PERSPEKTIVA

Jandarmeria. Când se oprește Organu’ din dat cu bulanu’?

de Eugen Istodor     HotNews.ro
Duminică, 4 octombrie 2020, 7:57 Actualitate | PERSPEKTIVA


Organu' si golanu'
Foto: Hotnews
După 10 august 2018 Organul își pierde ușor răbdarea. Bun, nici înainte Organul nu stătea și se uita ca filosoful, dar acum senzația este că Organul bate tot ce prinde în cale. Bate săraci și rromi pe vreme de coronavirus. Acum câteva ore, Garda s-a răcorit, bătând în stația de metrou, suporteri de fotbal. Nu că i-a bătut, i-a făcut chisăliță. Pare că trăim tot mai des în scenariul: oamenii mișcă-n front, sunt cu gura mare, teribiliști, Organul rupe zgarda și “dă-i frate în carne vie, dă-i”!

Singura realitate este Bătaie. Băi, ăștia cer bătaie! Hai pe ei, pe mama lor. Singurul adevăr este că între Organe și “grupurile ostile” nu există nici dialog, nici prevenție. Ori așa ceva, trebuie recunoscut. E de speriat. Nu, nu cred în escaladarea violențelor, nu cred nici în faptul că sunt fragil în statul bătăuș. Nu. Nu scriu despre asta. Scriu despre faptul că în 2020 Organu' se poartă ca organu’. N-are inteligență, ci doar instinct războinic. Organu’ e ca golanu’ și nimic mai mult.

Să privim către justificările lui Enache, jandarmul purtător de vorbe de după bataie. Aici avem un rezumat. „Din informaţiile deţinute rezultă faptul că o parte a suporterilor echipelor Steaua şi Dinamo intenţionau să se agreseze reciproc. (...) Având în vedere intenţiile pe care le cunoşteam din partea acestora, colegii mei au luat măsuri de prevenire şi escaladare a unor conflicte, li s-a interzis suporterilor stelişti deplasarea în zona stadionului, acolo unde existau acei 60 de suporteri ai echipei Dinamo.”

Recitiți textul. E ca o rachetă cu 3 plecări. Enache spune că pe bază de informații. Corect. Enache spune că pe bază de comportament anterior, “știind intențiile”. Corect. Enache spune că nu se respecta ordinea. În toate aceste trepte de reacție n-a existat nici măcar o negociere. Nici un dialog.

Celebrul dialog între șeful poliției și neamul lui Pian, de exemplu, face parte din același arsenal, din aceeași reacție. Am un eveniment azi, azi vorbesc cu băieții. Merge și așa, CLICK aici, dar nu merge și așa.

Jandarmeria acționează, nu negociază. A negocia înseamnă a merge în teritoriu zilnic, nu doar pe eveniment. Un dialog trebuie să fie constant. Și când e meci de fotbal, și, mai ales, când nu e meci de fotbal. Altfel, avem formula: “cere bătaie, dă-i bătaie”.

Confruntarea dintre Orban și golan o fi el ritual, cum spune Dinu Guțu într-o carte memorabilă, dar totuși, un asemenea mecanism “cer bătaie, să le dăm bătaie”. Între sălbatici, e acțiune de sălbăticire. Pare unul etern. Se bat de 2000 de ani, lasă-i să se descarce încă 2000 de ani de acum încolo. Sunt și ei oameni.

Dar, suntem în 2020.
Astfel de violențe nu fac decât să vorbească

despre sport ca o zonă periculoasă,
despre sport ca o zonă plină de desbedei și discriminare,
despre un Organ care este doar vigilent cu bulanu'n mână.
Care se ocupă cu pusul ștampilelor.
Care încurajează prejudecățile.

Păi, Organu' întărește, certifică ruptura între comunități. Ah, sunt săraci? Păi, să moară săraci. Ah, sunt golani, să moară golani. Organu' adâncește neîncetat neîncrederea în autoritatea Statului.

Pot să cred Organului că i s-a schimbat generația. E o generație cu mușchii pe ea. Călită în exerciții cum nici nu visa universul acum 20 de ani. Pot să cred că așa cum e România, așa e și Organu’ ei. Mușchiuloasă. Nerăbdătoare. Pot să cred că dacă s-ar fi purtat derbedeii așa la Londra, la Nee York și-ar fi luat-o mai rău. Dar toate astea sunt prejudecăți. Și vrem să ieșim din zona asta toxică.

Pot la fel de bine să cred că șefii Organului, ca și subordonații lui, din ce în ce mai puțin inițiați în arta negocierii.

Jandarmeria este o castă de oameni bătăioși, curajoși, cărora le cam lipsesc filosofii, oamenii care să înțeleagă binele și răul.

Până unde teribilismul golanului poate fi înțeles?
Până unde mușchii de pe jandarm pot fi stăpâniți?

E vorba, asta e, de un pic "de carte", de negociere, adică discuții permanente cu inamicul, nu doar rapid, urgent, înainte de fiecare event.

E vreun jandarm care coboară cu adevărat în stradă, se duce în cartierele sărace, care viermuiesc de rromi, de "intenții negre"? Hai să spunem că nu, sau mai degrabă, deloc constant. Pentru că atunci când dai cu bulanu’ e simplu să dai cu bulanu’.

Dar întrebarea este când se oprește Organu’ din dat cu bulanu’?

Asta chiar nu știu cine o stabilește? Nici șefii Organului, nici jandarmii habar n-au.

Și altă întrebare: Oare când se termină furia organului se liniștesc “viermii”?






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9323 vizualizari

  • +34 (50 voturi)    
    GOLANII (Duminică, 4 octombrie 2020, 8:06)

    BehehePapu [anonim]

    Ultrașii încătușați, bătuți bine, amendați și interzicerea pe viață de a mai intra pe stadion. Aceste animale nu știu de vorbă bună.
    • +10 (14 voturi)    
      putin ma intereseaza ce fac pe stadioane... (Duminică, 4 octombrie 2020, 14:36)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui BehehePapu

      putin ma intereseaza ce fac pe stadioane... dar in momentul cand s-au luat la bataie la metrou, ar fi buna interzicerea lor la metrou.
    • +7 (7 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Duminică, 4 octombrie 2020, 14:42)

      [anonim] i-a raspuns lui BehehePapu

      • +6 (10 voturi)    
        Exact! (Duminică, 4 octombrie 2020, 18:53)

        Orizont [utilizator] i-a raspuns lui

        Mai ales ca se vede ca jandarmii nici nu stiau care este, alegeau dupa varsta, deci erau suspecti numai, putea fosrte simlu sa fie un tanar care nu avea nici o treaba cu huliganii si luat si batut fara nici o jena, cam asta se intimpla in Rusia, in Belarus si la noi.
        NU le i-au apararea huliganilor, aia sint niste animale fara pic de creier.
        Insa din pacate, dupa cum se vede, tot animale fara creier sint si jandarmii, nu conteaza daca sint ofiteri sau simpli jandarmi. Dupa atitia ani de la revolutie, astia tot nu au evoluat.
        • +2 (2 voturi)    
          ba au creier si jandarmii (Luni, 5 octombrie 2020, 9:54)

          bancher [anonim] i-a raspuns lui Orizont

          in sensul ca se cam feresc sa bata rromi. In primele randuri ale articolului scrie ca jandarmeria ,,bate saraci si rromi pe vreme de coronavirus''. Saraci da, sunt de acord ca bate, dar de rromi inca le e frica...are si jandarmeria ,,discernamantul'' ei, in sensl ca bate doar acele categorii car nu (prea) pot riposta: studenti, batrani, femei, oameni de la meetinguri. De rromi se cam feresc ca astia riposteaza cu topoare si rangi din fier.
    • +1 (5 voturi)    
      .... (Duminică, 4 octombrie 2020, 15:10)

      ak33 [utilizator] i-a raspuns lui BehehePapu

      pune mana si citeste articolul
  • +28 (42 voturi)    
    recomandare (Duminică, 4 octombrie 2020, 8:25)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    eu le recomand astora care tot incearca cu mila cu vorba buna cu negocierile cu vrajeli de-astea de sa ne iubim sa nu ne lovim sa incerce ei sa-i tina sub control pe ultrasi si sa-i convinga cu flori sa fie disciplinati. Si vorbim pe urma daca mai sunt echilibrati hemodinamic si respirator sau daca nu sa miste ochii. Avem de-a face cu analisti financiari cu doctori cu filologi cu avocati? Nu bre astia sunt baietii de cartier de zi cu zi care au bata in portiera sunt aia cu batai in intersectii. Oamenii astia cred ca nu stiu ce e in galeriile alea de au impresia ca organu e prea dur. Ca au si ultrasii dreptul lor? Da, au dreptul sa nu spuna nimic.
    • +7 (23 voturi)    
      n-ai inteles ! (Duminică, 4 octombrie 2020, 11:48)

      Loyola [utilizator] i-a raspuns lui piticu_enigmatic

      omul spune ca ori bati tot de la cap la coada , ori negociezi cu toti. Adica atunci cand e vorba de piane sunt tinuti in lesa si doar latra , si cand sunt unii mai amarati si care nu se pot apara sunt lasati liberi sa muste.
      Nici eu nu agreez violenta de niciun fel , dar ce inteleg eu -zice organul - sa prevenim bataia dintre doua grupuri posibil violente , care inca nu ajunsesera la bataie , le batem noi pe fiecare . Si asta in metrou.
      Nu ti se pare ca e de noaptea mintii?
    • +1 (5 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Duminică, 4 octombrie 2020, 14:51)

      [anonim] i-a raspuns lui piticu_enigmatic

    • +9 (9 voturi)    
      10 August (Duminică, 4 octombrie 2020, 18:12)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui piticu_enigmatic

      Nu ai inteles substratul agresivitatii jandarmilor! Eu nu apar mitocanii din orice galerie, dar aici este vorba despre dorinta jandarmeriei de a arata ca sunt buni la ceva impotriva ultrasilor din Ghencea, ca sa ascunda lipsa de reactie fata de provocatorii din galeria din Stefan cel Mare la demonstratia din 10 august cand au actionat coordonat ca sa disperseze manifestantii pasnici, unii ca provocatori altii ca provocati!
  • +5 (23 voturi)    
    Romanul "amalist" (Duminică, 4 octombrie 2020, 9:11)

    Grecul [utilizator]

    Autorul articolului, "analistul", face parte din categoria celor care stau in tribuna si clameaza ca stiu sa joace fotbal. "Analisti" din astia avem la tot pasul - nu am prea auzit pe cineva sa spuna ca autoritatile fac si ceva bine - macar din cand in cand...Vezi situatia cu interlopii: daca seful politiei s-a dus la negociere n-a fost bine, daca nu s-a dus, iar n-a fost bine...
    Ar trebui ca cei care isi spun analisti sa invete, totusi, sa deosebeasca "graul de neghina"...
    Au dreptate cei care au facut comentariile anterioare: atata vreme cat cei care isi spun suporteri umbla cu bata in portiera (sau alte obiecte "contondente" prin buzunare), solutia nu-i decat una: culcati la pamant, catuse si, daca situatia o cere, da - bulanu...!

    P.S. Nu obisnuiesc sa folosesc cuvinte ca acesta din urma...n-am facut decat sa-l citez pe distinsul "analist"...
    • -1 (1 vot)    
      romanul e.... (Marţi, 6 octombrie 2020, 9:31)

      iuflo [utilizator] i-a raspuns lui Grecul

      .....incult!!! mai ales multi din cei ce comenteaza pe aici si in alte parti..el traieste dupa ureche, nu gandeste,nu se pune el in situatia respectiva si desigur ii place sa barfeasca.......cati au gandit din cei care clameaza ca politistii s-au "inteles" cu interlopii, ca aceasta face parte din tactica politieneasca??? ca inainte sa actionezi iti trebuieste informare si preventie??? decat sa blamezi politistul chiar si cel local sau jandarmul, as vrea sa-i vad pe acesti "latrai atoate-stiutori", sa vorbeasca si sa ia atitudine in modificarea legilor!! cei pedepsiti sa simta efectele legilor, nu sa nu plateasca amenzi, sa astepte prescrieri sau sa beneficieze de clemente si condamnari cu suspendare si, desigur confiscare!!!
  • +16 (28 voturi)    
    Anumite categorii de oameni (Duminică, 4 octombrie 2020, 9:13)

    Astazi [utilizator]

    Nu asculta, prietene, decat de cei mai tari ca ei. Din pacate, dar asta e realitatea, oricat de lasi apar ei in limina acestei realitati.
  • +2 (10 voturi)    
    efort intelectual (Duminică, 4 octombrie 2020, 9:22)

    pijamaua_galbena [utilizator]

    Bine le zice! Of, mânca-l-aș, că repede îi mai merge mintea!
  • -9 (23 voturi)    
    unii si-ar putea aminti: (Duminică, 4 octombrie 2020, 10:05)

    victor L [utilizator]

    "Dar, suntem în 2020.
    Astfel de violențe nu fac decât să vorbească "

    Cind nu sint pesedistii la guvernare, ci fratii lor uselisti, liberalii :P
  • -18 (26 voturi)    
    :) (Duminică, 4 octombrie 2020, 10:13)

    Gigi Kent [utilizator]

    Autorul e clar dintre cei care se vaita ca a simtit putin miros de gaze lacrimogene pe 10 August 2018. Nasul dansului fiind finesse, ar fi dorit ca la protestele din 2018 sa vorbeasca un jandarm cu fiecare protestatar.

    Oricum, articolul mi-a placut:

    "Confruntarea dintre Orban și golan o fi el ritual, cum spune Dinu Guțu într-o carte memorabilă..."
  • +11 (29 voturi)    
    Peste tot jandarmeria bate (Duminică, 4 octombrie 2020, 10:47)

    lalaverim [utilizator]

    Asta e jobul jandarmeriei, sa restabileasca ordinea.
    Nu inteleg scopul acestui articol.
    • +7 (9 voturi)    
      ... (Duminică, 4 octombrie 2020, 15:11)

      ak33 [utilizator] i-a raspuns lui lalaverim

      ordine se restabileste gazand restul calatorilor din metrou?
    • +7 (9 voturi)    
      Hm (Duminică, 4 octombrie 2020, 18:14)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui lalaverim

      Se pare ca erai din aia mascati care dadeau cu gaze si cu bulanul pe 10 august! Ia sa iei matale niste gaze pe nas si niste bulane pe spinare nevinovat si dupa aia sa mai vorbesti asa!
    • 0 (0 voturi)    
      Bat epeste tot (Luni, 5 octombrie 2020, 15:07)

      C8H10N4O2 [utilizator] i-a raspuns lui lalaverim

      Da domn' plutonier major, peste tot bate. Chiar si acolo unde nu exista, ea bate.

      Logica imbatabila.
  • -3 (21 voturi)    
    The Animal (Duminică, 4 octombrie 2020, 12:40)

    Ragnar [utilizator]

    Cat de animal sa fii tu ca cetatean sa creditezi niste bestii care nu au absolut nimic in cap decat cascheta.Cat de animal sa fii tu ca ceratean sa spui ca asa este in toata lumea si ca jandarmii asta trebuie sa faca.Bah animalelor,suntem in 2020,institutiile statului pe care tu le plateati precum o vita nu mai au voie sa te ati ga nici cu un fulg.Dar am uitat ca o mare parte din populatie s afla inca in evul mediu ca si gandire.
    • 0 (4 voturi)    
      Organu' (Luni, 5 octombrie 2020, 1:12)

      Popescul [anonim] i-a raspuns lui Ragnar

      Daca ridici mana la organ, iti pierzi mana. E simplu. Ai miscat in front, o sa te planga muma-ta. Scurt pe doi. Dpdv juridic jandarmii au actionat asa cum scrie in manual. Nu esti cuminte in metrou, matur cu tine pe jos astfel incat sa le scutesc de-o treaba pe femeile de serviciu maine dimineata.

      Pacalicii aia din galerie nici macar n-au inteles ce i-a lovit. A intrat garda in ei ca expresu'-n gara. Bang! Zdrang! Focu' la ei! Tot se gandeau stelemistii la fotbal. Acum nu stiu daca-i steaua, stelemeaua sau chiar telemeaua.

      Cat despre gazarea de la metrou, las ca n-a murit nimeni. Nu va mai... atat. Ce-ti place si tie sa te ... Ce-ti mai place! Poate a mai fost unu gazat ca a avut ghinion si se afla unde nu trebuia. O sa-i treaca. La ora la care scriu comentariul, sunt convins ca e bine de ceva timp.

      Lumea trebuie sa respecte organu'. Daca te intalnesti cu organu' pe strada, sa traversezi pe cealalta parte. Ai miscat in front? Ghinion. Se deschid portile Iadului asupra-ti. Daca nu stii legea, te invatam. Daca nu poti s-o respecti, te ajutam s-o faci. Daca nu vrei s-o respecti, te miluim in numele Tatalui si al Fiului. Scurt! Zbang! Am zis sa parafrazez un clasic ;)
    • -1 (3 voturi)    
      Opinie personala (Luni, 5 octombrie 2020, 1:25)

      Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Ragnar

      Imi cer scuze, dar pari de pe alta planeta. Cred ca ai mintea unui copil de noua ani. Maxim. Nu intelegi nimic din nimic. Cred ca esti genu care nu gaseste zapada nici atunci cand sade pe dansa.

      Daca ridici mana impotriva organului, trebuie sa accepti ca in urmatoarea picosecunda organu ti-o poate rupe din cot. Daca insisti, are dreptul sa ti-o rupa din umar si pe a doua. Scrie la lege asa? Scrie, iti spune fratele tau. Baieteii care nu-s cuminti si nu stau in banca lor manaca bataita. Pe paine daca trebuie. Asa este in toata lumea civilizata. Nu respecti regulile stabilite de cetate, mananci bataita atat in culcare cat si in sculare. Scurt! Nici nu m-ai vazut. Stai jos! Pentru azi ai nota doi. Te scot la tabla si maine.
      • +1 (1 vot)    
        citind postarile dumneavoastra (Luni, 5 octombrie 2020, 17:29)

        Loyola [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

        am crezut dintr-o data ca suntem in Europa anului 1933 intr-o tara numita Germania. Doamne fereste!
        • -1 (1 vot)    
          Exagerati (Luni, 5 octombrie 2020, 23:58)

          Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Loyola

          Exagerati. In Germania lui 1933 tinerii din metrou erau dusi intr un beci din care aveau sa nu mai iasa vreodata. Dupa ce terminau cu ei, autoritatile le luau familiile in... beci si in anchete. Dupa ce terminau cu acestea, continuau cu vecinii, cu rudele vecinilor celor din metrou, cu pisica vecinilor.

          In speta de fata au mancat bataita vitejii care nu vor sa respecte. Doar fetele obraznice ajung unde vor. Baieteii obraznici mananc bataie in beciurile Jandameriei. Sau crede cineva ca impricinatii n au incasat o si la sectie?

          Eu inca n am incasat o de la organ. De fapt, nu cunosc personal pe cineva care sa si o fi furat de la garda. Poate fiindca suntem oameni normali la diblă? Intreb, nu dau cu bastârca.

          Romanii aveau o vorba si faceau bine, dura lex sed lex. Intr un final legea trebuie impusa chiar si cu bastârca. Asa este drept. Cine nu vrea sa inteleaga de vorba buna, va intelege de bâtă. Frumos, elegant, cat de cat.

          Eu n am vazut vreun jandarm care sa se lege de vreo pensionara sau de vreun corporatist obosit dupa serviciu. Nu stiu. Poate ne am uitat la filme diferite.

          Aaa, sa nu uit. Nu l am parafrazat mai sus pe Hitler, ci pe Lenin. Deci nici sub acest aspect nu exista vreo asemanare cu Germania nazista.
      • 0 (0 voturi)    
        amice (Marţi, 6 octombrie 2020, 9:37)

        iuflo [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

        prin tarile civilizate cam asa este cum a scris ragnar.......pedepsele nu se prescriu, confiscare exista, condamnarile nu au reduceri sau indulgente mari!!! iar cu bataia ramane valabila "axioma" ...e rupta din rai......si dincolo daca misti a doua oara nu rupe mana ...a doua te impusca direct, de multe ori si pana sa misti pe prima!!!
        p.s. esti penibil cu tabla si nota.........
  • 0 (8 voturi)    
    Metrou (Duminică, 4 octombrie 2020, 13:37)

    GICOMANU [utilizator]

    Ultrasii bagati intr-o duba si dati cu sprayurilw lori iar apoi eliberati.
  • -2 (6 voturi)    
    Da meciu' (Duminică, 4 octombrie 2020, 15:12)

    Ăsta [anonim]

    Eu nu înţeleg ce caută un om civilizat, de bun simţ, la un meci de fotbal şi să mai şi plăteşti bilet...
    • +1 (1 vot)    
      Meciul era fara spectatori (Duminică, 4 octombrie 2020, 23:28)

      Gabi [anonim] i-a raspuns lui Ăsta

      Nici macar nu s-au dus la meci, s-au dus doar pentru bataie.
  • +6 (10 voturi)    
    desigur (Duminică, 4 octombrie 2020, 15:32)

    sile1 [utilizator]

    Articol tipic pentru E.Istodor.

    Cu suisuri ,cu coborasuri,cu intrebari intrebatoare,cu filozofii de cartier,toate menite sa atraga atentia,sa-l tina in ochii opiniei publice.

    Si uite ca ii reuseste daca pana si eu am simtit nevoia sa scriu un comentariu la bla-bla-urile lui,dar nu ca sa-l laud sau sa-l incurajez pe drumul asta ci sa-i zic sincer ,de la obraz,baiete gresesti !

    Dupa 30 de ani de acceptare a unor comportamente antisociale e mai greu sa vii cu negocieri ,cu dulcegarii pentru ca cel mult poti fi tratat drept prost de indivizi ca astia care vor continua sa creada ca in democratie poti sa faci orice vrei.

    Din acest motiv e nevoie mai intai de descurajare ( inclusiv de calmarea cu "bulanul" ) si abia apoi trecut la reeducare cu vorba buna.

    Un proverb american spune ca :cu o vorba buna si un pistol in mana poti sa obtii tot ce vrei !
  • +2 (10 voturi)    
    ce vorbesti bre (Duminică, 4 octombrie 2020, 17:02)

    Contrache [utilizator]

    sa le dea la personaje de genul ala pana se usca, sa zboare din metrou ca liliecii, cum a patit ala lol
    • +8 (12 voturi)    
      da, nea cașchetă, dați-le (Duminică, 4 octombrie 2020, 17:39)

      di livio [utilizator] i-a raspuns lui Contrache

      numa la interlopi să nu le dați, cu ăia negociați noaptea prin biserici...dă ăia vă temeți, vă dîrdîie cașchetilli pă tărtăcuțe cînd auziți dă interlopi...în frunte cu măscăriciu Vela
      • +3 (5 voturi)    
        Eroare (Luni, 5 octombrie 2020, 1:18)

        Popescul [utilizator] i-a raspuns lui di livio

        Esti intr-o mare eroare daca tu crezi ca politistii sau jandarmii se tem de interlopi.

        Ultimii sunt tolerati atat timp cat cotizeaza unde trebuie. Sigur, nu e corect, dar asta-i adevarul. Organele de mai sus ar putea face lejer ordine in clanuri daca ar exista vointa necesara. Organu are toata dotarea din lume plus tot aparatul de stat (procurori, judecatori, servicii). Pacalicii din cartierele marginase au niste ghioage in comparatie cu oragnu'. Si asta face mai trista lipsa generala de reactie, de atitudine a organului fata de clanuri...
  • +2 (8 voturi)    
    In Romania vrem Justitie, sau "legea talionului"? (Duminică, 4 octombrie 2020, 18:17)

    zeeman [anonim]

    In legislatia si constitutia din Romania NU EXISTA PEDEAPSA CU BATAIA! Deci ar trebui ca si "organele de partid si de stat" (mangaiate pe crestet si laudate de tatucul Dragnea si mamuca Carmen Dan pentru astfel de derapaje) sa se abtina de la excese si sa respecte legea din Romania!!!

    Deasemenea in aceeasi constitutie si legislatie NU EXISTA NICI PEDEAPSA CU MOARTEA! Si totusi se mai gaseste cate un exaltat de politai care se crede mare cowboy, cand urmareste vreun presupus infractor, scoate pistolul si deschide focul ca bezmeticul dupa el, chiar daca in jur exista si alti cetateni nevinovati. Ce s-a intamplat cu politaiul care a impuscat acum cateva luni, din greseala, un copil? A fost condamnat pentru crima? Sau copilul a fost considerat doar "o victima colaterala", si politaiul criminal a fost exonerat de orice vina?

    Comentatorii care argumenteaza cu legile si cutumele americane sa nu uite ca politia romana trebuie sa respecte legile si constitutia din Romania, NU PE CEA DIN AMERICA!!! Sau au impresia aia de odinioara, ca LEGILE SUNT NUMAI PENTRU PROSTI, IAR EI SUNT DEASUPRA LEGII! ... Asa este oare?
  • +2 (6 voturi)    
    Când se oprește Organu’ din dat cu bulanu’? (Duminică, 4 octombrie 2020, 21:23)

    iuflo [utilizator]

    pai tovarasu' istodor lucrurile pot fi simple....tu ai uitat perioada de dinainte de 90, caci atunci te bateau fara motiv..........acum a dat democratia in noi si avem numai drepturi si nici o obligatie.....premisa este la fel ca si in alte state, in caz de forta majora se intervine prompt......acuma ca legile la noi sunt trunchiate tu nu spui nimic.....la fel nici nu spui ca amenzile nu sunt platite de golanii de care zici si pedepsele sunt deseori cu suspendare sau munca in ..."folosul comunitatii!!!".......dar te intreb asa ca mare ziarist ce te crezi: daca in metroul cu pricina erai cu sotia, prietena, mama sau copii, se bateau 30-100 de bezmetici cu petarde sau arme albe la ei, tu tot asa ne dadeai lectii aici??? jandarmii pentru asta actioneaza sa restabileasca prin orice mijloace gradual sau in forta linistea si ordinea publica!!! dar de tu care mimezi ziaristica manevrand-o, dai ca multi altii, lectii de comportament cum iti convine.....de la tine eu am inteles pe scurt; "nu e bine sa te bati asa cand si unde vrei dar si aia..organu, sa povesteasca, sa le recite poezii nu aia hop cu bata"...sau vine un dement iti r"redecoreaza" fata si tu astepti organu' sa faca preventie......halal!!!
    • -2 (2 voturi)    
      Rusine pentru acest articol... (Luni, 5 octombrie 2020, 12:55)

      Un citior si un suporter de fotbal [anonim] i-a raspuns lui iuflo

      Salut,
      Ai punctat foarte bine iar intrebarea este foarte pertinenta: "daca in metroul cu pricina erai cu sotia, prietena, mama sau copii, se bateau 30-100 de bezmetici cu petarde sau arme albe la ei, tu tot asa ne dadeai lectii aici???"

      Acesti asazisi ziaristi, ar trebui sa fie dati afara de la o asemenea publicatie (cu pretentii totusi) dupa acest articol. Si editorul sef!

      Iar noi, putem sa nu le mai citim articolele mincinoase, chiar ordinare as zice. Ar trebui un site al ziarelor serioase si al ziaristilor si sa ii notam, iar cand vedem un un ziar sau un articol scris de un ziarist care are nota 4 din 10 la evaluare sa trecem peste acel articol fara sa citim si sa ignoram si ziarul.
      Presa din Romania trebuie reformata din temelii, la cati analfabeti si corupti au patruns in ea.

      Afla domule ziarist ca eu sunt suporter de fotbal, si altii ca mine care nu se bat si nu cauta bataie. Cei care s-au dus special pentru bataie, nu sunt suporteri. Sunt niste specimene carora esti nevoit sa le raspunzi cu aceeasi violenta pe care ei o afiseaza, avand in vedere ca ei s-au deplasat special pentru bataie.
      Rusine pentru acest articol si pentru faptul ca nu ai mentionat ca acele specimene erau inarmate pana in dinti cu arme albe.

      Cred ca imi voi face timp sa creez un site in care cititorii sa va evalueze articolele. Nesimtiti de ziaristi ce sunteti...
    • 0 (2 voturi)    
      "ORGANELE" tari in pulane (Luni, 5 octombrie 2020, 23:04)

      zeeman [anonim] i-a raspuns lui iuflo

      "Tatucul vostru, Dragnea" si parlamentul lui s-au straduit ani de zile sa distruga legile si justitia din Romania. MAI TINETI MINTE OUG 13, Codul Penal, etc (NOAPTEA, CA HOTII)? Servitorul sau, MINISTRUL INJUSTITIEI "Buborel" a eliberat mii de infractori din puscarii.

      Sefii jandarmeriei si politiei de atunci l-au servit si ei. Sunt eliberati momentan din functie, dar fara sa raspunda pentru abuzurile din 10 august, cand NU AU REACTIONAT DELOC IMPOTRIVA ULTRASILOR PROVOCATORI dar i-au folosit ca sa isi motiveze atacurile (cu gaze, bulane, tun de apa, falange de "testoase", etc) asupra femeilor, copiilor, jurnalistilor nevinovati din piata. Chiar si jurnalisti israelieni. Jandarmii, stiind ca ceea ce fac este ilegal, din lasitate si-au sters numerele de pe caschete, ASTA NU MAI TINETI MINTE?

      Jandarmii au ramas cu gustul violentei. Desi ultrasii de acum erau in metrou, printre calatori, au gazat "la gramada" tot metroul si au "extras" infractorii "dupa ochi", desi nici astia nu apucasera sa faca nimic, dar ERA PROBABIL CA VOR FACE CEVA RAU... (???) ... Daca asta pentru ei este legal, atunci "ORGANELE" cu ce se deosebesc de o gasca de huligani violenti?

      In C-ta, in loc sa aresteze infractorii ca intrau in curtea scolii, au arestat si amendat elevi minori, fara sa anunte si pe parinti. SI ASTA ESTE LEGAL DUPA VOI???
      • -1 (1 vot)    
        tu (Marţi, 6 octombrie 2020, 9:08)

        iuflo [utilizator] i-a raspuns lui zeeman

        esti total pe langa........in metrou au actionat jandarmii....in constanta politia.......daca n-ai habar ce e una ce e alta mergi acasa si dormi cu antena!!! ce vrei sa spui cu dragnea?? nu el si psd-ul de 30 de ani a lovit in politie si jandarmerie dand legi permisive si lasand portite in condamnari reduceri hilare de pedepse si fara confiscare??? jandarmul si politistul sunt "ciuntiti" in respectarea legii......tu ai fost in metrou sa vezi pe cine au gazat??? sau iar "musti " stirea dupa ziaristi care scriu din hawaii despre ce se intampla in bucuresti......"organul" trebuie lasat si sustinut in alicarea si respectarea legii!!! iar cu intalnirile cu interlopi cum si tu si multi "pun botu'" si asta e o parte din tactica politieneasca in a culege informatii si a sti ce se petrece in caz de interventie, dar e e usor sa vorbesti dupa ureche fara a incerca macar sa gandesti, nu??? iar amice legal e... exact ce scrie in lege indiferent cum e facuta....politistul, jandarmul nu face legi el e obligat sa respecte ce a facut cei ce i-ai votat, care au grija sa stearga urme......dar asta e o alta discutie iar cu tine banuiesc ca vorbesc in zadar!! tu ai o placa si o repeti doar...........
        • +1 (1 vot)    
          Si "organul" trebuie sa respecte legea! (Marţi, 6 octombrie 2020, 12:32)

          zeeman [utilizator] i-a raspuns lui iuflo

          Asta am spus si eu! Tu doar eviti discutia si pui "placa", fara sa raspunzi la ce nu iti convine. Legea, buna sau rea, TREBUIE RESPECTATA DE TOTI, CHIAR SI DE "ORGANE". Organele nu au voie SA ACTIONEZE DUPA ORDINE ILEGALE ALE SEFILOR, SAU DE CAPUL LOR!

          Normal ca politia si jandarmii sunt organe separate, DAR TOT "ORGANE CU PULANUL" SUNT, si nu sunt atat de diferite daca vezi abuzurile si dispretul lor fata de lege si de cetateni! Sau lasitatea si fuga de raspundere, si explicatii mincinoase pentru faptele lor ilegale.

          TE CITEZ: "politistul, jandarmul nu face legi el e obligat sa respecte ce au facut cei ce i-ai votat". Asta trebuie sa faca, nu sa le comenteze si sa procedeze impotriva legilor, dupa bunul plac. Sunt alte regimuri: PUTIN, LUKASHENKO, ERDOGAN, XI JINPING sau KIM JONG-IL ce au nevoie de batausi sa le sustina regimurile totalitare!

          Dar ... asta e o alta discutie iar cu tine banuiesc ca vorbesc in zadar! TU AI O PLACA SI O REPETI ... apropos, atunci, pe 10 august, si tu ti-ai sters nr de identificare de pe casca? Fac pariu ca iar "pui placa", in loc sa raspunzi concret... DIXIT!

          P.S. La "Antene" nu m-am uitat niciodata. Actioneaza violent, exact ca si "organele" in discutie!
  • +2 (2 voturi)    
    Hmmm (Luni, 5 octombrie 2020, 1:10)

    Sah [utilizator]

    Un articol bun, bravo HotNews! :)


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by