Kelemen Hunor: E nevoie de un protocol al Coalitiei pentru ca Guvernul sa functioneze. Vrem infiintarea Facultatii de Medicina Tirgu-Mures si continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania

de Red. Stiri     HotNews.ro
Marţi, 7 februarie 2012, 18:12 Actualitate | Politic


Kelemen Hunor, presedintele UDMR, a declarat marti ca partidul sau va sustine Guvernul Ungureanu daca protocolul Coalitiei PDL-UDMR-UNPR-minoritati va contine citeva "propuneri punctuale", printre care infiintarea Facultatii de Medicina Tirgu-Mures, continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania si dezvoltarea infrastructurii.

"In programul de guvernare vor mai fi citeva propuneri, decizia noastra va fi pusa in practica in seara asta si vom inainta lista membrilor guvernului daca propunerile noastre vor fi acceptate", a adaugat seful UDMR.

"Stabilitatea politica e esentiala si poate fi sustinuta doar daca exista o guvernare responsabila, care sa asigure recuperarea pierderilor salariale. Vom discuta dupa primul trimestru cresterea salariilor, doar daca se va realiza cresterea economica", a mai spus Kelemen Hunor.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3179 vizualizari

  • +9 (13 voturi)    
    infiintarea Facultatii de Medicina Tirgu-Mures (Marţi, 7 februarie 2012, 18:16)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    infiintarea Facultatii de Medicina Tirgu-Mures cu predare in Limba Maghiara ! va rog sa specificati clar !
    • -1 (11 voturi)    
      Cu respectarea legii invatamantului. (Marţi, 7 februarie 2012, 18:48)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      Daca se respecta legea invatamantului,de ce nu.
      • +10 (12 voturi)    
        Medicina e o limba universala (Marţi, 7 februarie 2012, 19:29)

        UDMR vrea bantustan pt maghiari [anonim] i-a raspuns lui mircea

        La fel ca matematica, poti practica medicina indiferent in ce limba ii urmezi cursurile, in orice tara din lume.

        Cererea UDMR e o grosolanie provocatoare, Romania are alte prioritati decat infiintarea a inca unei facultati de medicina din banii publici.

        Budapesta sa scoata bani si impreuna cu extremistii maghiari sa faca facultate privata de medicina la Tg. Mures, separata de aceea care exista deja, asa macar se va vedea clar valoarea uneia si alteia si mai ales obiectivul real, acela de a ghetoiza din ce in ce mai mult un teritoriu, pe criterii etnice.

        Maghiarii sa ceara bani publici din Ungaria daca vor invatamant separat pt medicinisti. As intelege pt Istorie sau Literatura, dar pt Medicina mi se pare un act injositor si injurios.

        Care sunt maghiarii carora le este greata sa invete medicina cu profesori romani? Adica vin studenti din Franta sau Italia sa faca medicina in Romania cu profesorii nostri si maghiarii de la noi nu suporta?

        E o rusine cererea UDMR si arata cam la ce nivel a ajuns 'politica' acestei organizatii culturale etnice (dupa statut asta e UDMR, nu e partid, ci doar tolerata ca partid).

        Cat despre autostrada zisa Transilvania, fosta Bechtel (merci Nastase-7case pt gaura la bugetul Romaniei!), daca sunt fonduri UE pt asta, e ok, daca nu in nici un caz nu trebuie bagate miliarde de la bugetul public, Boagiu a procedat excelent si eficient dand prioritate autostrazilor finantate de UE, pe coridoare pan-europene recunoscute!

        Si terminati cu populismele de doi bani, salariile cresc in privat pt ca se munceste, la bugetari nu pot creste decat daca exista mai putini prin birouri si stau mai putin la cafele.
        Dati afara 200.000 de incompetenti de prin primarii, prefecturi, ministere si alte agentii si atunci veti put
        • -2 (4 voturi)    
          OK (Marţi, 7 februarie 2012, 20:14)

          marcus [anonim] i-a raspuns lui UDMR vrea bantustan pt maghiari

          Ok, dar atunci maghiarii sa nu mai plateasca impozite Romaniei.

          "La fel ca matematica, poti practica medicina indiferent in ce limba ii urmezi cursurile, in orice tara din lume."

          Pai atunci romanii de ce nu invata medicina in japoneza?
          • +3 (3 voturi)    
            Desi sunt roman,v-as da.... (Marţi, 7 februarie 2012, 21:16)

            Cristian [anonim] i-a raspuns lui marcus

            Autonomie economica..
            In acest caz se platesc toate intrarile de energie,de gaz,acces sosele,etc,tot ce primiti de la romani.
            Impozitele va raman acolo,normal.
            Iti garantez ca in 3 luni va papati intre voi sau re-emigrati.
            Sau ii papati pe aia care v-au bagat in cap.
            Daca vrei argumente suplimentare,uita-te pe contributia la PIB anuala a Harghitei si Covasnei.
            Daca stii ce-i ala PIB.
            • 0 (2 voturi)    
              De acord cu facultatea ! (Miercuri, 8 februarie 2012, 8:42)

              vamaiot [anonim] i-a raspuns lui Cristian

              Sunt de acord cu infiintarea facultatii de medicina Targu-Mures ... cu un mic amanunt sa functioneze la Vaslui !!!
          • +2 (2 voturi)    
            si mai ce vreti (Marţi, 7 februarie 2012, 22:49)

            tepes [utilizator] i-a raspuns lui marcus

            Si daca platesc impozite ce.Unde te trezesti ma Markusz ,daca nu vor sa plateasca impozite la timp vor venii cu majorari.Si daca platesti totusi impozite crezi ca poti sa faci ce vrei? mai apucatule traiesti intr-o tara si acea tara are niste reguli clare pe care trebuie sa le respecti nu sa le interpretezi.Romania bade nu-i o tundra o stepa cu cai si capre ori te cheama inapoi trecutul?.
        • -3 (7 voturi)    
          pentru ca (Marţi, 7 februarie 2012, 20:16)

          muhahha [anonim] i-a raspuns lui UDMR vrea bantustan pt maghiari

          "Medicina e o limba universala"
          Perfecta dreptate ai, dar as avea cateva obiectii fata de cele scrise in mesajul tau - mai ales ca acolo am terminat medicina, sunt maghiar targumuresean si lucrez ca medic rezident tot in Tg Mures. Nu este tot una daca se preda in limba ta materna (sau in engleza la studentii din occident, cei mai multi la Tg. Muressunt din Suedia), pentru ca intelegi mai bine principiile si tot materialul daca ti-se preda in limba materna - asta nu se lasa de discutat.
          In rest numai bine si sanatate!
          • +4 (4 voturi)    
            sanatate va doresc si eu. (Marţi, 7 februarie 2012, 23:09)

            tepes [utilizator] i-a raspuns lui muhahha

            Da, dar Tirgul Mures este in Romania. cred ca intelegi ce vreau sa spun doar esti medic nu?.Si ar mai fi ceva ,argumentul tau nu tine,sa ma explic.Sa zicem ca un grupde minoritari de ex.cea tiganeasca vor o universitate de orice fel exclusiv in limba romanes adica tiganeasca ca doar platesc taxe nu?si mai sint multe minoritati si nu-i poti discriima.Domnule doctor cu respect,pe linga drepturi mai sint si obligatii,de ex.si aceea de a invata limba-oficiala a statului in care traiti si munciti ca doar aici nu-i turnul babel.
    • +6 (8 voturi)    
      Viziune (Marţi, 7 februarie 2012, 18:59)

      cristi767 [utilizator] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      De ce nu o fac la Oradea si sa aiba in obiectiv sa faca ceva de calitate, astfel incat sa atraga si ungurii de peste granita?! Asta daca tot e in maghiara.

      PS: Sunt oradean, nu-mi plac ungurii (daca vorbim la modul subiectiv) dar imi plac ideile bune care pot aduce plus valoare (daca vorbim la modul obiectiv).

      In rest, tot ca oradean, nu pot decat sa salut orice demers care sa preseze constructia autostrazii Transilvania.
    • +4 (6 voturi)    
      ok (Marţi, 7 februarie 2012, 19:44)

      Vlad C [anonim] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      Si totusi, cine ii opreste sa-si faca ce facultate vor ei, in ce limba vor ei?
      • +1 (1 vot)    
        interesul poarta fesul. (Marţi, 7 februarie 2012, 23:22)

        tepes [utilizator] i-a raspuns lui Vlad C

        Ei Vladimire aceasta facultate are un nume recunoscut in toata Europa.Si atunci iti zic vezi care este interesul lor?vor institutii de stat cit mai multe (tehnica pasilor marunti) in limba-maghiara pt.a putea la un moment dat (conjunctura internationala nefavorabila Romaniei sau santaj la care asistam de ceva vreme fara sa le dam peste bot) sa declare limba maghiara a doua limba OFICIALA in Transilvania ce urmeaza?e lesne de inteles.
    • +3 (3 voturi)    
      Facultate de Medicina la Tg Mures exista deja! (Marţi, 7 februarie 2012, 21:05)

      a [anonim] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      La Tg Mures este deja o univ. la care se preda atat in lb romana cat si maghiara iar seminarii, lab si alte activitati se fac in lb romana. ce se cere infintarea unei univ de stat in lb maghiara.

      ideea e ca ei ar dori sa ramana si cu acreditarea aracis obtinuta deja. de ce? pt ca altfel nu ar reusi sa obtina creditare la fel cum nici univ in lb romana nu ar reusi acelasi lucru. ce nu se spune ! ca si la medicina s-ar dori ca in saloane sa se vorbeasca maghiara. chiar daca eu ca si bolnav nu stiu maghiara. ca o parte din studentii maghiari nu ar dori acest lucru la fel cum sunt si voci din randul profesorilor maghiari care inclina sa ramana univ la organizarea actuala.

      pana la urma cred ca e in intersul tuturor sa nu se schimbe actuala organizare dar cine stie ce o sa aduca noul guvern.
    • +1 (1 vot)    
      nu intelegi (Marţi, 7 februarie 2012, 22:09)

      zipper [anonim] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      ei vor facultate in maghiara in tg mures pentru ca sa creasca populatia de etnie maghiara in judetul tg mures de la 47 % cam asa cred la 70-80% si asa controleaza si judetul ala UDMR-ul :)
      Simplu si logic nu ?:)
    • 0 (0 voturi)    
      medicina (Miercuri, 8 februarie 2012, 10:07)

      dorin valeriu [anonim] i-a raspuns lui PSD-erbedeul

      Pai asta exista din 1945 ! De fapt vrea s-o desparta de sectia in limba romana infiintata in 1963. Absurdul dus la extrem ! Si uite cum, cu false probleme, se poate incinge din nou problema etnica !
      Tin sa va anunt ca cca 25% dintre studentii dela Facultatea de medicina din Oradea sunt de etnie maghiara. Oamenii astia au preferat sa studieze acasa la ei, fara sa le pese prea mult de limba in care invata. Cam tot asa e si la Cluj, Timisoara si Arad. Si atunci, pentru ce aceasta cerere absurda. Asta in vreme ce zeci de mii de tineri din Romania invata in universitati din strainatate, fara a se simti handicapati ca invata intr-o limba straina !Chiar credeti ca un ungur normal la cap din Timisoara va merge la Targu-Mures la medicina ?
  • -5 (9 voturi)    
    ok (Marţi, 7 februarie 2012, 18:22)

    gagiuca [anonim]

    eu sunt de acord ..
    e onorabil ce solicita..
    • +3 (7 voturi)    
      adica (Marţi, 7 februarie 2012, 19:01)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui gagiuca

      solicita ca din banii de la buget sa se finanteze invatamant in limba maghiara, ok sunt de acord dar, sa faca si facultatea de mecanica in limba Urdu, si sa se infiinteze si universitatea cu predare in limba Bantu sa sprijinim toate minoritatile nationale
      • 0 (0 voturi)    
        pentru exactitate (Marţi, 7 februarie 2012, 20:09)

        dan [anonim] i-a raspuns lui daniel

        La UMF Tg.Mures cursurile se tin in l.maghiara-doar lucrarile practice sunt in l.romana - lucru de inteles ,deoarece in spitale pacientii sunt amestecati ,nu sunt separati pe etnii...sau poate asta se vrea ,ca tot lucreaza dl. Ridli la legea sanatatii -spitale etnice?
      • 0 (2 voturi)    
        ? (Marţi, 7 februarie 2012, 20:16)

        mexx [anonim] i-a raspuns lui daniel

        Arata-mi 1 milion de vorbitori autohtoni de urdu si bantu.
        • +1 (1 vot)    
          cauta-i (Marţi, 7 februarie 2012, 21:03)

          daniel [anonim] i-a raspuns lui mexx

          in africa sunt peste 10 milioane, eu zic sa ne gandim si la ei ca nu putem sa ii lasam asa fara universitati in limba lor
        • +1 (1 vot)    
          mexx vax (Marţi, 7 februarie 2012, 23:35)

          tepes [utilizator] i-a raspuns lui mexx

          Vrei un milion de autohtoni ?ce este greu sa-i observi?o univ. in limba rromanes ti-ar suride?de fapt in Tg.Mures peste jumatate din maghiari sint tigani vorbitori de maghiara,vezi ultimul recensamint.
  • +7 (9 voturi)    
    evident (Marţi, 7 februarie 2012, 18:52)

    alip [utilizator]

    Poate cine vrea sa numeasca asta negociere, dar mie mi se pare santaj. Ce are nominalizarea unui guvern cu o facultate de medicina? Cum ar veni aveti nevoie de noi, asa ca profitam sa ne rezolvam alte treburi. Deci ei nu sunt acolo sa guverneze tara, ci sa obtina avantaje. Rusinos. Ce caractere mizarabile.
  • +7 (7 voturi)    
    si... (Marţi, 7 februarie 2012, 18:59)

    alex [anonim]

    Cu multi din membri propusi pentru noul guvern care au facut facultatea la "particulari" cred ca poate si UDMR-ul sa fac o facultate de medicina "privata" cu predare in ce limba vor ei.
  • +3 (9 voturi)    
    beurk! (Marţi, 7 februarie 2012, 19:04)

    Codruta N [utilizator]

    A facut PRAF Ministerul (in)Culturii - MERITA sa devina vicepremier!!!
    "Autostrada Transilvania", huh? Io propun sa faca un viaduct, DIRECT catre Budapesta - in felul asta ar putea sa-si vada si de visele separatiste, n-ar mai trebui sa traverseze cateva judete romanesti! >:

    Singurul lucru "bun" ar fi cel cu Facultatea de Medicina de la Tg. Mures (unde au existat tot timpul specialisti buni) - dar parca exista una, de pe vremea lui ceashka? Pe aia au desfiintat-o? or uat?
  • 0 (4 voturi)    
    cereti orice ca acum e momentul !!! (Marţi, 7 februarie 2012, 19:31)

    costica [anonim]

    Basescu a transmis mesajele necesare, MRU va ceda, altfel nu trece Guvernul, cereti inclusiv autonomie teritoriala, ACUM e momentul !!!
    Cereti !!!!
  • +5 (5 voturi)    
    Facultatea de medicina din Tirgu-Mures (Marţi, 7 februarie 2012, 19:54)

    Silvi [anonim]

    La Tirgu-Mures exista facultate de medicina de mult timp. Daca se refera la infiintarea unei facultati de medicina in lb. maghiara, mi se pare o idee absurda. Si nu pentru ca as fi impotriva invatamintului in limba materna, ci pentru ca un medic trebuie sa se inteleaga cu toti pacientii pe care ar putea sa-i aiba, indiferent de limba pe care o vorbesc acestia. Iar singura limba pe care o vorbeste toata lumea in Romania (mai corect sau mai putin corect) este limba romana.
    • +2 (2 voturi)    
      UMF (Marţi, 7 februarie 2012, 20:20)

      athos [anonim] i-a raspuns lui Silvi

      Nu, se refera la infiintarea liniei maghiare la UMF, ca despre asta e vorba. Nu despre o universitate separata.

      "La Tirgu-Mures exista facultate de medicina de mult timp."

      Poate nu stii, dar UMF (initial cu predare exclusiv) maghiara)din Tg-M s-a desprins din Universitatea Bolyai din Cluj, in 1948.
      • +2 (2 voturi)    
        Medicina (Marţi, 7 februarie 2012, 20:45)

        Silvi [anonim] i-a raspuns lui athos

        Nu are importanta daca se refera la infiintarea unei facultati separate sau a unei sectii in cadrul celei existente, dar cu predare in limba maghiara. Ideea este ca medicina nu este un domeniu care sa se preteze predarii intr-o limba minoritara, oricare ar fi aceasta, datorita necesitatii de comunicare cu toti cei ce pot apela, in diverse cicumstante, la serviciile medicale.
  • +1 (1 vot)    
    o specificare (Marţi, 7 februarie 2012, 20:42)

    corvus_coraX [utilizator]

    ca fost absolvent la respectiva facultate țin să precizez că și acum există secție de predare în limba maghiară! de ce trebuie facultate separată?! să nu se intoxice cumva firavii studenți maghiari de la cei români?!

    delirul separatist îmbracă uneori aspecte ridicole! unde va lucra un medic care cunoaște exclusiv limba maghiară?! doar în lcuri unde se vorbește exclusiv maghiara. pentru că, în românia, trebuie să deservească și pacienți români. pentru că pacienții sunt în primul rând oameni și abia apoi maghiari sau români

    P.S. am avut odată la urgențe un bărbat din secuime. nu știa boabă română. nu și-a adus translator iar eu rup doar câteva vorbe în ungurește. nu mă puteam înțelege nicium cu el. cred că se înjura singur că nu știa românește. a trebuit să sun un asistent de la salvare maghiar care nu s-a foarte bucurat și i-a spus câteva vorbe (grele!) pacientului

    elocvent, nu?!

    silvi are dreptate, targu-muresul nu a avut până în 1948 facultate de medicină. deci, dacă hunor vrea facultate separată, să dea verestoy bani din pădurile tăiate, să trimită orban, să cotizeze cotizanții udmr. facultate particulară, no problem
    • +1 (1 vot)    
      Mda (Marţi, 7 februarie 2012, 21:05)

      jonny [anonim] i-a raspuns lui corvus_coraX

      La universitatea John Hopkins din SUA exista cursuri de spaniola pentru studentii medicinisti. Nu pacientii sunt obligati sa invete engleza, ci medici invata limba lor materna, ca sa poata vorbi cu ei. Ca doar pacientul e pe primul loc, nu medicul. Medicul e personal de deservire in societate.
      • +1 (1 vot)    
        chiar așa jonny?! (Marţi, 7 februarie 2012, 21:37)

        corvus_coraX [utilizator] i-a raspuns lui jonny

        cum s-ar spune, limba maghiară ar trebui să devină obligatorie în românia. numai că este o mică mare diferență. populația latino se apropie vertiginos în sua de 50%. deci, medicii au tot interesul să știe și spaniola. numai că, țin să te corectez, cursurile de spaniolă nu sunt oligatorii ci facultative...

        dar de ce iei exemple de la 8000 km distanță?! ia află câți studenți francezi sunt obligați să învețe araba, câți studenți germani să învețe turca?! cum s-ar spune, ție ți se pare mai firesc să învețe populația majoritară limba unei minorități decât invers.

        apropos, câți dintre medicii maghiari știu romanes?. ei bine, toți țiganii din zonele maghiare știu și maghiara, la fel ca cei din zonele românești care vorbesc româna. și nu li se face scârbă vorbind aceste limbi, ba am mai prins și unii care vorbeau perfect săsește...

        mda, te înțeleg, mai ales că maghiara e și o limbă demare circulație internațională, nu?! păi de ce nu ar învăța-o și chinezii?! o fi vre-un ungur și pe acolo, mai mult ca sigur....
        • 0 (0 voturi)    
          Nu (Marţi, 7 februarie 2012, 22:08)

          jonny [anonim] i-a raspuns lui corvus_coraX

          Pai unde am scris eu ca sunt obligatorii cursurile de spaniola??

          "cum s-ar spune, limba maghiară ar trebui să devină obligatorie în românia."

          Unde am scris asa ceva?

          "populația latino se apropie vertiginos în sua de 50%"

          Corect, dar si in anumite regiuni din Romania maghiarii ajung chiar si la 100 %. "deci, medicii au tot interesul" sa stie si maghiara.

          "ia află câți studenți francezi sunt obligați să învețe araba, câți studenți germani să învețe turca"

          Arabii din Franta, turcii din Germania sunt imigranti, maghiarii din Romania nu.

          "ție ți se pare mai firesc să învețe populația majoritară limba unei minorități decât invers."

          Nu am scris asa ceva. Doar ca exista situatii in care e firesc sa se cunoasca si limba minoritatii. Vezi de exemplu cazul medicilor, politistilor si functionarilor care lucreaza in localitati preponderent maghiare.
          • 0 (0 voturi)    
            emigranți?! lol! (Marţi, 7 februarie 2012, 22:52)

            corvus_coraX [utilizator] i-a raspuns lui jonny

            sunt de cetățenie franceză sau germană, nu apare nicăieri termenul de imigrant. drept urmare, au aceleași drepturi și îndatoriri ca și popuația majoritară! nu au regim preferențial!

            iar dacă este să filosofăm asupra termenului, cu toții suntem niște imigranți (apropos de populația hispanică din sua). unii mai vechi, ații mai noi. populația maghiară după câte știu, a imigrat în europa din stepele asiei. care este problema? chestia este că maghiarii trăiesc într-un blocaj mental. teama aproape paranoică de dispariție a neamului. așa cum au asimilat atâtea alte nații, vor fi asmiliați la rândul lor de altele, la fel și cu românii... este o lege istorică....

            și ca închereie, am trăit mai bine de un an în sua, am cunoscut o grămadă de hispanici. toți știau perfect engleza... mama lor de imigranți, au ajuns să învețe și engleza!!!! :))
      • 0 (0 voturi)    
        mic detaliu (Marţi, 7 februarie 2012, 22:23)

        Hopkins [anonim] i-a raspuns lui jonny

        Universitatea respectiva este PARTICULARA . Si se cheama Johns Hopkins nu "John".
  • +2 (2 voturi)    
    S-au descurcat mereu (Marţi, 7 februarie 2012, 20:49)

    gigel [anonim]

    Ar trebui sa terminam cu porcaria asta cu partidele etnice, asta deja este o discriminare la adresa cetatenilor!
    Insa nu pot sa nu remarc faptul ca ungurii astia s-au descurcat mereu sa stea la guvernare, in timp ce fraierii se certau pe ciolan.
    Iar acum vin si cu pretentii, asta este culmea tupeului si santajului!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by