Guvernul ar putea sa-si angajeze raspunderea pe legea promovarii judecatorilor la Inalta Curte - surse

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 31 octombrie 2011, 12:24 Actualitate | Politic


Coalitia de guvernare ar putea sa decida, saptamana viitoare, ca Guvernul sa-si angajeze raspunderea pe proiectul legii privind promovarea judecatorilor la Inalta Curte de Casatie si Justitie, au declarat, pentru Agerpres, surse din coalitie, dupa sedinta de luni, la care a participat si ministrul Justitiei, Catalin Predoiu.

Deputatul minoritatilor nationale Ovidu Gant a confirmat ca Predoiu a prezentat coalitiei situatia din justitie, insa ministrul va reveni si lunea viitoare la sedinta liderilor politici de la Putere pentru a prezenta un intreg set de masuri care vor include si legea privind promovarea judecatorilor la Inalta Curte, dar si proiectele legislative privind aplicarea codurilor juridice.

Masurile legislative trebuie, insa, luate pana in luna februarie 2012, cand este asteptat urmatorul raport intermediar a Comisiei Europene in Mecanismul de Monitorizare si Verificare pe Justitie (MCV).

"Ministrul Predoiu trebuie sa vina lunea viitoare sa prezinte toata problematica pe MCV. Totul e posibil, dar trebuie sa vedem cea mai potrivita solutie din punct de vedere politic si care sa corespunda si termenului pentru februarie pentru noul raport MCV", a declarat, pentru Agerpres, Ovidiu Gant.

O alta posibilitate care este luata in considerare este si emiterea de catre Guvern a unei ordonante de urgenta care sa contina prevederile legii pentru promovarea judecatorilor la ICCJ, insa trebuie analizat daca procedural este posibila aceasta varianta, au mai precizat sursele politice.

De asemenea, liderii coalitiei de guvernare au analizat si problema Legii asistentei sociale si, cel mai probabil, proiectul va fi lasat sa fie adoptat tacit de Senat, dupa care va fi introdus in procedura de urgenta in dezbaterea Camerei Deputatilor, unde Puterea dispune de o majoritate mai confortabila.

"Vom trece probabil tacit asistenta sociala, vine la Camera si o votam, deci nici vorba de asumare a raspunderii pe acest proiect", a precizat deputatul Gant.

Presedintele Traian Basescu s-a exprimat recent, intr-o emisiune la TVR1, pentru ca Guvernul sa-si angajeze raspunderea pe legea de promovare a judecatorilor la Curtea Suprema si pe legea asistentei sociale.

Proiectul de lege privind promovarea judecatorilor la Inalta Curte a fost respins de Senat, in calitate de for decizional, dar puterea a cerut reluarea votului, din motive procedurale, insa liderii de grupuri parlamentare ale Opozitiei au refuzat, astfel incat proiectul, in forma actuala, ar mai putea fi relansat in dezbaterea parlamentara doar in sesiunea viitoare, fapt ce incomodeaza Guvernul in perspectiva raportului MCV din februarie.

Proiectul legii asistente sociale este tergiversat la Senat, unde puterea dispune de o majoritate fragila, insa termenul de adoptare tacita este la inceputul lunii noiembrie.

Aceasta lege este ceruta in cadrul angajamentului cu Fondul Monetar International, proiectul trebuind sa fie adoptat de Parlament pana la finalul lunii septembrie 2011.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1948 vizualizari

  • -10 (18 voturi)    
    Trebuie o nouă Constituţie, prin asumarea răspun (Luni, 31 octombrie 2011, 12:36)

    Alin [anonim]

    Este foarte bine că Guvernul Boc, condus de Preşedintele Traian Băsescu, îşi asumă răspunderea pe această lege. În fond, Preşedintele Traian Băsescu, Conducătorul nostru Înţelept, a spus destul de clar că pe Senat nu mai are bază, întrucât orice ar trimite acolo, nu are la comandă un om ca dna Roberta Anastase, care să se descurce la vot, ca să treacă indiferent ce i se trimiute! De aceea, la viitoarea Constituţie pe care este bine să o adopte pe Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului, sau tot prin asumarea răspunderii, trebuie să s eprevadă ca Parlamentul româniei să fie format din oameni numiţi de Preşedintele Traian Băsescu, Conducătorul nostru Înţelept, şi nu aleşi, pentru că dacă sunt aleşi, e clar că nu se poate pune bază pe ei, după cum se vede! Numai când vom avea un Parlament cu oameni numiţi de Preşedintele Băsescu şi un Guvern condus de Domnnia-Sa, numai atunci vom trăi şi noi bine!
    • +14 (18 voturi)    
      nu (Luni, 31 octombrie 2011, 13:13)

      nu [anonim] i-a raspuns lui Alin

      nu cred ca ai dreptate. cred ca o solutie mult mai buna decat a intreprinde ceva este aceea de a astepta, a sporovai, a aplauda blocajul politic, a ridica in fiecare circumscriptie cate un monument pentru deputatii si senatorii respectivi, a bea bere si a urmari meciurile de fotbal, a ne lauda cui vrea si cui nu vrea sa ne asculte ce buni si tari suntem noi si sa ne plangem ca nu ni se ofera prilejul visat de afirmare... pe scurt, cea mai buna solutie este sa ramanem niste lenesi hoti si aroganti. aceasta este cea ma buna solutie.

      a, si sa nu uit: sa aruncam cu norori in toti cei care incearca sa miste lucrurile intr-o directie, fie ea buna, fie ea rea. nimic nu e mai nobil decat lenea si decat datul din gura, nu-i asa?

      critica e sublima, mai ales ca nu implica a propune altceva in loc.

      pana la urma, mi se pare mie sau asumarea raspunderii guvernului este un procedeu constitutional prevazut chiar de constitutia aprobata in vremea regimurilor iliescu1 si iliescu 3? daca ar fi fost psd-ul la putere?
      • -2 (4 voturi)    
        nu stii, iti raspund (Luni, 31 octombrie 2011, 13:52)

        ioan [anonim] i-a raspuns lui nu

        "daca ar fi fost psd-ul la putere?"
        - a fost si nu s-a comportat asa.
        voi fi contrazis. rog pe cei ce-o vor face sa-si raspunda singuri. adica sa priveasca de exemplu spre constitutia britanica. si felul cum e aplicata. acolo exista "spiritul legii", nu se cauta dupa fiecare virgula din text - pentru a interpreta legea dupa cum bate vantul (puterii)ce le-ar da "dreptul" sa faca tot ce vor ca la noi .. "ca-i constitutional".
        • 0 (2 voturi)    
          gresit graiesti :) (Luni, 31 octombrie 2011, 15:38)

          adyQ [utilizator] i-a raspuns lui ioan

          nu stiu cum ii in marea britanie dar iti spun sigur ca in america se leaga mai rau de vicii procedurale, deci stai relax ca nu romanashii au inventat asta, legea nu trebuie sa mai fie interpretabila asta e tot
          • +1 (1 vot)    
            bine graiesti (Luni, 31 octombrie 2011, 17:09)

            ioan [anonim] i-a raspuns lui adyQ

            bine graiesti - insa partial
            e bine ca legea sa fie neinterpretabila, din nefericire nu e.
            interpretarea o fac unii, dar nu presedintele tarii, sau a congrasului etc ce-i ce-ar trebui sa apere constitutia, nu s-o violeze prin orice portita. pt a-si aroga puteri ce nu s-a dorit sa le aiba (si de care inaintasii lor n-au facut uz).
            aici e diferenta.
            e esentiala si rezultatele practice se vad.
            eu le vad si-s mahnit. dau cu minus de partea noastra.
      • -5 (9 voturi)    
        Ferească Dumnezeu să mai vină PSD la putere! (Luni, 31 octombrie 2011, 14:10)

        Alin [anonim] i-a raspuns lui nu

        Asta spuneam şi eu, că este normală asumarea răspunderii pentru orice, întrucât Preşedintele Traian Băsescu, Conducătorul nostru Înţelept, nu mai are bază pe Senat, pentru că acolo nu conduc oamenii de încredere ai Domniei-Sale, cum este dna Roberta Anastase, care s-a descurcat cu jmenuiala de voturi când a fost nevoie! Trebuie adoptată o nouă Constituţie, pe care cu îndreptăţită mândrie patrriotică o vom numi Constituţia Băsescu, iar în această nouă Constituţie să se prevadă ca parlamentul să fie numit de Preşedintele Traian Băsescu, Conducătorul nostru Înţelept, fără PSD, fără PNL şi în general fără alţi hoţi, decât oamenii de încredere ai Domniei-sale!
        • +8 (10 voturi)    
          q.e.d. (Luni, 31 octombrie 2011, 14:33)

          sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Alin

          in loc de argumente, mistouri ieftine. bine, e drept, nu prea pot sa va cer argumente. la asa mascarici ca antenescu si pontescu asa si postaci pe aici. aveti un fix devenit cronic. argumente nu mai aveti deci ati trecut la mistouri de tipul celor de la vacanta mare.
          dar nu eu sunt luat la misto in comentariul tau, singur te favci de ras aratandu-ti limitele :)
          continua, nu ii face decat un serviciu "Conducatorului nostru intelept" :)
          • 0 (2 voturi)    
            Vă contrazic, domnule! (Luni, 31 octombrie 2011, 16:06)

            Alin [anonim] i-a raspuns lui sucaa

            Nu cred că este un moşto ieftin adoptatea unei noi constituţii pe ordonanţă de urgenţă sau pe asumarea răspunderii guvernului Boc, condus de Preşedintele Traian Băsescu, Conducătorul nostru Înţelept. Este singura soluţie, din câte se pare, pentru că pe Senat nu se mai poate pune baza, şi parcă văd că nici pe camera deputaţilor, cât de curând! Deci, Parlamentul, esenţa democraţiei într-un stat de drept, nu mai este folositor Preşedintelui Traian Băsescu, Conducătorul nostru Înţelept, aşa că legiferarea trebuie să se facă prin asumarea răspunderii guvernului, sau - de ce nu? - prin Decrete-Lege emise de Preşedintele Traian Băsescu, Conducătorul nostru Înţelept!
            • +1 (3 voturi)    
              deci cum spuneam (Luni, 31 octombrie 2011, 16:23)

              sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Alin

              tu continua, macar ne distrezi :)
              si nu intelege gresit, nu glumele dvs ne distreaza, ci dvs in persoana.
              incepem sa intelegem patologia votnatului lui crinutu... nu ca era o necunoscuta, dar macar acum avem si dovezi.
              deci cum spuneam... carry on! :)
    • +14 (18 voturi)    
      nu mai manipulati atat (Luni, 31 octombrie 2011, 13:34)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Alin

      nu e vorba ca nu trece la vot nimic in senat, ci ca se tot amana si nu se supune la vot.
      saptamana trecuta s-a votat o singura lege (!!!) in senat si cateva au trecut tacit. asta nu inseamna ca nu controleaza senatul ci ca senatul nu functioneaza de loc. noi ii platim pe acei oameni iar ei vin la servici cand au chef.
      pana sa o dati in mistouri cu presedintele intelept uitati-va exact ce se intampla acolo.
      nu a spus nimeni ca merge tara fara senat, desi se pare ca acum asa merge, ci ca trebuie responsabilitate. bine, la ce comentariu ai scris, cuvantul responsabilitatate pt tine este o necunoscuta.
      noi vrem oameni care se duc si voteaza in parlament, nu oamenii lui base.
      convinge-l pe antenescu ca serviciul lui este in parlament nu la antenele lui felix securistul si apoi pot sa faci si mistouri ieftine.
      dar evident ca-ti cer prea mult. tu ai un fix cu base si nu vezi problema de fond.
      • -5 (5 voturi)    
        Ii platestim sa voteze ce vrea Basescu ? (Luni, 31 octombrie 2011, 13:39)

        John [anonim] i-a raspuns lui sucaa

        Interesanta abordarea dumneavoastra. De democratie ati auzit ?
        • +2 (2 voturi)    
          ... (Luni, 31 octombrie 2011, 14:10)

          diasporescu [utilizator] i-a raspuns lui John

          da, matale de dictatura ai auzit?
        • +9 (9 voturi)    
          ai citit pe diagonala? (Luni, 31 octombrie 2011, 14:12)

          sucaa [utilizator] i-a raspuns lui John

          sau doar trebuia sa pomenesti iar de basescu? :)
          ii platesc sa voteze asa cum cred ei, dar sa voteze. problema spusa de mine nu este cum voteaza ci faptul ca NU voteaza nimic si boicoteza tot ca la anu la alegeri sa strige ca base si ai lui n-au facut nimic.
          democratia inseamna si sa nu-mi pui in gura ce n-am spus, daca tot pomenesti de ea :)
        • -7 (9 voturi)    
          Ce atâta democraţie? (Luni, 31 octombrie 2011, 14:14)

          Alin [anonim] i-a raspuns lui John

          Democraţia este valabilă atâta vreme cât se pun în practică ideile Preşedintelui Traian Băsescu, Conducătorul nostru Înţelept! Ce atâta democraţie? Ce se vrea cu ea? Numai atunci vom trăi bine, când vom înfăpotui neabătut politica Preşedintelui Traian Băsescu, Conducătorul nostru Înţelept, iar asta înseamnă că nu trebuie să mai avem încredere în senat, pentru că nu poţi să pui bază pe el!
    • +1 (3 voturi)    
      100% de acord (Luni, 31 octombrie 2011, 14:01)

      diasporu [anonim] i-a raspuns lui Alin

      Alin, si eu m-a tot intrebat cum poate iesi romania din situatia grava in care ne-au adus 15 ani de iliescu. pana la urma la concluzia si solutia ta ajung...
      • -3 (5 voturi)    
        Cine se opune este duşman al poporului! (Luni, 31 octombrie 2011, 14:19)

        Alin [anonim] i-a raspuns lui diasporu

        Cei 15 ani de Ilici, şandramaua stalinistă, nu pot fi depăşiţi decât aşa cum spun eu: printr-o Constituţie trecută pe Ordonanţă de Urgenţă, sau prin asumarea răspunderii! Fără atâtea partide parlamentare, ci cu doar unul şi bun! Avem un partid, suntem, un popor, avem un Unic şi mare Conducător! PDL, România, Băsescu! Numai aşa vom începe să trăim bine! Cine se opune la asta, e împotriva poporului, deci este ori hoţ, ori găozar, ori comunist, ori bugetar, ori ziarist, ori mogul, ori antenist, ori oligarh sau alt duşman al poporului! Să trăim din ce în ce mai bine!
    • +6 (8 voturi)    
      da, da... (Luni, 31 octombrie 2011, 14:14)

      outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui Alin

      Mai bine lasa sa isi voteze judecatorii legille care ii privesc in mod direct, si salariile si tot - din banii nostri. Atunci o sa fii multumit? Asta nu e conflict de interese? Si asa se promoveaza unii pe altii dupa interese, scaldindu-se in coruptie. La fel si parlamnentul ala, e plin de mizerabili care isi voteaza imunitati si legi care ii protejeaza doar pe ei si apara hotia de fiecare data cind are ocazia. Trebuie sa ii ia cineva de coarne. Asta e Basescu, ca iti place, ca ba. Majoritatea populatiei vrea unicameral si mai putine putori platite cu imunitate si facatori de hotii. O sa imi zici ca parlamentul e simbolul democratiei, fiind alesi de catre popor. Nu uita ca noi nu i-am ales in mod direct, ci partidele mizerabile din care fac parte. Ei au facut listele. Asadar e ILEGITIM din punct de vedere al unui stat democratic. Daca vin USLasii la putere, nu mai e nici o sansa de a schimba ceva. Iliescu tatucu are grija de caracatita. Reformarea statului e prea departe.
    • +2 (4 voturi)    
      Inalta Curte de Coruptie si Justitie (Luni, 31 octombrie 2011, 15:14)

      Jude Law [anonim] i-a raspuns lui Alin

      Titulatura este gresita.Acolo se dau cele mai surprinzatoare decizii.Sfideaza chiar si legea gravitatiei.Este instrumentul securitati si al PSD de a-si salva coruptii.
    • +2 (4 voturi)    
      Are vre-o logica opozitia USL? (Luni, 31 octombrie 2011, 15:39)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Alin

      USL face opozitie la legea promovarii judecatorilor nejustificat.Pur si simplu sunt impotriva pentru-ca sunt suparati ca nu sunt ei la guvernare.Alte idei decat blocarea oricaror legi si actiuni,nu sunt in stare cei de la USL.Nu cred ca in acest fel vor reusi sa castige alegerile.Stiu,vei spune ca sunt inregimentat politic.Am fost in PNL si nu-mi mai trebuie,dar ma deranjeaza o opozitie tembela.Cand opozitia este proasta,nici Guvernul nu este mai destept.Nu are nevoie de idei destepta in fata unor tembeli infantili din opozitie care fac declaratii la misto si a doua zi,sau uneori in aceiasi zi se schimba si senin nu recunosc ca sunt nesinceri.
    • 0 (0 voturi)    
      alesii (Miercuri, 2 noiembrie 2011, 1:51)

      Calin [anonim] i-a raspuns lui Alin

      partial aveti dreptate sunt alesi in care nu poti avea incredere,ex Senatorul Catalin Voicu,Robert Negoita,Liviu Dragnea,Adrian Nastase de 7 ani amana procesele asteptand prescrierea, Pasat, Banias, si altii
  • +4 (6 voturi)    
    propunere justa (Luni, 31 octombrie 2011, 13:51)

    Claus [anonim]

    Aceasta propunere e justa, indiferent cine (partide aflate la putere, sau in opozitie) ar sustine-o. E o lege sau initiativa de care e nevoie, trebuie sa inceapa in cele din urma actiunea de "iesire din noroi".
  • 0 (0 voturi)    
    Asumare, asumare, dar sa stim si noi, pe ce! (Luni, 31 octombrie 2011, 17:28)

    Cetateanul prostit [anonim]

    Dom'le, eu ca cetatean, habar n-am pe ce se cearta astia acolo! Adica, ce se vrea prin legea asta exact, pe intelesul meu?! De ce trebuie ea musai trecuta, ca vrea sau ca nu vrea Senatul?! Acestea sunt lucrurile care trebuie lamurite de mass-media, nu ca ce-a zis ala si cum i-a-ntors-o alalalt! Spuneti, dom'le, concret: Guvernul vrea sa treaca legea asta, pentru ca... Iar Opozitia tergiverseaza, pentru ca... Doar nu suntem la galeria de fotbal: cu cine tii, cu Basescu sau cu PSD?! Maturizati-va odata, ce naiba...
  • -1 (1 vot)    
    INFRACTORI (Luni, 31 octombrie 2011, 19:34)

    sorin [anonim]

    Ce sa faci cu infractorii aia din parlament care nu stiu decat sa-si aranjeze treburile, sa faca avere??? Doar n-or fi prosti sa voteze o lege care ar asigura judecatori neafiliati politic la ICCJ si care i-ar putea judeca corect, fara interventii??? In situatii de acest gen nu ai alta alternativa. Unde e parlamentul unicameral si adevarat uninominal?????


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by