul ce te-a pregatit? Spune-l, ca sa stim ce observatori avem.
      3. Publica pe net propriile observatii ce le vei face la sectia/sectiile unde vei merge. cu nume, adrese, etc. Si fa multe poze. Ba ia si un mp3 cu tine pe pozitia inregistrare(ascuns). Si publica fisierul.
      • 0 (2 voturi)    
        Care e partidul ce te-a pregatit? (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 13:31)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

        Sthelian , imi place inocenta ta. Chiar crezi ca exista un partid care sa nu se implice marsav in alegeri, unul care nu a furat si n u fura voturi?

        Nu exista in Romania. Data trecuta am vazut camioanele cu tigani la Busteni si pungile lor portocalii. Asta inseamna ca nu existau si grupurile cu pungi galbene sau rosii? Dimpotriva... asta e singurul lucru la care se inghesuie toti: furatul, mintitul, manipulatul cetatenilor. ATAT
        • +1 (1 vot)    
          E irelevant (Duminică, 9 decembrie 2012, 7:00)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

          Nu conteaza ca exista sau nu un partid care sa se implice marsav in alegeri. Un partid e ceea ce fac din el cei ce-l compun. Cata vreme doar personaje Ponta, Antonescu, Dragnea ii vedem in fata in partide, normal ca nu avem nici un partid onest in Romania.
        • +1 (1 vot)    
          Nu-s inocent! (Marţi, 11 decembrie 2012, 23:19)

          Sthelian [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

          Stiu ca TOATE sunt implicate masiv. Stiu ca toti fura sistematic la urne, d-aia in sectii sunt unchi, matusi, veri...
          BEC e un organism de forma. N-are personalitate. In vara la locale intre penultimul anunt de rezultate partiale si cel cu rezultate finale au trecut citeva zile. Acum pe site nu mai gasesti SRL-urile acrediate pentru sondare, etc, etc.
          Nu e practic nici o deosebire relevanta intre legerile de dinainte de 1989 si de dupa.
    • +1 (1 vot)    
      * (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 10:33)

      0m [utilizator] i-a raspuns lui GigiM

      omule, eu le tot zic prietenilor mei medici, si vreau sa iti spun si tie;
      -> de ce mai acceptati sa conditii grele de garda?
      -> de ce mai acceptati sa intrati in saloane insalubre?
      -> de ce mai acceptati sa lucrati cu instrumentar / obiecte medicale invechite, uzate moral?
      -> de ce mai acceptati sa intrati in cladiri care stau sa cada (ex, spitalul CFR, Cluj-Napoca)

      Ai invatat o gramada de ani pentru profesia asta; iti soliciti la maxim nervii aproape zilnic; iti rupi din timpul tau liber doar ca sa ii ajuti pe altii;
      Si atunci, de ce acceptati sa profesati in conditii mizere??
      As vrea macar sa vad ca faceti greva japoneza!!..dar, din pacate, nu face nimeni
  • +7 (11 voturi)    
    Da, si ce votezi? 2 (Vineri, 7 decembrie 2012, 21:00)

    GigiM [utilizator]

    sau renovarea unui cinematograf al statului ce trebuia sa dureze o luna si a durat 5 luni; oare de ce?
    Acum o concluzie desi nici pana maine dimineata nu mi-as termina lista. Cat timp nu ne dezvoltam simtul civic nu avem nicio sansa. Cei ce fac rau trebuie pedepsiti. Cei ce gresesc trebuie taxati. Eu ce sa votez cand nici macar un politician nu are coloana vertebrala? Si aici nu generalizez. Eu unul, desi am 23 de ani si am votat pana acum la fiecare alegere, de data asta refuz sa votez. Mi-am pierdut speranta...
    • +5 (9 voturi)    
      nevertebrate, dar inca libertate (Vineri, 7 decembrie 2012, 22:28)

      mbasa [utilizator] i-a raspuns lui GigiM

      chiar daca ai ajuns sa constati ca vertebratele sunt pe cale de disparitie si n-ai ce alege...
      chiar daca ai de ales doar dintre nevertebrate... caracatite, ce-or fi (vezi ca e la moda, sunt si prezicatoare, ca la CE de fotbal)...
      ... totusi, zic eu, mergi! mergi la vot!
      nu lasa pe altii sa voteze in locul tau!!! e dreptul tau! INCA !
      dar e dreptul si al lui IBI, hoata! sunt convins ca ea si trupa ei va merge la vot! am ajuns sa traim vremuri in care cei ca ei sa fie cei mai activi dpdv social si, culmea, au si drepturi... ce e mai grav, in caz ca nu mergi la vot, sigur ei vor decide in locul tau!
      de ce sa regreti ca n-ai fost? mai bine sa regreti ca ai fost!
      e o diferenta, totusi!
      (in primul caz n-ai ce sa mai comentezi; in al doilea caz, macar ai incercat sa faci ceva)
      si inca un argument: vremurile astea de libertate, n-or sa mai fie cum a fost pana acum... profita de oportunitate. alege, chiar daca votul tau e o picatura, macar ai ales! ai ce povesti celor ce nu vor mai prinde vremuri ca acestea!
      daca speranta nu mai ai de la vertebrate, macar alege in functie de semnalele din exterior: daca esti prooccidental, tii de unele valori, stii ce alegi (eu stiu), daca insa esti de alta parere, iarasi stii (promusulman -sper ca nu-, socialist -la fel-, etc)...
      doar Dumnezeu stie de ce e asa! nu te lasa invins!
    • 0 (0 voturi)    
      s-a ajuns la aceasta clasa politica (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 7:57)

      V. Val [utilizator] i-a raspuns lui GigiM

      si prin neimplicarea civica a romanilor cinstiti care lasa pe altii sa decida pentru ei. Acei "altii" sunt in buna masura cei carre-si vand votul pe o pomana electorala, sunt cei interesati, sunt cei manipulati... Cel care nu merge la vot nu are dreptul sa se planga nici de rezultatul alegerilor, nici de calitatea clasei politice.
      De ani multi se face o manipulare mediatica subtila cu ideea "toti sunt la fel". Nu sunt deloc la fel dar se arunca noroiul peste tot de nu mai poate cetateanul sa deosebeasca pe cel cinstit de hot, dintre hoti pe gainar de bandit, pe mincinos de cel ce spune adevarul si asa mai departe. Acest strat de gunoi camufleaza perfect pe marii jefuitori, pe mafioti , pe antiromani. Nu-s deloc la fel, domnule. Daca ai votat un candidat al carui bilant il consideri negativ, nu-l mai vota ! voteaza pe altul ! In felul acesta primul nu prinde radacini, intelege - si el si ceilati - ca cetateanul sanctioneaza prin votul sau, ca nu-i vesnic si ca nimic nu i se cuvine. Dar daca dumneata lasi sa aleaga altul pentru dumneata ... acel altul poate fi chiar omul celui care te-a nemultumit.
      In campania aceasta, pe langa "toti sunt la fel" se incearca inocularea ideii ca jocurile sunt facute, ca unii vor castiga cu un scor zdrobitor (argumen : sondajele "de casa") tot cu scopul mârsav ca dumneata si multi altii sa nu voteze. Cum isi permit ei sa anunte ceea ce poporul român n-a exprimat inca ? Ba mai mult, deturneaza adevaratele firestile dezbateri (pe care le refuza) catre prognosticuri privind viitorul PM (care nu este ales in acest scrutin ! - ci desemnat dupa) si o viitoare suspendare a Presedintelui.
      De ce oare ? Firesc ar fi ca formatiunile politice care candideaza sa-si prezinte bilantul si mai ales programul pentru Romania (si acesta nu din fraze sforaitoare si promisiuni imposibile, ci cu date permitandu-i cetateanului sa inteleaga realismul si fezabilitatea acestui proiect). V-ati intrebat cine si de ce evita dezbaterea ?
    • 0 (0 voturi)    
      observatie (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 9:19)

      Kao [utilizator] i-a raspuns lui GigiM

      O decizie corecta sa nu votezi in conditiile actuale . Dar asta demonstreaza nepasarea sistemului condus de cei care una spun si alta fac . Nepasarea lor si neputinta noastra = tragedie nationala.
    • 0 (0 voturi)    
      Anularea votului ca forma de protest (Duminică, 9 decembrie 2012, 9:09)

      skolko [utilizator] i-a raspuns lui GigiM

      Si eu mi-am pierdut speranta in clasa politica, nu si in pastrarea dreptului la vot! Sfatul meu: mergi la vot si anuleaza votul pentru acea camera a parlamentului unde nici una din variantele propuse pe buletinul de vot nu-ti satisface exigentele! Dar atentie, ca si regula de anulare a votului s-a schimbat pe ultima linie: trebuie sa stampilezi in interiorul chenarului doua sau mai multe nume! Acesta este un vot anulat. Un vot in care stampila este pusa pe marginea chenarului se considera valid daca majoritatea stampilei este in interiorul chenarului. Un vot in care stampila e pusa in chenar dar alegatorul a tinut sa-i injure alaturi pe alesi, se considera valid. Un vot cu cel putin o stampila pusa in interiorul unui chenar este valid, indiferent cate stampile sunt puse in exterior! Este evident ca regulile de mai sus au fost introduse pentru a reduce numarul de voturi anulate! De ce? Pentru ca au inteles si alesii ca li se pregateste ceva, ca populatia va cere masiv schimbarea propunerilor de pe buletine printr-un numar mare de voturi anulate!
  • +6 (6 voturi)    
    Cui ii pasa?! (Vineri, 7 decembrie 2012, 21:11)

    Amad [utilizator]

    Nici nu conteaza cati marg la vot.
    Conteaza doar sa castige majoritatea in colegiu ca apoi sa curga banii, valuri, valuri.
  • +12 (14 voturi)    
    prezenta la vot (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 0:07)

    Ruhe [utilizator]

    aud mereu la morsele competente ca prezenta la vot este mica in toate tarile civilizate, lumea nu este foarte interesata de politica. Ce omit acesti domni sa spuna este ca neamtul sau americanul nu merge la vot pentru ca oricine ar conduce tara o face bine, spre deosebire de Romania,, unde, pe oricine ai vota ,tot prost iti merge. Deci dezinteresul are radacini un pic diferite.
    • +1 (1 vot)    
      le convine (Duminică, 9 decembrie 2012, 3:30)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui Ruhe

      si-au dat seama ca la o prezenta redua la vot pot influenta mai usor rezultatele: acelasi numar de votanti e un procent mai mare la o prezenta la vot mai mica. si de aceea n-au nici un interes sa informeze populatia: nu am vazut afise cu sectiile de votare, la locale au modificat locul unde votau de obicei cei care locuiesc pe strada mea si acuma la parlamentare e modificat numarul sectiei de votare fata de locale...
  • 0 (0 voturi)    
    Parlamentari infractori (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 9:13)

    Fanfan la tulipe [utilizator]

    Cum sa nu scada cand vezi ca orice ai face si pe oricine ai vota, in Parlament ajung toate lichelele, poate cu mici exceptii??? Problema e clasa politica in ansamblul ei, nciciun partid pana acum nu a dorit o adevarata reformare pe criterii de integritate, toti doar au mimat aceasta schimbare. O slabiciune a votului uninominal este ca un parlamentar votat anterior intr-un colegiu, dupa ce nu a facut nimic 4 ani acum candideaza in alt colegiu, in cealalta parte a tarii, unde nu prea-l cunoaste nimeni, nefiind legat de acel loc, insa avand sanse mari sa fie ales intrucat romanii au tendinta sa voteze partidul, nu omul. De asemenea, trebuie total interzis traseismul in Parlament. Chiar daca votul a fost uninominal, acel parlamentar a candidat din partea unui partid, deci sanctiunea trebuie sa fie pierderea calitatii de parlamentar. Si ce e strigator la cer este ca intr-adevar, in Parlament ajung INFRACTORI in adevaratul sens al cuvantului, pt. ca legea electorala le permite. Daca este condamnat cu executare nu poate candida dar unul care e fost condamnat cu suspendare poate. Oriunde in sistemul public se cere un cazier nepatat dar CULMEA, in forul legislativ al tarii, acesti parlamentari (caci ei au facut legea!!!), considera ca acest lucru nu e nicio problema. Eu cred ca romanii ar trebui sa dea un vot de blam intregii clase politice iar sistemul sa fie regandit din temelii, astfel incat sa nu fie o atat de dificil sa intemeiezi un partid nou, mic la inceput dar cu asteptari si aspiratii mari, si cel mai important, curat, fara a avea probleme de integritate cu membrii sai, fara traseisti.
  • +2 (2 voturi)    
    @Ruhe. (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 10:32)

    cornel19 [utilizator]

    EXACT, asa este.
  • 0 (0 voturi)    
    Infografic despre constructiile de autostrazi (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 10:35)

    ClaudiaPopescu [utilizator]

    Nu e de mirare evolutia aratata de grafic, e trist ca nu ne implicam mai mult in viata publica. Dar e si greu sa o mai faci cand vezi exemple de genul asta: http://www.openpolitics.ro/noutati/homepage/infografic-constructia-de-autostrazi-in-romania-si-europa.html - bani irositi si promisiuni in van!
  • +1 (1 vot)    
    si ce sa votezi , (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 11:00)

    ionamaru [utilizator]

    mai mult de jumatate din candidati sunt ...nulitati !
    Sa vina la vot " cacaraii " sa voteze - cei mai cinstiti si saraci - parlamentari ! Ca votez , ca nu votez , cacaraii vor fi la putere ...asa ca .. " Jos Basescu " ...se va implini .
    ps. poate avem " noroc cu ..apocalipsa .. ! "
  • -1 (1 vot)    
    Votati cu cap (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 11:12)

    ciolanos [utilizator]

    ca altfel ne va ustura la buzunare
  • 0 (0 voturi)    
    Statistici false (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 11:24)

    Omics [utilizator]

    Sper ca statisticile economice să nu fie tot atât de false ca statistica numărului de alegători. La referendum s-a făcut scandal, dar nu au interes să reducă numărul de alegători.
    • +1 (1 vot)    
      depinde (Luni, 10 decembrie 2012, 2:03)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui Omics

      ar avea interes sa reduca numarul de alegatori ca sa mareasca procentul obtinut cu acelasi nr de voturi si pe de alta parte ar avea interes sa mareasca numarul de alegatori ca sa poata fura mai multe voturi
  • 0 (0 voturi)    
    SA NE PASTRAM LIMBA, CIT S-O PUTEA MAI MULT (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 12:52)

    dincannes [utilizator]

    In romaneste, punctul si virgula la cifre, este invers ca la cei de limbà englezà. Putinà muncà informaticà si se pot "traduce" programele in romaneste.
    Una invatà copiii la scoalà si alta vàd in tabloul dumneavoastrà.
  • 0 (0 voturi)    
    procent extrem de mic in 2008 (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 13:01)

    rockdani [utilizator]

    Cred ca statistica nu se bazeaza pe cifre reale.
    Statistica de la Oficiul de statistica, nu cea de mai sus. Mi se pare greu de crezut ca in 2008, cand romanii circulau din greu prin UE sa fie in tara mai mult cu 2 milioane de electori. In ipoteza in care e chiar asa, iar participarea la vot a fost de 39,20%, inseamna ca rezultatele alegerilor din 2008 nici n-au fost expresia vointei populare in majoritatea ei, care inseamna un minimum de 50,1% si ca legea electorala din Romania e gresit conceputa.
  • +1 (1 vot)    
    Indicatie pretioasa ! (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 13:54)

    AlisCuPar [utilizator]

    Votanti usl, boicotati votarea de duminica, asa cum au facut-o votantii pro-basescu in vara ! Aratati ca si voi puteti sa boicotati ! Patria va v-a fi recunoscatoare !
  • 0 (0 voturi)    
    la vot, bobor (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 14:23)

    woe [utilizator]

    o singura data am fost sa votez, in 992, ca implinisem 20 de ani si eram curios.
    astept cu interes ziua cand prezenta la vot va fi de sub 10%, poate acesta va fi motivul suficient pentru a se schimba sistemul. Pacat ca regele a muribund, ca altfel stateau lucrurile.
  • 0 (0 voturi)    
    Nu mai votaţi partidele mari! (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 15:51)

    donjoe [utilizator]

    Cândva alternanţa la putere a primelor 2-3 partide părea o metodă bună de a limita jaful şi a menţine o semi-democraţie cât de cât. Între timp a devenit evident că toate partidele mari sunt o apă ş-un pământ. Singura schimbare reală care se poate face acum e diversificarea compoziţiei Parlamentului prin ridicarea partidelor mici, care se încearcă a fi ţinute sub papucul legilor electorale extrem de restrictive.

    Votaţi independenţii şi partidele mici! Nu există niciun vot de blam mai eficient împotriva partidelor mari decât sfidarea legilor lor electorale antidemocratice prin susţinerea partidelor mici şi a candidaţilor independenţi.
    http://cealaltaclasapolitica.wordpress.com/2012/11/19/voteaza-cealalta-clasa-politica
  • +1 (1 vot)    
    Alo!!! Scriem si noi corect??? (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 17:38)

    radusb2004 [utilizator]

    "Vezi mai jos cum s-a desfasurat prezenta la urne de-a lungul aniilor". ANIILOR se scrie cu un singur "i" - ANILOR. Articol publicat vineri, ora 20:37, ma surprinde ca nu s-a corectat pana acum... Indiferenta totala!

    N.R. Am corectat, multumim pentru sesizare.
  • +1 (1 vot)    
    Tara paradoxurilor (Duminică, 9 decembrie 2012, 8:45)

    skolko [utilizator]

    Intre 1992 si 2012 populatia tarii a scazut cu 12% dar numarul alegatorilor a crescut cu 12%.
  • 0 (0 voturi)    
    I beleive in DEMO (Duminică, 9 decembrie 2012, 13:46)

    sefer [utilizator]

    Langa cei (39% votanti) care se duc la vot, daca se duc si ceilalti (61%) la Hoti, atunci vine democratia. Trebuie sa iesim la strada sa facem curetenie. Cine se duce la vot, ori inca are interes politic, ori prea optimist. Sau ascultati pe utilizator "donjoe" votand partidele alternative si asteptati, asteptati, asteptati, ... Ooooffff tara mea!!


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by