Laszlo Tokes ii cere sprijinul sefului statului ca principiul proportionalitatii etnice sa fie introdus in legislatia electorala

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 13:05 Actualitate | Politic


 documente
(07 Ian 2012) DOC, 245KB
Europarlamentarul Laszlo Tokes ii cere sprijinul presedintelui Traian Basescu, printr-o scrisoare deschisa, ca principiul proportionalitatii etnice sa fie introdus in legislatia electorala inainte de alegerile din acest an, pentru a fi respectate astfel drepturile comunitatii maghiare din Transilvania, transmite Agerpres.

"In 2012 vor avea loc alegeri locale si parlamentare. Pentru ca in campaniile electorale care ne asteapta, reprezentantii partidelor politice sa ofere Romaniei si celor care traiesc aici solutii alternative viabile la problemele lor reale, iar lipsa lor de idei sa nu fie mascata de apucaturi antimaghiare rasunatoare, respectiv ca dreptul fundamental la alegeri democratice si la pluralism politic sa fie respectat si in cadrul comunitatii maghiare, va sugeram, din nou, ca solutie benefica introducerea principiului proportionalitatii etnice, in legislatia electorala care necesita, oricum, modificari", afirma deputatul european in documentul citat, care a fost prezentat public vineri intr-o conferinta de presa la Oradea.

In acest context, Laszlo Tokes ii transmite sefului statului o "Initiativa pentru asigurarea reprezentarii parlamentare echitabile a minoritatilor nationale", pe care de altfel i-a prezentat-o si la inceputul anului 2008.

Europarlamentarul, care este si presedintele Consiliului National Maghiar din Transilvania, sustine ca in cazul minoritatii maghiare pragul electoral de 5% din voturile valabil exprimate genereaza "un deficit de democratie" in interiorul comunitatii.

Tokes argumenteaza ca pragul electoral se justifica in cazul partidelor care tintesc intregul electorat din Romania, dar organizatiile politice ale minoritatilor nationale tintesc in principal voturile comunitatilor proprii pe care se angajeaza sa le reprezinte in Parlament. Astfel, considera Laszlo Tokes, "pragul electoral in cazul minoritatilor care nu opteaza pentru asigurarea unui singur mandat prin discriminare pozitiva, ci aspira pentru o reprezentare proportionala, asemenea majoritatii, devine o frana a democratiei interne in cadrul acestor comunitati".

Solutia propusa de catre deputatul european pentru satisfacerea dreptului la reprezentare proportionala si la pluralism politic este ca organizatiile politice ale minoritatilor nationale sa aiba posibilitatea in cadru legal "de a concura pentru un numar de mandate de parlamentar, stabilit prin lege, proportional cu datele demografice relevante ale ultimului recensamant general al populatiei".

Europarlamentarul Laszlo Tokes cere sprijinul presedintelui Traian Basescu pentru a genera o dezbatere publica privind acest model de reprezentare parlamentara a minoritatilor nationale si pentru a-l implementa efectiv.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















4961 vizualizari

  • -32 (38 voturi)    
    Da (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 13:09)

    marian [anonim]

    Corect si logic ce zice Tokes.
    • +22 (22 voturi)    
      Cind va zbura porcul .... (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 15:48)

      ogi [anonim] i-a raspuns lui marian

      Saracul e senil rau de tot .
      Iarasi a sarit gardul de la bolnavi
    • +8 (20 voturi)    
      esti fraier (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 15:54)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui marian

      ia sa se duca toches asta in Gerrmania, Franta sau USA sa faca el acolo partid pe criterii etnice sa vezi ce UE isi ia el.
      ramanii sunt pampalai si molai (unii boemi tembeli rupti de realitate ar zice toleranti).
      in maxim 100 ani ungurii ne fura din nou transilvania cu impotentii de la putere,
      ca la aia se pricep cel mai bine...

      aa, si mai sstiu sa se imprummute pana la 70% din PIB.
    • +27 (27 voturi)    
      Corect? (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 15:58)

      iesanu [anonim] i-a raspuns lui marian

      Pai corect ar fi sa nu se permita existenta unor partide pe criterii etnice si da, in mod proportional, populatia de etnie maghiara din Romania sa fie reprezentata in cadrul acestor partide neetnice sa zic asa! La nivel local e autonomie, dar la nivelul Tarii reprezentarea trebuie sa fie functie de ceea ce oferi ca si candidat si nu de ce limba ai invatat intai la mama ta!
    • +2 (6 voturi)    
      Votez cu oricine altcineva dar nu mai votez UDMR (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 20:49)

      @diPhone [utilizator] i-a raspuns lui marian

      Sunt minoritar si imi e rusine de ceea ce pretind sa faca acesti autointronati lideri ai minoritatii maghiare. Am familie si prieteni care nu mai vor sa voteze cu UDMR si prefera sa voteze cu alte partide. Avem aceleasi drepturi si obligatii si nu putem sa ne batem cu pumnul in piept ca suntem tratati rau atata timp cat suntem mai bine tratati decat minoritatile din alte tari europene.
      • 0 (0 voturi)    
        nu te cred! (Duminică, 8 ianuarie 2012, 17:32)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui @diPhone

        NICI un maghiar (oricat de corect ar vorbi romaneste) nu scrie fraze in stilul in care ai scris tu! Pur si simplu nu e stilul lor de a formula o fraza!
        As zice ca esti Base - dar frazele tale denota totusi "scoala". Ăi fi Boc :D
    • +1 (3 voturi)    
      bravo tokes (Duminică, 8 ianuarie 2012, 0:45)

      bisnitarul [anonim] i-a raspuns lui marian

      nu ma mai semnez cu negociatorul, de astazi ma semnez cu bisnitarul

      ce face tokes, face bisnita, de ce?

      pai este an electoral iar partidele etnice maghiare fac ce stiu mai bine

      tokes a luat cuvantul si propune o lista de tampenii
      de preferat cat mai multe, peste 10 - 15 ca sa nu poata fi analizate fiecare pe rand. aceste 10 -15 cereri pot merge de la lucruri serioase pana la pur si simplu tot felul de cereri - numele anialelor si cainilor din secuime sa fie doar maghiare, tricolorul scos de pe masinile postei romane, placute bilingve, numerus clausus in gradinite, scoli, licee, universitati, electorat politic, autonomie culturala, autonomie teritoriala, statutul minoritatilor, regionalizare astfel incat sa avem din nou nord vestul transilvaniei, prefeti maghiari, secretari de stat maghiari, subprefecti maghiari, politisti maghiari, magistrati maghiari, in fine intelegeti voi - majoritatea exista deja.

      apoi se merge la negociat cu fiecare partid politic pentru ca nu se stie niciodata cine va castiga alegerile iar tokes vrea sa fie sus cat mai sus

      ce fac partidele politice pdl, psd, pnl, ca sa arata cat de binevoitoare sunt, dintr-o lista de 20 de cereri, cel putin 5 le vor implementa in legislatie, ca sa arate cat sunt ei de buni - astfel tokes sau altii ca el, sau udmr-ul, negociaza cu partidele politice fara sa piarda absolut nimic pentru ca ei stiu de la inceput ca ceea ce cer ei ori cu ele ori fara ele, maghiariul de rand tot asa va fi si tot asa va trai in ardeal asa cum a facut-o de 500 de ani.

      aceasta se numeste bisnita, ca la targ, eu vreau sa vand masina ce valoreaza 2500 de euro cu 3000 de euro si iti cer 5000 de euro, iar eu ca sa iti fac o favoare, las din pret la 4000 si tu te bucuri ca prostu ce afacere mare ai facut.

      in termeni stiintifici aceasta bisnita, cand este facuta de partidele politice atunci cand vand tara pe bucati, se numeste NEGOCIERE

      avai ce frumos. mama mia ce destepti suntem. imi vine sa zbier de fericire
    • +1 (1 vot)    
      Doi olteni zisera (Duminică, 8 ianuarie 2012, 2:15)

      miscarea M Geoana [anonim] i-a raspuns lui marian

      Deci in viitorul parlament vom avea jumatate de persoane meseriase: Lacatus, Gabor, Voicu Catalin, Voicu Madalin, si citiva semiprofesionisti Marin-i, Pontaci, Adormnitiei, Amauriei, ANastase, + clanul ESCU., si restul vesnicii parlamentari unguri AttillaXFactor..
    • -1 (1 vot)    
      mda (Duminică, 8 ianuarie 2012, 11:22)

      cosming [anonim] i-a raspuns lui marian

      Cu toate ca nu sunt un mare fan al lui Tokes si al clicii lui, cred ca are dreptate cu aceasta propunere.
      Efectele ar fi in primul rand benefice deoarece s-ar consolida influenta partidelor in cadrul voturilor din Parlament.
      Anumite partide mari (PDL si PSD) vor pierde automat un numar de locuri, iar partidele mici, ce reprezinta minoritati nationale vor avea cateva locuri in plus.
      Aceasta masura, coroborata cu reducere numarului de parlamentari - reducere cu care populatia a fost de acord in urma referendumului! - cel mai probabil va genera efecte pozitive asupra calitatii parlamentarilor romani care in prezent formeaza - cel putin asa reiese de prin sondaje - CEA MAI CORUPTA INSITUTIE A STATULUI.
      • 0 (2 voturi)    
        Habar nu ai despre ce vorbesti (Duminică, 8 ianuarie 2012, 16:33)

        vasile [anonim] i-a raspuns lui cosming

        Minoritatile principale au deja locuri asigurate in parlament, indiferent de numarul de voturi obtinute la alegeri (si asta de multi ani), asa ca niciun partid important nu pierde niciun loc. Problema lui Tokes este ca pina acum UDMR intra in Parlament pentru ca avea aproximativ 6% din voturi. Dar Tokes vrea sa intre cu partidul lui personal in parlament, ceea ce ar insemna ca cele doua partide maghiare vor avea impreuna 6%, dar separat vor avea sub pragul electoral. Asa ca, in acest moment, ori sustine UDMR ca sa existe macar un partid maghiar in parlament, sau pierd amindoua gruparile. Ce vrea el este ca, prin lege, pe baza celor 6% sa intre mai multe partide maghiare, chiar daca fiecare in parte are sub 6%.

        Asa ca PSD si PDL nu pierd locuri, nu acolo este problema.
        • +1 (1 vot)    
          reciteste-ti postul (Duminică, 8 ianuarie 2012, 20:28)

          alexpro [utilizator] i-a raspuns lui vasile

          pentru ca te contrazici
  • +10 (14 voturi)    
    ? (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 13:29)

    sdajkviuqce [utilizator]

    Dl Tokes cauta solutii ca sa scoata UDMR ul din carti ceea ce ar fi de foarte rau. Dupa cum inteleg eu, ar vrea ca un numar de parlamentari de etnie maghiara sa fie numiti din oficiu nu? Adica ori UDMR ori comunitatea maghiara. Sau cum? Sau si UDMR si.. ?
    Am amici unguri care voteaza cu altceva decat partide maghiare. Adica vor fi reprezentati in Parlament de 2 ori? Nem tudom...
    • +7 (9 voturi)    
      nu voteaza cu partidele maghiare ?! (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 13:57)

      costica [anonim] i-a raspuns lui sdajkviuqce

      Scuza-ma, dar nu cred asa ceva.
      Locuiesc in Secuime si cunosc multi maghiari, am avut multi colegi de facultate maghiari dar nu am auzit niciodata vreunul care sa nu voteze cu partidele maghiare si care mai ales sa nu mearga la vot.
      Daca romanii nu se omoara sa mearga la vot, in schimb maghiarii merg cu totii la vot si voteaza cu ai lor.
      Si chiar nu recunosc deloc ca ale lor partide nu s-au omorat deloc pentru binele lor, pentru ca asa sunt crescuti, educati, iar separatismul de romani in Secuime(la gradinite, scoli, licee, chiar facultati) ii ajuta la astfel de atitudini....
      Chiar sunt curios cu ce se ocupa prietenii aia ai tai care nu voteaza cu partidele maghiare.... vezi ca UDMR si-a mentinut mereu procentele la alegeri, desi au aparut alte partide maghiare nu au scazut in procente la vot... deci nu cred ca ceea ce spui e un fenomen, poate vreun caz izolat...
      Noi avem ceva neamuri, niste verisori maghiari de gradul 3 ai nevestei mele, locuiesc de la sfarsitul anilor '50 in Bucuresti, au plecat din Harghita de saracie(sunt din zona Harghitei) dar mereu voteaza UDMR iar fiul lor dupa terminarea facultatii s-a stabilit in Harghita si ei urmeaza sa revina in Harghita anul asta dupa ce se vor pensiona....
      Mi se pare firesc pentru ca-i cunosc si toti fac asta, d-aia nu-mi vine a crede ceea ce spui tu..
      • +2 (4 voturi)    
        De ce nu crezi ? (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 16:51)

        mr hyde [anonim] i-a raspuns lui costica

        Este adevarat , am si eu amici maghiari si secui care voteaza cu liberalii , sunt mici intreprinzatori care au nevoie de mediu de afaceri si nimic mai mult . Oricum , secuii si maghiarii pot fi compatrioti buni dar Tokes esta un dusman al poporului roman !
        • 0 (2 voturi)    
          dupa cum spui... (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 22:00)

          costica [anonim] i-a raspuns lui mr hyde

          daca multi maghiari ar vota cu liberalii sau cu alte partide romanesti, e greu de inteles cum UDMR si-a pastrat mereu procentele de 6,5%, sa fie oare ROMANI care voteaza cu UDMR ???!!!!!!!!!!!!
          Chiar crezi asta sau cum explici ?!
          Adica, sa fie procent de luat in seama, asta vrei sa spui ??!!!!
          • +1 (1 vot)    
            Explicatia este simpla... (Duminică, 8 ianuarie 2012, 11:29)

            Sting [utilizator] i-a raspuns lui costica

            Procentul minoritatii maghiare este de cca 11% din populatia totala.
            • 0 (0 voturi)    
              adica 2 mil? (Duminică, 8 ianuarie 2012, 17:26)

              ady [anonim] i-a raspuns lui Sting

              ma indoiesc
            • 0 (0 voturi)    
              @Sting (Duminică, 8 ianuarie 2012, 17:48)

              regat [anonim] i-a raspuns lui Sting

              Cum ati socotit aia 11%? Doua la prefectura , doua la scoala de fete si gata, s-au facut unsprezece?
              • 0 (0 voturi)    
                Secuii... (Duminică, 8 ianuarie 2012, 18:29)

                Sting [utilizator] i-a raspuns lui regat

                ...s-au declarat in jur de vreo 500 de persoane in timp ce ei sunt vreo 500 000.

                Poate nu e chiar 11% dar personal sunt convins ca sunt mai multi de 6,6%. Cunosc romani care nu s-au declarat la recensamant din scarba fata de ce se petrece. Imi imaginez cam ce parere au si maghiarii fata de initiativele statului roman.

                In 89, pe cand eram in generala, am invatat urmatorul lucru legat de structura populatiei:
                Total minoritati - cca 20%
                Mahiari - cca 11%
                Tigani - cca 7%
                Altii - etc.
                Probabil ma insel.
            • -1 (1 vot)    
              aiurea... ia mai citeste tu !!!!! (Duminică, 8 ianuarie 2012, 18:05)

              costica [anonim] i-a raspuns lui Sting

              De unde ai astfel de date aiurea?
              Populatia maghiara totala in Romania este de aproximativ 1,4 milioane, reprezentand cam 6,6% din populatia Romaniei (atat era la recensamantul din 2002, de la ultimul din 2010 nu sunt informatii disponibile)!!!!
              Dar se presupune ca proportia se pastreaza in linii mari!!!
              Iar intrebarea mea zicea: cum explici ca desi maghiarii voteaza cu partidele romanesti cum spui tu , totusi UDMR si-a pastrat de fiecare data la alegeri cam acelasi procent ?! Sper ca reusesti sa intelegi intrebarea...
              Incearca macar...
              • +1 (1 vot)    
                Sigura ca da... (Duminică, 8 ianuarie 2012, 18:23)

                Sting [utilizator] i-a raspuns lui costica

                ...si tiganii sunt doar 2,46%.
  • +31 (31 voturi)    
    Majoritate (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 13:29)

    Daniels22026 [utilizator]

    Reprezentarea proportionala a minoritatilor etnice se realizeaza oricum, nu e nevoie de lege. Ungurii voteaza si la nivel local, si la nivel judetean, si la nivel central. Ungurii pot fi oricind membrii ai oricarui partid doresc. Ungurii pot fi candidati din partea oricarui partid. Parerea lor conteaza.

    In general, nu este nevoie de legi speciale pentru nici un fel de minoritati. Minoritatile nu trebuie sa fie tratate special fata de majoritate.
    • +5 (11 voturi)    
      au (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 13:59)

      FLORIO [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      Ganduri ascunse si cu cat va fi mai rau in patria lor mama vor deveni mai agresivi. ASA INCEP RAZBOAIELE:
    • +6 (8 voturi)    
      Corect... (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 14:57)

      ucin [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      ceea ce a-ti mentionat in comentariul d-vs, dar ceea ce este mai rau este tupeul acestui ,,om fara de tara" care in nemernicia lui are tupeu si obraznicia de a mai cere inca, dupa toate marsaviile facute inpotriva acestei tari, care la acceptat sa traiasca sub numele ei-Romania. Este de ne acceptat ca acest ,,om fara de tara" sa nu isi primeasca pana la urma ceea ce cauta, el si toata natia lui de ,,mancatori de carne de sub seaua calului".
      Pentru cei ce nu au auzit inca de un prieten strain al Romaniei, de origine americana si care din dragoste de adevar istoric, a scris o carte de istorie a Romaniei care te lasa fara cuvinte de lauda la adresa efortului facut pentru adevarul acestei tari, d-nul Larry Watts cu numele carti Fereste-ma, Doamne, de prieteni... , ne aduce la suprafata documente extrem de graitoare despre nemerniciile iredentiste ale ,,poporului fara de tara" impotriva poporului roman care dupa ce ca a indurat atrocitatile(inca indura) si a iertat mai trebuie sa sufere inca o mojitie a acestui drac imbracat in haina sectantilor.
      Cititi aceasta carte a istoricului american si o sa va schimbati modul de gandire Altfel or sa se vada lucrurile in fondul adanc al politicilor facute impotriva Romaniei.
      Sa auzim si sa scriem de bine!
  • +8 (10 voturi)    
    Ce sa intelegem... (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 13:49)

    ads [anonim]

    Sa intelegem ca cetateni de nationalitate maghiara sa nu se mai inscrie, si respectiv sa nu candideze, in formatiuni politice romanesti?
    Sa-i excludem prin lege?
    • +2 (2 voturi)    
      Ceva-ceva ... (Duminică, 8 ianuarie 2012, 10:04)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui ads

      ... zici matale. Pt. ce se zbate Tokes, si ce-am remarcat si la unguri de foarte buna credinta, care nu-si dau insa seama ce fac, probabil, e sustinerea segregarii. Ei considera ca universitati si licee unde sa se predea exclusiv in limba maghiara, unde sa se vorbeasca exclusiv maghiara folosirea limbii maghiare pe post de limba oficiala in localitati majoritar unguresti sunt singurele masuri de natura sa pastreze identitatea comunitatii maghiare din RO.

      Sunt si eu foarte de acord ca invatamant in limba maghiara la toate nivelele e absolut necesar pt. pastrarea identitatii culturale si etnice a maghiarilor din RO, si ca e absolut normal ca ungurii din Romania sa aibe deptul la institutii culturale proprii, ca orice alt grup etnic din RO. Consider insa ca segregarea pe care multi unguri si-o doresc la nivelul scolii mai ales e daunatoare. Ea nu poate duce decat la un si mai slab contact intre unguri si romani, si lipsa de comunicare e radacina foarte multor rele. Ca sa nu mai spun ca pe termen lung o asemenea segregare e de natura sa faca doar rau comunitatii maghiare - tinerii absolventi de facultati in limba maghiara vor emigra in buna parte in Ungaria, deoarece nu vor putea lucra peste tot in RO din cauza barierei de limba, izolarea zonelor locuite in majoritate de maghiari va creste din cauza acelorasi bariere de limba, si populatia maghiara va saraci si va imbatrani mai repede decat cea romaneasca.

      Politicienii lor, unii constienti de raul pe care-l fac, altii inconstient, promoveaza acelasi tip de segregare. Cata vreme problemele legate de acest tip de segregare nu sunt scoase in evidenta, in asa fel incat ambele comunitati sa fie constiente de ele, politicile de acest gen promovate de politicienii unguri vor fi o amenintare constanta la adresa democratiei din RO.
  • +12 (12 voturi)    
    votul sa decida... (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 13:56)

    popcorn monta [utilizator]

    au destule drepturi maghiarii...sa faca ceva constructiv si lumea ii va vota...fara vot nu cred ca ar trebui sa intre cineva in palavrament...a fi ungur nu e un merit prin care sa intri in parlament...
  • +11 (11 voturi)    
    sa ne pupe! (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 14:05)

    Codruta N [utilizator]

    Dupa ce a avut grija sa sparga UDMR-ul, acum Tokes si-a dat seama ca, daca se pastreaza pragul electoral de 5%, nu mai ajung in Parlament nici UDMR nici partiduletzul lui - si incearca s-o dreaga! Sa-i fie de bine!
    Ungurii din Romania, daca vor avea candidati buni, ii vor vota - si astfel vor fi "reprezentati". Daca n-au candidati care sa simta ca-i "reprezinta"... atata paguba! Poa' sa bage in Parlament si 300 unguri - daca astia nu "reprezinta" minoritatea maghiara (asa cum, de altfel, se intampla in prezent, cand ungurii nu se mai recunosc in partidele etnice), tot degeaba!
    • +4 (6 voturi)    
      ai dreptate codruta! (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 15:47)

      corvus_coraX [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      ungurii au trăit, trăiesc și vor trăi încă o bună bucată de vreme într-o realitate virtuală. totală lipsă de pragmatism, doar cai verzi (sau dacă vrei roș-alb-verzi) pe pereți.

      salutari din NI

      c.c.
      • +3 (3 voturi)    
        basca (Duminică, 8 ianuarie 2012, 0:55)

        tepes [utilizator] i-a raspuns lui corvus_coraX

        Ai inversat culorile-el este verde alb si rosu .Am circulat si mai circul uneori prin zona,dar va pot spune sigur ca acolo-oamenii au ramas cramponati cam prin anii 70 ca mentalitate.Liderii maghiari asa ii vor inapoiati si prosti ca sa-i poata calarii,unde am mai vazut asta?
  • +7 (7 voturi)    
    amendament (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 14:05)

    regat [anonim]

    Da, ar fi corect cu un amendament, De aceleasi drepturi ale proportionalitatii sa beneficieze si cei care nu apartin comunitatii maghiare, din Covasna si Harghita. Romanii ca si tiganii de acolo sa beneficieze de aceeasi lege in consiliile locale si judetene.
  • +2 (6 voturi)    
    Halal Democratie (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 14:32)

    daniel [anonim]

    Este binecunoscut faptul ca Romania este departe de a fi o tara unde guverneaza puterea poporului (demos si kratos), mie daca nu imi place democratia in romania, roman fiind ma duc in R. Moldova unde e democratie si sunt reprezentat in parlament si mai am si alte drepturi, ii recomand d-lui Tokes (el fiind maghiar) sa se duca acolo unde democratia e la ea acasa adica Ungaria
  • +8 (8 voturi)    
    hehehe (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 14:33)

    Creator [anonim]

    Jegurile de udmr-ei si d'alde Tokes sunt disperati fiindca 90 din populatia de etnie maghiara sunt oameni civilizati,muncitor(i si nu au nici o treaba cu irdentismul promovat de aceaste javre) si nici nu-i mai voteaza!!! Si atunci in disperarea lor nu mai stiu ce sa faca..adio tokes laszlo!!!
  • +7 (7 voturi)    
    da, peste tot acelasi principiu (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 14:34)

    im [anonim]

    Da, peste tot acelasi principiu. De ex. daca se aplica principiul proportionalitatii Tokes nu mai ajungea euro-parlamentar!
  • +12 (12 voturi)    
    Sibiu (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 14:48)

    Emil [anonim]

    Sa ne explice dl. Tokes de unde a mai scos principiul asta si cum se va aplica in cazul judetului Sibiu unde nemtii, desi reprezinta doar 4% din populatie, controleaza primaria din Sibiu (si nu numai) in urma unui vot democratic.

    Minoritatile sunt tratate bine in Romania, constitutia este extrem de generoasa iar populatia (vezi cazul in Sibiu) nu numai ca e toleranta, dar apreciaza seriozitatea.

    Cred ca mai degraba ar trebui sa critice politicienii unguri caci multi dintre ei ori sunt corupti ori sunt prea nationalisti.
  • +8 (8 voturi)    
    Aberatii ! (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 14:53)

    vasile [anonim]

    Daca vrea sa schimbe modalitatea de efectuare a alegerilor democratice, ar trebui sa i-a in considerare si alte proportii de exemplu cea femei- barbati sau saraci- bogati s.a.m.d.
    Din pacate se inspira din Orban care aduce tot felul de noutati antidemocratice.
    Succesuri !!
  • +12 (12 voturi)    
    Ce-ar fi ... (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 15:04)

    ac [utilizator]

    ... pe principiul "Cel mai bun cistiga" sau "toti sint cetateni romani si nu conteaza etnia".
  • +1 (5 voturi)    
    eu zic ca (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 15:30)

    Mihai romanu' [anonim]

    no, hunii is nomazi, nu? no, daca ar emigra ei la Budapesta via Szeget si ar sta acolo in tabere, nomazi fiind, oare Orban asta, i-ar repartia urjent cum face Sarkozy?
  • +10 (10 voturi)    
    patriotism (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 15:32)

    iancu [anonim]

    Astept ziua cand etnicii maghiari o sa si ofere ceva ,nu numai sa ceara privilegii.Uita ca aici au drepturi de toate genurile si rezultatul este ca dispretuiesc majoritatea, refuza sa cante imnul tarii in competitiile internationale si nu cunosc limba oficiala a tarii.Ceea ce viseaza ei ,crearea unui stat in stat nu se poate in zilele noastre restul este un circ cu nuante politice.Cand sa apara politicieni maghiari cu vederi europene nu extremisti?.Vremurile imperiale au apus pentru totdeauna!
    • +3 (3 voturi)    
      Maghiarii .. (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 16:54)

      mr hyde [anonim] i-a raspuns lui iancu

      Populatia de etnie maghiara si secuii pot oferi multe tarii , ei sun de regula oameni capabili si seriosi. Daca partidele romanesti vor reusi sa inglobeze o poarte din ei schimbarea se va vedea imediat. Dara UDMR va dispare si membrii ei se vor pune in slujba TARII ROMANIA vom avea o speranta la liniste si prosperitate,
    • +1 (3 voturi)    
      vacx (Duminică, 8 ianuarie 2012, 1:14)

      tepes [utilizator] i-a raspuns lui iancu

      Nu vor oferii nimic niciodata,ura-lor este prea mare,si-nu poate fi stinsa orice ar face romanii si oricite concesii ar face pt.ei.Am spus-o si o repet de multi ani dar nimeni nu aude,acesti oameni nu stiu decit de frica.In primul rind trebuie scosi din parlament apoi DNA-ul sa se ocupe de capii acestei etnii pt. ca daca na-i taiat capul hidrei nu ai facut nimic .
  • +11 (11 voturi)    
    Nu dati foc fitilului d-le Presedinte !! (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 15:33)

    Tache Ionescu [anonim]

    Acum este momentul propice sa fie debarcat, in mod democratic, acest extremist sovin, Tokes. Daca legea electorala se va mentine asa cum este , partiduletul lui tokes nu va intra in Parlamentul Romaniei, intrucat nu va atinge in mod cert pragul de 5% (majoritatea covarsitoare a etniei maghiare va vota cu UDMR, in mod normal). Neintrand in Parlamentul Romaniei, Tokes nu va mai putea fi parlamentar european si i se taie craca de sub picioare si acolo. De aceea se agita el acum si face apel la presedintele Romaniei, pentru a se cobora pragul electoral la 3% (dar si pe acela partridul lui Tokes nu il poate atnge in mod cert, decat in detrimentul UDMR-ului,ceea ce nu va fi acceptabil pentru acestia). Tokes a gresit politic fundamental cand a creat acel partid nationalist-sovin de "buzunar", mizand pe atragerea simpatiei electoratului maghiar al UDMR, ceea ce s-a dovedit a fi o iluzie.Nu trebuie uitat ca Tokes a devenit parlamentar european, dupa ce fusese ales in Parlamentul Romaniei pe lista UDMR! El vrea acum sa isi repare enorma sa gresala cu sprijinul presedintelui Basescu.
    Daca presedintele va comite eroarea sa dea curs cererii lui Tokes, mizand pe jocul ulterior "la doua capete" cu reprezentantii alesi ai etniei maghiare intr-o eventuala coalitie electorala post -alegerilor parlamentare din acest an el se va insela amarnic, intrucat nu va exista stabilitate guvernamentara datorita disensiunilor dintre UDMR si partiduletul luio Tokes. Sau, in cel mai bun caz (pentru maghiari, desigur), o reprezentare parlamentara maghiara bicefala ar putea determina in final o fuziune a acesteia, ceea ce ar inaspri radical conditiile sprijinului guvernamental al UDMR+partidul Tokes intr-o viitoare coalitie la putere si ar radicaliza mult mai mult reprezentarea parlamentara a etniei maghiare.
    Deci, fiti atent d-le presedinte, pe ce buton apasati !
  • +2 (4 voturi)    
    si noi putem deveni urgent extremisti! (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 15:35)

    warchild [anonim]

    de ce nu il intreaba nimeni pe domnul tokes daca insista sa nu mai existe ungaria?
  • +9 (9 voturi)    
    un astfel de principiu (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 15:38)

    corvus_coraX [utilizator]

    ar constitui o cu totul altă configurație parlamentară decât își imaginează tokes. După români, ar urma să fie reprezentați țiganii, și abia apoi ungurii, dat fiind că, foarte probabil populația țigănească numără după aprecierea mea, peste două milioane de oameni. Astfel că, veșnicul aflat la guvernare, udmr-ul ar dispărea de la guvernare forever. tokes va avea voie atunci să se joace în continuare de-a autoguvernarea în harghita și covasna...

    chiar dacă și-ar vedea visul împlinit și o transilvanie autonomă sau independentă, udmr-ul n-ar pupa veșnic guvernare populația maghiară fiind clar minoritară chiar și numai în transilvania...

    ceea ce este umitor este dorința sinucigașă de autonomie. presupunând că cele două județe cu populație maghiară majoritară, harghita și covasna și-ar obține o autonomie lărgită, situația socio-economică ar deveni catastrofală. economie, ioc, pădurile lui verstoy se vor termina odată și odată, iar numai din cartofi nu se prea poate trăi. un ajutor consistent din partea ungariei nu poate fi luat în considerare ani buni de acum încolo dat fiind situația catasrofală a ungariei orbane...

    toate acestea denotă o crasă lipsă de orice realism și pragmatism într-o europă care încearcă să se armonizeze...

    iar istoria nu ține de foame
  • +9 (9 voturi)    
    o (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 17:03)

    dan f [anonim]

    Nici nu are rost sa citesti elucubratiile lui Tokes. Este un instigator la ura etnica; pe Tokes, la fel si pe UDMR-isti ii doare fix in banana de etnia maghiara; ei nu fac absolut nimic pentru etnia maghiara...mai vocifereaza si ei ca sa faca impresia ca reprezinta!
    anyway, nici cu ai nostri nu mi-e rusine!
  • +3 (3 voturi)    
    De acord ! Dar si vot obligatoriu pt toti ! (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 17:53)

    John [anonim]

    ...
    • -1 (3 voturi)    
      asta (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 21:44)

      saabo [anonim] i-a raspuns lui John

      bate in alta parte! vrea sa umple paralamentul si consiliile de tigani!
  • -2 (4 voturi)    
    ...ba fratilor..! ..nu intelegeti inca ..? (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 19:15)

    bm [anonim]

    ...astia au vandut Transilvania deja... pe datorie...!
  • +4 (4 voturi)    
    Tokes (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 20:19)

    Traian [anonim]

    extremistul poate o face de oaie si imparte electoratul ungur in doua jumatati egale astfel ca sa nu poata accede nici un partid unguresc in parlament. Vor avea, ca minoritate, un singur reprezentant in parlament asa cum este si normal.
  • +4 (4 voturi)    
    orientarea politica (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 20:34)

    luci30 [anonim]

    a udmr-ului a conducatoriòor tinuturilor secuiesti,si a altor judete cu pop. maghiara a pierdut trenul dupa cum am scris si in alte dati.....presedentia franceza prin sarkosi-origine maghiara si un cuvint greu in sustinerea etniei din care se trage in ce-europarlament.ungur-tokes- ministrii maghiari in parlamentul ro....toate asrea nu au facut decit sa ne arate si sa arate romanilor si maghiarilor ca unele capricii nu se pot realiza ,cu toata sustinerea de afara si din interior.....si ca sa mai puna capac la oala nici macar cia,sau o alta org . de aceiasi factura nu este curioasa sa finanteze utopiile iredentistilor unguri...au muscat-o in afganistan,in irak,etc etc si s-au cam lecuit de finantari producatoare de probleme...probleme cu rezultat nebanuit pe termen lung......din paraziti ai unui sist. politic gresit orientat voi vreti sa ajungeti conducatori,nu pe merite profesionale ci pe criterii politice......politic si cultural ar fii sa mentineti o anumita armonie intre voi si restul populatiei ,sa demonstrti ca profesional sunteti capabili de sarcinile asumate -si aici ma gindesc la seful simurdului raed arafat un arab fara nici o tangenta etnica,doar cu dorinta de-a face treaba buna in postul pe care il ocupa,profesionist din cap pina in picioare.....nu mai trageti caruta afara din drum,nu mai faceti cea sau hais in contratimp cu majoritatea ,ca timpurile nu va sunt prielnice si nici ideile nu sunt din cele mai fericite ptr. voi.....
  • +5 (5 voturi)    
    Nebunie totala (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 21:33)

    adip [anonim]

    Asta e nebunie totala!!!

    Asta ar insemna ca daca Biserica Ortodoxa si-ar face partid inseamna ca in parlamentul Romaniei ar trebui sa i se rezerve 85% din posturi pt ca la recensamant 85% din populatia Romaniei s-a declarat ortodoxa!

    Buba mare pentru acest om este ca vrea sa fie el miez intr-un alt partid maghiar separat de UDMR... si daca isi permite sa incerce asta nici el si nici UDMR n-ar mai intra in Parlament!!! Asa ca cere sa li se rezerve 5% din locurile din parlament si el sa se bata cu UDMR pe locurile alea... NEBUNIE TOTALA... poate dintre maghiari aia 5% jumate din ei vor sa voteze cu PSD!!! asa ceva e incredibil!

    Asta este motivul pentru care treptat creste dezgustul romanilor fata de reprezentantii politici ai etnicilor maghiar! Pentru ca nu trece o saptamana fara ca acestia sa nu creeze vre-o noua idee nebuneasca si idioata!!!

    Ce vor oamenii astia?! Vor sa se alipeasca de Ungaria teritorial?! Garantat ca Ungaria NU I-AR accepta, le-ar scadea nivelul de trai prea mult!
    Vor sa fie ca Vaticanul?! O tara in interiorul altei tari? NU, ei vor sa fie o zona controlata la toate nivelele in totalitate de ei, INSA in continuare sa vina garla bani de la Bucuresti!

    Judetele lor (din care romani au fost treptat epurati etnic) aduc la buget maxim jumatate din cat LI SE DA de la buget!!!

    Daca tot nu avem barbati politici care sa transeze final aceasta problem intr-un mod serios, hai sa facem un mare gard in jurul acestor judete, sa taiem orice legatura rutier si de utilitati, sa le permitem sa treaca doar cu viza (sa dureze eliberarea vizei minim 6 luni de la aplicare) si sa vedeti atunci cum o sa vina in genunchi la Bucuresti!
  • +2 (2 voturi)    
    Cu cine votez eu? (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 21:43)

    adip [anonim]

    Promit ca daca PSD-ul jura ca UDMR-ul va sta in opozitie garantat, nu doar ca votez cu ei... voi face toate eforturile sa conving cati mai multi dintre cunoscuti sa-i sustina!

    Asta in contextul in care pentru mine PSD-ul este ce-a mai proasta alegere pe care as putea sa o iau.
    Cu toate asta, repet, cine promite solemn sa tina UDMR-ul in opozitie primeste sustinerea mea!
    • +3 (3 voturi)    
      SUBSCRIU! (Duminică, 8 ianuarie 2012, 13:08)

      warchild [anonim] i-a raspuns lui adip

      am sa fac acelasi lucru in exact aceleasi conditii! de cand dracu s-a mai auzit ca intr-un guvern sa existe 2-3 ministri ai unei minoritati nationale, nici macar cea mai numeroasa? in alte tari exista cel mult consilieri pe problema minoritatii respective!
  • 0 (2 voturi)    
    Iar Tokes? (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 23:10)

    voichita Savu [anonim]

    Scandalizeaza tot ce zice si face acest individ strecurat in conducerea Uniunii Europene.Este cel mai mare dusman al romanilor, pe ai caror bani se lafaieste in capitalele europene.Are sustinerea presedintelui Romaniei si amandoi '' lucreaza'' la viitorul ei.
  • +4 (4 voturi)    
    ROMANI, LA VOT! (Sâmbătă, 7 ianuarie 2012, 23:36)

    gogu [anonim]

    pina la vot obligatoriu, ar fi bine sa ne mabilizam, CU TOTII si sa iesim anul acesta la vot. Nu conteaza ce partid votam, trebuie sa fim multi astfel incit UDMR-ul sa nu mai pupe parlament.
    • +2 (2 voturi)    
      Da (Duminică, 8 ianuarie 2012, 11:20)

      adip [anonim] i-a raspuns lui gogu

      Asta e ideea, si dupa acea gata cu ideeilea asta idioate, utopice si revoltatoare!
  • +1 (3 voturi)    
    UDMR AFARA! (Duminică, 8 ianuarie 2012, 9:33)

    Vizitiul [utilizator]

    Numai in Romania e posibil asa ceva!
  • +3 (3 voturi)    
    popa jegos (Duminică, 8 ianuarie 2012, 10:24)

    romeno [anonim]

    mai tov popa securist, nu iti ajunge ca minoritatea de 5% are35% din postuirile din administratia centrala si locala ? nu mai aveti de unde sa scoateti oameni, si ati umplut administratia cu tot felul de electricieni refulati, unul mai valoros ca celalalt; don popa, nu crezi ca singurul criteriu este cel al valorii si nu al apartenentei etnice ? ca asa si tioganii, zisi romi, ar trebui proportional reprezentati, si, te asigur, au oameni mult mai valorosi ca voi. Sa le multumiti celor care i-au aranjat alegerea in PE, cu voturi din localitati unde nu exista nici picior de maghiar;
  • 0 (0 voturi)    
    tokes (Duminică, 8 ianuarie 2012, 20:09)

    regat [anonim]

    De fapt, cererea lui Tokes are un substrat mai subtil. El joaca rolul "nebunului", al
    "politistului rau". El vine cu cereri maximale, irationale, pe care orice om normal cu bun simt, le-ar respinge.
    Pur si simplu jignesc logica si bunul simt. Daca aceste cereri directe, maximale care lezeaza ratiunea
    sunt acceptate, pentru conducerea maghiara este Ok. Daca nu sunt acceptate, asa cum ratiunea si
    bunul simt iti spun, vine rolul UDMR-ului, care joaca rolul celui "rational" sau al "politistului bun".
    UDMR-ul vine cu un mesaj de genul: "daca nu va intelegeti cu mine, cu nebunul n-aveti nicio sansa".
    Si vine cu aceeasi cerere, dar cosmetizata. Si incep negocierile asupra aceleasi cereri irationale,
    dar de data aceasta cu "rationalul" UDMR. Asfel incat,acum poti acepta nebunia respinsa initial.
    Tokes si UDMR, sunt acelasi lucru, in esenta nu difera cu nimic
  • 0 (0 voturi)    
    mai degraba nedemocratic (Luni, 9 ianuarie 2012, 16:39)

    Gigel [anonim]

    Mie mi se pare o forma de discriminare pozitiva (adica tot discriminare), nicidecum o expresie a democratiei.

    Minoritatea maghiara poate sa isi aleaga reprezentantii prin votul dat (si o fac, ca doar UDMR asa a tot ajuns in Parlament).

    Mi se pare o prostie colosala. Ce urmeaza? Minerii sa fie reprezentati in mod proporional? Somerii sa fie reprezentati proportional? Analfabetii sa fie reprezentati in mod proportional? Poate barbatii cu chelie? Sau roscatii cu barba? Doamnele care prefera apa plata cu lamaie?...


    Absurd.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version