Consilierul prezidential Iulian Chifu: Problema reprezentarii Romaniei la Consiliul European poate fi transata de Curtea Constitutionala

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 15 mai 2012, 10:20 Actualitate | Politic


Problema reprezentarii Romaniei la Consiliul European poate ajunge si la Curtea Constitutionala, in lipsa unei rezolvari prin dialog intre presedintele Traian Basescu si premierul Victor Ponta, a declarat luni, pentru Mediafax, consilierul prezidential Iulian Chifu: "Constitutia spune clar, explicit, ca reprezentarea este unul dintre atributele acordate presedintelui. Faptul ca se considera ca in anumite reuniuni problematica tine mai mult de Guvern, asta e o chestiune de interpretare". La randul sau, premierul Victor Ponta a declarat duminica, la Pro Tv, ca a avut deja o prima discutie cu presedintele Basescu privind nivelul la care Romania sa fie reprezentata la Consiliul UE din 23 mai si ca seful statului i-a spus ca vrea sa mearga in continuare la Bruxelles, discutie care va continua pentru a evita "o situatie ridicola".

  • Iulian Chifu: E posibil sa se ajunga la Curtea Constitutionala

"Constitutia spune clar, explicit, ca reprezentarea este unul dintre atributele acordate presedintelui. Faptul ca se considera ca in anumite reuniuni problematica tine mai mult de Guvern, asta e o chestiune de interpretare. Acum suntem si intr-o perioada electorala, iar USL, care vroia si suspendarea presedintelui, trebuie sa maximizeze subiectul, (...) Rezolvarea privind reprezentarea la Consiliu tine de relatia dintre cei doi, presedinte si premier, si de discutia lor, iar daca nu, nu poate fi rezolvata decat in fata instantei, la Curtea Constitutionala. Nu e normal ca chestiuni politice sa fie rezolvate de o institutie care arbitreaza, dar e posibil sa se ajunga si acolo", a declarat Iulian Chifu, consilierul prezidential pentru afaceri strategice, securitate si politica externa.

  • Corina Cretu: Lipsa lui Victor Ponta de la Consiliul European, o anomalie

Vicepresedintele PSD Corina Cretu declarase insa, anterior, ca ar fi normal ca premierul Victor Ponta sa participe la Consiliul European din 23 mai intrucat se vor discuta teme economice, ea precizand ca acest lucru nu submineaza atributiile presedintelui Traian Basescu in politica externa.

Fostul consilier prezidential Cristian Preda spune insa ca Romania poate fi reprezentata la summit-urile UE, ca orice alt stat european, de seful de stat sau de seful Guvernului. El a mentionat ca pana acum Romania a fost reprezentata de catre presedinte si ca regulamentul ii permite acestuia sa fie insotit de un ministru, care poate fi si primul-ministru: "In principiu, regulamentul permite o asemenea acomodare. In Consiliu insa exista o retinere fata de amenajarile pentru astfel de coabitari. Trebuie vazut daca la Consiliu exista disponibilitate de a pune o strapontina si pentru Victor Ponta", a adaugat Cristian Preda.

El a aratat ca in Romania nu exista puncte de vedere substantial diferite in materie de politica externa, astfel incat sa se justifice prezenta "in duet" la UE: "Mi-e teama ca este mai degraba o presiune asupra lui Traian Basescu, care sa justifice ulterior un atac final asupra presedintelui. Cred ca n-ar fi bine sa se foloseasca un pretext european pentru a se construi virtual o suspendare", a adaugat europarlamentarul PDL.

Europarlamentarul PSD Corina Cretu sustine ca ar fi "o anomalie" ca premierul sa nu fie prezent la Consiliul European din 23 mai, avand in vedere ca temele care vor fi discutate sunt economice. Vicepresedintele PSD a mentionat ca premierul este cel care trebuie sa implementeze orice decizie economica se ia la Bruxelles: "Presedintele nu are parghiile pentru a pune in practica ceea ce se decide la Consiliul European. Pentru interesul Romaniei, este necesar ca la Consiliul European sa participe actorul politic care implementeaza ceea ce se decide acolo", a afirmat Cretu.

Ea mai spune ca, oricum, pentru mandatul la summit-urile UE, ar fi normal ca, pe langa discutiile dintre presedinte si premier, Traian Basescu sa cheme partidele parlamentare la consultari, pentru a merge cu un mandat clar la Bruxelles.

Intrebata daca nu ar fi posibil ca Traian Basescu si Victor Ponta sa mearga impreuna la Bruxelles, Corina Cretu a spus ca fizic pot fi impreuna, dar in numele tarii vorbeste doar unul.

  • Ponta: Discutia cu Traian Basescu va continua, pentru a se evita o situatie ridicola

Premierul Ponta a anuntat ca a avut deja o prima discutie cu presedintele Basescu privind nivelul la care Romania sa fie reprezentata la urmatorul Consiliu UE si ca seful statului i-a spus ca vrea sa mearga in continuare la Bruxelles, discutie care va continua pentru a evita "o situatie ridicola".

"Am avut o prima discutie legata de participarea la Consiliul European, in care domnia sa mi-a aratat ca vrea sa participe in continuare, si vom avea poate chiar saptamana viitoare o noua discutie pe diverse teme de politica externa, pentru ca eu nu vreau sa contest rolul constitutional al presedintelui, dar problemele europene nu mai sunt considerate probleme de politica externa in Europa, ci probleme interne, se discuta in special lucruri care tin de activitatea guvernamentala. Eu ma voi implica, din partea mea exista dorinta de a avea un mandat foarte clar. Sigur ca va fi mai usor de reliefat un conflict personal - merge Ponta sau merge Basescu la Consiliu - important este ca acela care merge - si acum incerc sa fiu foarte diplomat sau responsabil in ceea ce spun - sa aiba un mandat", a spus Ponta, la emisiunea "Dupa 20 de ani" la PRO TV.

El a aratat ca un astfel de mandat ar trebui acordat de catre Parlament si a precizat ca regulamentul actual nu permite participarea la Consiliu atat a presedintelui, cat si a primului-ministru. Ponta a amintit ca, in perioada anterioara, presedintele reprezenta tara la Consiliul European, iar primul-ministru "habar nu avea ce se discuta acolo", dupa care seful statului venea si ii anunta pe toti. "Voi face tot ce tine de mine, si cred ca si presedintele va face, sa evitam un conflict care sa puna Romania intr-o situatie ridicola, sa fim amandoi acolo", a conchis Ponta.

Premierul Victor Ponta a anuntat anterior, la Bruxelles, ca are programata o intalnire cu presedintele Traian Basescu in care va clarifica modul in care se vor implica Presedintia si Guvernul in politica externa a tarii, aratand ca nu este bine ca in acest domeniu sa se vorbeasca "pe doua voci".

  • Ce spune Constitutia

Conform articolului 80 din Constitutie, presedintele Romaniei reprezinta statul roman si este garantul independentei nationale, al unitatii si al integritatii teritoriale a tarii. De asemenea, potrivit articolului 91, presedintele incheie tratate internationale in numele Romaniei, negociate de Guvern, si le supune spre ratificare Parlamentului, intr-un termen rezonabil. Articolul 102 prevede insa ca Guvernul, potrivit programului sau de guvernare acceptat de Parlament, asigura realizarea politicii interne si externe a tarii si exercita conducerea generala a administratiei publice.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2543 vizualizari

  • +21 (23 voturi)    
    Constitutia (Marţi, 15 mai 2012, 10:44)

    anonim [anonim]

    Constitutia da drepturi ambilor.

    Principial, Presedentia este zona "stabila", guvernele vin si pleaca (au fost cateva pe perioada mandatului actualului presedinte) si ar fi de preferat ca pe plan extern , sub acest aspect, sa fim reprezentati de Presedinte.

    Probabil se va ajunge la Curtea Constitutionala:
    - Basescu nu e omul care sa cedeze,
    - Ponta are nevoie sa se afirme prin ceva circoteca,
    - Antenele au nevoie de scandal mediatic pentru audienta si $$$$.

    ecuatia perfecta...
    • +13 (15 voturi)    
      in plus (Marţi, 15 mai 2012, 11:27)

      Analfabet [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Din punct de vedere politic Ponta n-a avut nicio intalnire cu oamenii aia de acolo, nu-l cunoaste nimeni. E riscant sa-l trimiti direct la un astfel de Consiliu. Pe de alta parte Presedintele s-a descurcat bine de fiecare data pe ceea ce a tinut de politica externa. Eu n-as risca sa-l trimit pe Ponta. Sa stea sa mareasca salarii...
      • -7 (9 voturi)    
        in minus (Marţi, 15 mai 2012, 11:50)

        costache [anonim] i-a raspuns lui Analfabet

        Tocmai pentru ca nu-l cunoste nimeni, s-ar putea sa stea de vorba cu el, fie si din curiozitate. Pe Traian il stiu toti, s-au lamurit si cu el sigur nu va vorbi nimeni... :)
        In alta ordine de idei, orice s-ar discuta acolo, ce greutate va avea cuvantul presedintelui, cu un guvern ostil si un parlament semi-ostil?
      • -1 (1 vot)    
        una din datile in care s-a descurcat bine (Marţi, 15 mai 2012, 11:50)

        felix [anonim] i-a raspuns lui Analfabet

        http://www.youtube.com/watch?v=8REEyvNvXms
      • -2 (2 voturi)    
        Majoritatea decide in democratie (parlamentul) (Marţi, 15 mai 2012, 13:23)

        Cetatean [anonim] i-a raspuns lui Analfabet

        Cred ca cel care reprezinta Romania pe plan extern in chestiuni esentiale de politica externa trebuie sa aiba un mandat dat de parlament, indiferent ca este presedintele sau primul ministru. Ganditi-va ca Basescu a luat niste decizii de unul singur cand a decis ca Romania va semna "tratatul de guvernanta fiscala". Poate ca in acel caz a fost un lucru bun, dar s-ar putea ca pe viitor sa fie vorba despre chestiuni legate de apartenenta Romaniei la blocuri militare si presedintele din acel moment sa doareasca iesirea din NATO si apropierea de Rusia. Chiar daca ulterior parlamentul ar respinge o asemenea initiativa, Romania ar avea de suferit mult ca imagine in occident.
      • -1 (1 vot)    
        da, s-a descurcat fff bine ! (Marţi, 15 mai 2012, 15:50)

        maria [anonim] i-a raspuns lui Analfabet

        DA,s-a descurcat f. bine cind doar murise maica-sa si el glumea cu unii reprezentantii ! Avea o gura cit o sura !
    • 0 (0 voturi)    
      zona stabila ? (Marţi, 15 mai 2012, 15:47)

      maria [anonim] i-a raspuns lui anonim

      un presedinte care se situiaza in OPOZITIE ( ? ! ) cu guvernul NUUU poate fi ,, zona stabila'' !
  • -9 (13 voturi)    
    cine participa la ConsiliulEuropean ? (Marţi, 15 mai 2012, 10:57)

    GaneaStan1323472838754 [anonim]

    Potrivit art 91 din constitutie presedinte incheie tratate internationale in numele Romaniei dar ACESTEA SUNT NEGOCIATE DE GUVERN, urmand a fi supuse spre ratificare parlamentului.
    Trebuie mentionata neaparat situatia de drept : presedintele nu are parghiile necesare pentru punerea in practica a celor hotarate in Consiliul European. In context deci, de ce sa se duca la astfel de intruniri presedintele? Numai ca sa se bage in seama?
    Basescu a profitat de slabiciunea lui Boc (mai ales de slugarnicia acestuia) pentru a se baga in fata, iar acum cand primulministru isi revindeca prerogativele, nu ii mai convine iar latraii din batatura cotrocenilor si lingaii de profesie sar cu '' demonstratii'' cum ca prezenta presedintelui este nu numai constitutionala dar si absolut necesara ! Se mai pacalesc ceva prosti?.
    Mai bine si-ar reaminti situatiile penibile traite de presedinte la intrunirile anterioare cand, fie nu isi gaseaa locul, fie nu il lua in seama nimeni de umbla haotic pe podium, cu mainile bagate adanc in buzunarele pantalonilor ca un personaj din ''satra'', cu care de altfel are multe asemanari.
    • +13 (13 voturi)    
      Participa cine trebuie... (Marţi, 15 mai 2012, 11:18)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui GaneaStan1323472838754

      "Consiliul European este o instituție a Uniunii Europene. Este format din liderii de stat sau guvern a statelor membre ale Uniunii..."

      Ghici din care state UE participa primii ministri ?

      Ca sa nu gresesti, iti spun eu: din statele MONARHII si din cele in care, prin Constitutie, presedintele nu are astfel de atributii de reprezentare (Germania, Italia).

      Ca un exemplu, Olanda este reprezentata de primul ministru, ca doar n-o sa vina regina de 3 ori pe an la intalniri, ca la casele regale este alt protocol, iar de treburile statului se ocupa Guvernul.

      Asa ca, Ponta poate merge si el sau poate sta linistit acasa... E la fel de constitutional.
      • -7 (7 voturi)    
        chiar asa? (Marţi, 15 mai 2012, 11:27)

        gigicontra [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        Germania si Italia ti se pare ca sunt monarhii? Din partea lor merg cancelarul si primul ministru la toate intalnirile importante CE.
        • +5 (5 voturi)    
          N-ai citit atent... (Marţi, 15 mai 2012, 11:32)

          Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui gigicontra

          In Germania si Italia presedintii nu au atributii de acest fel.
        • +3 (5 voturi)    
          n-ai... (Marţi, 15 mai 2012, 11:44)

          Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui gigicontra

          inteles nimic din ce ti-a explicat persoana de mai sus...
        • +4 (4 voturi)    
          Mai cauta si tu inaintea unui comentariu! (Marţi, 15 mai 2012, 12:23)

          Victor [anonim] i-a raspuns lui gigicontra

          Da,chiar asa!Presedintele german este ales prin votul Bundestagului si este ca portelanul pus la vitrina.
          Cind a facut raposatul ala Constitutia a crezut ca Iliescu va fi etern asa cum si USL astazi se crede ptr.eternitate.Schimba,taie,se joaca de-a pisica si soarecele,calc legii si etici,dar nu se gindesc ca supravietuirea poiltica nu depinde de ei,ci de popor.Oricit de mult ar dori ei,sau ar manipula ceva,merge o data,dar nu merge 15 ani,asa ca la Iliescu!Viata merge mai departe si societatea se schimba;
          pensionari mai dispar si ei.
    • +6 (8 voturi)    
      Ce vorbesti Frant ? (Marţi, 15 mai 2012, 11:38)

      Radu dela Afumati [anonim] i-a raspuns lui GaneaStan1323472838754

      Daca Boc nu era sligarnic cum spui tu acum romania era in mai mare recesiune decat va fi acum cu " marele Tonta" al tau. Beleste ochii si deschide urechile, citeste cifrele asa cum sunt date in presa si vezi ca Romania REINTRA IN RECESIUNE. Si asta in principal din cauza masurilor luate de guvern marid salariile si pensiile. De unde drag va va da DRACU STIE. FMI ul va inceta orice negociere cu un guvern care face pomeni electorale
      • 0 (2 voturi)    
        Radu fumatu (Marţi, 15 mai 2012, 13:00)

        Xu [anonim] i-a raspuns lui Radu dela Afumati

        Draga raducu,
        Mai lasa jointu' ala ca deja aberezi. E vina lui Ponta ca Romania a avut scadere economica pe trimetstrul IV 2011 si Trimestrul I 2012? Asa ca pentru prosti, vorbim de perioada 1 Oct 2011 - 31 Martie 2012.

        Ce salarii si pensii s-au marit? Ca se dau inapoi 8% in Iunie in loc de 15% cum propunea al dinainte? Ca se returneaza niste bani retinuti ilegal din pensii (in x transe)?

        Dupa cum ziceam, mai lasa jointu'
        • 0 (0 voturi)    
          Mai baiatule (Marţi, 15 mai 2012, 16:31)

          Anjo [utilizator] i-a raspuns lui Xu

          Tu ne poluezi iar cu aberatiile tale.
          Trim I 2011 - crestere economica cu 2.5%
          Trim I 2012 - crestere economica cu 0.8%
          Aceste cresteri sunt raportate la date anterioare.
          Sa iti dau un alt exemplu: Sa presupunem ca China are timp de 25 de ani crestere economica. La un momentdat aceasta crestere reprezinta +2500% fata de momentul in care a inceput sa creasca cu 25 de ani in urma. In momentul in care nu mai este cresterea obisnuita de circa 8%/luna si este de doar 4%, timp de 2 trimestre inseamna recesiune? Esti prost? Este tot crestere economica dar nu mai este o crestere de 8%. Cresterea exista, dar ritmul este mai putin accentuat. Iar recesiunea economica este doar in mintea ta si a cizmarului Victor Tonta.
          • 0 (0 voturi)    
            crestere ? scadere (Marţi, 15 mai 2012, 22:12)

            eu [anonim] i-a raspuns lui Anjo

            comparatia de face cu trimestrul anterior !
            nu cu vremea lui Burebista!
            Da, chiar daca 25 de ani a avut crestere economica de 100% /an, si 2 semestre consecutive a avue SCADERE, tehnic se cheama ca a intrat in recesiune !
            noi, comparativ cu Trim 3 2011 in trim 4 an avut o usoara scadere, si o scadere si mai mica in Trim 1 2012 comparativ cu Trim 4 2011!!
      • +1 (1 vot)    
        recesiune (Marţi, 15 mai 2012, 15:54)

        maria [anonim] i-a raspuns lui Radu dela Afumati

        Suntem in recesiune ptr. ca de la 1 iunie se maresc salariile bugetarilor cu 8 % ? ! sau ptr. ca li se da pensionarilor bani furati ? ! !
    • +8 (10 voturi)    
      Vorbesti sa te afli in treaba (Marţi, 15 mai 2012, 11:47)

      Anjo [utilizator] i-a raspuns lui GaneaStan1323472838754

      Si tu si Ponta nu aveti habar de constitutia asta. Daca la tine nu am ce sa cer, totusi la Ponta si la Antonescu am pretentii. In doar 2 zile Ponta a dat dovada ca desi a facut Dreptul (cred ca de fapt era stangul), desi a fost seful corpului de control al guvernului, nu are habar de Constitutia Romaniei. Nu stie ce este aia, cu ce se mananca.
      Aseara afirma ca sunt 4 state care sunt reprezentate de presedinti la Consiliul Europei. Foarte adevarat, acestea avand aceeasi forma de guvernamant ca Romania si anume republica semi-prezidentiala. Ce implica acest lucru? Faptul ca atat presedintele cat si premierul participa ACTIV la administrarea statului. Celalate 3 tari sunt Portugalia, Franta si Rusia. Dar sunteti prea idioti sa cunoasteti acest lucru domnilor USL-isti.
      Legat de un alt personaj care nu a facut dreptul, desi la viata lui a fost ucenic la un cizmar, macar acel personaj s-a intalnit cu regina Angliei, cu 3 presedinti americani, cu presedinti ai Frantei, cu premieri sovietici (nu presedinti), precum si cu toate capetele incoronate ale Europei si nu numai. Doar ca Ponta a avut si el o intalnire cu persoane de rang 3 si 4 in USA si se crede buricul pamantului.
    • +4 (4 voturi)    
      Te bagi in seama GaneaStan ! (Marţi, 15 mai 2012, 12:16)

      mercedes [utilizator] i-a raspuns lui GaneaStan1323472838754

      Daca te opreai la prima parte a comentariului merita sa meditez. Dar sagetile, ironiile, ura care fac parte din sloganul "jos Basescu/Boc" ma fac sa ignor cugetarile si interpretarile tale. Si te invit sa stai linistit : Basescu e foarte bine vazut in lumea politica internationala chiar daca nu iti convine tie.
  • +13 (15 voturi)    
    546 (Marţi, 15 mai 2012, 11:02)

    Marcel [anonim]

    Pe nebunul asta de Ponta nu il pune nimeni la respect, sau l-a invatat taticul lui Ion Iliescu ca in comunism se merge inainte se trece peste oricine pentr a-si atinge scopul si nu conteaza decat interesele comunistilor , nu ale poporului ? Nu ii spune nimanui acestui prost si imbecil de Ponta ca tara se va duce in prapastie din cauza acestui guvern comunist de nenorociti ?
    • -1 (1 vot)    
      Medicamente! Medicamente! (Marţi, 15 mai 2012, 13:09)

      Xu [anonim] i-a raspuns lui Marcel

      Cum ii ziceam in urma cu cateva zilei unui amic de-al tau (poate chiar tie). Pune mana si trateaza-te. Vedeniile despre comunistii care vin si fura tara se trateaza cu o cura de dezintoxicare de la propaganda de partid. Stiu ca e greu dar sper sa reusesti.
  • +10 (16 voturi)    
    E idiot până la capăt... (Marţi, 15 mai 2012, 11:08)

    Ionuţ [anonim]

    Ponta ăsta. N-ai treabă. S-a smucit, s-a chinuit, a ajuns premier. Acum se dă preşedinte.
    Sincer, eu mă simt subminat de Ponta - dar dacă el insistă să-şi asume tot, renunţ şi la responsabilitatea de a mă şterge la dos în favoarea lui.
    • +2 (4 voturi)    
      Un pic de decenta nu strica... (Marţi, 15 mai 2012, 11:37)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Ionuţ

      Cu prima fraza sunt de acord, dar la a doua...
      Si ar fi cazul sa nu ne punem poalele in cap pe site, ca aici nu suntem la Antene...

      De-aia ai si primit minusuri...
  • +5 (5 voturi)    
    democratic (Marţi, 15 mai 2012, 11:54)

    Florin [anonim]

    Atàt Preşedintele càt şi Premierul fac parte şi conduc executivul, astfel că în cazul acestei dispute, respectànd regula democratică, cel ales (Preşedintele) are càştig de cauză în faţa celui numit (Premierul).
    Dacă ţinem seama de faptul că revizuirea Constituţiei a fost făcută de A.Iorgovan vizàndul pe A.Năstase (fost ministru de externe, profesor de drept internaţional), putem spune că spiritul acesteia îl favorizează pe Preşedinte. Dar cum la noi statul de drept lasă de dorit.........
    • 0 (0 voturi)    
      Dar n-are rost sa se certe! (Marţi, 15 mai 2012, 20:24)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Fiecare face ce stie mai bine, Presedentia se orienteaza spre vest iar Guvernul spre est in politica externa. Se creeaza astfel o concurenta interna din care Romania are numai de castigat.
  • +6 (6 voturi)    
    solutia (Marţi, 15 mai 2012, 12:02)

    mem [anonim]

    Solutia e simpla: se duc si Basescu si Ponta. Basescu vorbeste si Ponta ia notite.
  • -5 (5 voturi)    
    sa reprezinte tara (Marţi, 15 mai 2012, 12:03)

    Io [anonim]

    La defilarea de 1 Decembrie, la primit ambasadori etc.; in rest e treaba guvernului.
    • +4 (4 voturi)    
      UE nu-i circ,deci fara circari (Marţi, 15 mai 2012, 12:31)

      Victor [anonim] i-a raspuns lui Io

      Pai trebuia scris in Constitutie ca este de papusa si robot de strins maini!Nu-i vina lui,ca acolo este trecut ca el reprezinta statul.Nu s-a facut Constitutia ptr.el,ci cum am mai spus,ptr.cei care se credeau nemuritori.
      Ponta in locul disputei cu cine merge si cine nu,mai bine s-ar ocupa de ce se intampla in ultimul timp cu RON-ul,de problemele interne,de Mang,ca la Bruxelles nu umbla maimute cu covrigi in coada.
      Ce se face acolo?Stau toti si asculta si dau din cap la ce spun barosanii europeni!
  • -1 (1 vot)    
    Reprezentare (Marţi, 15 mai 2012, 12:05)

    Marius [anonim]

    Doresc sa va exprim si o parere venita din interior.

    1. Aceasta situatie nu este noua, va reamintesc episoadele premierului Tariceanu.
    2. La acel moment in cancelariile europene am fost perceputi negativ din acest punct de vedere, spre ridicol aproape (mergeau amandoi, uneori cu avioane si delegatii diferite)
    3. Singurele tari in care participa presedintele si nu premierul sunt tarile in care presedintele are atributii clar prevazute in constitutie, in acele tari presedintele are atributii precum premierul nostru.
    4. Opinia unanima a specialistilor in domeniu din afara tarii este ca noi ne incadram la reprezentarea Romaniei de catre primul ministru singurul care are si atributiile constitutionale pentru a pune in practica ceea ce semneaza la Consiliul European
    • +2 (2 voturi)    
      Aferim tie! (Marţi, 15 mai 2012, 12:55)

      Walter [anonim] i-a raspuns lui Marius

      De unde ai scos nr.4?
      Nu te cred pana nu vad scris opinia specialistilori externi!
      Aici in Germania,niciun specialist(in leg.cu
      Tariceanu)nimeni nu si-a pierdut timpul cu badareniile politicii romanesti.
      Ce scrie Constitutia,asta-i adevarul,deci trebuie respectat.
      Dar cum si tu esti roman,iti place sa o interpretezi.
      Cu asemenea interpretari de legi umbla criminalii liber,cefatii cu diplome la Chisinau,Spiru,
      plagiaturi,sunt parlamentarii Ro.
      Ne dam toti destepti,dar numai gura e de noi,in rest ce spune Vasilescu:in Ro.putini muncesc...
      completarea mea,dar multi se cred savanti.
      • 0 (0 voturi)    
        reprezentare (Marţi, 15 mai 2012, 22:38)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui Walter

        Lucrez in MAE-ur. Opinia publica europeana a exprimat puncte de vedere la acea vreme dar bineinteles nu era un subiect care ardea pentru ei. Se auzea insa daca mergeai pe culoarele Comisiei, Consiliului ori Parlamentului European.

        Exista intradevar interpretari posibile in diferit cazuri. La noi Constitutia este intocmita lasand loc la prea multe interpretari in mai multe situatii. Dar in ceea ce priveste aceasta situatie punctual eu nu consider ca este interpretabil decat daca ai o atitudine nu de presedinte de tara ci de bloc. Dar poate subiectivitatea mea este afectata de cvasiunanimitatea acestei opinii in institutiile sus mentionate
    • +2 (2 voturi)    
      Facem cum zice Constitutia Romaniei, nu altii... (Marţi, 15 mai 2012, 14:13)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Marius

      ... din afara tarii.

      Ca si Romania, lituania este reprezentata de presedinte si - surpriza!- textul Constitutiei lituaniene semana ca doua picaturi de apa cu cea romana prin partea cu atributiile presedintelui.

      Vezi art. 84 din
      http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_e?p_id=197469&p_query=&p_tr2=2

      Chiar nu vezi ca este un alt "ambitz" al lui Ponta ?
      • 0 (0 voturi)    
        reprezentare (Miercuri, 16 mai 2012, 0:06)

        Marius [anonim] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        inseamna cu sai lituanienii gresesc la fel ca noi
  • +5 (5 voturi)    
    reprezentata la CE (Marţi, 15 mai 2012, 12:22)

    ned [anonim]

    bun sau rau, Basescu are totusi legitimitatea unor voturi ( vreo 5 mil), Ponta este venit la guvernare printr-o lovitura de stat parlamentara, deci fara legitimitate electorala. Practic , deocamdata , Ponta nu reprezinta pe nimeni nicaieri...
    • -2 (2 voturi)    
      Ai amnezie grava! (Marţi, 15 mai 2012, 13:05)

      Nicolae [anonim] i-a raspuns lui ned

      Se pare ca esti amnezic, nea Ned! In 2008 cine a luat cele mai multe voturi la parlamentare??? Cumva PSD?? Ei bine, da! PSD are cele mai multe voturi exprimate de populatie iar daca adaugi voturile pentru PNL o sa vezi ca pedeleu' matale este la mare distanta! Lovitura de stat a dat chioru cind a rasturnat majoritatea parlamentara prin atragerea cu bani si functii a parlamentarilor de la psd si pnl. Ai cam uitat istoria!
  • -3 (3 voturi)    
    Basescu nu conteaza pe plan international. (Marţi, 15 mai 2012, 13:02)

    Nicolae [anonim]

    Basescu are o imagine execrabila in exterior. Lipsa de contacte si relatii se observa cu usurinta la orice summit pe unde sta singur si se plimba ca un neica nimeni. Nici nu-l ajuta aspectul jalnic, de sofer de camion imbracat in costum - in care zici ca a dormit vreo 3 zile pe banca in parc. La un summit Basescu a stat sa astepte limuzina la scara vreo jumatate de ora pentru ca organizatorii credeau ca e vreun sofer si nicidecum presedinte de tara... Asa cum zicea de Tariceanu ca are fata de european, basescu are fata de golan batrin si betiv (degeaba cumpara apa minerala cu baxul ca noi stim ca bea whisky la greu). La Consiliul European se duc numai 7 presedinti si 20 de prim-ministri (ei sunt sefii executivului si nu presedintele care are puteri limitate - la noi chiorul se baga in toate pentru ca sa-si puna tilharii portocalii prin toate institutiile ca sa fure si sa-i aduca lui prada - ca la mafioti). Chiorul nu are de ce sa se duca acolo pentru ca nimeni nu-l baga in seama, chiar il evita toti!
    • +1 (1 vot)    
      Si Dv..??? (Marţi, 15 mai 2012, 14:11)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui Nicolae

      Domnule Nicolae, posteaza-ti o poza. Vad ca esti genial:
      • -2 (2 voturi)    
        Nu suntem pe un site de dating... (Marţi, 15 mai 2012, 14:56)

        Nicolae [anonim] i-a raspuns lui gigel

        Daca vrei prietenii du-te pe facebook....Ai poza lui basescu, ce-ti mai trebuie alta...
  • -2 (2 voturi)    
    Competențele onor domnului președinte... (Marţi, 15 mai 2012, 13:46)

    Andrei George [anonim]

    Competențele reale ale dlui. din greșeală președinte îl îndreptățesc pe acesta să meargă la Bruxelles să mai facă un pic de ocntrabandă cu țigări și buf. În rest, oare cei de la Cotroceni sunt mai orbi decât dizidentul chinez și nu văd că Băsescu ne-a făcut de râsul lumii pe unde a fost ? Dacă trustul Intact ar dori să lovească în mod real în din greșeală președintele ar difuza măcar o dată pe zi scenele de antologie în care acest păcălici e împins de Berlusconi, e împins de Sarkozy, e împins și dat într-o parte de toată lumea- pentru a înțelege și bizonul votac PD-L ce hal de caricatură a putut pune președinte.
    • +3 (3 voturi)    
      Profesionisti:!! (Marţi, 15 mai 2012, 14:30)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui Andrei George

      Domnule Andrei George, trustul media INTACTeste cel mai profesionist trust de media din lume.Nu doreste sa loveasca in mod real pe presedinte ci numai in gluma.Iar Domnul Voiculescu e cel mai cinstit.onest,curajos,frumos etc.
      • -2 (2 voturi)    
        Dle.Gigel, (Marţi, 15 mai 2012, 14:51)

        Andrei George [anonim] i-a raspuns lui gigel

        Din lume nu dar din România cred că da. Pentru că Antena 3 funcționează pe principiile economiei de piață- adică pe banii ei- spre deosebire de Realitatea, B1TV și alte alea. În rest, dacă îl vedeți pe dl.Voiculescu frumos, probabil că o fi. Dar cert este mai decent și mai cu ținută decât dl.administrator de scară Băsescu. Deși nu îl agreez în nici un mod pe dl.președinte (merg pe ideea că un indian bun -ca și un Băsescu bun-e un indian mort) mi-e milă sincer de domnia sa când îl văd în costumul ăla cenușiu, mototolit, cu care apare când și când după coatele și îmbrâncelile trase de colegii europeni. L-o fi primit de pomană ? O fi fost de la vreun mort ?
        • +1 (1 vot)    
          Adevar ragai tu cand borasti (Marţi, 15 mai 2012, 16:40)

          Anjo [utilizator] i-a raspuns lui Andrei George

          Antena 3 se bazeaza pe principiile economiei de piata. De aia are profit 40.000 euro pe an. Costa mult toti coiotii ce se perinda pe acolo (Ciutacu, Ciuvica, Dragotescu, etc).
          De aia RDS si UPC nu au acceptat cererile Antena Grup legat de costurile de retransmisie (exagerat de mari in ambele cazuri). Lasa ca vine acusi si Dolce si o sa se uite la Antene cei de vor plati. Si Gadea o sa planga la TV ca e dictatura in tara asta, ca nimeni nu mai poate sa se uite la elucubratiile lui de handicapat mintal sub tratament medicamentos, ca nimeni nu mai vrea sa plateasca sa il vada.
          Colegu... ia-ti trustul Intact in spate si mars de aici. Lasa-ne in durerile noastre si du-te sa ii lingi hemoroizii lui Voiculescu. Tocmai s-a golit si are nevoie sa fie curatat (hartia igienica Zewa e prea "brutala").
  • 0 (0 voturi)    
    discutia la fel ca si tara... (Marţi, 15 mai 2012, 16:43)

    capatu` satului [anonim]

    merge intr-o directie gresita;

    in conformitate cu lejea fundamentala presedintele republicii reprezinta tara in relatiile externe - aceasta ipoteza trebuie interpretata prin coroborare cu norma care stabileste ca acelasi presedinte al republicii CONDUCE SEDINTELE GUVERNULUI la care participa;

    in concluzie presedintele republicii nu poate sa cedeze atributu` reprezentarii - ponta o fi facut dreptu` in cresa la seral...

    ponta, usl, consilieru` prezidential de 2 lei si jurnalishtii lu` peste pajit aveti nota 2, treceti in clasa intai invatati sa cititi Constitutia si dupa aia puneti mana pe creion,


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by