VIDEO Ion Iliescu: Consiliul European este Consiliul primilor ministri. E mai bine ca presedintele sa fie realist si sa inteleaga

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 14 iunie 2012, 13:01 Actualitate | Politic


"Consiliul European este Consiliul primilor ministri. Poate fi utila si prezenta sefului statului, dar la toate celelalte state nu exista nicio ambitie... Mai bine ca presedintele sa fie realist si sa inteleaga: sunt momente cand prezenta sa este necesara. Au fost momente cand premierii Boc si Ungureanu au fost scosi din joc. Acolo nu se intalnesc reprezentantii statelor, se intalnesc primii ministri. Acest Consiliu este reuniunea primilor ministri", a declarat joi presedintele de onoare al PSD, Ion Iliescu. Intrebat de jurnalisti daca acesta poate fi un motiv pentru suspendarea sefului statului, Iliescu a raspuns: "Nu neaparat, voi imediat sariti cu suspendarea. Toate televiziunile: suspendare."

Ion Iliescu a comentat si "lectia de drept" data de seful statului: "O lectie fals inceputa, pornind de la o premisa prestabilita: ca el trebuie sa mearga acolo. Este Consiliul primilor ministri din Uniunea Europeana", a spus presedintele de onoare al PSD, adaugand ca "Sunt sigur ca se poate ajunge la o intelegere intre Victor Ponta si Traian Basescu."







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5017 vizualizari

  • +41 (43 voturi)    
    cine vorbeste de realism (Joi, 14 iunie 2012, 13:05)

    Liana [anonim]

    Unde era realismul dumitale d-le Iliescu cand ai chemat minerii inBucuresti?Macar din respect fata de cei care au murit si au fost batuti de mineri in aceste zile de iuni din 1990 ar trebui sa-ti pui patura-n cap.
    • -30 (32 voturi)    
      Si Basescu? Nu el a asigurat transportul??? (Joi, 14 iunie 2012, 13:53)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui Liana

      Sau asta nu se pune?ca a asigurat si returnarea lor in Vale?
      • +20 (22 voturi)    
        nu se pune (Joi, 14 iunie 2012, 13:59)

        skyradio [anonim] i-a raspuns lui Eu

        ti-ai uitat istoria si e grav. In vremea mineriadei din 13-15 iunie 1990, ministrul transporturilor a fost corneliu burada!
      • +9 (9 voturi)    
        ... pana nu/i fudul, (Joi, 14 iunie 2012, 14:00)

        , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Eu

        parca nu este destul!
        Ia uita/te in oglinda ca sa rezolvi ghicitoarea!
      • +8 (16 voturi)    
        ai perfecta dreptate! (Joi, 14 iunie 2012, 14:01)

        d2d [utilizator] i-a raspuns lui Eu

        minerii au venit cu vapoarele conduse de Basescu.

        parerea mea.
        • -1 (5 voturi)    
          ... (Joi, 14 iunie 2012, 17:17)

          John Doe [anonim] i-a raspuns lui d2d

          Proasta parere. Au murit oameni acolo si tu tocmai ai scuipat pe mormintele lor.
      • +25 (25 voturi)    
        Ba da! Era vatman la trenuri! (Joi, 14 iunie 2012, 14:01)

        georgeb [utilizator] i-a raspuns lui Eu

        Din functia sa de acar, Basescu i-a carat in carca, unul cate unul, pe mineri, pana la Bucuresti si apoi inapoi in vale (a siliconului, substanta care la tine a luat locul materiei cenusii).

        Ar fi bine sa pui mana pe o carte de istorie si sa citesti inainte sa vorbesti. Vezi si tu cine a fost ministru la transporturi si cand.
      • +16 (16 voturi)    
        ba da se pune (Joi, 14 iunie 2012, 14:02)

        Rzzsmurf [anonim] i-a raspuns lui Eu

        Pornind de la prezumtia ca asa ar fi desi nu exista tone de probe video ca la ilici in cazul lui base, cum sa luam afirmatia? Ca pe o scuza pentru faptul ca iliuta ii patroneaza spiritual pe cei de la psd. Pe cine ai alege tu daca e sa faci o alegere intre calau si carutasul care aduce victima. Cine ar fi marele vinovat?
      • +21 (21 voturi)    
        pe mare? (Joi, 14 iunie 2012, 14:10)

        curios [anonim] i-a raspuns lui Eu

        au venit cu vaporul? nu stiam! pe vremea accea era secretar de stat la "navale".
      • +21 (21 voturi)    
        mineri (Joi, 14 iunie 2012, 14:10)

        d2arrow [utilizator] i-a raspuns lui Eu

        Coeficientul tau de inteligenta este subunitar, incearca sa nu mai postezi, s-ar putea sa te doara capul din cauza efortului intelectual.
      • +19 (19 voturi)    
        Istoria (Joi, 14 iunie 2012, 14:12)

        becicherec [utilizator] i-a raspuns lui Eu

        Se învață din manuale,cultura generală sigur nu se face la haznaua 3...Atunci de unde să știi anii in care-o fost ministru la transporturi?
      • +26 (26 voturi)    
        Comment sters de user (Joi, 14 iunie 2012, 14:15)

        zet [anonim] i-a raspuns lui Eu

      • -9 (9 voturi)    
        parerea mea... (Joi, 14 iunie 2012, 15:49)

        Florea care a demisionat din PDL [anonim] i-a raspuns lui Eu

        Eu as zice sa nu te mai obosesti sa le raspunzi latrailor si lingailor de funduri icterice. Astia nu sunt decat privitori la realitatea si LaBe1 tv. Pe hotnews sunt numai portocalaci care-si dau voturi pozitive , portocalaci care se cred mari cunoscatori a constitutiei tarii si a multor altora(vezi GERMANIA FEDERALA.....HA HA HA HA!!!!). Lasa-i sa latre ca hienele , cu fierea sparta de ciuda, la luna! Ei nu sunt decat niste postaci platiti, cu cururi de vadana de atata stat pe scaunul din fata calculatoarelor,ca sa-si dea cu parerea despre unul sau despre altul,cum ca ei cunosc istoria...,constitutia...,ce a facut Iliesci..., ce a facut Nastase....etc. Dar cand a iesit COMUNISTUL DE BASESCU presedinte...nu au citit in zatzul din ceasca ca o sa ne arunce tzara intr-o rapa? pe asta nu o vad?(sau au vazut si sunt constienti de asta.., insa... daca sunt platiti trebuie sa scrie dupa cum li se dicteaza). Eu...as fi de parere ca Basescu sa se duca la BRX, ca sa mai revad acelasi presedinte (cica al nostru) COMUNIST(daaaaa????) invartindu-se de unul singur pe acolo!!!! O zi buna!
    • +19 (19 voturi)    
      nu imi place mie Basescu, (Joi, 14 iunie 2012, 14:02)

      bancher [anonim] i-a raspuns lui Liana

      dar Iliescu uita un moment crucial din istoria Romaniei, cand ne-a(m) facut de ras fata de UE, si am intrat in uzantele protocolului la capitolul ,,Asa nu''.
      E vorba de 2004, cand a avut loc la Bruxelles Conferinta Consiliului European (care da, este o reuniune a primilor ministri), dar la care Romania a venit cu 3 reprezentanti : Ion Iliescu (nechemat de nimeni, dar proaspat fost presedinte), Traian Basescu (bagat ca musca in lapte, dar proaspat ales presedinte al Romaniei) si Adrian Nastase (inca prim-ministru).
      Fiecare dintre acestia 3 a venit cu alt avion (deci 3 avioane in total), cu delagatia lui, si cu serviciul lui de protocol. Cand ne-au vazut europenii, au excalamt ,,dar voi cine sunteti? Noul Imperiu bizantin?''.
      asa ca Iliescu sa taca din gura, din moment ce si el a fost la Consiliul european in 2004, desi nu era prim-ministru (nici macar presedinte nu mai era).
  • +24 (24 voturi)    
    e lege sau nu? (Joi, 14 iunie 2012, 13:06)

    Nicolae Kidman [utilizator]

    Nu-nteleg ce atata "a vorbit la suparare", "o sa am o discutie", "adoptam o declaratie", "ar trebui sa inteleaga"... Astea-s mismasuri de sorginte comunista. E lege, bine, nu - auf wiedersehen!
  • +26 (26 voturi)    
    asa deci? (Joi, 14 iunie 2012, 13:06)

    airamerica [utilizator]

    Deci daca Iliescu zice ca e consiliul prim-ministrilor inseamna ca, pentru tara, e mai bine sa merga Presedintele, nu paliciul lui de Poanta
    • +18 (18 voturi)    
      alta confuzie? (Joi, 14 iunie 2012, 14:12)

      precaut [anonim] i-a raspuns lui airamerica

      pana si Iliescu face confuzie intre Consiliul European si Consiliul Uniunii Europene?????? E adevarat ca la aderare si mai apoi la momentul Lisabona Iliescu nu mai era presedinte. E tot asa de adevarat ca Ilici are un var primar pe dl.Alzheimer.
  • +15 (15 voturi)    
    Comment sters de user (Joi, 14 iunie 2012, 13:07)

    zet [anonim]

    • +9 (9 voturi)    
      Eu cred ca institutia are o lista de membri (Joi, 14 iunie 2012, 14:06)

      georgeb [utilizator] i-a raspuns lui zet

      si cred ca aceasta lista de membri ar trebui sa fie publica.

      Aici (http://www.european-council.europa.eu/the-institution?lang=ro) se spune asa: "Consiliul European este compus din şefii de stat sau de guvern ai statelor membre, precum şi din preşedintele său şi preşedintele Comisiei."

      Aici (http://en.wikipedia.org/wiki/European_Council#Members) dezimformatorii basescieni au pus gresit numele lui Basescu in lista de membrii, in mod evident Wikipedia e afiliata politic si vrea sa destructureze statul roman. Diletantisti ordinari. Ca si aia care fac site-ul consiliului, tot niste diletantisti.

      Norocul nostru ca stie Iliescu mai bine.
  • +18 (18 voturi)    
    ilici dezinformeaza (Joi, 14 iunie 2012, 13:07)

    base [anonim]

    ilici esti idiot
    http://en.wikipedia.org/wiki/European_Council
    The European Council is an institution of the European Union. It comprises the heads of state or government of the EU member states,
    • -2 (6 voturi)    
      citeste si mai jos (Joi, 14 iunie 2012, 13:57)

      alex [anonim] i-a raspuns lui base

      "With the exception for the Presidential states, German speaking states and EU offices, most European Council members are titled or referred to in English speaking media as "Prime Minister" due to the dominance of parliamentary *democracy* in Europe. However, in their native countries the formal and informal titles differ: for example President of the Government or Minister of State. "
      Daca ne consideram o republica parlamentara si nu prezidentiala, atunci nu Basescu e cel care trebuie sa se duca.
      • +3 (5 voturi)    
        Franta, Romania (Joi, 14 iunie 2012, 14:59)

        georgeb [utilizator] i-a raspuns lui alex

        Ambele sunt republici semiprezidentiale.

        Sublinierea care iti apartine este de prost augur. O republica semiprezidentiala nu este mai putin democratica decat una parlamentara. Ambele sunt (sau pot fi) democratii, organizate pe principii diferite.

        Faptul ca tie personal nu-ti place actualul ocupant al postului nu inseamna ca postul e prost. Admiratorii lui Hollande nu cred ca cereau schimbarea sistemului democratic in Franta si desfiintarea presedentiei pt ca nu le placea de Sarkozy.
      • +4 (4 voturi)    
        Si vad ca nu ai curiozitati (Joi, 14 iunie 2012, 15:00)

        georgeb [utilizator] i-a raspuns lui alex

        Ci doar certitudini.

        Si mai jos daca te uiti vezi si cine e reprezentantul Romaniei in Consiliu. Iti dau un Pont, nu-l cheama Victoras.
      • +7 (7 voturi)    
        nu e vorba (Joi, 14 iunie 2012, 15:14)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui alex

        ce te consideri ci ceea ce esti.
        Romania, datorita lui ilici, recte iorgovan, este o republica semi-prezidentiala a carei reprezentativitate in exterior este asigurata de presedinte.
        ponta (de fapt tot ilici si cu siguranta si nastase) vede UE ca pe o tara mare iar Romania ca pe un judet al tarii respective, de unde si ideea ca el ca prefect de judet trebuie sa se duca la respectivele intruniri.
        daca presedinte nu era base ci tatuca ilici, mai dadea din clont?
    • +8 (8 voturi)    
      Da mai, dar wikipedia nu prezinta incredere (Joi, 14 iunie 2012, 14:07)

      georgeb [utilizator] i-a raspuns lui base

      Nu-ntelegi? Basescu e editor pe wikipedia... asta-i explicatia pe care o sa o dea Ilici.
    • +13 (13 voturi)    
      Sa-i faci o traducere in limba rusa... (Joi, 14 iunie 2012, 14:14)

      Gutza [anonim] i-a raspuns lui base

      ....pentruca Ilici nu cunoaste limba engleza, iar limba romana nu o intelege!
  • +13 (13 voturi)    
    a citit sau nu a citit (Joi, 14 iunie 2012, 13:10)

    nadia [anonim]

    Iliescu legislatia de functionare a Consiliului Europei? La varsta lui cred ca nu a facut-o asa ca-si da cu parerea ca 99% din toti care au o parere ferma. Daca a citit prin absurd, mizeaza pe faptul ca toti ceilalti care comenteaza nu au facut- o si nici nu o vor face. Deci are dreptate in fata naivilor.
    • +4 (4 voturi)    
      n-a citit (Joi, 14 iunie 2012, 15:15)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui nadia

      pentru ca legislatia respectiva nu-i scrisa cu litere chirilice si nu e editata de la moscova.
  • +15 (15 voturi)    
    Tocmai astazi (Joi, 14 iunie 2012, 13:14)

    cir [anonim]

    Tocmai astazi, isi permite acest comunist sadea (necondamnat pentru mineriade) sa dea sfaturi unui om care a luat pozitie publica impotriva comunismului ! Ma mir ca il baga in seama presa !
    • +5 (5 voturi)    
      corect este (Joi, 14 iunie 2012, 15:16)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui cir

      necondamnat SI pt. mineriade.
  • +15 (15 voturi)    
    Constitutia (Joi, 14 iunie 2012, 13:14)

    Mircea [anonim]

    Tovarase Ilici ,
    Problema este la constitutia Romaniei, cea facuta de colegul rapost Antonie, care a fost facuta cu picioarele in cel mai pur stil comunist ! Nimic nu este clar in ea, totul este ambiguu si intotdeauna trebuie intrebata Curtea Constitutionala !
  • +14 (14 voturi)    
    Povetele Tatucului Ilici (Joi, 14 iunie 2012, 13:15)

    mgbyte [utilizator]

    Este absolut halucinant, a iesit de la naftalina pe sticla sa si exprime opniile personale.
    De Puci-ul din 89. mineriade nimic...?
    Rusine! ca dupa 22 de ani, ar fi trebuit ca interviul asta sa-l dea din puscarie!
    Vazand rezultatul alegerilor, tind sa cred ca meritam tot ce se ni se intimpla!!
  • +14 (14 voturi)    
    ca de obicei (Joi, 14 iunie 2012, 13:17)

    teo [anonim]

    ilici stabileste capetele rationamentului decretand ca basescu porneste de la premiza ca presedintele trebuie sa fie prezent! O tehnica mai veche de bulversare informationala a auditoriului invatata prin anii de studentie la cursurile mentorilor sai de prin tari rasaritene!
  • +18 (18 voturi)    
    Cine-a scris constitutia???? (Joi, 14 iunie 2012, 13:17)

    Cataleya [utilizator]

    Idiotule?
    Tu cu Bombo si cu Iorgovan!
    Acum va stergeti cu ea la fund, ca de-aia ati facut-o asa cum ati facut-o!
    Ticalosilor!
    • -9 (9 voturi)    
      Si cine a votat-o in parlament? (Joi, 14 iunie 2012, 13:55)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui Cataleya

      Ceilalti Idioti?
      Basescu, si compania!
      Ca parca nu au facut greva sa nu fie asociati cu modificarea ei cea mai recenta!
      • +7 (7 voturi)    
        @eu (Joi, 14 iunie 2012, 14:27)

        skyradio [utilizator] i-a raspuns lui Eu

        de referendumul național din 18-19 octombrie 2003 ai auzit? probabil ca erai prin turcia cu rulmenti! atata stupizenie printre citiva postaci nu ma mai mira.
      • +6 (6 voturi)    
        Ce destept esti! (Joi, 14 iunie 2012, 14:51)

        Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui Eu

        In 2003, exact Basescu si PDL aveau majoritate in Parlament!
        Mai ai multe basme de-astea in tolba?
      • +3 (3 voturi)    
        basescu (Joi, 14 iunie 2012, 15:21)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Eu

        era primar desteptule, atunci cand constitutia din 1991 a fost revizuita in 2003.
        iar in 1991 nici nu cred ca avea vreo treaba cu ceea ce a devenit parlament, dar abia din 1992, dupa a doua alegere a lui ilici ca presedinte al Romaniei.
  • +18 (18 voturi)    
    iliescu (Joi, 14 iunie 2012, 13:17)

    mari [anonim]

    Nu inteleg de ce-l baga in seama ziaristii pe acest comunist?
    De ce nu l-au intrebat despre mortii din revolutie si despre mineriade?
    Ca tot a fost ieri 13 Iunie.
  • +23 (23 voturi)    
    HA! (Joi, 14 iunie 2012, 13:19)

    Golan [anonim]

    Consider ca Ion Iliescu ar trebui sa stea intr-o gaura de sarpe 24/24 si 7/7, dar mai ales in perioada 13-15 iunie.
  • +16 (16 voturi)    
    ,,, (Joi, 14 iunie 2012, 13:21)

    Loukoumada [utilizator]

    Ooooo.... La multi ani bunicuto stii tu,.... 13 - 15 Iunie !!!!
  • +19 (19 voturi)    
    Propunere (Joi, 14 iunie 2012, 13:21)

    Adrian [anonim]

    Eu propun sa se DUCA Iliescu...dar nu la Consiliu.
  • +12 (12 voturi)    
    Se intalnesc sefi de state...... (Joi, 14 iunie 2012, 13:22)

    Ronin [utilizator]

    ...sau de guverne, tovarasu` Ilici.....Pricepi??? Sau de guverne! De ce e musai ca Moscova sa aiba reprezentant in Consiliu????? Ca Ponta asta e: lobbystu` muscalilor!!!!!
  • +15 (15 voturi)    
    ce declaratie! (Joi, 14 iunie 2012, 13:23)

    iulian-bz [utilizator]

    exact in aceste zile 13-15 iunie,acum 22 de ani cel care are nesimtirea si tupeul sa mai apara pe ecranele tv cu declaratii despre reprezentarea tarii in CE,acest criminal aducea minerii in capitala sa restaureze ordinea,disciplina si curatenia unei zone ,care la momentul respectiv era,libera de neocomunisti,sunt unul din cei fugariti ,salutat pe strazile din tot orasul cu batele care erau manevrate si indreptate asupra celor care vroiau sa atraga atentia asupra pericolelor care urmau sa apara,nu pot sa te uit bestie,pana voi muri, traiesc cu speranta ca o sa apuc acea zi cand ,pe ultimul drum vei fi huiduit sau fluierat,sa poti lua cu tine exact ce-au luat si cei pe care,cu voia d-voastra,i-ati trimis la varste fragede,prea devreme in morminte,vii acum sa ne predai lecti de drept constitutional,sa te legi de singurul om care chiar a dorit sa fie razbunati cei carora le-ai luat dreptul la viata,sictir hodorogule,orice aparitie a ta imi provoaca sila!!!!
  • +10 (10 voturi)    
    Nea Ilici, (Joi, 14 iunie 2012, 13:24)

    vasglo [anonim]

    .. ce uiti matale sa spui este ca la Consiliul European participa cei "legitimati" de ordinea constitutionala din statele membre. Daca vrea "micul Titulescu" sa mearga, trebuie sa se duca frumos la seful statului si sa ceara 'imputernicire"...Ce-i asa de greu?
  • +12 (12 voturi)    
    Moartea intreaba de tine (Joi, 14 iunie 2012, 13:25)

    theseeker [utilizator]

    Stiu ca nu-ti convine, e placerea mea, hei hei hei.
  • +11 (11 voturi)    
    mineriada neuronala (Joi, 14 iunie 2012, 13:25)

    marioara1 [anonim]

    Tataie, zilele astea ar fi fost decent sa stai pitit cu capul sub perna, sau sa mergi intr-o vacanta de relaxare, cu trenul pe Valea Jiului!

    Te intelegem, totusi , din cauza varstei si mai ales pentru ca pe site-urile UE nu scrie in rusa.

    Consiliul European:
    http://www.european-council.europa.eu/the-institution?lang=ro

    si

    Consiliul Uniunii Europene:
    http://www.consilium.europa.eu/council?lang=ro

    Iliescu + USL stiu foarte bine , abuzeaza doar de nestiinta romanilor luandu-i de prosti si facand pe prostii !
    • -5 (7 voturi)    
      Draga Marioara (Joi, 14 iunie 2012, 14:19)

      Emi [anonim] i-a raspuns lui marioara1

      Citez din primul link dat de tine: "Consiliul European este compus din şefii de stat sau de guvern ai statelor membre"
      "Sau" ala nu inseamna "doar".
      Seful de stat al Germaniei este presedintele nu prim-ministrul, dar merge prim-ministrul. Seful de stat al Marii Britanii este regina, nu prim-ministrul, dar merge prim-ministrul, seful de stat al Poloniei este presedintele nu prim-ministrul, dar merge prim-ministrul, si poti continua asa cu exemple din Italia, Spania, Suedia, Olanda, Belgia, Bulgaria, etc.

      Din toate tarile Consiliului European, doar patru isi trimit presedintii: Franta si Cipru ca republici prezidentiale, Romania si Lituania. Prin urmare ce vinde Basescu la TV este doar ceea ce vrea el sa inteleaga din Consiliu si Constitutie si nu ceea ce spun Consiliul si Constitutia.
      • +3 (3 voturi)    
        ingurgitam nemestecat (Joi, 14 iunie 2012, 14:51)

        marioara1 [anonim] i-a raspuns lui Emi

        In contrapartida, tu ai postat pana acum de vreo trei, patru ori, pe aici, aceleasi idei prelucrate de hrebe cu argumente slabute, desi erau altele. care puteau sa va sustina cauza nobila. de ingradire a prerogativelor constitutionale ale presedintelui ( oricare ar fi el)

        In concluzie, nu-ti mai irosi neuronii si toci manichiura, mai sunt romani care pot citi, interpreta si analiza singuri Constitutia care primeaza, in aceasta situatie, in fata legislatiei UE, precum si cat si ce ar trebui voi sa faceti, pentru a nu incepe sa puta de la distanta a dictatura de clan.

        PS: Tu ai citit vreodata Constitutia Republicii FEDERALE Germane !? Care sunt prerogativele
        prezidentiale? Ai vazut tu vreun monarh la UE?
        De ce nu ne-ar reprezenta la Consiliul European Severin!? E mai reprezentativ pentru USL si nici nu face confuzii intre institutii!
        • -2 (2 voturi)    
          Dincolo de lipsa bunului simt (Joi, 14 iunie 2012, 18:27)

          Emi [anonim] i-a raspuns lui marioara1

          Aprecierile tale la adresa neuronilor si a manichiurii nu fac decat sa te coboare pe o treapta inferioara a bunului simt. Cu siguranta bunul simt este inferior si tupeului anonim (sustinut din spatele unui monitor invizibil). Probabil ca fata in fata, ai avea o cu totul alta treapta a valorii la adresa neuronilor si a manichiurii mele. Si ar mai scadea si tupeul ...

          PS: Potrivit constitutiei poloneze, presedintele reprezinta statul. La Consiliul European se duce prim-ministrul.

          PS: Si potrivit constitutie federale germane (citez de pe pagina presedentiei germane) "As head of state, the Federal President is for protocol purposes the most important man in Germany. He is the constitutional organ which represents the Federal Republic of Germany both at home and abroad."
          Citeste si articolul invocat de dl. Basescu din constitutia Romaniei ca sa vezi ca partea a doua a citatului este acelasi lucru.
          Presedintele federal are rol politic intern limitat, dar este deasupra tuturor institutiilor din statul german.
          Si in Romania si in Republica Federala Germana presedintele propune prim-ministrul (articolul 63 din constitutia federala germana).

          Principiul sustinut de Basescu (cu acel articol din constitutie prin care presedentia reprezinta statul) spune prin urmare ca la Consiliu ar trebui sa-l vedem pe dl. Gauck.

          Alta este baza politica pentru care se duce Merkel la Consiliu. Cea executiva. La noi, functie executiva are si prim-ministrul si presedintele, prin urmare oricare este indreptatit sa fie invitat si sa ia parte la intrunirile Consiliului.
          • +2 (2 voturi)    
            teoria relativitatii (Joi, 14 iunie 2012, 22:36)

            marioara1 [anonim] i-a raspuns lui Emi

            Bunul simt inseamna sa respecti si argumentele altora si sa nu incerci sa induci in eroare, nu crezi?

            Multumesc, oricum, pentru raspuns desi incerci sa ma conving cu jumatati de adevar.

            Republica Federala Germania este republica parlamentara in care presedintele are atributii limitate si NU este ales prin vot direct

            The Federal Convention is the largest parliamentary convention in the Federal Republic of Germany. Its sole function is to elect the Federal President.
            The Federal Convention consists of all Members of the Bundestag and an equal number of members elected by the parliaments of the Länder. In 2012, it will therefore have 1240 (2 x 620) members.

            The division of powers is one of the principles of Germany’s democracy and is anchored in the Basic Law. The powers of the state are divided between several branches, the legislative, the executive and the judiciary, which are supposed to monitor one another and limit the power of the state.
            In line with the principle of the division of powers, the Bundestag is the highest organ of the legislative in Germany. Alongside it stand the Federal Government, representing the executive, and the federal and Land courts, representing the judiciary.

            http://www.bundestag.de/htdocs_e/bundestag/elections/federal_convention/index.jsp

            Polonia este republica parlamentara cu o Constitutie foarte bine definita.

            Deci, gandire intortocheata cand totul e clar!

            Nu inteleg ce va doare pe voi ce fac altii, cand voi ar trebui sa va limitati la Constitutia Romaniei! Acolo ar trebui sa fie raspunsurile. Nu sa ne plimbati de la Ana la Caiafa.
            • -1 (1 vot)    
              Re (Vineri, 15 iunie 2012, 2:39)

              Emi [anonim] i-a raspuns lui marioara1

              Discutia este despre reprezentativitate si nu despre atributii. Adevarul se bazeaza pe argumente si nu pe ceea ce-ti pica bine tie sau iti pica rau. Arata-mi unde scrie in Constitutie ca suntem republica prezidentiala. Nu exista niciun articol.
              Articolul 63 din constitutia germana spune exact ce spune articolul 80 sau 81 din constitutia romana, ce-l invoca Basescu. Restul sunt "partizanate" fara fond. Polonia este considerata republica parlamentara, dar tot presedintele este seful statului, reprezentantul suprem al statului. Eu vorbesc despre articole clare din constitutie. Tu-mi vorbesti de vorbe in vant. Daca ai impresia ca discuti cu un prost, te inseli.

              Faptul ca dai o definitie a bunului simt, de nota ipocrizie. Citeste-ti propiile cuvinte dinainte sa vezi unde este respectul argumentelor. Daca tu consideri ca "Tataie, zilele astea ar fi fost decent sa stai pitit cu capul sub perna, sau sa mergi intr-o vacanta de relaxare, cu trenul pe Valea Jiului!
              Te intelegem, totusi , din cauza varstei si mai ales pentru ca pe site-urile UE nu scrie in rusa." inseamna ca te situezi pe o scara a valorii pe care oamenii cu bun simt nu o inteleg. Inainte sa jignesti un om trebuie sa te ridici macar la jumatatea capacitatii lui. Prin cuvintele spuse de tine dovedesti exact contrariul. Draga mea, dincolo de faptul ca am mancat istorie pe paine pot sa-ti dau cand vrei exemple de anticomunism pentru ca sunt unul din cei multi care au urat si urasc comunismul prin tot ceea ce a insemnat el. De aici si pana a te abera este cale lunga. Basescu a facut parte din aceleasi structuri cu "tataie" pomenit de tine, doar ca era mai pitic, mai la incepatori. Nu mai sustineti placa cu "comunismul" ca e veche, depasita si nu va face decat sa cadeti in ridicol.

              Cand ti s-au dat argumente din alte constitutii te-ai pierdut si ai intors-o sa ne limitam doar la a noastra. De ce? Faptul ca alte constitutii spun acelasi lucru dar sunt interpretate altfel iti strica cumva argumentele nefondate?
              • +1 (1 vot)    
                anticomunist si admirator Ion Iliescu (Vineri, 15 iunie 2012, 11:25)

                marioara1 [anonim] i-a raspuns lui Emi

                Ca o dovada de bun simt comentariul tau, nu ma face decat sa zambesc.,mai ales ca nu stii macar cine sunt dar incerci sa ma pui la punct!
                Omul, cetateanul si persoana publica ion iliescu se recomanda singur, prin ceea ce a facut pentru aceasta tara si decenta declaratiilor sale, din care razbate respectul pe care-l are, nu pentru o persoana anume, dar pentru poporul roman in ansamblu. Nu avem deci aceleasi aspiratii, de aceea vorbim si limbi diferite! Spui ca ai mancat istorie ( scrisa de cine !?) pe paine , bunicul meu a trait istoria luptand pentru niste cauze in doua razboaie mondiale si pe scara valorii mele, in directia opusa lui ion iliescu, este tata, care la 70 de ani se scoala in fiecare dimineata la 5 sa mearga la munca ( asa cum o face de la 16 ani) , plateste la timp taxe, impozite si se lupta de ani pentru moftul lui : libertatea de a gandi neingradit.

                Cat despre Constitutia Germaniei si partizanatele fara fond, lasa-o balta, traiesc in Germania!

                Multa sanatate si tie si bunicului tau Ion Iliescu!
  • +9 (9 voturi)    
    Drept (Joi, 14 iunie 2012, 13:25)

    Florin [anonim]

    Cred ca in aceste zile negre ale istoriei inceputului "democratiei" de la noi in tara (13=15 iunie) acest om nu ar trebui sa aiba dreptul sa vorbeasca despre ce e bn si ce nu. (Si ii urez pe aceasta cale macar o zi de detentie si in camera cu el sa fie inchisi si 5 negri :) )
    • 0 (2 voturi)    
      parerea bolsevicului Iliescu (Joi, 14 iunie 2012, 13:59)

      Ionela [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Taci drk si studiaza casetele cu minerii .Lasa ca se duce Basescu.
  • +13 (13 voturi)    
    Consiliul primilor ministri? de unde a scos-o? (Joi, 14 iunie 2012, 13:27)

    elena [anonim]

    "Consiliul European este compus din şefii de stat sau de guvern ai statelor membre, precum şi din preşedintele său şi preşedintele Comisiei. Înaltul Reprezentant al Uniunii pentru afaceri externe şi politica de securitate participă la lucrările Consiliului European.
    Atunci când ordinea de zi o impune, fiecare membru al Consiliului European poate decide să fie asistat de un ministru şi, în ceea ce îl priveşte pe preşedintele Comisiei, de un membru al Comisiei."
    sursa http://www.european-council.europa.eu/the-institution.aspx?lang=ro
  • +12 (12 voturi)    
    ooo (Joi, 14 iunie 2012, 13:27)

    mary_ [utilizator]

    Ce grija are domnul Iliescu?

    Stiu ca este Presedinte de onoare PSD, ca are un Presedinte de Partid major, capabil sa ia decizii entru care si raspunde, investit statutar la congres si care acum a ajuns PM.

    Hai mai bine sa ne povesteasca de 13-15 Iunie 90!
  • +14 (14 voturi)    
    Ba baiatule (Joi, 14 iunie 2012, 13:28)

    Andrei [anonim]

    Dar asta nu a cunoscut niciodata termenul de pensie ?
    • +1 (1 vot)    
      Ba da... (Joi, 14 iunie 2012, 14:45)

      renegatul [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

      cunoaste termenul de "pensie"... ca pensia o ia luna de luna!!! Dar asta nu-l impedica sa emita elucubratii pe la tembeliziunile pupincuriste!
  • +11 (11 voturi)    
    Gogu (Joi, 14 iunie 2012, 13:28)

    miki [anonim]

    Tataie,pe matale cine te-a intrebat ?Du-te nene si plimba-ti rommii aia mici prin parc,la umbra sa nu faci insolatie.Tot ne dai sfaturi de 20 de ani si... inainte,mai lasa-ne fati bagajele si taie-o daca nu poti sa taci din gura.Sau poate nu stii de ce si azi avem "capitalism de cumetrie",poate i-ti doresti sa-ti reamintim?Hai pa ,lasa masina la poarta sa n-o cautam tot cimitirul!
  • +11 (11 voturi)    
    Iliescu abereaza (Joi, 14 iunie 2012, 13:30)

    Locke [utilizator]

    Probabil a citit asta in manualul de hidrologie.

    Consiliul European (institutie politica a Uniunii Europene, deosebita de Consiliul de Ministri) se adreseazaa "sefilor de state sau de guverne", in functie de conditiile constitutionale din fiecare tara.

    Dar pentru un om care a declarat intotdeauna ca politica e arta de a spune ce e nevoie pentru a obtine ce vrei, e limpede...
  • +15 (15 voturi)    
    Bre! (Joi, 14 iunie 2012, 13:32)

    trussstinus [anonim]

    Vezi ca mata confunzi Uniunea Europeana cu Uniunea Sovietica, si Consiliul Europena cu Consiliul Sovietelor.Cum ai confundat lovitura de stat din 89' cu o revolutie.
    Sper sa nu il confunzi pe dl. Barosso, cu tov. Gorbaciov , ca KGBul nu ai cu cel sa il confunzi. Sigur nu ai cu ce.

    Zdreanta rosie ce esti!
  • +8 (8 voturi)    
    Etete la mumia comunista..... (Joi, 14 iunie 2012, 13:33)

    EU [anonim]

    Cred ca toti prim- ministri din perioada MineroIliesciana au colaborat si au avut intelegere de la al doilea cel mai iubit conducator si primul hidro-electrician filozof -isoric al tarii. Mai bine trimitem minerii la Consiliul European , poate asa acestia ne vor auzii pasurile si vor fi mai intelegatori , ca oricum sunt neam de ciocoi toti si nu inteleg maretia socialismului.
  • +11 (11 voturi)    
    zambilici (Joi, 14 iunie 2012, 13:36)

    gogoasa [anonim]

    nu te-au sfatuit bre consilierii personali ca zilele astea ar fi bine sa nu iesi din casa, sa nu iti dai cu parerea despre nimic, sa nu te simta lumea ca inca mai traiesti?
    Iliescu si Uniunea Europeana, cea mai tare po(a)nta!
  • +12 (12 voturi)    
    iliescu lamentabil (Joi, 14 iunie 2012, 13:36)

    Anonimnostim [anonim]

    Prim Ministrii se duc la Consiliul Uniunii Europene, iar Seful statului la Consiliul European, ce e asa greu de inteles. Binenteles, in functie de Constitutia fiecarui stat. Daca ma insel, mea culpa. :)
  • +9 (9 voturi)    
    150 (Joi, 14 iunie 2012, 13:39)

    dragos [anonim]

    Cineva sa ii explice domnului Iliescu ca a implinit 150 ani si la varsta lui ar trebui sa stea linistit acasa, la mare, la munte. Unde doreste dar sa ne scuteasca cu cometariile.
    • +1 (1 vot)    
      underground! (Joi, 14 iunie 2012, 14:37)

      skyradio [utilizator] i-a raspuns lui dragos

      la mare? la munte? glumesti
      six feet under!
  • +13 (13 voturi)    
    "Mai animalule", mai citeste! (Joi, 14 iunie 2012, 13:42)

    Linus Torvalds [anonim]

    Na, Iliescu, de pe site-ul oficial:

    "Consiliul European stabileşte direcţiile politice generale ale UE, dar nu are puteri legislative. Este condus de un preşedinte - în prezent Herman Van Rompuy - şi îi reuneşte pe şefii de stat şi de guvern din ţările membre, alături de preşedintele Comisiei Europene, de două ori pe semestru, în cadrul unor întruniri care se desfăşoară pe parcursul mai multor zile."

    http://europa.eu/about-eu/institutions-bodies/index_ro.htm

    Du-te acolo si clicaie pe detalii, ca sa te lamuresti. Sau tu stii deja, dar toci pentru aia prea prosti sa citeasca si care te cred pe cuvant...

    Ma rog, cine nu stie istoria o sa o repete, deci o sa fii iar pe val...

    Cenzurati-ma, daca e, dar m-am usurat... cand cineva minte asa cu realitatea in fata, usor de verificat, ca acum e net, ma enervez. Multumesc!
  • +11 (11 voturi)    
    Iliescu face parte din conducerea PSD (Joi, 14 iunie 2012, 13:44)

    Gryphus [utilizator]

    e aberant sa spui "Consiliul European este Consiliul primilor ministri" pt ca in tratatul UE se specifica "seful statului SAU primul ministru".

    dupa ce in 2004 ne-am chinuit sa-l dam jos pe Iliescu in 2012 unii se chinuie sa-l puna la loc.
  • +12 (12 voturi)    
    Azi e 14 iunie... trebuia sa se ascunda putin... (Joi, 14 iunie 2012, 13:44)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    ... ca ne aduce aminte de mineriade intr-o zi proasta.

    Cine merge la Consiliul European ?

    Argumentul 1 : Daca se specifica "prim ministrii sau sefii de stat", prevala primul ministru, iar in caz de indisponibilitate, seful statului.
    Dar pentru ca seful statului e mai important decat primul ministru, a fost specificat primul.

    Argumentul 2: Sintagma din Tratat trebuie citita in sensul de "cel mai important om din stat ca reprezentant al populatiei", indiferent ca este seful statului sau primul ministru.
    Iar pentru ca unul din principiile UE este cel al "democratiei reprezentative", omul care a fost ales de cei mai multi romani este presedintele.
  • +12 (12 voturi)    
    iliescu se face ca nu intelege (Joi, 14 iunie 2012, 13:45)

    visio [utilizator]

    la Consiliul European merg fie Presedintii Statelor, fie sefii de guverne; aceasta este ordinea corecta;
    iliescu ațâță spiritele întocmai cum instiga și în 89 sa apere populația televiziunea, de parca nu plăteam armata sau poliția sa apere tipul acesta de instituții;
    in atenția postacilor pro-usl si a lui Ion Iliescu in mod special:
    1. la Consiliul European merge Presedintele Statului (asa spune Tratatul de la Lisabona)
    2. la Consiliul Ministrilor merge primul ministru sau orice alt ministru desemnat.

    va invit sa nu ma credeti si sa ma verificati; intrati pe paginilie institutiilor respective, sau dati un search pe ”goagal”; bugetarii fac exceptie dela invitația mea ...
    p.s. trebuie sa facem ceva cu acesti impostori ai revolutiei si ai societatii romanesti; trebuie sa ii scoatem din viața politică romanească, și dupa caz să îi băgam în pușcarii.
    • +1 (1 vot)    
      nuuu (Joi, 14 iunie 2012, 14:52)

      renegatul [utilizator] i-a raspuns lui visio

      Nu se face ca nu-ntelege!!!
      Ceea ce face el este premeditat! Iese cu declaratii din-astea "explicative", ca sa influenteze masa de sustinatori ai "trandafirului", care nu stiu decat ca "iliescu le-a dat pamant, iliescu le-a dat pensii, iliescu e om bun ... nu ca Basescu!"(am auzit explicatii din-astea de la cativa pensionari care acum in 10 iunie au votat psd&co :( )
      Iesirea lui ilici de astazi este o palma data urmasilor celor morti in decembrie 89 si la mineriade!!! RUSINE, tov. ilici!!!
  • +11 (11 voturi)    
    nu mai moare criminalul de ilici (Joi, 14 iunie 2012, 13:45)

    Petre [anonim]

    se fac 22 de ani decind criminalul a chemat minerii si a mai omorit peste 100 de romani.
    vad ca nici dracul nu-l vrea pe asta si dupa ce a distru tara in totalitate pentru ca multi au plecat dupa mineriada mai ne da lectii de democratie.
    si cind vezi ca comuistii au reluat puterea cu lupii tineri care sunt mai flaminzi si mincinosi te apuca groaza. vai de noi daca nu am curatat tara de cancer si comunisti totul s-a cangrenat si va fi greu de extirpat mizeria creta. iar crimele nepedepsite si mai ales distrugerea si furtul generalizat chiar ne vor marca pentru multa vreme
  • +8 (8 voturi)    
    iliescu mergi la groapa!!!!!!!!!! (Joi, 14 iunie 2012, 13:48)

    obositul [anonim]

    nu cred ca urasc vreun om mai mult decat pe acest abject ---iliescu. daca nu ar fi existat specimenul asta, Romania ar fi fost o tara respctabila si apreciata.
    cand aceasta persoana face comentarii, nici nu pot sa fiu obictiv atat de mult il urasc
  • +9 (9 voturi)    
    Senilitate numele tau e Iliescu (Joi, 14 iunie 2012, 13:49)

    catri81 [utilizator]

    "Consiliul European este Consiliul primilor ministri. Poate fi utila si prezenta sefului statului, dar la toate celelalte state nu exista nicio ambitie... "
    Presedintele Frantei e prim ministru? A, m-am prins primul ministru al Frantei este o persoana fara ambitii.(nu ca al nostru)de aceea merge presedintele la CE.
  • +9 (9 voturi)    
    "Parlamentul privat nu este un moft" (Joi, 14 iunie 2012, 13:50)

    Reader [anonim]

    D-le Iliescu, sunt sigur ca erati foarte bun la detaliile de functionare ale Pactului de la Varsovia. Aici este vorba despre Uniunea Europeana un fel de structura inventata de "nemernicii" de capitalisti.
    Daca Parlamentul ar fi emis un act juridic legat de cine reprezinta Romania in afara granitelor si era si constitutional, era absolut OK.
    Pana atunci, treceti prin Parlament "declaratii politice" emanate de prietenul de incasat bani de la stat pe asistenta juridica Sova.

    Sper ca nu ati sarbatorit zilele astea faptul ca prin anii 90 ati rupt picioarele la niste intelectuali.

    Salutari !
  • +7 (7 voturi)    
    Iliescu este invidios (Joi, 14 iunie 2012, 13:50)

    CezarN [utilizator]

    Nu va luati dupa el. Pur si simpli Ion Iliescu il invidiaza pe Base pentru ca diagnosticul/porecla "Il Dottore" data de Base, mult mai peiorativa si mai acida, i-a luat fata etichetei de "Carlan".

    In plus, varsta ii joaca feste si confunda Consiliul European cu Internationala Comunista.

    Omul este pur si simplu suparat ca pe el nu il vrea nimeni, nici Dumnezeu, nici Mamona. Uitat de ambii pe Pamant, a ajuns sa-i agaseze pe toti, aliati si adversari deopotriva, cu aceleasi ineptii politice invatate pe genunchi la Moscova si aplicate, din pacate, pe pielea si nervii nostri.

    In loc sa fie zilele astea la vreo manastire uitata prin munti rugandu-se pentru iertarea pacatelor si crimelor pe care le-a comis in 13-15 Iunie (dar si in lunile de dinainte si in anii de dupa) , omul dovedeste ca si bunul simt si rusinea au uitat adresa lui sau s-au tot plictisit sa-l caute acasa si el sa fie plecat pe la partid sau la ambasada Rusiei.
  • +7 (7 voturi)    
    Ufff (Joi, 14 iunie 2012, 13:53)

    sirb [utilizator]

    Uff.. ce mi-e sila cand isi da cu parerea BOLSEVICUL asta!! Mai ales dupa comemorarea zilei de ieri, ar trebui sa nu iasa din barlog nici macar peste o luna si ziaristii nici macar nu ar mai trebui sa ii ceara opinia!! Asa cum spunea Vlad Perju (prof de drept european la univ Harvard) ,, Romania fiind republica semi-prezidentiala , trebuie sa mearga presedintele insa trebuie sa tina seama de proiectul politic al guvernului - poziie stabilita de comun acord printr-un memorandum.
  • +6 (6 voturi)    
    :) (Joi, 14 iunie 2012, 13:53)

    cristiian [utilizator]

    Va salut!

    Jos cu dumneavoastra!!!
    :)
  • +2 (2 voturi)    
    wikipedia dezimformeaza! (Joi, 14 iunie 2012, 13:54)

    georgeb [utilizator]

    exista un complot international al internautilor impotriva lui Ion Iliescu si al lui Victor Ponta!!! Dovada, http://en.wikipedia.org/wiki/European_council#Members -- cum domane iarta-ma apare Traian Basescu ca membru acolo cand e clar ca ala e consiliu de prim ministri??? COMPLOOOOT!!! HUOOOO!!!!
  • +2 (2 voturi)    
    ca un veteran (Joi, 14 iunie 2012, 13:58)

    mos ion roata [utilizator]

    in politica,dl Iliescu nu ar trebui sa dezinformeze si nici sa incurajeze carlanii sa se certe cu cei care fac ceva cu adevarat in politica romaneasca.Aplecarea spre fronda a lui Ponta este oarecum explicabila-lipsa de experienta,lipsa de cunostiinte juridice,formarea intru cadru fals universitar-dar toate astea se pot corecta cu timpul cu conditia ca mediul politic sa fie asanat de mistocarisme de toate partile.
  • +2 (2 voturi)    
    nea' nelu longevivu' (Joi, 14 iunie 2012, 13:59)

    ion gheorghe [anonim]

    Nea Nelule lasa'ne. esti fix intruchiparea tuturor slabiciunilor oamenilor din jurul tau. De'aia nu te-am tras inca pe roata in piata universitatii...Dar na...iti dormim o batranete lunga, si sanatate cu caru'...sa nu ne faci vreo figura in momentul in care o sa te legam...
  • +2 (2 voturi)    
    TAAAAACI ca..zzo (Joi, 14 iunie 2012, 14:01)

    marianos [utilizator]

    sunt satul de tine , nu vreau sa te mai vad si sa te aud.
    dupa ce platesti ptr mineriade cel putin (ca de franarea romaniei cu 20 ani cel putin ce sa mai vorbim) poti deschide gura
    pana atunci sa taci mormant (sau in ...)
  • +1 (1 vot)    
    SI capra si varza (Joi, 14 iunie 2012, 14:04)

    Catalin [anonim]

    Dacă Presedintele reprezinta statul român (conform art 80 Constitutiei), și Premierul este reprezentantul Guvernului - si indreptatit conform puterii executive investite sa si decizii de punere in practica a celor declarate - de ce nu merge Presedintele, dar cu mandat clar de la Parlament si Premier in declaratii si directii sustinute de statul Român.
    Și astfel se impaca si orgoliile, si Constitutia si cutumele si tot. Păreri ?
  • +1 (1 vot)    
    Trebuie respectata constitutia (Joi, 14 iunie 2012, 14:09)

    Laly [anonim]

    Constitutias nu se intrerpreteaza cum vor unii.Am pus doliul democratiei din 13 iunie pentru Mineriada de la Bucuresti si sunt indignata ca in aceste momente Iliescu mai are curajul sa vorbeasca.
  • +3 (3 voturi)    
    tovarase (Joi, 14 iunie 2012, 14:11)

    dorel [anonim]

    tovarase iliescu promovezi incalcarea constituiei ?, tu ai facut constitutia impreuna cu iorgovan in 1991, si modificata de nastase in 2003
  • -5 (7 voturi)    
    Exemple tari. (Joi, 14 iunie 2012, 14:13)

    Emi [anonim]

    Dupa cate observ din lista membrilor consiliului, de pe en.wikipedia, doar 4 state au presedintii (si nu prim-ministrii sau presedintii consiliilor de ministri). Este vorba de Cipru, Franta (republici prezidentiale), Lituania si Romania.
    Dupa principiul "seful statului" reprezinta, ar trebui sa vedem acolo regina Marii Britanii, presedintele federal al Germaniei (cu rol de reprezentativitate), presedintele Poloniei ("reprezentantul suprem al statului in relatiile interne si externe "), Slovacia (unde seful statului e tot presedintele, dar la Consiliu merge prim-ministrul) si as putea continua cu exemplele dupa fiecare tara in parte.

    Eu cred ca la noi e doar incapatanarea lui Basescu de a fi el "miezul din kurtos" in toate si peste tot, dupa cum spune un prieten.

    Prin urmare nu inteleg de ce tot incearca sa prosteasca lumea ca doar EL are ce cauta acolo ...
    • +1 (1 vot)    
      Monarhiile isi delega PM! (Joi, 14 iunie 2012, 14:41)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui Emi

      De ce incercati sa trageti niste paralele tampite?
      Presedintele Germaniei,este Presedintele Germanie,cel al Ro.al Ro.!Fiecare tara are o anumita Constitutie/Verfassung unde sunt f.clar impartite rolurile!
      Cipru si restul nu cunosc,dar cel german nu se poate compara cu cel roman.La voi este clar scris rolul Presedintelui ales prin vot popular,in Germania rolul Presedintelui ales de Bundestag.
      Numai repetati smecherile lui Ponta,ci folositi-va de inteleligentele voastre.
      Asa ne putem intreba la infinit,de ce negrii sunt negrii,iar noi albi,doar toti suntem fiinte cu 2 picioare si fara coarne.
      Iar cu Iliescu,mai bine tacea decit sa vorbeasca tampenii,dar el nu poate trai fara sa stea in centrul atentiei,
    • +1 (1 vot)    
      nu-i aceeasi mancare (Joi, 14 iunie 2012, 15:06)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Emi

      vorbesti de forme de guvernamant parlamentare.
      Noi suntem ce tip de republica?
      • -1 (1 vot)    
        Lituania (Joi, 14 iunie 2012, 18:33)

        Emi [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

        Salut Lucian. Lituania este republica parlamentara, dar la Consiliu merge presedintele. Nu forma de guvernamant trimite prim-ministrul sau presedintele ... Dupa cum scriam la un alt comentariu, si constitutia Romaniei si constitutia RFG dau presedintelui rol de reprezentare, dar ei trimit la Consiliu institutii diferite.
        Citeste rolul si functiile presedintelui federal german si compara cu ce scrie in constitutia noastra, sa vezi ca sunt aproape identice.
  • +4 (4 voturi)    
    Si Sarcoszy era prim ministru? (Joi, 14 iunie 2012, 14:22)

    Garfield motanu" [anonim]

    Vorbesti serios nea Nelu Minerescu?!De unde ai mai scos-o si pe asta.Eu nu stiu ca din partea Frantei sa fi participat vreodata PM la CE.
    Vad ca diversiunea de tip bolshevic nu-ti da pace de fel.Cand vorbesti tu de PDL ca trebuie sa se reaseze de fapt sugerezi sa fie nimicit conf.principiilor luptei de clasa bolshevice.Acum vrei sa-l impingi pe carlan in fata ca sa gasiti pete in soare sa-l suspendati pe Presedinte.Nu mai exista lege in Romania acum se desfasoara in forma ei cea mai brutala tirania de tip bolshevic care a debutat cu impuscarea dinastiei Romanov intr-un beci spre a desfiinta trecutul.
  • +3 (3 voturi)    
    207 (Joi, 14 iunie 2012, 14:26)

    Marcel [anonim]

    REALIST ILIESCULE,era ca tu sa fi in PUSCARIE,pentru masacrul de la Revolutie si MIneriade !!!! Realist ar fi ca tu sa fi la 2 metri sub pamant pentru ce ai facut acestui popor !!!! Tu si alti comunisti !!!!
  • +1 (1 vot)    
    sa nu plece nici unul (Joi, 14 iunie 2012, 14:26)

    tepes [anonim]

    Sa nu plece nici unu la CE. Nici Basescu si nici Ponta. Suntem in criza si nu permitem sa dam bani pe delegati . Romania are ambasador acolo? Da. Transmitem prin fax mandatul domnului ambasador. Oricum ce se discuta acolo si deciziile care se iau trebuie aprobate de parlament. Deci daca merge Base sau Ponta tot trebuie aprobat de parlament. Asa ca putem fi reprezentati si de ambasador fara probleme.
  • +5 (5 voturi)    
    ce otreapa comunista ! (Joi, 14 iunie 2012, 14:27)

    puric de otel [utilizator]

    Am crezut doar ca e o parere,dar asta chiar ne crede idioti.Daca Consiliul European e considerat de emanat Consiliul prim-ministrilor(Consiliul de ministri al lui Ceasca),dupa logica lui tembela ar insemna ca Parlamentul European ar trebui sa fie Marea Adunare Europeana(Nationala).S-a trezit vorbind,n-are nici o treaba cu Europa.

    Esti senil mon cher! Ucigas de tineri si speranta.
  • +6 (6 voturi)    
    Citat din Iliescu (Joi, 14 iunie 2012, 14:31)

    vali [anonim]

    "Domul presedinte se cramponeaza pe o chestiune pe care eu nu o inteleg"

    Adica pe o chestiune constitutionala domnule Iliescu. Asa nu intelegeti ? Constitutia ?
  • +1 (1 vot)    
    Consiliu (Joi, 14 iunie 2012, 14:38)

    Daniel [anonim]

    Erata:
    Domnul (Ex) Presedinte a gresit.
    Consiliul Europei este consiliul Presedintilor minerilor.

    Ion Iliescu trebuie sa mearga!
    Domnu' Iliescu, de ce sa mearga marionetele? N-ar trebui sa se duca papusarii?
    Fie Voiculescu fie mata.
  • +1 (1 vot)    
    radio Moskva (Joi, 14 iunie 2012, 14:44)

    indignatul [anonim]

    Sunati-o, va rog, pe d-na Nina si spuneti-i sa-l tina in casa pe tavarisci Ilici, ca afara-i zapuseala mare.
  • +1 (1 vot)    
    Nostalgii (Joi, 14 iunie 2012, 14:49)

    eugenia [anonim]

    Ion Ilici Iliescu isi inchipuie ca mai are puterea de a pacali romanii ca in 1990! Dar la senilitatea lui confunda CE cu "Consiliu de Ministri" de pe vremea raposatului mazilit de el. Ma mira totusi cu cata seninatate isi pronunta ineptiile, iar jurnalistii il baga in seama!...
  • +1 (1 vot)    
    nerusinare (Joi, 14 iunie 2012, 14:58)

    mircea [anonim]

    Nu ne mai obositi cu parerile acestui aparatcik nerusinat!
  • +1 (1 vot)    
    Sa se faca dreptate ! (Joi, 14 iunie 2012, 14:59)

    ilie [anonim]

    "Priviti cucuveaua canta , Iar cainii urla a pustiu "
    Stiu ca versurile sunt altele , dar acelea erau valabile pe vremuri cand eram 23 de milioane , iar STATUL nu avea nici 1$ IMPUMUTAT dar avea miliarde de $$$ in BN si de recuperat de la alte state alte miliarde ...
    Si ce canta tanarul ? " Am cravata mea / Sunt pionier / Si ma mandresc cu ea / Sunt pionier..." Cata inteligenta a avut tanarul asta toata viata , cata lumina in nuca atata fu . Avu si el un copil UTM / UTC si il omora cand promulga IN DEC '89 STATUL FARA DE LEGI / STATUL FARADELEGII Una e convingerea politica , alta e imixtiunea in gestiune ... Ce spune tanarul pionier ? FONDURILE UTC SUNT LA BANCOREX ? Stiam , la fel de bine ca si MURESAN si alti "prosti" BANCOREX & ALBINA NU ERAU DE STAT , la stat NU LUCRAU DECAT 500 DE MII pentru celelalte 11 milioane DE ROMANI RAMANE IMIXTIUNE IN GESTIUNE , INSTIGARE LA INSTRAINAREA PATRIMONIILOR ...si cat cuprinde ...
    Ce mai spune tanarul pionier ? Disolutia unui partid ... PDL . Ma uit pe HARTA PARTIDICA A ROMANIEI si vad ROSU 2008 ROSU 2012 de ma apuca strechea sa plec si eu in lume ...
    Ma opreste SLOGANUL ELECTORAL al USiLe , USiLe inchideti usile : SA SE FACA DREPTATE ! Avem si noi Pinochet - ul nostru ( 11. 09.1973 Chile ) cat si coloneii nostrii ( 21 aprilie 1967 Grecia )astia au fost judecati dupa zeci de ani ai nostrii de ce sa nu fie judecati mai ales cand striga SA SE FACA DREPTATE ! sa nu ii obligam SA SE FACA DREPTATE !?SA - I OBLIGAM ! SA FIE JUDECAT PINOSHITUL NOSTRU SI COLONEII NOSTRII ! EI CER DREPTATE ? SA SE FACA !
    Si ce mai spune tanarul pionier ? Prioritatea de viitor suspendarea presedintelui ... Astia chiar sunt nituiti ! Il dai jos pe dracu si il pui pe tacsu , adica pe Blaga . Prioritatea nr.1 TARA ARDE SI TANARUL PIONIER SE PIAPTANA SA NU -I DEA PARUL IN OCHI ...
    "Priviti cucuveaua canta , Iar cainii urla a pustiu " SI TARA-I UN PUSTIU ... Multumim cu multa , multa caldura tanarului pionier
  • 0 (0 voturi)    
    s-a trezit si ilici (Joi, 14 iunie 2012, 15:15)

    Analfabet [anonim]

    Din moment ce sistemul nostru este ca cel francez, de unde reiese ca e consiliul primilor ministri? Fiecare tara trimite dupa forma de guvernament.
  • +2 (2 voturi)    
    Mosu e dus .... (Joi, 14 iunie 2012, 15:22)

    Alt Pontac [anonim]

    Presedintii Frantei si Ciprului participa - regimuri prezidentiale/semiprezidentiale e foarte simplu.
    Dar el era ocupat cu mineriadele in 13-15 Iunie 90.

    Cand vom fi regim parlamentar si premierul va fi votat nu desemnat de presedinte lucruile vor sta altfel.
    PSD se face ca uita ca au pregatit totul pentru Adrian Nastase in 2004.... Daca era Nastase presedinte mai discuta Po(a)nta acum. Nici nu ridica ochii - mergea si ducea in continuare servieta (e tare boss-ul!!! - era candva o replica dintr-o supercomedie romaneasca)
  • +2 (2 voturi)    
    Inca traim in Romania lui Iliescu (Joi, 14 iunie 2012, 15:29)

    Torp [anonim]

    Ultimul care pleaca din tara sa stinga lumina.
  • +1 (1 vot)    
    Consiliul european (Joi, 14 iunie 2012, 16:03)

    C. Barladeanu [anonim]

    Ajutor pentru informarea d-lui Iliescu

    Consiliul European : este o institutie UE, are un presedinte, Nu are putere legislativa, este investit de tratatul de la Lisabona cu: " definirea directiilor si prioritatilor politicilor generale" ale uniunii, rezolva crizele(cine la noi prin Constitutie trebuie sa rezolve crizele..), actioneaza ca o presedentie colectiva a UE
    " acorda UE impulsurile necesare pentru a se dezvolta", motorul integrarii europene, NU ARE PUTERI CI DOAR inflenta de a fi compus din lideri nationali, rezolva probleme nerezolvate la nivel inferior, politica externa, ACTIONEAZA CA UN SEF DE STAT COLECTIV, DESEMNEAZA presedintele COMISIEI EUROPENE (adica pe dl Baroso vezi analogia cu ce este in Constitutia noastra unde presedintele il desemneaza pe premier) care nu este altul decat "primul ministru" al UE, ...... cred ca este suficient sa se inteleaga ca dl Ponta este in plus. Nu uitati Romania este republica semiprezidentiala si nu uitati ca cei care au facut tratatul de la Lisabona au facut o echivalenta de tipul:
    Parlament european -Parlament national
    Consiliu european - presedentie -presedentie colectiva(adica la nivel national: presedinte in semiprezidentiale, cancelar prim ministru in republici parlamentare si monarhii;
    Comisie europeane - Guvern
    Nu confundati Consiliul european cu: Consiliul Europei, Consiliu, Consiliu Uniunii europene, Comisia europeana....
    Cu stima
  • +2 (2 voturi)    
    Iliescu si bastonul (Joi, 14 iunie 2012, 16:10)

    freemistake [anonim]

    A vorbit NEa Ion ca e si el om!.....Dar in cazul lui Iliescu nici macar om nu e, la cate bastoane in cap au luat oamenii din cauza minerilor adusi de el in Bucuresti!
    Nea Ion...lasane....si dute taica la azil! Vrem sa nef acem singuri viitorul, dinozaure! Tu esti trecutul...si inca unul negru si amar!
  • 0 (0 voturi)    
    Ilici minte ca orice activist bolsevic (Vineri, 15 iunie 2012, 13:06)

    Roman_1918 [utilizator]

    Tratatul de la Lisabona art. 8A alin. (2): “Statele membre sunt reprezentate în Consiliul European de şefii lor de stat sau de guvern şi în Consiliu de guvernele lor”.

    Pentru a fi reprezentantul unei tari in Consiliul European este necesara o legitimitate data de Constitutie sau de lege. In Constitutia Romaniei singurul cuvant de reprezentare este la Cap. 2 „Presedintele Romaniei”, art. 80 (primul din capitol): "PRESEDINTELE ROMANIEI REPREZINTĂ STATUL ROMAN”.

    Ponta nu e interesat de tara, constitutie sau UE ci doar de campania electorala. Vrea sa fie in poze cu liderii de stat din Europa, ca sa arate ce international a devenit.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by