VIDEO Parlamentul a adoptat o declaratie ce recomanda reprezentarea Romaniei de catre premierul Victor Ponta la Consiliul European din 28 iunie

de Red. Stiri     HotNews.ro
Marţi, 12 iunie 2012, 14:59 Actualitate | Politic



Victor Ponta (Foto: HotNews / Dan Popescu)

Plenul Parlamentului a adoptat marti, cu 249 de voturi pentru, 30 impotriva si 2 abtineri, o declaratie prin care recomanda reprezentarea Romaniei de catre premierul Victor Ponta la reuniunea Consiliului European din 28 iunie. Seful Executivului a cerut Parlamentului sa decida asupra reprezentarii argumentand ca prim-ministrul si presedintele trebuie sa conlucreze pentru ca "Romania sa fie reprezentata constitutional si eficient pe plan european". Ponta a propus, in numele Guvernului, impartirea atributiilor astfel incat presedintelui sa ii revina toate temele care tin de politica militara, de securitate si politica externa comuna a UE iar la consiliile care dezbat problemele ce tin de activitatea economica, sociala, fonduri europene, guvernul si premierul sa reprezinte Romania pe plan european.

HotNews.ro a transmis LIVE TEXT cele mai importante declaratii din sedinta comuna a Camerei Deputatilor si a Senatului, programata sa inceapa la ora 15.00.

17:50 Plenul Parlamentului a adoptat marti, cu 249 de voturi pentru, 30 impotriva si 2 abtinere, o declaratie prin care recomanda reprezentarea Romaniei de catre premierul Victor Ponta la reuniunea Consiliului European din 28 iunie. UDMR a votat in favoarea declaratiei.

Declaratia a fost prezentata in plenul Parlamentului de liderul deputatilor PSD Valeriu Zgonea, informeaza Agerpres.

Potrivit declaratiei: "Parlamentul Romaniei trebuie sa fie informat in prealabil asupra agendei Consiliului European si sa stabileasca un mandat de principiu referitor la pozitiile pe care le va sustine si promova reprezentantul Romaniei. Parlamentul Romaniei trebuie sa fie informat dupa fiecare Consiliu European cu privire la deciziile adoptate. Avand in vedere ca atributiile presedintelui si Guvernului in domeniul afacerilor europene sunt partajate, in materie de politica europeana, de aparare si securitate, precum si in politica externa comuna a UE, este constitutional si functional ca presedintele Romaniei sa aiba precadere in a reprezenta Romania. In materie economica, sociala, bugetara, referitoare la fondurile europene, aderarea la Schengen, precum si in alte aspecte executive este constitutional si functional ca primul-ministru al Romaniei sa aiba precadere in a reprezenta Romania. Avand in vedere ca agenda Consiliului European din 28 iunie 2012 se refera la subiecte precum situatia economica in UE, adoptarea unor masuri economice si sociale, precum si continuarea negocierilor privind viitorul cadru financiar multianual 2014 - 2020, Parlamentul Romaniei considera ca primul-ministru trebuie sa reprezinte pozitiile Romaniei la lucrarile Consiliului European din 28 iunie 2012."



17:32 Victor Ponta, drept la replica:
  • Astazi putem sa aducem incet-incet lucrurile pe directia functionarii normale a institutiilor statului.
  • Cred ca trebuie sa stabilim reguli dincolo de oameni.
17:27 Sedinta a fost reluata. Mircea Geoana vorbeste de la tribuna:
  • As dori sa va reamintesc deciziile importante adoptate de Romania fara o consultare a Parlamentului.
  • Aceste abuzuri de autoritate si substituiri de atributiuni, dl Traian Basescu le-a practicat copios.
  • Aceasta pervertire a democratiei romanesti inceteaza in aceasta dupa-amiaza.
  • Avem in acest moment o situatie extraordinar de severa la nivel european.
  • Acest Consiliu din 28-29 iunie, la care sunt convins ca domnul prim-ministru Ponta va fi prezent, va discuta si altceva decat MCV.
  • Este o noua majoritate, este un nou prim-ministru, el trebuie sa fie acolo pentru a apara interesele noastre.
  • Fara indoiala, intr-un moment complicat pentru Romania si pentru Europa, aceasta abordare este singura pe care o avem la dispozitie.
17:00 Dezbaterile au fost intrerupte, urmand sa fie reluate dupa pauza.

16:50 Calin Popescu Tariceanu (PNL) a luat cuvantul:
  • Domnul Voinescu face o serie de propuneri care sa redefineasca cadrul constitutional privind atributiile presedintelui. Propunerea pe care o face domnia sa se apropie mai degraba de modelul din Rusia cu Putin presedinte.
  • De acum 22 de ani, PNL a sustinut intotdeauna ca Romania trebuie sa fie mai degraba o republica parlamentara.
  • Constitutia actuala are o formula destul de ambigua, care ii da dreptul presedintelui sa reprezinte Romania in anumite situatii.
  • Demersul prim-ministrului, pe care vreau sa il salutam si care vine in consens cu pozitia noastra, priveste un rol crescut al Parlamentului si dezbaterea unor probleme in parlament.
  • Trebuie sa existe un mandat pe care Parlamentul il da reprezentantului Romaniei atunci cand e vorba de sustinerea punctului de vedere al Romaniei la reuniuni europene.

16:34
Sever Voinescu, din partea grupului PDL, ia cuvantul:
  • Ma bucur sa va revad, n-am murit inca.
  • De cateva luni, USL pune in discutie dreptul presedintelui de a participa la Consiliul European.
  • Reamintesc ca, de cativa ani buni, noi dorim sa modificam Constitutia sau sa ii putem aduce cateva modificari utile.
  • Tocmai pentru ca nu am putut sa revizuim aceasta Constitutie, cautam sa ii dezbatem textele.
  • Nu modificam Constitutia, dar o reinterpretam pana o reinventam.
  • Daca ne e permis acest lucru, stie numai Curtea Constitutionala.
  • Guvernul traduce in realitate, politica externa a Romaniei. Presedintele reprezinta Romania, adica actioneaza in numele Romaniei, iar Guvernul traduce in realitate, adica realizeaza, politica externa.
  • Nu avem o problema institutionala, colegii din USL au o problema cu persoana presedintelui Romaniei.
  • E ciudat sa convoci Parlamentul pentru o problema personala. Si asta se intampla la numai o luna de guvernare.
  • Primul ministru a venit in Parlament dintr-un motiv simplu - pentru ca are majoritate.
  • Conform Constitutiei, actele prin care se exprima Parlamentul sunt legile, hotararile si motiunile.
  • Parlamentul se exprima numai prin legi, hotarari si motiuni.
  • Ne putem intruni in sedinta comuna si pentru a da declaratii.
  • Nu putem interpreta insa o norma de drept.
  • Nu vrem sa modificam Constitutia, desi este singura cale de reglare.
  • Haideti sa adoptam o hotarare a Parlamentului pe acest subiect, doar hotararea are putere.
  • Nu exista in Constitutia noastra o distinctie din care sa reiasa ca pe anumite teme Romania e reprezentata de cineva si pe alte teme de altcineva.
  • Ati castigat alegerile locale si asta va da dreptul sa refondati lumea.
  • Cine reprezinta Franta la reuniunile Consiliului European? Presedintele.
  • Pe vremea lui Jospin, pe fondul neintelegerilor, Franta era reprezentata si de presedinte si de premier. Urmariti reactiile negative la aceasta dualitate.
  • Ceea ce se incearca acum este un abuz constitutional urias.
  • Se incearca modificarea regimului constitutional din Romania fara modificarea Constitutiei.
  • Se incearca instaurarea unui regim parlamentar.
16:30 Victor Ponta si-a incheiat discursul. Presedinta Camerei Deputatilor, Roberta Anastase, a anuntat ca urmeaza dezbaterile. Valeriu Tabara a luat cuvantul.

16:12
Victor Ponta si-a inceput discursul:
  • O prezenta importanta, 60% din populatia Romaniei, conform recensamantului din 2002, in realitate mai mult de 60%, reprezinta un mesaj important pentru clasa politica a Romaniei.
  • Aderarea Romaniei la UE a fost una dintre putinele prioritati in care consensul politic a functionat in mod real.
  • E de datoria noastra azi de a face tot ceea ce tine de clasa politica pentru ca integrarea in UE sa devina efectiva si cat mai avantajoasa pentru cetateni si sa asigure o reprezentare constitutionala si eficienta in structurile UE.
  • Vad aceasta declaratie politica nu ca un gest de conflict intre presedinte si prim ministru, ci ca o incercare de revenire la conlucrare intre institutiile statului.
  • Consider ca dupa anul 2008 institutiile statului nu au colaborat suficient de bine in reprezentarea pe plan european, parlamentul a fost exclus de la deciziile cele mai importante.
  • Din punctul meu de vedere, cred ca e absolut necesar ca Romania sa fie reprezentata constitutional si eficient pe plan european, ca premierul si presedintele sa conlucreze.
  • Cele cinci puncte aflate pe agenda europeana pe care guvernul le considera fundamentale pentru interesul Romaniei:
  • Aderarea la Schengen
  • La ultimul consiliu al ministrilor de interne progresele Romaniei au fost apreciate in mod real si e de datoria guvernului, parlamentului si presedintelui sa ne accentuam eforturile pentru o decizie favorabila.
  • Raportul privind MCV
  • In iunie va fi adoptat un raport care sa cuprinda progresele facute de Romania in ultimii cinci ani.
  • Din punctul de vedere al Guvernului, toate obligatiile asumate pe plan european trebuie indeplinite, avem luate toate masurile pentru implementarea codurilor si a masurilor din strategia anti-coruptie.
  • O singura observatie - consider ca un raport pozitiv este un raport pozitiv pentru Romania.
  • Declaratiile iresponsabile si egoiste ale unor politicieni romani care isi doresc sa avem un raport negativ fac parte dintr-un mod de a face politica de dinainte de 1995 sau chiar 1989.
  • Un raport pozitiv e unul pozitiv pentru Romania, pentru ca in ultimii cinci ani am fost pe rand la guvernare si un raport pozitiv ar reprezenta o bila alba pentru Romania in ansamblu.
  • Stadiul absorbtiei fondurilor europene
  • E domeniul in care Romania ar fi putut castiga cel mai mult si in care, din pacate, a pierdut cel mai mult.
  • Am ratat ocazia de folosi cei mai ieftini bani din lume.
  • Romania s-a imprumutat de la institutiile financiare internationale cu bani pe care ar fi putut sa-i obtina prin accesarea fondurilor europene.
  • Impreuna cu ministrul Orban, am luat toate masurile pentru a limita pe cat posibil eventuale pierderi de fonduri europene.
  • Va asigur de faptul ca Guvernul va opri toate practicile anterioare de blocare a proiectelor europene pe criterii politice.
  • Orice primar, orice presedinte de consiliu judetean, indiferent de unde e, va avea tot sprijinul necesar pentru accesarea fondurilor europene si consider condamnabila aprecierea acestor proiecte pe criterii politice.
  • Bugetul UE 2014-2020
  • E esentiala pentru Romania implicarea noastra activa in dezbaterea privind viitorul buget al UE.
  • Am discutat si la actualul Consiliu European si va privi fondurile pe care Comisia le va pune la dispozitia statelor membre in 2014 - 2020.
  • Am avut la Bucuresti o intalnire esentiala, la care au participat 9 premieri si sase reprezentanti din tarile membre ale grupului Prietenii Coeziunii.
  • E esential pentru Romania ca fondurile afectate Romaniei sa fie la nivelul pe care il asteptam.
  • A participat presedintele Comisiei Europene, un prim ministru al Europei, dl Barroso, si premieri din tarile UE, e normal pentru ca guvernele sunt responsabile de modul in care va arata bugetul UE.
  • Tratatul de guvernanata fiscala
  • La nivel european, dincolo de tratatul de guvernanta fiscala, exista o dezbatere importanta privind pactul de crestere economica.
  • Propunerea a apartinut initial dlui Barroso, dar dupa alegerea presedintelui Frantei si cu aparitia a sapte tari cu guverne noi, aceasta discutie devine din ce in ce mai importanta si poate reprezenta pentru Romania o sansa de creare de locuri de munca si crestere economica.
  • Acestea sunt cinci puncte esentiale pe care guvernul doreste sa le promoveze pe plan european.
  • Imi doresc, si votul de duminica a aratat ca exista suport real pentru reluarea colaborarii institutionale.
  • Parlamentul trebuie informat intotdeauna asupra agendei acestor reuniuni si sa dati un mandat de principiu.
  • Referitor la Constitutie, ca si dvs, nu doar pentru ca sunt jurist, cunosc prevederile Constitutiei, regulamentele UE, si e foarte clar ca presedintele Romaniei si premierul pot reprezenta interesele Romaniei pe plan european.
  • Nu exista nicio prevedere in Constitutie prin care unul din cei doi reprezentanti au un monopol asupra reprezentarii.
  • Pe plan european, din cele 28 de tari, 27 membre plus Croatia, 25 sunt reprezentate exclusiv de premieri, exceptii sunt Cipru, unde nu exista premier, si Franta.
  • Din acest punct de vedere, consider util pentru buna reprezentare a Romaniei ca cel care reprezinta Romania sa aiba un mandat de principiu din partea Parlamentului si sa prezinte care sunt temele principale si deciziile care privesc tara noastra.
  • Consider util, constitutional si eficient ca in toate temele care tin de politica militara, de securitate si politica externa comuna a UE, reprezentarea Romaniei sa fie facuta de presedinte.
  • Consider si va propun ca in toate problemele ce tin de activitatea economica, sociala, fonduri europene, guvernul si premierul sa reprezinte Romania pe plan european.
  • Agenda CE din 28 iulie prevede ca discutiile se vor axa pe situatia economica, pe adoptarea pactului de crestere economica si pe bugetul UE.
  • Incerc si imi doresc sa readuc cooperarea si colaborarea acolo unde constitutia si regulile democratice o aseaza.


15:46 USL doreste ca Parlamentul sa adopte o declaratie privind reprezentarea externa a Romaniei, si nu o hotarare, care poate fi atacata la Curtea Constitutionala, au explicat, pentru HotNews.ro, parlamentari USL.


15:30 Victor Ponta: "Nu cred ca cineva intr-un sistem democratic poate sa ignore sau sa sfideze deciziile parlamentului".

Primul ministru a precizat, inainte de inceperea sedintei, ca, potrivit Constitutiei, Parlamentul este institutia fundamentala care reprezinta cel mai mult interesele tuturor cetatenilor.

"Presedintele inevitabil e ales doar de o parte a cetatenilor, restul nu l-au votat, ori Parlamentul e singura institutie care reprezinta toti cetatenii Romaniei".

"Nu cred ca cineva intr-un sistem democratic poate sa ignore sau sa sfideze deciziile parlamentului."

15:10 "Orice presedinte democrat al unui stat nu are cum sa nu tina cont de decizii pe care parlamentul din tara sa le ia", a declarat liderul PNL, Crin Antonescu, inainte de inceperea sedintei Parlamentului.

"Este prima oara cand seful executivului, pe probleme de maxim interes national, vine si le supune discutiei in Parlamentul Romaniei", a precizat Crin Antonescu, adaugand ca "Parlamentului trebuie sa-i dea socoteala orice guvern si in Parlament cad guvernele, dupa cum ati vazut".








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7860 vizualizari

  • +64 (70 voturi)    
    de ce nu si demisie de principiu? (Marţi, 12 iunie 2012, 15:05)

    goto [anonim]

    de ce cere parlamentului asemenea chestii? de ce nu cere sa se respecte constitutia? uitasem, voua nu va pasa de constitutie, e doar pt fraieri.
    daca tot nu va convine ce scrie in constitutie de ce nu o schimbati? si cu aceasta ocazie treceti si ce a votat poporul, stti voi chestiile alea cu numarul redus de parlamentari. si poate modificati si multe alte chestii pe care parlamentul le-a lasat neclare tocmai pt a putea fi interpretate.
    • +36 (40 voturi)    
      nu-l uitati pe Geoana (Marţi, 12 iunie 2012, 15:43)

      Pictor Vonta [anonim] i-a raspuns lui goto

      Victoras, daca tot te duci acolo, roaga-i pe aia din parlament sa ne dea si noua cate 20.000 de euro, ca doar asa ne-a promis Geoana, inainte sa-i strice Base bucuria. Hai ca se poate.
      • +22 (26 voturi)    
        De principiu (Marţi, 12 iunie 2012, 16:57)

        Gamma [anonim] i-a raspuns lui Pictor Vonta

        Cred ca si bugetarilor or sa le dea salarii "de principiu" , adica in principiu au 30mil lei dar de la casierie se ridica doar 10 ca atatia au . in acest caz "de principiu" nu au facut taieri de 66 % :) .
        Magarii de-astea se faceau in parlament prin '90
        • +19 (21 voturi)    
          nu prea-mi place gravitatia in Romania (Marţi, 12 iunie 2012, 17:10)

          burticarie [anonim] i-a raspuns lui Gamma

          M-am ingrasat ca un purcelush si au cam inceput sa ma doara genunchii, spatele etc. Mi-as dori foarte tare ca Parlamentul Romaniei sa voteze de principiu o lege a gravitatiei mai prietenoasa, astfel incat si noi, grasii, sa putem marca oricand un slam-dunk.
          • +14 (16 voturi)    
            Nu inteleg... (Marţi, 12 iunie 2012, 18:05)

            Maxi [anonim] i-a raspuns lui burticarie

            Daca e o problema ce tine de Constitutie si interpretarea ei, nu Curtea Constitutionala ar trebui sa decida?
            De ce isi dau cu parerea toti asupra incalcarii sau neincalcarii Constitutiei?

            Mircea Geoana e epic. Vorbeste de abuzuri de putere. A uitat de Mihaela, dragostea lui, i se pare ca e din nou in prim-plan. Nu ar trebui sa vorbeasca Curtea Constitutionala despre abuzurile de putere?

            Apoi scapa porumbelul: "Este o noua majoritate, este un nou prim-ministru, el trebuie sa fie acolo pentru a apara interesele noastre". Prin urmare, Ponta se duce acolo sa apere interesele lor, mai clar de atat nu se putea.

            Incheie fabulos: "Fara indoiala, intr-un moment complicat pentru Romania si pentru Europa, aceasta abordare este singura pe care o avem la dispozitie". De parca Europa ar da doi bani pe abordarea din Romania. Si chiar e unica abordare? Ce-ar fi sa lasati voi Curtea Constitutionala sa decida?

            Rusine, USL.
    • +25 (27 voturi)    
      Premierul cere Parlamentului... (Marţi, 12 iunie 2012, 17:02)

      Danny_craiova [utilizator] i-a raspuns lui goto

      Astia au ajuns sa voteze si incalcarea Constitutiei!
      • +20 (22 voturi)    
        Circul USL (Marţi, 12 iunie 2012, 18:04)

        Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Danny_craiova

        acest vot al parlamentarilor cumparati de USL nu are nicio valoare juridica, e doar un circ ridicol care face rau romaniei.
    • +14 (18 voturi)    
      draga goto, (Marţi, 12 iunie 2012, 17:05)

      postacu [utilizator] i-a raspuns lui goto

      nu ai citit cu atentie mesajul premierului:
      "Nu cred ca cineva intr-un sistem democratic poate sa ignore sau sa sfideze deciziile parlamentului" si atat! Deci Parlamentul (nu poporul - cum gresit scrie in constitutie) este suveran! Atunci cand in constitutie se spune ceva ce nu ne convine, e suficienta o explicatie la antena3 cum ca de fapt constitutia nu se refera chiar la acest aspect sau ca e o gresesala in constitutie, iar multimea de gura casca va accepta argumentatia. Putem sa ignoram sau sa sfidam orice altceva, cum ar fi vointa alegatorilor de exemplu, pentru ca ei, dirijati de antene, ne voteaza in continuare. Putem sa ignoram si sa sfidam rezultatele referendumului referitor la nr. de parlamentari, pentru ca "noi", cei din parlament (nu doar din USL) stim ca poporul a votat in necunostinta de cauza si avem informatii ca desi a votat reducerea nr. de parlamentari, poporul nu dorea asta de fapt. Asa ca, nu constitutia trebuie respectata, nici alegatorii (ca ei nu au pretentia sa fie respectati) ci vointa parlamentarilor.
    • +19 (23 voturi)    
      care constitutie? (Marţi, 12 iunie 2012, 17:12)

      uslamistu [anonim] i-a raspuns lui goto

      "Nu cred ca cineva intr-un sistem democratic poate sa ignore sau sa sfideze deciziile parlamentului"

      ba da! psd, pnl, usl, iliescu, nastase, voiculescu, vintu, ponta
      • +9 (11 voturi)    
        dar ale poporului suveran? (Marţi, 12 iunie 2012, 18:10)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui uslamistu

        referendum pt. nr. de parlamentari? ring any bell? Crezi ca astea sunt ultimele alegeri?
    • +14 (16 voturi)    
      este.... (Marţi, 12 iunie 2012, 17:37)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui goto

      ...din ce in ce mai clara nevoia de desfintare a sistemului politic parlamentar, care in criza morala in care se afla, nu mai are limite.
      Politicienii nascuti de acest sistem sufera de mania grandorii iar nesimtirea pretentiilor lor aberante ne sfideaza zi de zi si din ce in ce mai tare.
      Cine sunt acestia care isi permit sa nesocoteasca in vazul lumii Constitutia? Cine sunt acestia care ne-au vandut resursele naturale si cu ce drept au facut-o? Cine sunt acestia care nesocotesc vointa cetatenilor exprimata prin referendum? Cine se cred acestia care ne-au adus in situatia in care ne aflam acum?
      Sistemul politic care permite ascensiunea unor astfel de oameni trebuie desfintat, pentru a putea stopa marsevia.
      Trebuie sa ne repetam intruna, pentru a ne intra bine in cap ca EI SUNT ANGAJATII SI NU STAPANII NOSTRII !!! si sa ii tratam ca atare.
      De fiecare data cand promit ca "dau", sa fim constienti ca din banii nostrii o fac.
    • +14 (16 voturi)    
      Europa arde... (Marţi, 12 iunie 2012, 18:08)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui goto

      Mai baieti, nu-i spune nimeni lui Ponta ca duminica sunt alegeri in Grecia si ar face mai bine sa lucreze la un plan de salvgardare a economiei si a monedei nationale decat sa umble sa-si mai aranjeze o deplasare in strainatate? Daca-i lipseste Daciana sa o mai cheme la Bucuresti, dar sa-si vada si de treaba nu doar de reprezentare!
    • +6 (8 voturi)    
      Toillet paper (Marţi, 12 iunie 2012, 18:19)

      valabill [utilizator] i-a raspuns lui goto

      Perfect de acord cu ce a declarat Ponta. Si mai cerem tiparirea Constitutiei pe hartie igienica triplu stratificata cu miros de levantica.
    • +8 (8 voturi)    
      jigodii (Marţi, 12 iunie 2012, 18:28)

      aschie [anonim] i-a raspuns lui goto

      Constitutie? ei se sterg undeva cu constitutia. Dl. Lucifer Ponta, Basescu - presedintele ales al Romaniei - a trimis scrisoarea aia de sapt.trecuta sa va ocupati in parlament de tratatul ala de fiscalitate ca el cand merge la Brux trebuie sa aiba totul clar. Si voi cu ce va ocupati???? II faceti temele lui Voiculescu si va spargeti in figuri precum gastile dintr-un cartier rau famat. Dl. Lucifer Ponta, vei fi facut bucati caci ura este ca un bumerang.
    • -6 (6 voturi)    
      30 parlamentari pro basescu ! (Marţi, 12 iunie 2012, 18:32)

      maria [anonim] i-a raspuns lui goto

      Conform votului 30 parlamentari doresc ca basescu sa se duca la Consiliul Europei . ! PUNCT .
      • +2 (2 voturi)    
        astia pot vota si emigrarea pe Marte (Marţi, 12 iunie 2012, 19:02)

        leopold [anonim] i-a raspuns lui maria

        ca tot nula este.Romania nu este republica parlamentara si are o constitutie.Se simt pe val si comit grave erori pentru care vor dea socoteala.
      • +1 (1 vot)    
        VIRGULA (Miercuri, 13 iunie 2012, 8:08)

        ion ionescu de la bloc [anonim] i-a raspuns lui maria

        mda, nu's prea multi care judeca in palavrament.
        sau macar care cunosc legile.

        si, dupa cum zice dl. pontac, paralamentul asta este ilegitim.
        deci este o declaratie a unui palavrament ilegitim si iliterat.

        constitutia spune clar cine reprezinta romania.
        guvernul se ocupa de administrare, nu de programele de viitor ale tzarii.
        sau, poate, la viktoria, viktoras e prea viktorios si nu mai are nimic de lucru...

        basescu a fost votat de majoritatea alegatorilor, este legitim sef al statului.
        deci, si seful lui pontac.
        pontac a ajuns pm la mila lui basescu, dupa plangeri si amenintari.
        n'are legitimitatea alegerilor populare si este, legal, subordonatul lui base, care, ca sef al statului este si sef al executivului.

        deci, pe langa necunosterea legilor, a constitutiei, dl. dr (sa'i duca mielul lui prigoana ca el l'a botezat asa, primul) da dovada si de insubordornare.
        viktoras este un carlan nedisciplinat care da din picioarele de dinapoi, fara a folosi organul de pe umeri.
        si, inca odata face tzara de ras, repezindu'se spre bruksal. interesant este ca, tatia al sau, lici, nu'l mai trage, buniceste, de urchile care au crescut cam lungi, aratand ca un carlan de asin.

        in alta ordine de idei, palavramentul asta, ilegitim, cum l'au declarat uselistii, nu este mai presus de celelalte puteri in stat.
        ei incearca sa salte palavramentul deasupra, dar, el are competentele limitate si determinate prin constitutie.

        si ca sa inchei, ei zic ca rolul presedintelui este de mediator.
        cred ca base a mediat bine, aseara, intre nestiinta lui dr. pontac si habarnismul palavramentarilor alesi ai neamului, cam ilegitimi, migratori, bijnitzar, dar, ai nostrii.

        deci, macar ca mediator, tre' sa asculte si de base !

        iar, din puntu meu de vedere, ca locatar a blocul 23ob sca 2 etaj 10, ca votator la prezidentiale, cred ca pe mine ma reprezinta, oriunde in lume, presedintele ales prin vot popular direct, nu un pm care s'a milogit pentru job.
        victoras, fi barb
      • 0 (0 voturi)    
        Ai uitat amănuntele (Miercuri, 13 iunie 2012, 9:55)

        B.F. [anonim] i-a raspuns lui maria

        Pentru ca o lege sau hotărare a parlamentului intre în vigoare trebuie ca mai întâi să fie promulgată de preşedinte, iar dacă constituţionalitatea ei este contestată, Curtea Constituţională trebuie să hotărască dacă este constituţională. În concluzie orice legiferează parlamentul devine lege obligatorie numai dacă se parcurg paşii de mai sus. Restul apa de ploaie. Punct.
    • +1 (1 vot)    
      declaratie (Miercuri, 13 iunie 2012, 1:17)

      corvus_coraX [utilizator] i-a raspuns lui goto

      Subsemnatul McCorvus, prin prezenta mă declar mandatat de propria-mi umila presoana să fiu reprezentat la CE de mine însumi. de CE?! Pentru că, pe mine personal, gargaragiul asta de juvete cu mutră de titulescu căruia i-a căzut tencuiala, nu mă reprezintă de niciun fel.

      Plus, cu comportamentul lui de cocalar cu cravată, mă face de rușine în străinătate. Își dă destul în stambă prin România ca și cum ar fi groapa lui cu nisip. Tipul este deosebit de periculos, turbat după putere, incontrolabil, isteric, mizantrop și pernicios nevoie mare. Că eu nevoia mică mi-am făcut-o...
  • +46 (50 voturi)    
    bruxelles (Marţi, 12 iunie 2012, 15:12)

    dan [anonim]

    Nu e bine ce faci, Victoras...
    Stiu ca esti pe val, dar...atentie la parlamentare
    Nu stiu cat castigi din gestul asta

    Un sfat...las-o mai moale cu suspendarea !!!!
    Crin...mai pune mana pe carte, poate mai recuperezi ....
    • +27 (31 voturi)    
      Parlamentul nu da mandate (Marţi, 12 iunie 2012, 16:22)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui dan

      USL face circ, Parlamentul nu are nicio atributie pt a da mandat de reprezentare premierului. Constitutia e cea care spune clar ca presedintele reprezinta Romania!

      pt ca primul ministru sa reprezinte Romania ar trebui modificata Constitutia dar nu cred ca asta i-ar conveni lui Crin Antonescu !
    • +20 (22 voturi)    
      Crin: (Marţi, 12 iunie 2012, 16:30)

      Als Ob [utilizator] i-a raspuns lui dan

      Da, da, chiar mi-a intrat o carte bună! Am chintă!
    • +9 (11 voturi)    
      ... (Marţi, 12 iunie 2012, 17:53)

      Loukoumada [utilizator] i-a raspuns lui dan

      S-ar putea sa inteleaga sa mai puna mana pe o carte de joc, ai grija !
  • +43 (45 voturi)    
    Presedintele Basescu (Marţi, 12 iunie 2012, 15:24)

    Mih. [utilizator]

    Presedintele Basescu are doar doua argumente in favoarea sa: CONSTITUTIA si COMPETENTA!
    Ponta NU a fost ales, ca doar nu e primar, presedinte de consiliu, sau membru de consiliu.
    Sa astepte legislativele si, intre timp, sa se ocupe de problemele de guvernare (prea multe declaratii si aparitii tv, prea multe gafe)
  • +46 (48 voturi)    
    Mandat de principiu!?! (Marţi, 12 iunie 2012, 15:31)

    shuly [utilizator]

    Intram in era uslamista in care Constitutia Romaniei nu mai reprezinta nimic!
    Intram in era in care poporul nu mai reprezinta nimic!
    Traiasca USL traiasca carmaciul intelept Victoras Poanta in frunte cu Minunea blonda si Felix securistul imputit.Bravo romani asta vreti asta primiti.
  • +41 (43 voturi)    
    Logica de victoras (Marţi, 12 iunie 2012, 15:34)

    _Un stelist_ [utilizator]

    "Presedintele inevitabil e ales doar de o parte a cetatenilor, restul nu l-au votat, ori Parlamentul e singura institutie care reprezinta toti cetatenii Romaniei".
    Pai, bai blegule, decizia Parlamentului e luata prin majoritate. Cu ce e diferita majoritatea asta de majoritatea care l'a ales pe Presedinte???
    • +4 (20 voturi)    
      E diferita (Marţi, 12 iunie 2012, 16:50)

      postacu [utilizator] i-a raspuns lui _Un stelist_

      pentru ca e majoritatea favorabila d-lui Ponta. Orice alta majoritate e nerelevanta.
      • +2 (2 voturi)    
        Da...pentru ponta (Marţi, 12 iunie 2012, 18:59)

        dami365 [utilizator] i-a raspuns lui postacu

        nu conteaza nici majoritatea poporului, care a votat ceva si pe victoras il doare la pedala!Nici nu stiu ce tot comentam aici ca si asa nu ne baga nimeni in seama....!
  • +36 (40 voturi)    
    Sila (Marţi, 12 iunie 2012, 15:38)

    Vasile [anonim]

    Ce sila imi este de Ponta asta...
    Vrea el sa ia tot. Ponta pentru noi este Ceausescu doi.
    Sa i spuna lui Crin dupa ce va deveni presedinte ca este votat doar de o parte din alegatori.
    Suna a razbunare ponta!!!!
    Vezi ca razbunarea e arma ta si a lui Crin
    • +6 (8 voturi)    
      spune TARE! (Marţi, 12 iunie 2012, 18:05)

      precaut [anonim] i-a raspuns lui Vasile

      spune si prietenilor sau cunoscutilor care plangeau dupa USL. Asta vom avea si sa nu cumva sa ajungem sa zicem ca Ceasca era democrat pe langa Ponta!!
    • +4 (4 voturi)    
      Crin si presedintia... (Marţi, 12 iunie 2012, 18:23)

      Gambeta [utilizator] i-a raspuns lui Vasile

      sunt si vor fi mereu doua paralele. Mai ales dupa rezultatele alegerilor locale, Ponta si sforarii din PSD stiu ca, pe fondul votului negativ si nu pe merit, au sansa de a ocupa singuri atat postul de presedinte, cat si cel de premier. Problema lor este ca nu au inca persoana "credibila" pentru functia de presedinte, caci cea de premier nu se va ocupa prin "concurs" ci prin numire. Actiunea lui Ponta in parlament pare o provocare pentru presedinte, dar e mai ales una menita sa ii consolideze pozitia. Crin, ca de obicei, nu sesizeaza directia in care curg faptele si e sigur ca daca presedintele va fi demis, el va fi candidatul pentru prezidentiale.
  • +25 (27 voturi)    
    dupa cum e mai convenabil pentru noi (Marţi, 12 iunie 2012, 15:42)

    marioara1 [anonim]

    cetatean roman: "Nu cred ca cineva intr-un sistem democratic poate sa ignore sau sa sfideze deciziile Curtii Constitutionale, prevederile Constitutiei Romaniei, institutiile statului si votul populatiei"


    PS: Si sa ai dreptate, nu ti-a picat inca casul de la gura ca sa ne reprezinti la Brussel.
  • +33 (35 voturi)    
    De la Ponta zicere: (Marţi, 12 iunie 2012, 15:48)

    Ronin [utilizator]

    "Presedintele inevitabil e ales doar de o parte a cetatenilor, restul nu l-au votat, ori Parlamentul e singura institutie care reprezinta toti cetatenii Romaniei".
    ....Pai in cazu` asta, tinere idiot (sau tovaras, ma rog) si pe logica ta proprie, ar trebui ca mandatul sa-ti fie dat cu unanimitate de voturi (ca veni vorba de reprezentarea tuturor cetatenilor). Esti o rusine pentru tara asta "micule Titulescu"!!!!
    ........ Jenant individ!!!!
  • +25 (27 voturi)    
    asa e (Marţi, 12 iunie 2012, 15:56)

    goto [anonim]

    si sa nu uitam ca unii parlamentari nici nu au obtinut majotitatea voturilor in colegiile parlamentare unde au candidat, ci au venit d epe locurile 2,3,4 etc; deci numiti de partid si nu alesi de populatie.
  • +27 (31 voturi)    
    Intrebare (Marţi, 12 iunie 2012, 16:07)

    CezarN [utilizator]

    Care este BAZA LEGALA conform careia Victor Ponta solicita ca EL sa fie cel care reprezinta Romania?

    Numai stiind pe ce lege/articol din Constitutie se bazeaza Victor Ponta putem discuta, judeca (la curtea competenta) si transa problema. Pana atunci se dovedeste ca Victor Ponta, refuzand sa faca public TEMEIUL LEGAL al cererii sale, nu face decat sa agite spiritele, sa se comporte ca un mic agitator comunist incercand sa ridice nivelul politic al muncitorilor de la spatii verzi.

    Chiar si acuma, cand se duce in Parlament, el nu vrea o hotarare cu putere de lege (de ce oare?), ci vrea tot gargara politicianista pe care sa o vanda ca lege electoratului sau cu patru clase si doctorat.

    Care este miza jocului? Pai, este simplu: la reuniunea cu pricina de la Bruxelles se vor lua hotarari importante privind viitorul Europei. Chiar daca nu Romania face cartile in UE, prin jocul tratatelor, acolo unde este necesar un consens, votul Romaniei poate fi NEGOCIAT. Acuma, depinde ce ceri celor cu cojones din UE; poti cere ceva de genul il spalam, albim si il acceptam pe Nastase in lumea buna sau uitam ca Antonescu cerea in piata mare retragerea din Irak acum 4-5 ani sau poti cere conditii mai bune pentru Romania de accesare a fondurilor europene sau, tot pentru Romania, pozitii de influenta in structura decizionala a UE, sau ajutor in contracararea influentei serviciilor rusesti in Moldova etc.

    Cam aceasta este miza: incercam sa obtinem la Bruxelles sprijin pentru modernizarea Romaniei sau inchiderea ochilor occidentali la restauratia criptocomunista.
    • +12 (14 voturi)    
      baza legala??? (Marţi, 12 iunie 2012, 17:31)

      postacu [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Pai baza legala este majoritatea USL din parlament. Aceeasi baza legala care a dus la suspendarea presedintelui pe motiv ca nu era pe placul lui Voiculescu, Patriciu, Hrebenciuc si altor "magnati" cu influenta in parlament, si nu pentru ca ar fi incalcat constitutia (avizul negativ suspendarii dat atunci de Curtea Constitutionala a fost ignorat de parlament - s-au sters cu el undeva cand li s-a terminat hartia igienica in semn de apreciere fata de CCR). Parlamentul poate sa eludeze constitutia asa cum atatia parlamentari si protejati ai acestora eludeaza adesea legile tarii. Parlamentul poate decreta astazi ca declaratiile parlamentului - desi nu sunt prevazute ca atare nicaieri in constitutie nici in vreo alta lege - sunt deasupra constitutiei, sunt inatacabile si devin litera de lege.
      Poporul nu doreste sa se respecte constitutia ci doreste sa ii inlocuiasca rapid pe cei care au redus salariile si pensiile cu max. 25% cu cei care au majorat salariile si pensiile cu cate 10-15% la fiecare dublare a preturilor. Scurta mai e memoria alegatorului roman!
    • +2 (2 voturi)    
      Constitutia (Marţi, 12 iunie 2012, 18:53)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      Odata cu acest discurs pontocratic au devenit clare intentiile "noului socialism" validat de alegerile recent incheiate., in opinia mea. Problema devine foarte serioasa. Inadvertentele "Constitutiei Iorgovan" isi spun cuvantul,iar contradictiile si disputele se vor intensifica si se vor amplifica in jurul ei, in mod cert. O lupta dura care are multe sanse sa esueze in radicalism "revolutionar' de stanga. Dualismul(sau in orice caz ambiguitatea ei crasa) creat de "Constitutia IORGOVAN" intre institutia Prezidentiala si institutia Parlamentului are toate sansele sa esueze in confruntari ample de demagogie(cel putin) pe fondul unei culturi politice cu totul precare si generalizate.
  • +14 (16 voturi)    
    Intrebare pt Hotnews (Marţi, 12 iunie 2012, 16:23)

    Maxi [anonim]

    Citez din ce scrie mai sus ca a spus Ponta:
    "Vad aceasta declaratie politica nu ca un gest de conflict intre PREMIER si PRIM MINISTRU, ci ca o incercare de revenire la conlucrare intre institutiile statului."

    HOTNEWS, este o eroare de scriere, sau chiar asa s-a exprimat?
  • +16 (20 voturi)    
    !!! (Marţi, 12 iunie 2012, 16:26)

    cristiian [utilizator]

    15:30 Victor Ponta: "Nu cred ca cineva intr-un sistem democratic poate sa ignore sau sa sfideze deciziile parlamentului"

    Parlamentul este DUMNEZEU?
    • +11 (13 voturi)    
      El vorbeste??? (Marţi, 12 iunie 2012, 17:12)

      bunicuta66 [utilizator] i-a raspuns lui cristiian

      Singurii care ii sfideaza pe toti romanii sunt cei de la USL. Deja incep cu rafuielile in justitie pentru a-si apara, pe fata, ,,penalii"!
    • +10 (12 voturi)    
      exemplu pur aleator (Marţi, 12 iunie 2012, 17:22)

      cristihan [utilizator] i-a raspuns lui cristiian

      In 2007 au fost unii cetateni (niste milioane, acolo) care au sfidat hotararea parlamentului de a-l suspenda pe Basescu. How's that, prime-idiot?
  • +24 (26 voturi)    
    hartia igienica numita constitutie (Marţi, 12 iunie 2012, 16:28)

    McCorvus [anonim]

    Ce inseamna in viziunea pontalaului, mandat de principiu?! a primi un astfel de mandat (oricum fara nicio baza legala!) este ca si cum ai primi o diploma de la universitatea "standford". valoarea ei este nula ca si solicitantul.

    juvetele gargaragiu vrea sa isi arate muschii (atrofiati de o gandire schioapa), si ca orice juvete, se vrea important, cu functie, e cu oglinda la purtator...

    personajul jalnic care este astazi premier, este simptomatic pentru o clasa politica formata 90% din cocalari in costume. se sterg la dos cu constitutia pentru ca aia e doar facultativa.

    poate ca pdl ar trebui sa se gandeasca serios de acum, sa schimbe dinozaurii blaga, videanu, oltean cu personaje care au dovedit ca pot face ceva efectiv pentru tara, nu doar sa traga sfori, macovei, tru, mru, preda
  • +17 (19 voturi)    
    Tema pentru Ponta (Marţi, 12 iunie 2012, 16:30)

    DIANAMCR [utilizator]

    Subminarea puterii de stat.
  • +24 (28 voturi)    
    Tupeu ,aroganta , minciuni USL_amiste ! (Marţi, 12 iunie 2012, 16:35)

    elena-bc [anonim]

    A inceput ASALTUL asupra legislatiei ,asupra romanilor, de fapt! Vor face , de fapt , TOT ce VOR !Sa va fie rusine romani , mi-e rusine si ma simt umilita de votul de duminica !!
  • +26 (28 voturi)    
    300 (Marţi, 12 iunie 2012, 16:37)

    NL [anonim]

    "Nu cred ca cineva intr-un sistem democratic poate sa ignore sau sa sfideze deciziile parlamentului".

    Dar aia care au votat la referendum parlament unicameral cu 300 de membri, aia pot sfida deciziile parlamentului?
    Parlamentul e ales de popor, da? Poporul a zis sa ramineti 300, deci in acest moment Parlamentul e ilegal pentru ca nu reflecta vointa poporului.
  • +19 (21 voturi)    
    ? (Marţi, 12 iunie 2012, 16:40)

    George [anonim]

    Dar intr-un stat democratic, Parlamentul are voie sa ignore vointa majoritatii cetatenilor exprimata prin Referendum? Ia spune tu tovarase Ponta!!! Si-ar mai fi ceva, matale de ce ignori decizia CCR privind banii luati inapoi primariilor? Si de ce, in general, ignori Constitutia si Legile tarii? Ca sa nu zic ca le si incalci grosolan. Sa-ti fie rusine nerusinatule!
  • +18 (20 voturi)    
    !!! (Marţi, 12 iunie 2012, 16:45)

    cristiian [utilizator]

    Discursul este Bolsevic!

    Atentie Romania pe unde ti-e drumul!!!
  • +18 (20 voturi)    
    Definitia notiunii (Marţi, 12 iunie 2012, 16:51)

    mitic [anonim]

    Notiunea aceasta: "mandat de principiu" in ce lege se gaseste definita pentru ca eu nu inteleg la ce se refera. Vreu sa ma luminez!
  • -22 (26 voturi)    
    Asa va vreau! (Marţi, 12 iunie 2012, 16:56)

    ilie [anonim]

    Postati pina la ultima suflare.
    Ma prapadesc de ris cind va vad asa agitati. Simtziti voi ceva... Imi va fi dor de voi. Luptati pina la capat(citi ati mai ramas pe acolo 2-3 dar iutzi)!
    • +14 (16 voturi)    
      nu ne intereseaza ce vrei (Marţi, 12 iunie 2012, 17:24)

      un cititor [anonim] i-a raspuns lui ilie

      Pe tine tara te vrea prost.
    • +6 (8 voturi)    
      Nu ignora vointa civica (Marţi, 12 iunie 2012, 17:28)

      grig [anonim] i-a raspuns lui ilie

      Si daca va fi nevoie, vom iesi si in strada!
      Chiar daca nu-mi place exemplul, ti-as sugera sa privesti la demonstratia impotriva vointei lui putin...De ce am tolera partidul stat?
      Te inseli considerand ca in calitate de cetatean ma bucur de ascensiunea mafiei rosii, la putere.
      Nu ma reprezinta si nu m-a reprezentat niciodata din '89 incoace.
    • +7 (9 voturi)    
      Nu ignora vointa civica (Marţi, 12 iunie 2012, 17:30)

      grig [anonim] i-a raspuns lui ilie

      Si daca va fi nevoie, vom iesi si in strada!
      Chiar daca nu-mi place exemplul, ti-as sugera sa privesti la demonstratia impotriva vointei lui putin...De ce am tolera partidul stat?
      Te inseli considerand ca in calitate de cetatean ma bucur de ascensiunea mafiei rosii, la putere.
      Nu ma reprezinta si nu m-a reprezentat niciodata din '89 incoace.
    • +4 (6 voturi)    
      Nu ignora vointa civica (Marţi, 12 iunie 2012, 17:30)

      grig [anonim] i-a raspuns lui ilie

      Si daca va fi nevoie, vom iesi si in strada!
      Chiar daca nu-mi place exemplul, ti-as sugera sa privesti la demonstratia impotriva vointei lui putin...De ce am tolera partidul stat?
      Te inseli considerand ca in calitate de cetatean ma bucur de ascensiunea mafiei rosii, la putere.
      Nu ma reprezinta si nu m-a reprezentat niciodata din '89 incoace.
    • 0 (0 voturi)    
      am o nedumerire: (Marţi, 12 iunie 2012, 19:05)

      leopold [anonim] i-a raspuns lui ilie

      te pregatesti de vreo plecare for ever?
    • 0 (0 voturi)    
      Atentie mare, Ilie... (Marţi, 12 iunie 2012, 22:59)

      Gambeta [utilizator] i-a raspuns lui ilie

      caci atunci cand si cei ca tine vor ajunge sa-si regrete alegerea, va fi prea tarziu. Nu va fi daca, ci doar cand.
      La ce iti foloseste faptul ca pentru cateva zile (acum) si poate cateva in toamna, cei din USL te vor face sa crezi ca "victoria" lor e victoria ta? Zilele vor trece, euforia si ea, iar tu vei sfarsi in acelasi rahat ca si noi, impovarat de grija zilei de maine. De unde atata ranchiuna fata de niste oameni care spun o parere?
  • +21 (23 voturi)    
    Ponta vs. Nastase. (Marţi, 12 iunie 2012, 16:57)

    Esop [anonim]

    Ponta vrea sa-l depaseasca pe Nastase in abuzuri si aroganta. Vrea neaparat sa se bage in seama, sa fie remarcat si ca de numele lui sa se lege, marcant anumite repere ale evenimentelor politice din Romania. Aceste ambitii ale sale vor duce la un conflict fatis cu presedintele, iar trepadusii abia asteapta un motiv, care bine inteles va fi catalogat ca neconstitutional, pentru a declansa suspendarea.
    Ce urmeaza: Maine un nou termen in procesul lui Nastase. Ati vazut deja cum merg treburile in justitie. Mikey Spaga achitat. Justitia a facut ciocu mic. Maine probabil il va face si mai mic. Deci nu vor fi surprize si nici emotii. Deja aceasta napasta, care s-a abatut pe capul romanilor, a pus mana pe puterea locala si mai trebuie sa domine justitia si parlamentul si pe urma, adio democratie.
  • +16 (18 voturi)    
    Discurs .... (Marţi, 12 iunie 2012, 16:59)

    renegatul [utilizator]

    penibil, jenant...
    "Vad aceasta declaratie politica nu ca un gest de conflict intre PREMIER si PRIM MINISTRU, ci ca o incercare de revenire la conlucrare intre institutiile statului." :)))
    Eu cred ca dn. Ponta chiar asta face ... il provoaca pe Base, in speranta ca acesta va ceda "nervos", doar ca Base ii da clasa, e prea inteligent! :)
  • +14 (16 voturi)    
    Surpriza (Marţi, 12 iunie 2012, 17:09)

    tinu [anonim]

    Ei, uite ca CCR isi permite nu numai sa sfideze sau sa ignore, ci chiar sa desfiinteze deciziile parlamentului.
    Cele ilegale, evident...
  • +13 (15 voturi)    
    rabdare (Marţi, 12 iunie 2012, 17:11)

    Alex Valahul [anonim]

    zice tariceanu : "Domnul Voinescu face o serie de propuneri care sa redefineasca cadrul constitutional privind atributiile presedintelui. Propunerea pe care o face domnia sa se apropie mai degraba de modelul din Rusia cu Putin presedinte." uitand ca ministrul lui , Marga, e un admirator al lui Putin .

    in alta ordine de idei, daca tot castiga pe toate fronturile, de ce nu au rabdare usl-istii sa faca totul ca la carte (adica cu modificarea constitutiei) ?
  • +16 (20 voturi)    
    Politica Bi (Marţi, 12 iunie 2012, 17:14)

    radionet [utilizator]

    La reuniunile de la Bruxelles statele in care presedintele este ales prin sufragiu universal sunt reprezentate de catre presedinte. Fara exceptie. Statele reprezentate de prim-ministri sunt cele cu republici parlamentare in care presedintele este ales de catre Parlament, prerogativele lui fiind minime si monarhiile constitutionale. Restul discutiilor devin penibile, la fel ca si demersul USL. La fel ca intreaga politica USL
    • +4 (6 voturi)    
      politica bi (Marţi, 12 iunie 2012, 18:22)

      gemini [utilizator] i-a raspuns lui radionet

      excelenta clarificare, radionet!!!!!!
    • +3 (5 voturi)    
      ce facem? (Marţi, 12 iunie 2012, 18:32)

      Gaby51 [utilizator] i-a raspuns lui radionet

      Daca e asa, ce mai stam la discutii? Am ajuns sa inghitim toate mizeriile astora?
    • -3 (5 voturi)    
      mai informeaza-te (Marţi, 12 iunie 2012, 18:50)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui radionet

      Nu e prea tarziu sa te informezi, stimabile! Eu inteleg ca esti pro-basescu, dar incearca macar sa nu minti pe fata! Bulgaria, Polonia, Letonia iti spun ceva?
      • +1 (1 vot)    
        so your point is?... (Miercuri, 13 iunie 2012, 1:53)

        gemini [utilizator] i-a raspuns lui anonim

        Letonia = presedinte ales de Saeima, parlamentul tarii

        Polonia = presedinte ales in mod direct de popor/participa premierul
        (problema adjudecata de Curtea Suprema a Poloniei)

        Bulgaria = presedinte ales in mod direct de popor/participa premierul

        Finlanda = presedinte ales direct de popor (din 1994)/participa de obicei presedintele
        (au avut si ei o problema cu actualul ministru de externe, care atunci cind era deputat in PE a spus ca nu mai e nevoie de Presedinte cu/in locul prim ministrului. In 2008, cind a devenit ministru de externe, Alexander Stubb (caci de el e vorba) a fost scos din delegatia Finlandei pt ca presedinta Halonen dorea sa participe, impreuna cu prim-ministrul, la Consiliul European de urgenta convocat cu prilejul crizei din Georgia, iar pe atunci, doar 2 persoane puteau participa din fiecare tara. Intre timp, regula s-a schimbat, si e doar o persoana pe tara.)

        DECI, anonim, your point is .... ??
  • +13 (15 voturi)    
    Asta e culmea! (Marţi, 12 iunie 2012, 17:15)

    Bold [utilizator]

    Ponta si Crin Antonescu incearca sa ne spuna in fata ca suntem niste prosti si niste idioti,ca nu stim sa citim si sa gandim si ei sunt cei care stiu sa citeasca constitutia si s-o inteleaga pentru noi. De fapt ei nu spun nimic despre constitutie ci despre parlament,ca parlamentul este institutia suprema care trebuie sa ia decizii in Romania. Eu credeam ca numai constitutia consfinteste legile si regulile pe care trebuie sa le urmeze si sa le respecte si presedintele si guvernul si parlamentul.Ponta si Antonescu,sub presiunea lui Voiculescu securistul si a lui Nastase puscariasul,incearca sa schimbe lucrurile,punand constitutia la arhivga,ca pe un document invechit care nu mai are nici o valoare.Acesti indivizi au inebunit de tot si nu mai stiu ce fac si ce spun.Li s-a urcat puterea loa cap si au inebunit. Iata,acuma au luat 49% in alegerile locale si ei se vad deja indreptatiti sa taie si sa spanzure,sa-i ia lui Basescu dreptul constitutional de a reprezenta Romania si apoi sa-l suspende. De ce? Pentru ca asa vrea Voiculescu ,Nastase,Ponta si Antonescu. Fiecare dintre ei are cate un motiv bine intemeiat sa doareasca asta. Voiculescu are doasare,pe care spera prin disparitia lui Basescu sa le rezolve in favoarea lui,Nastase este pe punctul de a fi condamnat la inchisoare,iar Crin Antonescu abia asteapta sa-i ia locul presedintelui actual. Ponta il uraste pe Basescudin toate cele trei motive enumerate si pentru inca unul in plus:E un idiot fara scrupule si fara minte,ingamfat si nesimtit.
    • +6 (8 voturi)    
      si chiar suntem prosti! (Marţi, 12 iunie 2012, 18:08)

      amarat [anonim] i-a raspuns lui Bold

      noi i-am adus la putere!!! ba chiar le-am dat toata puterea locala! acum sa vezi marxism pe paine ce ne invata "reprezentantii rosii ai poporului".!
  • -16 (20 voturi)    
    ultima gafa a lui Base spune multe (Marţi, 12 iunie 2012, 17:20)

    deceneus [utilizator]

    mai bine sa ne reprezinte Ponta decat marinerul ... nu ati vazut ce gafa a facut cu Charles? noroc cu traducatoarea care stia sa vorbeasca
    • +8 (10 voturi)    
      Nu zau! (Marţi, 12 iunie 2012, 17:37)

      shuly [utilizator] i-a raspuns lui deceneus

      Bine ca vrea sa ne reprezinte Poanta care il facea bufon pe Sarcozi si care are in guvern o nulitate ca Marga care saptamanile trecute il proslavea pe Putin.Mai scuteste-ne cu aforisme din astea de tip Antena 3 ca daca incep sa enumar greselile facute de POntac si guvernul lui la numai o luna de la instaurare nu imi ajunge spatiul.
      Si nu mai incerca sa deturnezi discutia de la subiect gen Mirciulica Badea.Aici se discuta despre incalcarea Constitutiei Romaniei.
      Daca tot au majoritatea zdrobitoare de ce dracu nu se apuca sa modifice Constitutia si sa o rezolve dup cum vor ei??Iti spun eu de ce mai latriunistule!Pentru ca de fapt nu le convine rahatul pe care il incearca acum,se supra POrumbacu ca nu va mai putea sa se plimbe pe la Bruxeles.
    • +2 (6 voturi)    
      da' gafa lui Ponta ce-are? (Marţi, 12 iunie 2012, 18:17)

      Aramis [utilizator] i-a raspuns lui deceneus

      e cumva mai mica? I-a zis printului "pleased to meet you" LOL
  • +11 (13 voturi)    
    COMENTARIU (Marţi, 12 iunie 2012, 17:23)

    IONICA [anonim]

    Acesti oameni atat de precipitati sunt rezultatul votului de duminica, nici nu s-a uscat tusul de pe buletinul de vot si d-nul Ponta a inceput sa nu respecte nimic in tara asta interpreteaza constitutia dupa placul dansului si dupa interesele celor din USL.Rusine sa va fie domnule Ponta,doriti sa-l inlaturati din toate pe domnul presedinte Traian Basescu, dar ne rugam sa nu reusiti.Suntem un grup masiv de simpatizanti ai domnului presedinte.
    • +8 (8 voturi)    
      Subscriu 100% (Marţi, 12 iunie 2012, 18:37)

      Trident [utilizator] i-a raspuns lui IONICA

      Lasa-l prietene. Ca uite asa ne intarim, strangem randurile si intr-o zi iesim in strada si nu mai intram in casa decat cand pleaca tovarasul prim ministru.
      Personal am mai facut asta in 1989. Si inca nu sunt prea batran sa o mai fac odata.
      Si ca sa inchei intr-o nota optimista reala vreau sa va mai transmit doar atat: este cantecul de lebada al USL al PSD al PNL si PC.
      Vom trai si vom vedea asta.
  • +11 (13 voturi)    
    Daca tot ignoram Constitutia..... (Marţi, 12 iunie 2012, 17:43)

    Barroso [anonim]

    Oamenii lui Basescu ar trebui sa negocieze dur cu acest ciumpalac de Ponta: OK se merge pe rand la BXL dar atunci presedintele poate: numi si revoca ministrii in cabinet, poate da OG-uri in numele guvernului si poate prezida sedintele de guvern juma-juma. Daca aceste conditii sunt acceptate de Ponta nu vad ce ar avea impotriva Base? Unei obraznicii si unei impertinente trebuie sa i se raspunda la fel. Si Base stie ce sa faca mai bine decat Ponta cu functia de PM!
  • +9 (11 voturi)    
    Raspunsuri pentru Ponta (Marţi, 12 iunie 2012, 18:00)

    Xenia [anonim]

    In mare parte discursul lui Ponta este o diversiune si iata de ce?
    - <parlamentul trebuie sa aprobe un mandat> Pentru a face asa ceva Parlamentul ar trebui sa fie format din exclusiv din oameni care sunt experti in tematica europeana. NICI o tara nu are un asemenea parlament pentru ca sunt alesi in urma unui vot politic;
    - <nimeni nu-si permite sa ignore decizia unui parlament> ba uita ca guvernarea Ponta ignora decizia cetatenilor care s-au exprimat direct ca vor 300 de parlamentari si o singura camera. Parlamentul nu poate reprezenta un popor atata timp cat el isi modifica majoritatea prin cumparare de parlamentari.
    - <legitimitatea parlamentului> Nu, Mr. Ponta, ilegimitatea acestui parlament a declarat-o USL insusi si nu noi. Revedeti la TV proclamatiile si declaratiile voastre.
    Cred ca cele de mai sus sunt suficiente pentru a demonstra nu ca Base nu l-ar lasa pe Ponta ci insusi Ponta si-a blocat singur reprezentarea la BXL!
  • -9 (13 voturi)    
    mai rasfirati baieti... (Marţi, 12 iunie 2012, 18:01)

    Montesquieu [utilizator]

    cu ocazia sedintei extraordinare din modrogan grupul postacilor de la otpdl s-a angajat sa depaseasca planul de postari pe ramura de munca socialista pentru propasirea pdl si a carmaciului, mult iubitul fiu al poporului basescu.

    cu aceasta ocazie elena udrea si-a facut autocritica in fata colectivului de lucru. sinceritatea acesteia a fost apreaciata de organele de conducere si rasplatita cu aplauze (cu o singura mana)

    seful de celula a propus numirea acesteia in postul de consilier la cotroceni pentru a fi alaturi de conducatorul iubit

    uraaaaa! uraaaaa! uraaaaa! :)))))))))))))))))))
    • +4 (6 voturi)    
      Spui prostii.. (Marţi, 12 iunie 2012, 18:18)

      Alius [anonim] i-a raspuns lui Montesquieu

      ..si razi/te amuzi singur de ele. Si inteleg ca te aplauzi cu o singura mana, cu cealalta ai alte treburi de facut, un fel de ceea ce a facut si Ponta astazi. Asa de incalzire, sa nu spuna lumea ca nu a avut activitate. Si tu sa nu zici ca ai stat degeaba in fata calculatorului.

      In rest, paranteze, puncte etc.. si, cum ti-am mai spus, multe pastilute colorate (in portocaliu daca se poate). Desi e prea tarziu pentru tine... adica trebuie sa te duci in patut, ca e ora de culcare si maine tovarasa educatoare o sa te certe ca ai stat "peste program".
    • +4 (4 voturi)    
      Iar ai uitat (Marţi, 12 iunie 2012, 18:30)

      Trident [utilizator] i-a raspuns lui Montesquieu

      Sa-ti iei medicamentul. Si sa fii cuminte ca nu cumva sa cazi din pat si sa-ti luxezi manuta de postac comunist pus in slujba lui miau!!! miau!!!
    • +2 (2 voturi)    
      ca bine le mai zici! (Marţi, 12 iunie 2012, 19:10)

      leopoldjdv [anonim] i-a raspuns lui Montesquieu

      tu faceai procesele verbale la sedintele pcr,nu-i asa?Cam asta este tiparul care ne asteapta intr-o tara infestata de ciuma comunista.
  • +8 (10 voturi)    
    Atac la Constituţie (Marţi, 12 iunie 2012, 18:04)

    Florin [anonim]

    Dacă această decizie va produce efecte juridice, atunci, Constituţia şi Curtea Constituţională nu-şi mai au rostul. Din acest moment, orice prevedere constituţională poate fi anulată, modificată, interpretată de Parlament.
  • +11 (13 voturi)    
    Aceasta recomandare.... (Marţi, 12 iunie 2012, 18:05)

    Alius [anonim]

    Inseamna la fel de mult ca si referendumul de consultare cu privire la reducerea numarului de parlamentari.

    Ei cu gargara, Basescu ramane cu mersul la Consiliul European.

    Parlamantul poate sa ne recomande orice: si sa citim mai mult, sau sa facem mai multa miscare, ca e sanatos, sau sa ne uitam la latrinele tv, sau sa mancam mai sanatos.
  • +10 (12 voturi)    
    Declaratie egala cu zero (Marţi, 12 iunie 2012, 18:08)

    Trojan.H [utilizator]

    Ce valoare are o declaratie? Zero! Si cine a facut aceasta declaratie? O majoritate parlamentara ilegitima si tradatoare (astea-s cuvinte folosite de Ponta, eu doar am citat).
    N-are ce sa caute la UE un premier rezultat dintr-un puci parlamentar.
  • +8 (10 voturi)    
    Parlamentul anticonstitutional? (Marţi, 12 iunie 2012, 18:13)

    Cetateanul Roman [anonim]

    In momentul de fata traim din plin o lovitura de palat!
    Inceputa odata cu piederea alegerilor de cattre psd acum 8 ani, continuata zilnic cu antenele si acum asumata prin declaratia/hotarirea prlamentului. Atentie: nu au vrut hotarire fiindca putea fi atacata la Curtea Constitutionala. In momentul acesta parlamentul este in afara constitutiei si in mod normal ar trebui considerat suspendat! Sintem pentru a doua oara prizonierii unui parlament ilegitim (primul a fost cind tariceanu a tinut cu dintii de scaun vinzindu-ne psd-ului). Trebuie facuta o plingere la Curtea Constitutionala in vederea suspendarii parlamentului. De asemenea, pentru ai ajuta pe postacii psd sa se bucure cu intensitate maxima, trebuie sa incepem sa scriem direct la Uniunea Europeana. Trebuie sa ii facem sa inteleaga ce se intimpla. Si sa ii avertizam ca in curind ar putea aparea un nou focar de instabilitate economica in Balcani - ceea ce nu o sa le convina.
  • +9 (11 voturi)    
    parlamentul o anexa a lui Ponta (Marţi, 12 iunie 2012, 18:14)

    edif [anonim]

    Parlamentul a devenit jucaria lui Ponta. Trebuie sa fim cuminti altfel scoate Ponta la imprimanta o alta constitutie si imediat suspenda si ziarele
  • +8 (10 voturi)    
    Constitutia violata in grup (Marţi, 12 iunie 2012, 18:15)

    Stefan [anonim]

    Uite asta e dictatura, cand NU se respecta constitutia! Ce e magaria asta? Avem presedinte care are atributiile lui si avem prim ministru care are si el atributiile lui bine stabilite prin constitutie, fiecare sa isi faca treaba.

    Ponta ar fi bine sa se ocupe mai mult de starea tarii decat de acorduri de principiu si prostii prin media, ca de aia e prim ministru.

    E doar o magarie care nu face decat sa destabilizeze tot, vedeti ca de cand a venit USL la putere Euro s-a apreciat cu 10 bani.

    Lasa ca vin ele alegerile.
  • +6 (6 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 12 iunie 2012, 18:16)

    [anonim]

    • +2 (4 voturi)    
      turist la brussel (Marţi, 12 iunie 2012, 18:24)

      marioara1 [anonim] i-a raspuns lui

      Foarte bine!

      Are aici programul de vizita pentru public:

      http://www.europarl.europa.eu/visiting/ro/parlamentarium.html
  • +3 (5 voturi)    
    nu inteleg (Marţi, 12 iunie 2012, 18:18)

    Adrian [anonim]

    Nu inteleg cui ii este adresata aceasta recomandare.
  • +4 (6 voturi)    
    O FOTOGRAFIE CE SPUNE TOT (Marţi, 12 iunie 2012, 18:26)

    Trident [utilizator]

    Uiati-va bine oameni buni la aceasta fotografie a micului premier Victor Ponta. Privitii ochii, expresia fetei sale si va veti cutremura ca si mine.
    El este viitorul si adevaratul dictator comunist al Romaniei. Unul modern dar tot dictator se cheama.
    Exista atata ura in acest om incat ma intreb, pe buna dreptate cred, ce ar fi in stare sa faca pentru asi atinge scopurile. Romani treziti-va. Mergeti la alegerile generale la vot si taiati elanul distrugator al acestei unelte razbunatoare a vechilor structuri care daca USL castiga se vor intoarce si vor pustii Romania.
  • +4 (4 voturi)    
    Este doar o recomandare (Marţi, 12 iunie 2012, 18:31)

    Vlad-I [utilizator]

    Aici se vede clar ca haita de USL-asi intelege bine ce face si stie consecintele, stiu prea bine ca nu pot da decat "RECOMANDARI" "SFATURI", dansii stiu bine ca nu puteau da o lege, pt. ca era neconstitutionala.

    Probabil ca face parte din strategia de intoxicare a populatiei.
  • +5 (5 voturi)    
    !!! (Marţi, 12 iunie 2012, 18:35)

    cris [anonim]

    este un act legislativ?

    recomandare pot sa iau si eu de la sefu'
  • -4 (4 voturi)    
    a cuui presedinte? (Marţi, 12 iunie 2012, 18:56)

    Radu [anonim]

    In strainatate trebuie sa fim reprezentati de oameni care iau votul populatiei nu de cei care "beneficiaza" de ura multimii.. Tovarasul securist basescu a ramas doar presedintele portocaliilor care in lipsa unei coerente in gandire folosesc ca arma injuriile.. impotenta politica a membrilor pdl ce s-au dovedit prea slabi, prea lipsiti de personalitate pt a face fata impunatorului basescu, un personaj izvorat din gandirea securitatii ceausiste pe care a servit-o la Anvers a dus la situatia de fata.. si cine sunt cei care injura? niste oameni care nu fac fata competitiei cinstite si care au dobandit posturi in sistemul de stat prin carnet de partid si prin linguseala, care nu ar putea munci decat in firme particulare care au afaceri cu statul.. pdl-ul si presedintele sau se dovedesc un fel de felix motanul , chiar mai pervers caci acestia fac din minciuna si mitocanie un mod de a trai... dati minusuri.. injurati.. sunteti trecutul... unul nu ati avea curajul sa injurati in fata caci sunteti lasi, pupincuristi, niste securisti si bolsevici imbracati in straie de capitalisti..
  • +1 (1 vot)    
    reprezentativ ... (Marţi, 12 iunie 2012, 18:59)

    ionamaru [utilizator]

    acest gunoi , CHE ponta ! ...te apuca greata .
  • +3 (3 voturi)    
    Parlamentul incalca Constitutia! (Marţi, 12 iunie 2012, 19:00)

    George [anonim]

    Oameni buni, individul asta sinistru (Ponta) dovedeste ca are grave fracturi de logica si rationament. Este un dictator in stare incipienta dar pura.

    Repet, majoritatea USL din Parlament incalca grav Constitutia. Ceea ce este inadmisibil si scandalos. Societatea civila ce pazeste?
  • +2 (2 voturi)    
    dragoste lor. (Marţi, 12 iunie 2012, 19:15)

    Boc-Poc [anonim]

    Pe timpul discursului lui Ponta,marele prieten Crin ,gesticula nervos ,era nelinistit ,privind cum incet,incet i se va reduce influenta politica, intrand pe cararea batatorita de Geoana si "dragostea lor".
  • +3 (3 voturi)    
    incalcare a constitutiei!!! (Marţi, 12 iunie 2012, 19:30)

    mihai [anonim]

    ARTICOLUL 67
    Camera Deputaţilor şi Senatul adoptă legi, hotărâri şi moţiuni, în prezenţa majorităţii membrilor.

    Unde naiba sunt declaratiile si ce valoare juridica au ele?
  • +4 (4 voturi)    
    legitimitate (Marţi, 12 iunie 2012, 21:03)

    elwis [utilizator]

    Ponta asta, tot ii da cu "legitimitatea" inainte !
    Prezenta la vot : 60%
    Cel mai mare scor obtinut de USL 52 %( el a zis ca 52 %=60 % ! n-am inteles, dar fie asa, cum a socotit Pristanda ! )
    60%*60%=36% din populatie ! Pretentiile sint ca si cind ar fi cistigat 150% !
  • 0 (0 voturi)    
    lucrurile nefacute la timp se razbuna (Miercuri, 13 iunie 2012, 8:37)

    comentator [anonim]

    daca presedintele aplica rezultatul votului cetatenilor privind reducerea numarului de parlamentari, probabil ca alta ar fi fost acum situatia ... dar asa ... vom vedea !
  • 0 (0 voturi)    
    in logica.. (Miercuri, 13 iunie 2012, 11:13)

    horia1962 [utilizator]

    acestor tovarasi parlamentul este glasul,vointa poporului.daca este asa urmand aceeasi logica nu inteleg de ce acum cand au majoritatea nu-l propun pe arici pogonici presedinte,pentru ca e vointa poporului,parlamentul e poporul....sa o puna si de o suspendare eventual.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by