Zsolt Nemeth, secretar de stat in Ministerul ungar de Externe: Suntem martori la masuri unilaterale luate de Romania, care afecteaza interesele comunitatii maghiare

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 6 iunie 2012, 12:27 Actualitate | Politic


"In acest moment suntem martori la masuri unilaterale luate de Bucuresti, masuri ce afecteaza interesele comunitatii maghiare din Romania. Guvernele de la Budapesta si Bucuresti nu ar trebui sa amane inceperea unui dialog pe tema masurilor recente luate de Guvernul de la Bucuresti, care aduc atingere intereselor minoritatii maghiare", afirma Zsolt Nemeth, secretar de stat in Ministerul ungar de Externe, marti, la Targu Secuiesc, potrivit Politics.hu. Oficialul maghiar a adaugat insa ca "Nu cred ca partea romana este pregatita sa discute punctele divergente care au aparut in relatia bilaterala".

Zsolt Nemeth a adaugat ca premierul roman Victor Ponta a esuat in a incepe discutii pe aceasta tema cu omologul sau ungar Viktor Orban in urma cu doar cateva zile, la reuniunea unor lideri europeni la Bucuresti. In opinia lui Nemeth, partea romana este cea care ar fi trebuit sa faca primul pas.

Ungaria este pregatita sa reia negocierile cu Romania si sa continue perioada de "ani de miere" dupa ce cele doua tari isi vor rezolva disputele, a mai spus oficialul maghiar.

Zsolt Nemeth se afla in Romania la invitatia europarlamentarului Laszlo Tokes.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3773 vizualizari

  • +20 (20 voturi)    
    ce masuri? (Miercuri, 6 iunie 2012, 12:38)

    bango [anonim]

    ca UDMR nu mai e la guvernare? pai hai sa scriem in constitutie: art. 1: minoritatea maghiara va fi tot timpul reprezentata in guvern de cel putin 3 ministri.
    art 2: reprezentantii in guvern ai minoritatii maghiare au obligatia sa santajeze mereu guvernul Romaniei, chiar daca acest lucru duce la incalcarea legislatiei interne.
  • +20 (20 voturi)    
    Budapesta devine centrul fascismului in Europa (Miercuri, 6 iunie 2012, 12:54)

    Ungaria revizionista [anonim]

    Budapesta vrea un fel de administrare comuna a problemelor minoritatii maghiaro-secuiesti si tot impinge discutia pe acest teren.

    E fundamental ca Romania sa nu accepte termenii de "joc de influenta" pe care ii tot promoveaza Ungaria, e esential sa jucam dupa regulile noastre, pentru ca e vorba de teritoriul Romaniei si de o minoritate cu cetatenie romaneasca.

    Romania respecta exemplar standardele europene in materie de minoritati, suntem un model in Europa si Ungaria nu este practic deloc ascultata pe plan extern cand incearca sa provoaca discutii despre "situatia minoritatii maghiare din Romania".

    Sa nu raspundem provocarilor verbale e la fel de important, diplomatii europeni si americani de la Bucuresti si Budapesta urmaresc cu atentie ce se intampla si rapoartele lor cu siguranta sunt acum favorabile Romaniei, tara noastra avand o atitudine moderata si perfect legitima in raport cu normele UE.

    USL a instaurat chiar prin lege un "prag electoral etnic", o discriminare violenta anti-romaneasca (candidatii romani care vor obtine tot minim 7%, cum e prevazut de prag, nu vor intra in Parlament, dar un maghiar cu 7% va intra !!) pentru ca UDMR sa ramana fara obiectul plangerii in cazul uninominalului.

    Nemeth e aici pt a sustine PPMT, partidul separatistului Tokes, asa cum Kover e in secuime pt a sustine PCM, partid "secuiesc".
    Ambele sunt opozante ale UDMR, organizatia culturala maghiara fiind considerata de Budapesta ca prea "moderata" si infiltrata de agenti romani.

    Practic, Romania este acum o victima intr-un razboi civil maghiar, importat din Ungaria, intre pro-fascistii FIDESZ/Jobbik si cei care inca mai cred intr-o democratie ungara de tip european.
    • +1 (3 voturi)    
      Excelenta analiza ! (Miercuri, 6 iunie 2012, 14:21)

      defav [anonim] i-a raspuns lui Ungaria revizionista

      nimic mai mult
      • 0 (0 voturi)    
        catavencii (Joi, 7 iunie 2012, 16:55)

        dexter [anonim] i-a raspuns lui defav

        http://www.catavencii.ro/Dosarul-de-securitate-al-presedintelui-sectiei-de-stiinte-medicale-a-academiei-romane_0_4475.html
    • -1 (1 vot)    
      Comment sters de user (Miercuri, 6 iunie 2012, 18:38)

      polonyca [anonim] i-a raspuns lui Ungaria revizionista

  • +5 (9 voturi)    
    "in opinia lui..." (Miercuri, 6 iunie 2012, 12:55)

    Cataleya [utilizator]

    Pai e cat se poate de normal ca in opinia maghiarului, Romania sa fie de vina.
    In opinia romanului, Ungaria e de vina.
    Nu si-ar recunoaste partea lor de vina, nici sa-i pici cu ceara - nici unii nici altii.
    Dar daca se va continua pe acest principiu nu vor face decat sa amplifice scandalul si niciuna din cele doua tari nu va avea de castigat. Vor pierde si romanii si ungurii.
    Deja scandalul generat de cenusa lui Nyro s-a intins la Eliade. Urmeaza Brancusi sau Eminescu, Cioran sau Lucian Blaga?
    Haideti sa dezgropam toti mortii si sa ne dam in cap ,unii altora, cu oasele lor!
    O fi avut si Eliade bubele sale dar romanii nu s-au dus sa-l ingroape la Budapesta cu onoruri nationale!
    La asta ar trebui sa se gandeasca ungurii, inainte sa-nceapa sa-si ascuta cutitele si topoarele!
    • -1 (5 voturi)    
      Ai dreptate (Miercuri, 6 iunie 2012, 13:47)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Cataleya

      Ai perfecta dreptate.
      Din pacate in ultima vreme vad ca tot mai multi prefera sa traiasca in trecut decat sa priveasca spre viitor (ma refer la ambele tabere: atat romanii cat si ungurii). In loc sa construim ceva, mai bine daramam.
      Sunt convins ca foarte multi dintre cetateni habar nu au de ce exista un conflict (politic - pentru ca sper ca lumea nu este asa proasta incat sa creada ca acest conflict este de alta natura), dar se implica si ei doar de dragul certei. Multi cauta cu orice pret conflictele, certurile pentru ca nu sunt capabili sa creeze ceva de folos.

      O remarca legat de textul: "O fi avut si Eliade bubele sale dar romanii nu s-au dus sa-l ingroape la Budapesta cu onoruri nationale!".
      Eliade s-a nascut in Bucuresti, pe cand Nyro s-a nascut in judetul Brasov.

      Nu tin cu nici una dintre parti (vroiam doar sa clarific anumite aspecte ale textului)
      Mi se pare o prostie ce se intampla. Brusc, in prag de alegeri, s-a aprins in politicieni falsul nationalism (pentru ca in timp ce furau acest nationalism nu exista ...) in speranta de a castiga voturi. Din pacate multa lume credula si influentabila le joaca jocul murdar. Pacat ...
      • +3 (3 voturi)    
        Brasov, Bucuresti, Poplaca (Miercuri, 6 iunie 2012, 16:53)

        moromette atilla [anonim] i-a raspuns lui Anonim

        Eu n-am nici o vina ca Nyro s-a nascut in actualul judet Brasov. Pricepeti dreacului ca nici un om cu scaun la cap nu reinhumeaza teroristi cu onoruri nationale (fie ele maghiare). Nimeni nu se inghesuie sa-l reinhumeze pe Bin Laden in Arabia Saudita (cu sau fara onoruri militare, fie ele oricum nu neaparat maghiare). Risipir d'acilea.
    • +4 (4 voturi)    
      romanii, ungurii.... (Miercuri, 6 iunie 2012, 14:05)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      ....si toti ceilalti pierd deja din pricina crizei sistemului politic in care pot promova doar politicieni verosi si care au ca singur scop realizarea intereselor proprii. Ce nu isi dau seama acestia este ca sacul are totusi fund si ei tocmai au ajuns acolo.
      Crede cineva ca daca economia ar fi generat prosperitatea binemeritata a cetatenilor, ar mai fi existat astfel de probleme?
      Singura lor solutie pentru a se mentine la putere a ramas, din pacate, invrajbirea credulilor si cu cat ura va fi mai mare, cu atat ei vor avea mai mult de castigat.
  • +10 (10 voturi)    
    Extrema dreapta (Miercuri, 6 iunie 2012, 13:43)

    Spiral Seven [anonim]

    Sa vedem cat va mai fi extrema dreapta la putere in Ungaria.Oricum UE o sa-i arda la fonduri din nou.Problema e ca Ungaria este un exemplu rau de urmat pentru greci.Da-le DOAMNE MINTEA DE PE URMA...Ungurii ar trebui sa fie lasati autonomi sa vada si ei cum e.
  • +4 (6 voturi)    
    partea romana ar trebui sa faca primul pas? (Miercuri, 6 iunie 2012, 14:09)

    minos [utilizator]

    Pai ungurii agita apele si apoi au pretentia ca vecinii sa faca primul pas? Pacat de anii de pana la guvernarea acestui Viktor Orban, tot ce s-a construit cu chiu cu vai in relatia romano-ungara, se pare ca reusesc sa distruga pentru niste orgolii marunte si un nationalism vechi de 100 ani. Dragi maghiari,mai lasati naibii Trianonul, istoria nu se poate repara. Incercati sa mergeti inainte asa cum fac austriecii, desi si ei au avut aceasi suferinta in perioada interbelica, dar au resuit sa treaca peste, dupa al doilea razboi mondial. Romanii nu au avut niciodata drepturile pe care le au ungurii acum, atunci cand Transilvania era a Ungariei. Guvernul maghiar din timpul Imperiului dualist a negat existenta celoralte natii, inclusiv a romanilor din Ardeal. Ma rog, acum traim in sec 21 si tocmai de aia, nationalismul este total demodat. Daca Ungaria vrea sa se izoleze, nu are decat, dar e pacat de populatia tarii care nu are nici o vina.
    • 0 (0 voturi)    
      despre populatie (Joi, 7 iunie 2012, 17:03)

      ionut [anonim] i-a raspuns lui minos

      Nu te mai gandi la populatia Ungariei pentru ca si ei au aceeasi parere. Am vorbit cu cativa unguri si ei zic ca toata Transilvania trebuie sa o dam inapoi Ungariei, inclusiv Brasov. Am ramas masca la ceea ce spuneau.
  • +2 (4 voturi)    
    noi romanii... (Miercuri, 6 iunie 2012, 14:42)

    ciolanos [utilizator]

    mictionam pe comunitatea voastra de popor migrator.
    Sa va aduce-ti aminte ca noi am intrat in budapesta cu armata voi nici pana in Otopeni nu ati ajuns , neam de paraziti.
    • -3 (5 voturi)    
      hmm (Miercuri, 6 iunie 2012, 15:15)

      vlad [anonim] i-a raspuns lui ciolanos

      paraziti? ??? ai fost in ungaria??eu cred ca sunt mai muncitori decat noi.
      deocamdata noi suntem batjocoriti in toata lumea asta , chiar si in cazul poetului nyiro, pe buna dreptate.
      dar noi vedem doar ce ne convine.
      suntem hoti cersetori curve asta suntem in europa.
  • +3 (3 voturi)    
    :) (Miercuri, 6 iunie 2012, 16:01)

    levent [anonim]

    orice discutie cu minoritatea maghiara duce spre autonomie invariabil si exista o dubla alimentare:
    - taranul secui sau maghiar de la noi este alimentat de impresia ca maghiarul din Ungaria ii este aproape( si stim ca nu este asa) si ca il dor toate organele despre soarta fratilor oropsiti din regiunile transilvane.
    -maghiarul din Ungaria alimenteaza orice orgoliu al taranului secui sau maghiar de aici ca sa poata sa mai aiba un castig electoral la el acasa ( chestie care prinde 101% pe loc) sau sa beneficieze de plimbari in Romania si sa mai puna de o distractie.

    singurul care pierde este maghiarul de rand , mai ales cel tinar.crescut ca sa urasca din tot sufletul si alimentat incontinuu de tipi care se pricep bine la asta , platiti pentru asa ceva.

    si va pierde in continuare .poate sa renasca din propria cenusa daca se delimiteaza de astia si are numai si numai 2 variante:
    - 1. o taie afara cat de repede.
    - 2.ramine aici si o arde liric cu sovinii antisemitismul si alte indeletniciri casnice care aduc farmec imprejur.

    doar atunci cand minoritatea maghiara va avea reprezentanti care sa aleaga calea de mijloc , va exista o optiune viabila si pentru tineri.pina atunci Csibi Barna si alti cativa ca el vor fi manipulati incontinuu .Mila mi-e de ei .
    Poate va avea curajul cineva sa se ridice si sa aleaga si calea dialogului si a bunei intelegeri.
    Ar cam fi cazul, dupa cum vad in ultimul timp.
    • 0 (2 voturi)    
      Comment sters de user (Miercuri, 6 iunie 2012, 18:43)

      polonyca [anonim] i-a raspuns lui levent

      • 0 (2 voturi)    
        Hmm (Miercuri, 6 iunie 2012, 20:39)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui polonyca

        Nu stiu de unde scoti astfel de afirmatii aberante.
        Nu faci altceva decat sa inciti pe baza unor informatii "asa din auzite".
        Pentru ca primele 8 clase le-am urmat in limba maghiara, pot sa-ti zic ca afirmatiile tale nu au o baza reala. Poate exista cazuri izolate (asa cum stim ca ele exista si in cadrul extermistilor romani) dar in nici un caz nu este ceva ce poate fi generalizat. Niciodata, cat am fost elev, nu mi s-a prezentat in scoala , sau altundeva asa ceva.
        Haideti sa nu mai incitam spiritele doar asa de dragul de a incita...
  • 0 (2 voturi)    
    cat timp autoritatile romanesti... (Miercuri, 6 iunie 2012, 20:51)

    egroeg [anonim]

    vor mai sta pasive fata de tupeul unguresc?Mai ca inteleg ca ungurii asteapta scuze de la noi ca ne
    permitem sa ne conducem tara fara sa le cerem lor voie...
  • -1 (1 vot)    
    Sensul primului pas ;) (Miercuri, 6 iunie 2012, 21:00)

    Remus [anonim]

    Cu pasu' pe ei !!!... pana inapoi in Pusta !
    Da , aveti dreptate sa facem noi primul pas ...si daca mai guitati mult ... poate va dam scarpinatura :)))
  • 0 (0 voturi)    
    Maghiarii au prea multe interese in Romania (Joi, 7 iunie 2012, 9:30)

    Ioan [anonim]

    Intresele maghiarilor sunt subminarea statului roman si distrugerea unitatii nationale. Ce alte interese se mai vad? Vor Ardealul si gata. Sa se planga la Atila pentru asta poate vine cu o noua hoarda. Altfel sa ne scuteasca de o prezenta hortisto-fascista ca nu aceasta reprezinta interesele maghiarilor in Romania.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by