Crin Antonescu: Sunt de acord cu eliminarea totala a pragului electoral

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 11 mai 2012, 16:35 Actualitate | Politic


Liderul liberal Crin Antonescu a declarat, vineri, ca este de acord cu eliminarea totala a pragului electoral, precizand ca forma finala a proiectului privind uninominalul pur va fi data de Camera Deputatilor: "Sustin. Sunt de acord cu eliminarea totala (a pragului electoral - n.red.) pentru ca, asa cum a argumentat public, cred, si senatorul Sova, in momentul in care mergem pe varianta maximala a uninominalului, nu mai putem discuta despre prag. Pur si simplu, castigatorul in fiecare colegiu, fara nicio exceptie, castiga mandatul", a declarat liderul liberal, intrebat daca sustine varianta votului uninominal pur, potrivit Agerpres.

El a afirmat ca a sustinut de la inceput ca trebuie eliminat orice prag electoral, adaugand ca forma finala a respectivului proiect legislativ va fi data, pana la urma, de Camera Deputatilor.

Intrebat daca uninominalul pur nu ar putea duce la o "fragmentare" a fortelor politice in Parlament, Antonescu a raspuns ca o asemenea formula simplifica lucrurile: "Nu, nu e vorba de nicio fragmentare. O asemenea formula simplifica lucrurile in sensul ca ea genereaza si intretine, dupa, de pilda, exemplu Marii Britanii, sistemul cu doua partide mari sau doua forte politice mari".

Senatorul PSD Dan Sova declarase joi, pentru Agerpres, ca sistemul de vot uninominal pur dintr-un singur tur apartine uneia dintre cele mai vechi si mai consolidate democratii din lume, cea din Marea Britanie, si vine sa rezolve toate criticile care au fost aduse de-a lungul timpului inclusiv de societatea civila.

Potrivit acestuia, sistemul de vot uninominal pur, intr-un singur tur, este un lucru de care societatea romaneasca discuta inca de la referendumul privind sistemul votului uninominal din anul 2007.

Joi, mai multe organizatii civice s-au adresat, printr-o scrisoare deschisa, presedintilor celor patru partide parlamentare - Emil Boc (PDL), Victor Ponta (PSD), Crin Antonescu (PNL) si Kelemen Hunor (UDMR) - solicitandu-le sa impiedice adoptarea sistemului majoritar cu un singur tur pentru alegerile parlamentare.

Organizatiile care au initiat acest demers invoca, in scrisoarea deschisa, efectele pe care acest sistem le-a produs in urma a o serie de alegeri in Marea Britanie - singura tara din UE in care este folosit acest sistem. Totodata, in textul scrisorii mai sunt prezentate si rezultatele unei modelari realizate pe baza voturilor exprimate (in colegiile uninominale) cu ocazia alegerilor parlamentare din 2008 din tara noastra, pornind de la premisa ca acele alegeri s-ar fi desfasurat prin sistem de vot majoritar cu un singur tur.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















2681 vizualizari

  • +11 (15 voturi)    
    Ce absurditate (Vineri, 11 mai 2012, 16:41)

    Cataleya [utilizator]

    ...au clocit astia doi.
    Sa vedem pana la urma cum o sa le iasa pe nas sau pe alte orificii?
    )))))
    • +12 (12 voturi)    
      Nu ei au clocit-o (Vineri, 11 mai 2012, 17:29)

      triciupa [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Tot ceea ce face sau spune acest guvern este clocit de voiculescu. Varanul este liderul de facto al aliantei care sustine executivul Ponta. Deciziile guvernului nu se iau la palatul Victoria ci in biroul soparloiului de la Grivco.
      Caraghiosii lideri ai USLamistilor sunt simple marionete, niste zombi tristi care gesticuleaza penibil la teveu, verbalizand poticnit ceea ce le comanda preotul voodoo de la manastirea secu...
      • -12 (12 voturi)    
        esti dus cu capul.... (Vineri, 11 mai 2012, 18:28)

        dus [anonim] i-a raspuns lui triciupa

        Tati, suntem in 2012... Incearca sa revii la realitate. Secu a murit de mult.
    • +3 (3 voturi)    
      şi noi.... (Vineri, 11 mai 2012, 23:41)

      RoMaLeS [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      suntem deacord că nenea e o epavă morală, culturală şi politică....
      Ura tovarăşi...
    • 0 (0 voturi)    
      Sa stim pe cine trimitem in parlament (Sâmbătă, 12 mai 2012, 13:25)

      Radu Mihai [anonim] i-a raspuns lui Cataleya

      Este normal ca nominalul sa fie 100% si sa se elimine pragul. Daca un om are increderea cetateniilor si castiga alegeriile este normal sa intre in Parlament. Pana la urma poporul trebuie sa aibe primul si ultimul cuvant.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu-i pt. cine se pregateste.. (Duminică, 13 mai 2012, 10:19)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      O sa spuna la fel si cand PNL-ul va candida singur sau se pregateaste de dizolvarea in PSD? Ca aliante politice vesnice nu exista.
  • +13 (13 voturi)    
    Normal? (Vineri, 11 mai 2012, 16:55)

    gyna [anonim]

    Bineinteles ca se doreste uninominal pur, dupa ce o parte din candidati au trecut in barca unde o sa fie "ciolanul". Si la fel ca in 2008 se schimba legea astfel incat sa-i avantajeze pe cei care au stat deoparte ...
    • -3 (3 voturi)    
      avantajul uninominalului pur este ca elimina (Vineri, 11 mai 2012, 20:30)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui gyna

      instabilitatea si aliantele tarcate =
      1.oferă alegătorilor o alegere clară între două partide principale
      2.permite guvernele unui singur partid
      3.creaza o opoziţie coerentă parlamentară
      4.exclude partidele extremiste de la reprezentarea parlamentară
      5.menţine legătura între alegători şi parlamentari lor
      6.permite alegătorilor de a alege oameni, şi nu doar partide
      7.permite unor candidaţi independenţi populari să fie aleşi
      8.este deosebit de apreciat pentru că este simplu de utilizat şi de înţeles.
  • +11 (17 voturi)    
    pe cuvantul lui? (Vineri, 11 mai 2012, 16:56)

    Analfabet [anonim]

    Din contra trebuie ridicat pragul ca sa obtii o mai buna reprezentare!
    Daca sunt 100 de candidati si fiecare obtine in jurul a 1% ce faci? il bagi in parlament pe ala care are cele mai multe voturi, dar asta inseamna ca el reprezinta doar pe aia un pic peste 1% din circumscriptia electorala a lui.
    Pana acum doar 30% veneau sa voteze, iar din astia 30% alegatori obtineam la nivelul circumscriptiei maxim 20% reprezentare.(ca nu intrau toti in Parlament). Pai sa vezi apoi Piata Universitatii...
  • -1 (13 voturi)    
    Perfect de acord (Vineri, 11 mai 2012, 16:58)

    Mihai [anonim]

    Sunt total de acord cu eliminarea pragului. In modul acesta, uninominalul poate fi 100% respectat, dispare total prioritizarea listelor de catre mogulii din partide si pot avea acces in parlament si partide oneste in afara de capusele traseiste de pana acum.
    • +8 (8 voturi)    
      si pasul 2? (Vineri, 11 mai 2012, 17:07)

      V44 [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      OK, ar mai trebui un pas 2, in care candidatul trebuie sa fi trait macar ultimii 10 ani in localitatea/colegiul unde candideaza.

      Altfel fiecare isi va alege colegiul care ii convine mai mult.
  • -1 (5 voturi)    
    o mare tampenie (Vineri, 11 mai 2012, 17:04)

    cosminrs [utilizator]

    bagata in fata ideea asta de vot uninominal pur de Basescu in 2007, pentru ca PDL sa castige alegerile in 2008, acuma vrea sa fie folosita pentru acelasi scop de catre USL..
    O idee tampita promovata la un referendum. Ca sa vedem ce bune sunt ideile astea bagate la referendumurile legate de ceva in scopuri electorale.
    Acum PDL nu mai e amuzat de votul uninominal..Peste ceva timp nu o sa mai fie nici adeptul parlamentului unicameral. Doar Boc stie foarte bine de ce e, are lucrarea de doctorat in asa ceva.
    Ar trebui sa sara lumea in sus sa nu fie lasat uninominalul pur sa ajunga lege. Nu o sa mai fie reprezentare.
    Chiar nu ar trebui astia din USL, daca vor cat de cat credibilitate, sa ia ideile proaste ale lui BAsescu si sa la aplice ca acuma le pica lor bine.
    • -1 (5 voturi)    
      Ai dreptate. (Vineri, 11 mai 2012, 19:02)

      Alius [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

      Cand au propus asta Basescu si ai lui, PDL-ul era pe val si au gandit asa cum gandesc acum cei din USL. Era perioada aia "frumoasa", cand scursorile se duceau de la PSD si PNL la PDL.. Acum scursorile se muta in alta parte.. deci neaparat ca votul sa fie in favoarea celui mai puternic (ca asa este in democratia noastra). Asta e viata si nu prea e nimic de facut.
  • +5 (7 voturi)    
    Aberatie (Vineri, 11 mai 2012, 17:17)

    Piticu Porno [anonim]

    Din cotra pragul ar trebui trebui ridicat la minim 5%, in ca sa nu intre in parlamentu Romaniei toti imb ecilii. Pai chiar vreti sa vedeti in parlamentul Romaniei gradina zoologica, pe Vadim, OTV-ul, Asu de Trefla si alte chestii jenante. Nu cred ca e de dorit ca parlamentul Romaniei sa ajunga de rasu europei cu ce personaje se perinda pe acolo. Plus ca sa nu mai vornbim ca insemna ca trebuie sa le dam salar la mult mai multi oportunisti, care nu au alt scop decat sa se aciueze si ei pe acolo 4 ani si sa faca un ban.
  • +4 (6 voturi)    
    Sunt pentru cresterea pragului electoral. (Vineri, 11 mai 2012, 17:18)

    mircea [anonim]

    Eliminarea pragului electoral va duce la aparitia partidelor de scara,cartier si un balamuc in Parlament.Lui Crin cred ca-i convine.Mahalagiu cum este,un Parlament cat mai pestrit,ii ofera prilejul sa se faca mai usor nevazut.In fond vor tot doua-trei partide mari si o multitudine de partidulete de clan(gasca) care se vor alia dupa cum vor fi platiti pentru a forma guvernul.Romanii ar pierde mai rau decat acum.
  • +2 (4 voturi)    
    Majoritatea ar putea fi controlata de minoritate (Vineri, 11 mai 2012, 17:19)

    ionut [anonim]

    La prima vedere mi se pare o idee buna maximizarea uninominalului, dar marea problema care apare este urmatorea:
    Exista 332 deputati. Consideram ca in fiecare circumscriptie sunt alesi doar cei de la psd cu un procentaj de vot de 40%, urmatorii pe lista consideram ca sunt cei din PDL cu 30% voturi si altii cu ce ramane... La formarea guvernului ar rezulta dupa noua modificare doar 332 deputati PSD reprezentand 40% din voturi, restul de 60% ne fiind reprezentati.
  • +1 (5 voturi)    
    Ori 7 ori (Vineri, 11 mai 2012, 17:28)

    kibbitz [utilizator]

    Ori lasati cu a fost, adica uninominal + liste + prag , ori uninominal pur + prag eliminat. Doar ca in a doua varianta va iesi o varza de parlament...
    • 0 (0 voturi)    
      Parlamentl e deja varza (Duminică, 13 mai 2012, 10:48)

      Gabriel [anonim] i-a raspuns lui kibbitz

      Si e varza murata, nu cred ca am am avut vreodata parlament serios. Suntem de mult de rasul Europei.
      Si, in ceea ce prioveste reprezentarea, sau lipsa ei, nu vad nici o problema. Cred ca, cam in orice moment al istoriei recente, mai mult de 15-20% dintre romani nu sau simtit niciodata reprezentati in parlament.
  • +4 (4 voturi)    
    Referendumul (Vineri, 11 mai 2012, 19:12)

    cata [anonim]

    Dar nu vorbesc nimic de rezultatele referendumului, adica 300 de parlamentari, si o singura camera
  • +5 (5 voturi)    
    domnu' Pogonici, (Vineri, 11 mai 2012, 19:12)

    math [utilizator]

    ...ia spune matale cati liberali dintre cei "alesi" in 2008 au castigat alegerile la ei in colegiu ?

    ca sa ne lamurim imediat cum interesele materiale de moment dicteaza deciziile uniunii de stangu-n-dreptu.
  • +3 (3 voturi)    
    De acord (Vineri, 11 mai 2012, 20:43)

    Marius Delaepicentru [anonim]

    În mod pervers, pragul electoral mărea reprezentarea de balast (junk parlamentar gen PRM, OTV ETC.). Fără prag, ea va scădea în jurul a 11-18%.
  • +2 (2 voturi)    
    Asta-i nebun! (Vineri, 11 mai 2012, 20:56)

    Gimmy [anonim]

    E pur si simplu sinucidere pentru PNL sa accepte aceasta lege!..
    Sau au de gand sa se dizolve in PSD!? Evident, dupa ce iese Crin prezident...
  • -2 (2 voturi)    
    Rusine PDL (Vineri, 11 mai 2012, 22:42)

    Tiberiu [anonim]

    Din pacate pentru voi PDListilor tot ceea ce spuneti ca a "clocit" acest guvern , este ceea ce ati promis voi acum trei ani , castigand si fraudand alegerile.Acum nu va e bine cand se intampla un lucru moral promis deoarece veti pica de pe ciolan in puscarie.Mai bine fugiti din tara cat mai puteti.
  • -2 (2 voturi)    
    @@@@ (Vineri, 11 mai 2012, 22:51)

    unguru [anonim]

    In timp ce clientela politică a PDL a primit bani publici la discreție.USL-ul face dreptate pensionarilor si salariatilor.Ne-am saturat de incompetentele Guvernului Ungureanu..
  • +1 (1 vot)    
    foarte tare (Sâmbătă, 12 mai 2012, 1:59)

    visio [utilizator]

    astia doi, antonescu si ponta, sunt mai pagiatori decat gogul ala dela invatamant....
    despre antonescu, ca si despre unii morti, nu avem cuvinte de lauda; el vrea sa nu mai depinda de votul partidelor mari....divide et impera..."wow, ce inteligent sunt"....
    orice declaratie a baiatului cu flori arata cat de nesigur pe el este, si cat de putin intelege din ce se intampla...
  • 0 (0 voturi)    
    Marea Britanie (Sâmbătă, 12 mai 2012, 10:29)

    DinuA [utilizator]

    Dan Sova aduce ca argument PENTRU “ca sistemul de vot uninominal pur dintr-un singur tur apartine uneia dintre cele mai vechi si mai consolidate democratii din lume, cea din Marea Britanie”.
    In fapt acesta este cel mai puternic argument CONTRA, caci Romania nu este o democratie consolidata.
    Marea Britanie nu a trecut prin 45 de ani de dictatura comunista. Partidele au la baza doctrine clare. Acolo nu exista traseism politic si este de neimaginat un USL: daca presedintele Partidului Liberal ar incerca sa faca o „Uniune” cu partidul Laburist a doua zi ar fi debarcat.
    De ce Germania, de exemplu, nu a adoptat acest sistem?
    Poate ca sistemul german ar fi cel mai potrivit pentru noi. Putini stiu ca daca in Germania ar fi functional sistemul uninominal pur mult apreciatul Ministru de Externe Hans-Dietrich Genscher nu ar fi fost niciodata deputat.
  • -1 (1 vot)    
    Tipic PDL (Sâmbătă, 12 mai 2012, 14:11)

    Cristi [anonim]

    Tipic PDL acum 3 ani trambitau cu acest proeict si au castigat electorat, iar acum nu sunt de acord cu el.Deja ar fi o marsavie sa faci ceea ce ai promis.
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 12 mai 2012, 19:33)

    emil [anonim]

    Dar, prin aceste măsuri, guvernul USL le face dreptate salariaților și pensionarilor, care au suportat costurile crizei și austerității, în timp ce clientela politică a PDL a primit bani publici la discreție.
  • -1 (1 vot)    
    Foarte bine (Sâmbătă, 12 mai 2012, 22:36)

    Gaby [anonim]

    Asta va duce la mai multe optiuni. Si ii va face pe politicieni mai atenti la electorat, atat timp cat pot pierde in fata unor nou veniti.
  • -1 (1 vot)    
    salut (Sâmbătă, 12 mai 2012, 23:16)

    s [anonim]

    Ce bine ca au venit oamenii la putere care stiu sa faca politica, tineri si dornici sa schimbe CEVA in Romania! TRAIASCA USL!
    • 0 (0 voturi)    
      Bucuria ti-e prematura (Duminică, 13 mai 2012, 10:56)

      Gabriel [anonim] i-a raspuns lui s

      Sa asteptam vreo 2 ani si sa-i vedem la fapte, apoi, daca e cazul, sa ne veselim. Deocamdata nu este o schimbare reala, doar o promisiune de schimbare. Si promisiunile au capatat obiceiul sa nu se indeplineasca in politica romaneasca, intratat incat, daca cineva promite ceva, poti paria ca in scurt timp o sa faca exact invers. Mai sigur decat prognoza meteo pe ziua urmatoare.
  • 0 (0 voturi)    
    Foarte Bine! (Duminică, 13 mai 2012, 10:24)

    bogdan [anonim]

    Buna ideea de a elimina pragul electoral.Fiecare colegiu isi va alege reprezentantul direct.Domnu Antonescu are mare dreptate dand exemplu Anglia.Iar acest lucru nu va fi o fragmentare ,ci va face ca alesii sa fie reprezentatii exacti ai colegiului din care fac parte.Acum e momentul ca si lumea sa iasa la vor!
  • 0 (0 voturi)    
    Totul este ok, (Duminică, 13 mai 2012, 22:20)

    etre [anonim]

    dar nu intr-un singur tur.

    Alegerile intr-un singur tur ii favorizeaza pe cei in functie. E o masura ce asigura perpetuarea actualei tagme.

    Iar in masura in care se adopta uninominalul pur, pragul electoral chiar nu mai are sens.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by