VIDEO Zece propuneri ale USL pentru bugetul din 2012. Victor Ponta: Boc a cheltuit un miliard de euro din fondul de rezerva pentru primariile PDL si UNPR

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 31 octombrie 2011, 14:06 Actualitate | Politic


USL va prezenta vineri delegatiei FMI si Uniunii Europene zece masuri care isi propun, pe de o parte, sa creeze locuri de munca si sa "relanseze rapid" economia si, pe de alta parte, sa aduca venituri suplimentare la buget. Printre acestea figureaza obligarea primului ministru de a nu mai folosi fondul de rezerva al guvernului decat pentru situatii de urgenta. Doar aceasta masura, spune Victor Ponta, ar putea aduce la bugetul de stat un plus de un miliard de euro.

Propunerile opozitiei pentru BUGETUL 2012

5 masuri pentru crearea de locuri de munca si relansarea rapida a economiei, care implica anumite cheltuieli bugetare:
  • Reducerea CAS
  • Reducerea TVA (inceperea reducerii esalonate a TVA, pentru a se reveni spre 19%)
  • Introducerea unei scheme speciale de TVA pentru agricultura
  • Respectarea legii actuale in ceea ce priveste indexarea pensiilor cu rata inflatiei plus 5-% din cresterea salariului mediu pe economie
  • Mentinerea cotei de cofinantare de la buget pentru proiectele derulate cu fonduri europene
5 masuri care ar aduce venituri suplimentare la buget:
  • Reducerea cu 50% a cheltuielilor cu bunuri si servicii, pentru oprirea risipei actuale
  • Blocarea cheltuielilor de partid - suspendarea programului national de dezvoltare a infrastructurii si a altor cheltuieli similare, care nu se fac decat prin clientela de partid
  • Obligarea primului ministru de a nu mai folosi fondul de rezerva al guvernului decat pentru situatii de urgenta (catastrofe naturale),  in locul alocarii de fonduri primarilor puterii
  • Mentinerea contributiei actuale la Pilonul II de pensii
  • Stimularea atragerii fondurilor europene, care sa completeze fondurile interne si care sa ajunga in economie pentru crearea de noi locuri de munca
Presedintele PNL, Crin Antonescu, a declarat intr-o conferinta de presa organizata luni pentru prezentarea acestor propuneri ca actuala putere condamna Romania "la o politica lipsita de orice sansa de revigorare economica si profund gresita din punct de vedere social", care "intareste ideea ca la austeritate sunt condamnati numai o parte dintre membrii societatii.

Guvernul si presedintele Basescu nu aduc "nicio propunere pentru a crestere veniturile, economia, pentru a spori locurile de munca" si nimic pentru "reducerea uriasei evaziuni fiscale", spune Crin Antonescu.

El a sustinut ca actuala putere refuza sa lupte impotriva evaziunii fiscale si a criminalitatii economice, astfel inca la austeritate sunt condamnati doar "cei mici, cetatenii care nu fac parte din grupuri interlope sau din marile grupuri mafiote asociate puterii si a caror principala sursa de venituri e evaziunea fiscala".



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















3367 vizualizari

  • +37 (41 voturi)    
    Aberatii (Luni, 31 octombrie 2011, 14:15)

    hot news [utilizator]

    Eu vad numai masuri populiste ce sunt in detrimentul Romaniei in conditiile actuale.
    • -22 (28 voturi)    
      da care sunt (Luni, 31 octombrie 2011, 14:28)

      smen [anonim] i-a raspuns lui hot news

      alea,ia explica-ne care sunt masurile populiste,crezi ca daca mesteci niste sintagme folosite de idolii tai portocalii mai prostesti pe cineva
      • -18 (24 voturi)    
        Prietene... (Luni, 31 octombrie 2011, 14:35)

        halimiaticucuveaua [utilizator] i-a raspuns lui smen

        N-ai cu cine sa te certi, oamenii sunt platiti sa scrie vrajeala asta. Toti stim unde a ajuns Romania cu jigodiile astea la putere. Si astia acum scriu ca sunt masuri populiste, ok, si daca sunt populiste ce este gresit in treaba asta, populiste, nepopuliste sunt in favoarea oamenilor care au ajuns la nivelul subzistentei, este normal sa se mai ia si masuri populiste.
        • +7 (11 voturi)    
          prietene... (Luni, 31 octombrie 2011, 15:12)

          mahabaratan [utilizator] i-a raspuns lui halimiaticucuveaua

          incearca sa vorbesti si sa scrii frumos...statul te a scolarizat gratuit
          • +14 (18 voturi)    
            Am si eu o propunere! (Luni, 31 octombrie 2011, 15:30)

            Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui mahabaratan

            Ponta, Iliescu, Nastase, Antonescu, Fenechiu, Mitrea, Mazare, Rusianu, Vantu, Patriciu, Voiculescu cu tot USL-ul vostru, lasati Romania in pace! Lasati-o ca e pe linia de plutire si se dezvolta sanatos, nu cum ati facut voi cand a-ti papat 3,5 miliarde de euro din fondul de dezvoltare intr-o luna, inainte de alegeri.
            Plecati cu tot ce-ati furat, doar lasati-ne in pace, demagogi de doi lei ce sunteti!
            Cu propunerile voastre ajungem ca Grecia in mai putin de un an, ipocritilor!
            • -1 (7 voturi)    
              am si eu o propunere (Luni, 31 octombrie 2011, 15:51)

              cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

              impartim romania in doua? ca poate asa o sa fiti satisfacuti. nici idiotii aia de la PSD nu erau asa de rai cum sunteti voi. De fapt.. Tot FSN sunteti si unii si altii.
              • +2 (4 voturi)    
                Porpunerea mea (Luni, 31 octombrie 2011, 16:36)

                Un roman anonim [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

                Ia-l de mana pe Smen mancatorul e americani si cereti cetatenia inRPD Coreeana (Corea e Nord) si lasatine in pace.
        • +11 (13 voturi)    
          Si de ce am fi noi obligati, (Luni, 31 octombrie 2011, 15:23)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui halimiaticucuveaua

          sa tinem niste trantori din banii nostri.Multi din cei care nu muncesc ,nu merita ajutoarele,pentru-ca ori nu au nici-o calificare,dar vor functie la usurica,ori au calificari la Spiru Haret in meserii care nu se mai cauta,nu vor sa munceasca.Sunt putini cei care au intradfevar nevoie de ajutor,dar Ponta si Antonescu blocheaza legea asistentei sociale care ar permite crestterea ajutoarelor pentru cei cu nevoi reale si acordarea de sprijin pentru recalificare sau angajare pentru ceilalti.E simplu sa spui ca sa ajuns la limita subzistentei.Si?Poate fi si mai rau.E criza financiara si nu vor fi sacrificati cei care lucreaza si-si asigura necesarul pentru trai,crescand taxele.Se vor reduce ajutoarele pentru saraci.Astea sunt vremurile si nu se pot rezolva cum vrea Ponta.Ponta sa munceasca si el,pentru-ca este tot un fel de asistat social de lux.
      • +18 (20 voturi)    
        De ce nu va castiga usl-ul alegerile (Luni, 31 octombrie 2011, 14:50)

        De ce nu va castiga usl-ul alegerile [anonim] i-a raspuns lui smen

        De ce nu va castiga usl-ul alegerile ? deoarece doreste sa faca schimbari fiscale de genul scaderii TVA, cresterii pensilor si salariilor bugetarilor, ceea ce va duce la o inflatie galopanta.
        Populismele care functioneaza la noi nu functioneaza si in Germania datorita diferentelor culturale.
        Populismul functioneaza foarte bine atunci cand nivelul cultural este foarte scazut.

        1. Cauza principala este lacomia.
        2. Lacomia si goana dupa profituri a bancherilor a generat criza subprime.
        3. Lacomia si populismul guvernantilor a generat criza datoriilor suverane.
        • -10 (14 voturi)    
          Vreau ... (Luni, 31 octombrie 2011, 15:13)

          Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui De ce nu va castiga usl-ul alegerile

          ... sa aud ca specialisti din ministerul finantelor / BNR s-au intalnit cu specialisti din USL si au agreat ca masurile de mai sus (sau altele) sunt / nu sunt fezabile. Pe baza de cifre. Realiste.

          Pana acum nu am decat o certitudine. Dupa 3 ani de guvernare PDL am ajuns pe ultimul loc in UE si fara nici o speranta. De la PDL nu am vazut decat masuri de taieri care au adancit criza si au intarziat iesirea din recesiune si riscam sa ne afundam si mai mult.

          Daca actuala putere nu vrea sa incerce pentru cateva momente sa iasa din paradigma ei de gandire va fi schimbata in 2012. Si de aceea va castiga USL-ul alegerile.
          • +9 (11 voturi)    
            Tanasescu este de la PSD. (Luni, 31 octombrie 2011, 15:28)

            mircea [anonim] i-a raspuns lui Gigi Kent

            Dar Ponta nu asculta de nici-un specialist.Asta este situatia.Nu este de unde si nu-i normal sa cresti taxele platite de cei care muncesc ca sa sustii pe cei care nu muncesc.Au posibilitatea sa munceasca.Multi din cei care nu muncesc ,nu au nici-o calificare,nici nu vor sa se califice,dar vor functii la usurica(adica functionari la stat degeaba).Sacrificati trebuie sa fie asistatii sociali.
          • +7 (7 voturi)    
            Ultimul loc? (Luni, 31 octombrie 2011, 15:35)

            hot news [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

            1. Bulgaria a fost tot timpul sub noi.
            2. Ai auzit de Grecia?
            3. Da-mi te rog numele unei persoane cu caracter profesionist din USL. O persoana care gandeste coerent si pentru binele nostru.

            Daca era PSD-ul la putere in anii astia de criza cu masurile propuse de ei intram in faliment total si ne-am fi indatorat de zeci de ori mai mult la FMI ca sa platim sute de mii de bugetari incompetenti. PSD n-a fost in stare sa faca absolut nimic constructiv nici atunci cand nu era criza.
          • +8 (8 voturi)    
            uite ce a raspuns un om destept de la PSD (Luni, 31 octombrie 2011, 15:57)

            uite ce a raspuns un om destept de la PSD [anonim] i-a raspuns lui Gigi Kent

            "Cred ca aceste vremuri pe care le traim nu sunt vremuri care sa dea posibilitatea unei risipe si cred ca acest lucru a constientizat si clasa politica. A face risipa in momentul de fata nu inseamna decat sa distrugem, daca vreti, un viitor al acestei tari. De aceea, a cumpani banul public cu strictete este rolul cel mai important pe care Romania trebuie sa-l joace ".
            "Este complicat intr-o perioada turbulenta, de instabilitate pe pietele financiare, sa vii sa modifici sistemul fiscal, de aceea o stabilitate este de preferat unei schimbari in acest moment
          • +7 (9 voturi)    
            Certitudinea A3.. (Luni, 31 octombrie 2011, 16:17)

            ion [anonim] i-a raspuns lui Gigi Kent

            "Pana acum nu am decat o certitudine. Dupa 3 ani de guvernare PDL am ajuns pe ultimul loc in UE si fara nici o speranta"

            Pai daca asta auziti, asta stiti. Mai scoateti capul din antene..

            De CDS ati auzit? De ce spun agentiiile de rating ati auzit? CDS-ul asta e un indicator care arata care e sansa de faliment la nivel de tara si de el depinde cata dobanda plateste statul roman cand se imprumuta.

            Uite nene cam cum a evoluat situatia:
            - In ianuarie 2008, Fitch Ratings a revizuit perspectiva calificativului Romaniei, de la "stabil" la "negativ"
            - In noiembrie 2008, Fitch Ratings scoate si ea Romania in afara categoriei recomandate pentru investitii, coborand rating-ul agresiv, cu doua trepte
            - martie 2009 Fitch Ratings si S&P mentin calificativul acordat Romaniei de tara cu nivel speculativ (junk)
            -In februarie 2010, perspectiva de rating a Romaniei a fost imbunatatita de catre Fitch de la "negativa" la "stabila"
            - In iulie 2011, Fitch revizuieste in sens pozitiv ratingul Romaniei, in categoria recomandata pentru investitii

            La mijlocul anului 2011 CDS-ul Romaniei a fost de 248 puncte (in martie 2009 trecea de 500!). Romania este considerata mai sigura decat Ungaria, Italia sau Spania.

            Practic astia de acum de la putere au adus situatia pe linia de plutire taind in stanga si in dreapta, ca sa nu crapam ca tara. Si aparent au reusit, desi ii injura mai toata tara.

            Iar PSD-ul si PNL-ul care ne-au adus aici prin masurile inconstiente din 2007-2008 sunt gata sa treaca iarasi la aruncat la bani din balcon: scadere CAS, scadere TVA, mariri de pensii cu 10%, etc etc etc. Sursele alea bugetare poe care le indica ei sunt gogosi, cu o singura exceptie: taierea cheltuililor de la investitii in infrastructura. Sa ne intoarcem la guvernul Tariceanu, care a cheltuit 8 miliarde de euro peste venituri in 2008 si a reusit .. 5 km de autostrada, Dar oamenii au fost multumisti si l-au votat. Fara sa stie ca in cativa ani o sa platit dezmatul ala facut pe datori cu varf si indesat
      • +2 (2 voturi)    
        dar chiar nu va instruiesc? (Luni, 31 octombrie 2011, 19:07)

        curios [anonim] i-a raspuns lui smen

        la voi la patid nu stie nimeni ca NIMIC in agricultura nu se schuimba fara aprobarea UE? cum sa modifici TVA in agriculktura? a durat OPT luni ca sa permita taxarea inversa la UNELE produse si asta nu schimba pretul la consumatorul final!!! Te atingi de PAC (politica agricola comunitara) te-au RAS instantaneu de subventii pe agricultura. NB. ca u nu stii, OK pana la urma, dar Ponta???? Stie, dar MINTE ORDINAR!
    • +5 (15 voturi)    
      oarecum... (Luni, 31 octombrie 2011, 14:31)

      me [anonim] i-a raspuns lui hot news

      miscorarea tvaului ar fi un lucru foarte bun. se stie ca a fost o mare greseala marirea lui.

      celelalte sunt ori puse pentru ca suna bine, ori nu sunt sutenabile economic
      • +9 (11 voturi)    
        In 2010 Ponta a impus cresterea TVA. (Luni, 31 octombrie 2011, 15:31)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui me

        Acum vrea micsorarea lui.Atunci toata lumea a spus ca nu-i buna cresterea TVA.Ponta a tinut o in coarne.Cred ca Ponta isi bate joc de Romania.Si nu singur,ci impreuna cu USL.
      • +6 (6 voturi)    
        Mai buna era reducerea pensiilor.. (Luni, 31 octombrie 2011, 16:20)

        ion [anonim] i-a raspuns lui me

        Oamenii PSD-ului de la Curtea Constitutionala au votat IMPOTRIVA scaderii pensiilor. Toti patru. A mai votat asa si reprezentantul UDMR-ului. Si a fost majoritate.

        Practic acordul cu FMI pica in 3 zile dupa masura aia. SIngura masura alternativa posibila a fost cresterea TVA. Altfel acordul cu FMI cadea.

        PSD-ul promite cai verzi pe pereti. Si ei stiu asta. Dar nu ii doare gura sa promita..
    • -4 (8 voturi)    
      aia cu 50% mai putine achiziti publice?? (Luni, 31 octombrie 2011, 14:54)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui hot news

      aia nu este o masura populista! este o masura strict necesara ... achizitiile publice (mai ales cele locale) au explodat in ultimii 2 ani! Toti banii economisiti de la taieri de salarii si ajutoare sociale au fost pierduti in achizitii pubilice inutile! E ca un sac care il carpesti intr-o parte si curge in alta parte! Acum ca am cusut cat de cat gaura cu salariile si ajutoarele ...oare cand se va stopa si gaura asta?
      • +2 (2 voturi)    
        chiar! (Luni, 31 octombrie 2011, 19:02)

        pragmatic [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        ia spune-mi e rog cum impiedica guvernul pe Nichita de la Iasi (sau pe Mazare sau pe Chiliman) sa cheltuiasca bugetul local??? Practic, nu bla-bla!!! intra pe porcisme.ro si vei vedea ca TOATE porcismele sunt la nivel local. NB. USL are peste 70% din primari si 50% Consilii Judetene. PS. fondul de rezerva avea 800 mil. RON, cum putea sa cheltuiasca Boc un miliard de euro???
    • -2 (4 voturi)    
      Trist (Luni, 31 octombrie 2011, 15:16)

      Marcu [anonim] i-a raspuns lui hot news

      Cum sa fie "stimularea atragerii de finduri europene" o masura populista si in detrimentul Romaniei? Voi ganditi singuri sau cum va spune partidul?
      • +3 (5 voturi)    
        Este (Luni, 31 octombrie 2011, 15:46)

        vasile [anonim] i-a raspuns lui Marcu

        deoarece e numai o fraza sforaitoare. n-are nimic concret in spate. Daca o dezvolta, adica arata si cum sa se faca etc. etc., mai discutam.
        • -1 (3 voturi)    
          ... (Luni, 31 octombrie 2011, 17:02)

          Marcu [anonim] i-a raspuns lui vasile

          Ai rabdare sa vezi, poate chiar are ceva in spate. Sau poate ai dreptate si nu are. Dar nu omori o idee buna din start doar pentru ca vind din tabara PSD/PNL. Genul asta de comportament aminteste mai degraba de felul cum reactioneaza un caine de paza cand este stapanul in pericol, nu de ratiunea unui om cu capul pe umeri, care sta si judeca intai si apoi musca din dusman.
  • +23 (25 voturi)    
    gargara (Luni, 31 octombrie 2011, 14:16)

    am [anonim]

    victoras....gargara...bla.bla. tare ma tem ca nu o sa fiti cu nimic mai breji.
  • +29 (31 voturi)    
    Toti o apa si-un pamant (Luni, 31 octombrie 2011, 14:19)

    emy [anonim]

    Vroiai sa-i cheltuie pentru cele PSD si PNL? Daca nu era Boc si era unu de la voi titlul era X a cheltuit un miliard de euro din fondul de rezerva pentru primariile PSD si PNL. Mare branza, hotii striga hotii.
  • +23 (23 voturi)    
    Lasa-ne ... (Luni, 31 octombrie 2011, 14:25)

    D@n [anonim]

    PSD-ul asta tot nu si-au gasit si ei un economist care sa le explice care sunt rezultatele unor "reforme" de celor enuntate de Po(a)nta? Incep sa observ din ce in ce mai multe alinieri intre el si DD-OTV.
    - Reducerea cu 50% a cheltuielilor cu bunuri si servicii, oare el realizeaza ce inseamna asta in functionarea statului de drept?
    - Suspendarea programului de investitii pentru infrastructura ... il inteleg pe Ponta ca lui ii plac probele de viteza in coasta, dar poate noi vrem sa conducem pe autostrazi, nu pe offroad.
    Nu mai continui, nu merita sa pierd timpul.
    • +2 (2 voturi)    
      corect... (Luni, 31 octombrie 2011, 15:32)

      stan [anonim] i-a raspuns lui D@n

      ...noi vrem sa conducem pe autostrazi!!! :)))))))))))
  • +18 (18 voturi)    
    vad doar scaderi (Luni, 31 octombrie 2011, 14:28)

    sucaa [utilizator]

    dar nu vad de unde vor lua diferenta de bani.
    acum la punctul cu TVA-ul:
    "Reducerea TVA (inceperea reducerii esalonate a TVA, pentru a se reveni spre 19%)"
    reducerea esalonata a TVA-ului nu va aduce scaderi de preturi pt consumatorii finali.
    este o gogorita care decat ia ochii, dar nu aduc si cum se vor asigura ca asta se va reflecta si in pret. nu au cum sa asigure asta, doar dau din gura ca prinde bine.
    cat priveste clientela de partid, ei sunt ultimii care ar trebui sa comenteze pe tema asta. in 2008 inainte de alegeri au dat primariilor psd si pnl 1 miliard de euro si s-a ajuns la deficitul care s-a ajuns de 5,7% la un buget de 140 de miliarde.
    ma distreaza cei doi mascarici. ei au solutii de scadere dar nu spun ca-n mare parte acestea nu aduc niciun avantaj omului de rand si nici nu spun de unde vor acoperi acele scaderi care se vor reflecta in buget.
    "suspendarea programului national de dezvoltare a infrastructurii" nu va duce decat la trimiterea in somaj. dar ei, chipurile, probleme cu clientela de partid. nu au probleme ca nu se mai construieste nimic si ca trimiti oameni in somaj.
    si mai sunt dar deja ma plictisesc acesti doi mascarici de partid :)
  • +17 (21 voturi)    
    masuri impotriva viitorului... (Luni, 31 octombrie 2011, 14:29)

    pehash [utilizator]

    1. reducerea cas si cresterea pensiilor in acelasi timp?
    2. reducerea tva inseamna cresterea consumului si a importurilor, nu a locurilor de munca. mai ales daca tinem cont de faptul ca majoritatea micilor producatori oricum fac evaziune
    3. aberatia reducerii cu 50% a cheltuielilor pe bunuri si servicii.. oare de ce nu a cerut psd reducerea cu 50% a cheltuielilor in parlamentului?
    4. programul national pt infrastructura inseamna fonduri europene si locuri de munca locale. ponta ar trebui sa-si ceara o justitie functionala care sa opreasca orice frauda, nu sa blocheze investitiile. (oricum nu prea se poate fura din fonduri europene, psd stie...)
    5. mentinerea cotei actuale la Pilonul 2 echivaleaza cu condamnarea tinerilor de azi la o pensie mizerabila pentru ca ei trebuie sa contribuie azi si la pensiile altora, dar sa-si puna de-o parte si bani pt propria pensie.
  • +13 (15 voturi)    
    in teorie suna al dracu de bine... (Luni, 31 octombrie 2011, 14:30)

    me [anonim]

    dar de unde bani pt reducerea CAS? pentru marirea pensiilor?
    evident de la oamenii care muncesc, si anuma impozitul progresiv... care curios nu este dat aici.
    nu am fost de acord cu taierea pensiilor si salariilor, dar nu sunt de acord nici cu marirea pensiilor cand toti oamenii care muncesc o duc mai rau...
  • +8 (8 voturi)    
    reducere TVA ... (Luni, 31 octombrie 2011, 14:35)

    alex [anonim]

    ... OK, dar ca mod de implementare as face altfel:
    - las TVA 24%
    - pot sa achit 3% din TVA celui care vine cu bon fiscal pe alimente etc etc.
    - mecanism de monitorizare

    1. TVA merge la cetatean
    2. poate sa fie esec daca o sa fie greu de implementat/folosit
    3. cumparatorul o sa ceara bon (cat % primesc bon cand iau cartofi ?!) -> creste incasarea la stat
  • +7 (7 voturi)    
    idei putine (Luni, 31 octombrie 2011, 14:38)

    narcis [anonim]

    Idei multe pentru alte cheltuieli, dar cam putine generatoare de venituri sau de economii bugetare. Cheltuielile cu bunuri si servicii sunt alcatuite in mare parte de alocarile pentru sanatate (pe partea cealalta toata lumea tipa ca sanatatea e subfinantata!). Investitiile nu sunt scutite niciodata de sifonare, dar ele creeaza sau mentin locuri de munca, in sectorul privat, dar e mai populist sa ne uitam doar la stat. Atragerea de bani europeni sau o mai buna colectare sunt doar deziderate, usor de clamat de toata lumea. Pana la urma nimeni nu spune, nici de la putere, nici de la opozitie, ca inca avem cheltuieli de personal peste posibilitati si ca iesirea la liman se face prin stimularea muncii si nu a lenei, prin creearea de locuri de munca si nu prin ajutoare sociale.
  • +11 (11 voturi)    
    o privire de necunoscator... (Luni, 31 octombrie 2011, 14:40)

    echos [anonim]

    cele 5 masuri de relansare:
    - reducerea TVA, CAS - bune, dar daca se pastreaza situatia actuala de incasari, mergem pe minus cu veniturile, pana acum TVA-ul era singura sursa constanta de venituri.... CAS-ul si asa e pe minus de ani buni...
    -TVA pentru agricultura: s-a mai incercat asta prin 2000 si rezultatul daca mai tin bine minte e ca a crescut evaziunea la cereale... si statul tot pe minus a iesit!
    - "indexarea" - ar fii ok, daca ar creste veniturile statului, sa aiba de unde da; ori aici banuiesc ca se prezuma ca toti romanii vor deveni cinstiti si isi vor raporta si plati veniturile pentru a creste gradul de colectare peste 34%... ori asta inca nu s-a intamplat in cei 20 de ani de libertate...
    - mentinerea cofinantarii - corect dar cand acum nu sunt bani, daca mai si scazi sursele de venit cum mentii???? din imprumuturi? ca chestia aia cu cinstea....

    cat despre cele 5"masuri" de crestere a veniturilor:
    - excluzand firmele inca detinute stat, cam 70% din cheltuieli se petrec in sanatate, sistem si asa prost finantat, deci cum reduci asta cu 50%????
    - comparand cu programul de sali de sport, parca tot as vrea ca cel de infrastructura sa continue... pe un drum fie si la cuca macaii, poate ajung sa circul si eu... si nu-i bai ca-i politic, dacat nimic, mai bine vad ca se face jumate de tara, si cealalta se face cand vin "ceilalti"... teoretic in 2 mandate reasfaltam tot... ;)
    - fondul de rezerva: o chestie buna, dar de 20 de ani toti s-au agitat cu chestia asta doar cand au fost in opozitie... dupa care se fac ca uita!
    - pilonul II - ok. poate singura chestie cu care sunt de acord
    - stimularea - pai daca nu mai ai bani sa cofinantezi, ca ai taiat TVA, CAS, bancile nu dau imprumuturi ca-i criza... cum o faci??? bagi alte taxe si impozite?
    Concluzie: destul de primitiv...
  • +8 (8 voturi)    
    crearea de locuri de munca si relansarea econimiei (Luni, 31 octombrie 2011, 15:07)

    basaru [anonim]

    ...asa suna titlul pe acele puncte descrise mai sus.
    reducerea TVA, a CAS, indexarea pensiilor - nu aduc nici locuri de munca dar nici nu dau un inpuls economiei. Vor atarna ca piatra de gatul prostului la cumpana crizei. Proiectele pe infrastructura, si atragerea fondurilor europene sunt puncte forte pentru impulsionarea economiei. Dar cine sa le puna pe tapet in gargara bataliei politice? Marii "generali" au mintea ocupata, ori poate nu-i duce capul.
  • +2 (2 voturi)    
    !!! (Luni, 31 octombrie 2011, 15:34)

    CMD [utilizator]

    Eu vreau infrastructura!
  • +5 (5 voturi)    
    Masuri excelente, dar....o singura intrebare: (Luni, 31 octombrie 2011, 15:35)

    Rescatorul [anonim]

    De unde iau bani de pansii si salarii luna urmatoare?
  • +7 (7 voturi)    
    Excelent (Luni, 31 octombrie 2011, 15:49)

    Jeu [utilizator]

    Superb! Briliant! Cata intelepciune! Si totul atat de simplu, cred ca guvernanti astia cu Boc si Basescu in frunte sunt batuti rau in cap ca nu le-au dat in gand asemenea solutii. Si Isarescu ala ce se credea destept, putea pur si simplu sa-l intrebe pe Bogdan Olteanu si acesta ii dadea solutia nu sa-l tina degeaba la banca nationala si sa nu-i foloseasca desteptaciunea. Pai cu planul asta al USL se poate salva chiar economia mondiala, trebuie doar ca Obama, Merkel, Sarkozy si alti lideri importanti sa lase mandria deoparte si sa foloseasca solutia USL, un fel de detergent minune care spala toate petele.
  • +3 (3 voturi)    
    D-le Tanasescu, facei o lectie de economie cu PSD (Luni, 31 octombrie 2011, 16:39)

    Colette [utilizator]

    Sunt curios: dl Tanaescu le-a explicat si celor din staff-ului PSD (cei care l-au trimis ca reprezentant al Romaniei la FMI) toate aceste mecanisme economice pe care le propun si consecintele lor in economia Romaniei in actuala criza? Nu de altceva dar PSD si USL au conditionat votarea proiectului de buget pe 2012 sau legea asistentei sociale de admiterea unor amendamente prin care sa se permita cresterea pensiilor, a salariilor, a ajutoarelor sociale, a tuturor pomenilor... La PSD nu exista criza economica mondiala, numai criza din Romania provocata de proasta guvernare PDL (nu se spune nimic de UDMR) si mai ales de Basescu! Nu vedeti cu cata iresponsabilitate fac tot felul de promisiuni, care mai de care mai populiste, in timp ce UE sitoate guvernele tarilor membre, inclusiv Romaia, incearca sa gasesca solutii de iesire din criza?
  • +3 (3 voturi)    
    jalnica prestatie (Luni, 31 octombrie 2011, 17:10)

    alina [anonim]

    daca cereti unui student in anul I la economie propuneri ar fi muuult mai bune


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version