PIAȚA ȘI ISTORIA

Bridgerton Netflix. O bomboană de film. Șterge traume. Nu te enervează cu COVID-ul, inegalitățile, sărăcia, istoria, bullying-ul

de Eugen Istodor     HotNews.ro
Sâmbătă, 9 ianuarie 2021, 8:20 Actualitate | PERSPEKTIVA


Bridgerton. Netflix
Foto: Hotnews
Londra. Piața Grosvenor. 1813. Este sezonul iepurelii. Băieți și fete își caută ursiții. Este sezonul prezentării la Palatul Regal, unde Regina alege cea “mai frumoasă fată” din lume. Sezon de baluri, de ocheade, de mondenități, de bârfe, de compromiteri și compromisuri, de oftat, de suferit. E totul o emoție și o feerie în lumea plină de titluri și bani a Londrei. Am sorbit serialul de 8 episoade în 8 ore, în 2 zile succesive. Deși l-aș fi văzut dintr-o bucată. Dar am zis hai să mă opresc o zi. Așa de tare mi-a tăiat răsuflarea.

Când stau acum să mă gândesc mai bine pot fi cinic și spune că-i “bomboana de pe coliva” telenovelelor. Dar de ce să mint? Bridgertonii mi-au tăiat răsuflarea. Un deliciu de serial.



Mi-a plăcut vocea naratorului / bărfitorului/ autorului unei fițuici de scandal. Tonul este ironic. Intervine când tensiunea e maximă. Știe tot și-ți dezvăluie un pic. Cât să te incite. Și de ce să nu-mi placă?

Mi-au plăcut cei doi protagoniști. Daphne și Simon. Inocenta și isteața. Și frumosul și experimentatul. Intrați în amor din joacă. Joaca îi seduce și astfel, în ciuda tuturor restricțiilor epocii, îi îndrăgostește și face cunoașterea reciprocă profundă. Cum să nu-ți placă?



Și de ce să nu-mi placă toate personajele? Fiecare intrigă este bine dusă la capăt, iar actorii sunt diafani, costumele sunt splendide. Repet, m-a luat apa. Serialul este plin de delicii. Iar dulcegăria soap este dozată, bine ascunsă sub jocurile și dramele eroilor. Mi-a plăcut, ce să zic. Mi-au plăcut Daphne și Simon, dar și Penelope, dar și Eloise.



Bridgerton a făcut un lucru și mai bine. Mi-a șters complet memoria. Orice legătură cu trecutul și cu înțelegerea trecutului. Serialul n-are legătură cu 1813. Nici cu condiția femeii sau bărbatului în 1813. Nici cu problema oamenilor de culoare la 1813. Nici cu regalitatea lui 1813. Decoruri, costume amintesc de istorie, de acel moment. Bridgerton este prezent. Povestește totul la timpul prezent. Rezolvă orice discrepanță socială, orice greșeală de distribuire în societate. Bridgerton impune “contractul social”: toți suntem egali. Negrii, creoli, albi, frumoși, urăți, grăsuți, “trași prin inel”. Nu există bully-ing. Se vorbește de masturbare, avem chiar sfaturi de educație sexuală.

Bridgerton impune un nou tip de memorie. Memo diafan. Nu, nu mintea noastră nu mai merge în urmă, în trecut. Nu este regresivă. Nu. Nu este nici a viitorului. Lume de robi și roboți. Nu e nici atât de mult a prezentului. În care sunt probleme. Să recunoaștem. Nu.

Este o minte care rezolvă ea totul cu inocentă. Inocentă, diafană.

Diafanul ăsta farmecă, îi face pe toți egali, înțelegători, dulci și dansatori. Da, se bârfește. Bârfa e motorul serialului. Dar până la urmă care-i problema? Niciuna, de fapt. Binele învinge. serialul este făcut să-ți dea fericire. Este o bomboană de serial. Orice asemănare cu trecutul, viitorul, realitatea este inutilă.



Privind însă în trecutul meu cinefil, filmele si serialele de reconstituire istorică, au făcut efortul măcar de a stabili legături trainice cu istoria. Din punctul ăsta de vedere, mă gândesc că am fost crescut tare nefericit. Sau greu de mulțumit. Cultura asta cinefilă m-a învățat că nu-i posibil orice. Nu, nu-i posibil pentru că regulile istorice nu mă lasă. Nu iau multe exemple. În serialul “The Crown” se lucrează cu istoria.



Istoria este personaj principal. Acolo se vede informarea atentă a scenariștilor și funcționează interpretarea ambiguă a faptelor. A fost sigur că s-a întâmplat aia sau ailaltă, dar întrucât n-avem destule dovezi privind rezultatele, nu știm clar cum s-au rezolvat problemele. Serialul lasă marile evenimente, notorii privind curtea Regală la nivel de dilemă, dezbatere.

"The Crown" repetă, reia acest îndemn:

“Cum crezi tu, spectatorule, că s-a rezolvat treaba asta, că doar știi cum au evoluat Regina, Prințul consort, Charles, Lady D și ceilalți. Știi? Este o poveste propagată prin știri, prin admirația/disgrația monarhiei ca instituție. serialul îți folosește nu doar empatia, ci și capul - relaționarea cu trecutul-prezentul-realitatea.
Asta face deliciul “The Crown”. Istoria respiră în “The Crown”. Și noi "contribuim" la ea.

De exemplu, Regina e incultă rău. Dar ce deștept e spus totul.



În Bridgerton avem un NU hotărât spus istoriei, reconstituirii istorice, contribuției noastre la ceea ce a fost. 1813 nu există. Repet, decorurile, costumele spun cevam sunt pretexte.

Serialul Bridgerton este feminist sută-n sută, ridică omul de culoare la nivel aristocratic. Îmi plac toate astea, dar n-au legătură cu 1813. Îmi place Bridgerton precum guma de mestecat, Coca-cola.

Nimic însă nu avem în serial privind istoria, codurile sociale, mentalitățile. Nimic nu-i despre inegalități, nimic, chiar, despre diversitatea lumii. Toți sunt fericiți. Bine, mi se poate spune cine învață istorie să meargă la istorii, nu la Bridgerton. Corect.

De aceea, las deschisă discuția aici. Nu trimit pe nimeni la bibliotecă, nu anulez dulcele Bridgerton. Observ însă un nou fel de a povesti. În care singura chestie care contează sunt EU, cel care vreau să fiu fericit în 2021. Cu această stare diafană. Care alungă orice bâzâit din preajma noastră.

Filmul e un balsam dulce pe vreme de COVID acru. Îți șterge cu frumosul sâcâielile bolii ăsteia.
Eu contez! și istoria? mă doare-n bască de ea! Istoria e moartă, îmi produce greață, nefericire. Nu mă lasă să mă dezvolt. Nu mă învață nimic. E treaba lui Bridgerton să reconstituie istoria? Sigur, nu. Singurul lucru pe care l-am observat, nu criticat, este noul mod de a povesti. Atât! În care Eu, spectatorul de azi sunt supremul. Istoria suck. “Romance, gossip and scandal” - asta-i tot. Asta vrea 2021, astă filmăm. Și pentru aceste valori prefacem totul în aur, în jurul nostru. Prefacem în diafan.

P.S.: DEX online DIAFÁN, -Ă, diafani, -e, adj. Care lasă să străbată lumina fără să se poată distinge clar contururile; străveziu. ♦ (Despre oameni) Cu pielea străvezie, delicată, fină. [Pr.: di-a-] – Din fr. diaphane.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















29590 vizualizari

  • -2 (88 voturi)    
    Minunat (Sâmbătă, 9 ianuarie 2021, 8:46)

    fdaniel [utilizator]

    Un minunat exemplu de propagandă stângistă cu iz de LGBT, unde jumate din nobilii englezi din acea perioadă sunt negri. Istoria și adevărul nu contează când soția bossului Netflix e de culoare și e activistă devotată.
    O bomboană de film, într-adevăr, o bomboană de ciocolată.
    • +5 (45 voturi)    
      ai si tu un fix (Sâmbătă, 9 ianuarie 2021, 12:40)

      Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      am urmarit serialul si nu m-am prins unde e promovat LGBTQ-ul....poate e cu BLM, dar nu am prins decat un cuplu gay in scene si asta tangential si din atatea, doar unul...pai nu se respecta nici pe departe proportia (as zice ca sunt sub-reprezentanti) de 10-15 % din populatie cu orientare si afinitati LGBTQ.

      Stiu ca ti se pare socant, dar homosexualitatea a existat din cele mai vechi timpuri, inclusiv in Europa crestina medievala, pana la cea pre-burgheza din film, sunt destule cazuri documentate de gay (printre regii si nobilii englezi, francezi, italieni, inclusiv Mihnea cel Frumos , fratele faimosului Vlad Tepes etc).

      Si astea dintre cele care au "transpirat", ca normal ca erau mult mai multe, dar evident, avand in vedere persecutiile vremurilor, erau fie ascunsi, fie nu se manifestau deloc.

      Asa ca, daca dintr-un cuplu gay din atatea alte zeci prezentate in serial tu pui eticheta LGBTQ, inseamna ca ai niste probleme....nu mai detaliez de care, ca sunt evidente...
      • +6 (6 voturi)    
        Nu Mihnea... (Sâmbătă, 9 ianuarie 2021, 17:34)

        Valtran [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

        ..... ci Radu cel Frumos. Erau frati doar dupa tata.
        Iar relatiile sale cu Mehmet al II-lea pot fi, in egala masura, si adevarate dar si barfe. Se spune ca l-a intepat cu jungherul pe viitorul (in acel moment) sultan cand acesta i-a facut avansuri.
        Dar se povesteste si ca au avut relatii, mai tarziu.

        Asa ca nici una dintre variante nu e sigura, cred eu...
        • +4 (8 voturi)    
          Radu, corect, mea culpa (Sâmbătă, 9 ianuarie 2021, 20:34)

          Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

          devreme ce ii si zicea "cel Frumos"....e evident deja :) si daca in epoca doar se zvonea sau barfea, e clar ca a fost 100 % real, mai ales stiuta fiind apetenta sultanului pt baieti (a fost sultan care in loc de harem feminim a avut masculin, nu?).
        • +3 (3 voturi)    
          asa este.. (Luni, 11 ianuarie 2021, 14:01)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Valtran

          Dimitrie Cantemir spune ca, in momenul in care Mehmed al II-lea Fatih i-a facut avansuri (in timpul cucericii Constantinopolului), Radu s-a suit intr-un copac din preajma ca sa scape de sultan.
          Insa, avand in vedere ca pana la urma sultanul l-a pus domn in Tara Romaneasca, desi stia ca e incapabil in comparatie cu Vlad Tepes, arata ca ceva a fost intre ei.
      • -6 (14 voturi)    
        2% (Sâmbătă, 9 ianuarie 2021, 20:20)

        RazC82 [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

        Chiar si in tarile progresiste, doar in jur de 2-6% se identifica ca si LGBT. Cauta surse independente (adica statistici pe bune), nu propaganda unor ONGuri.

        Nu ca ar conta in vreun fel legat de serialul asta sau de pareri, nu m-am uitat la el, dar daca e 1 cuplu din 10-20, tot e reprezentat in compensare pozitiva.
        • +3 (19 voturi)    
          procentul e mult mai mic decat realitatea (Duminică, 10 ianuarie 2021, 0:11)

          Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui RazC82

          cauta orice sursa pe google si ma refer la cele de specialitate- e intre 10 si 15 %. Indraznesc sa spun ca e chiar mai mare, f multi tipi si tipe simt nevoia de validare si de apropiere de cei de acelasi gen, ceea ce dpdv psihologic tot o forma de homosexualitate (care nu e constientizata) este.
          Tu spui ca 2-06 % SE IDENTIFICA, deci vb de cei care recunosc si care isi recunosc si fata de ei asta, dar grosul e dat de cei care sunt si nu recunosc nici fata de ei ca sunt (in the closet) (homosexualitate reprimata). Sunt multe exemple si studii care arata ca acestia devin extrem de frustrati, insigurati, izolati si de fapt cei mai "rai" in raport cu ceilalti-deschisi din cauza frustrarilor.
          • 0 (6 voturi)    
            Nu e adevarat (Luni, 11 ianuarie 2021, 14:04)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

            astia sunt oameni cu alte frustrari, nu homosexuali din nastere. Cei care chiar au astfel de apucaturi din nastere sunt de fapt mai putini.
            Unul dintre ei este Catalin Botezatu, care a declarat la un post TV ca ,,hai sa recunoastem, orice barbat are la un moment dat vise erotice cu alt barbat". Ei bine, asta e o ineptie, eu spre exemplu nu am vise erotice cu alti barbati. Botezatu s-a desconspirat singur.
      • -2 (10 voturi)    
        Mai taie din procentele alea de 10%-15% (Luni, 11 ianuarie 2021, 8:28)

        adfox [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

        1.4 % din populatia lumii este gay sau 5.6% daca presupui ca si cei care au raspuns cu 'refuz sa raspund' sunt gay......
        Mai bine spuneai 40%-50% , macar stiam o treaba
      • +3 (3 voturi)    
        vezi ca ala era Radu cel Frumos, (Luni, 11 ianuarie 2021, 13:58)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

        A mai fost un domn, Mihnea Voda cel Cumplit, care a domnit in Moldova, si era mai crud decat Vlad Tepes, insa numai homosexual nu era.
        Fdaniel are dreptate: nu au existat nobili negri in Marea Britanie in anul 1813, cand se petrece actiunea. Era inca perioada razboaielor napoleoniene, iar in Imperiul Britanic sclavajul era la loc de cinste. Britanicii rapeau negri din Africa de Vest si ii vindeau coloniilor americane din sudul SUA sau coloniilor spaniole din Africa de Sud. au fost si pocese rasunatoare in epoca, cu proprietari de sclavi care si-au scufundat intentionat vasul cu sclavi ca sa incaseze despagubirea de la firma de asigurari (sclavii negrii erau marfa, nu oameni).
        Tot britanicii au inventat sclavajul bazat pe culoarea pielii (inainte orice putea deveni sclav daca isi pierdea libertatea).
    • -4 (10 voturi)    
      Deci negrii n-au voie in filme artistice? (Duminică, 10 ianuarie 2021, 20:00)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      Salut, rasistule.
  • +5 (11 voturi)    
    - (Sâmbătă, 9 ianuarie 2021, 10:20)

    Andrei73 [utilizator]

    E serial nu e film!!
  • -4 (32 voturi)    
    Parerea mea despre Bridgerton ! (Sâmbătă, 9 ianuarie 2021, 10:54)

    Cugetator [utilizator]

    Cred ca parerea mea despre Bridgerton coincide de fapt cu a autorului Eugen Istodor, cel putin asa sper. Sigur ca poti in lumea actuala sa scrii cam orice,desi nu inteleg de ce trebuie batocorita istoria, frumosul si bunul simt . Sigur exista si un film numit Mandrie si prejudecata si Zombi si are desigur un public care ia in serios asa ceva. Probabil asa va fi in viitorul deja actual si globalist si in care triumfa in toate domeniile discriminarea pozitiva. Daca nu mi-au placut actorii negri care jucau in rolurile de albi in anul 1813, asta nu inseamna ca nu imi plac negrii,nefiind deloc rasist si apreciind pe toti oprimatii si persecutatii , dar de ce trebuiau alesi actori atat de urati ? Idealul uman de frumusete e desigur in curs de schimbare , dar inca nu s-a intors total cu susul in jos ,desi asa se va intampla. In serial exista si personajul Hastings , care arata binisor dupa criteriile actuale , dar este din Zimbabwe, caci Africa a fost oprimata si trebuie oorata !
    • +9 (23 voturi)    
      Nu cred ca ai inteles serialul (Sâmbătă, 9 ianuarie 2021, 13:10)

      Denulu [utilizator] i-a raspuns lui Cugetator

      Are loc intr-o lume paralela, in care exista aristocrati englezi negri.

      Sa te plangi ca unele roluri "de albi" sunt interpretate de actori negri e ca si cum te-ai plange ca extraterestrii din Star Trek sunt interpretati de oameni. Intr-adevar, e putin probabil ca toate 99% din speciile inteligente sa aiba acelasi tip de corp si sa respire aceeasi atmosfera, dar fara artificiul asta obtii cu totul alt serial.
      • -4 (24 voturi)    
        Prea multi albi (Duminică, 10 ianuarie 2021, 9:18)

        Godzillagrrr [utilizator] i-a raspuns lui Denulu

        Prea multi albi in filmul ala. Si prea multi hetero.
      • +2 (4 voturi)    
        daca e sa o luam asa, (Luni, 11 ianuarie 2021, 14:07)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Denulu

        La concursurile privind imitatorii lui Elvis, in ziua de azi sunt primiti si negrii, desi Elvis numai negru nu a fost. Insa, ca sa nu fie discriminare, ii primesc pe toti.
        Intr-o zi o sa ma duc si eu la preselectie sa joc rolul lui Martin Luther King.
  • -4 (50 voturi)    
    haida de (Sâmbătă, 9 ianuarie 2021, 10:58)

    gelu antigelu [utilizator]

    ce sa vezi plin de negri si nici unul nu umplea paharele!
  • +12 (20 voturi)    
    warning (Sâmbătă, 9 ianuarie 2021, 12:06)

    sile1 [utilizator]

    Mai Marele Istodor loveste din nou.

    Napraznic !

    Atentie,acest articol dauneaza grav sanatatii ( mintale ) a celor care au deja probleme cu sanatatea in general.
  • +27 (29 voturi)    
    distorsionarea istoriei (Sâmbătă, 9 ianuarie 2021, 12:50)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    poate fi periculoasa, pentru ca tinerele generatii care se uita cu multa apetenta la astfel de seriale (sunt glam, usor de digerat, pline de sclipici si dulcegarii), nu mai fac si efortul de a se uita la documentare istorice bazate pe cercetare stiintifica, date factuale si vor ramane in cap cu ideea ca asa era Londra si imperiul britanic la inceput de sec 19, ceea ce e o aberatie si e o ofensa grava la adresa tuturor care au trait atunci si au suferit de multe multe privatiuni (inclusiv negrii!!!)
    . Intr-o vreme cand sclavia negrilor era intensa, mureau si se chinuiau cu milioanele pe plantatii, in intreaga lume (chiar daca oficial britanicii abolisera sclavia lor, altii o practicau de zor) sa vii si sa mistifici in asa hal realitatea istorica cruda, e similar negarii Holocaustului, ar trebui pedepsit de lege.

    E foarte departe de fapt de "corectitudinea politica".
    Introducerea de actori de culoare in locul albilor in filme va crea idei false, mistifica adevarurile si istoria si jigneste memoria celor care au suferit atunci, repet, inclusiv negrii.

    Deci, daca as fi de culoare, m-as revolta sa vad o asemenea fantezie-as cere ca Netflix sa specifice la fiecare episod f clar ca e o fantezie si e f.f.f. departe de realitatea istorica.

    Altfel, la inceput de sex XIX-epoca pre-victoriana, Londra era extrem de mizera (f f f departe de glam-ul din serial), oamenii in general prost hraniti (inclusiv nobilii), urati, cu pb de igiena, foarte rasista, cu majoritatea populatiei needucata.

    PS: ca sa echilibrez un pic tonul, tot pe Netflix gasiti niste seriale-documentare/film fascinante-Imperiul Roman si Imperiul Otoman. Astea da, prezinta realitati istorice prezentate cat mai corect cu putinta. Poate si Marco Polo (desi e clar o fictiune), prezinta totusi multe aspecte necunoscute publicului larg din istoria Imperiului Mongol.
    • -25 (27 voturi)    
      ne lasi ! (Sâmbătă, 9 ianuarie 2021, 18:05)

      YamamotoIsoroku [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Zice undeva ca-i film istoric sau documentar ?
      Toti Trump-istii, ostracizaci de la devastarea Capitoliului sar in sus ca autoriiii filmului StarTrek nu scriu la fiecare episod ca este SF !
      • +14 (16 voturi)    
        asta e culmea, sa fiu etichetat "trumpist" .... (Sâmbătă, 9 ianuarie 2021, 20:38)

        Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui YamamotoIsoroku

        Adica eu arat acolo cum pana si persoanele de culoare ar trebui sa fie jignite de distorsionarea istoriei si ma face cineva (analfabet functional se vede) trumpist?!
        Star Trek are actiunea plasata in viitor, deci e inerent SF, poate trebuie doar pt morlocii ca tine sa scrie explicit ca e fictiune,
        Pe cand filmele care pretind ca se petrec in trecut, ar fi bine ca, daca altereaza asa de grav istoria, sa scrie clar si explicit ca sunt fictiuni, pentru ca riscam ca toti analfabetii functionali ca dta sa deduca ca acela era adevarul istoric, intelegi, de aia?
        Si sa ne trezim prin 2050 ca "istoria" ne va spune cum ca negrii nu ar fi fost sclavi, ci albii europeni, iar familiile regale europene s-ar trage din negri, doar ca au devenit albi de la clima.
        • +4 (10 voturi)    
          asta-i si mai rau.. (Luni, 11 ianuarie 2021, 1:03)

          YamamotoIsoroku [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

          Esti trumpist fara sa stii.
          Daca ai nevoie sa ti se spuna la inceputul unui film ca este fictiune sau realitate probabil ca citesti numai burtierele de la A3 !
      • +4 (4 voturi)    
        Nu te lasam (Luni, 11 ianuarie 2021, 15:32)

        Ionut F. [utilizator] i-a raspuns lui YamamotoIsoroku

        Cand ii dai context, spui ca-i in UK in 1813, pe timpul domniei reginei X, etc, Da, devine film istoric. Exact cum a zis Roman_Cetatean, filmul ii influenteaza pe cei care nu stiu istorie si nu inteleg cum a fost atunci (adica vreo 95% din populatie).

        In Anglia, si in Europa in general negrii au inceput sa aibe drepturi cam dupa primul razboi mondial, si mai mult, dupa ce de-al doilea. In state, abia prin anii 60. Pana atunci mai erau negri (mai mult ca ambasadori ale statelor africane) dar nu cred ca aveau pozitii nobiliare.

        Cat despre Gay, etc. In Anglia, pana in anii 50, Gayi declarati erau castrati chimit. Asta este istoria, asta se intampla, nu are sens sa dezbatem istorie. Citeste despre cazul lui Allen Turring daca vrei, care mai avea si o reputatie uimitoare si totusi a fost castrat chimic dupa un simplu zvon.

        Nimeni nu se ia de un serial ca Game of Thrones care are si el asemenea elemente, dar aici chiar nu este cazul sa comparam serialul cu o fictiune.
  • +9 (21 voturi)    
    o fictiune (Sâmbătă, 9 ianuarie 2021, 13:57)

    Wheelwright [utilizator]

    M-am uitat si eu, la tot sezonul, nu am intrat si pe imdb sa ii dau o nota, dar i-as da un 7.5, fara rautati.
    Mie nu imi plac filmele din anumite perioade istorice, care pervetesc cu totul istoria, fie ea buna sau rea.
    Serialul, unul mediu e top in lista Netflix, tinand cont cat de proaste calitativ sunt ultimele productii Netflix.
    Cred ca trebuie sa treaca pandemia, sa vedem din nou filme bune la cinema si seriale reusite la TV.
  • -7 (23 voturi)    
    balsam pe vreme de covrig (Sâmbătă, 9 ianuarie 2021, 16:37)

    di livio [utilizator]

    Dowton Abbey, filmat la Highclere Castle...mai vechi da-i pursînge englez, filmări spectaculoase cum numa britishii știu să facă
  • +14 (22 voturi)    
    e vorba ca e un serial f slab (Sâmbătă, 9 ianuarie 2021, 17:54)

    clam51 [anonim]

    nu istoria paralela ar fi problema, ci scenariul groaznic de insipid. nu are nici macar umor, e zero barat, ceea ce pt categoria lui e chiar grav. ca daca nu are nici asta, atunci ce mai ramane? ca lecturile acelea cu duci si conti care frang domnitele de mijloc - lecturi si filme la care ofteaza coafezele, croitoresele si domnul istodor.
    • -3 (11 voturi)    
      Absolut corect! (Luni, 11 ianuarie 2021, 10:40)

      TheBlizzard [utilizator] i-a raspuns lui clam51

      Ti-as fi dat mai multe plusuri dar nu pot decat unul.
      In ceea ce ma priveste, daca serialul a fost remarcat si laudat de istodor, nu poate sa insemne decat: AVOID!
      • -2 (6 voturi)    
        csf (Luni, 11 ianuarie 2021, 12:52)

        m [anonim] i-a raspuns lui TheBlizzard

        Un film slab dar foarte mediatizat.Nu merita deloc laude!
  • -5 (29 voturi)    
    Coca COla e toxica, probabil ca si filmul :))) (Sâmbătă, 9 ianuarie 2021, 20:28)

    RazC82 [utilizator]

    Cica e un film diafan, lejer...asa pare din trailer si asa o fi. Clar nu ma prinde genul asta de film care nu are relevanta istorica si e doar de consum. Dar ma da pe spate comparatia autoarei articolului....ooops, am vazut acum ca e autor. :))

    Coca Cola e o bautura toxica, plina de chimicale (E-uri) si acida de poti sa dizolvi carne in ea (e testat).

    Guma de mestecat contine indulcitori care sunt cancerigeni, E-uri si strica dantura si articulatiile dentare pe termen lung.

    Mai baga o fisa si compara si tu cu un mango, o papaya, ceva mai sanatos.

    Legat de filme de genul asta care ofera placere, fericire diafana pe termen scurt, mi se pare relevant citatul din Camil Petrescu: "Fericirea care nu durează, nu e fericire - e un mizerabil stupefiant.".

    Succes!
  • -2 (42 voturi)    
    . (Sâmbătă, 9 ianuarie 2021, 20:53)

    ximigu [utilizator]

    O telenovelă de spălat generațiile tinere pe creier. Cei mai naivi și mai puțin educați vor ajunge să își închipuie că așa era la 1800 toamna - numai lapte și miere, aristocrați negri, femei puternice care se luau în piept cu toate normele vremii și câștigau și evident simpaticii și omniprezenții homosexuali. Uite așa se rescrie istoria. Toți trebuie să fim fericiți, să ne ținem de mână și să cântăm cântece de voie bună ca nu cumva să ne punem întrebări și să ne oprim din cheltuit și lucrat la corporație.
    • +6 (28 voturi)    
      Poate ca e doar film... (Duminică, 10 ianuarie 2021, 8:32)

      FlorinG [utilizator] i-a raspuns lui ximigu

      Probabil ca nici Rambo nu s-a batut singur cu armatele vietnameze. Daca ajungem sa percepem istoria doar din filme...
      Stresati mai suntem, vorba unui banc, daca nu putem sa ne bucuram de un film sau o carte fara sa criticam exact ce reprezinta respectiva opera, fictiunea.
      P.S. Imi vine greu sa cred ca personajele istorice Tom si Jerry, din documentarele cu acelasi nume, s-au comportat in realitate asa cum am vazut in majoritatea episoadelor. Adevarul istoric trebuie restabilit !
      • -3 (17 voturi)    
        . (Duminică, 10 ianuarie 2021, 13:03)

        ximigu [utilizator] i-a raspuns lui FlorinG

        Dacă e să o luăm așa și Rambo poate fi considerat un film de propagandă făcut în plin război rece în care un super soldat american omoară hoarde de vietnamezi comuniști dezumanizați. Din ciclu ne-au bătut ăștia de nu ne-am văzut, dar au avut noroc, că uite ce valoare avem. Probabil că nu a fost făcut intenționat ca film de propagandă ci ca un răspuns la felul în care fusese modelată societatea americană din anii '80. Publicul e receptiv la discursul naționalist și anti-comunist? Hai în cel mai pur mod capitalist să turnăm niște filme și să le luăm banii fraierilor.

        Încerci să aduci la absurd discuția apelând la comparația cu Tom și Jerry, dar nu știu dacă ești la curent că pe anumite platforme anumite episoade vin cu o avertizare legată de promovarea de stereotipuri rasiale. Sunt mult prea clasice și cunoscute că altfel probabil s-ar fi cenzurat direct. Și pentru ce? Pentru că apare o servitoare neagră pentru câteva minute. Putea la fel de bine să fie albă sau mov la cât de puțin se pune accent pe personajul respectiv. Dar nu, dacă e neagră trebuie să ne cerem scuze implicit, nu cumva să se sesizeze vreun SJW ofensat pentru vreo chestie care unui om în toate mințile nu i-ar trece în veci prin cap.

        Și revenind la faptul că "poate e doar un film". Dacă privești din elicopter treaba - da, e "doar un film". Dar filmele sunt făcute pentru public, reflectă gusturile publicului sau poate, zic și eu, încearcă să formeze gusturile publicului punând o umplutură grețoasă într-un înveliș dulce ușor de înghițit cu o cireasă apetisantă deasupra.
        • +5 (5 voturi)    
          Ai dreptate (Duminică, 10 ianuarie 2021, 14:18)

          FlorinG [utilizator] i-a raspuns lui ximigu

          Nu te contrazic, asa e, dar parca o luam razna. Nu mai poti spune nimic despre nimeni (macar inainte interdictia era partidul si conducatorul), nu mai poti face o remarca, o aluzie, nimic pentru ca orice se poate reinterpreta. Macar filmele sa le privim mai senini, zic eu.
          • -2 (14 voturi)    
            . (Duminică, 10 ianuarie 2021, 17:44)

            ximigu [utilizator] i-a raspuns lui FlorinG

            De acord cu tine, e foarte obositor să fii atent la fiecare cuvânt pentru că unii vor cu orice preț să se simtă ofensați în nume propriu sau în numele altora. Părerea mea este că genul ăsta de film nu face decât să servească intereselor acestui gen de oameni. Dacă voiau cu orice preț să facă un film ușurel puteau pur și simplu să nu creeze artificial controverse. Deturnează bucuria oamenilor de a se uita la o prostioară și de a se deconecta pentru agenda lor de care nu are nimeni nevoie.

            Sau poate să fie doar o manevră de marketing ca să se certe lumea pe internet pe tema asta și să se vorbească despre serial, mai ales că nicio persoană publică n-o să îndrăznească să-l critice, ba chiar o să-și dea toți coate să elogieze care mai de care curajul și viziunea.

            E bună comparația ta cu partidul. În showbiz-ul vestic pare că trebuie să te ridici mai sus și să aplauzi mai tare decât celelalte foci dacă vrei să nu te ia la ochi.
            • +1 (3 voturi)    
              ofensati (Luni, 11 ianuarie 2021, 14:41)

              boink [utilizator] i-a raspuns lui ximigu

              adica ca tine. Daca te deranjeaza atat filmul de ce te agiti? Nu te obliga nimeni sa te uiti, ai telecomanda si schimbi canalul.
    • +5 (13 voturi)    
      Deci nu le dai voie sa faca filme artistice? (Duminică, 10 ianuarie 2021, 20:03)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui ximigu

      Trebuie sa fie 100% corecte conform istoriei, fiindca asa vrea un fascist de pe Hotnews? Stii ce inseamna "artistic"?

      Fii multumit ca ai job la stat, multa lume nu e sluga la partid si chiar trebuie sa munceasca.
  • -5 (21 voturi)    
    bine ca nu l-am vazut... (Duminică, 10 ianuarie 2021, 0:52)

    richter [utilizator]

    din comentarii ami dau seama ca nu merita pirederea de timp/// cred ca fime bune se fac rar,iar unele sunt apreciate tarziu...
  • -5 (15 voturi)    
    inca un pic de cancel culture (Duminică, 10 ianuarie 2021, 14:00)

    jondo [utilizator]

    oh, stai, e o realitate paralela...
  • +4 (22 voturi)    
    Snowflakerii albi s-au aprins (Duminică, 10 ianuarie 2021, 14:15)

    komodor [utilizator]

    Un film cu negri si femei puternice...de ajuns ca sa-i triguaiasca pe suprematistii albi. Din fericire ei pot doar sa miorlaie, progresismul merge mai departe :)
    • -5 (19 voturi)    
      @komodor (Duminică, 10 ianuarie 2021, 15:05)

      Godzillagrrr [utilizator] i-a raspuns lui komodor

      Atentie, ai scris « film cu negri ». Vei fi acuzat de rasism ��.
    • +4 (12 voturi)    
      Deci daca nu-ti place tie, sa nu-l faca? (Duminică, 10 ianuarie 2021, 20:04)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui komodor

      Cine te-a numit pe tine seful lumii? Au libertate artistica. Ce-ti provoaca tie confuzie e cuvantul "libertate".
  • -3 (15 voturi)    
    E cu negri? (Duminică, 10 ianuarie 2021, 17:13)

    Zapateado [utilizator]

    Intreb fiindca nu l-am vazut.. E pentru coafeze? Intreb fiindca nu l-am vazut.

    Nu mai intreb nimic dar daca-l lauda Istodor ma straduiesc sa nu-l vad.
  • +5 (11 voturi)    
    lasati aceste "capodopere" filmate (Duminică, 10 ianuarie 2021, 18:06)

    Liviu [anonim]

    si mai puneti mana pe un roman clasic. Sunt atâtea scrise fantastic, inclusiv în literatura română! veți găsi acolo chiar personaje ne-diafane. și veți și învata și câte una alta despre natura umană
    • +3 (9 voturi)    
      Ce faci dom'ne ? (Duminică, 10 ianuarie 2021, 22:10)

      Zapateado [utilizator] i-a raspuns lui Liviu

      Instigi lumea sa citeasca? Pai unii decat sa citeasca mai bine si-ar taia o mână. De sub genunchi!
  • +6 (12 voturi)    
    istoriceste vorbind (Duminică, 10 ianuarie 2021, 23:21)

    Boris [anonim]

    - e un film, nu un documentar
    - de aia cinematografia intra la categoria industriilor de “entertainment”
    - ideea ca regizorii de film ar trebui sa se ocupe de cultura noastra istorica, nu profesorii de istorie, care sunt platiti pentru asta, e comica; de ce nu vedem unde e problema inculturii istorice?
    - tot in scoala si familie ar trebui sa ni se spuna - aveti grija, luati cu un gram de sare: filmele sunt fictiuni, romanele sunt fictiuni etc
    - Scrisoarea III are si ea niste inexactitati, nu e reconstructie istorica riguroasa - si nu-l mai ia nimeni pe Eminescu de urechi
    - ori pe Trump, trumpistii nu-l iau de urechi cand spune ca el a facut mai mult ca orice alt presedinte pentru negrii din SUA, “poate cu exceptia lui Lincoln” - de zeci de ori a zis asta si fanii lui n-au zis “Mr. Trump, nu e corect, nu ne stricati copiii la cap”
    - cat despre Istodor, care admite ca l-a vrajit serialul, cu toate dulcegariile sale, bravo lui ca admite, inseamna ca e cinstit
  • +1 (1 vot)    
    Politically Correct! (Luni, 11 ianuarie 2021, 16:14)

    Robin_W [utilizator]

    Nu am vazut Bridgerton si nu este pe lista mea.

    Dar hai sa ne uitam putin la ceea ce aproape toti stim, sau ma rog, ar trebui sa stim: Cei trei muschetari ai lui Alexandre Dumas si seria "The Musketeers" a BBC production - era Porthos creol?
  • +2 (2 voturi)    
    Zeus (Luni, 11 ianuarie 2021, 17:50)

    Godzillagrrr [utilizator]

    Mai e un serial pe Netflix... despre Troia.

    Zeus e negru ��


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by