Partidele in hora majorarii salariilor bugetarilor: UDMR vrea majorari in aprilie, PDL oferteaza un 5%, PSD supraliciteaza la 25%, PNL spune ca nu stie daca "poate fi in 2012 la final sau 2013 la inceput"

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Miercuri, 1 februarie 2012, 18:33 Actualitate | Politic


Ultimul intrat in hora majorarilor salariale este UDMR, care a anuntat, miercuri, dupa intalnirea liderilor Uniunii cu reprezentantii FMI ca spera ca Guvernul sa poata creste salariile si pensiile in aprilie-mai. Anuntul vine dupa ce, luni, conducerea PDL a anuntat ca l-a mandatat pe premierul Emil Boc sa discute cu reprezentantii FMI o crestere de salarii pana la 5%.

Tot luni, un deputat PSD, Ion Cindrea, a anuntat ca va depune in Parlament trei proiecte de legi din care unul se refera la cresterea salariilor bugetarilor cu 25 %, adica revenirea la valoarea lor de dinainte de micsorarea din 2010. Liberalii spun ca nu sunt posibile majorari de pensii si salarii cu acest Guvern si ca acestea nu pot fi promise pentru ca "nu stim ce mostenim".

"Nu va pot spune ca poate fi 25, 30 sau 15%, ca poate fi in 2012 la final sau 2013 la inceput", a explicat pentru HotNews.ro deputatul PNL, Eugen Nicolaescu.

  • Eugen Nicolaescu pentru HotNews.ro: "Cu acest Guvern nu sunt posibile majorari de pensii si salarii. Noi credem ca intr-un an de zile, cu masurile pe care le-am pus in programul nostru economic, se pot crea conditiile de crestere economica. Cresterea economica este cea care-ti da posibilitatea sa dai salarii si pensii mai mari. Noi nu stim ce mostenim in primul rand ca sa stim ce masuri trebuie sa luam. Ma puneti pe mine sa fiu Mafalda. As fi necinstit sa fac asemenea previziuni"
  • "Domnul Cindrea nu spune ca de maine, spune ca trebuie sa se faca o asemenea dreptate oamenilor. Eu cred ca este realist sa le spui oamenilor ca trebuie sa se faca dreptate, asta este realist. Eu nu pot sa le spun cand deocamdata, pana nu am datele corecte, sa le vad oficial, ale acestei guvernari. Nu va pot spune ca poate fi 25, 30 sau 15%, ca poate fi in 2012 la final sau 2013 la inceput, ar insemna ca eu sa fiu necinstit si ipocrit, ceea ce nu vreau."


Deputatul Ioan Cindrea, seful Departamentului de Politici Sociale din PSD a anuntat luni, in timpul unei conferinte de presa, ca va propune trei proiecte de lege din care unul se refera la cresterea salariilor bugetarilor cu 25 %, adica revenirea la valoarea lor de dinainte de micsorarea din 2010.

Cindrea a precizat, citat de Agerpres, ca sursa de finantare pentru majorarea salariilor bugetarilor se poate asigura prin cresterea gradului de colectare a veniturilor la bugetul de stat si combaterea evaziunii si fraudei fiscale si valorificarea bunurilor, confiscate potrivit legii, provenite din activitatea de combatere a evaziunii si fraudei fiscale. O alta sursa de finantare identificata de PSD este reducerea cheltuielilor bugetare din investitii neoportune, ineficiente si neproductive in perioada de criza, dar si reducerea cheltuielilor cu bunuri si servicii care nu sunt necesare si utile functionarii institutiilor statului.

"Romania are posibilitatea sa isi finanteze deficitul astazi. Orice masura care ar putea destabiliza, fie ea populista, fie fara acoperire in buget, ne poate duce inapoi [...] Nu spun data, ora si procentul [n.r. unei mariri a pensiilor si salariilor] pentru ca depinde de conditiile economice", a declarat, luni, premierul Emil Boc in cadrul emisiunii Prim Plan, difuzata de TVR 1.

"Sunt presedintele PDL si stiu ce am de facut. Acest partid a fost unul care si-a asumat, alaturi de partenerii de Coalitie, cele mai grele decizii din perioada de criza. [...] Sunt convins ca PDL va recupera din procentele pierdute", a adaugat premierul referindu-se la stadiul discutiilor din partid referitoare la o posibila remaniere a Guvernului si la alegerile din toamna.

Presedintele Traian Basescu a declarat, marti, ca nu a identificat in buget "un loc" din care sa se poata taia si da bani pentru marirea pensiilor si salariilor."Daca ne-ar da cineva venituri in buget, nu as avea nimic impotriva majorarilor", a mai spus presedintele Basescu.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3880 vizualizari

  • +22 (22 voturi)    
    Biblia politica (Miercuri, 1 februarie 2012, 18:45)

    Oaia [anonim]

    Politicianu' a inviat din morti cu demagogia pe demagogie calcand, celor de prin staule promisiuni electorale daruindu-le. Suta de lei a lui ceausescu, unde esti? Bade, da-mi-o mie ca de nu, mi-o da Crin&Ponta.
    • +22 (26 voturi)    
      Incep minciunile USL (Miercuri, 1 februarie 2012, 20:00)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Oaia

      Ponta, urmasul lui Adrian Nastase uita sa spuna ca o sa scoata cota unica si impozitele pe salarii o sa creasca de doua-trei ori ca sa aibe ei de unde sa fure asa cum facea si mentorul lui.

      Si o sa fure asa mult ca Romania o sa aiba iar inflatie de 500% pe an cum avea in timpul FSN=PSD-ului. Asa ca o 'crestere' de 25% va insemna o scadere de 475% pe an!
      • -8 (16 voturi)    
        Durerea (poezie) (Miercuri, 1 februarie 2012, 20:40)

        oaia [anonim] i-a raspuns lui dan

        Ti-e foame azi ca n-o sa maninci maine?
        Vezi doar minciuna unora si nu stii ca te mint toti?
        Inca nu ai inteles ca politicienii se rotesc intre ei si singurul care pierzi esti tu? Ai dreptate, gashca Ponta o sa fure daca ajunge in fruntea bucatelor dar daca pedelistii vor ramine la ciolan, vor fura pedelistii, c-asa-i ciobanu' Alecu: tunde oaia si berbecu'.
        • +9 (9 voturi)    
          Parlamentarii . . . (Miercuri, 1 februarie 2012, 22:09)

          Traian [anonim] i-a raspuns lui oaia

          Toti cei care candideaza la parlamentare vad in accederea in Parlamentul Romaniei o oportunitate si nu o cinste. De aici si eficienta lor dezastroasa.
        • 0 (0 voturi)    
          parerea ta poate fi impartita (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 17:06)

          pepy [utilizator] i-a raspuns lui oaia

          dak stam sa facem un bilant la cine a furat mai tare sau din cauza cui suntem in situatia d fata gandeste-te cine ne-a condus pana in 2004 si c realizari a avut statul nostru... oricare ar fi fost intr-o astfel d situatie nu stiu cum ar fi procedat...in concluzie d c s bat cu pumnul in piept knd ei au facut in proportie de 70 % cel mai mult rau si ne-au furat toate resursele si privilegiile?...
  • +22 (24 voturi)    
    PSD e inconstient (Miercuri, 1 februarie 2012, 18:50)

    Isa rescu [anonim]

    PSD-ul crede ca este in anul 2007 cand era inflatia la fel de mare ca procentele lor din sondaje, adica 25%.
    • +1 (3 voturi)    
      25%? (Joi, 2 februarie 2012, 8:48)

      Lanista [utilizator] i-a raspuns lui Isa rescu

      mai nine 25k euroi... jioana stie...
  • -15 (29 voturi)    
    Pentru domnul Basescu (Miercuri, 1 februarie 2012, 18:54)

    Mazeta [utilizator]

    Domnule presedinte, tineti-va tare si nu acceptati masurile astea populiste de majorari salarii si pensii. Tara nu isi permite deocamdata aceste excese de 5%. Va asteptam cat de curand, inainte de pensie, pe la noi la Targoviste. Un grup de sustinatori in streang.
    • +5 (9 voturi)    
      calculezi cand primesti minusuri? (Miercuri, 1 februarie 2012, 20:25)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      sau gradul de ironie unde se prind oamenii?
      • +6 (6 voturi)    
        Mazeta (Miercuri, 1 februarie 2012, 22:28)

        Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

        E campion la minusuri :) E pe stil PSD. Cu cat mai rau cu atat zic ca e mai bine.
    • -3 (5 voturi)    
      Asigurati-va (Miercuri, 1 februarie 2012, 22:28)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ca streangul e de calitate, nu vrem sa se rupa la momentul vesel. Succes!
      • 0 (0 voturi)    
        nu streang, ci fundament solid (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 17:15)

        pepy [utilizator] i-a raspuns lui Vizitiul

        din pacate acest lucru nu va fi posibil pentru pdl-ul s bazeaza p fndamnte si principiisolide si aula activ fapte nu vorbe, furaciuni si iluzii ca cei de dinantea lor....
    • 0 (0 voturi)    
      surprinzator de observat (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 17:10)

      pepy [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      surprinzator de observat k printre romanii nostri dornici d aruncat vina p oricine mai sunt si oameni kre gandesc rational...situatia actuala este f dificila solutii s gasesc din rasputeri pentru a acoperi un rau facut demult si pentru a nu afecta in cele mai profunde locuri populatia si statul nostru cel subrezit d altii d dinainte...
  • +28 (28 voturi)    
    propunerea mea (Miercuri, 1 februarie 2012, 18:57)

    Denoro [utilizator]

    Crestere 5% pentru cei care au salariu ("in mana") maxim 1000 lei, crestere 2,5% pentru cei au salariu maxim ("in mana") 1500 lei si restul ingetarea salariilor cel putin anul acesta.
    Mai mult ar fi simpla bataie de joc la adresa privatilor care ii subventioneaza pe cei de la stat. Si care nu primesc nici o marire.
    Toata tara urla de dimineata pana noaptea cat sa marim salariile. Altceva nu stiti: cu cat sa marim salariile la cei de la stat!
    Dar pe noi, astia vreo 4 milioane de "fraieri" care subventionam din munca noastra tot sitemul de stat, pe noi cine naiba ne intreaba daca vrem sau nu sa le marim la cei de la stat salariile?????
    In tara asta 60% dintre oamenii intre 18 si 65 de ani stau cu mana intinsa si tot ei fac scandal!
    • +18 (18 voturi)    
      or sa ne invadeze (Miercuri, 1 februarie 2012, 20:14)

      iulian-bz [utilizator] i-a raspuns lui Denoro

      cu controale peste controale,ce ma deranjeaza cel mai tareeste faptul ca acestea sunt pentru cei mici,cei care platesc taxe si impozite lunar,la cei mari nu au competenta,nu prea tine cu evaziunea,am avut exemple in ultimii ani'Negoita,Nastase,Vantu,Voiculescu,Ponta@Soava,chiar asa fraieri nu mai suntem,gasiti si voi altceva mai plauzibil,de genul vom impozita averile celor enumerati si a celor care au manevrat banii publici dupa bunul plac!
    • +18 (18 voturi)    
      privati treziti-va (Miercuri, 1 februarie 2012, 20:29)

      eu [anonim] i-a raspuns lui Denoro

      oare cat mai rezista mediul privat ca sa-i incalzeasca la nesfarsit pe scursorii de la stat?!!!!! cred ca ar trebui sa fie o greva a celor care muncesc cu adevarat pentru a nu mai plati taxele la stat care bineinteles se vor mari!!! Oare nu mai simtim ca suntem condusi de BUGETARI?!!!!!!!!!!!!!
      • -4 (4 voturi)    
        Scursori ? (Miercuri, 1 februarie 2012, 22:29)

        it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui eu

        Cred ca trebuie sa pastrati un limbaj decent. Nu vorbesti asa cu nimeni.

        Eu nici cu femeia de serviciu din firma nu vorbesc asa. Ce 7 ani de acasa sint dusi, se pare.
        Si da, si eu lucrez la privat, si eu produc, si mie mi se iau impozite.
        • +2 (4 voturi)    
          Eu nu mai .... (Joi, 2 februarie 2012, 8:42)

          Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui it_s__not_news

          ... pot cu voi astia de "produceti" si nu aveti nevoie nici de medici (mai ales urgenta), nici de politie sa prinda infractorii, nici de profesorii sa va educe copii sau de armata sa va pazeasca acareturile si nu numai.

          Daca te grabesti sa crezi idioteniile pe care le debitai voi zilnic ca niste papagali ai zice ca voi nu mergeti pe drumurile publice construite de stat ci levitati, nu ati fost deloc la scoala in sistemul public, nu ati avut niciodata treaba cu sistemul medical (si va doresc multa sanatate!), nu ati avut niciodata nevoie de politie (nici macar sa va scoateti buletin sau pasaport), nu ati avut nevoie de justitie si mai ales aveti un tanc in gradina din spate sa va apere de agresiunile armate.

          PS Si eu "produc", nu lucrez la stat. Mi se pare ok o crestere in ritmul inflatiei iar orice procent peste inflatie ar trebui sa fie corelat cu cresterea PIB-ului. Probabil 5% e prea putin iar 25% mult prea mult. Oricum nu mai pot cu mentalitatea asta tip "om superior" a celor care lucreaza in domeniul privat.
        • +1 (1 vot)    
          Faci apel la decenta si primesti minusuri?!? (Joi, 2 februarie 2012, 11:00)

          it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui it_s__not_news

          Foarte frumos. Condamn o atitudine timpita dar se pare ca vreti sa va balacariti intre voi.
          La mai mare.
      • +2 (2 voturi)    
        o mica observatie (Joi, 2 februarie 2012, 10:53)

        Denoro [utilizator] i-a raspuns lui eu

        Sunt de acord complet cu tine, dar o precizare trebuie facuta: nu toti care muncesc la stat sunt scursori. Cunosc, din propria mea experienta ca privat (niciodata n-am muncit la stat) ca sunt unii oameni angajati la stat care sunt seriosi si muncitori si care, fara sa le dau nici o ciocolata, deci nici poveste de mita (oricum nu dau asa ceva niciodata), si-au facut treaba si au fost saritori. Oamenii astia merita respect.
        Dar e la fel de adevarat e ca sunt si o mutimeee de scursori la stat si oameni care freaca menta degeaba pe banii nostri si nu doar ca nu ajuta, dar si incurca.
    • +21 (21 voturi)    
      cand asistatii devin majoritari (Miercuri, 1 februarie 2012, 20:31)

      timi [anonim] i-a raspuns lui Denoro

      Pericolul democratiei este ca cei asistati sociali pot devenii majoritari, cum e si cazul romaniei. Bugetarii primesc bani, isi creaza singuri job-uri noi la stat pentru familiile lor, si voteaza politicieni care le asigura acest mod de viata... In '90 erau 800.000 de bugetari cea ce parea enorm... astazi avand internet, imprimante, xeroxuri s-a ajuns la 1.300.000... din 4 milioane din cei care muncesc in tara asta... Faceti calculele ca sa va dati seama ca nota de plata nu va intarzia mult...
    • +2 (2 voturi)    
      mariri? (Joi, 2 februarie 2012, 10:59)

      nea titi [anonim] i-a raspuns lui Denoro

      Unde vezi dta, Denoro, ca toata tara urla sa se mareasca salariile? Nu ne-au spus Crinulet, Victoras, Cr. parvulescu si penalul de Alistar ca poporul nu vrea bani? Boborul vrea democratie, boborul este ingrijorat de derapajele democratiei in Romania. Te rog, nu mai dezinforma, ca ma enervezi.
  • +19 (21 voturi)    
    Te ia cu greata (Miercuri, 1 februarie 2012, 19:01)

    Mioara [anonim]

    De unde provin banii din aceste majorari?
    Ce exportam ca produse finite?
    Iar ne imprumutam la FMI sa devenim si mai legati?
    Praf in ochi pentru alegeri.
  • +18 (18 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 1 februarie 2012, 19:05)

    [anonim]

    • +9 (13 voturi)    
      ... (Miercuri, 1 februarie 2012, 20:15)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui

      Reducerea cheltuielilor bugetare din investitii neoportune, ineficiente si neproductive... Aici, in aceasta categorie, se includ si remuneratiile parlamentarilor, in special ai celor din USL. Acestia iau efectiv banii degeaba, nu fac nimic, ba mai mult chiar impiedica, obstructioneaza initiativele celorlalti (putine si alea si destul de prost facute, dar nu asta e ideea) , in loc sa sprijine actualul guvern in incercarea de a scoate tara din criza, sau macar de a veni cu idei noi, viabile din punct de vedere economic. In loc de asta se joaca de-a demisia si de-a paratul prin P.E. Oricum nu se poate majora salariul bugetarilor cu mai mult de 5%. Si oricum asta nu-i va ajuta pe PDL sa adune mai multe voturi. In conditiile in care PDL par depasiti, iar PSD si PNL mi se par imaturi si infometati de putere cu orice pret, se pune problema...eu cu cine votez? Ma mai duc la vot? Cred ca prezenta la vot va fi sub 30%. Si sunt aproape sigur ca voi fi printre cei 70 % care vor sta acasa si nu vor vota.
  • +15 (15 voturi)    
    re: (Miercuri, 1 februarie 2012, 19:08)

    SD [anonim]

    Rusinos!!! Curat demagogism politic din partea tuturor partidelor ....

    RUSINE!
  • +12 (14 voturi)    
    .... (Miercuri, 1 februarie 2012, 19:10)

    hg [anonim]

    afara cu usl din parlament. definitiv.
  • -16 (16 voturi)    
    Romania (Miercuri, 1 februarie 2012, 19:10)

    adrian [anonim]

    Romania a ajuns campioana la capitolul coruptie si asta numai datorita lui Basescu. Este foarte normal ce spune opozitia si ce cer oamenii deoarece sunt drepturile oamenilor muncite si castigate dealungul vietii, facand referire la pensii. Dar desigur ca guvernantii prefera sa imprumute bani de la FMI pentru a putea fura mai bine si a saraci in continuare populatia.
    • +19 (19 voturi)    
      !! ?? (Miercuri, 1 februarie 2012, 20:11)

      dude [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Ma intreb, oare unii chiar vorbesc serios? Sunt oarecum surprins ca unii sunt atat de dobitoci incat nu pot exprima nimic coerent si logic.
      Totusi, cred ca e doar o gluma, altfel as fi mirat ca un astfel de ...glumet stie sa scrie, ca doar nu poti fi atat de idiot, nu? I-auzi:
      "Dar desigur ca guvernantii prefera sa imprumute bani de la FMI pentru a putea fura mai bine si a saraci in continuare populatia."
  • +20 (20 voturi)    
    re: (Miercuri, 1 februarie 2012, 19:13)

    sd [anonim]

    Sa Platiti VOI maririle de salarii .. eu nu mai platec incepand de astazi un leu impozit la stat ...

    De cate ori am avut ceva de la sistemul bugetear sau de la stat am trebuit sa ma milogesc de o gramada de oameni, fara sa se tina cont ca salariile catorva dintre ei sunt platite de mine lunar , prin taxe si impozite.

    Nu am nici un beneficiu in urma impozitelor platite ... si acum voi vreti sa dati mariri de salarii la o haita de lenesi ... ???

    Nu va convin salariile ca bugetari ??? MUTATI-VA la privat sa vedeti si voi ce inseamna munca ... nu sa freci nesu toata ziua si sa astepti sa treaca luna sa iei banu .... sau plecati in strainatate .... asa veti fi platiti cat lucrati .. nu degeaba .....

    BUGETARI --- LASATI POSTURILE SLAB PLATITE TINERILOR CARE TOCMAI AU TERMINAT FACULTATI SI AU NEVOIE DE EXPERIENTA LA CV !!!
  • +10 (10 voturi)    
    Atentie la majorare! (Miercuri, 1 februarie 2012, 19:23)

    dumitru [anonim]

    Atentie!. salariile bugetarilor au fost marite de Guvern in ianuarie 2011, cu 15%, adica s-a recuperat cam 10-11 puncte procentuale din pierderea cu 25% din 2010. Pentru a reveni la salariile de dinainte de taiere, bugetarii au nevoie de 14-15 puncte procentuale din sfertul taiat in 2010. Adica au nevoie de cresterea salariilor cu vreo 14% fata de nivelul actual (daca am calculat bine). In orice caz cresterea actualelor salarii bugetare cu 25% inseamna sa li se mareasca salariile peste nivelul din 2010 (de dinainte de taiere).
  • +18 (18 voturi)    
    Populisti! (Miercuri, 1 februarie 2012, 19:28)

    Dan [anonim]

    Mama lor de derbedei! Cu totii sunt niste populisti jegosi! Lasand la o parte ca maririle de salarii sipensii sunt ilegale in anii electorali!
  • +22 (24 voturi)    
    USL si populismul (Miercuri, 1 februarie 2012, 19:29)

    Vlad-I [utilizator]

    Demagogia USL atinge dimensiuni astronomice, tara are crestere economica de 1-2% si ei propun cresteri salariale de 25%. Asta nu este o scena politica normala, practic nici macar nu pot fi parteneri de dialog rational.
    • +11 (11 voturi)    
      Partidele in hora majorarii salariilor (Miercuri, 1 februarie 2012, 20:25)

      dora si profa in acelasi timp [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

      Suntem in plina epoca caragealesca.

      Licitam sperantele bugetarilor si pensionarilor si supralicitam.....E mare gradina de inconstienti.Atat cei care cer,cat si cei care ofera ,isi imagineaza ca bugetul tarii croit pe venituri (sustenabile in viziunea lor) e un fel de sac fara fund.
      Eu nu m-am scarificat sa vina toti nesimtitii si sa anuleze scrificiile mele,ale familiei si ale multor altora.Dupa alegeri sa raman fara salar,sotul fara pensie? Bata-va sa va bata cel de Sus,nechibzuiti ce sunteti!
    • +2 (6 voturi)    
      nu e chiar asa (Miercuri, 1 februarie 2012, 20:26)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

      FSN cere majorari.. Partea Iliescu cere 25 , partea Basescu cere 5. Boc si PNL spun ca nu stiu daca se poate si de unde.
    • +2 (2 voturi)    
      Dialog? Ce e aia dialog? (Joi, 2 februarie 2012, 7:56)

      Anonimul [anonim] i-a raspuns lui Vlad-I

      Ati auzit sau ati vazut cel putin o data ca se poate dialoga cu un PSDist? Eu confunda dialogul cu MONOLOGUL. Ei stiu una si buna: Presedintele trebuie demis, guvernul demis. Parlament nelegal.
      Deci si ei sunt nelegali. Gura pacatosului adevar graieste la fel ca dupa alegeri va amintiti: EI AU FURAT MAI MULT. Deci PSDul a furat la alegeri. Ca sa nu mai vorbim de perlele lui Antenescu " SI LUPTA SI DAI NENE, ca doar sunt pres edinte de partid, si par la mentar venit dupa locul 3. Asta da legalitate.
  • +6 (6 voturi)    
    lucrurile stau cam aşa: (Miercuri, 1 februarie 2012, 19:31)

    cursdeguvernare.ro [anonim]

    pe hartie, lucrurile stau cam asa:
    http://cursdeguvernare.ro/dedesubturile-economice-si-politice-ale-unei-cresteri-cu-5-a-salariilor.html
  • -12 (14 voturi)    
    PDL - Caricatura de dreapta (Miercuri, 1 februarie 2012, 19:32)

    Alex [anonim]

    PDL e o caricatura de dreapta. Dau 5% in an electoral dupa ce ani intregi au spus ca nu e in regula.
  • +16 (16 voturi)    
    Pe noi ne intreaba cineva? (Miercuri, 1 februarie 2012, 19:36)

    Vlad [anonim]

    Dar pe noi, cei de la privat, ne intreaba cineva?
  • +13 (13 voturi)    
    pai si pana la urma? (Miercuri, 1 februarie 2012, 19:38)

    eugen [anonim]

    Pana la urma,hotarati-va odata.Care liciteaza mai mult,are mai multe locuri in asa zisul"panaramalent,la viitoarele alegeri,ca numai parlament nu se poate numi.Domnilor politicieni,cu sufletul in rai si cu slanina in pod,nu se poate.Ori cu una ,ori cu alta.Doamne ajuta!!
  • +18 (18 voturi)    
    populism ieftin din imprumut (Miercuri, 1 februarie 2012, 19:39)

    timis [anonim]

    La anul o sa platim din buzunarele noastre dobinzile pentru populismul asta ieftin. Daca sunt bani sa le dea, dar sa iei imprumut ca sa cresti salarii si pensii mi se pare iresponsabil, mai ales in anul 2012...
    • +5 (5 voturi)    
      Partidele in hora majorarii salariilor (Miercuri, 1 februarie 2012, 20:26)

      dora si profa in acelasi timp [utilizator] i-a raspuns lui timis

      De asta sa fii sigur!
  • +14 (14 voturi)    
    Votez cu cel care da mai mult. (Miercuri, 1 februarie 2012, 19:57)

    Trojan.H [utilizator]

    De fapt, stai putin... eu nu sunt bugetar...
    M-am hotarit! Votez cu cel care nu da nimic!
  • +12 (12 voturi)    
    pacat (Miercuri, 1 februarie 2012, 20:04)

    dguina [utilizator]

    Si uite asa s-au dus pe apa sambetei toate eforturile romanilor !
  • +12 (14 voturi)    
    Asa mai vii de-acasa (Miercuri, 1 februarie 2012, 20:05)

    Bugetaru [anonim]

    PSD vrea marirea salariilor bugetare cu 25%.
    OK
    Urmeaza: dublarea nr-ului de angajati la stat, dublarea pensiilor (celor care au 300 lei) si revenirea la pensiile originale pentru Romavia si generalii in rezerva, in general pentru toti cei care aveu pensii peste 4000 lei; dublarea bugetului parlamentarilor si adaugarea de sporuri pentru acestia, precum si marirea salariilor. De asemenea, toti revolutionarii care au trecut in data de 21-22 dec 1989 prin Piata (nu conteaza care) sa primeasca un venit lunar pe viata de 500Euro, sa fie scutiti de la orice impozit si sa primeasca un lot de teren bun. In plus, toti locatarii din blocuri, care considera ca factura e prea mare, sa faca o cerere la administratorul blocului pentru a i se subventiona caldura, apa calda, gunoiul si jumatate din apa rece, astfel incat intretinerea lui sa nu depaseasca 200 Lei, chiar daca real costa 800 Lei - restul o subventioneaza statul, ca statul (mai ales degeaba) are bani multi, de la privati si de la nenorocitii de la FMI, 'rar mama lor, ca Ponta abia ii inghite.
    In paralel, revenirea la impozitarea progresiva functie de venit: pentru nesimtitii care muncesc la privat de dimineata pana seara pe 1000 - 1500 Euro sa se aplice impozit de 80%, 'rar mama lor.
    Tot pentru astia de muncesc la privat se vor introduce intre 30 si 50 de impozite suplimentare si se vor taia toate posibilitatile de facilitati acordate angajatilor. In plus, ziua de munca se va decreta de 12-14h la privat, sambata va fi lucratoare, iar .
    duminica zi scurta - se va munci pana la 17:00

    Bine ca PNL spune ca nu stie daca "poate fi in 2012 la final sau 2013 la inceput. Noroc ca l-au prins pe Antonescu la telefon chiar cand s-a trezit, de era buimac, pe la ora 13.
    • +3 (3 voturi)    
      Comment sters de user (Joi, 2 februarie 2012, 0:10)

      florinelul [anonim] i-a raspuns lui Bugetaru

  • -4 (8 voturi)    
    Stampila de vot pe toti (Miercuri, 1 februarie 2012, 20:06)

    Zummm [utilizator]

    TOTI SUNT DE O MAMA Nici acum nu ati inteles ? Ce imi e USL ce imi e PDL sau restul ? In 90 s-a impartit cascavalul
  • +14 (14 voturi)    
    Domnul deputat Cindrea - e cam tolomac (Miercuri, 1 februarie 2012, 20:18)

    Crisis [anonim]

    SEFUL Departamentului de Politici Sociale din PSD
    deci nu fitecine... a anuntat ca va propune cresterea salariilor bugetarilor cu 25 %, adica revenirea la valoarea lor de dinainte de micsorarea din 2010. Acest Sef ar trebui insa sa mai treaca pe la orele de economie... desi nu... pe la cele de aritmetica. Asadar dupa parerea dansului, majorarea cu 25 % a salariilor actuale le va aduce la nivelul de dinainte de a fi reduse cu 25%. Mama ei de baza de calcul, calcul procentual si vai steaua lui de SEF pentru care marja si adaosul sunt acelasi lucru! spune cam totul despre PSD.
  • +14 (14 voturi)    
    hotiii (Miercuri, 1 februarie 2012, 20:27)

    ia cucu [utilizator]

    Sunt niste hoti! Vor sa fure inca 4 ani de aia se bat pe procentul de marire al salariului. Sa nu credeti ca vorbesc doar de PDL.
  • +1 (1 vot)    
    cum functioneaza un partid politic (Miercuri, 1 februarie 2012, 21:46)

    Lucian Ilea [anonim]

    Partidele de la noi sunt de fapt niste triburi in care doar vocea sefului de trib conteaza
    Dar ami conteaza si finantarea
    Respectiv daca vine un om de afaceri si spune
    -Va dau un miliard azi daca mi-l dati inapoi cu dobanda de 200% in 5 ani
    atunci partidul isi poate plati postacii care scriu aici,secretarele faine gen Elena,locotenentii gen Emil,trepadusii care rup si pun afise,banchetele personale,deplasarile,isi pot da salarii ,etc
    dupa ce ajung la putere ,ei trebuie sa fure pt a-si onora angajamentele financiare adica pe romaneste sa le dea miliardarilor care i-au sponsorizat banii inapoi cu dobanda
    prin urmare tot sistemul politic romanesc se bazeaza pe frauda electorala ,pe furt si pe pupatul politicii americane cu antirachetele lor cu tot
    cu hackerii nostri arestati,cu criminali scapati,cu Afganistan,Irak si Kosovo si asa mai departe
    un om cinstit ca si mine care am scris 16000 de mailuri la politicieni incercand saa ajut tara asta in 13 ani din 1998 pana acuma
    nu are nici o sansa
    e ca si cum as incerca sa ajut orasul Cluj sa se dezvolte scriind primarului sau sa incerc sa ajut blocul dand afara pe adminsitrator
    deci prostia mea e la nivelul asta
    sigur ca imi dau seama ca si aia tot asa vor face si imi dau seama dupa cum mis-a spus Artemis in 2009
    ca va fi razboi politic in Romania ani buni de acum inainte
    adica porcaria asta va continua
    dar cu cat dau hotii astia faliment mai repede cu tot cu statul asta mafiot
    cu ata mai bine
  • +2 (2 voturi)    
    mariti cu 25% si la privati (Miercuri, 1 februarie 2012, 22:08)

    gigi [anonim]

    Macar sa dea o lege sa oblige toate firmele sa mareasca salarile cu 25% nu doar bugetarii ca asa e discriminare, cei care platesc taxe primesc la fel iar cei care plimba hartii primesc mariri

    Si inca ceva, sa ne zica parlamentarii de unde au bani sa mareasca ca eu nu vreau sa platesc TVA mai mare ca in ungaria unde s-a facut 27% recent.
  • -1 (1 vot)    
    vor mari si salarii si pensii de frica alegerilor (Miercuri, 1 februarie 2012, 22:19)

    lili [anonim]

    Boc l-a atacat pe Tariceanu 3 ani dupa ce-a ajuns la guvernare ca a marit in 2008 salarii si pensii, cand Romania "duduia" iar primii care nu voiau sa auda de criza si spuneau ca sunt bani, trebuie gestionati bine au fost Traian Basescu si Emil Boc(cand au sustinut marirea salariilor profesorilor cu 50% la care Tariceanu s-a impotrivit, iar PDL a castigat alegerile fara sa le mai mareasca vreodata)!
    Asta in timp ce PDL vrea mariri de salarii si pensii acum in 2012 cand perspectivele economiei vest-europene(si automat si ale Romaniei, cum a si recunoscut Traian Basescu) sunt de recesiune!
    Ce conteaza, frica alegerilor din 2012, perspectiva ca le vor pierde le da insomnii PDListilor, ii doare pe ei altfel undeva de romani sa le creasca salariile si pensiile ca mor de grija romanilor!
    Mor de grija pierderii alegerilor!
    D-aia i-a apucat cresterea salariilor si pensiilor, au uitat toti PDListii cat l-au atacat 3 ani pe Tariceanu din 2008 de cand au venit la guvernare pana azi ca a distrus Romania marind salarii si pensii in 2008 cand Basescu si Boc afirmau chiar si in 2009 si pana in mai 2010 ca mandra Romanie NU va fi atinsa de nici o criza! Duduia Romania pentru Basescu si Boc!
    Dar nu m-ar mira deloc azi sa-i vad pe PDListi marind linistiti salariile si pensiile in anul de groaza 2012 cand nimeni nu stie cum va evolua economia Romaniei, dar ce conteaza cand alegerile bat la usa!
    O sa-l auzim chiar pe Basescu care pana mai ieri alaltaieri ii acuza pe politicieni de populisme in ani electorali, o sa-l vedem cum va justifica el maririle de salarii si pensii, la fel cum senin a justificat mai zilele trecute cum s-a impiedicat mareata lui reforma la liberalizarea pretului gazelor de "puterea de cumparare" a amaratilor de romani, care vor ramane nereformati de Presedintele care-i vrea musai reformati si saraci lipiti pamantului!
    Pacat ca nici un jurnalist nu le aminteste PDListilor cum l-au atacat ei 3 ani pe Tariceanu ca a marit salarii si pensii in anul electoral 2008...
    • +2 (2 voturi)    
      Taica, e problema si de aritmetica. (Joi, 2 februarie 2012, 8:48)

      ion [anonim] i-a raspuns lui lili

      Astia se screm sa majoreze pensiile cu 5%, dupa 3 ani de inghetare. Si ceva imi spune ca nu se va face in primele 6 luni ale anului.

      Tariceanu, impins de la spate de PSD, a majorat pensiile cu 60% intr-un singur an!!! Si asta cand criza lovea in toata lumea, in 2008.

      E o mare diferenta.

      Guvernul Tariceanu II a fost pe acelasi nivel cu guvernul Vacaroiu: dupa noi potopul.
  • +1 (1 vot)    
    Este posibil! (Miercuri, 1 februarie 2012, 22:25)

    gigel [anonim]

    S-ar putea acorda mariri de salarii si pensii din banii ce ar putea fi economisiti de la parlamentari si cei de pe langa ei, poate chiar asta au in vedere si noi nu stim.
  • +1 (1 vot)    
    rusine PSD (Miercuri, 1 februarie 2012, 23:03)

    ianosh [anonim]

    Ma gandeam serios sa va votez, dar ma dezamagiti...voi traitit pe alta planeta. Oricum PDL dc pleaca de la guvernare numai ramane nici un leu in visterie...si voi vrei 25%:))
  • +7 (7 voturi)    
    Cresterea salariilor bugetarilor... (Miercuri, 1 februarie 2012, 23:10)

    judex [anonim]

    ..., intr-o perioada de stagnare economica, nu se poate face decat prin marirea taxelor. Cu alte cuvinte, banii necesari trebuie transferati din sectorul privat. Din promisiunile partidelor eu retin doar ca aceia care au iesit in fata cu asemenea amageli (daca nu si-au propus, de fapt, tocmai falimentarea tarii) trebuie tinuti departe de guvernare. Singurii cu capul pe umeri in acest moment par a fi Basescu, Boc, Tanasescu, Isarescu, Sulfina Barbu, Lazaroiu, Boagiu si inca cativa...Cam putini pentru o intreaga clasa politica, mai ales ca din interiorul acesteia se manifesta zgomotos exact aceia care o fac cel mai tare de ras. Poate intelege si dl Tapalaga ca marea problema a tarii azi nu este aceea ca "Imparatul este gol", ci ca este gol in jurul imparatului.
  • -1 (1 vot)    
    :) (Miercuri, 1 februarie 2012, 23:43)

    owl [anonim]

    Inteleg asa de la voi asa:

    1. PDL , poti fura/minti mai mult- inca nu ai atins limita la care presupunem ca o va face PSD-ul.

    Eu nu sunt convins , pentru ca o parte dintre furaciosi i-a tras PLD-ul aproape de ei, la guvernare si presupun ca nu se vor mai intoarce in PSD. Poate e o iluzie- vom vedea.

    2. Nenorocitii aia de bugetari nu merita nici o majorare - si asa sunt prea multi.

    Fraieru' de privat uita ca bugetaru' asta e consumatorul lui; ca la bugetarii astia multi se adauga si firmele capusa la stat - degeaba te numesti privat, daca firma ta sifoneaza bani de la stat = esti tot bugetar, dar lucrezi la "un baiat destept", si mai adaug si milioanele de evazionisti - privat la prima vedere, privat subventionat de stat in realitate... Sunteti dintre ei?

    PS. Special pentru "postacI" : si tu tot bugetar esti, fie ca lucrezi pentru putere, fie pentru opozitie.

    3. Toti se pricep la economie: cresc salariile - e de rau!!!

    Parca-l aud pe vasilescu de la banca : nu cresc preturile, pentru ca nu sunt bani in piata, chiar daca a crescut tva-ul. Fraieru' : au crescut preturile la mancare pana la cer, au scazut vanzarile la electronice, masini, etc... dar preturile nu au scazut.
  • +1 (1 vot)    
    Marirea pentru privatzi (Joi, 2 februarie 2012, 1:42)

    eugeni [anonim]

    Raspunsul este foarte clar:
    Vrei sa itzi spun sau sa itzi arat ? e tot aia
  • +2 (2 voturi)    
    Praf în ochi, marca PSD (Joi, 2 februarie 2012, 8:20)

    Fisherman [utilizator]

    A mai cerut odată PSD mărirea salariilor profesorilor, cu 50%, deși știa că nu era sustenabilă.
    Și acum parcă văd scena în care președintele ieșea de la o ședință de guvern și se îndrepta spre mașină când o ziaristă i-a aruncat în spate întrebarea: ”-Veți promulga legea măririi salariilor profesorilor ?” (Legea era promovată de PSD, aflat la guvernare cu PDL în acel moment.)
    Ce trebuia să facă atunci Președintele României ? Să se oprească, să se întoarcă spre ziarista respectivă și să-i țină un expozeu prin care să demonstreze de ce nu este momentul să ne jucăm cu cheltuielile bugetare ?
    Să arunce peste umăr, la rândul lui, un ”-Nu o promulg !” fără alte detalii și să ofere PSD-ului motivul recrutării unui segment important al bugetarilor ?
    A ales, instinctiv, soluția corectă !
    Fiind în preajma alegerilor, scrâșnind din dinți, Băsescu a răspuns tot peste umăr ”-Da !”
    Protestele ulterioare ale profesorilor ca urmare a anulării majorării salariale au fost anemice, demonstrând că sindicaliștii din învățământ sug degeaba un procent din salariile diminuate ale profesorilor.
    În plus, profesorii au înțeles ce se întâmplă de fapt, mai mult chiar, și-au ajutat ministrul să pună în aplicare mica revoluție de la Bacalaureatul 2011.
    Iată că PSD mai încearcă odată această manevră, dar mai timid, vor numai 25%.
    Asta este politică ?
  • +2 (2 voturi)    
    Inconstienta populista.. (Joi, 2 februarie 2012, 8:44)

    ion [anonim]

    Horror ce iese din gura PSD-istului. 25% majorare de salarii?

    Si de unde?

    "Cindrea a precizat, citat de Agerpres, ca sursa de finantare pentru majorarea salariilor bugetarilor se poate asigura prin cresterea gradului de colectare a veniturilor la bugetul de stat si combaterea evaziunii si fraudei fiscale"

    Domnu' de la PSD, gradul de colectare in perioada 2000-2004 a fost pe la 28-29% din PIB. Ce v-a impiedicat, nene, sa il duceti la 37 sau 40% atunci? Ai?

    In ultimii ani s-a ajuns chinuit la 31-32%.

    Obiectiv vorbind, la nivelul nostru de dezvoltare, o sa mai stam multi ani la 32-33, hai un 34% grad de colectare (asta peste 2-3-4 ani). Indiferent de guvernare si de nivelul de taxare.

    Mare nemernic trebuie deci sa fii ca sa spropui cresteri de salarii bazate pe asa ceva. A mai fost unu, un mare meseris, domnu Vosganian, care facea calculele in 2008 pe un grad de colectare de 38% in 2009!!! Si uite asa a gasit bani si de pensii si de salarii si de ajutoare sociale. Si dupa aia a venit prapadul.
  • +2 (2 voturi)    
    Investitii (Joi, 2 februarie 2012, 10:02)

    Vasile [anonim]

    Atunci cind a fost crestere economica in loc ca Tariceanu sa investeasca in drumuri, scoli, locuinte, firma de stat, el a marit pensiile si salariile. pai nu asa se face tovarasi. iar cu banii imprumutati tot la investiii se folosesc nu la platit de pensii si salarii. Eu cind am ramas somer, am vindut masina am strins cureaua m-am mutat de la 3 camere la o garsoniera ca sa-mi pot plati hangaralele si sa pot supravietui. Asa trebuie sa faca si statul, lasati-va de minciuni electorale.
  • +2 (2 voturi)    
    bugetari.. (Joi, 2 februarie 2012, 12:12)

    mihai [anonim]

    sa le dea la bugetari,
    ca muncesc mult saracii, mai ales vinerea cand au program lung.... pana la pranz
    i-as invita sa vina la privat sa vada cum e si apoi...
  • +1 (1 vot)    
    comentariu.... (Joi, 2 februarie 2012, 14:48)

    luci30 [anonim]

    la majorarile de salarii a ,,bietilor ,, bugetari...daca acestea s-ar face exact unde trebuie ,hai mai treaca mearga ,dar ele se opresc exact unde chiulul este mai mare acolo unde se fac ca muncesc, -dupa dictonul fa-te ca muncesti lansat de caramitru in 89 ,-si este defapt o polita in alb ptr. viitorii chiulangii politici care vor da din colt in colt cind vor fii expulzati din viata politica,dupa ce s-au invatat cu greve parlamentare ,si alte subtervugii ptr. a lua bani pe de-a moaca


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by