Interviu HotNews.ro

Ce spune TRU despre sansele lui MRU. Si un raspuns la intrebrea: De ce am vota in 2012?

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 13 aprilie 2012, 12:21 Alegeri 2012 | Alegeri Parlamentare


Traian Ungureanu
Foto: Arhiva personala
“Miza este directia. Directia Romaniei inseamna asta: alegerile vor hotari daca ne asternem pe o directie care asigura supravietuirea noastra ca  societate, ca stat. Sau, in cazul in care nu le castigam, o noua faza istorica in care Romania se inchide, in care Romania pierde, asa cum ne promit dl Voiculescu si Nastase, pierde legaturile atatea cate sunt cu sistemul european, cu economia, cu comertul deschis spre lumea competitiva. Se intoarce spre o zona de colonizare interna in care o trupa redusa controleaza resursele atatea cate sunt”, a declarat europrlamentarul PDL, Traian Radu Ungureanu intr-un interviu pentru HotNews.ro. Ce spune insa TRU despre sansele premierului Mihai Razvan Ungureanu de a-si face partid si despre excluderea lui Cristian Preda.
  • TRU: Exista o vorba celebra care nu-i degeaba si care spune ca, decat sa conduci o tara cu guvern de intelectuali, mai bine aduci in Guvern primele 50 de numere din cartea de telefon.

 
Ideile dupa care ne putem dispensa de crestere pe diverse pretexte - ecologist, umanitar -sunt tot atatea recomandari la subdezvoltare
 
 
TRU
Dan Tapalaga: Traian Ungureanu, avem cateva cazuri – Cupru Min, Rosia Montana, Chevron – si doua tipuri de discurs. Unul care spune avem nevoie de locuri de munca, altul care spune nu ne vindem tara. Cine are dreptate?
Traian Radu Ungureanu: Realitatea, in primul rand. Cred ca avem prea multe discursuri care ies din realitate si se incapataneaza dupa model vechi sa prescrie remedii gresite romanilor de varsta adulta, oamenilor care au nevoie de locuri de munca. Evident, mai ales in vremuri de criza, de presiune demografica, solutia nu poate fi decat cresterea economica. Ideile dupa care ne putem dispensa de crestere pe diverse pretexte - ecologist, umanitar -sunt tot atatea recomandari la subdezvoltare, tot atatea sentinte impotriva dreptului colectiv si indivudual la munca si prosperitate.

DT: Asa va suna in 2012 campania alectorala sau vor fi multe altele pe langa?
TRU: Campania electorala nu se va schimba si cunoaste de pe acum care ii e tonul si mijloacele. Asa zisele noutati, cum ar fi nationalismul, cum ar fi campania pentru pastrarea demnitatii nationale, apararea patrimoniului national, nu sunt altceva decat variante ale unei vechi demagogii. Ale unui mod de a face politica in care realitatea e cu buna stiinta ascunsa, electoratul e cu buna stiinta dezinformat iar in capetele oamenilor de rand e injectata o imagine falsa a realitatii. Adevarul e ca Romania e o tara cu resurse limitate. Adevarul este ca in jurul Romaniei criza economica e din ce in ce mai grava si mai impovaratoare, adevarul e ca nu ne putem permite sacrificarea propriilor sanse economice in masura in care sacrificiul nostru poate da victoria politica a unui partid. Adica nu putem merge la schimb: primiti votul nostru, voi, USL, multumim pentru subdezvoltare.

 
In al doilea rand, bogatia nu inseamna astazi, in lumea in care traim, ce spun prietenii nostri de la USL. Bogatia nu mai inseamna ca pe vremuri, in clasa a saptea, in fata manualului de geografie, bogatiile solului si ale subsolului.
 
 
TRU
DT: Poate face ceva in aceste conditii Mihai Razvan Ungureanu? Pare intr-o situatie imposibila. Daca face privatizare cu bogatiile tarii, pierde. Daca nu face nimic, nu are ce pune pe masa. Asta daca vrea sa devina politician.
TRU: Poate face. In primul rand, sa nu-si piarda cumpatul. Cred ca Mihai Razvan Ungureanu, ca om de acuta inteligenta si curaj, nu-si va pierde cumpatul. Poate, de pilda, alaturi de cei care-l sprijina politic sa explice, sa clarifice unul dintre cele mai mari falsuri care continuam sa le platim si astazi. Iluzia dupa care Romania e o tara bogata. Dupa care nemasuratele bogatii ale Romaniei sunt mereu pandite de vrajmasi din afara. In primul rand, Romania nu-i o tara chiar bogata, n-as spune nici ca-i saraca. In al doilea rand, bogatia nu inseamna astazi, in lumea in care traim, ce spun prietenii nostri de la USL. Bogatia nu mai inseamna ca pe vremuri, in clasa a saptea, in fata manualului de geografie, bogatiile solului si ale subsolului. Priviti tarile care fac performanta, care dau un standard de viata inalt cetatenilor lor. Sunt, din punctul asta de vedere, din punct de vedere fizic, sarace. Olanda, Austria, Elvetia,...Priviti, in schimb, tarile care in mod incontestabil sunt insuportabil de bogate din punct de vedere al resurselor. Tarile arabe, Rusia, mare parte a Asiei Centrale. In toate aceste cazuri, fara exceptie, bogatia atestata a solului si subsolului corespunde matematic unui grad de subdezvoltare absolut terifiant printre cetateni. Deci, bogatia nu-i totuna cu vorbele, cu fantasma pe care o plimba acum prin media reprezentantii USL. Bogatia se calculeaza in altceva: in performanta, in nivel de pregatire, in competitivitate, in stiinta. In capacitate de a produce competitiv si inteligent. Atunci e o tara bogata.

DT: Pe de alta parte, nu au o farama de dreptate cand acuza lipsa de transparenta la privatizarea Cupru Min, care n-a aratat bine ce am vazut in aceste zile. Nu au o farama de dreptate cand spun: vinzi, vrei sa exploatezi putinul de resurse dar redeventele sunt mici, contractele sunt proaste?
TRU: Uitati ce-i, nu sunt specialist. Pur si simplu nu sunt avocat, asta-i o treaba de avocat. Poate ca da, poate ca 5%, 7%, 3% e ceva adevarat in ce spun oamenii astia. Dar nu acesta e fondul chestiunii. Prefer sa fac o greseala insumata de 3% si sa castig 97% decat sa ma bazez pe argumentul care spune ca ati gresit 3% si sa pierdem tot. Miza e sa inaintezi cu erori, cu deficiente de detaliu, dar sa inaintezi. Nu sa asculti la reprosurile infinite si interminabile care spun: cutare virgula nu e bina pusa.

 
Pana la urma, exista o miza politica a alegerilor. Pana la urma, miza poate fi rezumata la un cuvant. Miza este directia.
 
 
TRU
D.T: Care credeti ca va fi marea tema si marea miza de campanie in 2012. Pentru ce merita sa iesi la vot in 2012? Nu mai suntem in 2004 sa-ti pui nadejdea intr-un partid ca te scapa de coruptie. Coruptia s-a mutat dincoace. Nu mai crezi nici in oameni pentru ca s-au schimbat intre ei, au trecut cam peste tot astfel incat lumea s-a sastisit. De ce sa votam anul asta?
TRU: Pana la urma, exista o miza politica a alegerilor. Pana la urma, miza poate fi rezumata la un cuvant. Miza este directia. Directia Romaniei inseamna asta, alegerile vor hotari daca ne asternem pe o directie care asigura supravietuirea noastra ca  societate, ca stat. Sau, in cazul in care nu le castigam, o noua faza istorica in care Romania se inchide, in care Romania pierde, asa cum ne promit dl Voiculescu si Nastase, pierde legaturile atatea cate sunt cu sistemul european, cu economia, cu comertul deschis spre lumea competitiva, se intoarce spre o zona de colonizare interna in care o trupa redusa controleaza resursele atatea cate sunt. Si, pentru ca sunt putine, vor sa inchida accesul la ele, o trupa care se premiaza la infinit si care nu are alta moneda de schimb decat sa intensifice, sa mareasca, sa incendieze daca se poate teme ca nationalismul, autonomia in raport cu Uniunea Europeana, demnitatea nationala in sfarsit recuperata. Astea sunt cele doua variante, intre astea va fi de ales, asta este miza.

 
Ca oamenii angrenati in motorul asta politic sunt defectuosi, asta da, e adevarat. Dar nu-i o surpriza. Nu cred ca putem conta, asa cum ne tot roaga diverse sectoare angelice ale socetatii civile pe un miracol uman
 
 
TRU
DT: Intre un rau foarte mare si un rau? PDL n-a convins, a facut erori aproape la fel ca PSD. Va amintesc de acuzatiile aduse de seful statului: pesedizarea, bolsevizarea...
TRU: Asta priveste un partid si personalul de partid. Pe de alta parte, as zice invers. PSD, PNL nu au facut binele pe care l-a reusit PDL. Vorbim aici in sfarsit de aparitia catorva zone moderne, competitive in Romania. Putina lume intelege ca am trecut, in sfarsit, de la situatia in care angajarile si concedierile erau un cosmar, care legau de maini si de picioare intreprinderile mici si mijlocii. Or, asta ce inseamna? Ca blochezi cresterea economica si asta se resfrange tot in viata salariatilor. Asta-i un domeniu. Vorbesc de o tara care in sfarsit si-a creat o platforma de lansare in educatie pentru un bacalaureat normal, credibil. Ceea ce inseamna ca de acum inainte avem sansa - si o putem fructifica - de a nu mai crea generatii de pseudotitrati, de oameni nepregatiti pentru viata, pentru competitie. Asta a facut PDL-ul bine, mai sunt si altele. Ca oamenii angrenati in motorul asta politic, in fabrica asta de legislatie, lupte politice parlamentare, sunt defectuosi, asta da, e adevarat. Dar nu-i o surpriza. Nu cred ca putem conta, asa cum ne tot roaga diverse sectoare angelice ale socetatii civile pe un miracol uman. Oamenii sunt cum sunt si sunt greu de schimbat. Sunt de acord, clasa politica e plina de defecte de sus pana jos. Problema e ca nu poti nega nevoia de clasa politica, pentru ca fara clasa politica, fara oameni capabili sa faca totusi ceva, totul se duce de rapa. E o iluzie sa crezi ca-i dam pe toti la o parte, ii eliminam, ii trimitem pe toti intr-o tara si, in locul lor, vin cei tocmai bine nepregatiti sa ia decizia. Deciziile importante s-au luat. Lacomia, necinstea, lipsa de onestitate, parsivenia umana sunt alta poveste.

DT: Mihai Razvan Ungureanu anunta ca vrea sa faca si el ceva, un partid, sa se implice. Ce sanse are si cum ar putea sa faca?
TRU: Dar de unde graba asta? MRU a spus ce a spus ca ipoteza scontata sau banuita de multa lume. Stim ca vrea, dar asta nu inseamna ca lucrurile se vor intampla maine, poimaine. Sigur, nici intr-un viitor invizibil. Asta se va intampla dupa ce el insusi va trece sau nu va trece – eu sper ca va trece – de un an politic foarte dificil, marcat de alegeri, marcat de o confuzie extraordinara pe teme care altfel ar fi limpede adjudecate in folosul romanilor. Avem teme ca privatizarea cuprului, ca descentralizarea, problema statului care continua sa fie subminat de propriile institutii ca Parlamentul Romaniei, intr-o formula echivalenta cu Casa Poporului, un parlament cu patru sute si ceva de oameni. Toate astea sunt examene, sunt teste. MRU va da toate aceste teste, anul asta va fi decisiv.

DT: Adica nu il vedeti facandu-si partid anul asta ci dupa parlamentarele din 2012?
TRU: Va spun ceva: nu ma intereseaza in momentul asta. Cred ca este putin deplasat, chiar comic sa discutam despre ce partid isi face Razvan Ungureanu.

DT: Pai, el a lansat tema asta.
TRU: Bun, el a vorbit de o constructie politica, e normal.

DT: Si unii lideri PDL au contribuit la tema asta spunand ca ar fi dispusi sa puna la dispozitie infrastructura, sa-l ajute. Sincer, n-am inteles de ce ar face asta.
TRU: Nici eu nu inteleg nimic. Deocamdata discutam in zona teoriei si probabilitatii aproape ca la Loterie. Da, evident ca Mihai Razvan Ungureanu este un om cu viitor politic, toata lumea vede asta. Ce rost are sa ne miram de asa ceva.

 
Nimeni nu-si poate inchipui ca cineva care-si face un partid joi va putea sa joace cu toata forta duminica in alegeri
 
 
TRU
DT: Marea intrebare este daca MRU are sanse in acest an electoral sa conteze in joc cu un partid nou infiintat. Asta-i intrebarea.
TRU: O intrebare complet inutila. Pentru ca, in mod realist, cred ca nimeni nu-si poate inchipui ca cineva care-si face un partid joi va putea sa joace cu toata forta duminica in alegeri. In al doilea rand, cred ca e un fel de a-l subestima pe MRU sustinand cumva ca el nu stie ce trebuie sa faca cu propriul viitor. Cand sa faca pasul inainte, cand sa se uite in stanga, cand in dreapta. Cativa lideri PDL spuneti ca si-au anuntat sprijinul. Sprijinul pentru ce?

DT: Pentru un nou partid de dreapta. Am auzit-o pe Elena Udrea, pe altii discutand despre asa ceva.
TRU: De asta discutam deja de niste luni de zile si tot discutam. S-ar putea sa mai discutam niste luni de zile.

 
Si eu, daca sunt intrebat, spun ca mi-ar placea sa ajung in Rai. Dar stiu ca pana atunci noi avem niste treburi aici.
 
 
TRU
DT: Monica Macovei a spus zilele astea ca ar merge cu MRU intr-o noua constructie politica. Ati merge?
TRU: Si eu, daca sunt intrebat, spun ca mi-ar placea sa ajung in Rai. Dar stiu ca pana atunci noi avem niste treburi aici. Mi se pare, repet, complet haioasa, n-as vrea sa spun puerila, aceasta noua bursa a pronosticurilor referitoare la MRU si partidul lui. Culmea, o lume care ne reproseaza tot timpul ca suntem partid, ca facem partide, acum fierbe, se da de ceasul mortii sa afle care va fi noul partid.

DT: Pentru ca exista, Traian Ungureanu, un orizont de asteptare. Poate ca nu-l vezi, dar el exista. Exista speranta ca toate fetele astea de care lumea s-a saturat pana peste cap o sa dispara si ca omul asta reuseste sa aduca o gura de aer proaspat.
TRU: Sigur ca exista si asteptarea asta. Nu numai in Romania. In genere, sistemele politice sunt contestate peste tot in Europa, dar e o contestatie cumva automata. Cred ca multa lume care contesta uita, in general cand face lista, uita de figurile pozitive pe care le are sub ochi chiar acum in politica. A, ca sunt trei la suta...

DT: Cateva exemple.
TRU: Niste exemple. Daca ma gandesc la partidul meu. Oameni ca Negoita, e primar la sectorul trei si e in staful de campanie...

 
Situatia e grava, intr-adevar. Dar nu-i pierduta. Nu suntem in situatia pe care o clameaza foarte multi critici ai sistemului, care vad o plaja de cenusa populata de draci in politica romaneasca.
 
 
TRU
DT: S-a cam retras.
TRU: Acuma ce sa faca, sa se suie pe primarie? Nu, nu inseamna ca e retras. Poate e un om mai discret. Alt exemplu: Orban, acum intr-o pozitie tehnocrata. Vreau sa spun ca nihilismul nu duce nicaieri. Situatia e grava, intr-adevar. Dar nu-i pierduta. Nu suntem in situatia pe care o clameaza foarte multi critici ai sistemului, care vad o plaja de cenusa populata de draci in politica romaneasca.

DT: Poate chiar asa e.
TRU: Exista un coltisor si pentru nudistii de culoare mai alba. Nu e sfarsitul lumii. Tendinta asta de negare reflexa si totala este, dupa parerea mea, un grav viciu de gandire. Nu al clasei politice, ci al clasei analitice.

DT: Stati ca mi-am amintit. Dintre nudisti, unul tocmai a fost exclus de pe plaja. Cristian Preda. N-am auzit sa-i luati apararea, sa spuneti ceva. De ce?
TRU: In mod intentionat. Nu cred ca subiectul Preda trebuia transformat intr-un bordel, intr-un scandal public. Nu asta e miza. Ceea ce au remarcat mai putin cei care s-au grabit sa-l considere pe Cristi martirizat este vina, greseala, eroarea lui Cristi, care e reala. In termeni strict functionali, Cristi a gresit cu o verva pe care nu si-o poate reprima, care e buna cand ciupesti, pisti, presari piper, dar nu e buna cand spui: candidatul desemnat de partidul meu la primarie nu e bun si nu-s de acord cu el si o sa votez cu altul si o spun in public. Orice am spune, oricat nu ne-ar placea Prigoana, Cristi ca membru PDL nu poate sa faca astfel de afirmatii si apoi sa spuna: da' ce aveti cu mine? De asta nu l-am aparat. Discutiile astea trebuie sa aiba loc in interior, nu trebuie transferate in public pentru ca lovesc in cu totul altceva.

 
Nu cred in mitul care spune ca intelectualii sunt intangibili, ca sunt neaparat un tezaur si ca au, intr-un fel, exact ce le reproseaza ei politicienilor, si anume imunitate.
 
 
TRU
DT: Mesajul la excludere a sunat asa: vine un gunoier pe post de candidat si a fost exclus un intelectual. Asta suna prost in orice context si foarte prost in context electoral.
TRU: Nu-i adevarat. Eu n-o sa spun ca sunt promotorul gunoierilor. Dar o sa spun altceva. Nu cred in mitul care spune ca intelectualii sunt intangibili, ca sunt neaparat un tezaur si ca au, intr-un fel, exact ce le reproseaza ei politicienilor, si anume imunitate. Exista o vorba celebra care nu-i degeaba si care spune ca, decat sa conduci o tara cu guvern de intelectuali, mai bine aduci in Guvern primele 50 de numere din cartea de telefon. De ce? E o discutie lunga pe care o putem face intr-o carte.

DT: Care sunt vulnerabilitatile lui MRU? Ce-l pandeste in politica si la Guvern?
TRU: Orice politician pe lumea asta are doi adversari. Unu: realitatea imprevizibila, care are grija sa-ti puna in fata crize, blocaje, curse. Si doi: propria persoana. Unii rezista, altii nu rezista. Depinde de datele temperamentale ale fiecaruia. Astia sunt in cazul tuturor politicienilor cei doi mari adversari. Stim ca mare parte a clasei politice a cazut demult victima adeversarului care e propria persoana.

DT: Sebastian Lazaroiu  vorbea despre riscul arogantei la MRU.
TRU: Nu cred ca-i un pericol real. Sebi Lazaroiu e un om cu multa perceptie dar cred ca, uneori, si in cazul asta clar, incearca ceva intre profet si psihanalist.


Citeste mai multe despre   


















9788 vizualizari

  • +5 (33 voturi)    
    Summa summarum (Vineri, 13 aprilie 2012, 12:29)

    Chris [anonim]

    Eu n-o sa votez la Parlamentare daca nu o sa se puna in aplicare ce am cerut si votat la referendum. Parlament unicameral si numai cu 300 de lepre in el. Daca imi ignora votl de atunci ce rost mai are sa votez acum?
    Am votat in toate alegerile din '90 incoace. Dar la astea nu merg si o sa-mi conving si toate cunostintele si rudele sa nu mearga.
    • +20 (26 voturi)    
      abstinenta (Vineri, 13 aprilie 2012, 13:53)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui Chris

      Intr-adevar, candidatii de la toate partidele sunt de o valoare indoielnica.
      Din pacate, nu se va schimba nimic peste noapte dar singurul care poate schimba clasa politica este discernamantul oamenilor.
      Eu cred ca Romania are nevoie de discernamantul oamenilor ei pentru a face ca oamenii politici sa fie mai buni. Chiar daca schimbarea calitatii clasei politice e (mult) mai lenta decat am vrea, discernamantul nostru e singurul care o face posibila.
      De aceea , cred ca e important sa votam.
      Sa alegem pe cei mai buni din cei care au curajul (sau tupeul) sa candideze.
      Alternativa e despotismul pe care imi pare ca-l vad reinstalandu-se zilele astea la rasarit.
      • +1 (5 voturi)    
        ce sa alegi, sefu ? (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 9:02)

        ginel mongolezul [anonim] i-a raspuns lui Mircea

        sulfina si comitzia aia au hotarat ca partidul hotaraste, indiferent pe cine votezi.
        deci, juma din jmecherasi, greii, indispensabilii, rodatii, marii smenari vor fi acolo, indiferent ce votezi. daca votezi un paritd, oricare.
        ca ei e pe lista, luptatori, lovirutionari si cu famelii dela paz'opt in politchie.:)

        poate, doar sa votezi dd.
        astia ar duce tzara la o asa prabusire, ca s'ar trezi toti adormitii din ro.
        n'ar mai avea nevoie de imnul national :)

        si poate deabia atunci va apare o noua romanie, a omului care gandeste singur. adica, neajutat/a :))

        cand tot romanul va gandi ori/ori !
        nu, las' ca merge si'asa !

        pe cai !
      • +3 (7 voturi)    
        Asta vrea USL, intelectualii sa nu voteze (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 9:06)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui Mircea

        Pentru ca au destui 'votanti' pe care sa-i aduca cu un kil de zahar, faina sau bere la vot. Sau cu doi mici.

        Intelectualii care nu se duc la vot si lasa pe indivizii hoti sau limitati intelectuali sa le aleaga conducerea si directia pentru PATRU ani, au facut degeaba scoala ca nu inteleg ca viata nu e perfecta nicaieri dar trebuie sa lupti pentru un pic mai bine sau macar raul cel mai mic.
      • -2 (2 voturi)    
        Bine zis. (Luni, 16 aprilie 2012, 3:40)

        banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

        nu seva scimba nimic peste noapte ! Da noi (populatia ) avem pretentii dela conducatorii sa-se scimbe, dar oare noi neam scimbat ? am curajul sa spun ca nici 30% din populatia tarii NU SA SCIMBAT
      • 0 (2 voturi)    
        răspuns (Luni, 16 aprilie 2012, 11:23)

        Raret Vasile [anonim] i-a raspuns lui Mircea

        Sunt absolut de acord cu tine Mircea; Am totuşi un comentariu de făcut: aleşii noştrii nu trebue să fie "buni" sau mai puţin "răi" cum îţi doreşti tu. Eu cred că trebue să fie oameni responsabili conştienţi de misiunea ce li s-a încredinţat de popor şi să acţioneze pentru "BINELE" acestui popor. Orice gând ascuns, orice oportunitate personală urmărite, sunt împotriva celor care l-au votat, iar plata va fi cu atât mai grea. De ţimut cont.
    • +13 (23 voturi)    
      Si ce rezolvam? (Vineri, 13 aprilie 2012, 14:16)

      Vlad_ [utilizator] i-a raspuns lui Chris

      Prin nepasare nu rezolvam nimic.

      O sa iasa USL...
      Mai bine votam ceva nou, decat sa ma las reprezentat de Voiculescu, Nastase, Mazare, Udrea, etc.

      Sper ca Noua Republica sa se inregistreze ca si partid cat de curand.
    • +2 (10 voturi)    
      alegerile (Vineri, 13 aprilie 2012, 15:41)

      Titirez [anonim] i-a raspuns lui Chris

      Cred ca e cea mai buna solutie! Este foarte exact ce spui, legat de votul de la referendum. Nu poate nimeni sa imi anuleze votul de atunci!! Acum sa votez cu mana mea altceva decat atunci? imposibil!!!
    • +3 (7 voturi)    
      Din aceasta cauza... (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 8:48)

      dami365 [utilizator] i-a raspuns lui Chris

      Din cauza unui absenteism major a ajuns Hitler sa conduca Germania.Nu mergi la vot si apoi te plangi patru ani ca au ajuns la putere DD cu al sau OTV.
    • 0 (2 voturi)    
      răspuns (Luni, 16 aprilie 2012, 11:10)

      Raret Vasiel [anonim] i-a raspuns lui Chris

      Mă tot gândesc ce se va face România fără votul tău şi al nemurilor tale. Cert e că neinspirat ai votat până acum şi tot funcţie de "şpagă" vrei să votezi şi acum. După cum pui problema, mă îndoesc că eşti o persoană de calitate. Îmi pare rău că aşa trebue să te felicit de sfintele sărbători de PASTE:
    • 0 (2 voturi)    
      nu vota, n-are rost (Marţi, 17 aprilie 2012, 1:52)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui Chris

      pentru ca tu votezi fara sa te informezi. Daca citeai cu atentie ai fi aflat ca acel referendum nu se va pune in aplicare. A avut darul doar sa va scoata din casa in favoarea lui Basescu. Atat.
  • +16 (28 voturi)    
    mi-a placut intreviul ! (Vineri, 13 aprilie 2012, 12:46)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    mi-a placut intreviul !
    Rămâne să medităm asupra unor idei şi opinii exprimate !
    România modernă a fost creeată de profesionişti şi de intelectuali !
    Nu vrem să fie distrusă de sfertodocţii diplomaţi cu ştampila la apelul de seară !
    • +16 (18 voturi)    
      cert... (Vineri, 13 aprilie 2012, 13:39)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      ...este ca trebuie sa ne prezentam in numar mare la vot noi, cei care nu ne injosim la punga cu orez si sa votam mai mult cu mintea si nu cu inima ca la fotbal. Doar asa vom mai scapa de mincinosi.
      Votand aceleasi minciuni indiferent de cine le rosteste, vom aduce la putere acelasi tip de oameni iar viata noastra va fi si mai rea.

      O varianta ar fi independentii dar si acestia trebuiesc alesi cu multa grije. Macar mai diminuam din spiritul asta de gasca pe care il au partidele.
      • -2 (8 voturi)    
        sa votam mai mult cu mintea (Vineri, 13 aprilie 2012, 19:03)

        Mircea [anonim] i-a raspuns lui translativus

        Am vazut ca, in topul increderii, Basescu are 10%, de unde mai ieri era "presedintele tuturor romanilor". Se pare ca foarte multi s-au pacalit, de unde rezulta ca mintea nu-i chiar punctul lor forte. Asa ca, desi foarte justa, propunerea dvs. este irealizabila...
        • 0 (2 voturi)    
          iertare... (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 10:06)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

          ....dar sunteti pesimist.
          Acolo unde ratiunea lipseste, va triunfa pasiunea iar aceasta poate duce la dezastru.
          Trebuie doar sa capatam incredere ca noi, cei ce refuzam mita electorala, putem sa schimbam sistemul actual prin simpla prezenta voluntara la vot.
          Nu suntem prosti asa cum se straduiesc unii sa ne ameteasca. Suntem doar apatici.
          Daca vom cauta alternative, vom gasi.
    • +8 (10 voturi)    
      ...raspuns... (Vineri, 13 aprilie 2012, 13:48)

      ALTAN [utilizator] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      ..de acord...
    • 0 (2 voturi)    
      Explicatii simple la un limbaj prea elaborat (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 12:24)

      Explicitul [anonim] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      "Performanta, in nivel de pregatire, in competitivitate, in stiinta. In capacitate de a produce competitiv si inteligent. Atunci e o tara bogata." E absolut adevarat ce spune TRU dar asta inseamna un singur lucru : "Implicare", sa vrei sa faci ceva, sa actionezi, sa fii.Nu inseamna performanta intelectuala, nu inseamna sa ai bani. Doar sa fii pozitiv si sa vrei sa faci.Atat.
  • -8 (14 voturi)    
    FALSE (Vineri, 13 aprilie 2012, 12:48)

    false [anonim]

    Esti nerusinat pana la capat. Clar ca o sa se inchida robinetul la sinecuri, o sa-l revedem si pe ITM, cu fata lui de Institutul de Constructii-Montaj.
  • 0 (16 voturi)    
    nu imi vine sa cred ce citesc (Vineri, 13 aprilie 2012, 12:51)

    visio [utilizator]

    TRU s-a maturizat....incredibil...
  • -5 (11 voturi)    
    TRU : Miza este directia........... (Vineri, 13 aprilie 2012, 13:00)

    vulpcris [anonim]

    TRU : Miza este directia..............
    TRU si MRU se potrivesc precum petecu si gaura.
    TRU si MRU pot debita astfel de propozitii la nesfarsit ceea ce insa ei nu vor intelege niciodata este faptul ca nu vor ajuta cu nimic in plan real si material.
    Academic se justifica, intr-o biblioteca, la o consfatuire, etc; in viata reala acest gen de oameni nu pot ajuta cu nimic.
    • +9 (11 voturi)    
      cand oare? (Vineri, 13 aprilie 2012, 16:20)

      curios [anonim] i-a raspuns lui vulpcris

      cand UK, USA, Franta, Germania, Elvetia etc si-au format avutia nationala aveau guvern de stanga??? cate guverne de stanga, cati marxisti cu spume la gura au avut in perioada lor de glorie?Nu a refacut Maggie Thatcher o economie engleza prabusita de laburisti? a fost W.Churchill de stanga? a fost de Gaulle marxist? erau de stanga Adenauer si De Gasperi??
      • +5 (9 voturi)    
        desigur ca (Vineri, 13 aprilie 2012, 17:02)

        doi [anonim] i-a raspuns lui curios

        dreapta are dinamica cea mai mare.....dar am avut noi in ultimii 22 de ani vreun guvern de dreapta ???........si apoi sa prezinti lucrurile
        ca ori noi ori apocalipsa...mi se pare deplasat.
        Anarhia nu este posibila...dar societatea romaneasca avanseaza anevoios spre normalitate de una singura,fara clasa politica ,care traieste intr-o lume paralela si isi este autosuficienta fara sa-i pese de tara sau de oameni. Nu avem ambitii ,nu avem directie....
  • -1 (7 voturi)    
    Cronic (Vineri, 13 aprilie 2012, 13:04)

    Isidor_b [utilizator]

    TRu spune ca MRU are o intelgenta acuta. Sincer sa fiu, prefer unul cu o inteligenta cronica. L-am votat pe TB, nu votez la urmatoarele alegeri!
    • -2 (8 voturi)    
      alte masti, aceeasi piesa... (Vineri, 13 aprilie 2012, 14:33)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui Isidor_b

      Faptul ca Ungureanu s-a dat cu gasca PD-L spune totul despre "inteligenta" lui. E vorba doar de siretenie, insusire pe care o au si animalele.
      Eu am votat impotriva demiterii lui Basescu in 2007. E adevarat, m-am inselat. Timpul a dovedit ca PD-L-istii sunt cei mai abjecti politruci pe care i-a avut Romania, de aceeasi factura cu tortionarii comunisti.
    • +1 (3 voturi)    
      da (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 15:20)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Isidor_b

      In disperata situatie in care se gaseste Romania azi,intradevar avem nevoie de o inteligenta acuta!Sa dea Domnul sa nu ne captusim cu inteligente acrite(Ponta,Antonescu,D.Diaconescu)!
    • 0 (0 voturi)    
      Cronic-patetic (Vineri, 19 octombrie 2012, 0:42)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui Isidor_b

      Cred ca dl. Ungureanu a folosit atributul "acut", intr-un alt sens decat cel pe care-l etalati in comentariu. Nu cred ca este sensul dat de un doctor.

      Acut poate fi sinonimul lui ascutit, violent.

      ACÚT adj. 1. ascuţit, înalt, subţire, (reg.) ţiflitor. (Sunete ~.) 2. adânc, ascuţit, intens, mare, pătrunzător, profund, puternic, violent, viu. :D

      V-am dat un minus... Imi pare rau ca sunteti atat de dezamagit astazi, dar lumea n-a inceput si nu se sfarseste cu Traian Basescu :-) / Exista promisiunea unor noi lideri in politica romaneasca, de alt accent decat cel consacrat si acesta este un fapt imbucurator si de esenta pentru destinul Romaniei de astazi.

      Suntem intr-o guerilla politica.
  • +1 (9 voturi)    
    Domnule TRU (Vineri, 13 aprilie 2012, 13:13)

    Cornel [anonim]

    Virgula aia gresita pe care o considerati neimportanta, poate sa insemna ca statul ia 3,97 in loc de 39,7 unitati monetare redeventa pe unitatea de masura bun extras. Inmultind cu cantitatea extrasa, diferenta poate ajunge colosala. Neimportant, nu ?
  • +2 (8 voturi)    
    despre MIZE! (Vineri, 13 aprilie 2012, 13:14)

    geordan [anonim]

    cand ai o miza, ai si un plan: de unde pana unde, ca sa stii la ce sa te astepti si cum sa actionezi in consecinta - varianta 1, varianta 2, varianta N, in functie de necunoscutele realitatii de care se vorbeste... exista asa ceva? si atunci de ce ni se vorbeste de directie ca de o miza importanta ? unde este importanta in aceasta miza ?
    nu poti sa arunci niste pietre in apa, pe ici, pe colo si sa ai pretentia ca asa vei construi o insula, un continent. cu siguranta nu vei obtine decat niste valuri. trecatoare. cam in acest punct suntem, iar unii se mai si lauda cu asta...
  • +7 (17 voturi)    
    ... (Vineri, 13 aprilie 2012, 13:18)

    George [anonim]

    Bogatia nu-i totuna cu vorbele, cu fantasma pe care o plimba acum prin media reprezentantii USL.
  • 0 (12 voturi)    
    TRU+ unii si altii (Vineri, 13 aprilie 2012, 13:23)

    Momarlanu [anonim]

    Putini oameni intre noi cei de azi, de luciditatea si complexitatea lui TRU. Asa ca. stimate d-le Tapalaga, nu am cum evita sa te compar cu el. Dumneata nu "discuti",nu iei problema ca sa o sucesti pe toate partile alaturi de un interlocutor, dumneta te bagi in fata, vrei sa te remarci,sa fii luat in seama. Meteahna mare de tot. Cat casa de mare. Si nu esti singurul care practici ...fashion style. Sunt probleme atat de grave care plutesc deasupra Ro si care isi cer scadenta, incat ma mir cu cat elan de superficialitate se trece peste. Nu e de joaca si nu e de gluma,dar ne infioram de placere cand mai inghitim un" ekstazy" fortifiant pentru socializare politica de doi lei.
  • +5 (19 voturi)    
    Felicitari ptr.amindoi! (Vineri, 13 aprilie 2012, 13:30)

    Victor [anonim]

    Un interviu fara demagogii si "floricele pe campii".
    D-nul TRU, daca si-n politica practicata ar avea asemenea pozitii,atunci Ro.,cu asemenea capicitati,va avea un viitor frumos(bineinteles vorbind in comparatie cu trecutul construit de Iliescu,Nastase si Voiculescu).
  • -2 (16 voturi)    
    "MRU sa explice" (Vineri, 13 aprilie 2012, 13:32)

    costica [anonim]

    Ce sa mai explice?!
    Ca ne-a explicat cum e cu aia 170 000 Euro din Declaratia de avere castigati de sotia lui de la OMV ba din"consultanta medicala" conform Declaratiei de avere, ba din nu stiu ce proiect social in care a fost cooptata, conform celor declarate de MRU in interviul de la TVR, ba din calitatea de membru al Consiliului de Admisnistratie al Petromed-OMV, conform celor declarate de OMV !!!
    Cum sa-l mai credem, cand el azi spune una iar maine alta?!
    La fel cu privatizarea CupruMIn, azi spunea ce mare "succes", ce "febra a frenezie economiei Romaniei" datorata Guvernului venit de numai 2 luni care transmitea atata incredere, "succes" care a devenit un esec penibil in 3 zile !!!
    Ce sa mai credem la MRU ?!!
    Iar PDL e pe faras, disperarea portocalie s-a facut verde(!!!) de frica esecului din toamna lui 2012 !!!
    Gata cu minciunile, cu ipocrizia, gata cu incompetenta si cu clientelismul PDListi, ajunge !!!
    • 0 (2 voturi)    
      da (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 15:27)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui costica

      Daca as fi suporter OTV te-as proclama un om de buna credinta.Cum lucrurile enumerate de tine au fost lamurite,nu pot spune decat ca esti un tip istet si iti meriti toti banii! Pe mine nu mai "dus",hotuleee....
      • 0 (2 voturi)    
        si cum au fost lamurite lucrurile ?! (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 19:20)

        costica [anonim] i-a raspuns lui hot news

        Cum poti lamuri minciuna ?!
        Pentru ca acelasi lucru spus de 3 ori altfel NU poate fi adevarat decat 1 data !!
        In celelalte 2 cazuri este MINCIUNA!!!
        Cred in varian ta OMVului, iar cele 2 ale lui MRU sunt MINCIUNI !!!
        Minte ca si Traian Basescu!!

        Poate ne spui totusi, cum a lamurit, adica lamureste-ma si pe mine!!
        Asa afla si ceilalti care nu stiu inca ce lamurire a facut la cele 3 variante!!
        TREI !!!!!!!!!!!!
        Care este cea reala, adica ADEVARATA in opinia lui MRU ?!!!!!!!!!!!!
        Iar pe celelalte 2 cum le numeste , ca sunt COMPLET DIFERITE una de alta ?!!!!!!!!!!!!!
        • -1 (1 vot)    
          da (Duminică, 15 aprilie 2012, 11:34)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui costica

          Omule,daca tu crezi ca dupa explicatiile lui MRU,neadevarate fiind zici tu,scarbele cu dinti de lup nu l-ar fi muscat pana acum,te inseli groaznic!Se vede insa ca tu vrei sa fi mai catolic decat Papa! Logica ta pare, pentru multi,buna, dar ai construit-o pe omisiune si neincredere voita.Constat in aceasta zi sfanta ca ura(e transparenta)a ramas in sufletul tau la fel de puternica si aceasta ma determina sa nu-ti acord credibilitate!Intrand in logica ta banuiesc si raspunsul tau:"ma doare undeva de parerea ta". Daca dialogam ca surzii,nu ne vom putea corecta propiile nelamuriri si vom ramane adversari,ceea ce nu este normal.Normal ar fi sa gasim impreuna lipsurile politicienilor si sa- i eliminam prin vot.Partizanatul acesta facut pe simpatia fata de unul si antipatia fata de altul mi se pare al naibii de pagubos pentru noi!Culmea prostiei noastre este ca aceste simpatii si antipatii ne sunt inoculate de politicienii insasi si presa,nu ni le-am format noi insine prin propia noastra ratiune.
          • +1 (1 vot)    
            Lasa vrajelile (Duminică, 15 aprilie 2012, 18:48)

            costica [anonim] i-a raspuns lui hot news

            Spune cum a lamurit, care este varianta finala ?!
            Ce explicatii a dat MRU, eu sincer NU l-am auzit explicand cele 3 variante!!
            Explica-mi-le tu, te rog!!

            Adica, DE UNDE provin cei 170 000 Euro obtinuti de sotie, din Declaratia de avere a lui MRU ?!
            • 0 (2 voturi)    
              da (Duminică, 15 aprilie 2012, 22:34)

              hot news [utilizator] i-a raspuns lui costica

              Daca ar mai fi fost ceva dubii in privinta explicatiilor lui,fi sigur ca mentorii tai de la A3 si Realitatea nu i-ar fi dat pace!Daca nici acum nu pricepi pe mine te rog sa ma "eliberezi"!
  • +5 (19 voturi)    
    EXCELENTE RASPUNSURILE LUI TRU ! (Vineri, 13 aprilie 2012, 13:57)

    carat [utilizator]

    Raspunsurile lui TRU la absolut toate intrebarile lau fost extraordinare si ar trebui sa ne dea de gandit.
  • -1 (9 voturi)    
    GOGOMAN & RIGHT & VERDE (Vineri, 13 aprilie 2012, 14:11)

    PIXEL [anonim]

    Esti in gradina gresita,stimabile!
  • +2 (20 voturi)    
    bravo TRU (Vineri, 13 aprilie 2012, 14:46)

    gigel [anonim]

    Intradevar, daca USL ajunge la putere vom reveni la regimul fanariot din evul mediu
    Trebuie luate masuri exceptional pt a impiedica USL sa cistige alegerile
    Numai un guvern PDL poate asigura continuarea modernizarii si prosperitatea Romaniei
    Bravo Udrea
    Bravo PDL
  • +3 (11 voturi)    
    zori noi (Vineri, 13 aprilie 2012, 15:33)

    paganini [utilizator]

    incet,incet....apar figuri,CREDIBILE,pe scena politicii romanesti.Deci se poate !Avem oameni in perspectiva.......Doamne ajuta si da-i romanului mintea cea de pe urma !!!
  • -3 (9 voturi)    
    NU MAI PACALESTE PE NIMENI ! (Vineri, 13 aprilie 2012, 15:56)

    marchi [utilizator]

    TRU, daca nu stiti, este un fost activist comunist de joasa speta. A muncit cu gura din greu, la preamarirea comunismului, pana barca a inceput sa ia apa, la fel ca altii de teapa lui: Cristoiu, Tismaneanu si multi altii. S-a teleportat la Londra, dar pentru ca nu putea trai din sudoarea fruntii sau puterea bratelor , s-a aciuiat la PDL, europarlamentar, ca sa-si poata intretine familia la Londra. Dupa necesara reevaluare, are acum tupeul sa se erijeze in politician neprihanit. Pe cine crezi tu, mai uratanie, ca mai pacalesti ?
    • 0 (2 voturi)    
      da (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 15:35)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui marchi

      Daca nu ma "inseala memoria" TRU asta a fost secretarul particular al lui Iliescu prin anii *60!Hai ca esti caraghios!Si cand ma gandesc cati amarati "pun botul" la mizerii de acest gen...Imi este greata de indivizi de genul tau!
  • 0 (12 voturi)    
    putina jena (Vineri, 13 aprilie 2012, 17:38)

    marina [anonim]

    Dar de putina jena pentru rolul abject jucat de PDL in administrarea jafului de la Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor cand avem parte? Asta a propos de binele pe care l-a facut PDL natiei. Dar de exodul medicilor si jaful din sanatate, despre care presedintele CAS Lucian Duta spune ca nu poate fi controlat nu vorbim, domnule Tapalaga? Presupun ca nu, pentru ca prietenul Traian ar prefera sa nu raspunda. Si cata nerusinare poate afisa acest partid si actualul guvern eliminand restituirea in natura ca masura reparatorie pentru proprietari atunci cand stie ca nu poate plati despagubirile? Sau sa nu-p bagam pe Traian in amanunte din acestea prozaice, ca nu stie ce sa spuna....
    Este insa penibil ca PDL sa-si trimita propagandistii la inaintare ca sa ne sperie cu revenirea USL la putere si sa ne indemne sa votam raul mai mic. Sigur ca USL este o nenorocire, dar numai PDL este de vina ca am ajuns fara alternative. De ce ar fi Udrea si Prigoana mai buni decat Chiliman si Oprescu? Lumineaza-ne, Traiane!
    • -1 (5 voturi)    
      puterea n-are jena niciodata (Vineri, 13 aprilie 2012, 20:10)

      lucian [anonim] i-a raspuns lui marina

      cei urcati in virful trebii renunta, in diferite grade, dar renunta, la jena. Este intr-adevar o lipsa de alternativa chiar si in obisnuitul model romanesc de alegere a raului cel mai mic. La pretentiile sale intelectuale TRU pozeaza aproape in oracol si o da in Catzavencu "voi progresul cu orice pretz". Chestiunile tehnice nu conteaza, asa ca privatizam Cuprumin ca Psd la Petrom si dupa aceea chitzaim ca avem benzina scumpa pe petrol ieftin extras de sub noi. Extragem gaze de sist chiar daca la americani in decembrie 2011 s-au suspendat exploatarile in 15 state si 65 de orase din cauza poluarii..Ce se ofera la lozincile tembele din USL cu "jos Chioru" si pdl in afara legii? Crestere economica de 0,00tz% tot pe banii sclavilor romani din afara. Adevarat ca totzi politicienii sunt dalmatzieni dar si pdl a devenit unul negru cu picaturi albe. Poate independentzii pe care sa-i cunosti cit de cit sa fie o solutie. Ceva trebuie sa punem in locul lor (pdl, usl, otv-isti)
  • -2 (8 voturi)    
    Ce usor ... (Vineri, 13 aprilie 2012, 18:09)

    vasile [anonim]

    Ce usor este sa dai sfaturi, cand ai zeci de mii de euro in cont. Toti uita ca, inainte de 1989 Romania avea ECONOMIE. Ce-ati facut voi, astia, care va dati marii intelectuali ai neamului? De ce nu v-ati implicat, sa modernizati acea economie si s-o faceti competitiva! Ati preferat sa stati deoparte si sa scrieti editoriale, in timp ce TARA era distrusa de-alde Iliescu, Roman, Nastase, Basescu, Isarescu, etc. Nu-l simpatizez pe Dan Diaconescu, dar este timpul sa apara "altceva" in politica romaneasca. Este timpul reconstructiei nu a vrajbei. Chiar nu obsevati distrugerea acestei tari? Coborati in strada si in TARA si veti vedea DEZASTRUL.
    • +1 (7 voturi)    
      am coborat (Vineri, 13 aprilie 2012, 21:23)

      gelu [anonim] i-a raspuns lui vasile

      in strada si nu aveam loc de masini...
      Am mers la supermarket si n-am mai gasit carut liber...
      Pe DN 1 masinile merg bara la bara...criza mare dom'le !
      Jos Basescu !
      • -2 (2 voturi)    
        Ai coborat... (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 10:18)

        vasile [anonim] i-a raspuns lui gelu

        Ai coborat degeaba daca n-ai observat, ca o parte din cei de care te-ai impiedicat peste tot, sunt EVAZIONISTII. In orice tara din lumea asta, astia sunt la "mititica", nu unde spuneai tu ca i-ai intalnit. Ne place sa ne raportam la tarile civilizate, dar ne este tare grau sa respectam regulile de-acolo. Nicaieri in lume nu s-a facut ordine cu rugaminti. Pur si simplu s-a aplicat legea. Dar legi adevarate. Nu care sunt amendate imediat dupa publicarea in M.O.
        • -1 (1 vot)    
          Vasile, (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 14:07)

          gelu [anonim] i-a raspuns lui vasile

          Sunt de acord cu tine, dar cine sa faca legile si sa le voteze daca cei alesi sunt "in greva".
          Cine face zid in jurul celor anchetati, tipand "proces politic !" In Romania se fura din toate pozitiile, e sport national. Si dupa aceea tot ei se plang de corutie, spaga...
          Ce "liniste" era pe vremea lui Bombo si Ilici...frumoase vremuri, nu !?
          Ce promite procurorul ponta ? Ca-i baga la inchisoare cum ajunge la putere pe cei care "fac procese politice".
          Deci, ce alegem ?!
          La multi ani de Sf. Vasile !
          • +1 (1 vot)    
            Chiar... (Luni, 16 aprilie 2012, 11:25)

            vasile [anonim] i-a raspuns lui gelu

            Chiar nu vezi, ca sunt destui cetateni ai Romaniei mai buni de "n" ori, decat majoritatea celor care sunt acum in politica? Pe acestia trebuie sa-i convingem, sa ne conduca. Da, da pentru asta trebuie sa ne implicam. Recunosc ca si eu stau, acum, pe margine si chibitez. Dar daca, ne-am uni cei cu ganduri curate, si am face ceva in acest sens? Adica, sa facem o lista cu personalitatile din Romania, care ar merita sa conduca aceasta tara, si sa purcedem la ai convinge sa candideze. Ar fi o solutie. Nu crezi?
      • -1 (1 vot)    
        Sarmanul! (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 17:00)

        Fata Morgana [anonim] i-a raspuns lui gelu

        Basescu a umplut Bucurestiul de masini si a sustras carucioarele de le supermarket......
        Sarmanul!
    • +1 (1 vot)    
      da (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 15:40)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui vasile

      Ai dreptate, dar nu ne scoate ochii cu D.Diaconescu.Mergi si tu cu rationamentul lucid pana la capat!
      • -1 (1 vot)    
        Eu... (Luni, 16 aprilie 2012, 11:37)

        vasile [anonim] i-a raspuns lui hot news

        Eu "nu ti-am scos ochii" cu Diaconescu. Daca asta ai inteles inseamna ca nu am fost destul de clar. Eu vreau altceva decat este acum in politica. Vreau oameni politici responsabili care sa nu mai fure (cel putin sa o faca in limitele din occident, ca si acolo se fura!) si care, sa construiasca, nu sa distruga("reformarea statului"). Slava domnului, sunt destule personalitati in tara noastra care, daca ar fi convinse de noi cetatenii, sa se implice si in politica, Romania ar arata a tara, cel putin, normala. Uita-te la Albania! Ce au cetatenii albanezi in plus fata de noi? Nimic. Doar ca, nu stiu prin ce conjunctura, au in fruntea guvernului lor un OM RESPONSABIL si cu frica de Dumnezeu. Acum ai inteles?
        • -1 (1 vot)    
          da (Luni, 16 aprilie 2012, 19:31)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui vasile

          Acum,da,ai fost clar si la fel de clar iti spun ca si eu doresc acelasi lucru.Din pacate pentru noi,intelectualii adevarati au fost indepartati de campaniile murdare ale "cainilor politici" actuali cu presa subordonata!Oa menii inteligenti si de bun simt nu pot accede in politica pentru ca ei nu poseda calitati de politicieni(demagogie,curvie politica,ura,dispretul,minciuna,delatiune),nu pot lupta cu vechii securisti (azi politicieni sau sustinatori de politicieni),cu presa aceasta compusa din fosti liceeni cu bacalaureatul platit,medici neimpliniti,ingineri cu compasul rupt si alte asemenea specimene.Unii din acesti asazisi sau poate chiar adevarati intelectuali au pus botul la momeala clasei politice si aceasta ma inspaimanta! Un exemplu este D-l Hurezeanu, pentru care as fi pariat cu capul,este o mare dezamagire!N-asi fi putut crede niciodata ca va pactiza cu oameni ca Voiculescu,Vantu,Nastase sau Iliescu.Si totusi s-a intamplat si nu numai cu el.Pe de alta parte,nu inteleg cum tanara generatie se lasa asa de usor manipulata.Este o mare dceptie pentru mine sa vad cum tineri de 30-40 de ani prefera sa imprumute unitati de valoare decat sa le emita ei insisi.Nu putem schimba nimic in tara aceasta daca nu intorcem spatele acestei cohorte otravite(actuala clasa politica si presei ei aservite),si sa incercam sa gandim cu propia noastra minte.Stiu ca multi oameni ma vor injura,dar mai sper sa trezesc in unii un pic deindrazneala. CURAJ!
  • +2 (2 voturi)    
    Asteptand-o pe Alba ca Zapada (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 9:59)

    Justin Puscasu [anonim]

    De fiecare data, inainte de alegeri ni se flutura prin fata ochilor iluzia ca la vestiar se incalzeste, gata sa intre in joc, Alba ca Zapada, care va rezolva toate problemele.
    Pe buletinele de vot, ascunsi in spatele unor liste evazive, apar insa aceleasi curve de pe centura, mai batrane cu patru ani, mai murdare, mai cinice...
    Fratilor, la varsta voastra mai credeti in Mos Craciun si in Alba ca Zapada?
  • -1 (3 voturi)    
    ce dezamăgire! (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 10:00)

    A.Crunt [anonim]

    Cât de populist a ajuns TRU! Primul răspuns m-a îngrozit, pur şi simplu! Aspectul ecologic şi aspectul umanist au ajuns nişte simple pretexte?!?! Ce sens are o dezvoltare economică care ignoră aceste aspecte? Vă spun eu: are sens pentru câţiva, cei care scot profitul.
  • -1 (3 voturi)    
    crestere economica (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 11:50)

    Alex [anonim]

    Si cum sa faci crestere economica decat prin investitii, cum statul nu are bani de asa ceva poate sa faca parteneriat public privat din care sa incaseze mai bine de jumatate din profit si sa nu investeasca nimic
    • 0 (0 voturi)    
      PP-LC ştie de unde să scoată banii. (Marţi, 16 octombrie 2012, 1:16)

      donjoe [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      Şi apropo: cine vrea impozitarea agresivă a baronilor pentru formarea unui fond naţional de investiţii în infrastructură trebuie să susţină Legea Cojocaru votând PP-LC (sigla cu 3 spice), adică PP-ul original, faţă de care PP-DD e doar o clonă populistă creată de un baron mincinos ca toţi ceilalţi.

      Singurul motiv pentru care PP-DD e mai cunoscut e că preşedintele partidului are propria televiziune prin care să mintă cu nesimţire. Adevăratul PP a fost întodeauna PP-LC (sigla cu 3 spice).
  • -2 (4 voturi)    
    Votez cu USL, numa' d-al dracu' ! (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 13:23)

    Votantul [anonim]

    Sa scap de PDL.
    Au avut cea mai dezastruoasa si mincinoasa guvernare.
    Mi-e greata si sa ma gandesc la personaje precum Basesc, Boc, Udrea, Videanu si restul gastii portocalii.
    Nu ca ar fi USL-il cu mult mai breaz, mai ales ca nu are viitor ca uniune, insa prea mi-e scarba de pedelisti si de ceilalti lingai (UDMR, UNPR).
    Dintre doua greturi, o aleg pe aceea pe care inca o mai pot stapani.
    Cam asa stau lucrurile, pentru mine si multi ca mine.
    • -1 (3 voturi)    
      da (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 15:43)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Votantul

      Daca tu votezi USL de al dracului,eu votez USL pentru ca vreau sa-i vad rupandu-si gatul nu pentru 8 ani ci pentru 20 de ani!Na ca ti-am tras-o!
  • +2 (4 voturi)    
    Foarte bine (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 15:43)

    maria [anonim]

    "Votantule"asa sa faci .Ce face omul cu mina lui se numeste lucru manual.Cine nu te lasa sa votezi cu usl.?Dar nu te mai mindri cu asta ca prostia nu e o virtute.Intre timp poate -ti mai trece si greata.
    • -1 (1 vot)    
      da (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 17:33)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui maria

      Eu te-am gratulat spunandu-ti ca esti istet si tu tii sa ma contrazici.A fost o ironie si atat!"Iubesc" atat de mult USL incat i-as vota numai ca sa-i vad rupandu-si gatul!
  • -2 (2 voturi)    
    Exista si alte solutii (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 16:15)

    Horatiu i-a raspuns lui Votantul [anonim]

    Cea mai dezastruoasa si mincinoasa guvernare a fost a PSD-ului, atunci s-au pus bazele situatiei de acum. Si PDL si UNPR sint desprinse tot din PSD si reprezinta doar cireasa de pe "tortul" facut de PSD. Dintre doua greturi nu trebuie sa alegi nici unul, ai varianta sa alegi ceva nou, de fapt tot timpul a existat aceasta varianta. Sintagmele "cine-s astia?" sau "n-am auzit de ala" sau "aia n-au experienta" sau "mai rau sa nu fie" trebuie sa dispara din mintile oamenilor si trebuie avut curajul de a vota ceva cu totul nou, este singura sansa ptr. primenirea clasei politice si inlocuirea nenorocitilor care de 22 de ani se rotesc prin partide si ne conduc asa cum ne conduc. De exemplu, miscarea intitulata Noua Republica va deveni in curand partid si este formata din oameni care nu au fost implicati in politica de doi bani care ne-a adus unde sintem. Este deprimant si dezamagitor faptul ca lumea s-a resemnat pur si simplu si asteapa revenirea la putere a unora despre care stiu ce le poate pielea si stiu ca nu-s ok. in loc sa se gandeasca la niste solutii simple si logice.
    • -1 (1 vot)    
      da (Duminică, 15 aprilie 2012, 11:47)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui Horatiu i-a raspuns lui Votantul

      Omule,sunt intrutotul de acord cu tine,astept si eu aparitia acestui partid,sigur il voi sustine si ca membru,daca e nevoie.Logica mea este construita pe faptul ca actualmente nu avem aternativa,ca nu putem sa-i eliminam fizic pe acesti nenorociti,nici nu sunt adeptul unei asemenea ineptii,si atunci m-am gandit ca in actuala conjunctura economica mondiala,nenorocitii se vor sinucide singuri.In fond am dreptul la aceasta disperare,oricum ,momentan nu zaresc nici o luminita.
  • +1 (3 voturi)    
    Sunteti complet rupti de realitate (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 16:39)

    gogol [anonim]

    PDL va pierde puterea clar, cine stie daca dupa aia va mai fi partid sau nu. O pierdeti domnule TRU pentru ca v-ati rupt complet de popor, ati uitat si ce ati promis si trebuia sa faceti. Ati crezut ca tot ce v-a oferit poporul asta ca incredere va ramane la infinit. Discursuri in care ce rau e ca vin ceilalti am mai auzit, si culmea la Nastase pe care il infierati acu. Alternanta la guvernare nu poate decat sa asigure viata unei democratii inca tinere si supuse atat de mult unor derapaje. Ne amenintati domnule TRU cu directia Romaniei, cu intreruperea legaturilor "cate sunt" cu Europa? pai daca nu ma insel, si nu ma insel intre 2000 si 2004 am intrat in NATO apoi am inchis capitolele de aderare cu UE, ambele deziderate facandu-se in urma unui efort diplomatic consistent, efort facut de un guvern de stanga. Oare daca in franta va castiga stanga, dupa cum este tot mai probabil, asta va insemna o tragedie pt franta? sau este un proces normal.
    Nu ne doare domnule TRU ca v-am votat, si ca intr-un fel sau altul cand v-am acordat increderea noastra si votul nostru ne-am inselat amarnic, ne asumam cu demnitate asta, dar ne doare rau ca va comportati cu noi de parca am fi niste prosti si nu pricepem. BA PRICEPEM, AL NAIBII DE TARE PRICEPEM, si asteptam asa cum am stiut de veacuri sa asteptam ziua rafuielii. Mai aveti sansa sa va puneti cenusa in cap in ceasul al doisprezecelea, asta poate ar mai salva cate ceva, altfel se va alege praful.
    • 0 (4 voturi)    
      da (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 17:38)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui gogol

      Se spune ca ,cainele moare de alergatura si prostul de grija altuia. Nu sunt sustinator PDL,dar lasa-ne cu nemernicii tai caci ii cunoastem de peste 20 de ani.Spune-ne bancuri noi,acestea-s vechi si proaste!
      • -2 (2 voturi)    
        nu (Sâmbătă, 14 aprilie 2012, 21:25)

        gogol [anonim] i-a raspuns lui hot news

        pacat ca nu esti sustinator PDL, ai profilul potrivit. tot ce este ok sau de apreciat e pentru tine doar un banc vechi si prost. Nu ma indoiesc ca tot ceea ce reprezinti tu e doar un banc nou si bun.
        • -1 (1 vot)    
          da (Duminică, 15 aprilie 2012, 12:05)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui gogol

          Ironia ta este de slaba calitae,ce am spus eu nu este un banc ci un proverb vechi si nu neaparat romanesc.Citeste postarea lui Horatiu,un pic mai sus,cu toata sinceritatea daca esti capabil,si vei vedea ca am dreptate.Nu stiu cati ani aveai la revolutie,banuiesc ca nu multi,caci altfel stiai cum au ajuns acesti descreerati la putere.Daca imi explici,plauzibil,cum a ajuns un biet profesor universitar la asemenea bogatie,recte A.Nastase,fara a avea o afacere ,fiind demnitar,atunci retrag tot ce am afirmat.Am dat un singur exemplu! Nu sunt Alfa sau Omega dar incerc sa-mi pastrez demnitatea de om,sa nu devin pudel de companie pentru politicieni mafioti.Daca pana la 63 ani nu am cedat, nu o voi face nici acum.
          • -1 (1 vot)    
            Dan i-a raspuns lui gogo12 (Duminică, 15 aprilie 2012, 19:33)

            danandreri [anonim] i-a raspuns lui hot news

            Mult stimabile nu uita cine a fost socrul acestui domn.
  • 0 (2 voturi)    
    TRU a simtit ego-ul lui MRU (Duminică, 15 aprilie 2012, 9:32)

    mirel [anonim]

    TRU face una sau doua aluzii destul de transparente la ego-ul lui MRU. Finalul e concludent: dusmanul cel mai redutabil al unui politician este el insusi. Nu neaga referirea lui Lazaroiu la aroganta primului ministru. Poate ca, acum, pojghita de aroganta este un mod de a se apara, un fel de platosa. Nu se bucura de sprijin total, poate nici macar pe jumatate cat ar fi sperat, din partea PDL si nu are experienta unui politician trecut prin ciur, gen Berceanu, a carui semnatura incriminatorie liseste cu desavarsire pe orice document cu iz penal...
  • +1 (1 vot)    
    a (Duminică, 15 aprilie 2012, 16:23)

    a [anonim]

    dar de ce sa nu se voteze? e normal ca oamenii sa se exprime liber , sa isi creeze singuri viitorul prin alegerile facute
  • +1 (1 vot)    
    Resurse? (Luni, 16 aprilie 2012, 9:29)

    santinela [anonim]

    Care resurse sa le mai controleze ? Ai tai au dat tot si mai incearca.Un singur lucru bun va fi dupa alegeri.Nici d r a c u nu va mai auzi de voi !
  • +1 (1 vot)    
    SANCHI (Luni, 16 aprilie 2012, 11:47)

    STAN PATITU [anonim]

    Sobolanul a intrat in vrie pentru ca simte ca-i scapa ciolanul... Am ajuns sa ne conduca tot felul de strambi, chiori, etc. Auzi la el nu conteaza ca dam pe nimic resursele putine ale tarii. Dar generatiile viitoare de ce sa nu mai aiba nimic? De ce nu propun modele inspirate de tari sarace in resurse cum este Japonia? De ce trebuie sa vindem tot ce mai avem ? Ce legatura are jaful asta cu dezvoltarea? De ce nu citesc astia si ce gandesc specialisti de frunte in economia mondiala ? Nu vreau eu sa sustin acum care ar fi linia dar in nici un caz cedarea resurselor nu este calea. Din contra resursele trebuiesc consumate cu moderatie pentru ca nu se termina lumea cu noi. Pe scurt, jos labele schimonositilor...! Natura ne da un semn clar despre sufletul vostru...
  • 0 (0 voturi)    
    Miza este SENSUL (Luni, 7 mai 2012, 14:47)

    ARU [anonim]

    Orice directie are doua sensuri; TRU, MRU si alte xreuri ne vand pielea ursului din padure; directia este buna dar sensul este gresit...
  • -1 (1 vot)    
    VOTAT-MRU (Joi, 30 august 2012, 18:29)

    cccr [utilizator]

    Ar fi bine alianta creata de Noua Dreapta sa se voteze separat pe lista.Votantii din teritoriu voteaza PERSOANA -nu partidul.Acum partidele care au guvernat au avut o prestanta dezastruoasa toate.Altele mai mare,altele mai mica.Sigur-usl-srl este cap de linie.Pnl ni exista-a DEVIAT DE LA DOCTRINA pentru mofturi personale.Psd-este pe masa de operatie,Pdl este in soc hipotermic,DDD in direct -are sustinatori/poate merita luat in serios-nu stiu/.Alegatorii clasei de mijloc nu prea au pe cine alege.Mesajele politicienilor sunt indreptate doar catre MULTIME/Nu o sa folosesc alt cuvant/-pungile cu pomeni,bani.TREBUE TRANSMIS UN MESAJ CLAR TUTUROR VOTANTILOR.Ganiti-va D-le UNGUREANU bine cum si care sa fie el.Romanii nu sunt prosti cum ii considera politicienii-ei oricum voteaza in marea lor majoritate cum doresc,doar ca nimeni nu crede acest lucru.Romania trebue si poate deveni o TARA MODERNA.Bazele sunt puse.Mai este un pietroi de aruncat la vale-usl,care clar v-a ma strivi ceva,dar tavalucul deja pleaca...Curaj mai mult,ca inteligenta si bun simt aveti suficient.Si sigur veti obtine o Mare victorie!
  • 0 (0 voturi)    
    sugestie (Miercuri, 7 noiembrie 2012, 1:47)

    dreptate [utilizator]

    Mai domnule ungureanu,

    DUMNEAVOASTRA SI CELORLALTIN DIN GASCA DUMNEAVOASTRA AM UN SINGUR LUCRU SA VA SPUN, ASA CA SI SIMPLU CETATEAN :
    "DATI BAH BANII-NAPOI !!!!!! "
    VA MULTUMESC.
  • 0 (0 voturi)    
    mi-am gasit votatul (Marţi, 20 noiembrie 2012, 18:46)

    ardei ioan dacu [anonim]

    votati psdm-miron cozma din date ce am pina acum e partidul ce va schimba numele tarii in dacia[ cum era firesc sa se cheme de la inceput dar blestema....sc. ardeleana ne-a intors istoria]iar noi daci sa ne numim[cine vrea sa ramina roman e treaba lui]spiritul daci e pe calea lui nimeni nu il poate opri.votati munca votati dacia/regat votati onoua capitala [sibiu medias brasov sf. gheorghe] votati o noua impartire in provincii dace votati aurul dacilor de la rosia m.si apuseni scos de mesterii nostri minieri votati lg. avarilor[peste noapte]ce averi urite si-au facut ..votati dacia/daci=psdm-votati auru daciei sa nu ajunga la k..


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică