VIDEO PDL, UNPR, PSD, PNL, PC resping propunerea UDMR de eliminare a caracterului national al statului

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 2 noiembrie 2011, 17:27 Actualitate | Politic


Propunerea UDMR de eliminare din Constitutie a caracterului national al statului a reusit sa coalizeze reprezentanti ai taberelor politice adverse, Roberta Anastase, Victor Ponta, Dan Voiculescu, Cristian Diaconescu si Ioan Oltean sustinand cu totii ca amendamentul Uniunii este inacceptabil, scrie Mediafax.

Secretarul general al PDL, Ioan Oltean, a declarat, miercuri, ca PDL respinge categoric propunerea UDMR si a aratat ca are certitudinea ca o asemenea prevedere nu va fi votata. "Va asigur ca ea (propunerea UDMR n.r.) va fi luata in dezbaterea Comisiei juridice, care analizeaza proiectul de revizuire a Constitutiei, si cu certitudine nu va fi votata. PDL categoric respinge o asemenea initiativa si o crede totalmente impotriva actualei Constitutii si a realitatilor care consacra statul roman", a precizat Ioan Oltean.

El a spus ca nu sunt probleme in coalitie, dar grupurile parlamentare, indiferent daca se afla la putere sau in opozitie, au o anumite atitudine in privinta unor acte normative extrem de importante. "Zile grele ne fac opozitia si nu colegii din majoritate, care se comporta absolut normal. Discutam, analizam, pana la urma cadem de acord asupra unei pozitii care sa corespunda realitatilor de reglementare a unui domeniu sau altul", a adaugat Ioan Oltean.

La randul ei, prim-vicepresedintele PDL Roberta Anstase a declarat, comentand propunerea UDMR, ca subiectul nici macar nu se poate discuta. "Asta nu discutam, nici nu se pune problema", a precizat Roberta Anastase.

Deputatul PDL Raluca Turcan a declarat, miercuri, pentru Mediafax ca spera ca este o gluma propunerea UDMR, mentionand ca acest lucru, dar si subiectul Tinutului Secuiesc, nu ar trebui sa fie negociate cu partenerii din Uniune. "Sper ca este o gluma. Din punctul meu de vedere sunt lucruri care nu ar trebui sa se negocieze, unul dintre acestea este acesta cu caracterul national, unitar, independent, suveran si indivizibil. Asa cum, de asemenea, este si subiectul cu Tinutul Secuiesc", a spus Turcan, precizand ca acest compromis nu trebuie facut de niciun guvern al Romaniei.

La randul sau, deputatul UDMR Varga Attila a declarat, miercuri, ca UDMR a propus eliminarea din Constitutie a caracterului national al statului roman deoarece este o prevedere anacronica. El a precizat ca nu exista o legatura directa cu crearea Tinutului Secuiesc si ca Uniunea este constienta ca este foarte dificil de realizat aceasta eliminare. "Consideram ca aceasta caracteristica a oricarui stat de a fi stat national este oarecum anacronica. Aceasta am propus si in 1991, cand a fost adoptata noua Constitutie, si in 2003 cand a fost modificata, pe cale de consecinta, ca sa fim si consecventi, am propus si acum", a spus Attila Varga.

El a precizat ca UDMR propune si modificarea articolului 152 pentru a fi "in termeni juridici". "Suntem constienti ca este foarte dificil a modifica, de altfel este foarte dificil de a modifica orice in Constitutie pentru ca nu exista vointa politica", a explicat deputatul UDMR.



Presedintele de onoare al UNPR, Cristian Diaconescu, a declarat, miercuri, pentru Mediafax, ca prevederile constitutionale legate de structura fundamentala a statului nu pot suferi modificari, asa cum doreste UDMR. Diaconescu a afirmat ca amendamentul depus de UDMR reflecta o tema recurenta a Uniunii, insa este previzibil ca rezultatul unei consultari referendare pe tema va fi negativ. "Prevederile constitutionale legate de structura fundamentala a statului roman nu pot suferi modificari, iar acest lucru a fost statuat inca din 1991. Importanta acum este reorganizarea administrativ-teritoriala in sensul europenizarii Romaniei, si nu in directia enclavizarii unor parti din ea", a mai spus presedintele de onoare al UNPR.

Propunerea UDMR a fost respinsa si de opozitie. Presedintele PSD, Victor Ponta, a declarat, miercuri, pentru Mediafax, ca amendamentul UDMR privind modificarea caracterului national prevazut de Constitutie este nerealist, cu caracter exclusiv electoral. Ponta a afirmat ca discutia despre modificarea Constitutiei inaintea alegerilor face ca amendamentele depuse de unele formatiuni sa fie pur electorale, motivate de competitia politica. "Este clar ca nu trebuie sa modificam Constitutia in 2012, an electoral. Evident ca propunerea UDMR nu va trece, dar amendamentul lor este facut in logica electorala, din cauza competitiei cu partidul extremist al lui Laszlo Tokes, in contrapartida la autonomia totala ceruta de el", a spus Ponta.

Presedintele PSD a caracterizat amendamentul UDMR la articolul 1 din Constitutie ca nerealist. "Din cauza apropierii alegerilor si a competitiei electorale, apar asemenea propuneri nerealiste, cu caracter electoral. De aceea discutia despre revizuirea Constitutiei trebuie purtata in 2013, cand nu va mai plana spectrul alegerilor si propunerile pot fi serioase", a mai afirmat Ponta.

De asemenea, liderul grupului PSD din Camera, Mircea Dusa, a declarat, miercuri, pentru Mediafax, ca judetele Harghita si Covasna sunt deja "stat in stat" si ca propunerea UDMR vine pe fondul situatiei de haos din Romania. "In Romania e haos, iar in situatii de haos cei care au anumite interese profita. Vedeti ce s-a intamplat la Sf. Gheorghe si Covasna, unde consilierii judeteni UDMR si PCM au votat hotararea organizarii unui referendum care are intrevederi cu talc si care nu fac trimitere la articolul unu din Constitutie, dar intrebarea referitoate la infiintarea Tinutului Secuiesc este una neconstitutionala, care incalca articolele 3 si 4", a spus Dusa.

La randul ei, deputatul PNL Alina Gorghiu, membru in Comisia juridica a Camerei, a declarat, miercuri, pentru Mediafax, ca propunerea UDMR depaseste limitele revizuirii Legii Fundamentale. "Aceasta propunere va fi lamurita in prima sedinta de revizuire a Constitutiei. E un amendament care depaseste limitele de revizuire a Constitutiei. Statul trebuie sa fie unitar, national si nu se poate trece peste aceasta limita", a spus Gorghiu.

Propunerea este criticata si de liderul PC, Dan Voiculescu. "Propunerea UDMR privind modificarea Constitutiei in sensul eliminarii caracterului de 'stat national' este flagrant neconstitutionala, incalcand art. 152 din legea fundamentala, care stabileste explicit ca prevederile art. 1 nu pot face obiectul revizuirii", scrie Voiculescu intr-un comunicat.

El afirma ca in mod normal, Presedintia ar fi trebuit sa reactioneze prompt la pretentiile UDMR. "Dar Traian Basescu tace. Este o tacere lasa, presedintelui fiindu-i frica sa-si supere un partener de guvernare. Cel care a atacat abject repere istorice ale Romaniei, nu are curajul de a apara caracterul 'national' al statului roman. Din contra, asteapta sa reactioneze opozitia, sperand ca o tensionare a relatiilor UDMR-USL l-ar ajuta in negocierile cu UDMR pe proiectul reorganizarii administrative. Specialist in trocuri, Traian Basescu pare dispus sa accepte un schimb "stat national" - "reorganizare administrativa", considerand ca retrasarea unitatilor administrativ-teritoriale este ultima sansa a actualului regim de a evita o infrangere categorica in 2012", sustine Voiculescu.

Grupul parlamentar al UDMR din Camera Deputatilor a depus un amendament la proiectul de lege privind revizuirea Constitutiei prin care se elimina caracterul national al statului roman, cu toate ca dispozitiile actualei Constitutii privind caracterul national nu pot face obiectul revizuirii.

Articolul 1 din Constitutia actuala a Romaniei prevede, la alineatul 1, ca "Romania este stat national, suveran si independent, unitar si indivizibil".

Conform amendamentului depus de grupul UDMR, articolul 1. (1) va avea urmatorul cuprins: "Romania este stat suveran si independent, unitar si indivizibil".

Actuala Lege fundamentala a Romaniei prevede, la articolul 152 - (1) privind limitele revizuirii, ca "dispozitiile prezentei Constitutii privind caracterul national, independent, unitar si indivizibil al statului roman, forma republicana de guvernamant, integritatea teritoriului, independenta justitiei, pluralismul politic si limba oficiala nu pot forma obiectul revizuirii".

Presedintele Comisiei Juridice din Camera, deputatul PDL Daniel Buda, a anuntat, marti, ca sedinta comisiei programata pentru miercuri a fost amanata pentru o data ulterioara pentru a solicita Guvernului si Consiliului Legislativ un punct de vedere privind acest amendament al UDMR.

"Decizia de amanare a discutarii proiectului de revizuire a Constitutiei e motivata de faptul ca sunt foarte multe amendamente depuse la acest proiect legislativ. Am solicitat in acest sens un punct de vedere din partea Consiliului Legislativ si din partea Guvernului pe aceste amendamente, astfel incat sa avem un punct de plecare in discutarea si eventuala adoptare a acestora in Comisia juridica, cu atat mai mult cu cat, va marturisesc, exista un amendament prin care se doreste modificarea articolului 1 din Constitutie in ceea ce inseamna caracterul statului national unitar, lucru care, in opinia mea, n-ar putea fi modificat avand in vedere limitele revizuirii Constitutiei. Tocmai de aceea, doream un punct de vedere din partea Consiliului Legislativ", a spus Buda.

Presedintele Comisiei de revizuire a Constitutiei, Daniel Buda (PDL), a purtat in ultimele saptamani un schimb de corespondenta cu Biroul Permanent al Camerei pentru a convinge conducerea acestui for legislativ ca proiectul de revizuire a Constitutiei sa nu mai fie discutat in comisia parlamentara speciala, ci in Comisia juridica a Camerei Deputatilor.


Citeste mai multe despre   


















2072 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Constitutie (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 17:55)

    Mird [anonim]

    Stiti proverbul
  • +2 (4 voturi)    
    As vrea sa aflu parerea lui Vadim (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 18:24)

    bgd [utilizator]

    In legatura cu acest subiect... :)
  • -1 (5 voturi)    
    asa e (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 18:36)

    gicu [anonim]

    cum era de asteptat acest 'partid' a gafat si ca sa fiu mai clar pot sa spun ca e un partid cu mult TUPEU;in sfarsit s ipartidul de la putere a facut ce trebuia de demult si ,bine ar fi ,sa se distanteze de acestia .
    cu multa stima domnilor
  • 0 (2 voturi)    
    eliminare a caracterului national al statului (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 18:54)

    Lips [anonim]

    Constitutia Ungariei prevede caracterului national al statului?
  • -3 (9 voturi)    
    Niste ipocriti politicienii romani, (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 18:56)

    Con_stan_tin [utilizator]

    se fac ca nu cunosc reallitatea. In institutiile statului roman se vorbeste atat romana cat si maghiara fiind chiar documente oficiale ale statului redactate in maghiara. Constitutia si legile trebuie sa fie in concordanta cu realitatea! Iar statul roman, in loc sa se bazaze numai pe natiunea romana, ar face bine sa-si extinda fundamentul si la natiunea maghiara. In felul asta ar castiga in stabilitate.
    • -2 (4 voturi)    
      Mda... (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 19:22)

      Veetor [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      Foarte bine te-ai gadint tu, prietene... Caracterul national al tarii este doar o piedica in calea socializarii interumane, eh?
    • +4 (4 voturi)    
      ai dreptate, pe ici, pe colo (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 20:02)

      dacicus [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      dar nu in punctele esentiale...

      da, ai dreptate, politicienii sunt ipocriti. dar atat. restul este incorect.

      faptul ca in unele institutii publice, guvernamentale ori nu, se vorbeste si o alta limba e doar o dovada de curtoazie.

      statul national este "statul autonom locuit in majoritate de un popor cu limba, istorie si cultura comuna".
      se poate adauga ca prezenta unor grupuri de alta cultura, minoritare, ce s-au stabilit pe parcursul istoriei, pe un teritoriu locuit de o natiune, nu duce la revizuirea statusului de stat national.

      desigur ca sunt destule surse unde definitia statului national este clara. sunt destule state multi nationale ce pot fi analizate pentru a vedea diferentele esentiale fata de statele nationale...

      in ceea ce priveste romania, minoritatea vorbitoare de limba maghiara este, in realitate, foarte bine tratata.

      cee ce vor maghiarii este detasarea teritoriala de romania. pentru ca in rest le au pe toate.
      sunt scoli, universitati, publicatii, posturi de radio si televiziune, in limba maghiara, nume de strazi si localitati in ambele limbi. au partide politice, nu sunt discriminati.
      mai degraba maghiarii sunt cei ce nu dovedesc curtoazie, sunt institutii publice in romania unde se pretinde ca limba romana nu e cunoscuta, romanilor li se fac probleme, si asa mai departe.

      si acestea sunt parte din realitate.

      iar aceasta realitate nu sustine modificarea constitutiei. dar sustine ideea ca civismul trebuie exercitat continuu, ca drepturile trebuie aparate continuu.
  • 0 (0 voturi)    
    de 20 de ani (Joi, 3 noiembrie 2011, 9:02)

    sir [anonim]

    udmr este in afara legii d.p.d.v. juridic.solutia=10% prag electoral;toate partidele romanesti din parlament sa-l adopte ca amendament la legea electorala.s-ar rezolva multe din problemele noastre!
  • 0 (0 voturi)    
    CONSTITUTIA ROMANIEI (Joi, 3 noiembrie 2011, 12:09)

    VALI NICOLAEV [anonim]

    mI se pare o batae de joc fata de romani am fost in covasna si ne-au tratat pe banii nostri ca pe cersetori sa nu ne mai lasamcalcati in picioare de unguri ei traesc in tara noastra si ar trebui sa ne respecte traditiile constitutia si pe noi rominii in ungaria adevaratii unguri respecta rominia Guvernantii nostri au fost alesi sa ne apere interesele tarii in care traesc nu interesele lor politice vam votat acum regret PACAT
  • 0 (0 voturi)    
    O lectie data UDMR (Joi, 3 noiembrie 2011, 16:57)

    DORU [anonim]

    Asa ar fi trebuit sa se alieze toate partidele si in lupta impotriva coruptiei si in gasirea celor mai bune solutii pentru trecerea crizei economice in care ne aflam. Bravo lor si celor din opozitie (PNL si PSD) dar si celor aflati la putere (PDL si UNPR).
  • 0 (0 voturi)    
    Aaaa ce sa-ti spun (Joi, 3 noiembrie 2011, 17:02)

    Crina [anonim]

    Au mai propus asta si in 2003. Oricum reactia tuturor parlamentarilor romani este de aplaudat.
  • 0 (0 voturi)    
    atentiune, culcat! (Joi, 3 noiembrie 2011, 19:52)

    inu [anonim]

    Colegi de putere, colegi, dar cu caracterul national nu tejoci. Asa ca ciocul mic si jos de glezna ca sa nu puna Oprea armele pe voi.
  • 0 (0 voturi)    
    Fiti pe pozitii! (Joi, 3 noiembrie 2011, 20:10)

    radu [anonim]

    Guvernantii nostri au atitudinea corecta si fireasca in fata unei astfel de propuneri care sfideaza din start Constitutia Romaniei. Asa cum spunea si Diaconescu de la UNPR „importantă acum este reorganizarea administrativ-teritorială în sensul europenizării României, şi nu în direcţia enclavizării unor părţi din ea”.
  • 0 (0 voturi)    
    Neconstitutional!!!!! (Joi, 3 noiembrie 2011, 20:33)

    marin [anonim]

    Dispozitiile actualei Constitutii privind caracterul national nu pot face obiectul revizuirii Constitutiei in vederea eliminarii caracterului national al statului roman. UDMR-ul incearca insa sa forteze nota doar ca nu are nicio sansa. Politicienii sunt pe faza si sunt hotarati sa nu cedeze.
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo partidelor care se opun vehement (Joi, 3 noiembrie 2011, 21:14)

    Tudorica [anonim]

    E bine ca le mai aratati din cand in cand ungurilor ca sunt cantitate neglijabila cand vine vorba de prebleme care nici macar nu trebuie puse in discutie.
  • 0 (0 voturi)    
    oprea incalzeste tancurile (Joi, 3 noiembrie 2011, 22:27)

    istvan [anonim]

    respingerea propunerii unpr este insuficienta. trebuie reactie rapida in forta. puterea si opozitia trebuie sa isi dea mana pentru "linistirea" politicienilor cu carente de vorbire in limba romana.
  • 0 (0 voturi)    
    Opozitia si puterea si-au dat mana (Vineri, 4 noiembrie 2011, 7:32)

    Bison [anonim]

    Caracterul national al statului roman nu poate fi exclus din Constitutie la cererea unei minoritati. Au primit chiar prea multe facilitati acest UDMR, datorita jocului politic pe care l-a practicat de 20 de ani incoace. A sosit timpul ca la urmatoarele alegeri sa nu mai depaseasca pragul electoral de a intra in parlament.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version